Η γνώμη σας για το ΚΚΕ και την ΚΝΕ

jjoohhnn

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο jjoohhnn αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 264 μηνύματα.
καμιά δικτακτορία δεν είναι καλή.
είτε αυτή είναι εργατών, είτε στρατιωτικών, είτε του κεφαλαίου.

σπαταλήστε το χρόνο και τη σκέψης σας για το πως θα γίνουν τα πράγματα για μας καλύτερα,
όχι χειρότερα.
1. Δικτατορία στρατιωτικών και κεφαλαίου το ένα και το αυτό είναι απλά η πρώτη πραγματοποιείται όταν η δεύτερη δε μπορεί πλέον να διατηρήσει τα συμφέροντά αυτών που την επιβάλλουν, νιώθωντας την πίεση των καταπιεζόμενων.
2. Σε μία κοινωνία καθαρά ταξική όπου η μία τάξη πάντα καταπίεζε και θα καταπιέζει τις από κάτω της τάξεις, ο όρος πραγματική δημοκρατία δεν υφίσταται.
3. Για καταφέρουν οι μάζες να οδηγηθούν στην πραγματική δημοκρατία θα πρέπει να εξαλειφθεί οποιαδήποτε μορφή τάξης και η κοινωνία να μετατραπεί σε αταξική. Για να πργματοποιηθεί κάτι τέτοιο πρέπει κάποιος να το επιδιώξει. Αυτός που θα το επιδιώξει είναι η δικτατορία του προλεταριάτου (που στο κάτω κάτω αποτελεί το 90+% του πληθυσμού ). Άρα η εργατική δικτατορία λαμβάνει για λίγο την εξουσία με σκοπό της την εξάλειψη της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο και την κατάργηση οποιασδήποτε μορφής κρατικής εξουσίας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πατρεύς

Περιβόητο μέλος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 38 ετών, επαγγέλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 5,268 μηνύματα.
Το ενδεχόμενο να κάνει αυτές τις σοβαρές πολιτικές αναλύσεις επειδή ποτέ δε βγάζει το <<προσωπείο>> της κομμουνίστριας, το έχεις σκεφτεί;:);)

Ἡ Παπαρῆγα ὅταν ἀπευθύνεται σὲ κομματικὸ κοινὸ καὶ ὅταν μιλάῃ σὲ συνέντευξη, ἔχει τελείως διαφορετικὸ λόγο. Στὴν πρώτη περίπτωση φαίνεται μία δογματικὴ μαρξίστρια παλαιοῦ τύπου ἐνῷ στὴ δεύτερη ἕνας ὀξυδερκὴς πολιτικὸς ἀναλυτὴς χωρὶς νὰ φαίνεται ἡ ἰδεολογική της ταυτότητα. Ἡ ἄποψή μου, συγκεκριμένα γιὰ τὴν Παπαρῆγα, εἶναι ὅτι στὴν πραγματικότητα ἰδεολογικὰ δὲν ἔχει καμμία σχέση μὲ τὸν παλαιομαρξισμὸ τοῦ ΚΚΕ, ἀλλὰ γιὰ κάποιον λόγο τὸν ὁποῖον ἐγὼ δὲν γνωρίζω, ἔχει περιχαρακωθεῖ σὲ αὐτὸν τὸν ἰδεολογικὰ ἀπολιθωμένο λόγο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jjoohhnn

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο jjoohhnn αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 264 μηνύματα.
Ἡ Παπαρῆγα ὅταν ἀπευθύνεται σὲ κομματικὸ κοινὸ καὶ ὅταν μιλάῃ σὲ συνέντευξη, ἔχει τελείως διαφορετικὸ λόγο. Στὴν πρώτη περίπτωση φαίνεται μία δογματικὴ μαρξίστρια παλαιοῦ τύπου ἐνῷ στὴ δεύτερη ἕνας ὀξυδερκὴς πολιτικὸς ἀναλυτὴς χωρὶς νὰ φαίνεται ἡ ἰδεολογική της ταυτότητα. Ἡ ἄποψή μου, συγκεκριμένα γιὰ τὴν Παπαρῆγα, εἶναι ὅτι στὴν πραγματικότητα ἰδεολογικὰ δὲν ἔχει καμμία σχέση μὲ τὸν παλαιομαρξισμὸ τοῦ ΚΚΕ, ἀλλὰ γιὰ κάποιον λόγο τὸν ὁποῖον ἐγὼ δὲν γνωρίζω, ἔχει περιχαρακωθεῖ σὲ αὐτὸν τὸν ἰδεολογικὰ ἀπολιθωμένο λόγο.
1. Θα μπορούσες να μου εξηγήσεις λίγο τον όρο παλαιομαρξισμός;
2. Η Γ.Γ. ενός Κ.Κ αποτελεί το άτομο εμπιστοσύνης της κεντρικής επιτροπής του κόμματος. Εάν, έστω και λίγο παρέκλινε από τις βασικές αρχές της μαρξιστικής ιδεολογίας στις αναλύσεις της θα ανακαλούνταν άμεσα από τη θέση της.
3. Όταν είσαι μαρξιστής οι αναλύσεις σου βασίζονται σε κάποια θεμέλια, είτε αυτές είναι πολιτικές είτε οικονομικές.
Το πιο πιθανό, είναι οι αναλύσεις τις οποίες ακούς να σου φαίνονται λογικές και οξυδερκείς διότι βασίζονται σε ιδέες που ποτέ δεν έχασαν τη ριζοσπαστική τους όψη.
Δύο τινά λοιπόν μπορεί να συμβαίνουν: 1. Είσαι προκατελημένος (για κάποιο λόγο τον οποίο αδυνατώ να γνωρίζω) ως προς τη μαρξιστική ιδεολογία χωρίς καν να την έχεις μελετήσει. 2. Θεωρείς ότι η Παπαρήγα έχει ασπαστεί έναν νέου τύπου μαρξισμό(;) αποτελώντας ουσιαστικά σέχτα μέσα στο ίδιο της το κόμμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

olga_serb

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η olga_serb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Καλαμάτα (Μεσσηνία). Έχει γράψει 228 μηνύματα.
Μήπως αυτή καθ’αυτή η δημιουργία της ιδεολογίας να έχει αποτελέσει δούρειο ίππο στους λαούς;
Και λέω αυτά, γιατι χρήζει εξέταση το εξής ζήτημα. Δίχως να έχω κάποια σχέση με την Τσαρική Ρωσία (πώς θα μπορούσα άλλωστε), εννοώ τον ρόλο που έπαιζε στην τότε νέα τάξη των πραγμάτων. Δηλ. από τον δέκατο όγδοο αιώνα και ως την αρχή του εικοστού, έχουν συμβεί μια σειρά από πολέμους. Οι Τσάροι, με ποιους ήταν αντίθετοι; Πώς χρηματοδοτούσαν και επιδρούσαν τότε στα πράγματα;
Ηταν εύκολο να διαχειριστούν οι αντίπαλοι των Τσάρων την τότε κατάσταση;
Και μη φανταστείτε ότι οι ερωτήσεις είναι άσχετες με το θέμα. Υπάρχουν απαντήσεις που θα εκπλαγείτε. Εξ’ άλλου η πραγματικότητα σήμερα έχει απαξιώσει την πρακτική των ιδεών του Μάρξ.
Τίποτα δεν θα μπορούσαν να πετύχουν οι ρώσοι κομουνιστές το 1917 αν δεν τους ευνοούσε η ιστορική συγκυρία. Η μαρξιστικής καταγωγής επανάσταση δεν προκύπτει βάζοντας το Μαρξ να χτυπήσει το μαγικό ραβδί στο βράχο, όπως ο Μωυσής. Την Οκτωβριανή Επανάσταση την έκαναν και οι προλετάριοι και οι αστοί και οι φεουδάρχες. Όλοι μαζί. Την Οκτωβριανή Επανάσταση την έκανε η Ανάγκη!
Και αν η Γαλλική Επανάσταση του 1789 ήταν αυτή που έδωσε την πολιτική εξουσία στους αστούς, που κατείχαν την οικονομική τουλάχιστον από δύο αιώνες νωρίτερα, η Οκτωβριανή Επανάσταση είναι αυτή που για πρώτη φορά θα δώσει την πολιτική εξουσία στους προλετάριους και τούτο άσχετα από τις στρεβλώσεις που θα υποστεί το καθεστώς μετά την επανάσταση και μέχρι την τελική του πτώση....
Οι πραγματικές αιτίες την κατάρρευσης και της διάλυσης της ΕΣΣΔ, βρίσκονται στην συσσώρευση της εξουσίας και στην αναλώσιμη ηγεσία που ασκεί αυτή την εξουσία. Εφτασε μόνο μία λέξη περεστρόικα και μόνο ένας άνθρωπος στην εξουσία, Γκορμπατσόφ! Αν υπήρχαν θεσμοί, θα αποδείκνυαν ότι υπήρχε και σωστός σχεδιασμός. Θα υπήρχε και σωστή ιδεολογία. Θα ανταποκρίνονταν όλα κατά το μέγιστο στους στόχους που έθεσε ο Μάρξ.
...και τ’ αστέρια πεθαίνουν... Όμως, μέχρι να πεθάνει και το δικό μας αστέρι, ο ζωοδότης στην πιο απόλυτη κυριολεξία Ήλιος, πρέπει να φροντίσουμε από τώρα για τους απογόνους, κοντινούς και μακρινούς. Πολλούς, πολύ απασχολούσε το δύσκολο πρόβλημα της μοίρας των απογόνων. Όμως, κανείς εκτός απ’ το Μαρξ δεν πήρε τόσο στα σοβαρά το πράγμα. Τόσο σοβαρά το πήρε, που όλη του τη ζωή έψαχνε να βρει τους νόμους κίνησης της ιστορίας, προκειμένου να βολευτούν καλύτερα οι απόγονοι.
Ανέκαθεν ο άνθρωπος οδηγείται σε δύσβατους ατραπούς. Προκαπιταλιστικά, μετακαπιταλιστικά, σήμερα, αύριο. Ποιο πέρα ποιος ξέρει;
Το μέλλον δε θα ‘ρθει, από μονάχο του, έτσι νέτο σκέτο, αν δεν πάρουμε μέτρα κι εμείς…
Αυτό που έγινε στην πρώην Σοβιετική Ένωση ήταν μια πρόβα τζενεράλε. Το έργο θα ξαναπαιχτεί. βέβαια, όχι με την ίδια διανομή, αλλά ας ελπίσουμε με καλύτερη σκηνοθεσία.
Δεν πιστεύω ότι ανάμεσα σε δύο αντίπαλους, είναι δυνατό να ξεπηδήσει κάτι ανθρώπινο. Αναδύονται μόνο ένστικτα. Οσο μεγάλη και αν έγινε η Σοβιετική Ενωση, όσο μεγαλύτερες έγιναν οι ελπίδες στους λαούς, τόσο μεγάλη είναι και η καταστροφή που έγινε στον κόσμο από την πτώση της.
Η ανατροπή της αυτοκρατορίας των τσάρων και η εγκατάσταση στη θέση της του πρώτου κομουνιστικού καθεστώτος στην Ιστορία δεν είναι απλώς ένα γεγονός αναμφισβήτητο, είναι ένα γεγονός που συνεχίζει να επηρεάζει τις τύχες του κόσμου, σ’ ολόκληρο τον κόσμο, είτε αρνητικά είτε θετικά. Ακόμα και η «μαύρη τρύπα» που δημιούργησε η πτώση του υπαρκτού σοσιαλισμού το 1990 και της Σοβιετικής Ένωσης το 1991 συνεχίζει να επηρεάζει τις τύχες όλου του κόσμου…
Η Επανάσταση υπήρξε. Ο Λένιν υπήρξε. Και ο Στάλιν υπήρξε. Το να λες καλύτερα να μην υπήρχε ο Στάλιν, είναι σαν να λες καλύτερα να μην υπήρχε ο μπαμπάς και η μαμά, γιατί αν δεν υπήρχαν δεν θα υπήρχα ούτε εγώ για να μεταφέρω στους επιγενόμενους την προκατάληψη πως ο άνθρωπος είναι το κατεξοχήν προνομιούχο ον του Σύμπαντος, ή πως ο Στάλιν είναι μια μοντέρνα παραλλαγή του κλασσικού σατανά.
Μόνο αν δεν είχε ιδρυθεί η ΕΣΣΔ, μόνο τότε οι ενωμένες πολιτείες της Αμερικής, δεν θα είχαν βρει ή τουλάχιστο δεν θα είχαν βρει πρόσφορο το έδαφος να αποκτήσουν την μονοπωλιακή διεύθυνση του κόσμου.
Οσο για τα κεφάλαια σε χρυσό που απαιτήθηκαν για την οκτωβριανή επανάσταση, μπορείτε να φανταστείτε ποιοι είναι σε θέση να διαθέσουν.
Αυτά τα υπονοούμενα για την παγκόσμια συνωμοσία.....

Πριν το 1917, η Ρωσία ήταν μια οπισθοδρομική, ημιφεουδαρχική χώρα. Το 80% των 150 εκατομμυρίων κατοίκων της ζούσε στην ύπαιθρο και ήταν αναλφάβητοι σε ποσοστό που ξεπερνούσε το 70%. Οι σχέσεις παραγωγής βρισκόντουσαν σε τέτοια καθυστέρηση, ώστε το προϊόν ανά αγρότη έφτανε μόλις το 80.9% του αντίστοιχου προϊόντος στην Αγγλία το 1688, χρονιά που σηματοδοτεί την μεγάλη Βιομηχανική Επανάσταση στην Δύση.

Το 75% δεν ήξερε καν γραφή και ανάγνωση και όλες οι βαθμίδες εκπαίδευσης και ειδικά οι ανώτατες ήταν σχεδόν αποκλειστικά προνόμιο των πλουσίων (το 80% των παιδιών δεν μπορούσε να φοιτήσει ούτε στο δημοτικό). Η Επάνασταση άνοιξε τις πόρτες των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στην εργατική τάξη και την αγροτιά. Καθιερώθηκε η δωρεάν και υποχρεωτική παιδεία, η κοινή φοίτηση των δύο φύλων στα σχολεία,
Μέσα σε λίγα χρόνια από την Οκτωβριανή Επανάσταση η ανεργία εξαλείφθηκε στη Σοβιετική Ένωση. Ο σοβιετικός εργάτης εργαζόταν σε σταθερό ημερήσιο χρόνο που δεν ξεπερνούσε τις 41 ώρες την εβδομάδα και τις 36 ώρες για όσους δούλευαν σε ανθυγιεινές εργασίες (σήμερα η ΕΕ προωθεί εβδομαδιαία εργασία 65 και περισσοτέρων ωρών).Σε όλους τους εργαζομένους εξασφαλίζονταν μέρες εβδομαδιαίας ανάπαυσης και ετήσιες άδειες με αποδοχές. Έτσι όλοι απέκτησαν ουσιαστικό και δημιουργικό ελεύθερο χρόνο, αφού υπήρχαν στην υπηρεσία του λαού επαρκείς και ποιοτικές υποδομές και υπηρεσίες (θέατρα, βιβλιοθήκες, γυμναστήρια πολιτιστικά και μορφωτικά ιδρύματα, παραθεριστικά κέντρα, αναπαυτήρια), κτλ......

H FED, η Τράπεζα της Αγγλίας, οικογένεια Ροκφέλερ, ο Warburg... - δεν έχει σημασία ποιος, άμα αν πιάσανε τόπο!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

giosx

Δραστήριο μέλος

Ο Γοργίας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Χειρούργος και μας γράφει απο Ασία. Έχει γράψει 652 μηνύματα.
μορφωτικά ιδρύματα, παραθεριστικά κέντρα, αναπαυτήρια), κτλ......
Στα Σιβηρικά (παραθεριστικά) γκουλάγκ, ήταν όλα αυτά έ...;; :whistle:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

exc

Διάσημο μέλος

Ο exc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,812 μηνύματα.
Ένα ωραίο άρθρο που αναφέρει μία θέση του ΚΚΕ για τον ταξικό χαρακτήρα της δικαιοσύνης-βίας που έχω αναφέρει και εγώ πολλές φορές.


«Καταδικάζουμε τη βία απ' όπου κι αν προέρχεται»
Ο πιο «κομψός» τρόπος για να υπονομεύσεις το δίκιο του αγώνα των καταπιεσμένων είναι να παίρνεις «ίσες» αποστάσεις ανάμεσα στο «δίκιο», στις «ελευθερίες» και στο «δικαίωμα» του καταπιεστή να καταπιέζει, και στο δίκιο, στις ελευθερίες και στο δικαίωμα του καταπιεσμένου να αντιδρά, να αντιστέκεται αλλά και να επιτίθεται ενάντια στην καταπίεση και στον καταπιεστή.
Ο ακόμα «κομψότερος» τρόπος για να αποκηρύξεις τον αγώνα του καταπιεσμένου ενάντια στον τύραννο και εκμεταλλευτή του, είναι να βαφτίζεις «βία» την αντίσταση και τη διαμαρτυρία του, την οποία βέβαια σπεύδεις μετά να την αντιπαραβάλεις με τη βία του εκμεταλλευτή ώστε με την ευπρέπεια που αρμόζει στον κόσμο των εστέτ του ανθρωπισμού, να αποφανθείς:
«Καταδικάζω τη βία απ' όπου κι αν προέρχεται»...
Τον παραπάνω λυρικό «πασιφισμό», της καταδίκης της βίας «απ' όπου κι αν προέρχεται», ένα σχήμα που αποτελεί σήμα κατατεθέν των προπαγανδιστικών μηχανισμών των καθεστώτων της βίας και της εκμετάλλευσης, τον ακούσαμε προχτές να διατυπώνεται και από την κυρία Ρένα Δούρου, στέλεχος και βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ.
*​
Φυσικά δεν είναι της ώρας να κάνουμε μαθήματα (πολύ περισσότερο σε μια αριστερή...).
Αλλά, προς δόξαν της πραγματικότητας, τη βία - συστατικό στοιχείο της ύπαρξης των κοινωνιών όπου αντιπαρατίθενται αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα - είτε την καταδικάζεις, είτε δεν την καταδικάζεις, αυτή υπάρχει. Ερήμην των ηθικοπλαστικών κηρυγμάτων.
Είναι σαν να καταδικάζεις το θάνατο. Οσο κι αν τον καταδικάσεις, αυτός υπάρχει και θα υπάρχει (μέχρι τη δευτέρα παρουσία, τουλάχιστον...). Και η αναγνώριση ότι υπάρχει, μόνο ως παραλογισμός θα μπορούσε να εκληφθεί ως εκδήλωση «αγάπης» προς το θάνατο ή ως δήλωση «δικαίωσης» της ύπαρξής του.
Το ίδιο συμβαίνει, για παράδειγμα, με το θέμα του πολέμου. Η στάση μας απέναντί του δεν τελειώνει (ούτε καν αρχίζει) με την έκφραση της καταδίκης του. Αλλά με τον προσδιορισμό του χαρακτήρα του πολέμου. Δηλαδή αν είναι δίκαιος ή άδικος ο πόλεμος, από πλευράς εκείνων που είτε ως αμυνόμενοι, είτε ως επιτιθέμενοι, συμμετέχουν σε αυτόν.
Εκτός αν καταλήξουμε ότι κάθε πόλεμος είναι άδικος. Ως εκ τούτου εξίσου «άδικο» με τους Τούρκους το '21 είχαν και οι επαναστατημένοι Ελληνες. Αλλά τότε, αν κάθε πόλεμος είναι «άδικος», και η αδικία επιμερίζεται εξίσου σε όλους όσους συμμετέχουν ή εξαναγκάζονται να συμμετάσχουν σε αυτόν, τότε η δικαίωση του «αδικητή» είναι εξασφαλισμένη.
*​
Το ζητούμενο, λοιπόν, όταν μιλάμε για βία, δεν είναι να αραδιάσουμε επίθετα και προσδιορισμούς για να αποδείξουμε πόσο απεχθής μας είναι, μη και δεν πάρουμε μέρος στο γενικό μεθύσι κάποιας αταξικής, απολίτικης και αντι-ιστορικής «συναδέλφωσης».
Υποχρέωση του καθενός - εφόσον σέβεται τον εαυτό του - είναι να προσδιορίζει το χαρακτήρα της βίας. Αν μάλιστα είναι αριστερός, πρώτη του υποχρέωση είναι να μην επιτρέπει να συκοφαντούνται οι κοινωνικοί αγώνες μέσα από τη χυδαία επιχείρηση να διασυνδεθούν, να παραλληλιστούν ή πολύ περισσότερο να ταυτιστούν με το φασιστικό λιντσάρισμα, την ατομική τρομοκρατία, την κρατική καταστολή, την παρα-κρατική δράση κοκ.
Είναι να αποδεικνύει και όχι να τροφοδοτεί τη χυδαιότητα πως η λαϊκή αντίσταση αποτελεί τάχα τη «δικαίωση», τη «νομιμοποίηση» ή ακόμα και τον «γεννήτορα» (!) της τραμπούκικης, της υποκοσμιακής, της ναζιστικής και κάθε μορφής καθεστωτικής βίας. Ισχύει ακριβώς το αντίθετο: Οι λαϊκοί αγώνες και οι μορφές τους, ως έκφραση αυτών των λαϊκών αγώνων, δεν αποτελούν την «κατάφαση», αλλά την εκκωφαντική άρνηση - μέχρι του σημείου της κατάργησης - της βίας που ασκείται πάνω στον καταπιεσμένο και που αυτή είναι που γεννά όχι απλώς το δικαίωμα, αλλά το καθήκον της αντίστασης.
Υποχρέωση, τελικά, του καθενός - εφόσον σέβεται τον εαυτό του - δεν είναι να εξαντλείται στην «καταδίκη της βίας απ' όπου κι αν προέρχεται». Είναι η καταδίκη και αντίσταση στη βία, αλλά από εκεί που πραγματικά προέρχεται. Και αυτή η στάση δεν καθιστά ούτε αντιμετωπίζει τη βία ως κάτι το επιθυμητό. Την αντιμετωπίζει υπό το πρίσμα την μόνης ελεύθερης προσέγγισης που μπορεί να υπάρξει. Και η μόνη ελεύθερη προσέγγιση είναι εκείνη που έχει επίγνωση της αναγκαιότητας.
*​
Αν πάλι δεν ισχύουν όλα αυτά, τότε δεν έχουμε παρά να ζητήσουμε «συγγνώμη» τόσο από την κυρία Δούρου όσο και από τους υπόλοιπους.
«Συγγνώμη» για λογαριασμό του Αρη και του αντάρτη του ΕΛΑΣ και του ΔΣΕ. «Συγγνώμη» για λογαριασμό του Τσε. «Συγγνώμη» για λογαριασμό του Καραϊσκάκη και του Κολοκοτρώνη. «Συγγνώμη» για λογαριασμό του στρατιώτη του Κόκκινου Στρατού στο Ράιχσταγκ. «Συγγνώμη» για λογαριασμό εκείνων που γκρέμισαν τη Βαστίλη και των άλλων που παρέδωσαν στο λαό τα Χειμερινά Ανάκτορα. «Συγγνώμη» για λογαριασμό και του πιτσιρικά της «Ιντιφάντα» που πετούσε τόσο βίαια τις πέτρες του στα τανκς των Ισραηλινών...

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

exc

Διάσημο μέλος

Ο exc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,812 μηνύματα.
καμιά δικτακτορία δεν είναι καλή.
είτε αυτή είναι εργατών, είτε στρατιωτικών, είτε του κεφαλαίου.
Ξέρεις διαχρονικά ό,τι ζούμε είναι μία δικτατορία μίας τάξης επί των άλλων στα πλαίσια της «πάλης των τάξεων». Αν αυτό θέλουμε να σταματήσει πρέπει να πάμε σε μία αταξική και ακρατική κοινωνία σε παγκόσμιο επίπεδο, δηλαδή στον Κομμουνισμό. Στα πλαίσια της Μαρξιστικής-Λενινιστικής θεώρησης, αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσω πρώτα μίας τελευταίας κυριαρχίας, της κυριαρχίας της εργατικής τάξης που αναφέρεται ως δικτατορία του προλεταριάτου, ακριβώς με την έννοια που τώρα έχουμε δικτατορία των αστών και όχι σαν μία χούντα συνταγματαρχών, μεταξάδων και λοιπών.

Και για να μην ξαναγράφω τα ίδια:
Στην αστική δημοκρατία, ή από τη σκοπιά των άλλων τάξεων, στην αστική δικτατορία; Όχι.
Είμαι υπέρ της δημοκρατίας του προλεταριάτου, ή από τη σκοπιά των άλλων τάξεων, υπέρ της δικτατορίας του προλεταριάτου.

Κοίτα, ξεχνάς μου φαίνεται, το πώς επικράτησε η αστική τάξης επί της φεουδαρχικής. Με πόλεμο. Και πράγματι, τότε ήταν ένας προοδευτικός πόλεμος και η αστική τάξη μία προοδευτική τάξη που ανέτρεψε τη μοναρχία και επέβαλλε την αστική δικτατορία-δημοκρατία. Αναμφίβολα αυτό, εκείνη την εποχή ήταν κάτι το θετικό, και τότε οι φεουδάρχες ήταν οι αντεπαναστάτες, οι αντιδραστικοί, αυτοί που ήθελαν να κρατήσουν την κοινωνία πίσω για να διατηρήσουν την εξουσία τους.
Τη σημερινή εποχή, η αστική τάξη, έχει εναντίον της εργατικής τάξης ακριβώς την ίδια αντιδραστική στάση που είχε η φεουδαρχική επί της αστικής. Πλέον, εδώ και πολλά χρόνια, η εργατική τάξη είναι αυτή που προσπαθεί να πετύχει την προοδευτική επανάσταση και να ανατρέψει την αστική δικτατορία, επιβάλλοντας την δικτατορία του προλεταριάτου.
Ποτέ μία δημοκρατία-δικτατορία μίας τάξης δεν γίνεται αποδεκτή από τις άλλες τάξεις και πάντα θα υπάρχουν οι αντιδραστικοί και οι αντεπαναστατικοί μηχανισμοί. Αυτό που ξέρω είναι ότι μία κοινωνία χωρίς τάξεις που θα αποφασίζει η ίδια μέσω των σωματείων της σε πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια όργανα διοίκησης της εξουσίας, είναι κάτι θετικό, κάτι προοδευτικό και κάτι καλό για τους λαούς όλων των χωρών.
Θα υπάρξουν ένοπλες αντιδράσεις; Στην Οκτωβριανή Επανάσταση ήλπιζαν να το αποφύγουν και να γίνει μία ειρηνική μετάβαση όλης της εξουσίας στα Σοβιέτ, αλλά η άρχουσα αστική τάξη μαζί με αριστερά ρεφορμιστικά δεκανίκια δεν το επέτρεψε και έτσι η επανάσταση έγινε ένοπλα. Δεν είμαστε αντίθετοι σε κάτι τέτοιο. Αν είναι να γίνει κάτι τόσο προοδευτικό για την κοινωνία, ας έρθουμε σε σύγκρουση με την αντίπαλη τάξη. Θα υπάρξουν απώλειες, αλλά εκεί που οδηγεί η παγκόσμια νίκη του προλεταριάτου, είναι ένα καθαρό τοπίο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νωεύς

Τιμώμενο Μέλος

Ο Ιάσων αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μαθητής/τρια και μας γράφει απο Άγιο Πνεύμα (Σέρρες). Έχει γράψει 5,713 μηνύματα.
... Στα πλαίσια της Μαρξιστικής-Λενινιστικής θεώρησης, αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσω πρώτα μίας τελευταίας κυριαρχίας, της κυριαρχίας της εργατικής τάξης που αναφέρεται ως δικτατορία του προλεταριάτου, ακριβώς με την έννοια που τώρα έχουμε δικτατορία των αστών και όχι σαν μία χούντα συνταγματαρχών, μεταξάδων και λοιπών.

...

- Κάτι δλδ σαν το "καθαρτήριο" του Δάντη;
- ...και όχι βέβαια, "επί του προλεταριάτου", από μία κομματική(ντεμέκ, "επιστημονική"! ) γραφειοκρατία, όπως
ακριβώς συνέβει μετά το 1925 με όλους τους επί Γης κληρονόμους του Λένιν! (:(:(:(:Σύντροφε, η "τελευταία κυριαρχία" πάντα μυρίζει θανατίλα και καταλήγει σε σκωληκόβρωτες καταστάσεις!
)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

James Playboy

Νεοφερμένος

Ο James Playboy αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Επιχειρηματίας και μας γράφει απο Νέα Φιλαδέλφεια (Αττική). Έχει γράψει 104 μηνύματα.
Εχω πολυ καιρο να γραψω την αποψη μου για κατι γιατι πιστευω οτι αοψεις ειναι σαν τις τριπες ο καθενας εχει απο μια απο τις οποιες οι περισοτερες δεν ειναι εμπεριστατομενς με αδιασιστα επιστημονικα γεγονοτα. Λοιπον συναδελφοι. Οι συναδελφοι του κκε εχουν την νοοτροπια του δευτερου. Παντα θα πολεμανε το κεφαλαιο, δηλαδη παντα θα ειναι κατω απο τον κακο εργοδοτη. Γιατι απλα δεν εχουνν τα ουμπαλα να ηγηθουν σε τιποτα.. Ειναι το κλασικο παραδειγμα εδω και εκατομυρια χρονια εξελιξης. Ο αλφα(ηγετης) χαραζε πορια εβαζε στρατιγηκες και καθοδηγουσε την ομαδα και ειχε απο την αλλη κανα δυο αξυριστα παιδακια που του λεγανε οτι δεν τους πιδει πολυ φαι... Βεβαι οταν απανταει ο ηγετης. Οκ, αν θες μπορεις να ηγηθεις και να παρεχεις φαι στην ομαδα καντο., τους βλεπεις και πετανε το βλεμα κατω γιατι δεν μπορουνε... Οταν συνεχιζει και λεει ο ηγετης" οκ, καταλαβαινω οτι δεν μπορεις να ηγηθεις πηγενε και σκοτωσε την αντιλοπη μονος σου και φατην.." εε ουτε τοτε μπορουνε.. Προσωπικα δινω αμεριστη συμπαρσταση και σεβασμο σε οποιους ηγουνται και κανουν πραγματα και οχι σε παιδακια που περιμενουν να τους λυσει τα προβληματα ο μπαμπας η παπαρηγα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

sweeney todd

Νεοφερμένος

Ο sweeney todd αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 50 ετών. Έχει γράψει 24 μηνύματα.
δεν εχουνν τα ουμπαλα να ηγηθουν σε τιποτα.. Ειναι το κλασικο παραδειγμα εδω και εκατομυρια χρονια εξελιξης
Μόλις έχασες όλες τις γκόμενες της ευρύτερης..αριστεράς! Δεν κάνουν τέτοιες δηλώσεις επαγγελματίες άνθρωποι. :eek:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Wild_Boy

Διάσημο μέλος

Ο Wild_Boy αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,257 μηνύματα.
Εχω πολυ καιρο να γραψω την αποψη μου για κατι γιατι πιστευω οτι αοψεις ειναι σαν τις τριπες ο καθενας εχει απο μια απο τις οποιες οι περισοτερες δεν ειναι εμπεριστατομενς με αδιασιστα επιστημονικα γεγονοτα. Λοιπον συναδελφοι. Οι συναδελφοι του κκε εχουν την νοοτροπια του δευτερου. Παντα θα πολεμανε το κεφαλαιο, δηλαδη παντα θα ειναι κατω απο τον κακο εργοδοτη. Γιατι απλα δεν εχουνν τα ουμπαλα να ηγηθουν σε τιποτα.. Ειναι το κλασικο παραδειγμα εδω και εκατομυρια χρονια εξελιξης. Ο αλφα(ηγετης) χαραζε πορια εβαζε στρατιγηκες και καθοδηγουσε την ομαδα και ειχε απο την αλλη κανα δυο αξυριστα παιδακια που του λεγανε οτι δεν τους πιδει πολυ φαι... Βεβαι οταν απανταει ο ηγετης. Οκ, αν θες μπορεις να ηγηθεις και να παρεχεις φαι στην ομαδα καντο., τους βλεπεις και πετανε το βλεμα κατω γιατι δεν μπορουνε... Οταν συνεχιζει και λεει ο ηγετης" οκ, καταλαβαινω οτι δεν μπορεις να ηγηθεις πηγενε και σκοτωσε την αντιλοπη μονος σου και φατην.." εε ουτε τοτε μπορουνε.. Προσωπικα δινω αμεριστη συμπαρσταση και σεβασμο σε οποιους ηγουνται και κανουν πραγματα και οχι σε παιδακια που περιμενουν να τους λυσει τα προβληματα ο μπαμπας η παπαρηγα.

:ermm: : Πόσο βαρετοί και κουραστικοί είστε..:giveup::giveup:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νίκος4

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Νίκος4 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 214 μηνύματα.
Όπως κ να χει οι θέσεις του ΚΚΕ για μένα, ίσως ο τρόπος που το παρουσιάζει αν θέλετε, είναι ξεπερασμένος. Η κοινωνία αλλάζει αλλά το ΚΚΕ είχε κ θα εχει τις ίδιες θέσεις που είχε εδώ και 80 χρόνια που δημιουργήθηκε. Ίσως μια αλλαγή στην ηγεσία και μια προσαρμογή στις σημερινές απαιτήσεις βοηθήσει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jjoohhnn

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο jjoohhnn αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 264 μηνύματα.
Όπως κ να χει οι θέσεις του ΚΚΕ για μένα, ίσως ο τρόπος που το παρουσιάζει αν θέλετε, είναι ξεπερασμένος. Η κοινωνία αλλάζει αλλά το ΚΚΕ είχε κ θα εχει τις ίδιες θέσεις που είχε εδώ και 80 χρόνια που δημιουργήθηκε. Ίσως μια αλλαγή στην ηγεσία και μια προσαρμογή στις σημερινές απαιτήσεις βοηθήσει.
1. Να σε ρωτήσω κάτι: Το ενδεχόμενο να λέει τα ίδια σωστά πράγματα εδώ και 80 χρόνια το έχεις σκεφτεί;:hmm:
2. Όταν λες να προσαρμοστεί στα σημερινά δεδομένα τί εννοείς, διότι από τότε που δημιουργήθηκε το κομμουνιστικό κίνημα είχε ως σκοπό του την ανατροπή του καπιταλιστικού συστήματος και την οικοδόμηση του σοσιαλισμού-κομμουνισμού και αν δεν κάνω λάθος σήμερα ακόμη καπιταλισμό έχουμε.:hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νίκος4

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Νίκος4 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 214 μηνύματα.
1. Να σε ρωτήσω κάτι: Το ενδεχόμενο να λέει τα ίδια σωστά πράγματα εδώ και 80 χρόνια το έχεις σκεφτεί;:hmm:
2. Όταν λες να προσαρμοστεί στα σημερινά δεδομένα τί εννοείς, διότι από τότε που δημιουργήθηκε το κομμουνιστικό κίνημα είχε ως σκοπό του την ανατροπή του καπιταλιστικού συστήματος και την οικοδόμηση του σοσιαλισμού-κομμουνισμού και αν δεν κάνω λάθος σήμερα ακόμη καπιταλισμό έχουμε.:hmm:
Ίσως.Τα πράγματα που λέει μπορεί να είναι σωστά ωστόσο ας μη γελιόμαστε δεν είναι εφαρμόσιμα, ειδικά σήμερα.Όσο κακός είναι ο καπιταλισμός δεν πρόκειται να πέσει, καλώς ή κακώς.Από εκεί κ έπειτα οι ανακοινώσεις του ΚΚΕ έχουν καταντήσει ξύλινες. Μερικές λέξεις κλειδιά ''καπιταλισμός, εργατιά, αγροτιά, ταξική πάλη'' και ένα ενάντια στην Ε.Ε.. Τέλος. Εφαρμόσιμες προτάσεις δεν υπάρχουν. Ίσως και γι'αυτό να έπεσε το ΚΚΕ από 3η δύναμη. Και μη ξεχνάμε ότι ήταν και αυτό μπλεγμένο στο σκάνδαλο της Miesens. Αυτό που προσπαθεί να κάνει, να προστατεύσει την εργατική τάξη της πρωτογενούς παραγωγής δεν το κάνει αποτελεσματικά. Ή απλά δεν πείθει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jjoohhnn

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο jjoohhnn αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 264 μηνύματα.
Ίσως.Τα πράγματα που λέει μπορεί να είναι σωστά ωστόσο ας μη γελιόμαστε δεν είναι εφαρμόσιμα, ειδικά σήμερα.Όσο κακός είναι ο καπιταλισμός δεν πρόκειται να πέσει, καλώς ή κακώς.Από εκεί κ έπειτα οι ανακοινώσεις του ΚΚΕ έχουν καταντήσει ξύλινες. Μερικές λέξεις κλειδιά ''καπιταλισμός, εργατιά, αγροτιά, ταξική πάλη'' και ένα ενάντια στην Ε.Ε.. Τέλος. Εφαρμόσιμες προτάσεις δεν υπάρχουν. Ίσως και γι'αυτό να έπεσε το ΚΚΕ από 3η δύναμη. Και μη ξεχνάμε ότι ήταν και αυτό μπλεγμένο στο σκάνδαλο της Miesens. Αυτό που προσπαθεί να κάνει, να προστατεύσει την εργατική τάξη της πρωτογενούς παραγωγής δεν το κάνει αποτελεσματικά. Ή απλά δεν πείθει.
Κ.Μαρξ πριν από 150+χρόνια: Οι αντιλήψεις μας και οι συνειδήσεις μας διαμορφώνονται ανάλογα με τις κοινωνικές συνθήκες τις οποίες βιώνουμε.
Μετάφραση: κάθε ισχύον σύστημα μοιάζει αιώνιο μέχρι οι λαικές μάζες να αποφασίσουν να το αλλάξουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το σύστημα δουλοπαροικίας που ήταν σε ισχύ για ένα τεράστιο χρονικό διάστημα ώσπου να ανατραπεί μετά την αστική επανάσταση.
Η ένδεια και η εξαθλίωση των μαζών, που αποτελούν (κατά Μαρξ πάλι) και την βασική αιτία των κρίσεων υπερσυσσώρευσης πλούτου του καπιταλιστικού συστήματος, ανήκουν στις νομοτέλειες αυτού του συτήματος και οδηγούν στη δημιουργία του προλεταριάτου και της εργατικής τάξης που όταν αντιληφθεί την πραγματική της τεράστια δύναμη θα επιτύχει την ολική ανάτροπή. Για ποιό λόγο λοιπόν να λες ότι δεν ανατρέπεται χωρίς καν να προσπαθήσεις οργνωμένα και μαζικά να το ανατρέψεις.:hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νίκος4

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Νίκος4 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 214 μηνύματα.
Κ.Μαρξ πριν από 150+χρόνια: Οι αντιλήψεις μας και οι συνειδήσεις μας διαμορφώνονται ανάλογα με τις κοινωνικές συνθήκες τις οποίες βιώνουμε.
Μετάφραση: κάθε ισχύον σύστημα μοιάζει αιώνιο μέχρι οι λαικές μάζες να αποφασίσουν να το αλλάξουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το σύστημα δουλοπαροικίας που ήταν σε ισχύ για ένα τεράστιο χρονικό διάστημα ώσπου να ανατραπεί μετά την αστική επανάσταση.
Η ένδεια και η εξαθλίωση των μαζών, που αποτελούν (κατά Μαρξ πάλι) και την βασική αιτία των κρίσεων υπερσυσσώρευσης πλούτου του καπιταλιστικού συστήματος, ανήκουν στις νομοτέλειες αυτού του συτήματος και οδηγούν στη δημιουργία του προλεταριάτου και της εργατικής τάξης που όταν αντιληφθεί την πραγματική της τεράστια δύναμη θα επιτύχει την ολική ανάτροπή. Για ποιό λόγο λοιπόν να λες ότι δεν ανατρέπεται χωρίς καν να προσπαθήσεις οργνωμένα και μαζικά να το ανατρέψεις.:hmm:

Δεκτό.Ποιο σύστημα πιστεύεις λοιπόν ότι είναι εφαρμόσιμο και πώς θα μπορέσει αυτό να αντικαταστήσει τον καπιταλισμό? Εννοώ με ποιο τρόπο όχι τα γενικά περί αστικής πάλης, ρήξης κλπ.. Συγκεκριμένα, και πώς αυτό θα μπορέσει να σταθεί χωρίς να δημιουργηθεί νέο κεφάλαιο?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

athanasiad

Νεοφερμένος

Η athanasiad αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 37 ετών και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 14 μηνύματα.
Με όλο το σεβασμό στους αγώνες και τους ανθρώπους που στελέχωσαν και στελεχώνουν το ΚΚΕ μήπως πρέπει να ασχοληθούν και λίγο με το τί γίνεται τον 21ο αιώνα; Ο 20ος αιώνας τέλειωσε.
Η χώρα μας αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζεται σαν ένα οικονομικό,πολιτικό, κοινωνικό πειραματόζωο. Ζούμε στιγμές Μεσαίωνα. Πιστεύει νοήμων άνθρωπος ότι η πολιτική που εφαρμόζει σήμερα η ηγεσία του ΚΚΕ θα οδηγήσει σε κοιτίδα του Διαφωτισμού;:hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jjoohhnn

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο jjoohhnn αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 264 μηνύματα.
Δεκτό.Ποιο σύστημα πιστεύεις λοιπόν ότι είναι εφαρμόσιμο και πώς θα μπορέσει αυτό να αντικαταστήσει τον καπιταλισμό? Εννοώ με ποιο τρόπο όχι τα γενικά περί αστικής πάλης, ρήξης κλπ.. Συγκεκριμένα, και πώς αυτό θα μπορέσει να σταθεί χωρίς να δημιουργηθεί νέο κεφάλαιο?
1. Ταξική πάλη:P
2. Το κεφάλαιο έχει ισχύ διότι επιφορτίζεται με εργατική δύναμη και ανάλογα με την ποσότητα της εργατικής δύναμης αποκτά μεγαλύτερη ή μικρότερη αξία. Το κεφάλαιο δηλαδή αποτελεί ανθρώπινο εργατικό δημιούργημα, απλώς στον καπιταλισμό δεν αποτελεί κοινωνική ιδιοκτησία αλλά ατομική, καθώς οι λίγοι οικειοποιούνται τον πλούτο που πολλοί παράγουν. Τα κεφάλαια εκτός καπιταλισμού δεν παύουν να υπάρχουν απλά ο τρόπος αξιοποίησής τους είναι διαφορετικός σε ένα άλλο σύστημα εκτός καπιταλισμού.
3. Το σύστημα το οποίο είναι εφαρμόσιμο και απίκαιρο παρά ποτέ ονομάζεται σοσιαλισμός και για να οικοδομηθεί θα πρέπει να προηγηθεί η ρήξη και η ανατροπή.
4. Ως προς το πως θα μπορέσει να οικοδομηθεί οι βασικότερες αρχές του είναι: η κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής, η ύπαρξη ενός κεντρικού σχεδιασμού της οικονομίας, ο οποίος θα ρυθμίζει την παραγωγή και θα κατανέμει το εργατικό δυναμικό με βάση όχι το κέρδος αλλά τις κοινωνικές ανάγκες και στον οποίο θα υπάγονται τοπικές εργατικές οργανώσεις δοιήκησης των οποίων μέλη θα είναι άτομα που δε θα αποκόπτωνται από την παραγωγική διαδικασία και θα είναι άμεσα ανακλητά από το λαό, ο εργατικός έλεγχος από κάτω προς τα πάνω σε κάθε βιομηχανική, και όχι μόνο, μονάδα προς τη δημιουργία σωστά θεμελιωμένων κολεκτίβων και πολλά άλλα, αλλά οι βασικές αρχές προς την τελική εξάλειψη της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο αυτές είναι.

Δυστυχώς βλέπω ότι τόσο εσύ όσο και πολλοί άλλοι πέφτουν στην παγίδα της αστικής προπαγάνδας σχετικά με την αναγκαιότητα ύπαρξης κάποιου που <<θα τα έχει>> ώστε να δημιουργηθεί κεφάλαιο. Το κεφάλαιο είναι εργατικό δημιούργημα και εφόσον τα μέσα παραγωγής αποτελέσουν κοινωνική-λαική ιδιοκτησία δε θα είναι αναγκαία η ύπαρξη κανενός κεφαλαιοκράτη. Ας το θέσουμε δηλαδή απλά και επί παραδείγματει: Βιομηχανίες χωρίς βιομήχανους υπάρχουν, βιομηχανίες χωρίς εργαζόμενους δεν υπάρχουν. Χωρίς τον εργάτη γρανάζι δε γυρνά και εάν αυτός το καταλάβει θα γίνει ο κυρίαρχος του πλούτου που ο ίδιος παράγει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jjoohhnn

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο jjoohhnn αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 264 μηνύματα.
Με όλο το σεβασμό στους αγώνες και τους ανθρώπους που στελέχωσαν και στελεχώνουν το ΚΚΕ μήπως πρέπει να ασχοληθούν και λίγο με το τί γίνεται τον 21ο αιώνα; Ο 20ος αιώνας τέλειωσε.
Η χώρα μας αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζεται σαν ένα οικονομικό,πολιτικό, κοινωνικό πειραματόζωο. Ζούμε στιγμές Μεσαίωνα. Πιστεύει νοήμων άνθρωπος ότι η πολιτική που εφαρμόζει σήμερα η ηγεσία του ΚΚΕ θα οδηγήσει σε κοιτίδα του Διαφωτισμού;:hmm:
Επειδή ακριβώς ασχολούνται με τον 21ο αιώνα στον οποίο και βιώνουμε μία κλασσική καπιταλιστική κρίση σου λένε ότι αυτό το βάρβαρο σύστημα για το οποίο οι κρίσεις είναι ανίατες παιδικές αρρώστιες πρέπει να ανατραπεί για την οικοδόμηση μιας άλλης κοινωνίας. Επιπλέον, δεν αποτελούμε οικονομικό, πολιτικό και κοινωνικό πειραματόζωο αλλά μέρος μιας γενικευμένης καπιταλιστικής κρίσης η οποία για να ξεπεραστεί προσωρινά πρέπει να καταστραφεί κεφάλαιο και να απαξιωθεί εργατική δύναμη. Όσο πιο γρήγορα καταλάβουμε ότι αυτό επακριβώς συμβαίνει τόσο πιο γρήγορα θα ταχθούμε ενάντια στον πραγματικό εχθρό, που είναι το ίδιο το σύστημα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νίκος4

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Νίκος4 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 214 μηνύματα.
1. Ταξική πάλη:P
2. Το κεφάλαιο έχει ισχύ διότι επιφορτίζεται με εργατική δύναμη και ανάλογα με την ποσότητα της εργατικής δύναμης αποκτά μεγαλύτερη ή μικρότερη αξία. Το κεφάλαιο δηλαδή αποτελεί ανθρώπινο εργατικό δημιούργημα, απλώς στον καπιταλισμό δεν αποτελεί κοινωνική ιδιοκτησία αλλά ατομική, καθώς οι λίγοι οικειοποιούνται τον πλούτο που πολλοί παράγουν. Τα κεφάλαια εκτός καπιταλισμού δεν παύουν να υπάρχουν απλά ο τρόπος αξιοποίησής τους είναι διαφορετικός σε ένα άλλο σύστημα εκτός καπιταλισμού.
3. Το σύστημα το οποίο είναι εφαρμόσιμο και απίκαιρο παρά ποτέ ονομάζεται σοσιαλισμός και για να οικοδομηθεί θα πρέπει να προηγηθεί η ρήξη και η ανατροπή.
4. Ως προς το πως θα μπορέσει να οικοδομηθεί οι βασικότερες αρχές του είναι: η κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής, η ύπαρξη ενός κεντρικού σχεδιασμού της οικονομίας, ο οποίος θα ρυθμίζει την παραγωγή και θα κατανέμει το εργατικό δυναμικό με βάση όχι το κέρδος αλλά τις κοινωνικές ανάγκες και στον οποίο θα υπάγονται τοπικές εργατικές οργανώσεις δοιήκησης των οποίων μέλη θα είναι άτομα που δε θα αποκόπτωνται από την παραγωγική διαδικασία και θα είναι άμεσα ανακλητά από το λαό, ο εργατικός έλεγχος από κάτω προς τα πάνω σε κάθε βιομηχανική, και όχι μόνο, μονάδα προς τη δημιουργία σωστά θεμελιωμένων κολεκτίβων και πολλά άλλα, αλλά οι βασικές αρχές προς την τελική εξάλειψη της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο αυτές είναι.

Δυστυχώς βλέπω ότι τόσο εσύ όσο και πολλοί άλλοι πέφτουν στην παγίδα της αστικής προπαγάνδας σχετικά με την αναγκαιότητα ύπαρξης κάποιου που <<θα τα έχει>> ώστε να δημιουργηθεί κεφάλαιο. Το κεφάλαιο είναι εργατικό δημιούργημα και εφόσον τα μέσα παραγωγής αποτελέσουν κοινωνική-λαική ιδιοκτησία δε θα είναι αναγκαία η ύπαρξη κανενός κεφαλαιοκράτη. Ας το θέσουμε δηλαδή απλά και επί παραδείγματει: Βιομηχανίες χωρίς βιομήχανους υπάρχουν, βιομηχανίες χωρίς εργαζόμενους δεν υπάρχουν. Χωρίς τον εργάτη γρανάζι δε γυρνά και εάν αυτός το καταλάβει θα γίνει ο κυρίαρχος του πλούτου που ο ίδιος παράγει.

Άρα μιλάμε για κάτι παρόμοιο με τα Οκτωβριανά.Και ναι, μπορεί όντως να φαντάζει ιδανικό η λειτουργία ενός συστήματος που η πολιτική του θα καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από λα'ι'κά συμβούλια (σοβιέτ) ωστόσο πόσο θα μπορούσε ένα σύστημα τέτοιο να συνεχίσει να ισχύει και να λειτουργεί χωρίς διαφθορά με βάση τις αξίες που πρεσβεύει και πρέπει να το διέπουν?Ο ίδιος ο Λένιν έλεγε ότι ο σοσιαλισμός μπορεί να υπάρξει μία φορά για συγκεκριμένο διάστημα.Ίσως γιατί οι υπόλοιπες καπιταλιστικές χώρες να επιθυμούν τη ρήξη του.Πάντως και ο Λένιν όταν ανέβηκε στην εξουσία εφάρμοσε οικονομική πολιτική που ευνοούσε την δημιουργία πλουσιότερων, άρα κεφαλαίου, από το προλεταριάτο. Το ότι αυτή η νέα τάξη προερχόταν από το προλεταριάτο δε σημαίνει ότι δεν ήταν ουσιαστικά το νέο αναδυόμενο κεφάλαιο.Αυτό βέβαια δεν έγινε αμέσως γιατί όλα χρειάζονται το χρόνο τους. Πιθανότατα γι'αυτό το Λενινιστικό καθεστώς έχει αφήσει θετική εντύπωση που, ναι σίγουρα ήταν κάτι πρωτόγνωρο και διαφορετικό, ωστόσο ήταν ακόμα σε φάση δημιουργίας και όχι ολοκλήρωσης.Ας μην ξεχνάμε και τη νομενκλατούρα για την οποία ο Τρότσκι κατηγορούσε τον Λένιν, καθώς ανώτερα στελέχη του Κομμουνιστικού Κόμματος άρχισαν να εκμεταλλεύονται τον κρατικό πλούτο προς όφελός τους.

Έτυχε να παρακολουθήσω πέρυσι στη σχολή ένα πολύ ενδιαφέρον μάθημα την Εισαγωγή στην Πολιτική από τον Heywood που σε συνδυασμό με τον καθηγητή με βοήθησε να καταλάβω αρκετά για αρκετές ιδεολογίες. Όπως και να χει φίλε χαίρομαι που γίνεται αυτή η συζήτηση γιατί και ενδιαφέρουσα είναι και πάντα επίκαιρη.Η άποψη του καθενός δεκτή και σεβαστή ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top