Η θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης

Είναι πολλαπλή η ανθρώπινη νοημοσύνη;
Η ψήφος σας θα προβάλεται δημόσια.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 3)

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Resaldis

Δραστήριο μέλος

Ο Resaldis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μελισσοκόμος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 784 μηνύματα.
Η συγκεκριμένη θεωρία υποστηρίζει ότι η ανθρώπινη νοημοσύνη δεν μπορεί ν' αξιολογηθεί επαρκώς μέσω των συμβατικών ψυχομετρικών εξετάσεων, λόγω της εγγενούς πολυμορφίας της. Επιπροσθέτως, υποστηρίζει ότι τα συμβατικά σχολεία εστιάζουν κυρίως στη γλωσσική και τη λογικομαθηματική νοημοσύνη, με συνέπεια την υποτίμηση των μαθητών με ποιοτικά διαφορετικη νοημοσύνη.
 

Resaldis

Δραστήριο μέλος

Ο Resaldis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μελισσοκόμος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 784 μηνύματα.
@Katia@ Σε καλώ να τοποθετηθείς!
 

Guest 126033

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ομολογω οτι το συγκεκριμενο θεμα δεν εχω ασχοληθει τοσο πολυ ωστε να ειμαι γνωστης ακριβως τι προκειται να γινει μιλωντας ξεκαθαρα γι αυτο ...
Ακομα πολλα ειναι σε πειραματικο σταδιο εφοσον ειναι κατι που σταδιακα προωθειτε και συνεχως αναδιαμορφωνεται οποτε το προσεγγιζω με οσα γνωριζω ..

Βαση λοιπον και του αντικειμενου μου η τεχνητη νοημοσυνη θα εφαρμοζεται καθαρα σε τρεις βασικες γνωστικες λειτουργεις ,την μαθηση, τον σχεδιασμο και την δημιουργικοτητα ,οι οποιες καλλιεργουντε με διαφορους τροπους ...

Με αυτη την προσεγγιση αποφευγουμε ενα πολυ μεγαλο αρνητικο παραγοντα ..τις γνωστικες διαστρεβλωσεις

Τι γινετε ομως σε ενα αλλο καθοριστικο παραγοντα ,την ανθρώπινη συναισθηματική ανάγκη για σιγουριά και σταθερότητα?

Σαν ανθρωπος πλεον που περισσοτερο προσεγγιζω τα θεματα με καπως ποιο φιλοσοφική ματια και βασισμενη απολυτα στο συναισθημα αναρωτιεμαι τι γινετε οσο αφορα το συναισθηματικο κομματι εφοσον εχει άμεσο αντικτυπο στην συμπεριφορα και κατ επεκταση την πραξη-δημιουργια ?

Πως θα μας επηρεασει σε βαθμο ωστε να μην εξαφανιστει η απουσια ενσυναισθησης που ειναι και ο βασικος κανονας για να λειτουργει μια κοινωνια συμφωνα με την ανθρωπιστικη προσεγγιση ?

Τεχνιτη νοημοσυνη συνεπαγεται με ψυχροτητα ,απουσια συναισθηματικης νοημοσυνης ,αρα υφίστατο μεμονομενη ωστε να επελθει η ισορροπία που χρειαζεται αυτη η κοινωνια και που χρονια τωρα παλευει να την βρει σε οποιοδήποτε τομεα ?

Μερος αυτης την εχουμε ηδη στην ζωη μας και βλεπουμε τα αποτελεσματα αυτης ..Που μας εχεις βοηθησει και που μας εχει πληξει ανεπανόρθωτα ?

Στο εργασιακο κομματι ναι η αληθεια ειναι οτι βοηθα αρκετα στο ανθρωπιστικο ομως ?

Τι εννοω ?
Η γνωστικη συμπεριφορικη χειραγωγηση των παιδιων μεσω των ηδη πλασαρισμενων με τεχνητη νοημοσυνη παιχνιδιων που ειναι ξεκαθαρος μοχλος ενθάρρυνσης επικίνδυνων συμπεριφορων αληθεια κατα ποσο αντιμετωπιζεται με υπευθυνοτητα απο την ηδη υπαρχων κοινωνια ?


Ας σκεφτουμε τι εχει να γινει οταν η ΤΝ περασει στην επιβολη του νομου.Ποιες οι συνεπειες αυτου σε περιπτωσεις που ισως δεν υπαρχει η δυνατοτη συναισθηματικης παραλληλης νοημοσυνης ?


Αλλος προβληματισμος ? Οτι αφορα τις στρατιωτικες γραμμες .Εγκληματικη η απουσια της ανθρωπινης υπαρξης ..

Σε ενα γενικο πλαισιο η ΤΝ οφειλει να πλαισιωθει με πολυ πιο αυστηρα κριτήρια .Η ανθρωπινη παρουσια - εποπτεια σε ολο το φασμα αυτης οφείλει να ειναι αναποσταστο κομματι .

Δεν νομιζω ειδικα στα σχολεια να μπορει να αντικαταστησει πληρως την ανθρωπινη παρουσια μια μηχανη ...ας σκεφτουμε τι παιδια θα καλλιεργουμε ...μηχανες ή ανθρωπους ?

Ενδιαφερων θεμα πραγματικα περιμενω προσεγγισεις ατομων που ειμαι σιγουρη ειναι πιο ειδικοι και πιο ευστοχοι στην προσεγγιση αυτου να μεταλαμπαδευσουν τις γνωσεις τους !
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Resaldis

Δραστήριο μέλος

Ο Resaldis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μελισσοκόμος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 784 μηνύματα.
Οπότε σύμφωνα με το νέο εκπαιδευτικό παράδειγμα, η ανθρώπινη νοημοσύνη εξετάζεται συναρτήσει της τεχνητής; Όμως γιατί να θεωρούμε ότι τα ανθρώπινα συναισθήματα δεν μπορούν να μετρηθούν με κάποιον αντικειμενικό τρόπο; Και γιατί η ακρίβεια της σκέψης να σχετίζεται αρνητικά με τη συναισθηματική ανάπτυξη, ιδίως αναφορικά με τα ψυχαγωγικά υπολογιστικά παίγνια;
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 126033

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Οπότε σύμφωνα με το νέο εκπαιδευτικό παράδειγμα, η ανθρώπινη νοημοσύνη εξετάζεται συναρτήσει της τεχνητής; Όμως γιατί να θεωρούμε ότι τα ανθρώπινα συναισθήματα δεν μπορούν να μετρηθούν με κάποιον αντικειμενικό τρόπο;
Οπως ?
Και γιατί η ακρίβεια της σκέψης να σχετίζεται αρνητικά με τη συναισθηματική ανάπτυξη, ιδίως αναφορικά με τα ψυχαγωγικά υπολογιστικά παίγνια;
Η καθε σκεψη δημιουργει αυτοματα ενα συναισθημα .Το συναισθημα εχει άμεσο αντίκτυπο στη συμπεριφορα μας ,στην πραξη !

Εργοστασιακη ρυθμιση του εγκεφαλου ,δεν ειχει γιατι και πως ολο αυτο !

Τα συναισθηματα μας ειναι ξεκαθαρα και πρεπει ΟΛΑ να ειναι υπαρκτά ωστε να ερθει ισορροπια !

Σκεψη-συναισθημα-σωμα (πραξη )

Το συναισθημα γεννιέται μετα πο σκεψη ,μετα δηλαδη απο τον εσωτερικο μας διαλογο .
Παντα ο εσωτερικος μας κριτης ειναι εκει ,σπανια σε εμας περισσοτερο για τους αλλους ,οταν ο ανθρωπος δεν εχει περασει απο το κομματι της ψυχοθεραπειας και ειμαι απολυτη σε αυτο που λεω πλεον !
Ο εωτερικος κριτης ειναι συνδενδεμενος με το μικρο παιδι που κουβαλαμε οποτε ενας τριτος μας φερνει αντιμετωπους με αυτο !

Ενας συνεχείς εσωτερικος διαλογος που περιεχει το αμα,εφοσον ,πρεπει ,μηπως ,γιατι κ.α

Αυτη η φωνη ειναι ο αρχικος μας μεγαλος εχθρος του εαυτου μας ,πολλες φορες τον δικαιολογει και το κανει οταν εστιαζει μονο στους αλλους ..(αμυνα)
Αυτη η φωνη ομως μπορει να γινει και ο καλυτερος μας συμμαχος οταν εκπαιδευτει να εστιαζει μονο σε εμας ...

Φαινεται πολυπλοκο ,εν μερη ειναι , οταν πας να το κανεις μονος σου καθως δεν ειναι εκπαιδευμενος ο ανθρωπος για κατι τετοιο ..

Σκεψου σε τι αλγορυθμο εχεις ενταξει την εσωτερικη σου φωνη για μια νεα προσπαθεια που θες να κανεις,κατι καινουργιο στη ζωη σου !

"Δεν ξερω απο που ν αρχισω "
"Αλλαζει μωρε τωρα αυτο ?"
"Μπορω να κανω ενα τετοιο βημα ?"
"Μηπως γινω χειροτερα ?"

ολο αυτο που σε οδηγει ?
ολες αυτες οι αυτοματες αρνητικες σκεψεις τι σε κανουν να αισθανεσαι ?

Απογοητεση ,ματαιωση ,αγχος ,θυμο

και τελικα πως πραττεις ?

ΤΙΠΟΤΑ ,αναβαλεις τα παντα και παραμενεις σε μια κατασταση απραξιας ...

Αρα ποσο ικανη ειναι η εσωτερικη σου φωνη να σε κανει να λαβεις δραση ?
Αυτο το μοτιβο ειναι ωφέλιμο,παραγωγικο ,εξελικτικο ?


Ελα τωρα να σκεφτεις το αντιθετο


"θα τα καταφερω "
"ξεκιναω με το πρωτο απο τα τρια βηματα "
¨αν δεν πετυχει παω στο plan b που εχω σκεφτει "
"ακομα και να μην εχω 100%αποτελεσμα η ελαχιστη τροποιηση θα με βοηθησει να ξεφυγω "


τι συναισθηματα παραγονται?

ενθουσιασμου ,ικανοτητας ,κυριαρχιας ,χαρας κ.α

σε ποια πραξη οδηγουμαστε ?

στην κινητοποιηση ,στην αλλαγη ,στην εξελιξη

τι λες τωρα?
εχει δυναμη το μοτιβο σκεψης που εχουμε υιοθετηση ωστε να εχουμε το συλλογικο αποτελεσμα που θελουμε ?
 

Resaldis

Δραστήριο μέλος

Ο Resaldis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μελισσοκόμος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 784 μηνύματα.
@Katia@ Καταρχάς, υποθέτω ότι η μέτρηση της συναισθηματικής νοημοσύνης ήδη βασίζεται στην υποθετική συμφωνία των συναισθημάτων με τις εκάστοτε περιστάσεις. Συμφωνώ πάντως ως προς τη βιωματική σημασία της συναισθηματικής αυτεπίγνωσης.
 
Τελευταία επεξεργασία:

ilias90

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο White Privilege αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 1,968 μηνύματα.
Η συγκεκριμένη θεωρία υποστηρίζει ότι η ανθρώπινη νοημοσύνη δεν μπορεί ν' αξιολογηθεί επαρκώς μέσω των συμβατικών ψυχομετρικών εξετάσεων, λόγω της εγγενούς πολυμορφίας της. Επιπροσθέτως, υποστηρίζει ότι τα συμβατικά σχολεία εστιάζουν κυρίως στη γλωσσική και τη λογικομαθηματική νοημοσύνη, με συνέπεια την υποτίμηση των μαθητών με ποιοτικά διαφορετικη νοημοσύνη.
Αρχικά, σύμφωνα με τον Sternberg, υπάρχουν τρία είδη νοημοσύνης:
1) Αναλυτική, η οποία περιλαμβάνει τις νοητικές διαδικασίες, οι οποίες εμπλέκονται στην ανάλυση δεδομένων με σκοπό την επίλυση προβλημάτων, ιδιαίτερα όσων σχετίζονται με τη λογική σκέψη και συμπεριφορά (Η αναλυτική νοημοσύνη είναι αυτή μου μετριέται στα λεγόμενα τεστ I.Q.)
2) Πρακτική νοημοσύνη, που προέκυψε επειδή τα τεστ I.Q. είχαν μεν αποτέλεσμα στην πρόβλεψη της σχολικής επιτυχίας, όχι όμως της επαγγελματικής. Η πρακτική νοημοσύνη αποκτάται κυρίως με την παρατήρηση των άλλων και την υιοθέτηση της συμπεριφοράς τους (άρα αποτελεί δείκτη πρόβλεψης της επαγγελματικής επιτυχίας.)
3) Συναισθηματική νοημοσύνη, το σύνολο των δεξιοτήτων, οι οποίες διέπουν την ακριβή αξιολόγηση, εκτίμηση, έκφραση και ρύθμιση του συναισθήματος. Η Σ.Ν. είναι αυτή, η οποία προσφέρει σε ορισμένα άτομα την ικανότητα να διαμορφώνουν καλές διαπροσωπικές σχέσεις, να κατανοούν τα συναισθήματά και τις εμπειρίες των άλλων και να ανταποκρίνονται κατάλληλα στις ανάγκες τους. Επιτρέπει στο άτομο να έχει ενσυναίσθηση ως προς τα συναισθήματα των άλλων, ώστε να αντιδρά με κατάλληλο τρόπο. Το είδος αυτό νοημοσύνης έχει, επίσης, προφανή αξία για την επαγγελματική και προσωπική επιτυχία.

(Σε μια εναλλακτική και ενδιαφέρουσα κατηγοριοποίηση της νοημοσύνης από τον Gandner, προτείνονται οχτώ είδη νοημοσύνης):

1) Μουσική νοημοσύνη: δεξιότητες σε έργα που σχετίζονται με τη μουσική.
2) Σωματική-κιναισθητική νοημοσύνη: δεξιότητες χρήσης ολόκληρου του σώματος ή μερών του για την επίλυση προβλήματος ή για κατασκευές ή για την επίδειξη σωματικών δεξιοτήτων.
3) Λογικο-μαθηματική νοημοσύνη: δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και επιστημονικής σκέψης.
4) Γλωσσική νοημοσύνη: δεξιότητες που σχετίζονται με την παραγωγή και χρήση της γλώσσας.
5) Χωρική νοημοσύνη: δεξιότητες που σχετίζονται με την αντίληψη διαστάσεων του χώρου, όπως αυτές που χρησιμοποιούν οι καλλιτέχνες και οι αρχιτέκτονες.
6) Διαπροσωπική νοημοσύνη: δεξιότητες στη συναλλαγή με άλλους, όπως ευαισθησία στην ψυχική διάθεση, την ιδιοσυγκρασία, τα κίνητρα και τις προθέσεις των άλλων.
7) Ενδοπροσωπική νοημοσύνη: γνώση σχετικά με την εσωτερική πλευρά του εαυτού. Πρόσβαση στα προσωπικά συναισθήματα.
8) Φυσική - νατουραλιτική νοημοσύνη: ικανότητα αναγνώρισης και κατηγοριοποίησης αντικειμένων στο περιβάλλον.

Πηγή: Feldman, S. R, (2017). Αναπτυξιακή ψυχολογία, δια βίου προσέγγιση. Εκδόσεις: Gutenberg.
(σε παρενθέσεις δικές μου προσθήκες.)

Τώρα, όσον αφορά στο αρχικό ερώτημα, θεωρώ ότι οι παραδοσιακές μετρήσεις που γίνονται αφορούν μόνο σε μία πτυχή της ανθρώπινης νοημοσύνης και δεν λαμβάνουν υπόψη τους το γεγονός ότι αυτή έχει μεγάλη διακύμανση. Τα σχολεία (μέχρι τουλάχιστον τα δικά μου χρόνια) ακολουθούν αυτό το μοτίβο και το ιδανικό θα ήταν να καλλιεργείται ολιστικά η νοημοσύνη.
 

Guest 126033

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
@Katia@ Καταρχάς, υποθέτω ότι η μέτρηση της συναισθηματικής νοημοσύνης ήδη βασίζεται στην υποθετική συμφωνία των συναισθημάτων με τις εκάστοτε περιστάσεις. Συμφωνώ πάντως ως προς τη βιωματική σημασία της συναισθηματικής αυτεπίγνωσης.
Ο ι θεωρίες του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη ηταν πρωτοπόρες και αποτελούν το εφαλτήριο για την μελέτη των συναισθηματων .
Σύμφωνα λοιπόν με τον Πλάτωνα τα συναισθήματα ερμηνευόταν ως καταστάσεις που αξιολογούσαν τις γνώσεις ή προκαλούνται από αυτές και θεωρούταν κατά κάποιο τρόπο γνωστικά ,θεωρία στην οποία βασίστηκε και ο Αριστοτελης .

Ο Πάτωνα στο έργο του "Πολιτεία" μιλάει για 3 μέρη ψυχής .
Λογιστικού-νους που ειναι και ανωτερο ολων
Θυμοειδές -θυμικό
Επιθυμητικον -επιθυμιες και ικανοποιηση αυτων
και τα τρία θα πρέπει να έχουν ισορροπία για να έχεις ψυχική αρμονία .

Το έργο " Φιληβος" πατά πάνω σε τρεις συναισθηματικές καταστάσεις ,ευχαρίστηση-πόνο-ουδέτερη κατάσταση .
Ο πόνος δηλώνει την καταστροφή της οργανικής αρμονίας ,η ευχαρίστηση την αποκατάσταση της και η ουδέτερη την ιδια την αρμονία .Άρα για την επίτευξη της αρμονίας χρειάζεται ενας ελεγκτικός μηχανισμός που να ισορροπεί τον πόνο και την ηδονή .

Ο Αριστοτέλης στο έργο του "Περι Ψυχης " διαιρεί την ψυχή σε δυο μέρη ,το ορθολογικό και το μη ορθολογικό.
Διαχώρισε τις επιθυμίες που έχουν βάση τη λογική στο ορθολογικό ενω τις αυθόρμητες στο μη ορθολογικό.


Απο τον 19ο αιώνα τα συναισθήματα ξεκινούν να γίνονται αντικείμενο επιστημονικης ερευνας εφόσον μέχρι τότε ηταν ταυτόσημη η ψυχολογία με την φιλοσοφία .
Στο τελος του 20ου αιωνα οι κοινωνικές και γνωστικές θεωρίες συνδέθηκαν με την λειτουργία του εγκεφάλου και του σώματος και κάπου εκει έχουμε την αναπτυξη της νευροψυχολογίας ,ψυχιατρικης κ.α.

Τα τελευταια χρονια που έχει εξελιχθεί τοσο πολύ η ψυχολογία ,το συναίσθημα ερευνάτε αυτόνομα .
Αναφερω εν τάχη οτι σύμφωνα με την θεωρία των James-Lange, καθώς ήταν και από τους πρώτους που μελέτησαν το συναίσθημα ,η διέγερση του αγγειοκινητικου κέντρου του σώματος μας είναι η πηγή των συναισθημάτων μας .Αν κάτι δεν διεγείρει τις αισθήσεις ,μας δίνει μόνο εμπειρία και γνώση, κανένα όμως συναίσθημα .
Αρα το συναίσθημα είναι η αίσθηση των σωματικών αλλαγών που βιωνει το άτομο (Cannon 1927)
Ετσι ερχόμαστε στο σήμερα να έχουμε την συνασιθηματικη υπολογιστικη με τεχνολογικα εργαλεια .

Η συναισθηματικη κατάσταση ενος ατομου ερευνάτε με την χρήση συστημάτων συναισθηματικης υπολογιστικης για συλλογή βιοσηματων (καρδιακων παλμων )με την τοποθετηση φορητών αισθητήρων και με συνδιασμο αυτοαναφορων πανω σε συγκεκριμενα ερωτηματολογια .
Το αποτελεσμα αυτων καθοριζεται σαφέστατα απο την ιδιοσυγκρασια , φύλο και τους εξωτερικούς παράγοντες κατά τους οποίους βρίσκετε το άτομο την συγκεκριμένη χρονικη περίοδο .

Πηγή: https://ikee.lib.auth.gr/record/322599/files/GRI-2020-28849.pdf
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,244 μηνύματα.
Η συγκεκριμένη θεωρία υποστηρίζει ότι η ανθρώπινη νοημοσύνη δεν μπορεί ν' αξιολογηθεί επαρκώς μέσω των συμβατικών ψυχομετρικών εξετάσεων, λόγω της εγγενούς πολυμορφίας της. Επιπροσθέτως, υποστηρίζει ότι τα συμβατικά σχολεία εστιάζουν κυρίως στη γλωσσική και τη λογικομαθηματική νοημοσύνη, με συνέπεια την υποτίμηση των μαθητών με ποιοτικά διαφορετικη νοημοσύνη.
Όλα είναι αλληλένδετα φίλε μου. Ο μόνος λόγος που ο άνθρωπος τα διαχωρίζει είναι για να μπορέσει να τα μελετήσει πιο αποτελεσματικά.
 
Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top