Εριφύλη
Περιβόητο μέλος
Η Εριφύλη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5.998 μηνύματα.

13-06-24

12:29
Καλά, ο Λιγνάδης δεν έχει εκατομμύρια. Μια χαρά τον τσούζει και αυτόν που τον πέταξαν από το θέατρο και από το διευθυντηλίκι..
amarelia
Περιβόητο μέλος
Η amarelia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 5.341 μηνύματα.

13-06-24

16:18
Άιντε μπρέ ποιος μας πιάνει
Το “Ινστιτούτο Αλέξη Τσίπρα” ξεκινά
https://www.protothema.gr/politics/...itouto-alexi-tsipra-xekina-deite-to-logotupo/
akikos
Επιφανές μέλος
Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 13.079 μηνύματα.

13-06-24

19:01

Χαλάνδρι: Πρόστιμο 1.000 ευρώ σε «ακαθάριστο» κήπο με... συνθετικό χλοοτάπητα - Δείτε φωτογραφίες
Τι απαντά ο δήμαρχος Χαλανδρίου στην καταγγελία που έκανε η ιδιοκτήτρια στο protothema.gr
Βρήκαν τρόπο να βγάλουν λεφτά οι δήμοι.
back2967
Διάσημο μέλος
Ο back2967 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2.701 μηνύματα.

13-06-24

19:24
Το πρόβλημα δεν είναι τόσο ότι έγινε τύφλα και έκανε αυτό.Την έπιασε απο το σβερκο σα να ταν κουνελι ρε, σα να ηταν η ξαδερφούλα του και να παιζανε στον κήπο.
Ενιωσα απίστευτη ντροπή για λογαριασμό του.
Είναι ότι δεν τον μάζεψε κανείς.
Αν ο οποιοσδήποτε απλός άνθρωπος το έκανε αυτό στα πρώτα 20 δευτερόλεπτα του βίντεο τον είχαν πετάξει έξω οι φουσκωτοί με μερικά μπουκέτα να μην το ξανακάνει, σε αυτόν τουμπεκί. Όσο κάνει ότι θέλει ατιμώρητος θα κάνει και χειρότερα.
Και οι μηχανικοί που κάνουν βεβαιώσεις και όλο το κύκλωμα.![]()
Χαλάνδρι: Πρόστιμο 1.000 ευρώ σε «ακαθάριστο» κήπο με... συνθετικό χλοοτάπητα - Δείτε φωτογραφίες
Τι απαντά ο δήμαρχος Χαλανδρίου στην καταγγελία που έκανε η ιδιοκτήτρια στο protothema.grwww.protothema.gr
Βρήκαν τρόπο να βγάλουν λεφτά οι δήμοι.
Αν ο κόσμος είχε καταλάβει τι είναι αυτό το έκτρωμα θα είχαν χάσει περισσότερους από το νομοσχέδιο για τους ΕΕ.
Φέτος είναι μόνο δηλώσεις και καθαρισμοί χωραφιών από του χρόνου όποιοι θεωρείται ότι είναι κοντά σε δάσος θα είναι υποχρεωμένοι να πάρουν και πανάκριβα μέτρα πυροπροστασίας όπως να σηκώσουν τσιμεντένια μάντρα, να βάλουν πυρίμαχα κουφώματα κλπ.
Αλλά πέρα από αυτό είναι και όλο λάθος.
Κάνεις δήλωση τον Μάιο ότι το καθάρισες. Αν περάσει έλεγχος τον Ιούλιο και έχει ξερά χόρτα(γιατί βγήκαν και άλλα από όταν το καθάρισες) τρως πρόστιμο όχι μόνο επειδή το είχες ακαθάριστο(σωστά) αλλά και τις ποινές για ψευδή δήλωση.
Υποτίθεται αν ζεις μακριά από το χωράφι σου ή δεν μπορείς ή οτιδήποτε άλλο κάνεις αίτηση σε πλατφόρμα του δήμου και το καθαρίζει αυτός. Κανένας δήμος δεν έχει ακόμα τέτοια πλατφόρμα και αν είχε αμφιβάλλω αν θα είχε το προσωπικό.
Έπειτα δεν ορίζει σαφώς τι είναι καθαρισμένο και τι ακαθάριστο είναι πάνω στον ελεγκτή.
Για κάποιον το να έχεις μαρούλια στον κήπο σημαίνει ότι είναι ακαθάριστο.
Επίσης στις περιοχές που είναι κοντά σε δάση, για να κλαδέψεις δέντρα ακόμα και μέσα στο χωράφι σου θες άδεια από το δασαρχείο που με την γνωστή γραφειοκρατία θέλει εβδομάδες-μήνες να δοθεί.
Διαλέγεις αν θα ρισκάρεις πρόστιμο για πυροπροστασία επειδή τα είχες ακλάδευτα ή από το δασαρχείο αν τα κλαδέψεις χωρίς άδεια.
giannhs2001
Επιφανές μέλος
Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 22.064 μηνύματα.

14-06-24

19:47
Για πρώτη φορά στην μεταψυχροπολεμική Δύση, η αριστερά που προσφάτως συνδέθηκε με τον Παλαιστινιακό αγώνα για επιβίωση βλέπει το πραγματικό πρόσωπο της Δημοκρατίας. Τόσο καιρό καλοκοιτούσαν αυτό το πρόσωπο όταν «τσάκιζε» θεσμικά τον εθνικισμό χωρίς να πιστεύουν πως κάποτε θα γυρνούσε και σε βάρος τους όταν θα έρχονταν σε ρήξη με κάποιο μείζονος σημασίας αφήγημα όπως τώρα το φιλοϊσραηλινό. Ένας Παλαιστίνιος ποιητής που θα συμμετείχε στο διεθνές φεστιβάλ ποίησης των Αθηνών αποκλείστηκε από το πουθενά γιατί «φοβούνται» την αντίδραση των «αντι-Παλαιστινίων» όπως λέει το μήνυμα που έλαβε. Τι μας θυμίζει αυτό στη χώρα μας; Βεβαίως τον άθλιο αποκλεισμό του σκιτσογράφου Κωνσταντίνου Παππά από το comicdon επειδή είχε κόμικ πατριωτικού περιεχομένου (τότε αυτό άρεσε στην αριστερά, δεν δίνουμε πουθενά χώρο σε μπασίστες και τέτοια ωραία).
Η Δημοκρατία είναι αποφασισμένη να τσακίσει μέχρι και την τελευταία αποκλίνουσα φωνή, ακόμα και εάν αυτή προέρχεται από άτομα που αποδέχονται θεσμικά την δημοκρατία. Ελπίζω από τους woke των ΗΠΑ μέχρι και τους προοδευτικούς/φασαίους (ή όπως τους λέμε εδώ τέλος πάντων) να ξυπνήσουν μετά τα όσα συμβαίνουν τους τελευταίους μήνες και να καταλάβουν πως το ότι η δημοκρατία για την ώρα τους κάνει τεμενάδες δεν σημαίνει πως θα συμβαίνει αυτό για πάντα ή για κάθε θέμα.
info-war.gr
Η Δημοκρατία είναι αποφασισμένη να τσακίσει μέχρι και την τελευταία αποκλίνουσα φωνή, ακόμα και εάν αυτή προέρχεται από άτομα που αποδέχονται θεσμικά την δημοκρατία. Ελπίζω από τους woke των ΗΠΑ μέχρι και τους προοδευτικούς/φασαίους (ή όπως τους λέμε εδώ τέλος πάντων) να ξυπνήσουν μετά τα όσα συμβαίνουν τους τελευταίους μήνες και να καταλάβουν πως το ότι η δημοκρατία για την ώρα τους κάνει τεμενάδες δεν σημαίνει πως θα συμβαίνει αυτό για πάντα ή για κάθε θέμα.

Παλαιστίνιος ποιητής αποκλείστηκε από το Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Αθηνών - INFO-WAR
Ο Παλαιστίνιος ποιητής Μοσάμπ Αμπού Τόχα κατήγγειλε την ακύρωση της πρόσκλησής του από το Διεθνές Φεστιβάλ Ποίησης Αθηνών.

nearos
Επιφανές μέλος
Ο Giorgos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 18 ετών και επαγγέλλεται Χημικός. Έχει γράψει 9.533 μηνύματα.

14-06-24

20:29
To θεμα ειναι οτι αυτό που βιώνουμε ΔΕΝ είναι δημοκρατία. Η δημοκρατία δε σκοτώνει τους συνανθρώπους της, η δημοκρατία δεν αποκλείει ατομα, και ιδέες. Ακου εκεί, να αποκλείονται ΙΔΕΕΣ.Η Δημοκρατία είναι αποφασισμένη να τσακίσει μέχρι και την τελευταία αποκλίνουσα φωνή, ακόμα και εάν αυτή προέρχεται από άτομα που αποδέχονται θεσμικά την δημοκρατία.
Η σημερινή δημοκρατία είνια μια μπασταρδοποίηση της έννοιας αυτής, στα δημοψηφίσματα τα ναί γινονται οχι και τα οχι γίνονται ναι, η αρχή της δεδηλωμένης καταπατάται, σφάζονται άνθρωποι και φιμώνονται ιδέες. Είναι συμφεροντοκρατία.
Και η σημερινή δημοκρατία είναι συμφεροντοκρατία. Οταν μας συμφέρει αναδικνύουμε την αριστερά, οταν θέλουμε τη δεξιά, οταν θέλουμε τον πατριωτισμό, οταν θέλουμε τις μειονότητες, και όταν μας συμφέρει τις καταπατάμε.
Βέβαια, με το φασιστικό στοιχείο του "αν δε συμφωνώ μαζί σου, σε εξορίζω"
Πουπουλίνα
Επιφανές μέλος
Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.128 μηνύματα.

14-06-24

20:39
Για λυσε μου μια απορια.To θεμα ειναι οτι αυτό που βιώνουμε ΔΕΝ είναι δημοκρατία. Η δημοκρατία δε σκοτώνει τους συνανθρώπους της, η δημοκρατία δεν αποκλείει ατομα, και ιδέες. Ακου εκεί, να αποκλείονται ΙΔΕΕΣ.
Η σημερινή δημοκρατία είνια μια μπασταρδοποίηση της έννοιας αυτής, στα δημοψηφίσματα τα ναί γινονται οχι και τα οχι γίνονται ναι, η αρχή της δεδηλωμένης καταπατάται, σφάζονται άνθρωποι και φιμώνονται ιδέες. Είναι συμφεροντοκρατία.
Και η σημερινή δημοκρατία είναι συμφεροντοκρατία. Οταν μας συμφέρει αναδικνύουμε την αριστερά, οταν θέλουμε τη δεξιά, οταν θέλουμε τον πατριωτισμό, οταν θέλουμε τις μειονότητες, και όταν μας συμφέρει τις καταπατάμε.
Βέβαια, με το φασιστικό στοιχείο του "αν δε συμφωνώ μαζί σου, σε εξορίζω"
Η δημοκρατια που γεννηθηκε;
nearos
Επιφανές μέλος
Ο Giorgos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 18 ετών και επαγγέλλεται Χημικός. Έχει γράψει 9.533 μηνύματα.

14-06-24

20:40
Τσακαλε μου τα χαλάμε δώθεπροοδευτικούς/φασαίους
Προοδευτικός δεν είναι φασαίος. Ο προοδευτικός είναι ενας μη νουνεχής αντιεξουσιαστής ανθέλληνας μπίχλας, ο φασαίος είναι ενας που απλά ακολουθεί το τρέντ, και είναι συνήθως σε σχέση με τη μουσική.. Εχει συνδεθεί με τη πρόοδο γιατί οι φασαίοι μαζεύονται σα σμήνος γύρω απο τα κομμουνιστικά κόμματα, τσε γκεβαρα, ανθρωπισμός και γουατέβερ. Για αυτό ουτως η αλλως οι περισσότεορι που μένουν στο κκε μετα απο τα 30 τους είναι συντηριτκοί, ενω η μεγαλη πλειοψηφια οταν καταλαβαίνει οτι δεν ειναι καμπινγκ μουσικη και φεστιβαλ αποχωρουν
giannhs2001
Επιφανές μέλος
Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 22.064 μηνύματα.

14-06-24

20:41
Η δημοκρατία γεννήθηκε πάνω στο θάνατο χιλιάδων ανθρώπων (βλέπε τι έκαναν στην Γαλλική επανάσταση) και η δημοκρατία ανέκαθεν απέκλειε άτομα και ιδέες με τις οποίες δεν συμφωνούσε ή έκρινε επικίνδυνες.To θεμα ειναι οτι αυτό που βιώνουμε ΔΕΝ είναι δημοκρατία. Η δημοκρατία δε σκοτώνει τους συνανθρώπους της, η δημοκρατία δεν αποκλείει ατομα, και ιδέες. Ακου εκεί, να αποκλείονται ΙΔΕΕΣ.
Όποιος νομίζει πως η δημοκρατία είναι αυτό το αφελές πολιτικό σύστημα που επιτρέπει μέχρι και να την ανατρέπουν είναι βαθιά νυχτωμένος. Απλά παλαιόθεν τα αστικά δημοκρατικά κράτη δεν είχαν την δύναμη να την επιβάλλουν κόντρα σε ριζοσπαστικά στοιχεία που έσπαγαν το κρατικό μονοπώλιο βίας για πολλούς λόγους (έλλειψη δημοκρατικής παράδοσης που οδηγούσε σε μία ασθενούσα και αδύναμη δημοκρατία, οικονομική κατάρρευση κ.λπ).
Πουπουλίνα
Επιφανές μέλος
Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.128 μηνύματα.

14-06-24

20:41
Κατι σε ρωτησα θα μου απαντησεις;Τσακαλε μου τα χαλάμε δώθε
Προοδευτικός δεν είναι φασαίος. Ο προοδευτικός είναι ενας μη νουνεχής αντιεξουσιαστής ανθέλληνας μπίχλας, ο φασαίος είναι ενας που απλά ακολουθεί το τρέντ, και είναι συνήθως σε σχέση με τη μουσική.. Εχει συνδεθεί με τη πρόοδο γιατί οι φασαίοι μαζεύονται σα σμήνος γύρω απο τα κομμουνιστικά κόμματα, τσε γκεβαρα, ανθρωπισμός και γουατέβερ. Για αυτό ουτως η αλλως οι περισσότεορι που μένουν στο κκε μετα απο τα 30 τους είναι συντηριτκοί, ενω η μεγαλη πλειοψηφια οταν καταλαβαίνει οτι δεν ειναι καμπινγκ μουσικη και φεστιβαλ αποχωρουν
nearos
Επιφανές μέλος
Ο Giorgos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 18 ετών και επαγγέλλεται Χημικός. Έχει γράψει 9.533 μηνύματα.

14-06-24

20:41
Πο υκολλάει αυτό;Για λυσε μου μια απορια.
Η δημοκρατια που γεννηθηκε;
Πουπουλίνα
Επιφανές μέλος
Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.128 μηνύματα.

14-06-24

20:42
Κολλαει και θα δεις.Θα μου απαντησεις;Πο υκολλάει αυτό;
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:
Ελα μου; Δεν ξερεις;Επικαλεις συνεχως την δημοκρατια και δεν ξερεις που γεννηθηκε;Πο υκολλάει αυτό;
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:
Δεν μου απαντας..διοτι δεν σε συμφερει να απαντησεις..αλλα ολοι εχουμε ματακια και βλεπουμε και ξερουμε και λιγο ιστορια..σε αντιθεση με εσενα που χρησιμοποιεις τον ορο δημοκρατια οπως γουσταρεις.Πο υκολλάει αυτό;
Η δημοκρατια λοιπον φιλτατε νεαρε γεννηθηκε στην ΑΘΗΝΑ.
Κια δνε σημαινει μπατε σκυλοι αλεστε και αφηνουμε και να την καταλυσουν τα νεαντερνταλ.
Για δες αγαπουλα...στην ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΠΟΙΟΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΑΝ ΠΟΙΟΝ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗς ΕΙΧΑΝ ΔΙΚΙΟ.
ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΑΝ..ΔΙΟΤΙ..ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΣΥΔΟΣΙΑ...1000 φορες το λεμε αλλα οι περισσοτεροι κανετε τους κινεζους.
Συνεντεύξεις/![]()
Η Αθήνα δικάζει πάλι τον Σωκράτη | LiFO
Η Δίκη του Σωκράτη, που επαναλαμβάνεται την Παρασκευή στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, μας φέρνει αντιμέτωπους με τον θεμελιωτή της ελεύθερης σκέψης και το δημοκρατικό πολίτευμα. Ο Αντώνης Σ. Παπαδημητρίου, δικηγόρος και πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, εξηγεί γιατί παίρνει το μέρος της Αθηναϊκής...www.lifo.gr
Η Αθήνα δικάζει πάλι τον Σωκράτη
Η Δίκη του Σωκράτη, που επαναλαμβάνεται την Παρασκευή στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, μας φέρνει αντιμέτωπους με τον θεμελιωτή της ελεύθερης σκέψης και το δημοκρατικό πολίτευμα. Ο Αντώνης Σ. Παπαδημητρίου, δικηγόρος και πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, εξηγεί γιατί παίρνει το μέρος της Αθηναϊκής δημοκρατίας και κατηγορεί τον μέγιστο φιλόσοφο ως πνευματικό ηγέτη των τυράννων της εποχής.
Facebook Twitter
ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗ23.5.2012 | 13:28
Το 399 π.Χ. ο Σωκράτης αντιμετωπίζει στην Αθήνα τις κατηγορίες ότι δεν σέβεται τους θεούς της πόλης, ότι εισάγει καινά δαιμόνια και ότι διαφθείρει τους νέους της πόλης. Δικάζεται από το Δικαστήριο της Ηλιαίας που αποτελείται από 500 Αθηναίους πολίτες. Καταδικάζεται σε θάνατο από τους 320 και στη συνέχεια, αρνούμενος να εγκαταλείψει την πόλη, δέχεται τη θανατική ποινή και πίνει το κώνειο.
Δυόμισι χιλιάδες χρόνια αργότερα, σήμερα, διακεκριμένοι ανώτατοι δικαστές και νομικοί από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ συγκεντρώνονται στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών για να επαναλάβουν την ιστορική δίκη του Σωκράτη. Δικαστές και κοινό καλούνται ν’ αποφασίσουν αν ο Σωκράτης τελικά καταδικάστηκε επειδή τόλμησε να εκφράσει ελεύθερα τη γνώμη του ή γιατί τα καινά δαιμόνια που εισήγαγε είχαν στόχο να βλάψουν την αθηναϊκή δημοκρατία.
Πώς προέκυψε η ιδέα για την επανάληψη της Δίκης του Σωκράτη;
Η ιδέα προέκυψε από μια μελέτη που έκανα πάνω στο θέμα του Σωκράτη και από ενδιαφέρουσες συζητήσεις που είχα. Εξετάσαμε αυτό το πολιτικό φαινόμενο της φιλοσοφικής αθωότητας και πολιτικής ενοχής του Σωκράτη. Η δημοκρατική Αθήνα, αυτό το ιδανικό της δημοκρατίας, κατηγορείται, κατά τη γνώμη μου άδικα, ότι σκότωσε τον ιδεώδη φιλόσοφο, τον Σωκράτη. Από τη μελέτη που έχω κάνει έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο Σωκράτης μπορεί να ήταν ένας πολύ μεγάλος φιλόσοφος, ίσως ο μεγαλύτερος όλων των εποχών, η συγκεκριμένη όμως δίκη είχε διαφορετικό χαρακτήρα. Δεν δικάστηκε ο Σωκράτης για τις φιλοσοφικές του ιδέες, δικάστηκε ο άνθρωπος Σωκράτης. Καλώς ή κακώς, κακώς κατά τη γνώμη μου, έτυχε να είναι ο πνευματικός ηγέτης της τυραννίας των Τριάκοντα στην Αθήνα. Σας θυμίζω ότι με τη λήξη του Πελοποννησιακού Πολέμου η σπαρτιατική φρουρά είχε εγκαταστήσει στην Αθήνα τριάντα τυράννους, εκ των οποίων οι δύο ήταν αγαπημένοι φίλοι και μαθητές του Σωκράτη. Αυτοί οι Τριάκοντα Τύραννοι σκότωσαν σε εννέα μήνες 1.600 Αθηναίους. Όταν αποκαταστάθηκε, η δημοκρατία έδωσε αμνηστία στους Ολιγαρχικούς, οι οποίοι εγκατέλειψαν την Αθήνα και πήγαν στην Ελευσίνα. Ένα χρόνο μετά οι Ολιγαρχικοί ξεκίνησαν νέα προσπάθεια να ανακαταλάβουν την εξουσία στην Αθήνα, αλλά τότε οι Αθηναίοι αντέδρασαν και για καθαρά πολιτικούς λόγους δίκασαν τον Σωκράτη, ο οποίος ήταν ο πνευματικός ηγέτης των τυράννων. Αυτή είναι η σύντομη πολιτική ιστορία της Δίκης του Σωκράτη.
Ναι, αλλά στην ιστορία έχει μείνει ότι ο Σωκράτης δικάστηκε για τις ιδέες του.
Αυτή είναι μια προκατάληψη που υπάρχει σήμερα, αλλά δεν είναι η πραγματικότητα. Η ιστορική πραγματικότητα, όπως παρατίθεται από τις πηγές, είναι άλλη. Δεν είναι κάτι που το λέω εγώ, αυτό το λένε καθηγητές πανεπιστημίου που έχουν μελετήσει την ιστορία της εποχής εκείνης. Γενικά, ο κόσμος πιστεύει ότι ο Σωκράτης δικάστηκε διότι ήταν υπέρμαχος της ελευθερίας του λόγου και της ελευθερίας της σκέψης. Αυτό, όμως, δεν είναι αλήθεια και προσβάλλει την αθηναϊκή δημοκρατία. Αν διαβάσετε την Απολογία του Σωκράτη χωρίς προκατάληψη, χωρίς τις ροζ παρωπίδες που όλοι έχουμε όταν μιλάμε για τον Σωκράτη, θα δείτε ότι ακόμη και στην απολογία του ο Σωκράτης υπερασπίζεται τα ολιγαρχικά ιδεώδη. Όταν λέει ότι «δεν μπορούμε να επιλέγουμε τον κυβερνήτη του σκάφους με επιλογή διά κλήρου ή με ψηφοφορία, αλλά πρέπει να τον επιλέγουμε με βάση τα προσόντα του», αυτό στην πραγματικότητα τι σημαίνει; Ότι η διακυβέρνηση της πολιτείας δεν μπορεί να γίνεται με ψήφο, αλλά πρέπει να γίνεται με βάση κάποια υποτιθέμενα πνευματικά προσόντα, τα οποία οδηγούν σε μία αριστοκρατία του πνεύματος, που στην πραγματικότητα καταλήγει να είναι ένας ξεκάθαρος φασισμός.
Γιατί, όμως, μας συνέφερε εμάς να χρησιμοποιήσουμε τη δίκη του Σωκράτη ως μία διαχρονική και αιώνια υπεράσπιση της ελευθερίας του λόγου από εκεί κι έπειτα;
Ο Σωκράτης αγιοποιήθηκε κυρίως από μια συμμαχία των μετέπειτα ολιγαρχικών δυνάμεων. Οι Ρωμαίοι, οι Βυζαντινοί και όλοι οι κατοπινοί αυτοκράτορες και βασιλείς του κόσμου που ήθελαν να επιτεθούν στη δημοκρατία χρησιμοποιούσαν το παράδειγμα του Σωκράτη για να πουν «να ο ιδανικός φιλόσοφος, που τον σκοτώνει η απαίσια δημοκρατία. Να πού καταλήγουν οι δημοκρατίες: να σκοτώνουν τον φιλόσοφο». Αυτό είναι το ένα σκέλος. Αυτοί που ήθελαν να βλάψουν τη δημοκρατία, αυτό λέγανε. Αυτοί, λοιπόν, βοηθήθηκαν, από ένα σημείο και πέρα από την εισδοχή του πλατωνισμού στον χριστιανισμό, που έγινε κατά τον 3ο-4ο αιώνα μ.Χ. κυρίως από τους τρεις μεγάλους Πατέρες της Εκκλησίας. Η χριστιανική θρησκεία απορρόφησε τον νεοπλατωνισμό και θεώρησε τον Σωκράτη έναν προχριστιανικό οιονεί άγιο, ο οποίος πιστεύει στην ύπαρξη της ψυχής. Όποιος διαβάσει προσεκτικά τον Πλάτωνα καταλαβαίνει ότι το «δαιμόνιο» του Σωκράτη δεν έχει καμία σχέση με τη χριστιανική θεωρία περί ψυχής. Επίσης, πολλοί θεωρούν ότι ο Σωκράτης ήταν μονοθεϊστής διότι αναφέρεται στην Απολογία του και αλλού στον Θεό και όχι στους θεούς. Στην πραγματικότητα, ο Σωκράτης ήταν άθεος. Δεν ήταν ούτε πολυθεϊστής ούτε πίστευε σε έναν θεό. Ο Αριστοφάνης στις Νεφέλες του, ένα έργο που γράφτηκε είκοσι χρόνια πριν από τη Δίκη, τον κατηγορεί ευθέως γι’ αυτό το πράγμα.
Γι’ αυτό και η μία κατηγορία είναι περί αθεΐας;
Η πραγματική κατηγορία είναι «ους μεν η πόλις νομίζει θεούς ου νομίζων».Το «νομίζων» για μένα σημαίνει ότι δεν σέβεται όχι τους θεούς του Ολύμπου αλλά τους θεούς της συγκεκριμένης πόλης, της Αθήνας. Ποιοι ήταν αυτοί οι θεοί: ο Ζευς Βουλαίος, η θεοποίηση του δημοκρατικού θεσμού της Βουλής, ο Ζευς Αγοραίος και ο Δήμος, η θεοποίηση του κατεξοχήν θεσμού της Βουλής που ήταν ο Δήμος, δηλαδή οι πολίτες που ψήφιζαν. Αυτούς τους θεούς δεν σεβόταν. Και πράγματι δεν τους σεβόταν. Ο Σωκράτης και στην Απολογία του και αλλού φέρεται να θυσιάζει σε ποιον θεό; Στον Απόλλωνα και στην Ήρα, που ήταν οι πολιούχοι της Σπάρτης. Δεν αναφέρεται ποτέ ότι θυσίασε ή λάτρεψε την Αθηνά, τον Ποσειδώνα και τον Ερμή που ήταν οι πολιούχοι της Αθήνας. Θυσιάζει συμβολικά στους θεούς της Σπάρτης, του εχθρού αν θέλετε να το πούμε έτσι.
Ο ίδιος υποστήριξε πως καλύτερα είναι κανείς να αδικείται παρά ν’ αδικεί.
Αυτά δεν τα χρησιμοποίησε στην Απολογία του για να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Αυτά που λέτε προκύπτουν περισσότερο από τον Κρίτωνα και γράφτηκαν πολύ αργότερα. Ανήκουν στη μέση και την ύστερη συγγραφική περίοδο του Πλάτωνα, δηλαδή, για να σας το πω πιο απλά, 10 με 20 χρόνια μετά. Δεν είναι σύγχρονα και προσπαθούν να δώσουν μια θετική εικόνα για τον Σωκράτη που δεν απηχεί όμως την πραγματικότητα - δεν υπάρχουν, μάλιστα, καθόλου στον Ξενοφώντα.
Στην πραγματικότητα, στις τελευταίες παραγράφους της Απολογίας περιέχονται αυτά που ο Σωκράτης είπε στους Αθηναίους μετά την καταδίκη του: «Εσείς ωραία με καταδικάσατε, θα δείτε όμως ότι οι οπαδοί μου θα έρθουν και θα σας τιμωρήσουν πάρα πολύ σκληρά γι’ αυτά που κάνατε σε μένα. Θα δείτε ότι αυτά που κάνατε σε μένα δεν είναι τίποτα μπροστά σε όσα θα σας έρθουν». Αυτό συνιστά μια ευθεία απειλή που δεν είναι καθόλου δημοκρατική και δεν δηλώνει αποδοχή της καταδίκης του.
Αυτή η θετική εικόνα, όμως, που δημιουργήθηκε για τον Σωκράτη ευνόησε την πορεία της δημοκρατίας τη σημερινή εποχή ή όχι;
Βεβαίως, γιατί είναι πολύ σημαντική κατάκτηση. Αλλά ο Σωκράτης υπερασπιζόταν τις θέσεις του προερχόμενος από άλλη οπτική, από τη θέση του αριστοκράτη του πνεύματος που υπερασπίζεται το ατομικό του δικαίωμα να μιλάει ελεύθερα, αλλά δεν το αναγνωρίζει στους πληβείους.
Οι τρεις κατηγορίες είναι ασέβεια προς τους θεούς της πόλης, εισαγωγή καινών δαιμονίων και διαφθορά των νέων. Αυτές οι κατηγορίες ισχύουν και σήμερα, υπάρχουν στο Δίκαιο;
Ναι, υπάρχουν. Και στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες η ελευθερία του λόγου υπάρχει μέχρι ενός σημείου. Δεν μπορεί, ας πούμε, κανείς να αρνείται το Ολοκαύτωμα σήμερα και να εκθειάζει τα κατορθώματα του Χίτλερ, ούτε μπορεί κανείς να προσβάλει την ηθική με το πρόσχημα της ελευθερίας του λόγου.
Ναι, αλλά αυτό συνέβη τις τελευταίες ημέρες και δεν είδαμε κάποιον εισαγγελέα να παρεμβαίνει. Υπήρξε και άρνηση του Ολοκαυτώματος...
Γι’ αυτό και το αναφέρω. Θέλω να πω ότι η ελευθερία του λόγου έχει ένα όριο. Και υπάρχει και ένα ακόμη όριο. Το ότι δεν μπορεί ένας άνθρωπος να συκοφαντεί ή να βρίζει κάποιον άλλο άνθρωπο. Δεν μπορεί κανείς να προάγει ανήθικα πράγματα, με την πολύ στενή έννοια του όρου.
Ο Ασάνζ με τις αποκαλύψεις του για τους Αμερικανούς μπορούμε να πούμε ότι εισήγαγε «καινά δαιμόνια»;
Ναι, αλλά υπάρχει μία διαφορά. Αυτός δεν εισήγαγε κανένα «καινό δαιμόνιο», διότι όλοι θεωρούμε ότι υπάρχουν διεφθαρμένοι πολιτικοί και πολιτικοί οι οποίοι παραβιάζουν τον λόγο τους. Αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να γίνεται, άρα ο Ασάνζ, μόλις βρέθηκαν τα στοιχεία στα χέρια του, τα δημοσιοποίησε. Εδώ υπάρχει μία δημοκρατική αρχή που λέει ότι όταν οι πολιτικοί παραβιάζουν τον όρκο τους και την υποχρέωση που έχουν απέναντι στην πολιτεία, κάποιος πρέπει να τους αποκαλύπτει.
Ναι, αλλά άλλο η ασφάλεια του κράτους και άλλο το πώς διασφαλίζεται. Το να στραφείς εναντία σε αυτήν, όπως υποστηρίζουν οι Αμερικανοί, είναι ποινικό αδίκημα.
H αποκάλυψη μυστικών που αφορούν την εθνική ασφάλεια είναι αδίκημα παντού. Ωστόσο, εναπόκειται στο δικαστήριο ν’ αποφανθεί για το αν πρόκειται πραγματικά για κρατικό μυστικό που θα μπορούσε να βλάψει το κράτος ή η ασφάλεια του κράτους απλώς είναι το πρόσχημα που επικαλείται ένας πολιτικός για ν’ αποκλείσει την πληροφόρηση. Και υπάρχει τρόπος να λυθούν αυτά τα πράγματα μέσω δικαστηρίων, κεκλεισμένων των θυρών, χωρίς περαιτέρω αποκαλύψεις.
Όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα μια αντίληψη περί δικαιοσύνης, μπορεί να εξεταστεί μια υπόθεση σαν του Σωκράτη;
Σίγουρα μπορεί να εξεταστεί. Νομίζω ότι πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν δίκες που έχουν πολιτικό χαρακτήρα και ο υπόδικος επικαλείται τον πολιτικό αυτό χαρακτήρα προκειμένου ν’ αθωωθεί, ενώ οι αντίπαλοι τον ποινικό. Είναι μια ένταση που υπάρχει ανάμεσα σε δύο αρχές.
Ο Σωκράτης, ως σύμβολο, μπορεί να επηρεάσει τους δικαστές την επόμενη εβδομάδα;
Είναι ένας μεγάλος φιλόσοφος, όπως και να έχει. Αλλά η θέση μου -και πρέπει να το ξεκαθαρίσω αυτό- δεν είναι τόσο το να καταδικαστεί ο Σωκράτης όσο το να υπερασπιστώ το καλό όνομα της Αθηναϊκής Δημοκρατίας.
Στη Νέα Υόρκη, πάντως, έχασε η Αθηναϊκή Δημοκρατία.
Έχασε, αλλά κατά πλειοψηφία. Δηλαδή, από τους τρεις δικαστές ο ένας ήταν καταδικαστικός, ο άλλος αμφέβαλλε επί της ενοχής και τελικά ίσχυσε ο κανόνας της αμφιβολίας περί του κατηγορουμένου και ο τρίτος μόνο ήταν καθαρά αθωωτικός. Από το κοινό δε που ψήφισε, γιατί ψηφίζει το κοινό και θα ψηφίσει και στην Αθήνα, ένα 20% περίπου ήταν υπέρ της καταδίκης του Σωκράτη. Κι αυτό είναι «τεράστια επιτυχία», γιατί το κοινό μπόρεσε να ξεπεράσει αυτή την προκατάληψη. Οποιονδήποτε μαθητή του σχολείου ή πολίτη στον δρόμο και να ρωτήσετε θα σας πει ότι ο Σωκράτης καταδικάστηκε άδικα. Και να πω βέβαια και το εξής: κακώς καταδικάστηκε σε θάνατο. Δεν το συζητάω αυτό το πράγμα. Αλλά ο Σωκράτης κατέπληξε τους πάντες. Όλοι περίμεναν πως θα δεχόταν να εξοριστεί, έστω και για λίγο, και να φύγει από την Αθήνα, όπως είχε γίνει με άλλους. Ο Σωκράτης, όμως, αποφάσισε να μείνει, λέγοντας «Κι εγώ πού να πάω τώρα; Να πάω στη Θεσσαλία ή στη Σπάρτη, όπου δεν θα μου επιτρέπουν να μιλάω;». Αυτό δείχνει ότι ο Σωκράτης, που ήταν τόσο πολύ φίλος των Σπαρτιατών, δεν ήθελε να πάει στη Σπάρτη, ήθελε να πεθάνει στην Αθήνα.
Το δικαστήριο της Ηλιαίας αποτελούνταν από 500 άτομα. Υπέρ της καταδίκης του Σωκράτη ψήφισαν 280. Ο αριθμός των δικαστών σε σχέση με σήμερα δείχνει ότι οι αποφάσεις τους είχαν μία πολιτική και μία κοινωνική προέκταση; Επειδή σήμερα, όταν δικάζουν τρεις δικαστές, έχουν περισσότερο νομικό χαρακτήρα οι αποφάσεις.
Είχε καθαρά πολιτικό χαρακτήρα, γιατί αν το σκεφθείτε, 280 τον έκριναν ένοχο και 320 τον καταδίκασαν σε θάνατο. Δηλαδή, στη δεύτερη ψηφοφορία, για την ποινή, σαράντα ένορκοι, μέλη του δικαστηρίου που αρχικά ψήφισαν υπέρ της αθώωσης, ακούγοντας το δεύτερο κομμάτι της απολογίας του Σωκράτη, τον καταδίκασαν σε θάνατο. Ακριβώς γιατί στο δεύτερο κομμάτι της απολογίας ο Σωκράτης είναι προκλητικά πιο αντιδημοκράτης από ό,τι στο πρώτο. Σήμερα, στην Ελλάδα τουλάχιστον, έχουμε τον κανόνα ότι τα περισσότερα δικαστήρια αποτελούνται από επαγγελματίες, ισόβιους δικαστές κι ελάχιστα έχουν ενόρκους. Μόνο κάποια ποινικά δικαστήρια έχουν ενόρκους, και αυτούς όχι σε πλειοψηφία. Αυτό είναι μία πολιτική επιλογή του ελληνικού κράτους.
Εσείς πώς τοποθετείστε σε σχέση σε αυτό;
Κριτικά. Στην Αμερική, όπου πάρα πολλές δίκες γίνονται με ενόρκους, βλέπουμε την καταστρατήγηση του ουσιαστικού Δικαίου, απαλλαγές ατόμων που ήταν πασιφανές ότι ήταν ένοχοι, καταδίκες άλλων που ήταν πασιφανές ότι ήταν αθώοι και στη συνέχεια πράγματι κρίνονται αθώοι. Είναι πολύ εύκολο ένα δικαστήριο που αποτελείται από κοινούς πολίτες να επηρεαστεί από εξωθεσμικούς παράγοντες. Στην Αμερική επηρεάζονται πάρα πολύ από το θέμα της φυλετικής καταγωγής του κατηγορουμένου και των ενόρκων. Από την άλλη μεριά, ένα δικαστήριο που αποτελείται από μόνιμους δικαστές που γνωρίζουν καλά τον νόμο έχει το εξής πρόβλημα: οι δικαστές βλέπουν καθημερινά και κυριολεκτικά μόνο την παθολογία της κοινωνίας. Κατά κάποιον τρόπο επηρεάζονται και σκληραίνουν, με αποτέλεσμα πολλές φορές να οδηγούνται σε πιο σκληρές από ό,τι θα έπρεπε κρίσεις.
Ένας δικαστής πρέπει να παρασύρεται από την κοινή γνώμη;
Όχι βέβαια.
Τελευταία, όμως, βλέπουμε πολλές πολιτικές υποθέσεις που αφορούν τη διασπάθιση του δημόσιου χρήματος, όπου οι κατηγορούμενοι στο τέλος, μέσω παραγραφών, τη γλιτώνουν, και ο λαός απαιτεί δικαιοσύνη που δεν αποδίδεται.
Αυτό είναι ένα πολιτικό πρόβλημα. Δεν είναι νομικό. Ο νόμος είναι σαφής. Τα αδικήματα είναι συγκεκριμένα και θεσμοθετημένα από αιώνες. Δεν υπάρχουν αδικήματα που ανακαλύφθηκαν τώρα. Από τους νόμους του Βυζαντίου, της Ρώμης και της Αρχαίας Ελλάδας τα αδικήματα παραμένουν τα ίδια. Είναι το αδίκημα της απιστίας των πολιτικών. Θα ξέρετε σίγουρα ότι ο Περικλής κατηγορήθηκε για απιστία. Αθωώθηκε βέβαια, αλλά κατηγορήθηκε ότι είχε πάρει χρήματα κατά την ανέγερση του Παρθενώνα και ότι τα χρησιμοποίησε για δικούς του σκοπούς. Ο Περικλής τι έκανε; Έκατσε κι έγραψε την απόδοση του λογαριασμού σε μαρμάρινες στήλες, που μερικές υπάρχουν στο Μουσείο της Ακρόπολης. Και μάλιστα, ένα μέρος από αυτά είναι ένα ποσό που το ονομάζει «άδηλα». Το αδίκημα της απιστίας των πολιτικών είναι πανάρχαιο. Τώρα, αν ο νόμος που ισχύει στην Ελλάδα σήμερα προέκυψε από μία συγκεκριμένη Βουλή με μία συγκεκριμένη πλειοψηφία κι εξυπηρετούσε πολιτικές σκοπιμότητες, είναι άλλο θέμα. Γενικότερα, τα πολιτικά πρόσωπα έχουν κυρίως πολιτικές ευθύνες και κρίνονται από τον λαό.
Νανακια τωρα.

nearos
Επιφανές μέλος
Ο Giorgos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 18 ετών και επαγγέλλεται Χημικός. Έχει γράψει 9.533 μηνύματα.

14-06-24

21:09
Δε το διαβαζω ολο αυτοΚολλαει και θα δεις.Θα μου απαντησεις;
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:
Ελα μου; Δεν ξερεις;Επικαλεις συνεχως την δημοκρατια και δεν ξερεις που γεννηθηκε;
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:
Δεν μου απαντας..διοτι δεν σε συμφερει να απαντησεις..αλλα ολοι εχουμε ματακια και βλεπουμε και ξερουμε και λιγο ιστορια..σε αντιθεση με εσενα που χρησιμοποιεις τον ορο δημοκρατια οπως γουσταρεις.
Η δημοκρατια λοιπον φιλτατε νεαρε γεννηθηκε στην ΑΘΗΝΑ.
Κια δνε σημαινει μπατε σκυλοι αλεστε και αφηνουμε και να την καταλυσουν τα νεαντερνταλ.
Για δες αγαπουλα...στην ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΠΟΙΟΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΑΝ ΠΟΙΟΝ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗς ΕΙΧΑΝ ΔΙΚΙΟ.
ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΟΥΝ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΑΝ..ΔΙΟΤΙ..ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΣΥΔΟΣΙΑ...1000 φορες το λεμε αλλα οι περισσοτεροι κανετε τους κινεζους.
Νανακια τωρα.![]()
Πουπουλίνα
Επιφανές μέλος
Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.128 μηνύματα.

14-06-24

21:15
Προφανως δεν σε συμφερει..αλλα θα σε διευκολυνω.Δε το διαβαζω ολο αυτο
Η δημοκρατια γεννηθηκε στην Αθηνα.Τελεια και παυλα.
Η δημοκρατια δεν σημαινει ασυδοσια και μπατε σκυλοι αλεστε και δεχομαστε τα παντα.Οταν κινδυνευει μια χαρα θα κανει αυτα που πρεπει.Ετσι εκανε κια η δημοκρατια της αθηνας και καταδικασε τον Σωκρατη που υποστηριξε και υποστηριζε τους ολιγαρχες της τυραννιας.
Αντε γειαααααααααααα..... Η δημοκρατική Αθήνα, αυτό το ιδανικό της δημοκρατίας, κατηγορείται, κατά τη γνώμη μου άδικα, ότι σκότωσε τον ιδεώδη φιλόσοφο, τον Σωκράτη. Από τη μελέτη που έχω κάνει έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο Σωκράτης μπορεί να ήταν ένας πολύ μεγάλος φιλόσοφος, ίσως ο μεγαλύτερος όλων των εποχών, η συγκεκριμένη όμως δίκη είχε διαφορετικό χαρακτήρα. Δεν δικάστηκε ο Σωκράτης για τις φιλοσοφικές του ιδέες, δικάστηκε ο άνθρωπος Σωκράτης. Καλώς ή κακώς, κακώς κατά τη γνώμη μου, έτυχε να είναι ο πνευματικός ηγέτης της τυραννίας των Τριάκοντα στην Αθήνα. Σας θυμίζω ότι με τη λήξη του Πελοποννησιακού Πολέμου η σπαρτιατική φρουρά είχε εγκαταστήσει στην Αθήνα τριάντα τυράννους, εκ των οποίων οι δύο ήταν αγαπημένοι φίλοι και μαθητές του Σωκράτη. Αυτοί οι Τριάκοντα Τύραννοι σκότωσαν σε εννέα μήνες 1.600 Αθηναίους. Όταν αποκαταστάθηκε, η δημοκρατία έδωσε αμνηστία στους Ολιγαρχικούς, οι οποίοι εγκατέλειψαν την Αθήνα και πήγαν στην Ελευσίνα. Ένα χρόνο μετά οι Ολιγαρχικοί ξεκίνησαν νέα προσπάθεια να ανακαταλάβουν την εξουσία στην Αθήνα, αλλά τότε οι Αθηναίοι αντέδρασαν και για καθαρά πολιτικούς λόγους δίκασαν τον Σωκράτη, ο οποίος ήταν ο πνευματικός ηγέτης των τυράννων. Αυτή είναι η σύντομη πολιτική ιστορία της Δίκης του Σωκράτη.

nearos
Επιφανές μέλος
Ο Giorgos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 18 ετών και επαγγέλλεται Χημικός. Έχει γράψει 9.533 μηνύματα.

14-06-24

21:17
Δηλαδη συμφωνεις οτι η δημοκρατια πλεον ειναι η απολυτη δικαοοσυνη και το τελειο συστημα? Καλυτερα ναζιστες γερμανοι παρα "δημοκρατικοι" αμερικανοι.
giannhs2001
Επιφανές μέλος
Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 22.064 μηνύματα.

14-06-24

21:30
Η σημερινή μορφή δημοκρατίας γεννήθηκε στην Γαλλική επανάσταση με τον φιλελευθερισμό και την ανάδειξη της αστικής τάξης. Γεννήθηκε με την γκιλοτίνα 17.000 ανθρώπων και με γενοκτονίες, εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.
Άλλο η δημοκρατία των αρχαίων Αθηνών που επίσης δεν ήταν δημοκρατία αφού δικαίωμα ψήφου είχαν λίγοι (εξαιρούνταν οι γυναίκες και οι μέτοικοι). Δικαίωμα ψήφου είχαν μόνον οι άρρενες Αθηναίοι πολίτες που είχαν ολοκληρώσει την στρατιωτική τους θητεία, χμμ
Άλλο η δημοκρατία των αρχαίων Αθηνών που επίσης δεν ήταν δημοκρατία αφού δικαίωμα ψήφου είχαν λίγοι (εξαιρούνταν οι γυναίκες και οι μέτοικοι). Δικαίωμα ψήφου είχαν μόνον οι άρρενες Αθηναίοι πολίτες που είχαν ολοκληρώσει την στρατιωτική τους θητεία, χμμ

Πουπουλίνα
Επιφανές μέλος
Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.128 μηνύματα.

14-06-24

21:33
Ναι και; Απαντησα σε αυτα που λεει ο νεαρος...που το παιζει κινζος και του λεω οτι η δημοκρατια δεν ειναι ΜΠΑΤΕ ΣΚΥΛΟΙ ΑΛΕΣΤΕ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ.Ειναι ασχετα με αυτα που λες εσυ.ΔΕΝ ΕΙΠΑ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΤΕΛΕΙΑ ΤΟΤΕ.ΕΙΠΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΕΙ.Η σημερινή μορφή δημοκρατίας γεννήθηκε στην Γαλλική επανάσταση με τον φιλελευθερισμό και την ανάδειξη της αστικής τάξης. Γεννήθηκε με την γκιλοτίνα 17.000 ανθρώπων και με γενοκτονίες, εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.
Άλλο η δημοκρατία των αρχαίων Αθηνών που επίσης δεν ήταν δημοκρατία αφού δικαίωμα ψήφου είχαν λίγοι (εξαιρούνταν οι γυναίκες και οι μέτοικοι). Δικαίωμα ψήφου είχαν μόνον οι άρρενες Αθηναίοι πολίτες που είχαν ολοκληρώσει την στρατιωτική τους θητεία, χμμ![]()
Νανακια και εσυ.

giannhs2001
Επιφανές μέλος
Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 22.064 μηνύματα.

14-06-24

21:36
Εγώ απλά ξεκαθάρισα κάποια ζητήματα από ιστορική άποψη γιατί είδα κάπου πως η δημοκρατία γεννήθηκε στην Αθήνα.Ναι και; Απαντησα σε αυτα που λεει ο νεαρος...που το παιζει κινζος και του λεω οτι η δημοκρατια δεν ειναι ΜΠΑΤΕ ΣΚΥΛΟΙ ΑΛΕΣΤΕ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ.Ειναι ασχετα με αυτα που λες εσυ.ΔΕΝ ΕΙΠΑ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΤΕΛΕΙΑ ΤΟΤΕ.ΕΙΠΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΕΙ.
Νανακια και εσυ.![]()
Και εννοείται δεν ειναι μπάτε σκύλοι αλέστε, είναι ίσως το μόνο για το οποίο συμφωνούμε εμείς οι δύο. Αυτά μόνον οι αφελείς τα πιστεύουν. Είναι ένα εξ ίσου βίαιο και, εν τοις πράγμασι, ανελεύθερο πολίτευμα με όλα τα άλλα απλά ξέρει το τρόπο να περνάει την απολυταρχία έξυπνα χωρίς να έχει μπροστά έναν μπαμπούλα δικτάτορα.
Πουπουλίνα
Επιφανές μέλος
Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.128 μηνύματα.

14-06-24

21:43
ΟΧΙ.Παραποιεις τα παντα.Εγώ απλά ξεκαθάρισα κάποια ζητήματα από ιστορική άποψη γιατί είδα κάπου πως η δημοκρατία γεννήθηκε στην Αθήνα.
Και εννοείται δεν ειναι μπάτε σκύλοι αλέστε, είναι ίσως το μόνο για το οποίο συμφωνούμε εμείς οι δύο. Αυτά μόνον οι αφελείς τα πιστεύουν. Είναι ένα εξ ίσου βίαιο και, εν τοις πράγμασι, ανελεύθερο πολίτευμα με όλα τα άλλα απλά ξέρει το τρόπο να περνάει την απολυταρχία έξυπνα χωρίς να έχει μπροστά έναν μπαμπούλα δικτάτορα.
Ειναι το ΜΟΝΟ πολιτευμα που μπορει να σταθει σε μια πολιτισμενη κοινωνια.Και ας κανει λαθη.τιποτα δεν υπαρχιε χωρις λαθη.
ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΠΟΥ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ..ΚΑΙ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΟΤΙ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ..ΚΑΙ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΜΑΛΑΚΕς..ΟΠΩς ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙς.ΕΜΕΙΣ ΟΜΩΣ ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΚΑΘΕ ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΑΡΧΙΔΙ.
ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ..ΑΛΛΙΩς ΣΤΗΝ ΣΠΗΛΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΧΩΡΙς ΤΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΤΗς ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΓΚΕΓΚΕ;
Μονος σου με την μπανανα σου/.
οΙ ΦΩΣΤΗΡΕς ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝΝ..ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΦΑΣΙΣΤΑΡΙΑ ΠΟΥ ΑΠΛΑ ΘΕΛΟΥΝ ΤΟΥς ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥς ΦΩΣΤΗΡΕς ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΧΩΡΙς ΝΑ ΤΟΥς ΕΧΙΕ ΕΠΙΛΕΞΕΙ Ο ΛΑΟς.
Αν θελω εναν μαλακα να με κυβερνησει.,προτιμω να επιλεξω τον μαλακα που θα το κανει..και οχι φασιστακια σαν εσενα εις βαρος των υπολοιπων και χωρις εκλογη.
ΤΙ ΣΚΑΤΑ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΤΟ ΚΕΡΑΤΟ ΜΟΥ ΜΕΣΑ;
giannhs2001
Επιφανές μέλος
Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 22.064 μηνύματα.

14-06-24

21:54
ΟΧΙ.Παραποιεις τα παντα.
Ειναι το ΜΟΝΟ πολιτευμα που μπορει να σταθει σε μια πολιτισμενη κοινωνια.Και ας κανει λαθη.τιποτα δεν υπαρχιε χωρις λαθη.
ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΠΟΥ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ..ΚΑΙ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΟΤΙ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ..ΚΑΙ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΜΑΛΑΚΕς..ΟΠΩς ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙς.ΕΜΕΙΣ ΟΜΩΣ ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΚΑΘΕ ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΑΡΧΙΔΙ.
ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ..ΑΛΛΙΩς ΣΤΗΝ ΣΠΗΚΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΧΩΡΙς ΤΑ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΤΗς ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΓΚΕΓΚΕ;
οΙ ΦΩΣΤΗΡΕς ΔΕΝ ΠΑΡΧΙΗΝ..ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΦΑΣΙΣΤΑΡΙΑ ΠΟΥ ΑΠΛΑ ΘΕΛΟΥΝ ΤΟΥς ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥς ΦΩΣΤΗΡΕς ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΝ ΧΩΡΙς ΝΑ ΤΟΥς ΕΧΙΕ ΕΠΙΛΕΞΕΙ Ο ΛΑΟς.
Αν θελω εναν μαλακα να με κυβερνησει.,προτιμω να επιλεξω τον μαλακα που θα τον ακνει..και οχι φασιστακια σαν εσενα εις βαρος των υπολοιπων και χωρις εκλογη.
ΤΙΣΚΑΤΑ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΤΟ ΚΕΡΑΤΟ ΜΟΥ ΜΕΣΑ;
View attachment 133794
Εσύ νομίζεις πως έχεις το δικαίωμα να εκλέγεις ποιος θα σε εξουσιάσει; Αυτά είναι προαποφασισμένα πριν, όχι από κάποιον φασίστα μπαμπούλα που θες να πιστεύεις, αλλά από τους λίγους Ολιγάρχες. Ακόμα το μάθημα σας δεν το πήρατε. Σας ήρθε ο δήθεν αριστερός Ανδρέας Παπανδρέου που θα έδιωχνε τις βάσεις του θανάτου, έριξε κ*λοδάκτυλο. Σας ήρθε ο πρώτη φορά αριστερά, Τσίπρας, σας έριξε μία διακυβέρνηση που οικονομικά την ζήλευαν μέχρι και οι της νεοφιλελέ ΝΔ. Ήρθε στους δεξιούς ο μακεδονομάχος Μητσοτάκης, τους έριξε ένα κ*λοδάκτυλο και είπε είμαι εγγυητής της συμφωνίας των Πρεσπών. Στην Ιταλία ήρθε η δήθεν νεοφασίστρια Μελόνι, τους έριξε ένα κ*λοδάκτυλο και πήγαν περίπατο τα έξω από το ευρώ, κλειστά σύνορα κ.λπ.
Κοινώς, πόσα ακόμα κ*λοδάκτυλα πρέπει να σας δείξουν οι πολιτικοί για να καταλάβετε πως το μόνο που έχετε να αποφασίσετε με τη ψήφο σας είναι το αν αυτός που θα εφαρμόσει τα χ προαποφασισμένα κάθε τετραετία θα έχει δεξιό ή αριστερό μανδύα;
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 5 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 220 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
- charmander
- Scandal
- Kate1914
- giannhs2001
- Wonderkid
- back2967
- taketrance
- American Economist
- touvlo
- Memetchi
- Paragontas7000
- johnsala
- ROM32
- Libertus
- camil
- A350
- fmarulezkd
- rafaela11
- Ilma
- J.Cameron
- bibliofagos
- AggelikiGr
- Hased Babis
- vasilis123321
- Reader
- Joji
- Vera
- Jack of Spades
- giorgos5002
- Luludaki
- Αντικειμενικός
- chester20080
- Dr. Gl. Luminous
- Entropy24
- akis_95
- danonito_kyr
- Εριφύλη
- userguest
- GeorgePap2003
- Skeptic95
- Debugging_Demon
- physicscrazy
- Ryuzaki
- gegeorgiou90
- iew
- Hecticism
- Anti_Elon_Musk
- Totreno
- Corfu kitty
- aggelosst9
- Μαυρίκιος
- fockos
- Giorgosvr
- fourkaki
- phleidhs
- teacher_40
- jellojina
- ayahuasca97
- exotic xo
- Fernando_A
- ISTORIKOS EREVNITIS
- Advocatus diaboli
- galaziamatia
- despoina13
- jj!
- thunder3
- linuxman
- Mike_100
- еще один пророк р...
- Μήτσος10
- epote
- Deimos
- rootbreaker
- Steliosgkougkou
- Abysmal Hunter
- feggarenios
- thenutritionist
- o venizelikos
- Robelano
- grtt
- katia1
- kost28
- tsiobieman
- Viktor
- NeosUser2023
- Alessandra Eliza
- bbb
- AK-92
- melmel
- V@Per
- Antonia Alexandra
- Maria23667
- Maraki_lar_1980
- suaimhneas
- Esperos1
- eukleidhs1821
- geodimios
- hirasawayui
- ggl
- gmoutzour
- marww
- Dmzk
- User2350
- melina_51
- Maraki4you
- math2arch
- Kitkat28!
- AN.PA
- dmav
- Phantomas
- Αλκίμαχος
- Δροσουλίτης
- afantos
- Himalaian
- JohnnyW
- Dark_kronos
- aggorf
- Indiana Jones
- Abiogenesis
- Re_Alexis
- Giorgkalo
- Ecomaniac
- DimitraA.
- Ωρορα
- ilovekpop
- Shadowban
- Arianara S3
- Ranger
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.