Dias
Επιφανές μέλος


- Πρώτα η (πασίγνωστη) διαφήμιση:
Κι’ ακολουθεί η άποψη:
Από τον Χρήστο Κεχαγιά (Συγγραφέα και ειδικό συμβουλευτικής ψυχολογίας)
ΠΗΓΗ

έπρεπε να με υποψιάσει για την ιδιοφυία των δημιουργών της αλλά εγώ παρέμενα κολλημένος στην πρώτη ανάγνωση. Μια κουβέντα με ένα φίλο (για να μη στο παίζω και ιδιοφυής ) μου άνοιξε αμέσως τα μάτια.
Απέναντι στη...ν πιο τίμια καταγραφή της πραγματικότητας μιας χώρας. Πάσχα τσίκνα, παχύσαρκα παιδιά, κοιλαράδες γονείς, πλαστική καρέκλα, σκυλάδικα, χύμα φτηνό κρασί σε πλαστικά μπουκάλια και μαλλί κομμωτηρίου μαζί με φόρεμα τσαντίρι – Μπάκιγχαμ. Κι ένα τελευταίο πλάνο με ένα παλουκωμένο καμένο αρνί πάνω στο οποίο οι διαφημιστές μας εύχονται «Καλό Πάσχα». Είναι genius. Tίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.
Μέσα σε λιγότερο από ένα λεπτό, ολόκληρη η νεοελληνική ασχήμια, μετατρέπεται σε διαφημιστικό όνειρο του Αλμοντοβάρ με επιρροές από τον κοινωνικό ρεαλισμό. Από την πρώτη κι όλας σκηνή, με τους άντρες της οικογένειας να πασαλείβουν το αρνί για τη σούβλα και να φωνάζουν την πολεμική ιαχή «στα μπούτια στα μπούτια». Του αρνιού. Που θέλει περισσότερο πασάλειμμα στα μπούτια για να για να μην κάψει. Αρνί πουτάνα κονσομασιόν κανονικά δηλαδή, σε συνοικιακό σκυλάδικο με μορφή τσουρομαδημένου κήπου που έχει λιώσει το γκαζόν, και στην είσοδο του σπιτιού κρέμονται τα κρόσια του ινδιάνου. Την ώρα που από κει βγαίνει φορτωμένη με πιάτα μια δούλα νοικοκυρά, με καμένο από το πιστολάκι και το ντεκαπάζ μαλλί, σκάει ξαφνικά η θεά Κατερινάρα τραγουδώντας και φορτωμένη σακούλες Jumbo. Με τα παχύσαρα να αναγκάζονται για μια φορά στη ζωή τους να κουνήσουν τον χοντρό κώλο τους και να τρέξουν για τα δώρα. Φωνάζοντας «η νονά η νονά». Και με αργή κίνηση για να τονιστεί τόσο το προγούλι στα πεντάχρονα που κουνιέται στο χοροπήδημα όσο η συναισθηματικότητα της σκηνής την ώρα που η Στανίση ανοίγει τα χέρια της σαν τον Ιησού του Ρίο για να αγκαλιάσει τα θρεφτάρια.
Για να κάτσουν όλοι μαζί μετά στις λευκές καρέκλες κήπου του γύφτου, με τη νονά στην κορυφή, τα αρσενικά με φανελάκι που τονίζει ερωτικά το πατσοκοίλι και τα θηλυκά με τη λάμψη πλύστρας από το ξεπάτωμα στην κουζίνα. Προκειμένου να γιορτάσουν την ανάσταση του Θεανθρώπου σε ένα τραπέζι στον κήπο, με αραδιασμένα πλαστικά μπουκάλια χύμα κρασί και πιάτα, σαν το παζάρι, να πιούνε και να φάνε μέχρι να ρευτούνε (αν και αυτό δυστυχώς δεν συμπεριλαμβάνεται στη διαφήμιση). Να πούνε σόκιν ανέκδοτα, και να αισθανθούν περήφανοι, επαρκείς και ευτυχισμένοι πιάνοντας κρυφά κάτω από το τραπέζι με τα λαδομένα από την πέτσα δάχτυλα τους, τον κώλο της γυναίκας του άλλου (ούτε αυτό δυστυχώς συμπεριλαμβάνεται).
Αυτή είναι η εικόνα της Ελλάδας και του Πάσχα των Ελλήνων Πάσχα. Όσο πιο γλαφυρά και τίμια μπορεί να αποτυπωθεί. Τόσο αλμοντοβάρ όσο και ρεαλιστική. Ούτε καν κιτς, απλά πραγματική. Ρώτησα αυτόν τον φίλο μου που ανέφερα στην αρχή κάνοντας το δικηγόρο του διαβόλου και επιμένοντας ακόμα στην αρχική μου αποστροφή πριν δω με καθαρά μάτια το διαφημιστικό: «Οκ, κι αν υποθέσουμε ότι όντως το διαφημιστικό είναι συνειδητό μέσα στην κακογουστιά του, σαν άποψη, και πάλι σε ποιον τελικά απευθύνεται; Στον λιπαρό και φρικαλέο τύπο του ελληναρά που απεικονίζει ή στο πιο ψαγμένο κοινό που μπορεί να το αποκωδικοποιήσει;» Για να μου απαντήσει πολύ απλά: «Μα εννοείται και στους δύο. Γι αυτό είναι απόλυτα επιτυχημένο σαν διαφήμιση. Οι μεν θα πάνε στα Jumbo γιατί αυτό ακριβώς το μοτίβο ζωής τους εκφράζει και θα αισθανθούν οικεία που τους το αναγνωρίζει η διαφήμιση σαν πρότυπο. Οι δε θα πάνε επειδή είναι ή αισθάνονται πως είναι διαφορετικοί από αυτούς, πιο σικάτοι, εξελιγμένοι και έξυπνοι, οπότε θα υποθέσουν με τη σειρά τους, πως γι αυτούς έγινε η διαφήμιση, για να τους κάνει να γελάσουν. Επομένως θα πάνε όλοι». Με αποστόμωσε.
Σε μια χώρα σκυλάδικο, χωρίς καμία αισθητική που από μόνη της είναι στάση ηθικής. Με την πολιτική, να ακολουθεί αυτήν ακριβώς την τακτική: «Στα μπούτια στα μπούτια» κι «έρχεται η νονά». Ατάκα και περιεχόμενο, που καθιστά τη διαφήμιση των Jumbo μπούσουλα για μια επιτυχημένη αντιμνημονιακή επικοινωνιακή πολιτική όποιου κυβερνητικού κόμματος θέλει να ξαναβγεί. Και θα ξαναβγεί. Με αγωνιστικό ύμνο τους ακραία πολιτικούς στίχους του τραγουδιού της Κατερίνας: «Πώς να έρθω στο σπίτι με τα χέρια μου άδεια, γι αυτό πήγα στα τζάμπο κι άδειασα όλα τα ράφια. Τη λαμπάδα σου baby, σου τη ‘φτιάξαν στιλίστες, σχέδιο της νονάς, επνευσμένο απ’ τις πίστες. Χωρίς τζάμπο να ζήσω, δεν μπορώ ούτε ώρα, η ζωή μου θα μοιάζει με τ’ αρνιού καλή ώρα.» Τώρα που το σκέφτομαι, και στον Τσίπρα μια χαρά ταιριάζει. Μοιάζει με Τζάμπο μόνος του.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dark_kronos
Επιφανές μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


παχύσαρκα παιδιά
νταξει τώρα, τα αδικεί τα παιδάκια το σχόλιο αυτό

Μονο που βλεπω μια διαφημιση που συνδεει μια ανθρωπινη σχεση με τα υλικα αγαθα ξινιζω
το οτι τωρα στοχευουν πιο "πανω", απλα με ανυσιχει. Δεν με ανυσιχει για τους σκοπους των jumbo, αλλα για το κοινω των διαφημισεων...
cool... εδώ και 10ετίες η ταύτιση ανθρώπινων σχέσων με το προϊον είναι ίσως η πιο συνηθισμένη τακτική των διαφημίσεων
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
τρελή φιλόσοφος
Πολύ δραστήριο μέλος


η στανίση δεν μου αρέσει γενικά σαν τραγουδίστρια αλλά ειδικά με αυτή τη διαφήμιση αηδίασα.
Αποτυπώνει πλήρως το πάσχα των ελληναράδων:ακριβό εξοχικό-απομεινάρι από τις "καλές μέρες"-,"φτωχικό" τραπέζι,φτηνά έπιπλα,παιδιά μαθημένα στο να περιμένουν τη νονά φορτωμένη με παιχνίδια............την νονά δεν τη σχολιάζω
δεν νομίζω πως είχε στόχο τα παιδιά αυτή η διαφήμιση-αν είναι δυνατόν,ποιο παιδί ακούει στανίση στα εφτά με δώδεκά του χρόνια(εγώ άκουγα καλομοίρα

δεν νομίζω ότι κάποιος θα πάει στα τζάμπο επηρεασμένος από αυτή τη διαφήμιση.Οι μεν ελληναράδες και ελληνίδες "καλλονές 40+" διότι θα θέλουν να διαφοροποιήσουν τη θέση τους από αυτούς τους "ψευτόμαγκες και τις κατίνες",το δε έξυπνο κοινό,επειδή απλά θα έχει αηδιάσει από αυτές τις εικόνες
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ψαραδέλλη
Διάσημο μέλος


Να πω την αλήθεια, όταν είδα τον τίτλο του νήματος περίμενα να δω αυτήν τη διαφήμιση και όχι των jumpo.
Όταν την είδα πρώτη φορά νόμιζα ότι αποτελεί κάποια διαφημιστική καμπάνια με κοινωνικό περιεχόμενο πχ κατά του AIDS, προφυλακτικά, αποκλεισμός κάποιας κοινωνικής ομάδας, τρίτη ηλικία κτλ.
Και μετά βγήκε η vodaphone.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dias
Επιφανές μέλος


Γιατί τη διαφήμηση που αναφέρεις τη βρίσκω καταπληκτική?όταν είδα τον τίτλο του νήματος περίμενα να δω αυτήν τη διαφήμιση.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ψαραδέλλη
Διάσημο μέλος


Απλά μου φάνηκε άσχετο το στόρι με το προ'ι'όν.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Loreley
Περιβόητο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dias
Επιφανές μέλος


Ίσως και όχι. Το μήνυμα της είναι "good things should last for ever", άρα προκαλεί συνειρμό.Εντάξει, δε λέω καλή ήταν.
Απλά μου φάνηκε άσχετο το στόρι με το προ'ι'όν.
(Φαίνεται ότι η vodafon μετά από μια σειρά ηλιθίων διαφημίσεων αποφάσισε να αλλάξει στυλ).

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Xaroulitaaaaa
Νεοφερμένο μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
venividivici
Τιμώμενο Μέλος


πηγήΔεν με πείραξε τόσο το σκυλάδικο, στο κάτω-κάτω το συγκεκριμένο κατάστημα έχει παράδοση στη χρήση ανάλογων μελωδιών στις διαφημίσεις του. Ούτε και η τουαλέτα της νονάς. Λίγο περισσότερο το φανελάκι του κουμπάρου και το μαλλί της κουμπάρας, ακραίες λεπτομέρειες στο σύνολο που περιγράφει μια «τυπική ελληνική οικογένεια», όπως ισχυρίζονται οι υποστηρικτές της διαφήμισης.
Περισσότερο απ’ όλα, ειλικρινά, με πείραξε το αρνί. Η εικόνα του σουβλισμένου αρνιού, εικόνα που δεν θυμάμαι να έχω ξαναδεί στην τηλεόραση σε τόσο κοντινό πλάνο, πόσο μάλλον σε διαφήμιση. Τέσσερα δευτερόλεπτα με το αρνί σουβλισμένο, με το μάτι του να νομίζεις ότι σε κοιτάει, με την ψημένη πέτσα του σε πρώτο πλάνο - και γίνεσαι χορτοφάγος προτού καν το συνειδητοποιήσεις.
Είναι αυτή η «τυπική ελληνική οικογένεια»; Ίσως, αν εξαιρέσεις ότι δεν έχουν όλα τα παιδιά νονές με κόκκινες τουαλέτες που τραγουδούν.
Οι διαφημίσεις του Jumbo είθισται να κριτικάρονται και να δέχονται μεγάλη πολεμική. Ακάθεκτη, η επιχείρηση προχωρά στο ίδιο και πιο ακραίο μοτίβο. Εννοείται, βέβαια, ότι πετυχαίνουν το στόχο τους, δεν το συζητάμε. Όπως μου είπε κι ένας φίλος «Τα Jumbo τα παρομοιάζω με μια γυναίκα που συνειδητοποιεί ότι όσο πιο "πρόστυχα" σου φέρεται, τόσο εσύ τρελαίνεσαι και την κυνηγός!».
Ο κόσμος ψωνίζει από τα Jumbo. Τυχαίο; Δεν νομίζω… Αλλά, τι λέω! Κι αυτό σλόγκαν από επιτυχημένη διαφήμιση είναι και, μάλιστα, διόλου τυχαίο που τα τελευταία χρόνια έχει γίνει το αγαπημένο σλόγκαν των πιο συνηθισμένων θεωριών συνωμοσίας.
Συμφωνώ απόλυτα...η θέα του ψημενου αρνιου σε πρωτο πλανο και απο πίσω φόντο οι σακουλες του Jumbo ήταν ότι χειρότερο!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
OoOkoβοldOoO
Πολύ δραστήριο μέλος


Τι; καταπληκτική;;;; Και άντε καλά να πεις αυτή ότι τρώγεται στην τηλεόραση που δεν μιλάνε αυτοί οι δύο. Στο ραδιόφωνο η αντίστοιχη είναι άθλια!!!!!!!;Oταν την πρωτοάκουσα μου κόπηκε το γέλιο. Από τότε όποτε την πετυχαίνω τρέχω να το κλείσω αμέσως! Έλεως! Και αμάν δηλαδή άλλα ονόματα δεν μπορούσαν να βρουν;;; Άντε γιατί αρκετά με αυτή τη διαφήμισηΓιατί τη διαφήμηση που αναφέρεις τη βρίσκω καταπληκτική?
![]()

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dalian
Περιβόητο μέλος


Vodafone - μ'εκνευρίζει η όποια χρήση της έκφρασης "για πάντα", so yep, black list'd

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
unπαικτable
Πολύ δραστήριο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dias
Επιφανές μέλος


Δεν την έχω ακούσει από το ραδιόφωνο και δεν μπορώ να τη φανταστώ. (Δεν ακούω πολύ ραδιόφωνο και οι σταθμοί που ακούω δεν βάζουν διαφημίσεις). Δηλαδή πώς είναι? Λένε ονόματα παιδικές - νεανικές - μασήλικες - γέρικες φωνές? και τι ονόματα λένε? (Φαντάζομαι όχι Κούλα - Χαράλαμπε). Ξέρεις αν μπορώ να τη βρω κάπου να την ακούσω?Στο ραδιόφωνο η αντίστοιχη είναι άθλια!!!!!!!;Oταν την πρωτοάκουσα μου κόπηκε το γέλιο. Από τότε όποτε την πετυχαίνω τρέχω να το κλείσω αμέσως! Έλεος! Και αμάν δηλαδή άλλα ονόματα δεν μπορούσαν να βρουν;;;
Τι; καταπληκτική;;;; Και άντε καλά να πεις αυτή ότι τρώγεται στην τηλεόραση που δεν μιλάνε αυτοί οι δύο. ..... Άντε γιατί αρκετά με αυτή τη διαφήμιση![]()
Κορίτσια! Για να μην σας αρέσει αυτή η (τηλεοπτική) διαφήμιση, υποψιάζομαι ότι ΔΕΝ είστε ερωτευμένες. Προσωπικά που είμαι (πάντα) ερωτευμένος, τη θεωρώ καταπληκτική και πολύ συγκινητική. (Συμβουλή μου: Ερωτευθείτε!).Vodafone - μ'εκνευρίζει η όποια χρήση της έκφρασης "για πάντα", so yep, black list'd![]()
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 278211
Επισκέπτης


Η πιο άθλια διαφήμιση που υπάρχει είναι μακράν το pretty bra. Είναι και εμετική, και διαρκεί 5 λεπτά, δεν τελειώνει με τίποτα. Εκεί που λες, οκ, τώρα τελείωσε,θα βγάλει τους αριθμούς τηλεφώνων και θα πάμε παρακάτω, τσουυυυυυυπ συνεχίζει και λέει ότι "κυκλοφορεί σε πολλά χρώματα". Εκεί είναι που θέλεις να πετάξεις την τηλεόραση από το παράθυρο.

Αλλάζω λίγο αυτό που είπε ο Δίας γιατί μ' αρέσει σαν σλόγκαν:
Κορίτσια, ερωτευθείτε!

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
OoOkoβοldOoO
Πολύ δραστήριο μέλος


Δεν την έχω ακούσει από το ραδιόφωνο και δεν μπορώ να τη φανταστώ. (Δεν ακούω πολύ ραδιόφωνο και οι σταθμοί που ακούω δεν βάζουν διαφημίσεις). Δηλαδή πώς είναι? Λένε ονόματα παιδικές - νεανικές - μασήλικες - γέρικες φωνές? και τι ονόματα λένε? (Φαντάζομαι όχι Κούλα - Χαράλαμπε). Ξέρεις αν μπορώ να τη βρω κάπου να την ακούσω?
Εμείς πάλι έχουμε σχεδόν όλη μέρα ανοιχτό το ραδιόφωνο στο σπίτι-χαμηλομένο βέβαια σε ένα συγκεκριμένο σταθμό..ευτυχώς που έφυγα γιατί στο σπίτι μου δεν έχω καν ραδιόφωνο... Ε λοιπόν Δία, τα θες και συ, αλλά για να καλύψω την περιέργειά σου και μόνο(δεν χαλώ χατίρια

Και γιατί δηλαδή να μην ήταν Κούλα-Χαράλαμπε??Μια χαρά ονοματάκια είναι αυτά


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
elepan
Δραστήριο μέλος



Η διαφήμιση vodafone, δείχνει ένα ζευγάρι από τα 15 μέχρι τα 70 φεύγα μαζί (χαρά στο κουράγιο τους), για να διαφημίσει κινητή τηλεφωνία? Βαρέθηκα και που την είδα.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
DreamsRevenge
Περιβόητο μέλος


Νομιζω πως ειναι τραγικο να καθομαστε να κραζουμε μια διαφημιση που στην ουσια ηθελα να κανει ντορο(το πετυχε αναμφιβολα) οταν τα μπουζουκο/κλαμπο μαγαζα ειναι περισσοτερα απο τα θεατρα. Νομιζω πως η εκφραση: "Παιρνουμε οτι μας αξιζει" ταιριαζει 100%.
Δε μπορώ παρά να συμφωνήσω με αυτό, στόχος μιας οποιασδήποτε διαφήμισης είναι να δημιουργήσει θόρυβο γύρω από το προϊόν/επιχείρηση/υπηρεσία που είναι το αντικείμενο της, να προσελκύσει την προσοχή, ώστε να έχει και πιθανότητες ανόδου των πωλήσεων μέσα από την άνοδο της αναγνωρισιμότητας. Τα Jumbo έχω την εντύπωση ότι δημιουργούν τη δική τους καταναλωτική κουλτούρα, η οποία εξαπλώνεται φυσικά ελέω κρίσης. Φθηνά προϊόντα, για να αντικαθιστώνται αντί να διατηρούνται ή να επισκευάζονται, μαζική έκθεση των προϊόντων με τρόπο που να προκαλεί την αγορά τους, που προκαλεί την αγορά περισσότερων προϊόντων από οσα έχουν αποφασιστεί πριν την επίσκεψη στο κατάστημα, με το γνωστό κράχτη του 0,99€ ή ο,τι σε ,99€ (1,99, 2,99, κ.ο.κ.), εκθείαση των τεράστιων πλαστικών τσαντών με τις υπερμεγέθεις συσκευασίες παιχνιδιών.
Φαντάζομαι ότι και οι διαφημίσεις τους προσχεδιασμένα ή όχι, προσανατολίζουν σε αυτή την κατεύθυνση, ενώ μια επίσκεψη στα καταστήματα δημιουργεί πλέον δυσάρεστη εντύπωση για το πρώην κατάστημα παιχνιδιών που τώρα προωθεί συγκεκριμένες μόνο εταιρείες στα περιορισμένα πλέον τμήματα παιχνιδιών ενώ το υπόλοιπο κατακλύζεται από ρούχα, εσώρουχα, είδη σπιτιού και άπειρα άλλα σχετικά-άσχετα...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.