Γιατί γίνονται πόλεμοι;

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 29,489 μηνύματα.
Θα επαναλάβω και εδώ ότι οι συγκρούσεις ΔΕΝ οδηγούν φυσικά και αμετάκλητα σε πόλεμο. Αν ήταν έτσι θα είχαμε ζώα να πολεμούν, αλλά δεν έχουμε διότι απαιτείται μια ανώτερη ευφυία για να διεξαχθούν, είναι πολιτισμική εφεύρεση όπως πχ η γεωργία, η Δημοκρατία κλπ
Απλα ξερεις τι γινεται;
Εδω βλεπεις τους πολεμοχαρεις συνεχως να λενε το ιδιο και το ιδιο..οτι ειναι στη φυση του ανθρωπου...ενω υποτιθεται οτι δεν ειμαστε ζωα..που και τα ζωα δεν κανουν συραξεις και πολεμους...απλα επιτιθονται σε αλλα ζωα..τοσο..οσο να φανε και να ζησουν.,
Μηπως τελικα ΤΑ ΖΩΑ ειναι ανωτερα απο εμας; ΔΙΟΤΙ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΤΑ ΛΕΝΕ..ΕΤΣΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ!


Υποτιθεται εμεις ειμαστε το χομο σαπιενς και εχουμε μυαλο.
Η καραμελιτσα οτι ειναι στο ενστικτο..δεν περναει.
Ναι..υπαρχει..αλλα εκει ΞΕΧΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΣΚΕΤΠΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΑΝΤΕΡΝΤΑΛ.
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ..ΚΑΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ..ΑΠΟ ΤΟΥς ΠΟΛΕΜΟΧΑΡΕΙΣ.ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ.

Και βεβαια οποιος θεωρει οτι δεν απαντα απλα για να την μπει και να τα χωσει στονν αλλον..ας διαβασει το παρακατω αρθρο.Υπογραμμιζω ΠΑΝΤΑ τα σημεια...αν καποιος βαριεται να το διαβασει ολο,,τουλαχιστον να διαβασει τα πιο σημαντικα.

Οταν σε αυτήν την εποχή της αιματοχυσίας, ακόμα και ο «πρεσβευτής της ειρήνης», ο Δαλάι Λάμα, υποστηρίζει ότι η χρήση βίας για την πάταξη της τρομοκρατίας είναι απαραίτητη, αυτόματα γεννώνται δεκάδες ερωτήματα: «Είναι καταδικασμένη η ανθρωπότητα; Μήπως γεννηθήκαμε για να πεθάνουμε στα πεδία των μαχών; Είμαστε, άραγε, γενετικώς ανίκανοι να υπερβούμε τον πόλεμο; Υπάρχει εναλλακτική λύση στις σφαίρες εκτός, βέβαια, από τη μαζική νάρκωση ή την εφαρμογή ενός Σχεδίου Μάρσαλ στο γενετικό μας υλικό; Τέλος, είχε δίκιο ο Πλάτωνας όταν έλεγε ότι «μόνον οι νεκροί γνωρίζουν το τέλος του πολέμου»;

Πολλοί ερευνητές, που μελετούν τον πόλεμο, την επιθετικότητα και τις εξελικτικές ρίζες των συγκρούσεων, θα υποστήριζαν ότι ο μεγάλος φιλόσοφος είχε, για μια φορά, άδικο. H πολεμολαγνεία -λένε- δεν είναι έμφυτη στον Ανθρωπο. Αντίθετα, πρόσφατες μελέτες που αφορούν στη θεωρία των τυχερών παιχνιδιών, αποδεικνύουν πόσο πρόθυμοι είναι οι άνθρωποι να δημιουργήσουν δίκτυα συνεργασίας και πόσο γρήγορα οι τέτοιες στρατηγικές επικρατούν και καθιερώνονται.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι δεν είναι ανάγκη να είσαι Πολυάννα ή γηραλέος χίπις για να οραματισθείς ένα μέλλον στο οποίο σπάνια θα έχουμε πολέμους, και κάθε ένοπλη σύγκρουση θα τυγχάνει της άμεσης, παγκόσμιας καταδίκης. Ως απόδειξη του πόσο εφικτή είναι η μεταβολή αναφέρουν τη δουλεία που θεωρείτο στο παρελθόν μία αποδεκτή πραγματικότητα. Αν έχανες τη μάχη, ήξερες ότι η γυναίκα και τα παιδιά σου θα αιχμαλωτίζονταν και θα γίνονταν δούλοι του νικητή. Σήμερα, όταν αναφέρονται τέτοιες περιπτώσεις στις ειδήσεις, όλοι αμέσως τις καταδικάζουν και τις θεωρούν «μη φυσιολογικές».

Χιλιάδες λόγοι επιτάσσουν να συμβεί το ίδιο και με τον πόλεμο, αν και πολλοί φοβούνται ότι θα πρέπει να εκραγεί ακόμα μια πυρηνική βόμβα στο πεδίο των μαχών προτού κατανοήσουν όλοι το μήνυμα που ήθελε να περάσει ο Αϊνστάιν, λέγοντας: «Δεν ξέρω ποια θα είναι τα όπλα του τρίτου παγκοσμίου πολέμου, αλλά είμαι σίγουρος ότι στον τέταρτο θα χρησιμοποιήσουν πέτρες και ξύλα».

Ασφαλώς, θα είναι δύσκολη η απεξάρτησή μας από «το μάχεσθαι». «Είναι πολύ λίγα τα χρονικά σημεία στην ιστορία του πολιτισμού, όπου πουθενά δεν συνέβαινε πόλεμος», αναφέρει ο Βίκτορ Ντέιβις Χάνσον, ιστορικός και κλασικιστής στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια. Μια τέτοια περίοδος ήταν μεταξύ του 100 μ.Χ. και 200 μ.Χ. Πιθανώς, είναι η μοναδική στιγμή παγκόσμιας ειρήνης, όταν η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία είχε καθυποτάξει τον γνωστό τότε κόσμο.

Οι αρχαιολόγοι και οι ανθρωπολόγοι έχουν εντοπίσει ίχνη μιλιταρισμού στο 95% των πολιτισμών που έφεραν στο φως. Ακόμα και ομάδες που αρχικώς θεωρήθηκαν ειρηνόφιλες, όπως οι Μάγια, οι Κούνγκ της Καλαχάρι και οι κάτοικοι της Σαμόα, όπως αποδείχθηκε δεν ήταν λιγότερο κτηνώδεις από εμάς. Λίγοι, μεμονωμένοι πολιτισμοί κατάφεραν να διανύουν μακρές περιόδους αποφεύγοντας τον πόλεμο. O μινωικός πολιτισμός άνθησε χωρίς πολέμους επί 1.500 χρόνια, ίσως επειδή το ισχυρότατο ναυτικό απέτρεπε κάθε επίδοξο κατακτητή.

Οι πολεμιστές ήταν τα πιο αξιοσέβαστα μέλη μιας κοινωνικής ομάδας και περιζήτητοι ερωτικοί σύντροφοι. Αλλωστε, στο πέρασμα της ιστορίας δόθηκε στον πόλεμο ρομαντική χροιά, υπήρξε θέμα ποιημάτων τραγουδιών, θεατρικών έργων, ζωγραφικών πινάκων, μυθιστορημάτων και ταινιών.
Ο Κρις Χέτζες, δημοσιογράφος των «Τάιμς της Νέας Υόρκης», που κάλυψε πολλούς πολέμους αναφέρει στο βιβλίο του «War is a Force That Gives Us Meaning» ότι η διέγερση που προκαλείται στον πολεμιστή στα πεδία των μαχών είναι εξαιρετικά ισχυρή και εξαρτησιογόνα. Αλλωστε, «ο πόλεμος μάς δίνει ένα στόχο, νόημα στη ζωή μας, ένα λόγο επιβίωσης», γράφει…

Δεν είναι μόνον ο άνθρωπος -από τα πρωτεύοντα- που έχει εθιστεί στο ελιξήριο του πολέμου. Οι χιμπατζήδες, που μοιράζονται με εμάς το 98% των γονιδίων, πολεμούν. Ομάδες αρσενικών συναντώνται στα όρια της περιοχής τους με μοναδικό στόχο την εξόντωση των αντιπάλων τους. Μάλιστα, είναι τόσες οι απώλειες ώστε σε κάθε ενήλικο αρσενικό αντιστοιχούν δύο θηλυκά.

Ωστόσο, ο δρ Φράνσις ντε Βάαλ, καθηγητής Ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο Εμορι και ειδικός στα πρωτεύοντα, επισημαίνει ότι ένα είδος χιμπατζή, οι μπονόμπος, επιλέγουν την αγάπη, αντί του πολέμου, και εφαρμόζουν σεξουαλικές πρακτικές για την επίλυση όποιου κοινωνικού προβλήματος προκύψει.

Σπανιότατα, υπάρχει σοβαρή συμπλοκή μεταξύ των μπονόμπο και έτσι η αναλογία θηλυκών προς αρσενικά παραμένει 1 προς 1.
Και οι μπαμπουίνοι; Αν πετάξεις ένα φιστίκι μπροστά σε ένα μπαμπουίνο, εξηγεί ο δρ Ντε Βάαλ, ευτυχής θα το αρπάξει και θα το φάει. Αν πετάξεις το ίδιο φιστίκι μπροστά σε δύο αρσενικούς μπαμπουίνους, θα το αγνοήσουν. «Συμπεριφέρονται σαν να μην υπάρχει. Προφανώς σκέφτονται ότι δεν αξίζει να μαλώσουν για ένα φιστίκι», καταλήγει ο δρ ντε Βάαλ.

Οσον αφορά την «προδιάθεση συγκεκριμένων λαών προς τον πόλεμο ή την ειρήνη» και πάλι διαπιστώνουμε ότι δεν ισχύει. Οι Βίκινγκς κατέσφαζαν και λεηλατούσαν. Οι σύγχρονοι Σουηδοί, οι απόγονοί τους, δεν έχουν λάβει μέρος σε πόλεμο τα τελευταία 200 χρόνια, ενώ οι Δανοί, με πολεμική μανία, διαπραγματεύονται -μόνο- πιο συμφέροντα πακέτα διακοπών. Οι φυλές στα υψίπεδα της Νέας Γουινέας θεωρούνταν πολεμοχαρείς επειδή διαρκώς εμπλέκονταν σε αψιμαχίες. Μετά το B΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, περίπολοι της αυστραλιανής αστυνομίας επισκέφθηκαν τις περιοχές τους και είπαν στις φυλές ότι δεν ήταν δυνατόν να εξακολουθήσουν τις συμπλοκές. Πρόκειται για μια είδηση που θεωρήθηκε υπέροχη από τους κατοίκους της Νέας Γουινέας και με μεγάλη χαρά χρησιμοποίησαν την εντολή ως δικαιολογία για να αφήσουν τα όπλα.

Επίσης, όπως αποδείχθηκε από πειράματα που πραγματοποιήθηκαν σε όλον τον κόσμο, οι συμμετέχοντες σε τυχερά παιχνίδια, προτιμούν να συνεργαστούν και να κερδίσουν με μεγαλύτερη βεβαιότητα, μικρότερα μερίδια αλλά για όλους, από το να κερδίσουν περισσότερα για τον εαυτό τους, με αυξημένο κίνδυνο.

Ειδικότερα, όπως τονίζει ο δρ δε Βάαλ, ο τρόπος για την επικράτηση της ειρήνης είναι η ανάπτυξη της δεσμών αμοιβαίας εξάρτησης μεταξύ των κρατών, ακριβώς όπως συμβαίνει στην E.E. «Σκεφτείτε, η Γερμανία να εισέβαλλε σήμερα στη Γαλλία. Στις οικονομίες τους θα επικρατούσε το απόλυτο χάος και η Γαλλία στηρίζεται στην εισροή Γερμανών τουριστών. Αυτή η σχέση κρατάει τις δυο χώρες «αγαπημένες». Οι Ευρωπαίοι δεν αγαπιούνται ξαφνικά άνευ λόγου. Οταν όμως, δεν προωθείς τον έρωτα και την αγάπη, προωθείς τα οικονομικά συμφέροντα», κατέληξε ο δρ ντε Βάαλ.

Κια βεβαια παρα πολλες ερευνες το ιδιο λενε.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,294 μηνύματα.
Θα επαναλάβω και εδώ ότι οι συγκρούσεις ΔΕΝ οδηγούν φυσικά και αμετάκλητα σε πόλεμο. Αν ήταν έτσι θα είχαμε ζώα να πολεμούν, αλλά δεν έχουμε διότι απαιτείται μια ανώτερη ευφυία για να διεξαχθούν, είναι πολιτισμική εφεύρεση όπως πχ η γεωργία, η Δημοκρατία κλπ
Δεν είπα ποτέ οτι οι συγκρούσεις οδηγούν φυσικά και αμετάκλητα σε πόλεμο. Είπα οτι η βία είναι φυσικό φαινόμενο, και ίσα ίσα τόνισα οτι τα ζώα δεν κάνουν πολέμους, ούτε ασκούν βία αυθαίρετα, παρά μόνο στον ελάχιστο απαιτούμενο βαθμό για να διασφαλίζουν την τροφή τους ή την προστασία τους. Μόνο ο άνθρωπος καταλήγει σε μαζικές σφαγές για να ικανοποιήσει συμφέροντα και ματαιόδοξους στόχους που ξεπερνάνε τα όσα χρειάζεται πραγματικά για την επιβίωση του.

Πάνω κάτω το λες και μόνος σου. Η μεγαλύτερη ευφυία του ανθρώπου, που τον ωθεί να φτιάχνει κοινωνίες, πόλεις, έθνη, υπολογιστές, μουσική, ταινίες κτλπ. πράγματα που τα ζώα δεν κάνουν δηλαδή, ίσως είναι και η πηγή που τον ωθεί εννίοτε σε πολέμους. Η έννοια των πολέμων λοιπόν είναι emergent φαινόμενο το οποίο φαίνεται αναπόφευκτο. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια οτι όλα εντάξει ας κάνουμε πολέμους αφού είναι "αναμενόμενοι", αλλά αυτό που θέλω να πω είναι πως είναι λογικό να υπάρχουν συγκρούσεις όσο περνάνε οι αιώνες που κάποιες φορές ίσως οδηγήσουν σε πολέμους.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Κάμπια

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Ελευθερία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Βριλήσσια (Αττική). Έχει γράψει 1,491 μηνύματα.
Επειδή ο άνθρωπος είναι το πιο επικίνδυνο ζώο σε αυτόν τον πλανήτη. Θέλουμε να βλάπτουμε τους άλλους αν μπορούμε να αποσκοπήσουμε κάτι από αυτό . Διαθέτουμε την λογική, αλλά δεν την κατέχουμε όλοι. Έχουμε ισχυρούς και αδύναμους. Πάντα έτσι ήταν.

Δυστυχώς.
 

dum dum boy

Διάσημο μέλος

Ο Θανάσης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Εργάτης/τρια και μας γράφει απο Αλβανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,991 μηνύματα.
τελικά πιστεύω ότι η δίψα για δύναμη κρύβει μια ψυχοπάθεια και διαστροφή. αυτοί που μας κυβερνούν (μια μειοψηφία) είναι καταβάθος ψυχοπαθείς-αντικοινωνικοί. έτσι αναρριχώνται, με βούληση ισχυρή, και εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι υπάρχει και περίσσεια βλακεία, βρίσκουν κοινό και ακόλουθους να φέρουν εις πέρας το έργο τους.
 

ROM32

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο ROM32 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 301 μηνύματα.
ίσως είναι και η πηγή που τον ωθεί εννίοτε σε πολέμους
Δεν είναι η ευφυία που οδηγεί σε πολέμους, απλά η διεξαγωγή ενός πολέμου απαιτεί ευφυία και μάλιστα υψηλού επιπέδου (την θαυμάζουμε και την λέμε στρατηγική). Αυτό που οδηγεί σε πολέμους είναι οι επιλογές μας. Ανέφερα φυλές Ινδιάνων που όταν έρχονταν σε σύγκρουση, αντί να επιλυουν πολεμικά την διαφορά, εφάρμοζαν την στρατηγική τους όχι θανατηφόρα αλλά σε παιχνίδι (ας πούμε το ποδόσφαιρο της εποχής) δηλαδή δεν οδηγούνταν σε θανατηφόρο πόλεμο αλλά το μετουσιωναν σε παιχνίδι. Ένα παιχνίδι στρατηγικής μοιάζει με πόλεμο αλλά χωρίς φόνους. Ίσως γι'αυτό και το ποδόσφαιρο είναι δημοφιλές. Αν θέλαμε, ένα Μουντιάλ θα μπορούσε να επιλύει διάφορες. Το κλειδί είναι στις λέξεις "θέλουμε" και "επιλογές" που είπα πριν.
 

Luke87

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Luke87 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 36 ετών και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 832 μηνύματα.
Καλά ότι θα γίνει κάποια στιγμή ένας μεγάλος πόλεμος θα γίνει, αυτό είναι αναπόφευκτο. Δεν υπάρχει κάτι παράλογο σε αυτόν τον ισχυρισμό δηλαδή.

Ποιά στιγμή δηλαδή; Εχεις σκεφτεί καθόλου το χρονοδιάγραμμα; Γιατί αν μου πεις σε 200 χρόνια, θα σου πω εντάξει όλα είναι πιθανά. Mind you μπορώ να σκεφτώ πιο δυστοπικά σενάρια για της ανθρωπότητα από έναν παγκόσμιο πόλεμο. Οπως την επικράτηση μίας παγκόσμιας τυραννίας ή την εισβολή από εξωγήινο πολιτισμό.
 

Kate1914

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Kate1914 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Είναι 19 ετών και επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 1,765 μηνύματα.
Ποιά στιγμή δηλαδή; Εχεις σκεφτεί καθόλου το χρονοδιάγραμμα;
Άμα γίνω η Μπάμπα Βάνγκα κάποια στιγμή στη ζωή μου, θα σου απαντήσω με σιγουριά. Προς το παρόν, δεν μπορώ να σου πω με απόλυτη βεβαιότητα μια ημερομηνία, με συγχωρείς.
Γιατί αν μου πεις σε 200 χρόνια, θα σου πω εντάξει όλα είναι πιθανά.
Δυστυχώς πολύ πιο σύντομα πιστεύω, όπως πάει ο κόσμος, με πολέμους να ξεσπούν σε κάθε γειτονιά της υφηλίου.
Mind you μπορώ να σκεφτώ πιο δυστοπικά σενάρια για της ανθρωπότητα από έναν παγκόσμιο πόλεμο. Οπως την επικράτηση μίας παγκόσμιας τυραννίας ή την εισβολή από εξωγήινο πολιτισμό.
Άποψή σου, όπως έχω και εγώ τη δικιά μου. Το ότι εσύ πιστεύεις αυτό, δεν αναιρεί την αξία όσων λέω εγώ, καθώς και τα δύο αποτελούν καθαρά απόψεις και μόνο, και όχι επιχειρήματα.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top