Γιατί παραιτείται πλέον κόσμος από το Δημόσιο;

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, επαγγέλλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11.577 μηνύματα.
Πολύ σωστά
Μια παλιακή νοοτροπία που πολλοί γονείς έχουν κάνει δυστυχώς πλύση εγκεφάλου τους γονείς τους με αυτό το πράγμα

που αυτή η νοοτροπία μας έχει οδηγήσει σε αυτά που μας έχει οδηγήσει σήμερα..

Το δημόσιο, ο μεγάλος σωτήρας

οριακά γελοίο μου ακούγεται
Είναι τι προτιμάς.
Στον ιδιωτικό τομέα έχεις διάφορα benefits όπως το περιθώριο να βγάλεις εξωφρενικά πολλά λεφτά και πείρα. Το δημόσιο προσφέρει την σιγουριά + μειωμένο άγχος. Δεδομένου οτι είμαστε η γενιά του άγχους, που παίρνει αποφάσεις βάσει του mental wellness, δεν μου κάνει εντύπωση που οι περισσότεροι θέλουν να βολευτούν σε αυτό. Αντίθετα οι παλιότεροι, όσο υπήρχαν ακόμα ευκαιρίες και δυνατότητες, δεν δικαιολογούταν να προσπαθούν να βολευτούν όλοι στο δημόσιο, και μάλλον αυτός είναι ένας απο τους λόγους που την πληρώνουν και οι νέοι του σήμερα.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Μαθηματικός και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 22.826 μηνύματα.
Είναι τι προτιμάς.
Στον ιδιωτικό τομέα έχεις διάφορα benefits όπως το περιθώριο να βγάλεις εξωφρενικά πολλά λεφτά και πείρα. Το δημόσιο προσφέρει την σιγουριά + μειωμένο άγχος. Δεδομένου οτι είμαστε η γενιά του άγχους, που παίρνει αποφάσεις βάσει του mental wellness, δεν μου κάνει εντύπωση που οι περισσότεροι θέλουν να βολευτούν σε αυτό. Αντίθετα οι παλιότεροι, όσο υπήρχαν ακόμα ευκαιρίες και δυνατότητες, δεν δικαιολογούταν να προσπαθούν να βολευτούν όλοι στο δημόσιο, και μάλλον αυτός είναι ένας απο τους λόγους που την πληρώνουν και οι νέοι του σήμερα.

Αυτό που λες ισχύει από τη γενιά του 1990 και μετά όπου ο ιδιωτικός τομέας άρχισε να εφαρμόζει θεωρητικά οικονομικά μοντέλα και πολύπλοκες θεωρίες ψυχολογίας ανθρώπινου δυναμικού με έμφαση στην εξής θεωρία: αντί να μειώνουμε μισθούς όταν πρέπει, ρυθμίζουμε το χρέος ή τη μειωμένη παραγωγή με ξερές απολύσεις με αρνητικές συνέπειες στην κοινωνία. Το δημόσιο αντίθετα δεν λειτουργεί με όρους επιχειρήσεων επειδή είναι το κράτος και το κράτος θεωρεί τους υπαλλήλους ως μέρος της εκτελεστικής εξουσίας (εκτελεστές της θέλησης του κράτους). :shifty:
 

American Economist

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 34.301 μηνύματα.
Η τρέλα για το δημόσιο καλά κρατεί ακόμα και σημερα στην Ελλάδα. Δεν είναι ζήτημα μόνο των μεγαλύτερων αλλά έχω δει αρκετούς μικρούς 22-25 χρονών που θα επιθυμούσαν διορισμό στο δημόσιο

Όταν είσαι γεννημένος Τεμπέλης που θέλεις εύκολο εισόδημα που θα πας?? Προφανώς στο δημόσιο που δεν υπάρχει αξιολόγηση ενω η πίεση ειναι αρκετά χαμηλότερη.✌️✌️


Πάρε παράδειγμα το γνωστό οικονομετρη πανεπιστημίου.
 

rafaela11

Περιβόητο μέλος

Η Ραφαηλία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 25 ετών και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4.247 μηνύματα.

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, επαγγέλλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3.376 μηνύματα.
Πάρε παράδειγμα το γνωστό οικονομετρη πανεπιστημίου.
Καλά αυτός είναι ο ορισμός του Δημ.Υπαλλήλου-κάνει το απόλυτο τίποτα απο μάθημα-μιλάει συνέχεια για τη Ρωσία και τον Πούτιν και από ουσιαστική γνώση 0 (εδώ μας έλεγε ότι η γραφειοκρατία είναι καλή)
Όταν είσαι γεννημένος Τεμπέλης που θέλεις εύκολο εισόδημα που θα πας??
Ακριβώς αυτό-πολλοί βολεύονται με αυτό και τους αρέσει η ΜΗ-εξέλιξη
 

American Economist

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 34.301 μηνύματα.
Καλά αυτός είναι ο ορισμός του Δημ.Υπαλλήλου-κάνει το απόλυτο τίποτα απο μάθημα-μιλάει συνέχεια για τη Ρωσία και τον Πούτιν και από ουσιαστική γνώση 0 (εδώ μας έλεγε ότι η γραφειοκρατία είναι καλή)

Α καλά τόσο πολύ χειροτερευσε σε μόλις 3 χρόνια??
 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, επαγγέλλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3.376 μηνύματα.
Α καλά τόσο πολύ χειροτερευσε σε μόλις 3 χρόνια??
Ρε πηγα μια μερα οικονομετρια (την εχω περασει με 9 αλλα πηγα απο περιεργεια) και ο τυπας κανει 10 φορες χειροτερο μαθημα απο περσι-Φωτη εχει βαλει και R μέσα την οποία δεν ξέρει να διδάξει και κάνει αρλούμπες
 

Λένω

Διάσημο μέλος

Η Λένω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2.743 μηνύματα.
Συναντάμε καθημερινά πτυχιούχους (κατά πλειονότητα αυτούς που το πτυχίο τους, δεν τους παρέχει συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα), όχι μόνο με το βασικό τους πτυχίο αλλά και με πολλά επιπλέον προσόντα, που δουλεύουν με ολιγόμηνες επιδοτήσεις του ΟΑΕΔ, που φεύγουν για σεζόν το καλοκαίρι στα νησιά, που δουλεύουν ως εμποροϋπάλληλοι τις περιόδους αιχμής, που τους εκμεταλλεύονται οι εργοδότες με επιπλέον, απλήρωτες ώρες εργασίας και τους πληρώνουν μαύρα τον βασικό μισθό χωρίς ένσημα και ασφάλιση, που ούτε καν τα παραπάνω δεν μπορούν να βρουν, που η οικογένειά τους δεν έχει ούτε μια στρωμένη δουλειά για να την συνεχίσουν κι αυτοί και ούτε έχουν την δυνατότητα να τους στηρίξουν οικονομικά για να κάνουν κάτι δικό τους.

Τι αντίκτυπο νομίζετε ότι έχει αυτό στην ψυχολογία τους;
Πώς φαντάζονταν την πορεία της ζωής τους και πώς κατέληξε να είναι;
Πόσα χρόνια θα κάνουν υπομονή όταν δεν βλέπουν από πουθενά φως;

΄Οταν αυτοί οι άνθρωποι, καταφέρουν να εισαχθούν στον δημόσιο τομέα που πέρα την σιγουριά ότι δεν πρόκειται ν΄απολυθούν, έχουν και τόσα άλλα πλεονεκτήματα (σταθερός μισθός και σύνταξη, προαγωγές, άδειες, επιδόματα κτλ), πώς να μην αισθανθούν ανακούφιση;

΄Οταν πχ ένας νεότατος άνθρωπος, 22 ετών, πάρει το πτυχίο του και εισάχθεί στον δημόσιο τομέα χωρίς προϋπηρεσία, χωρίς μεταπτυχιακό/διδακτορικό τίτλο, χωρίς να έχει παιδιά (τα αναφέρω επειδή όλα αυτά, όσοι τα διαθέτουν ή όταν θα τα διαθέτουν, τους ανεβάζουν τον μισθό), παίρνουν καθαρά γύρω στα 1000 ευρώ, είναι λίγα;
Μ΄αυτές τις προϋποθέσεις, ποιος θα του έδινε περισσότερα;

Επίσης στον δημόσιο τομέα υπάρχουν θέσεις και θέσεις. Σε καμία περίπτωση δεν είναι όλες το ίδιο.
Υπάρχουν θέσεις αυξημένης ευθύνης που ασφαλώς απαιτούν και αυξημένα προσόντα, υπάρχουν θέσεις με υπερωρίες, υπάρχουν θέσεις που για κάποια από τα αντικείμενα που πραγματεύονται, προβλέπεται εξτρά αμοιβή κτλ.

Μην παπαγαλίζετε αυτά που ακούτε.
Ψάξτε το μόνοι σας για να διαπιστώσετε αυτό που πραγματικά ισχύει.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 881237

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Οταν πχ ένας νεότατος άνθρωπος, 22 ετών, πάρει το πτυχίο του και εισάχθεί στον δημόσιο τομέα χωρίς προϋπηρεσία, χωρίς μεταπτυχιακό/διδακτορικό τίτλο, χωρίς να έχει παιδιά (τα αναφέρω επειδή όλα αυτά, όσοι τα διαθέτουν ή όταν θα τα διαθέτουν, τους ανεβάζουν τον μισθό), παίρνουν καθαρά γύρω στα 1000 ευρώ, είναι λίγα;
Μ΄αυτές τις προϋποθέσεις, ποιος θα του έδινε περισσότερα;
Ακριβώς! Ειδικά στον τομέα της εκπαίδευσης που 25 ώρες την εβδομάδα είναι πλήρης απασχόληση και παίρνεις κανονικό μισθό (για να μην μιλήσουμε για Χριστούγεννα, Πάσχα και καλοκαίρι που πληρώνεσαι κανονικά αν είσαι μόνιμος) . Στα φροντιστήρια θα ήταν καλύτερα;
 

Jack of Spades

Διακεκριμένο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, επαγγέλλεται Μηχανολόγος μηχανικός και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 6.672 μηνύματα.
Ακριβώς! Ειδικά στον τομέα της εκπαίδευσης που 25 ώρες την εβδομάδα είναι πλήρης απασχόληση και παίρνεις κανονικό μισθό (για να μην μιλήσουμε για Χριστούγεννα, Πάσχα και καλοκαίρι που πληρώνεσαι κανονικά αν είσαι μόνιμος) . Στα φροντιστήρια θα ήταν καλύτερα;
Δεν ξέρω κανένα «μόνιμο» δάσκαλο Δημοτικού ή καθηγητή Γυμνασίου/Λυκείου κάτω των 30, απ' όσο ξέρω σε νεαρές ηλικίες δουλεύουν ως αναπληρωτές με συχνές μεταθέσεις κι ελάχιστα χρήματα και τα καλοκαίρια «ταμείο ανεργίας και βλέπουμε»...
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 881237

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Δεν ξέρω κανένα «μόνιμο» δάσκαλο Δημοτικού ή καθηγητή Λυκείου κάτω των 30, απ' όσο ξέρω σε νεαρές ηλικίες δουλεύουν ως αναπληρωτές με συχνές μεταθέσεις κι ελάχιστα χρήματα και τα καλοκαίρια «ταμείο ανεργίας και βλέπουμε»...
Ναι . Δεν είπα ότι είναι εύκολο ή γρήγορο το να γίνεις μόνιμος (θέλει πολλά μόρια , μεταθέσεις κλπ ) αλλά όταν γίνεις σίγουρα αξίζει σε σχέση με αυτά που θα είχες στον ιδιωτικό τομέα. Άλλο να είσαι 40+ και να δουλεύεις σε φροντιστήρια για 3-4 ευρώ την ώρα και άλλο στο δημόσιο με τις συνθήκες που είπα πάνω.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Μαθηματικός και μας γράφει από Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 22.826 μηνύματα.
Σε όλες τις χώρες του κόσμου από τις πιο κουκουρούκου μέχρι και τις πιο "ισχυρές" πάντα ένα μέρος του πληθυσμού θα θέλει να δουλεύει στο κράτος. Τις αποκαλούν δουλειές στην κυβέρνηση και δεν τις υποβαθμίζουν, αντιθέτως. Πάντα ο άνθρωπος θέλει να εργάζεται σε ένα σίγουρο περιβάλλον για να μπορεί να έχει μια ισορροπία στη ζωή του, να σκεφτεί την δημιουργία οικογένειας κτλ. Υπάρχει αυτό το δικαίωμα και δεν είναι δείγμα τεμπελιάς όπως το αποκαλεί αιχρά ο Φώτης. Πρέπει να είναι κάποιος λίγο μαζόχας να προτιμάει την τελείως φιλελεύθερη οικονομία ως μοντέλο εργασίας, όταν πλέον ο τρόπος εργασίας έχει υποβαθμίσει την αξία του ανθρώπου και στην πρώτη πτώση της μετοχής στο Χρηματιστήριο, τρώνε πόδι κάτι χιλιάδες υπάλληλοι με ένα απλό we feel sorry.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι πιο κίναιδοι και ανύπαντροι με συχνά weird εαυτό καλά κρυμμένο, αποκτούν διοικητικά πόστα σε πολυεθνικές εταιρίες. Χρησιμοποιούν τα εταιρικά ταξίδια σε πανάκριβα ξενοδοχεία του δίνουν και καταλαβαίνει με dating apps ενώ δεν έχουν τις δεσμεύσεις και τους στόχους ζωής με έναν άνθρωπο που θέλει πιο ήσυχη ζωή και να φτιάξει οικογένεια. Δεν το ξέρουν αυτό και δεν το κατανοούν ακόμη και για τους υπαλλήλους τους. Γιατί αυτοί ξέρουν μόνο τη ζωή χύμα όσο πουλάει η περσόνα τους. Νομίζουν ότι ο άλλος είναι υποχρεωμένος τις 11 το βράδυ να κάθεται να τσεκάρει μηνύματα ή να χαζεύει τις οικονομικές ειδήσεις για την (κωλο)εταρία, επειδή και αυτοί εκτός από τον ζάμπλουτο εαυτό τους δεν έχουν κάτι άλλο. Η ζωή τους είναι απλά καλή ζωή, σεξ και networking (γλείψιμο).

Ακόμη και σε φροντιστήριο να πάει κάποιος να δουλέψει σίγουρα δεν θα είναι μέλος της ομάδας, αλλά η ενεδεχόμενη απόλυση των επόμενων μηνών που απλά καλύπτει μια θέση κάποιου άλλου που έφυγε. Για να παραμείνει κάποιος σε ένα φροντιστήριο και να εξελιχθεί θα πρέπει απλά να μαγέψει τη διοίκηση με το έργο του, να έχει επιτυχίες και μετά η πελατεία να έρχεται μόνο για την καθηγήτρια Σοφία. Αυτό όμως είναι δύσκολο καθώς δεν υπάρχουν πάντα αγνές προθέσεις ούτε δίνονται πάντα οι σωστές ευκαιρίες. Θέλει πολλή δουλειά από τις δύο πλευρές (και της διοίκησης και του καθηγητή).
 

Jack of Spades

Διακεκριμένο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, επαγγέλλεται Μηχανολόγος μηχανικός και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 6.672 μηνύματα.
Ναι . Δεν είπα ότι είναι εύκολο ή γρήγορο το να γίνεις μόνιμος (θέλει πολλά μόρια , μεταθέσεις κλπ ) αλλά όταν γίνεις σίγουρα αξίζει σε σχέση με αυτά που θα είχες στον ιδιωτικό τομέα.
Όταν γίνεις θα είσαι 30+ και το χιλιάρικο που θα πάρεις (και παραπάνω) δε θα 'χει καμία αξία...
Άλλο να είσαι 40+ και να δουλεύεις σε φροντιστήρια για 3-4 ευρώ την ώρα και άλλο στο δημόσιο με τις συνθήκες που είπα πάνω.
Το «καθηγητιλίκι» γενικά είναι dead end job...
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.418 μηνύματα.
Όταν είσαι γεννημένος Τεμπέλης που θέλεις εύκολο εισόδημα που θα πας?? Προφανώς στο δημόσιο που δεν υπάρχει αξιολόγηση ενω η πίεση ειναι αρκετά χαμηλότερη.✌️✌️


Πάρε παράδειγμα το γνωστό οικονομετρη πανεπιστημίου.
Eλα να γινει καθηγητης καμαρι μου να δεις πόσο τεμπελιαζεις και τι ευκολα που ειναι..για ελα..Και αν δενε χεις και σπιτι,και να εχεις να κανεις με τα παιδια που ειανι τοσο δυσκολα,συν συνεχως νεα αντικειμενα..συνεχως νεες επιμορφωσεις για να ανταπεξελθεις στα νεα αντικειμενα και με τον μισθο ξεφτυλας.Δες ποσο πληρωνονται οι καθηγητες σε χωρες της ΕΕ ( Με απιστευτα καλυτερα σχολεια και συνθηκες εργασια;) και δες ποσο στο ελλαδισταν/Οχι ολοι,,αλλα η πλειοψηφια κανει ΠΟΛΥ παραπανω απο οσα θα επρεπε με τετοιους μισθους και συνθηκες.
Ν ατα λεμε σωστα ναι;
 

Skiyo

Διάσημο μέλος

Ο George αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2.696 μηνύματα.

American Economist

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 34.301 μηνύματα.
Ο λόγος που πληρώνω 30€ τη ώρα το ιδιαίτερο μάθημα οικονομετρία με μια καθηγήτρια...

Και εγώ έκανα μαθήματα τότε, το μόνο μάθημα που πέρασα με βοηθεια καθηγητή, καθώς ο τύπος είναι πλήρης αποτυχία. Αντί να κανει μάθημα κάνει προπαγάνδα χωρίς όρια και χωρίς καμία ντροπή.
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.418 μηνύματα.

Πώς συγκρίνονται οι αμοιβές των εκπαιδευτικών στην Ευρώπη; Ποιοι είναι οι πιο καλοπληρωμένοι; Ποια η θέση των Ελλήνων; Πόσο αυξάνονται οι μισθοί τους ανάλογα με την επαγγελματική τους ανέλιξη; Έχουν κερδίσει ή έχουν χάσει μέρος της αγοραστικής τους δύναμης οι εκπαιδευτικοί τα τελευταία χρόνια;

Οι απαντήσεις βρίσκονται σε συγκριτική έρευνα του Δικτύου ΕΥΡΥΔΙΚΗ, του Ευρωπαϊκού Δικτύου Πληροφόρησης για την οργάνωση και τη λειτουργία των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη, η οποία δημοσιεύθηκε πρόσφατα στη σειρά σχετικών εκθέσεων Facts & figures και αναφέρεται στη διετία 2021-2022.

Ενδιαφέροντα ευρήματα και βασικά συμπεράσματα της έρευνας «Ευρυδίκη»


Σημαντικές διαφορές σημειώνονται μεταξύ των Ευρωπαϊκών κρατών σε ό,τι αφορά τις θεσμοθετημένες αμοιβές για τους νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς: το μικτό ετήσιο εισόδημα του κυμαίνεται μεταξύ 11.000 και 59.000 ευρώ. Στις χαμηλότερες θέσεις οι Έλληνες.

Οι εκπαιδευτικοί προσχολικής αγωγής αμείβονται, κατά μέσο όρο, με αρκετά λιγότερα χρήματα σε αντίθεση με τους συναδέλφους τους, που υπηρετούν στο λύκειο. Στις περισσότερες χώρες, οι μισθολογικές διαφορές μπορεί να σχετίζονται με διαφορές στις μίνιμουμ προϋποθέσεις, που απαιτούνται για τη θέση τους. Σε 10 χώρες, οι νεοπροσλαμβανόμενοι εκπαιδευτικοί αμείβονται ακριβώς το ίδιο, ανεξαρτήτως της βαθμίδας, στην οποία διδάσκουν.

Οι θεσμοθετημένες αμοιβές των εκπαιδευτικών παρουσιάζουν διαφορετική δυναμική σε ό,τι αφορά την προοπτική αυξήσεων στην πορεία της καριέρας τους. Ανάλογα με τη χώρα, η αύξηση στους μισθούς των εκπαιδευτικών κατά τη θητεία τους, από την πρόσληψη έως τη συνταξιοδότησή τους δηλαδή, ξεκινά από μόλις 14% στην Αλβανία ενώ ‘σκαρφαλώνει’ στο 143% στην Κύπρο. Για να αγγίξουν την ανώτατη μισθολογική βαθμίδα οι εκπαιδευτικοί, θα πρέπει να έχουν εργαστεί, κατά μέσο όρο, 12 χρόνια στη Δανία και την Ολλανδία αλλά 42 χρόνια στην Ουγγαρία. Στην Ιρλανδία, την Κύπρο, την Ολλανδία και την Πολωνία, οι αρχικοί μισθοί των εκπαιδευτικών μπορεί να αυξηθούν περισσότερο από 60% μέσα στην πρώτη δεκαπενταετία, με περαιτέρω προοπτικές αυξήσεων τα υπόλοιπα χρόνια της θητείας τους.


Το ετήσιο εισόδημα εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων το διάστημα 2014/2015 - 2021/2022 συρρικνώθηκε σε Βέλγιο, Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Κύπρο, Πορτογαλία, Φινλανδία, Νορβηγία. Αντίθετα, μέσα στην τελευταία εξαετία σημειώθηκε άνοδος έως και 30% στους μισθούς των Βούλγαρων, Λιθουανών, Σέρβων και Λετονών εκπαιδευτικών.

Ο μισθός των εκπαιδευτικών συνδέεται, κατά κανόνα, με το κατά κεφαλήν ακαθάριστο εθνικό εισόδημα. Πιο απλά, όσο υψηλότερο είναι το κατά κεφαλήν εισόδημα, τόσο υψηλότερος είναι και ο μέσος όρος των μισθών των εκπαιδευτικών – αυτό ισχύει σε 13 εκπαιδευτικά συστήματα. Στην Ελλάδα, ωστόσο, όπως και στην Εσθονία, Ιρλανδία, Λετονία, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σουηδία και Νορβηγία, ο μέσος μισθός του εκπαιδευτικού είναι χαμηλότερος από το κατά κεφαλήν ακαθάριστο εθνικό εισόδημα.

Ο χαμηλότερος μέσος μισθός των διευθυντών σχολείων με δεκαπενταετή εμπειρία, καταγράφεται στο γαλλόφωνο Βέλγιο και στην Αλβανία.

Ευρωπαϊκό στρατηγικό πλάνο συνεργασιών στο χώρο της εκπαίδευσης και μισθολογική επαναξιολόγηση μέχρι το 2025

Οι προκλήσεις πολλές, όπως και οι παράμετροι, που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη σε όλα τα εθνικά εκπαιδευτικά συστήματα. Τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όσο και το Συμβούλιο της Ευρώπης φιλοδοξούν μέχρι το 2025 να διαμορφώσουν ένα στρατηγικό πλάνο για ευρωπαϊκές συνεργασίες στο χώρο της εκπαίδευσης και της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, επαναξιολογώντας κοινωνικά αλλά και μισθολογικά το λειτούργημα του δασκάλου, ώστε να καταστεί πιο ελκυστικό για τους νέους και μάλιστα, τους καλύτερα καταρτισμένους από αυτούς.


Κλείσιμο
Το ύψος των απολαβών, αποτελεί αναμφίβολα σημείο-κλειδί στο να αποτελέσει ‘πόλο έλξης’ για τους νέους, που επιθυμούν να εργαστούν στο χώρο της εκπαίδευσης. Οι εργασιακές συνθήκες, οι προοπτικές σταδιοδρομίας, οι ευκαιρίες επαγγελματικής ανάπτυξης, είναι ορισμένα από τα πιο ισχυρά κίνητρα. Ειδικά, σε μία εποχή, που σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες παρατηρείται έλλειψη εκπαιδευτικών όπως και απόσυρση πολλών από την αγορά εργασίας λόγω συνταξιοδότησης. Επομένως, αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία η κινητροδότηση των εκπαιδευτικών, τόσο εκείνων που ήδη υπηρετούν, όσο και των υποψηφίων.

Σημαντικές οι μισθολογικές διαφορές μεταξύ των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών ανά την Ευρώπη

Το σύνολο των θεσμοθετημένων ετήσιων αποδοχών για τους Ευρωπαίους εκπαιδευτικούς, συμπεριλαμβανομένων επιδομάτων και δώρων, κυμαίνεται μεταξύ 11.000 και 59.000 ευρώ. Σε οκτώ χώρες-μέλη της ΕΕ καταγράφονται οι χαμηλότερες αμοιβές – μεταξύ αυτών, η Ελλάδα. Συγκεκριμένα, μαζί με τη χώρα μας, κάτω από 20.000 ευρώ το χρόνο συγκεντρώνουν ετησίως ως εισόδημα οι νέοι εκπαιδευτικοί στη Βουλγαρία, την Εσθονία, τη Λετονία, την Ουγγαρία, την Πολωνία, τη Ρουμανία και τη Σλοβακία. Σε χαμηλά επίπεδα βρίσκονται ακόμη η Αλβανία, η Βοσνία-Ερζεγοβίνη, το Μαυροβούνιο, η Βόρεια Μακεδονία και η Σερβία. Στον αντίποδα, οι καλύτερα αμειβόμενοι νεοπροσλαμβανόμενοι εκπαιδευτικοί με μισθούς, που ξεπερνούν τα 34.000 ευρώ ετησίως, είναι στη Γερμανία, στο Λουξεμβούργο, την Ολλανδία, την Αυστρία, την Ελβετία. Ιδιαίτερα στη Γερμανία, οι αποδοχές ξεπερνούν τις 50.000 ευρώ για όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Το ποσό αυτό ξεπερνούν, επίσης, οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Λουξεμβούργο αλλά και στο Λουξεμβούργο.

Από 11.000 έως 59.000 ευρώ οι ετήσιες αποδοχές για τους Ευρωπαίους εκπαιδευτικούς



Οι μισθοί των νέων εκπαιδευτικών είναι ανάλογοι με την εκπαιδευτική βαθμίδα που υπηρετούν.

Σε αρκετές περιπτώσεις, ο μέσος όρος των ετήσιων αποδοχών για τους νέους εκπαιδευτικούς εξαρτάται από τη βαθμίδα, στην οποία υπηρετούν.
Ειδικότερα, ο αρχικός μισθός αυξάνεται ανάλογα με τη βαθμίδα στις ακόλουθες οκτώ χώρες: Γερμανία, Φινλανδία, Σουηδία, Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Ελβετία, Λιχτενστάιν, Βόρεια Μακεδονία.

Με υψηλότερους μισθούς ξεκινούν οι καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έναντι των συναδέλφων τους της Προσχολικής Αγωγής και της Πρωτοβάθμιας σε Τσεχία, Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία, Λουξεμβούργο. Στο Βέλγιο, αμείβονται με το ίδιο ποσό όλοι οι εκπαιδευτικοί, από την προσχολική έως και τις τρεις πρώτες τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ όσοι διδάσκουν στο λύκειο έχουν υψηλότερους μισθούς.

Στην Ελλάδα, είναι ακριβώς οι ίδιες είναι οι αποδοχές για όλους τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, ανεξάρτητα από την εκπαιδευτική βαθμίδα που υπηρετούν. Το ίδιο ισχύει και στη Βουλγαρία, την Κύπρο, τη Λιθουανία, την Ουγγαρία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία, τη Σλοβενία και το Μαυροβούνιο.

Διαφορές στις προοπτικές μισθολογικής ανέλιξης

Οι σημαντικές προοπτικές για μισθολογική ανέλιξη στην πορεία των ετών, αναμφίβολα λειτουργούν ελκυστικά για τους εκπαιδευτικούς. Επομένως, ακόμη και σε χώρες που οι αρχικοί μισθοί είναι χαμηλοί, αν οι αυξήσεις έρχονται σχετικά γρήγορα, οι ενδιαφερόμενοι θα επιλέξουν το συγκεκριμένο επαγγελματικό χώρο.
Στην κορυφή των αυξήσεων μισθών βρίσκεται η Κύπρος, με την αύξηση των αποδοχών να φτάνει σχεδόν το 150% πριν τη συνταξιοδότηση. Ενιαία ευρωπαϊκή πολιτική δεν υπάρχει σε ό,τι αφορά τις αυξήσεις αυτές. Για παράδειγμα, ενώ στη Δανία και στην Ολλανδία, οι εκπαιδευτικοί φτάνουν στο υψηλότερο επίπεδο των αποδοχών τους ύστερα από 12 χρόνια προϋπηρεσίας, στην Ουγγαρία θα συμβεί αυτό ύστερα από 42 χρόνια! Αύξηση της τάξης του 20% λαμβάνουν οι Έλληνες εκπαιδευτικοί ύστερα από περίπου 10 χρόνια προϋπηρεσίας ενώ περισσότερο από 40% είναι η ανώτατη αύξηση, που θα λάβουν στην καριέρα τους και σε κάθε περίπτωση, ύστερα από τη δεκαπενταετία.

Οι ετήσιες αποδοχές των εκπαιδευτικών αυξάνονται κατά τουλάχιστον 60% στο σύνολο της επαγγελματικής τους διαδρομής. Το λιγότερο 40% είναι η μισθολογική αύξηση μέσα στην πρώτη δεκαπενταετία της καριέρας τους, στις ακόλουθες χώρες: Βέλγιο, Ολλανδία, Κύπρος, Αυστρία, Πολωνία, Σλοβενία, Ιρλανδία. Αξιοπρόσεκτη η περίπτωση της Κύπρου, όπου σημειώνεται το υψηλότερο ποσοστό αύξησης: 85%.
Μπορεί να φτάνουν στο ίδιο ποσοστό αύξησης (60%) μέχρι τη συνταξιοδότηση αλλά στα πρώτα δεκαπέντε χρόνια υπηρεσίας, οι αυξήσεις είναι χαμηλότερες από 40% με τη Γαλλία να ξεχωρίζει στη χαμηλότερη θέση: 16%.

Σε άλλες χώρες, σημειώνεται χαμηλότερο ποσοστό αύξησης συνολικά αλλά σε συντομότερο χρόνο – με ανώτατο όριο τα 25 χρόνια. Η ανώτατη αύξηση που θα απολαύσουν στην καριέρα τους οι εκπαιδευτικοί στην Αλβανία είναι 14% και 53% στην Ελβετία. 12 χρόνια απαιτούνται στη Δανία για την κατάκτηση της υψηλότερης μισθολογικής κλίμακας και 25 χρόνια στη Λιθουανία και στην Ελβετία.

Αντίθετα με τις προηγούμενες περιπτώσεις, θα φτάσουν στο μάξιμουμ των αποδοχών τους – αλλά σε κάθε περίπτωση, λιγότερο από 60% του μισθού – σε περισσότερο χρονικό διάστημα υπηρεσίας, οι εκπαιδευτικοί στη Σερβία, που θα έχουν μόλις 16% αύξηση και στην Ιταλία, με την αύξησή τους να φτάνει το 49%.
Ο μέσος χρόνος που απαιτείται για να φτάσουν οι εκπαιδευτικοί στο ανώτατο μισθολογικό επίπεδο – ανεξάρτητα από ποσοστό αυξήσεων - κυμαίνεται από 32 χρόνια στην Τσεχία και 40 χρόνια σε Κροατία, Σλοβακία, Μαυροβούνιο, Βόρεια Μακεδονία και Σερβία.

Οι χώρες με τη μεγαλύτερη μείωση μισθών των εκπαιδευτικών την τελευταία εξαετία

Ανεξάρτητα από τη βαθμίδα, στην οποία υπηρετούν, οι πρώτοι μισθοί των εκπαιδευτικών, που επηρεάστηκαν περισσότερο από την οικονομική κρίση των τελευταίων ετών και οι αντίστοιχες μειώσεις από το 2014/15, όπως είναι αναμενόμενο, καταγράφονται – μεταξύ άλλων - στην Ελλάδα. Μειώσεις υπέστησαν επίσης οι μισθοί των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στο Βέλγιο, στην Ιταλία, στην Κύπρο, στην Ολλανδία, στην Πορτογαλία, στη Φινλανδία, στη Νορβηγία.

Οι χώρες με τους μισθούς των εκπαιδευτικών σε επίπεδο χαμηλότερο από το ετήσιο κατά κεφαλήν εισόδημα.

Η σύγκριση του μέσου μισθού των εκπαιδευτικών με το κατά κεφαλή εισόδημα της χώρας αποτελεί έναν αντιπροσωπευτικό δείκτη για το επίπεδο διαβίωσης των εκπαιδευτικών καθώς και της οικονομικής τους κατάστασης συνολικά. Στην Ελλάδα, όλοι οι εκπαιδευτικοί, συμπεριλαμβανομένων εκείνων της Ειδικής Αγωγής όπως και των εκπαιδευτών ενηλίκων, έχουν χαμηλότερο εισόδημα από το ετήσιο κατά κεφαλήν εισόδημα της χώρας. Σε ανάλογη θέση βρίσκονται οι συνάδελφοί τους στην Τσεχία, στην Εσθονία, στη Λετονία, στην Ουγγαρία, στην Πολωνία, στη Ρουμανία, στη Σλοβακία, στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, στο Μαυροβούνιο και στη Σερβία.

Γενικά, όσο υψηλότερο είναι το κατά κεφαλήν εισόδημα σε μία χώρα, τόσο υψηλότερος είναι και ο μέσος μισθός των δασκάλων. Κατ’επέκταση, οι χαμηλότερες απολαβές των εκπαιδευτικών σημειώνονται σε χώρες με κατά κεφαλή εισόδημα χαμηλότερο των 20.000 το χρόνο: στη Λετονία, την Ουγγαρία, την Πολωνία, τη Ρουμανία, τη Σλοβακία και τη Σερβία. Αντίθετα, οι υψηλότεροι μισθοί απαντώνται στις χώρες με το υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα ετησίως – πάνω από 40.000 ευρώ: στο Βέλγιο, στη Δανία, στη Γερμανία, στην Ιρλανδία, στην Ολλανδία, στην Αυστρία, στη Φινλανδία, στη Σουηδία, στην Ισλανδία και στη Νορβηγία. Ακόμη υψηλότερα από το ετήσιο κατά κεφαλήν εισόδημα – κατά περίπου 35% - είναι οι απολαβές των εκπαιδευτικών στη Γερμανία και στην Κύπρο.

Οι μισθοί των διευθυντών

Οι διευθυντές των σχολείων παίζουν καθοριστικό ρόλο στη βελτίωση της ποιότητας διδασκαλίας αλλά και της εκπαιδευτικής διαδικασίας συνολικά, διαμορφώνοντας την πολιτική του εκάστοτε σχολείου. Στην Ελλάδα, για τη θέση του διευθυντή σχολείου απαιτείται προϋπηρεσία οκτώ ετών.

Σύμφωνα με τη συγκριτική έρευνα του Δικτύου Ευρυδίκη, στα ακόλουθα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα, οι εκπαιδευτικοί με 15 χρόνια προϋπηρεσία αμείβονται περισσότερο από τους διευθυντές σχολείων: στο Βέλγιο, στην Αλβανία, στην Ολλανδία, στην Αυστρία. Οι μίνιμουμ θεσμοθετημένες αποδοχές των διευθυντών είναι υψηλότερες σε σύγκριση με εκείνες εκπαιδευτικών με δεκαπενταετή προϋπηρεσία σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Αυτό ισχύει, μεταξύ άλλων χωρών, και στην Ελλάδα. Η μισθολογική διαφορά είναι ιδιαίτερα υψηλή στην Ιταλία, όπου οι διευθυντές των σχολείων κερδίζουν περίπου τα διπλάσια σε σχέση με τους δασκάλους.
 

Λένω

Διάσημο μέλος

Η Λένω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2.743 μηνύματα.
Παιδιά, μιλάμε γενικότερα για τον δημόσιο τομέα και όχι ειδικά για τους εκπαιδευτικούς.

Οι εκπαιδευτικοί είναι μια εντελώς ξεχωριστή κατηγορία.
΄Οσοι καταφέρουν κάποια στιγμή να διοριστούν μόνιμα, θα πρέπει να έχει προηγηθεί μεγάλος αγώνας από μεριάς τους για να συγκεντρώσουν τα μόρια που απαιτούνται.
Και στην προσπάθειά τους αυτή, πολλές φορές θα πρέπει να βάλουν και από την τσέπη τους χρήματα για να καταφέρουν να ζήσουν στην κάθε αετοράχη που θα υπηρετούν ως αναπληρωτές.
Και το κάνουν επειδή στις δυσπρόσιτες περιοχές πολλαπλασιάζονται τα μόρια ανά μήνα υπηρεσίας με αποτέλεσμα να φτάσουν γρηγορότερα στο αποτέλεσμα που επιθυμούν.
 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, επαγγέλλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3.376 μηνύματα.
Ο λόγος που πληρώνω 30€ τη ώρα το ιδιαίτερο μάθημα οικονομετρία με μια καθηγήτρια...
Και εγώ έκανα μαθήματα τότε, το μόνο μάθημα που πέρασα με βοηθεια καθηγητή
Εγω χρησιμοποίησα κάποιες καλές σημειώσεις που έχει ανεβάσει για τις αποδειξεις (στις οποίες έχει τρικ για να τις πιάσεις) σε ποσοστό 5%

Ότι αφορά το ποσοστό των ασκήσεων χρησιμοπόιησα 100% Youtube + αγγλική βιβλιογραφία-με έσωσε πραγματικά αφού το πέρασα με πάρα πολύ καλό βαθμό (κάτι που δεν περίμενα πριν ότι θα γινόταν)
κάνει προπαγάνδα χωρίς όρια και χωρίς καμία ντροπή.
Φώτη δεν μπορεί να διδάξει ούτε στο ελάχιστο ειλικρινά-ας βάλουν κάποιον υποψήφιο διδάκτορα στη τελική
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

μιλάμε γενικότερα για τον δημόσιο τομέα
Το μόνο ΔΗΜΟΣΙΟ που αξίζει είναι η Εθν.Σχολή Δημόσιας Διοίκησης που πρέπει να φτύσεις αίμα για να περάσεις τις εξετάσεις της γιατί οι θέσεις που ενδέχεται να έχεις στο μέλλον είναι αρκετά καλές με ευθύνες και καλό μισθό
 

American Economist

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 34.301 μηνύματα.
Εγω χρησιμοποίησα κάποιες καλές σημειώσεις που έχει ανεβάσει για τις αποδειξεις (στις οποίες έχει τρικ για να τις πιάσεις) σε ποσοστό 5%

Ότι αφορά το ποσοστό των ασκήσεων χρησιμοπόιησα 100% Youtube + αγγλική βιβλιογραφία-με έσωσε πραγματικά αφού το πέρασα με πάρα πολύ καλό βαθμό (κάτι που δεν περίμενα πριν ότι θα γινόταν)

Φώτη δεν μπορεί να διδάξει ούτε στο ελάχιστο ειλικρινά-ας βάλουν κάποιον υποψήφιο διδάκτορα στη τελική
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Δεν τον ενδιαφέρει να διδάξει τους φοιτητές, πότε δεν τον ενδιέφερε κάτι τέτοιο. Απλά προπαγάνδα κάνει, λέγοντας ανοησίες που δεν ισχύουν ουτε στο ελάχιστο. Βέβαια δεν φταίει αυτός, αυτοί που τον πληρώνουν ευθύνονται.
 
Top