Ενεργειακή κρίση στον πλανήτη 2022

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Ιδιωτικός υπάλληλος. Έχει γράψει 13,487 μηνύματα.
Δηλαδή; Σίγουρα ζούσαν αρκετοί από αυτούς με τους οποίους συναναστρεφόμουν. Ή τουλάχιστον ζούσαν και στην επαρχία.
Δηλαδή κανένα μέρος της Ελλάδας δεν έχει ΜΜΜ της προκοπής, πλην της Αθήνας. Για να παραπονιέται η Θεσσαλονίκη με τα μειωμένα δρομολόγια του ΟΑΣΘ, φαντάσου πόσο απελπιστική είναι η κατάσταση σε μικρότερες επαρχιακές πόλεις ή (Ω θεοί!) στα νησιά.

Ρώτα τους αγρότες ή αυτούς που δουλεύουν στις βιομηχανίες, που οι εργασίες τους είναι στη μέση του πουθενά, γιατί δεν χρησιμοποιούν τα μέσα. Ακόμη κι εγώ που δουλεύω μέσα στην πόλη, δεν μπορώ να βασιστώ στις συγκοινωνίες του χωριού που έρχονται στη χάση και στη φέξη. Για άλλα χωριά που έχουν μία φορά την εβδομάδα συγκοινωνία για την πόλη, ίσα ίσα για την λαϊκή, δεν μιλάω καν.
 

juste un instant

Επιφανές μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 29,773 μηνύματα.
Α, νόμιζα ότι μιλούσες για την επαρχία της Κύπρου. Στην Κύπρο όλοι οι επαρχιώτες έχουν αυτοκίνητο. Πολύ σπάνια παίρνουν λεοφωρεια και τα δρομολόγια είναι ελάχιστα. Μερικές φορές ίσως και ανύπαρκτα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,209 μηνύματα.
Α, νόμιζα ότι μιλούσες για την επαρχία της Κύπρου. Στην Κύπρο όλοι οι επαρχιώτες έχουν αυτοκίνητο. Πολύ σπάνια παίρνουν λεοφωρεια και τα δρομολόγια είναι ελάχιστα. Μερικές φορές ίσως και ανύπαρκτα.
Σε όλες τις σοβαρές οικονομίες του πλανήτη κάθε άνθρωπος έχει ένα αυτοκίνητο. Στην Βρετανία, Αμερική και Αυστραλία μάλιστα οι περισσότεροι έχουν αυτοκίνητο από τα 20 τους λόγω των μεγάλων αποστάσεων. Στην Ελλάδα των 670 ευρώ αυτό είναι ένα απατηλό όνειρο. Ας μην ανοίξουμε πληγές όμως γιατί όσο τα σκέφτομαι τόσο πιο πολύ θέλω να φύγω από εδώ.😑😑
 

Nick890

Επιφανές μέλος

Ο Nick890 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών και μας γράφει απο Ασία. Έχει γράψει 9,841 μηνύματα.
Δηλαδή κανένα μέρος της Ελλάδας δεν έχει ΜΜΜ της προκοπής, πλην της Αθήνας. Για να παραπονιέται η Θεσσαλονίκη με τα μειωμένα δρομολόγια του ΟΑΣΘ, φαντάσου πόσο απελπιστική είναι η κατάσταση σε μικρότερες επαρχιακές πόλεις ή (Ω θεοί!) στα νησιά.

Ρώτα τους αγρότες ή αυτούς που δουλεύουν στις βιομηχανίες, που οι εργασίες τους είναι στη μέση του πουθενά, γιατί δεν χρησιμοποιούν τα μέσα. Ακόμη κι εγώ που δουλεύω μέσα στην πόλη, δεν μπορώ να βασιστώ στις συγκοινωνίες του χωριού που έρχονται στη χάση και στη φέξη. Για άλλα χωριά που έχουν μία φορά την εβδομάδα συγκοινωνία για την πόλη, ίσα ίσα για την λαϊκή, δεν μιλάω καν.
Πόδια δεν έχεις ρε φίλε ?
 

parafernalia

Περιβόητο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Προγραμματιστής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,861 μηνύματα.
Η ενεργειακή κρίση είναι τεχνητή, δεν υπάρχει αμφιβολία γι' αυτό. Δεν είναι μόνο οι κυρώσεις στη Ρωσία, είναι οι ανεμογεννήτριες στα καμμένα δάση, είναι η πράσινη "ανάπτυξη" και τα ηλιακά πάρκα των Γερμανών, το global warming, αλλά πρωτίστως οι προσταγές της Μεγάλης Επανεκκίνησης για καταστροφή του κεφαλαίου και μετασχηματισμό της καπιταλιστικής οικονομίας, από οικονομία των αγαθών, σε οικονομία της πληροφορίας και πόρων.

Φυσικά το κεντρικό ζήτημα παραμένει ποιος θα ελέγχει την νέα οικονομία. Κάθε μορφή αποκεντροποίησης (DeFi, decentralised finance) δεν είναι αποδεκτή από τους εμπνευστές του συστήματος. Η ενέργεια θα μπορούσε να είναι εντελώς δωρεάν και το κέρδος να βγαίνει από τις υπηρεσίες. Αν είχαν επιτρέψει την τελευταία δεκαετία μηχανισμούς αποκέντρωσης, όπως για παράδειγμα να μπορείς να "πουλάς" εσύ στη ΔΕΗ ισόποσα ρεύμα, στηρίζοντας και επιχορηγώντας την ενεργειακή αυτονομία, τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα.

Τώρα τι κάνουμε, είναι το ερώτημα. Τα περιθώρια ελιγμών είναι ελάχιστα, το σύστημα το γνωρίζει και θα προτείνει σταδιακά νέα προϊόντα. Το Metaverse π.χ., η νέα μεγάλη μόδα της εποχής, θα μας καθηλώσει στα σπίτια σε εικονικές πραγματικότητες μειώνοντας με αυτό τον τρόπο το ενεργειακό αποτύπωμα.

Σταδιακά όλοι θα μετακινηθούμε προς τα εκεί. Θα μείνουμε ίσως κάποιοι 50άρηδες που μεγαλώσαμε χωρίς internet, οι ρομαντικοί παππούδες που θα κάνουμε βόλτες στα πάρκα, μέχρι να μας φάει κι εμάς το κρύο και η μαρμάγκα (μαρμάγκα = η μεγάλη και φαρμακερή αράχνη που τρώει λαίμαργα τα θύματά της). :ermm:

Υπάρχει μια μικρή ελπίδα ακόμα αν το θελήσουμε. Η αγορά είναι άπληστη αλλά δεν είναι χαζή, έχει λογική αυτοπροστασίας. Μπορεί ο Μπάιντεν να είναι ένα ανδρείκελο κανένας όμως ολιγάρχης δεν θέλει να ζει στα καταφύγια. Μόλις κοπάσει ο πόλεμος στην Ουκρανία θα αναγκαστούν να κάτσουν σε ένα τραπέζι να τα βρουν γιατί όσο τσακώνονται η σήψη θα βαθαίνει. Βρισκόμαστε στο σημείο ενεργοποίησης της καταστροφής της ζήτησης. Δεν αντέχουν οι τιμές να ανεβούν άλλο, κανείς δεν θα αγοράζει και τα κέρδη θα εξατμιστούν.

Στις ΗΠΑ η οικονομία έχει φτάσει στην κόκκινη γραμμή. Στην Ελλάδα την έχει ξεπεράσει...
 

parafernalia

Περιβόητο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Προγραμματιστής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,861 μηνύματα.
1648480244752.png

Ω ρε φίλε... :ermm:
 

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
H βενζίνης και το πετρέλαιο κίνησης δεν πρόκειται να κατεβούν εξαιτίας της προώθησης της ηλεκτροκίνησης.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top