

Και στα γερμανικά και γαλλικά, empathie...εμπάθεια = η κατάσταση του κατεχόμενου από μίσος, μοχθηρία
empathy = συναισθαντικότητα
Το καλύτερα προέρψεται από το καλά/καλός:...
Αναρωτιέμαι: Το "καλύτερα" έγινε "καλλίτερα". Το "ταχύτερα" γιατί δεν έγινε "ταχίτερα"; Επίσης, γιατί με δύο λάμδα; Προέρχεται από το "κάλλος", ή από το "καλός"; Πιστεύω προσωπικά το δεύτερο. ..
καλός
ὁ, ἡ καλλίων, τὸ κάλλιον
κάλλιστος, -η, -ο
Και έγινε ανάποδα απ' ό,τι λες, το "καλλίτερα" έγινε "καλύτερα", αλλά μιλάμε από την καθαρεύουσα τη δημοτική. Στα αρχαία, όπου ψάχνεις για όλα τ' άλλα για ερμηνεία, ήταν "καλώς" κι όχι καλά
Άρα αυτό το ωμέγα με την περισπωμενη... κάαατι μου θυμίζει, κάπως συνδέεται με το ύψιλον.αρχ. καλός `όμορφος, καλής ποιότητας, ηθικά όμορφος΄· λόγ. < αρχ. καλῶς]
Το "υ" στο ταχύτερα λοιπόν δεν έχει σχέση με το καλύτερα, άλλωσε προέρχεται από το ταχύς...
Ε, ίσα, Σαλονικιέ!Τέλος, το "τρελός" δεν είναι ίδιο με το "τρελλός". Διαφέρουν στα μποφόρ της τρέλλλλας...![]()

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Stratos7
Εκκολαπτόμενο μέλος


εμπάθεια = η κατάσταση του κατεχόμενου από μίσος, μοχθηρία
empathy = συναισθαντικότητα
Ναι, αλλά πώς γίνεται να έχουν την ίδια ρίζα (ίδια λέξη στην ουσία) και να έχουν τελείως αντίθετο νόημα; Και ετυμολογικά, ποιό είναι πιό σωστό;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Ναι, αλλά πώς γίνεται να έχουν την ίδια ρίζα (ίδια λέξη στην ουσία) και να έχουν τελείως αντίθετο νόημα; Και ετυμολογικά, ποιό είναι πιό σωστό;
Πολλές ελληνικές λέξεις χρησιμοποιούνται με άλλη έννοια στις ξένες γλώσσες. Βεβαια το συγκεκριμένο είναι ακραίο παράδειγμα, θυμάμαι την έκλπηξη μου όταν μου λέει ο ichliebedich "Δυσκολεύομαι να νιώσω εμπάθεια" κι αναρωτιόμουν που είναι το κακό!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Obscura
Πολύ δραστήριο μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Τι θέλεις να γράψεις;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Obscura
Πολύ δραστήριο μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Εμ. Βανδαλισμός είναι κάτι βίαιο και καταστροφικό, όχι τόσο κοινωνικό...
Στέρηση ίσως; παρακράτηση;
Χμ, εγώ θα 'λεγα αποστέρηση!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Resident Evil
Διακεκριμένο μέλος


Αααα...
Εμ. Βανδαλισμός είναι κάτι βίαιο και καταστροφικό, όχι τόσο κοινωνικό...
Στέρηση ίσως; παρακράτηση;
Χμ, εγώ θα 'λεγα αποστέρηση!
με ποιά "δικαιολογία"? (αναρωτήθηκα κι εγώ από την ερώτηση της obscura για αυτό ρωτάω

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Neraida
Επιφανές μέλος


ευεργετω/βλαπτω
ευεργεσια/βλαβη
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
kalypso
Περιβόητο μέλος


κακουργία η (ουσιαστικό) [ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ :κακουργ (κακουργώ)-ία] κάθε σκληρή και απάνθρωπη πράξη, το κακούργημα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


με ποιά "δικαιολογία"? (αναρωτήθηκα κι εγώ από την ερώτηση της obscura για αυτό ρωτάω)
αποστέρηση η [apostérisi] O33 : το αποτέλεσμα του αποστερώ, στέρηση ή απώλεια κάποιου αγαθού ή κάποιας ιδιότητας, που θεωρούνται βασικά, απαραίτητα: H ~ των πολιτικών δικαιωμάτων. Συναισθηματική ~, που προκαλείται από την αδυναμία να ικανοποιήσει κάποιος τις συναισθηματικές του ανάγκες. Σύνδρομο αποστέρησης, στερητικό σύνδρομο. [λόγ. < αρχ. ἀποστέρη(σις) -ση]
Νομίζω στο περιεχόμενο είναι αρκετά συναφές με την ευεργεσία. Πιο κοινωνικό και θεωρητικό, όχι φυσικό και μεμονωμένο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Neraida
Επιφανές μέλος


https://copernikos.tripod.com/antitheton.htmhttps://copernikos.tripod.com/antitheton.htm...ιδου του λογου το αληθες...

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Tsipouro
Διάσημο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Neraida
Επιφανές μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Tsipouro
Διάσημο μέλος


...γμτ το ξέχασα ότι χρησιμοποιείται και γι' αυτό!Οταν βλαπτεις καποιον
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Το λινκ σου δε δουλεύει.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Resident Evil
Διακεκριμένο μέλος


Παρόλαυτα εδώ λέει ότι υπάρχει η "ολική" και η "μερική" συνωνυμία.
Απορία: Αν μια λέξη έχει μερική συνωνυμία με μια άλλη ταυτίζονται τα αντίθετα των 2 αυτών λέξεων? (σε περίπτωση απόλυτης υποθέτω πως ναι)
Απορία 2: αγαθοεργία και ευεργεσία είναι πλήρως ίδιες? Επίσης... Συνώνυμα ΔΕΝ σημαίνει ταυτόσημα ε? Η' η ολική συνωνυμία όπως τη λέει το παραπάνω λινκ σημαίνει "ταυτόσημες έννοιες" ?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Isiliel
Επιφανές μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Neraida
Επιφανές μέλος


Δλδ το "μποσικος" ειναι συνωνυμο του "χαλαρος" ...Αντωνυμο και των δυο ειναι το "σφικτος"..Σωστα...? Και στο συγκεκριμενο παραδεγμα μιλαμε για μερικη συνωνυμια οπως αναφερεται στο λινκ...
Οταν μιλαμε για απολυτη συνωνυμια προφανως μιλαμε για ταυτοσημα..και η μερικη αναφερεται στα συνωνυμα...Τλχ εγω ετσι το καταλαβαινω...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
^^ποντικάκι^^
Νεοφερμένο μέλος


Το μέτρο είναι μοναδικό σαν υπόσταση. Δεν υπάρχουν πολλά.. Ένα είναι!
Δεν τίθεται θέμα διαφωνίας, το site αυτό το βρήκα κατά τύχη. Αλλά αν ανατρέξεις στα αρχαία συγγράματα, δεν υπάρχει πουθενά το παν.
Φιλικά!
(Εγώ φταίω που σου έβαλα +1 στο κάρμα!Grrrr!
![]()
)
το μετρο όμως σαν ιδεα είναι αλήθεια ένα.......είναι μια γενική ιδέα
αλλά θυμάμαι από αυτά που κάναμε πέρσι στα αρχαία οτι κάθε πράξη ανάλογα από ποιο άτομο γίνεται έχει και το δικό της μέτρο.γιατί ο κάθε άνθρωπος έχει άλλα μέτρα και σταθμά άρα και διαφορετικό μέτρο σύγκρισης με τους άλλους..δικό του μέτρο..
το μέτρο συνεπώς δεν είναι ένα..είναι άπειρα ανάλογα κάθε φορά με ποιο είναι το άτομο το οποιο πρροσπαθεί να το επιτύχει...
έτσι?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 28 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.