Βιβλιοδεσία

pluton

Δραστήριο μέλος

Ο pluton αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 555 μηνύματα.
Κόλλημα κορδέλας: Αν χρειάζεται στο βιβλίο προστίθεται μια κορδέλα – σελιδοδείκτης που η μια άκρη της κολλιέται στην ράχη.









Παλιά τα κεφαλάρια πλεκόντουσαν (ραβόντουσαν) κυρίως στην βυζαντινή βιβλιοδεσία.

Κεφαλάρια: Τα κεφαλάρια του βιβλίου είναι δύο μικρά κομμάτια υφασμάτινης ταινίας και τοποθετούνται στις δύο ακριανές πλευρές της ράχης (προς την κεφαλή και προς τα πόδια). Χρησιμεύει για να δένει ακόμα πιο πολύ τα δύο άκρα της ράχης του βιβλίου.






Παλαιότερα το κεφαλάρι ράβονταν στην ράχη του βιβλίου. Παλαιότερα που τα βιβλία ήταν βαρύτερα, τα κεφαλάρια χρησιμοποιούνταν για να μην καταστρέφεται η ράχη όταν τραβούσαν το βιβλίο από το ράφι. Στις μέρες μας η χρήση τους είναι καθαρά διακοσμητική. Προσπαθούμε να βάλουμε κεφαλάρι που να ταιριάζει χρωματικά με το ντύσιμο του βιβλίου και με το εσώφυλλο.



Ραφτό κεφαλάρι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pluton

Δραστήριο μέλος

Ο pluton αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 555 μηνύματα.
Η βιβλιοδεσία απ ότι καταλάβατε αποτελείται από μικρές εργασίες που όμως θέλουν τον χρόνο τους, δηλαδή πρέπει να περιμένεις στην κάθε εργασία να περιμένεις να στεγνώσει η κόλλα ή να περιμένεις να διαμορφωθεί στην πρέσα η μορφή του βιβλίου που θέλεις.






Κόλλημα της τέλας


Η τέλα είναι ένα είδος γάζας κολλαρισμένης, με αραιή ύφανση. Κόβεται σε μήκος μεγαλύτερο από της ράχης και φάρδος αρκετό για να τη σκεπάσει και να καλύψει και τους σπάγκους που προεξέχουν. καθώς και μέρος του μπροστινού και πίσω τμήματος του σώματος του βιβλίου. Με την τέλα ο βιβλιοδέτης σταθεροποιεί το σχήμα της ράχης έτσι ώστε να αυξήσει την αντοχή της στο χρόνο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pluton

Δραστήριο μέλος

Ο pluton αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 555 μηνύματα.
Σκελετός του εξώφυλλου:
Ο σκελετός του εξώφυλλου (καπάκι το περαστό είναι πιο σύνθετη η τεχνική του) αποτελείται από ένα κομμάτι ειδικού χαρτιού (κραφτ) και ένα δεύτερο κομμάτι ειδικού χαρτιού, το οποίο συνδέει τα χαρτόνια του εξωφύλλου. Αυτό το χαρτί (συρταρόχαρτο) είναι ένα ευλύγιστο χαρτί που αποτελείται από πολλά χαρτιά κολλημένα και πιεσμένα μεταξύ τους.









Ντύσιμο του εξωφύλλου: Για το ντύσιμο του εξωφύλλου, χρησιμοποιούνται διάφορες τεχνικές ανάλογα με τα υλικά που επιλεγούν. Για το κάλυμμα χρησιμοποιείται επένδυση από ύφασμα (Πανόδετο), χαρτί, δέρμα (Δερματόδετο) ή το συνδυασμό τους. Επιπλέον, μπορεί να χρησιμοποιηθούν χαρτιά διακοσμημένα με την τεχνική της μαρμαρόκολλας.




 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pluton

Δραστήριο μέλος

Ο pluton αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 555 μηνύματα.
Τώρα που ολοκληρώσαμε σε πολύ αδρές γραμμές (τουλάχιστον την βιβλιοδεσία στην τεχνική καπάκι). Διότι όπως και να γίνει υπάρχουν μικρολεπτομέρειες που πως να τις περιγράψεις (αυτά τα πράγματα στηρίζονται στην εξάσκηση και το πρακτικό -ζωντανό- μέρος).
Καλό είναι να δούμε από ποια μέρη αποτελείται το βιβλίο πριν προχωρήσουμε σε άλλα ζητήματα που αφορούν το βιβλίο συναφή με την βιβλιοδεσία.














 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pluton

Δραστήριο μέλος

Ο pluton αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 555 μηνύματα.
Διακόσμηση βιβλίου - πυρογράφος


Μετά το τέλος των βιβλιοδετικών εργασιών απαιτείται να γράψουμε τι περιέχει το βιβλίο στην ράχη και στο καπάκι και να διακοσμήσουμε το βιβλίο.


Κάποιοι βρίσκουν σαν εύκολη λύση να κρατήσουν κάποια χρυσοτυπημένα κομμάτια από την αρχική βιβλιοδεσία και να τα κωλύσουν.
Κάποιοι χρησιμοποιούν τον πυρογράφο για να διακοσμήσουν το βιβλίο.







Ο πυρογράφος έχει ποικίλες μύτες που τις αλλάζεις κατά περίπτωση.







Ο πυρογράφος είναι πολύ αποτελεσματικός για να σχεδιάσεις γράμματα και σχέδια πάνω σε δέρμα μπεζ ή ξύλο




.





Πάνω σε ύφασμα και χαρτί ή δέρμα σκούρο απαιτείται χρυσοτυπικό χαρτί.



 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

pluton

Δραστήριο μέλος

Ο pluton αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 555 μηνύματα.
Διακόσμηση βιβλίου - Χρυσοτυπία







Τα εργαλεία της (κοσμήματα) της χρυσοτυπίας είναι πολλά, αρκετά έδειξα πιο πάνω, η τεχνική είναι απλή. Καίμε το εργαλείο τοποθετούμε χρυσοτυπικό χαρτί και μετά τοποθετούμε το κόσμημα επάνω και αποτυπώνεται η εικόνα του κοσμήματος.




Οι δυσκολίες είναι :


1. Πόσο καυτό πρέπει να είναι το κόσμημα, αν βγεί πολύ καυτό το κρυώνουμε με ένα σφουγκαράκι βρεμένο.
2. Που πρέπει να γίνει η αποτύπωση (ένα λάθος βγάζει άσκημο αποτέλεσμα).
3. Η σταθερότητα του χεριού.





Εδώ βλέπουμε εργαλεία χρυσοτυπίας, τα γράμματα που χρησιμοποιούνται δεν είναι τυπογραφικά, διότι τα τυπογραφικά γράμματα (αντιμονίου) δεν αντέχουν στην θερμοκρασία.





Εργαλεία χρυσοτυπίας, οι χρωματιστές κορδέλες που βλέπετε είναι το χαρτί χρυσοτυπίας.











Δείτε το άπειρο πλήθος εργαλείων που έχει η χρυσοτυπία (πλουσιότατη συλλάγη τέτοιων εργαλείων υπάρχουν στο Άγιο Όρος).
Στο Άγιο Όρος έχουν ανεκτίμητης αξίας διακοσμητικά βιβλίων, με δυσκολία οι καλόγηροι στα δείχνουν, εμένα μια φορά (μετά από παρακάλια και μέσον που έβαλα) μου έδειξαν κάποια και με παρακολουθούσαν διαρκώς, είμαι βέβαιος ότι μου έδειξαν κάποια λίγα.... ο καλόγερος μου είπε ότι και αυτοί τώρα κάνουν προσπάθειες ψάχνοντας παλιές καλύβες ασκητών (κάποιες και εγκαταλειμμένες) να συγκεντρώσουν τέτοια εργαλεία από παλαιούς βιβλιοδέτες μοναχούς που έχουν φυλαχτεί και οι νεώτεροι δεν ξέρουν ούτε καν την ύπαρξή τους... Το Άγιο Όρος σε όλα τα πράγματα είναι ένα τεράστιο μουσείο που διατηρεί την ιστορία μας σε όλα τα είδη τέχνης.







Και μιας ο λόγος για Άγιο Όρος δείτε Αγιορείτικο βιβλιοδετείο. Το μηχάνημα στο βάθος είναι κοπτική μηχανή χειροκίνητη. Ο τεχνίτης έχει βάλει το αντικείμενο που είναι να κοπή, το έχει σταθεροποιήσει με το οριζόντιο από πάνω στρογγυλό σφικτήρα και μετά έδινε ώθηση με το χέρι του στον στρογγυλό δεξιά και κατέβαινε το μαχαίρι και έκοβε το αντικείμενο.... όμορφο μηχάνημα. με τέτοια μηχανήματα τρελαίνομαι.

Κάτω από τον πάγκο φαίνονται πανιά και χαρτιά σε ρολά που χρησιμοποιούνται για να ντυθούν τα βιβλία. Αριστερά στα ράφια φαίνονται χαρτιά που χρησιμοποιούνται κυρίως σαν εσώφυλλα.


(θα επανέλθω στην διακόσμηση του βιβλίου).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

pluton

Δραστήριο μέλος

Ο pluton αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 555 μηνύματα.


Η θερμοτυπια είναι μία από τις πλέον καθιερωμένες μεθόδους διακόσμησης των εντύπων.

Η δυνατότητα εκτύπωσης foil σε διάφορα υποστρώματα όπως χαρτί, πλαστικά, PVC, δέρματα, βερνικωμένες ή πλαστικοποιημένες επιφάνειες και άλλα, καθιστά εφικτή την εφαρμογή της μεθόδου σε μεγάλο εύρος προϊόντων και συσκευασιών.






Χρυσοτυπικό χαρτί.




Ο μπρούτζος
Είναι το πιο ανθεκτικό μέταλλο αλλά και το πιο ακριβό δεδομένου ότι, πέρα από την άριστη συμπεριφορά του κατά την θερμοτυπία, η χάραξή του γίνεται αποκλειστικά και μόνο από το έμπειρο χέρι καλλιτέχνη χαράκτη.


Αλλά σήμερα χρησιμοποιείται και


Ο τσίγκος
Λόγω του ότι είναι φθηνότερος από το μαγνήσιο και το μπρούτζο, προτιμάται στην περίπτωση εκτύπωσης χαμηλού τιράζ σε χειροκίνητες μηχανές και όταν επιθυμούμε να ρίξουμε το κόστος παραγωγής. Μετά την πρώτη χρήση αποφεύγεται η επανεκτύπωση, δεδομένου του ότι κατά τη θερμοτυπία ο τσίγκος διαστέλλεται και δεν επανέρχεται ποτέ στις αρχικές του διαστάσεις. Η χάραξη της πλάκας στην περίπτωση αυτή γίνεται φωτοχημικά.



Το μαγνήσιο
Είναι το υλικό που συνδυάζει ικανοποιητική τιμή και καλή αντοχή. Είναι εφικτή η χρήση του ίδιου κλισέ για την επανάληψη μιας δουλειάς, ενώ η χάραξή του γίνεται με φωτοχημικές διαδικασίες, χαρακτηριστικά που ευνοούν την παραγωγικότητα.






Βέβαια σήμερα υπάρχουν μηχανήματα που κάνουν μαζικά την εργασία του χρυσοτύπη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pluton

Δραστήριο μέλος

Ο pluton αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 555 μηνύματα.
Εξογκώματα ράχης





Αυτά μπαίνουν πριν μπει το δέρμα, δηλαδή στην φάση που φτιάχνεται το καπάκι με τα χαρτόνια, κολλούν στα σημεία που επιλέγουμε στενόμακρες λουρίδες από χαρτόνι ή δέρμα έτσι όταν μπει το δέρμα φαίνεται αυτό το εξόγκωμα, που το μόνο που προσθέτει στο βιβλίο είναι καλαισθησία, η επιλογή το τόπου που θα γίνει το εξόγκωμα δεν είναι τυχαίο, υπάρχουν ειδικά στάνταρ ανάλογα το ύψος του βιβλίου.


Ανάγλυφη απεικόνιση στο βιβλίο








Αυτή γίνεται στην πρέσα δια συμπιέσεως επί του βιβλίου το αντικείμενο που επιλέγουμε να φανεί ανάγλυφα.


Πολλές φορές για να φαίνεται παλιό το βιβλίο χερώνουμε το δέρμα με κερί, λυώνουμε κερί και το απλώνουμε ομοιόμορφα στο καπάκι του βιβλίου, αυτή η διαδικασία γίνεται σε μπεζ ανοικτά δέρματα, χρησιμοποιείται το εργαλείο που χρησιμοποιούσε παλαιά ο τσαγκάρης για να κερώσει τα βάρδουλα του παπουτσιού.




Ή αυτό το εργαλείο.


 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pluton

Δραστήριο μέλος

Ο pluton αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 555 μηνύματα.
Όποιος θέλει να δει πολλά πράγματα για την βιβλιοδεσία και κυρίως ότι υπάρχει γύρω απ αυτή υπάρχουν εκδόσεις, συλλεκτική (αριθμημένη 1000 αντίτυπα) είναι η έκδοση τρείς μέχρι τώρα τόμοι ΒΙΒΛΙΟΑΜΦΙΑΣΤΗΣ








Κάθε βιβλίο είναι τυπωμένο σε καλό χαρτί, τοποθετημένο σε κουτί, μεγάλο μέγεθος και έχει γραφτεί από ομάδα ειδικών.







Το ένθετο επτά ημέρες της Καθημερινής έβγαλε μια πολύ κατατοπιστική έκδοση για την βιβλιοδεσία, υπάρχουν και άλλες εκδόσεις με θέμα την βιβλιοδεσία, συνήθως όμως καλλιτέχνες βιβλιοδέτες κάνουν δημοσιεύσεις των έργων τους χωρίς να παραθέτουν τεχνικές.


Πατέρας της τυπογραφίας και της βιβλιοδεσίας στην Ελλάδα (όπως στο σύνολο των επιστημών και των τεχνών) είναι άνθρωποι από την καθ ημάς ανατολή.


Την τυπογραφία-βιβλιοδεσία σπούδασε με έξοδα πλουσίων συμπατριωτών του ο Αιβαλιλωτης Κωνσταντίνος Τόμπρας και έφτιαξε εργαστήριο στο Αϊβαλί (Κυδωνίες της Μ Ασίας) με την καταστροφή της πόλης κατά την Επανάσταση του 1821 ήρθε στην ελεύθερη Ελλάδα και ήταν ο τυπογράφος της Επανάστασης.


https://pluton22.blogspot.gr/2012/10/blog-post_12.html




Σήμερα θεωρείται κορυφαίοι βιβλιοδέτες η οικογένεια Γανιάρη... πρώτος της οικογενείας αυτής ο Χρυσόστομος Γανιάρης από την Χίο που σπούδασε στην Ευαγγελική σχολή της Σμύρνης και ίδρυσε στην Αθήνα τον εκδοτικό οίκο "Γανιάρη" από τον οποίο κυκλοφόρησαν 150 περίπου εκδόσεις εκλεκτών έργων της ελληνικής και ξένης λογοτεχνίας.









Η οικογένεια έβγαλε μια σειρά βιβλιοδέτες όπως






Χρυσόστομος Γανιάρης, έργο του Φώτη Κόντογλου







Η Ευφημία Γανιάρη, έργο του Φώτη Κόντογλου





O Aνδρέας Γανιάρης και η αδελφή του Aνθούλα στη δεύτερη έκθεσή τους, στην Γκαλερί «Tέχνης» τον Δεκέμβριο του 1958.






Ο Ανδρέας Γανιάρης και άλλοι.







Μια υποδειγματική εργασία του Ανδρέα Γανιάρη για το «Άγιον Όρος» του Zαχαρία Παπαντωνίου. Για την αποτύπωση έξι χιλιάδων περίπου ψηφίδων χρειάζεται προσήλωση και άπειρη υπομονή. Mόνο έτσι κερδίζεται το πνεύμα του βιβλίου – του διαφορετικού βιβλίου κάθε φορά (φωτ.: «Bιβλιοδεσία Γανιάρη», εκδ. «AΔAM», 1997).


Στην Κύπρο τη βιβλιοδεσία εισήγαγε ο Γερμανός Βάλτερ Κράους που βρέθηκε τυχαία στο νησί και αποκλείστηκε λόγω του Β ΠΠ , εργάστηκε δε για την βιβλιοθήκη του παγκυπρίου Γυμνασίου και της Αρχιεπισκοπής Κύπρου. Το πρώτο του βιβλιοδετείο το 1946 το έκανε στην Λεμεσό και με ανειδίκευτους τεχνίτες τους Λέλλο Κωνσταντινίδη και Ανδρέα Ψωμά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pluton

Δραστήριο μέλος

Ο pluton αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 555 μηνύματα.
ΒΙΒΛΙΟΔΕΤΕΙΟ «Ο ΑΘΩΣ»




https://pluton22.blogspot.gr/2012/06/blog-post_08.html






Η λειτουργία αυτού του εργαστηρίου βιβλιοδεσίας άρχισε να λειτουργεί από τον 20ο αιώνα , για αυτό το βιβλιοδετείο η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ έχει αφιερώσει σχετικό άρθρο στις «ΕΠΤΑ ΗΜΕΡΕΣ» ΜΕ ΤΊΤΛΟ «Μοναστηριακή βιβλιοδεσία» στις 8/2/1998, αλλά μνημονεύεται και στο βιβλίο του ΙΜ Χατζηφώτη εκδόσεις Άγιο Όρος 1985 «Τα εργαστήρια και η αγορά των Καρυών Αγίου Όρους».


Η λειτουργία αυτού του βιβλιοδετείου στο Κουτλουμουσιανό κελλί του Αγίου Ευθυμίου στις Καρυές και απέχει δέκα λεπτά από το κέντρο των Καρυών άρχισε το 1892 και τερμάτισε την λειτουργία του το 1992, από αυτό το εργαστήριο βγήκαν βιβλία υψηλής ποιότητας και διασώθηκαν πλήθος εκκλησιαστικών και λοιπών βιβλίων.


Βέβαια το Άγιο Όρος έχει αναδείξει και άλλα τέτοια εργαστήρια βιβλιοδεσίας και πλήθος βιβλιοδετών Καλαβρυτινών μοναχών στην πλειονότητά τους, ενδεικτικά αναφέρω τους:
Ιερομόναχος Ευθύμιος (1841 με 1926) υπήρξε ο ιδρυτής του βιβλιοδετείου «Ο ΑΘΩΣ».
Μοναχός Νήφων (1877 με 1953) κατά κόσμο Αθανάσιος Λαμπίρης από την Κλειτορία Καλαβρύτων, μαθητής του Ευθυμίου.
Μοναχός Θεόκτιστος (1900 με 1956) κατά κόσμο Θεόδωρος Θεοδωρόπουλος από το χωριό Πύργος της κοινότητας Λετρίνου Ηλείας .
Ιεροδιάκονος Νήφων ( 1912 με 1987) κατά κόσμο Ιωάννης Κουτρουμπής από το χωριό Κραστικοί Καλαβρύτων που υπόγραφε σαν «βιβλιοδέτης».
Ιερομόναχος Νήφων (1942 με 1992) κατά κόσμο Αθανάσιος Μαρώσης.


Το κλίμα που επικρατούσε κατά τα χρόνια που γέρων στο Κουτλουμουσιανό κελλί του Αγίου Ευθυμίου ήταν ο Μοναχός Νήφων με συνοδεία τους μοναχούς Ιωάννη, Ιερώνυμο και Αλέξιο διασώζεται στο ημερολόγιο που κράτησε ο ποιητής Τ.Κ. Παπατσώνης κατά την επίσκεψή του το 1927 . Το βιβλιοδετείο σταδιακά έχασε την αίγλη του, ο Ιερομόναχος Νήφων υπήρξε άριστος τεχνίτης στην διακόσμηση, στο ημερολόγιο του το 1979 έγραφε «Εργασία πολύ με βιβλία, και άνθρωπον δεν έχωμεν βοηθόν». Σε αυτό το ημερολόγιο φαίνεται η αγωνία του για την συνέχιση της βιβλιοδετικής παραδόσεως του Κελιού, πράγματι μετά την κοίμηση του Ιερομόναχου Νήφωνα καμιά εκδοτική δραστηριότητα δεν υπήρξε στο εν λόγω βιβλιοδετείο.




Τα εργαλεία που βλέπετε στον τοίχο δεξιά από τον σταυρό είναι κοσμήματα διακόσμησης, συνήθως έτσι είναι έχουν μεγάλο μπράτσο για να το κρατάει με τα δύο του χέρια ο χρυσοτύπης για σταθερότητα, φυσικά το βιβλίο έχει σταθεροποιηθεί, πρέσα σταθεροποίησης (ξύλινη) βλέπετε κάτω από τον πάγκο στην πρώτη φωτογραφία.


Ως τα τέλη της δεκαετίας του 1980 λειτουργούσε στο Κουτλουμουσιανό κελλί του Αγίου Ευθυμίου το τελευταίο παλαιό βιβλιοδετείο του Αγίου Όρους, με μεταλλικά στοιχεία και κοσμήματα που χρονολογούνταν από τον 16ο-17ο αιώνα. Τελευταίος παραδοσιακός βιβλιοδέτης ο μερακλής γερο-Νήφων.
Σήμερα, ο Γέροντας του Ιβηρίτικου κελλιού της Μεταμορφώσεως π. Κάλλιστος, ανατολικά των Καρυών, έπιασε ξανά το κομμένο νήμα της αγιορείτικης βιβλιοδετικής παράδοσης, δημιουργώντας ένα καλλιτεχνικό βιβλιοδετείο με μηχανήματα κατασκευασμένα στη Λειψία τον 19ο αιώνα.






https://agioritikesmnimes.blogspot.gr/2017/11/9875.html
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

pluton

Δραστήριο μέλος

Ο pluton αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 555 μηνύματα.
Για να ευλογίσω τα γένια μου ας παραθέσω μια ακόμα εργασία μου.


Έχω ένα βιβλίο Διογένους Λαερτίου (DIOGENIS LAERTII) εκδόσεις Λειψίας (LIPSIAE) που γράφτηκε το 1833.

Είναι δύο τόμοι ενσωματωμένοι σε ένα βιβλίο. Τα δε περιεχόμενα και οι αναζητήσεις στο τέλος στα Γερμανικά... τα κείμενα στην αρχαία Ελληνική (διαβάζεται άνετα).

Το δερματόδεσα και επικόλλησα την ετικέτα που είχε από την μάνα του....εξωτερικά πια είναι ένα άλλο βιβλίο, εσωτερικά είναι τέλειο (σχεδόν αχρησιμοποίητο, πέρα από κάποιες μολυβιές σε κάποια σημεία).

Το βιβλίο είναι δύο σε ένα η πρώτη φωτο δείχνει το Α βιβλίο ανάλογο υπάρχει και στο Β βιβλίο.
Στην τρίτη φωτο εμφανίζεται η πιο σημειωμένη σελίδα.
Στην τέταρτη φώτο το κωλημένο στο κεφαλάρι είναι από την παλαιά βιβλιοδεσία, οι πυρογραφίες στα καπάκια του βιβλίου είναι πυρογραφίες στο δέρμα που έβαλα.













 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Συνημμένα

  • IGNATIOS - WIN_20171227_101957.JPG
    IGNATIOS - WIN_20171227_101957.JPG
    225.3 KB · Εμφανίσεις: 259
  • IGNATIOS - WIN_20171227_102113 (2).JPG
    IGNATIOS - WIN_20171227_102113 (2).JPG
    167.9 KB · Εμφανίσεις: 242
  • IGNATIOS - WIN_20171227_102214 (2).JPG
    IGNATIOS - WIN_20171227_102214 (2).JPG
    168.2 KB · Εμφανίσεις: 229
Τελευταία επεξεργασία:

pluton

Δραστήριο μέλος

Ο pluton αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 555 μηνύματα.
Αγαπητή Himela σε εμένα οι εικόνες φαίνονται, να το κοιτάξω τώρα έφευγα για το Σύνταγμα, μετά το βλέπω. Ευχαριστώ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pluton

Δραστήριο μέλος

Ο pluton αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 555 μηνύματα.
Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ 914 ΤΗΣ ΒΑΤΙΚΑΝΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ





Ο Ελληνικός κώδικας 914 που φυλάσσεται στη Βατικανή βιβλιοθήκη δεν γνωρίζουμε πότε ακριβώς γράφτηκε, πάντως στην απογραφή του 1518 που έγινε επί του Πάπα Λέοντος Ι αναφέρεται στο ευρετήριο Quaedam in alchimia. Ο κώδικας αυτός τράβηξε την προσοχή του Σπ Λάμπρου το 1904 και διαπιστώθηκε ότι συγγραφέας είναι ο Ισίδωρος.
ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΟΣ Ο ΚΩΔΙΚΑΣ 914



Στον Ελληνικό κώδικα 914 αναφέρεται με ποιο τρόπο κατασκεύαζαν μέχρι τότε μελάνι.
Το μελάνι είναι γνωστό από την αρχαιότητα η κατασκευή του αναφέρεται από τον 1ο μχ αιώνα σαν κύρια συστατικά είχαν αλεσμένο κάρβουνο, μια κολλητική ουσία και μια διαλυτική ουσία αργότερα προσετέθη χαλκάλιθος (βιτριόλι).

Ο Ελληνικός κώδικας 914 αποτελείται από 230 φύλλα με στάχωση (βιβλιοδεσία) βυζαντινής τεχνοτροπίας και οι ξύλινες πινακίδες με κόκκινο δέρμα βαμμένες με βαρζίο. Άρα η χρονολογία συγγραφής του κώδικα θα πρέπει να τοποθετηθεί στο διάστημα που χειροτονήθηκε μητροπολίτης μέχρι τον θάνατό του. Στον Ελληνικό κώδικα 914 αναγράφονται 17 (δέκα επτά) συνταγές και αριθμούνται [1-17]. Η γραφή του κώδικα έχει γίνει δια χειρός του Ισιδώρου, σε κάποιες δεν δίνονται ακριβείς δοσολογίες, το πιθανότερο είναι ότι αποκρυπτόντουσαν σαν επαγγελματικό μυστικό.

Κάποιες από τις συνταγές τις βρίσκουμε σε μεταγενέστερα κείμενα και αυτό δείχνει ότι κάποιες ήταν οι πλέον εύχρηστες, συνταγές κατασκευής μελανιού βρίσκουμε στον Αθωνικό κώδικα Μ Ιβήρων 388, στον κώδικα Οξφόρδης Βοδληιανή Βιβλιοθήκη, στον κώδικα Bononiensis graecus , στον κώδικα Canonicus graecus και αλλού.









ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ : Τα μέσα γραφής κατά την Βυζαντινή περίοδο.


ΔΕΙΓΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ 914 (με κανονικό τονισμό, τα τμήματα που είναι εντός παρενθέσεως λείπουν από το χειρόγραφο)



10 Όταν μέλλης ποιήσαι γράμματα χρυσά μετά πεταλίου, ποίησον ούτ(ος) τρίψ(ον) μεθ ύδατος ισχυρ(ώς) ώχραν και εκβαλ(ών) αυτ(ήν) από του μαρμάρου, βάλε εις χυβάδα, είτα βάλε ιχθυόκολλαν χαυνήν και ανάμιξον αυτ(ήν), λεπτώς και έκτοτε γράψον, όσα γράμματα βούλει και αφ ου ξηρανθώσιν, έπαρον ωού το λευκόν και βάλε εις ύελον και ανάδηρον αυτό, μετά τρι(ών) ή τεσσάρ(ων) κλωνί(ων) συκής, άχρι ου …….

45

6 Έτερ(ον)

Λαβ(ών) αρμένιον βώλον (και) μανιακ(όν) (και) σκορόδ(ου) ζωμ(όν) (και) κρομμίδ(ιν) πάντα επίσης, τρίψ(ον) αυτά καλ(ως) ειθ ούτω γράφε βαλ(ών) ουν επάνω χρυσάφ(ιν) γίνοντ(αι) γράμμ(α)τ(α) χρυσά: ……



145 (ήλιον) κ(αι) δοκίμαζε αυτό, βάφον δια κονδυλίου όταν ουν ίδης ‘ότι εγένετο καλ(όν) κοκιν(υλον), βαθύν, παύσον της στύψεως κ(αι) αυθύς κρέμμασον αυτό εις τον (ήλιον)……

Για περισσότερα :
https://pluton22.blogspot.gr/2015/02/914.html
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pluton

Δραστήριο μέλος

Ο pluton αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 555 μηνύματα.
Ας παραθέσω ακόμα μια εργασία μου, το βιβλίο αυτό απ ότι βλέπετε είναι ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ, το βρήκα σε αθλία κατάσταση πεταμένο σε μια κουβέρτα ενός "παλαιοπώλη" τέλος πάντων (σκουπιδο - ψάχτη).... με συχασιά το πήρα στα χέρια μου ... ήταν όλο κολλημένο, άνοιγε μόνο στο κεφάλαιο που γράφει "ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ"...
"Τι είναι αυτό;"
"Παροιμίες έχει."
"Πόσο κάνει;"
"@@@ ευρώ." :D
"Βάλε το μου σε μια σακούλα."
Το πήγα σπίτι μου το έβαλα σε ένα καλά κλεινόμενο κουτί στην ταράτσα και έριξα εντομοκτόνο μπόλικο (μη γεμίσει το σπίτι :) ).
Την εργασία αυτή επανέλαβα για μέρες, μετά για μέρες το άφησα να αεριστεί.
Και μετά το βιβλιοδέτησα (ράχη δέρμα καπάκι πανί).
Το πήγα σε ένα ιερέα
"Τι βιβλίο είναι αυτά πάτερ μου;"
"Που το βρήκες αυτό;"
....
"Αυτό είναι δεύτερη έκδοση της ΖΩΗΣ δεν υπάρχει τέτοιο βιβλίο πια."
Πράγματι είναι έκδοση ΖΩΗΣ του 1928


(άηντε τώρα να δω πως θα ρίξω τις φωτογραφίες που δεν έχω διαβάσει ακόμα τις οδηγίες που μου έστειλε ο αγαπητός Scandal ).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Συνημμένα

  • WIN_20180206_153040.JPG
    WIN_20180206_153040.JPG
    204.8 KB · Εμφανίσεις: 200
  • WIN_20180206_153057.JPG
    WIN_20180206_153057.JPG
    195.2 KB · Εμφανίσεις: 218
  • WIN_20180206_153158.JPG
    WIN_20180206_153158.JPG
    179 KB · Εμφανίσεις: 218
  • WIN_20180206_153233.JPG
    WIN_20180206_153233.JPG
    184.4 KB · Εμφανίσεις: 270
Τελευταία επεξεργασία:

Himela

Συντονίστρια

Η Himela αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 30,869 μηνύματα.
Πολύ ενδιαφέρον! :)
(και μια χαρά τις βάλατε τις φωτογραφίες)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pluton

Δραστήριο μέλος

Ο pluton αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 555 μηνύματα.
Πολύ ενδιαφέρον! :)
(και μια χαρά τις βάλατε τις φωτογραφίες)


Είσαι πάρα πολύ καλή και με συντρόφευσες στην παρουσίαση του θέματος της βιβλιοδεσίας.


Έχω αρκετές "λόξες" μια από αυτές είναι η συλλογή παλιών βιβλίων, συνήθως τα βρίσκω να τα πουλούν σκουπιδοσυλλέκτες, τα πωλούν πάμφθηνα διότι τους είναι φόρτωμα... Βέβαια αυτοί που τα πετούν συνήθως είναι κληρονόμοι.


Μπαίνουν στο σπίτι κάποιας γιαγιάς ή παππού μετά τον θάνατό τους... "Δες τι σαβούρα μάζευε ο μακαρίτης" και αρχίζουν να πετούν .... ούτε αυτοί που πετούν ξέρουν τι πετάνε, ούτε αυτοί που πουλούν ξέρουν τι πουλάνε.


Αυτά λέω και στα παιδιά μου, βρε αδελφέ κάποτε φεύγουμε, πριν πετάξουν ας δουν τι πετάνε μπορεί να έχει και αξία.
:cool:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Himela

Συντονίστρια

Η Himela αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 30,869 μηνύματα.
Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Όλο το θέμα σας είναι πολύ ενδιαφέρον και δεν ήξερα καν οτι η βιβλιοδεσία είναι μια τόσο περίπλοκη τέχνη αν και λάτρης των βιβλίων. Πάντως τα βιβλία πιο πολυ συναισθηματική αξία θα έλεγα οτι έχουν για τον κάτοχό τους και ως τέτοια θα ήταν όντως πολύ όμορφο να τα κληροδοτήσει κάποιος σε κάποιον αγαπημένο που ξέρει οτι θα τα κρατήσει ως ενθύμιο (αν και είναι λίγο μακάβρια αυτή η κουβέντα :))
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

pluton

Δραστήριο μέλος

Ο pluton αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 555 μηνύματα.
Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Όλο το θέμα σας είναι πολύ ενδιαφέρον και δεν ήξερα καν οτι η βιβλιοδεσία είναι μια τόσο περίπλοκη τέχνη αν και λάτρης των βιβλίων. Πάντως τα βιβλία πιο πολυ συναισθηματική αξία θα έλεγα οτι έχουν για τον κάτοχό τους και ως τέτοια θα ήταν όντως πολύ όμορφο να τα κληροδοτήσει κάποιος σε κάποιον αγαπημένο που ξέρει οτι θα τα κρατήσει ως ενθύμιο (αν και είναι λίγο μακάβρια αυτή η κουβέντα :))


Ασχολούνται πολλοί νέοι άνθρωποι πιά και στην Ελλάδα με την βιβλιοδεσία. Οι δήμοι έχουν φτιάξει και σχολές βιβλιοδεσίας και πάει κόσμος και μαθαίνει (μια φουρνιά δέκα άτομα να βγουν είναι όπως και να το κάνεις μια μαγιά). Αλλά και φορείς άλλοι κάνουν σεμινάρια, αλλά και σχολές.


Στο Άγιο Όρος η Αθωνιάδα Σχολή που λειτουργεί στις Καρυές παρέχει γυμνασιακή και λυκειακή εκπαίδευση. Οι μαθητές της είναι οικότροφοι (παρέχονται δωρεάν από την σχολή η σίτιση και η διαμονή) και ζουν κοινοβιακά.


Διατίθενται όλες οι απαραίτητες ευκολίες για την διαβίωση, όπως πλυντήρια, στεγνωτήρια, αθλοπαιδιές, επιτραπέζια παιχνίδια, βιβλία από την σύγχρονη βιβλιοθήκη της, αίθουσα πληροφορικής με σύγχρονους ηλ. υπολογιστές, κ.α. Διδάσκονται ό,τι και οι μαθητές των δημοσίων σχολείων και επιπλέον Εκκλησιαστική μουσική, Αγιογραφία, Λειτουργική, Τελετουργική, Αγιορείτικη Ιστορία, Ερμηνεία Ευαγγελικών Περικοπών και Πατερικών Κειμένων, Ηθική, και άλλα. Μέσα στο και άλλα συμπεριλαμβάνονται και μαθήματα βιβλιοδεσίας :yes:


Κάποτε θα πρέπει να μιλήσουμε για την Αθωνιάδα Σχολή ή Αθωνιάδα Ακαδημία που είναι και ήταν ένα υποδειγματικό σχολείο υψηλής παιδείας σε παιδιά πολύ φτωχών οικογενειών και συνήθων πολύτεκνων.


Γνώρισα λοιπόν ένα ιερέα - καλόγερο εφημέριο σε νησί του Αργοσαρωνικού που ήταν μαθητής της Αθωνιάδας Ακαδημίας, αυτός ο ιερέας αφού του έφτιαξα ένα βιβλίο έλεγε με παράπονο "Βρε παιδί μου με παρακαλούσαν στην Αθωνιάδα Σχολή να μου μάθουν βιβλιοδεσία και εγώ δεν πήγα να μάθω".





 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φυσικός. Έχει γράψει 10,000 μηνύματα.
O Michael Faraday είναι γνωστός σαν ένας μεγάλος επιστήμονας. Ανακάλυψε το φαινόμενο της ηλεκτρομαγνητικής επαγωγής με βάση το οποίο λειτουργούν οι γεννήτριες ηλεκτρικού ρεύματος, έκανε σπουδαίες ανακαλύψεις στον ηλεκτρομαγνητισμό και την ηλεκτροχημεία και πολλά άλλα. Θεωρείται ένας από τους κορυφαίους διαισθητικούς πειραματικούς φυσικούς επιστήμονες.
Το ενδιαφέρον κομμάτι της βιογραφίας του είναι ότι δεν ήταν σπουδαγμένος. Από τα 14 του χρόνια ήταν βοηθός σε ένα βιβλιοδετείο της εποχής. Στο μαγαζί αυτό έδιναν οι πανεπιστημιακοί επιστήμονες τα συγγράμματά τους για να γίνουν χρυσόδετα βιβλία. Ο μικρός Faraday πριν τα επιστρέψει έτοιμα δεμένα σε τόμους, τις νύχτες τα διάβαζε. Έτσι αυτομορφώθηκε και έκανε τις μεγάλες ανακαλύψεις του.


1637341647720.png
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Όταν βλέπω τον καλόγερο να αγκαλιάζει το παιδάκι με πιάνει κόμπος στο στομάχι...
 
Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 21 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top