Isiliel
Επιφανές μέλος


Αυτό δήλωσε ο Μιχάλης Χατζηγιάννης σε συνέντευξή του στην Ελευθεροτυπία:
Σε τι σε πείραξε εσένα άραγε το «έντεχνο» (όπως το ονομάζουν οι διάφοροι αγράμματοι); Ποιος σου έδωσε το δικαίωμα να το αποκαλείς «μαγαζί» και «αντιπροσωπεία». Μήπως το μπέρδεψες με τα μαγαζιά που δουλεύεις;
Η είδηση είναι του 2004, ωστόσο φαίνεται επίκαιρη όσο τίποτα.
Τι λέτε εσείς λοιπόν; Μας τελείωσε το έντεχνο;

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
annaki!
Εκκολαπτόμενο μέλος


Το σύστημα το υποστηρίζουμε και το φτιάχνουμε οι ίδιοι.
Εμείς ανεβάζουμε τον Χατζηγιάννη και τον κάθε Χατζηγιάννη
Εμένα μου φαίνονται όλα ψεύτικα (μουσική,υποκριτική κτλ) γιατί οι αξίες θυσιάζονται στον βωμό του χρήματος και της δόξας.Ήταν έτσι και παλιά?(Δεν ξέρω,είμαι 16)
Το έντεχνο είναι κάτι αληθινό που πλέον πιστεύω πως δεν μπορεί να υπάρξει.Ήταν πάθος για μουσική και όχι για φήμη-πλουτισμό.Τραγούδι μέσα απο την καρδιά του καλλιτέχνη και όχι χαζοτράγουδάκι.
Θα δείξει ο καιρός..
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
DrStrangelove
Περιβόητο μέλος


Καλή ελληνική μουσική θεωρώ μόνο την λαική μουσική (λαική-λαική όμως,όχι λαικό σκυλοποπ Βανδή, Πλούταρχος, Ρέμος κλπ) και τα ρεμπέτικα, άντε και το ελαφρολαικό παλιότερων εποχών, και μετά πάμε πολύ παλιά, εποχή Ατίκ κλπ. 'Ολα αυτά ήταν καλή μουσική με νορμάλ στίχο, όλοι οι άλλοι είναι για τα μπάζα σήμερα, ιδίως οι έντεχνοι. Από κει και πέρα αρχίζει και ξεφτάει τελείως όπως και η ψυχή του 'Ελληνα που πουλήθηκε. Τα ελληνικά τραγούδια δεν έχουν ψυχή όπως τίποτε ελληνικό δεν έχει ψυχή. Η ψυχή τους βγαίνει μόνο όταν τα κάνουν λίμπα στους δρόμους ή όταν τα σπάνε στα σκυλάδικα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
kritikaros
Εκκολαπτόμενο μέλος


όταν είσαι ένα παιδάκι που τον βγάζει με το ζόρι ο χατζηνάσιος στο μαγαζί του να τραγουδήσει και τώρα μου το παίζει σάκης ρουβάς με τραγούδια που πουλάνε με την οκά χωρίς να έχει τίποτε άλλο κοινό μαζί του δεν μπορεί να το εκθιάζει γιατί θα τον έπαιρναν με τις πέτρες.
το ότι είναι πιο "δύσκολο" είδος το έντεχνο σαφώς και είναι μιας και περιέχει στίχο που κάτι θέλει να πει,συνεπώς χρειάζεται δεκτικά αυτιά και κάποιο χρόνο-κόπο για να το βιώσεις σαν άκουσμα.
ενώ τα σουξεδάκια τύπου μαρτάκη-κολέτσα-καλομοίρα πχ. δεν έχουν κάτι να σου πουν.
απλώς για να προχωρήσει η συζήτηση πιο ουσιαστικά έχω να προτείνω όποιος υποστηρίζει κάποια άποψη να το λέει με παραδείγματα γιατί ειδικά στο συγκεκριμένο θέμα μπορεί να μιλάμε όλοι αλλά για διαφορετικό πράγμα και άντε να βγάλεις άκρη μετά...

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Eileen
Τιμώμενο Μέλος


Το έντεχνο είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα είδος μουσικής. Είναι ένας τρόπος ζωής και δεν θα εκλείψει. Θα έρθουν εποχές όπου θα είναι δυσεύρετο αλλά ακόμη και στα πιο απίθανα μέρη, μπορείς να βρεις ένα διαμάντι....

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Άγγελος
Επιφανές μέλος


Να μ'αγαπάς
Σαν παρασταση
και τα δυο διασκευες απο εξωο κομματι το πρωτο και σμυρναιικο το δευτερο..αλλα πολυ καλες διασκευες και φωνές.. συγκρινεται με τα "Χερια ψηλ'α?

ο χατζηγιαννης ειναι ο βασιλιας του γλυκαναλατου τραγουδιου του συρμού..
οποτε μην το παιζει και κριτης ποιοτητας..
παντως του μαρτακη τα τελευταια τραγουδια με μουσικη γραμμενη απο σουηδους νομιζω ,μου αρεσουν πολυ παραπανω απο τα αδιαφορα -βαρετα μεχρι θανατου τραγουδακια του χατζηγιαννη.. και σε φωνη ειναι καλυτερος ο μαρτακης..και καλυτερος και πιο σοβαρος-ποιοτικος απο το ρουβα στην ιδια ηλικια(με τα μακαρονια με κιμά και λοιπα γελοια)..που ηταν λουλού -σπαστικο για δεσιμο..αν κανεις συγκριση..ασε..ενώ τα σουξεδάκια τύπου μαρτάκη-κολέτσα-καλομοίρα πχ. δεν έχουν κάτι να σου πουν.
ο χατζηγιαννης δεν εχει καθολου ψηλες ή χαμηλες νοτες και φτιαχνει επιπεδα τραγουδια πανω στη φωνη του..
συγκρινεται αυτο..με τις ξενερωτιλες του χατζηγιαννη?
Ποτέ
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
self-instructive depressing
Περιβόητο μέλος


της προβολής του μαρτάκη) , θα σου στείλω επιστολή
η όρεξη του σιντ για πρωινό έκλεισε (από τα λινκ που βάζεις)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Diana Fire
Νεοφερμένο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Άγγελος
Επιφανές μέλος


τι είπες? δεν με ενδιαφερει...τι γνωμη μου θα την πω..άγγελε αν συνεχίσεις αυτό το βιολί (της άδικης ισοπέδωσης του μιχαλάκη και
της προβολής του μαρτάκη) , θα σου στείλω επιστολήη όρεξη του σιντ για πρωινό έκλεισε (από τα λινκ που βάζεις)

να φύγεις να πας αλλού!

νταξει,,εχει βγαλει και κανα καλο τραγουδι..Τωρα για το Χατζηγιαννη ενταξει,μη συγκρινουμε πραγματα για τα οποια δεν υπαρχει μετρο συγκρισης...
πάντως γλυκαναλατος ειναι..παραδεχτειτε το ..

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
kritikaros
Εκκολαπτόμενο μέλος


ήμαρτον ρεεεεεεε,ήηηηημαρτον.....!

άλλο το να ακούς ένα τραγούδι που σου λέει κάτι άλλο να βγεις και να διασκεδάσεις.
και εγώ γουστάρω όταν βγαίνω να ακούω λαικά και "σκυλάδικα" για να χορεύουμε και να κάνουμε πλάκα αλλά δεν θα πω ότι τα μαγικά χαλιά του ΛΕ-ΠΑ στέκονται δίπλα στη μελωποιημένη ρωμιοσύνη......

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Great Chaos
Περιβόητο μέλος


Στο έντεχνο εντάσσονταν τραγούδια όπως αυτά του λεγόμενου "Νέου Κύματος" (Μια αγάπη για το καλοκαίρι, Άσπρα καράβια τα όνειρά μας, κλπ), με τραγουδιστές όπως ο Μιχάλης Βιολάρης, η Καίτη Χωματά, η Αρλέττα και συνθέτες όπως ο Γιάννης Σπανός (αυτός συνέχισε να γράφει έντεχνο μέχρι και στις μέρες μας σχεδόν), ο Λίνος Κόκκοτος και άλλοι. Στο έντεχνο εντάσσονταν και ο Μάνος Λοΐζος, ο Δήμος Μούτσης ή ο Γιάννης Μαρκόπουλος, ο οποίος βέβαια πειραματίστηκε, αρκετά επιτυχημένα για την εποχή του, στο να περάσει δημοτικούς δρόμους στα έντεχνα τραγούδια του, ο Θάνος Μικρούτσικος και άλλοι. Ο Σταύρος Ξαρχάκος μάλλον διακρίθηκε για τα λαϊκά του τραγούδια, με αποκορύφωμα το soundtrack της ταινίας Ρεμπέτικο, του Κώστα Φέρρη.
Γνωστοί εκφραστές του έντεχνου υπήρξαν ο Γιώργος Νταλάρας (αν κι έκανε φιλότιμες προσπάθειες να τραγουδήσει λαϊκό, το οποίο ωστόσο δεν του πήγαινε ιδιαίτερα κατά τη γνώμη μου, με αποτέλεσμα για παράδειγμα ο Άκης Πάνου ν' αποκυρήξει την ερμηνεία του στον δίσκο που έκαναν μαζί, με τραγούδια όπως το βαρύ ζεϊμπέκικο "Επτά νομά σ' ένα δωμά"), η Χαρούλα Αλεξίου (η οποία επίσης έκανε μεγάλες επιτυχίες με λαϊκά τραγούδια, όπως η Γκαρσόνα, Δημητρούλα μου, κλπ), ο Γιάννης Πάριος, πριν το ρίξει στο εντεχνοκαψούρικο και μας γυρίσει όλους τ' άντερα (Τι ζητάς από ένα ράκος ψυχικό, Εγώ από μικρό παιδί πετροβολούσα τη ζωή, κλπ), η Μαρινέλλα (πριν το γυρίσει ξεκάθαρα στο ελαφρό), ο Κώστας Χατζής, η Δήμητρα Γαλάνη, η Μαρία Φαραντούρη, η Άλκυστις Πρωτοψάλτη και πολλοί άλλοι, μέχρι του σημείου που ο Τζίμης Πανούσης τραγούδησε το γνωστό άσμα "Όχι άλλο Νταλάρα, Πάριο κι Αλεξίου", όταν πλέον οι παλιοί είχαν φάει τα ψωμιά τους κι ήταν ώρα να πάνε σπίτια τους, πράγμα που δυστυχώς δεν έκαναν.
Πιστοί σ' αυτήν τη γραμμή διαδοχής, κατά τα μέσα της δεκαετίας του '80 κι έπειτα, εμφανίστηκαν νέοι τότε καλλιτέχνες, όπως οι Κατσιμιχαίοι, αργότερα ο Χρήστος Θηβαίος, οι Πυξ Λαξ, οι οποίοι είχαν κι έναν τόνο ροκ μέσα στα τραγούδια τους. Εκείνη την εποχή το γύρισε στο καθαρά έντεχνο και ο Διονύσης Σαββόπουλος, ο οποίος προηγουμένως έγραφε έντεχνο με έντονα ροκ στοιχεία, αλλά και με χαρακτηριστικά δημοτικά στοιχεία (πχ ο Μπάλλος) [άλλος ένας που ήθελε να φλερτάρει με το λαϊκό, μάλλον αποτυχημένα ωστόσο. Χαρακτηριστική σκηνή που διηγείται ο ίδιος, όταν έγραψε το γνωστό του Ζεϊμπέκικο ("Μ' αεροπλάνα και βαπόρια"), πιστεύοντας ότι επιτέλους έγραψε ένα λαϊκό τραγούδι και το έδωσε στη Σωτηρία Μπέλλου να το ερμηνεύσει, εκείνη γύρισε και του είπε "Άντε ρε Νιόνιο, είχες δεν είχες μ' έβαλες να τραγουδήσω ροκ"!!].
Όπως βλέπουμε πολλοί εκφραστές του έντεχνου, συνθέτες κι ερμηνευτές, φλερτάρισαν, άλλος με μεγαλύτερη κι άλλος με μικρότερη επιτυχία, με το λαϊκό. Αυτό είχε ως παρενέργεια, στα μέσα της δεκαετίας του '90 να γεννηθεί το νώθο είδος του λεγόμενου "Έντεχνου Λαϊκού", ή όπως το λέμε με την κακή έννοια, "Εντεχνολαϊκού", με εκφραστές την πρωτοπόρο του είδους Ελευθερία Αρβανιτάκη, την Ελένη Τσαλιγοπούλου, τον Αλκίνοο Ιωαννίδη, τον Μανώλη Λυδάκη, τη Μελίνα Κανά, τον (άθλιο κατά τη γνώμη μου) Ορφέα Περίδη, τον Σωκράτη Μάλαμα κλπ. Προπάτορας του είδους μπορεί να θεωρηθεί ο Μανώλης Ρασούλης, ως στιχουργός και ως τραγουδοποιός, επίσης ο Νίκος Ξυδάκης και ως τραγουδιστής και τραγουδοποιός ο Νίκος Παπάζογλου, ο οποίος σημειωτέον μου αρέσει ιδιαίτερα.
Δυστυχώς, το είδος αυτό είναι κατά τη γνώμη μου, όπως προανέφερα, νώθο και ψευδεπίγραφο, τα περισσότερα δε τραγούδια του είδους είναι γεμάτα εκζήτηση και ψεύτικη κουλτούρα, νωθρότητα δίκην ατμόσφαιρας και ρηχό συναίσθημα με δόσεις με το ζόρι μελαγχολίας, με υφάκι του τύπου "κρίμα που μας τελείωσε το μαύρο", χωρίς να έχουν καμμία σχέση με την κατ' εξοχήν έννοια του λαϊκού τραγουδιού. Με λίγες εξαιρέσεις, όπως ο Παπάζογλου, Ο Αλκίνοος, ο Λυδάκης παλιότερα και ο καταπληκτικός Θανάσης Παπακωνσταντίνου, ίσως σε μερικές περιπτώσεις και ο Μάλαμας, οι υπόλοιποι και ιδιαίτερα οι υπόλοιπες του είδους, οι οποίες συναγωνίζονταν ποια θ' αντιγράψει πρώτη την άλλη, καλύτερα θα ήταν να μην είχαν βγει ποτέ στο πάλκο, αν και γνωρίζω ότι πολλοί από εσάς θα διαφωνήσουν με την προσωπική μου αυτή γνώμη. Το λαϊκό δεν είχε καμμία θέση εκεί μέσα κι αν αυτή ήταν η μόνη δυνατή εξέλιξη του έντεχνου τραγουδιού, θα χαιρόμουν ιδιαίτερα να πέθαινε και να το κηδεύαμε.
Αυτά ως μια πρόχειρη ιστορική αναδρομή, με όσα συγκρατώ από μνήμης από τις μουσικές διαδρομές που έχω ακολουθήσει όλα τούτα τα χρόνια. Εδώ εκφράζω προσωπικές απόψεις και πάσα αντίρρηση δεκτή...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Άγγελος
Επιφανές μέλος


απλα δειχνω τα δυο ακρα ,και το ρυθμικο χορευτικο τραγουδι του μαρτακη και το ψαγμενο ρομαντικο του τριφωνου ,για να δειξω οτι ειναι καλυτερα γιε μενα και ενδιαφεροντα σε σχεση με το αψυχο μεσαιο γλυκαναλατο στυλ του Χατζηγιαννη..συγγνώμη αντιπαραβάλεις ως παράδειγμα ένα τραγούδι που στηρίζεται στο ταμ-ταταμ-ταμ-ταταμ- ποτεεε-ποτεεεε?????
ήμαρτον ρεεεεεεε,ήηηηημαρτον.....!
ο κυπριος αυτος ειναι απλος μετριος..σε ολα...σπανια βγαζει καποιο πραγματικα ενδιαφερον τραγουδι που σου μενει..
ειναι κοινως ψευτορομαντικο,ψευτοχορευτικο-δυναμικο..τιποτα πραγματικα απο τα δυο...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Jimmaki
Νεοφερμένο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 1 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.