Σβάστικα, ένα παρεξηγημένο σύμβολο

Mittenwald

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Mittenwald αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 58 ετών, επαγγέλεται Καθηγητής/τρια και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 812 μηνύματα.
Mα υπήρχε περίπτωση να τα κάνουν αυτά άτομα της κοινοβουλευτικής αριστεράς;
Ή μήπως δεν θα τα έκαναν παρακρατικοί;
Δεν κατάλαβα τι θέλετε να πείτε...Δεν τα έκαναν αριστεροί;

Οι δολοφονίες του '70, είναι πανω από 10 αγαπητέ.
Ανάμεσά τους, κι η δολοφονία του Μίκη Μάντακα, Έλληνα φοιτητή στην Ιταλία:




https://diaforetikimatia.blogspot.com/2009/03/34.html
34 Χρονια απο τη Δολοφονία του Μικη Μαντακα....


ΜΙΚΗΣ ΜΑΝΤΑΚΑΣ: Φέτος και συγκεκριμένα στις 28 Φεβρουαρίου, συμπληρώθηκαν 34 χρόνια από τον άδικο χαμό του Μίκη. Οι Ιταλοί Συναγωνιστές μας, όπως κάθε χρόνο θα πραγματοποιήσουν την σιωπηρή τους στο κέντρο της Ρώμης που θα καταλήξει στο σημείο που έπεσε νεκρός από σφαίρες ακροαριστερών.


Αξίζει να αναφερθεί πως η εκδήλωση αυτή, είναι μια πραγματική Τελετή Μνήμης και οι διαδικασίες ξεκινούν από τις 12:00 την νύχτα στη γωνιά της οδού Ottaviano στην Piazza Risorgimento η οποία έχει άτυπα μετονομαστεί σε Piazza Mantakas, όπου λίγοι συγκεντρωμένοι ανάβουν την Φλόγα εκεί που ήταν αναμμένη αυτή του Μίκη Μάντακα και φρουρούν τον χώρο ως την επομένη στις 6:00 το απόγευμα ... Ένας ακόμα βαθύτερος συμβολισμός: η φλόγα που δεν σβήνει, οι Συναγωνιστές κοντά της ...Ο ΜΙΚΗΣ ΖΕΙ, ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ! Οι περαστικοί κοιτούν με απορία την παράξενη Πορεία, ανθρώπων που δεν βγάζουν μιλιά, δεν απαιτούν τίποτε για τους εαυτούς τους, δεν φώναζαν ούτε ένα σύνθημα και μόνο βάδιζαν αποφασιστικά χωρίς να κοιτάζουν δεξιά και αριστερά ...


Δυο Νέοι Συναγωνιστές θα μεταφέρουν και πάλι το πορτραίτο του Μίκη, από τα γραφεία, να αντικρίζει τους Συναγωνιστές του και μετά την απόλυτη Σιγή θα ακουστεί σε όλη την Ρώμη:


«Μίκης Μάντακας» - "PRESENTE!"!

Ο δικός μας Μίκης, ο ΕΛΛΗΝΑΣ, από τα Ηλύσια Πεδία των Ηρώων ΖΕΙ ΚΑΙ ΜΑΧΕΤΑΙ στο πλευρό μας, γιατί ο Μάντακας είμαστε όλοι εμείς - είναι η ίδια μας η ΙΔΕΑ!Φυσικά στην Ελλάδα το όνομα Μίκης Μάντακας είναι άγνωστο. Έπρεπε λοιπόν, εκτός από τον θάνατο να καταδικαστεί και σε λήθη. Ο λόγος προφανής… Οι δολοφόνοι του είναι τα σημερινά αγαπημένα παιδιά των ΜΜΕ και της σύγχρονης νομενκλατούρας που μας εξουσιάζει…
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fantasmenos

Τιμώμενο Μέλος

Η Διαταραγμένη Προσωπικότητα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Θεολόγος και μας γράφει απο Μαυροβούνιο (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,026 μηνύματα.
Αγαπητέ Mittenwald...

Είναι ενδιαφέρον που στο κείμενο που αναφέρεις ο Μίκης Μάντακας αναφέρεται σαν Συναγωνιστής. Συναγωνιστής σε τι; Στο MSI; Στη χούντα; Στην μισαλλοδοξία; Είναι λυπηρό να πεθαίνει ένας νέος (ειδικά εξαιτίας της συγκεκριμένης ιδεολογίας που ακολουθούσε). Για όσους δεν ξέρουν το MSI αποτέλεσε το σημαντικότερο φασιστικό κόμμα μεταπολεμικά στην Ιταλία και γενικότερα στην Ευρώπη πριν ο Φίνι το μετονομάσει σε Εθνική Συμμαχία και καταφέρει να συγκυβερνεί με τον Μπερλουσκόνι

Για να γνωρίζεις Mittenwald. Η Ιταλία δεν είναι καλό παράδειγμα γιατί πολλοί ιστορικοί λόγοι οδήγησαν σε όλες αυτές τις εξτρεμιστικές ενέργειες από τα δύο στρατόπεδα και είναι φαιδρό να παρουσιάζονται γεγονότα τόσο μονομερώς. Δεν με ενδιαφέρει να βρω παραδείγματα και να σου παραθέσω τα τέρατα των "Συναγωνιστών" του Μάντακα. Σε καμία περίπτωση δεν θα βάλω την αριστερά και τις ακροδεξιές, νεοφασιστικές ιδέες στο ίδιο καζάνι μιας και κάτι τέτοιο επιδιώκεις.

Η αριστερά διακατέχεται από πολλές τάσεις και κανείς δεν είπε ότι όλοι οι αριστεροί είναι άγιοι και ο αριστερός λόγος η μόνη αλήθεια. Αλλά τουλάχιστον ιδεολογικά δεν αρνούνται τον διαφωτισμό ούτε είναι μισαλλόδοξοι (όσο τουλάχιστον τους παρουσιάζεις).

Οι "Συναγωνιστές" του Μάντακα μισούν την δημοκρατία, τους ξένους και γενικότερα τα υπόλοιπα έθνη (με εξαίρεση το δικό τους). Βέβαια αγαπούν την ιδέα έθνος και μισούν τους ανθρώπους που αποτελούν το έθνος αλλά αυτό είναι άλλο πράγμα.

Συμπερασματικά, πρωτού βαφτίσεις ήρωες εκεί που δεν υπάρχουν θα έπρεπε να προσέχεις ποιες ιδεολογίες υποστηρίζεις έμμεσα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Great Chaos

Περιβόητο μέλος

Ο Όττο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 56 ετών, επαγγέλεται Συγγραφέας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,911 μηνύματα.
Υπάρχει ιδεολογική ή άλλη σύγκρουση χωρίς θύματα εκατέρωθεν; Υπάρχει πλευρά αγίων που να μην ευθύνεται για κανένα έγκλημα; Τα πράγματα είναι απλά. Μετά το τέλος της σύγκρουσης, οι νικητές ονομάζονται ήρωες και οι ηττημένοι εγκληματίες.

Έχω σκεφτεί πολλές φορές, ότι εάν στον Β' Π.Π. νικούσαν οι Γερμανοί, εμείς θα είχαμε μεγαλώσει με ταινίες που θα έδειχναν τα εγκλήματα των Βρετανών (που είναι σαφώς περισσότερα από εκείνα των Γερμανών, εάν βέβαια μπορούμε να συγκρίνουμε τα εγκλήματα μεταξύ τους) και τους ηρωισμούς των Γερμανών οι οποίοι θα μας είχαν γλιτώσει από τη βάρβαρη αυτή φυλή και τη δαιμονική κυριαρχία της. Θα είχαμε παρακολουθήσει κάποια αντίστοιχη δίκη της Νυρεμβέργης (πχ του Λονδίνου ή των Παρισίων) και θα είμασταν 100% πεπεισμένοι για το δίκαιον της ναζιστικής ιδεολογίας.

Η ιστορία γράφεται ανέκαθεν από τους νικητές αγαπητοί μου...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mittenwald

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Mittenwald αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 58 ετών, επαγγέλεται Καθηγητής/τρια και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 812 μηνύματα.
Αγαπητέ Mittenwald...

Είναι ενδιαφέρον που στο κείμενο που αναφέρεις ο Μίκης Μάντακας αναφέρεται σαν Συναγωνιστής. Συναγωνιστής σε τι; Στο MSI; Στη χούντα; Στην μισαλλοδοξία; Είναι λυπηρό να πεθαίνει ένας νέος (ειδικά εξαιτίας της συγκεκριμένης ιδεολογίας που ακολουθούσε). Για όσους δεν ξέρουν το MSI αποτέλεσε το σημαντικότερο φασιστικό κόμμα μεταπολεμικά στην Ιταλία και γενικότερα στην Ευρώπη πριν ο Φίνι το μετονομάσει σε Εθνική Συμμαχία και καταφέρει να συγκυβερνεί με τον Μπερλουσκόνι

Για να γνωρίζεις Mittenwald. Η Ιταλία δεν είναι καλό παράδειγμα γιατί πολλοί ιστορικοί λόγοι οδήγησαν σε όλες αυτές τις εξτρεμιστικές ενέργειες από τα δύο στρατόπεδα και είναι φαιδρό να παρουσιάζονται γεγονότα τόσο μονομερώς. Δεν με ενδιαφέρει να βρω παραδείγματα και να σου παραθέσω τα τέρατα των "Συναγωνιστών" του Μάντακα. Σε καμία περίπτωση δεν θα βάλω την αριστερά και τις ακροδεξιές, νεοφασιστικές ιδέες στο ίδιο καζάνι μιας και κάτι τέτοιο επιδιώκεις.

Η αριστερά διακατέχεται από πολλές τάσεις και κανείς δεν είπε ότι όλοι οι αριστεροί είναι άγιοι και ο αριστερός λόγος η μόνη αλήθεια. Αλλά τουλάχιστον ιδεολογικά δεν αρνούνται τον διαφωτισμό ούτε είναι μισαλλόδοξοι (όσο τουλάχιστον τους παρουσιάζεις).

Οι "Συναγωνιστές" του Μάντακα μισούν την δημοκρατία, τους ξένους και γενικότερα τα υπόλοιπα έθνη (με εξαίρεση το δικό τους). Βέβαια αγαπούν την ιδέα έθνος και μισούν τους ανθρώπους που αποτελούν το έθνος αλλά αυτό είναι άλλο πράγμα.

Συμπερασματικά, πρωτού βαφτίσεις ήρωες εκεί που δεν υπάρχουν θα έπρεπε να προσέχεις ποιες ιδεολογίες υποστηρίζεις έμμεσα.

Να τολμήσω να σας προκαλέσω να δείξετε όλα αυτά που λέτε;
Καταλαβαίνετε ότι όλα αυτά τα έβαλα για υποστηρίξω αυτό που είπα στην αρχή;
Έφερα παραδείγματα αριστερών που δολοφόνησαν εν ψυχρώ και προμελετημένα κάποιους που ήταν αντίθετης ιδεολογίας.
Καταλαβαίνετε την αχρηστία των επιχειρημάτων σας όταν λέτε ότι με το να δείχνω εγκλήματα των αριστερών, "καθαγιάζω" τα εγκλήματα των φασιστών;
Που το έκανα;
ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ:
ΔΕΝ υπάρχουν φαντάσματα. Μόνο στοιχειωμένα μυαλά.
Μην αναζητάτε φαντάσματα για να στηρίξετε την ιδεολογία σας.

Και δεν τους χαρακτήρισα εγώ συναγωνιστές, αγαπητέ.
Το μπλογκ που τα γράφει.
Μήπως και γι' αυτό θα με κατηγορήσετε;
Κατηγορήστε με και για κομμουνιστή τότε γιατί αλλού έφερα άρθρο απο τον Ριζοσπάστη...

Αλλά, ας δούμε και κάποια άλλα εγκλήματα αριστερών.
Θύματα:

Ugo Venturini την 1η Μαΐου 1970

Carlo Falvella την 7η Ιουλίου 1972

Virgilio Mattei, Stefano Mattei την 16η Απριλίου 1973

Giuseppe Santostefano την 31η Ιουλίου 1973

Emanuele Zilli την 3η Νοεμβρίου 1973

Giuseppe Mazzola την 17η Ιουνίου 1974

Graziano Giralucci την 17η Ιουνίου 1974

Μίκης Μάντακας την 28η Φεβρουαρίου 1975

Sergio Ramelli την 29η Απριλίου 1975

Mario Zicchieri την 29η Οκτωβρίου 1975

Enrico Pedenovi την 29η Απριλίου 1976

Angelo Pistolesi την 28η Δεκεμβριου 1977

Franco Bigonceti μαζί με τον Francesco Ciavatta την 7η Ιανουαρίου 1978

Stefano Recchioni την 9η Ιανουαρίου 1978

Alberto Giaquinto με τον Stefano Cecchetti την 10η Ιανουαρίου 1979

Francesco Cecchin την 16η Ιουνίου 1979

Paolo di Nella την 9η Φεβρουαρίου 1983


Ελπίζω να μην μας πείτε κι ότι παραθέτωντας τα παραπάνω εγκλήματα, προσπαθώ να μειώσω τα θύματα των Ναζί.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

DrStrangelove

Περιβόητο μέλος

Ο DrStrangelove αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μοντέλο. Έχει γράψει 5,311 μηνύματα.
Σβάστικα(Ναζί) και σταυρός(Σταυροφόροι- Ιερή Εξέταση- κλπ) συναγωνίστηκαν, σʼ έναν κόσμο «μετα-ελληνικό», ήτοι «βαμπιρικό», ποιο θα ρουφήξει περισσότερο αδικοχαμένο ανθρώπινο αίμα. Η μεγάλη ιστορική ειρωνεία έγκειται στο γεγονός, ότι και τα δύο σύμβολα είχαν τη «θετική» τους πολιτιστική επιρροή στους προπατορικούς των ευρωπαϊκών λαούς, δηλαδή στους κατοίκους των στεπών της Κασπίας και της ινδική ενδοχώρας δυτικά του Ινδού ποταμού και μέχρι και την επικράτεια της βαβυλωνιακής αυτοκρατορίας(3000-1100 π.Χ. περίπου), τους επιλεγόμενους «Ινδοευρωπαίους» ή «Άριους»(λαούς). Και είναι ( τραγικά;)ειρωνική η ιστορική κατάληξή τους, δεδομένου ότι τελικά την «αρνητική» τους σημασιοδότηση τη φόρτισαν οι λαοί-απόγονοι εκείνων, κάτω από την επήρεια «παραδόσεων», κατεξοχήν «ανθελληνικών» και …ουδόλως «ινδοευρωπαϊκών». Σαν βασικοί καταλύτες, για τη (συμβολική) «διαστροφή» αυτή, ιστορικά διαφαίνεται να υπήρξαν,
-η παρακμή και μετάπτωση της Παιδείας, όπως είχε αναγεννηθεί στην Αθήνα του Σόλωνα και του Περικλή, αφενός και
-η επικάλυψη της «ιστορικής μνήμης»( των λαών), κάτω από την επήρεια της («εξ αποκαλύψεως») παραμυθίας που απαιτούσαν οι «ιστορικές αναγκαιότητες», όλων των έκτοτε «αυτοκρατορικών»( ήτοι «ιμπεριαλιστικών») πολιτικών: είτε με τον μανδύας της «καθαρής πολιτικής» είτε με τα «ιμάτια» της (πεντα)καθαρής «θεοκρατίας», αφετέρου.

Υποστηρίζεται η άποψη ότι οι Εσκεναζίμ Εβραίοι ήταν αυτοί που δέχθηκαν τις βαβυλωνιακές παραδόσεις, καθώς και ότι αυτοί ήταν που έγιναν Εβραίοι με το ζόρι, ενώ οι Σεφαρντίν Εβραίοι θεωρούνται οι original Εβραίοι, αυτοί που ασπάζονταν τις εβραικές παραδόσεις. Επίσης ότι το Ολοκαύτωμα αφορά σχεδόν αποκλειστικά στην εξόντωση των Εσκεναζίμ (των Εβραίων κεντρικής και ανατολικής της Ευρώπης) και όχι των Σεφαρντίν Εβραίων. Ακόμα ότι ο Χίτλερ και ένα μεγάλο μέρος των Γερμανών ναζί ή αυτών που κινούσαν τα νήματα (οι θεωρητικοί του ναζισμού) είχαν εβραικές ρίζες Σεφαρντίν. Συμφωνείτε μ'αυτή την άποψη, ότι ο αντισημιτισμός δεν ήταν τελικά τόσο αντισημιτισμός αλλά ένα είδος "εμφύλιου" ; Συσχετίζω το ερώτημα και μ'αυτό που έγραψε ο G.Chaos "μην εκπλαγείτε αν δείτε καμμιά σβάστικα σε εβραική συναγωγή".
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

alex_sag

Νεοφερμένος

Ο alex_sag αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 25 μηνύματα.
Nα ένα σχετικό κείμενο που βρήκα από εδώ : https://www.artofwise.gr/html/categories_content/symvola/svastika.html


Η σβάστικα είναι ένα εξαιρετικά ισχυρό σύμβολο. Μπορεί να έχει γίνει ευρέως γνωστό από τους Ναζί, οι οποίοι το χρησιμοποιούσαν ως σύμβολο την περίοδο που σφάγιαζαν χιλιάδες ανθρώπων, αλλά αιώνες πριν είχε θετική σημασία. Ποια είναι λοιπόν η ιστορία αυτού του συμβόλου; Στην εποχή μας αντιπροσωπεύει το καλό ή το κακό;


Η σβάστικα είναι ένα αρχαίο σύμβολο το οποίο χρησιμοποιούταν για πάνω από 3000 έτη. Προχρονολογείται ακόμα και του αρχαίου αιγυπτιακού συμβόλου Ανκ. Τεχνουργήματα όπως αγγειοπλαστική και νομίσματα από την αρχαία Τροία αποδεικνύουν ότι η σβάστικα ήταν ένα κοινό εν χρήσει σύμβολο πολύ πίσω στο 1000 π.Χ.

Κατά τη διάρκεια της ακόλουθης χιλιετίας, η εικόνα της σβάστικας χρησιμοποιήθηκε από πολλούς πολιτισμούς παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένης και της Κίνας, Ιαπωνίας, Ινδίας και της Νότιας Ευρώπης. Κατά τον Μεσαίωνα ήταν ένα περίφημο σύμβολο το οποίο είχε και διαφορετικές ονομασίες.


Η λέξη swastika προέρχεται από την σανσκριτική λέξη svastika, σημασία της οποίας είναι κάθε είδους τύχη, και ιδιαίτερα είναι ένα διακριτικό σημάδι πάνω σε άτομα ή αντικείμενα για να δηλώσουν καλοτυχία. Αποτελείται από τις λέξεις su που σημαίνει καλός και το asti που σημαίνει υπάρχω. Επομένως το svasti σημαίνει ευημερία. Η κατάληξη –ka αποτελεί ένα υποκοριστικό, συνεπώς η λέξης svastika μπορεί να μεταφραστεί κατά γράμμα ως «μικρά πραγματάκια που σχετίζονται με την ευημερία».


Βέβαια με το πέρασμα των αιώνων και ανάλογα με τον πολιτισμό στον οποίο πέρασε υιοθετήθηκαν διαφορετικές ονομασίες για το σύμβολο αυτό
Crux gammata – Ρώμη – Σύμβολο του Κεραυνοβόλου Δία και του Ομβρίου
Tετρασκέλιον – Ελλάδα
Σφυρί του Θορ - Σκανδιναβία
Fylfot – Αγγλία – Σημαίνει τέσσερα πόδια και αναφέρεται κυρίως στη σβάστικα που διακοσμεί κτίρια ή πόρτες
Gyung – drung ή geg-gsang – Θιβέτ
Μαύρη αράχνη – Μέση και Δυτική Ευρώπη
Αγκυλωτός σταυρός – Ή πιο συγκεκριμένα στη Δανία Ηakenkruis, Ισλανδία Hakakross, Γερμανία Hakenkreuz, Φιλανδία Ηakaristi, Νορβηγία Hakekors, Ιταλία croce uncinata και Σουηδία Hakkors (περιοχές όπου αργότερα θα αποκτήσει τη σημασία του αντιπροσωπευτικού συμβόλου της άριας φυλής)

Μέχρι οι Ναζί να κάνουν χρήση αυτού του συμβόλου, η σβάστικα χρησιμοποιούταν από πολλούς πολιτισμούς για τα τελευταία 3000 χρόνια και αντιπροσώπευε τη ζωή, τον ήλιο, τη δύναμη, την ικανότητα και την καλή τύχη.
Ακόμη και στις αρχές του 20ου αιώνα παρέμενε σύμβολο με θετική σημασία. Για παράδειγμα ήταν ένα συνηθισμένο διακοσμητικό σύμβολο το οποίο συχνά κοσμούσε τσιγαροθήκες, καρτ ποστάλ, νομίσματα, ακόμη και κτίρια. Κατά τη διάρκεια του Αʼ Παγκοσμίου Πολέμου μπορούσε να βρεθεί ακόμη και πάνω σε επωμίδες Αμερικανών στρατιωτών και σε φιλανδικές αεροπορικές εταιρίες μέχρι και τον Βʼ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ας ξεκινήσουμε όμως με τον αυθεντικό συμβολισμό της σβάστικας, πριν ακόμη αλλοιωθεί η σημασία της από τη ναζιστική Γερμανία..

Ινδουισμό
ς: Η σβάστικα έχει βρεθεί σε όλους τους ινδουιστικούς ναούς, σε πινακίδες, βωμούς, εικονογραφίες στην Ινδία και το Νεπάλ, μέρη στα οποία παραμένει ακόμη πολύ δημοφιλές. Ιδιαίτερη είναι η εμφάνισή της στην εικονογράφηση του θεού Γκανέσα, θεός ιχνηλάτης, προστάτης της σοφίας και των σταυροδρομιών.

Θεωρείται το δεύτερο πιο ιερό σύμβολο, μετά το Om. Στον Ινδουισμό και τα δύο σύμβολα αντιπροσωπεύουν τις δύο μορφές του δημιουργού Θεού Βράχμα. Η αριστερόστροφη σβάστικα συμβολίζει την εξέλιξη του Σύμπαντος (Pravritti) , η δεξιόστροφη συμβολίζει την καταστροφή του κόσμου (Nivritti). Η δεξιόστροφη όμως σβάστικα δεν αποτελεί σύμβολο που εκφράζει το Κακό, όπως έχει υπερισχύσει στις σημερινές αντιλήψεις. Αντίθετα αντανακλά δύο βασικά εξελικτικά χαρακτηριστικά της πορείας του Σύμπαντος, τη νύχτα και τη φθορά.
H σβάστικα με την έννοια της ευδαιμονίας (svastika) συναντάται για πρώτη φορά στα δύο μεγάλα ινδικά έπη Ramayana και Mahabharata, όπου και συνδέεται όχι μόνο με την έννοια της ευτυχίας, αλλά και με την έννοια της καλοτυχίας και το Θεό Βραχμά, όπως επίσης και με την έννοια της μετενσάρκωσης (samsara).
Έχει χρησιμοποιηθεί επίσης ως σηματοδότηση των τεσσάρων οριζόντων της γης. Η χρήση της ως σύμβολο του Ήλιου παρατηρείται πρώτη φορά από την αναπαράστασή του Σούργια, θεός του Ήλιου.
Θεωρείται εξαιρετικά ιερό και ευοίωνο από όλους τους Ινδουιστές και χρησιμοποιείται ανελλιπώς στη διακόσμηση κάθε είδους αντικειμένου που σχετίζεται με τον ινδουιστικό πολιτισμό Χρησιμοποιείται σε όλα τα ινδουιστικά μάντρα και ιερά σχέδια. Σε κάθε υποτμήμα της Ινδίας παρατηρείται σε πλευρές ναών, πάνω σε θρησκευτικά έγγραφα.



Βουδισμός:
Στη θρησκεία αυτή η σβάστικα, οποιασδήποτε κατεύθυνσης, εμφανίζεται στο στήθος ορισμένων αγαλμάτων του Βούδα συμβολίζοντας την ιερή καρδιά του. Επίσης, στον γλυπτικό τομέα, είναι συχνά χαραγμένη και στα πέλματα του φιλοσόφου.
Η σβάστικα που χρησιμοποιείται στη βουδιστική τέχνη και στα βουδιστικά χειρόγραφα είναι γνωστή στα ιαπωνικά ως manji. Αντιπροσωπεύει τη Dharma (Διδασκαλία της Αλήθειας και της Δικαιοσύνης που προσέφερε ο Βούδας), την οικουμενική αρμονία και την ισορροπία των αντιθέτων. Η αριστερόστροφη σβάστικα (omote manji) αντιπροσωπεύει την αγάπη και την ευσπλαχνία. Η δεξιόστροφη (ura manji) αντιπροσωπεύει τη δύναμη και την εξυπνάδα.


Στο βουδισμό μάλιστα παρουσιάζεται και σε διαφορετικούς χρωματισμούς και αναλόγως συμβολίζει και κάτι διαφορετικό. Πιο συγκεκριμένα:

Μπλε – συμβολίζει τις άπειρες ουράνιες αρετές
Κόκκινη – συμβολίζει τις άπειρες ιερές αρετές της καρδιάς του Βούδα
Κίτρινη – συμβολίζει την άπειρη ευημερία
Πράσινη – συμβολίζει τις άπειρες ικανότητες στη γεωργία

Λόγω του συσχετισμού της με τη δεξιόστροφη ναζιστική σβάστικα, οι βουδιστικές σβάστικες από τα μέσα του 20ου αιώνα είναι κυρίως αριστερόστροφες.
Τσαϊνισμός: Στον Τσαϊνισμό, μία ασκητική παράδοση της Ινδίας, η σβάστικα είναι το μοναδικό ιερό σύμβολο. Η θρησκεία αυτή δε κάνει καθόλου χρήση του Ομ, αλλά αντιθέτως δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στη σβάστικα απʼ ότι οι Ινδουιστές. Είναι το σύμβολο του εβδόμου Jina, του αγίου Tirthankara Suparsva. Αντιπροσωπεύει τη Θεία Δύναμη και με τους τέσσερις βραχίονες παρουσιάζει τις τέσσερις μορφές μετενσάρκωσης: πρωτοπλασματική ζωή, ζωική/φυτική, ανθρώπινη και ουράνια. Όλοι οι τσαϊνιστικοί βωμοί και ιερά βιβλία πρέπει να περιέχουν αυτό το σύμβολο. Όλες οι τελετές αρχίζουν και τελειώνουν με τον πολλαπλό σχεδιασμό του συμβόλου με ρύζι γύρω από το ιερό.
Κίνα: Η σβάστικα θα φτάσει και στην Κίνα, όπου θα γίνει γνωστή με την ονομασία wanji όπου και συμβολίζει ό,τι συμβολίζει και το γιν γιανγκ, ανάλογα με τη φορά της. Δηλαδή η δεξιόστροφη σβάστικα ταυτίζεται με το γιανγκ, που συμβολίζει το φωτεινό, το ενεργό, το θετικό, και η αριστερόστροφη με το γιν, που συμβολίζει το σκοτεινό, το παθητικό, το αρνητικό.
Αμερική: Ακόμη και στην Αμερική είχαμε την εμφάνιση της σβάστικας σε νεότερες εποχές. Η χρήση της έγινε από κάποιες ινδιάνικες φυλές, όπως στους Ναβάχος για τις θεραπευτικές τους τελετές και στους Χόπι ως σύμβολο των περιπλανώμενων φυλών τους. Με το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο όμως έπαψε η χρήση της σβάστικας για να μη γίνει κάποιος συσχετισμός με τους ναζιστές.
Αξιοσημείωτο είναι να αναφερθεί ότι ορισμένες χριστιανικές εκκλησίες σε ρωμαϊκές και γοτθικές περιοχές διακοσμούνται με το σύμβολο αυτό, μαζί με σχέδια της πρώιμης ρωμαϊκής τέχνης. Σβάστικες επιδεικνύονται και στο μωσαϊκό της Αγίας Σοφίας του Κίεβου της Ουκρανίας, η οποία χρονολογείται από το 12ο αιώνα. Εμφανίζονται επίσης και ως επαναλαμβανόμενα διακοσμητικά μοτίβα σε ένα τάφο στον Αγ. Αμβρόσιο στο Μιλάνο.

Η αλλαγή του νοήματος

Γύρω στο 1800, χώρες γύρω από την Γερμανία άρχιζαν να επεκτείνονται ακόμη περισσότερο και να δημιουργούν αυτοκρατορίες. Η Γερμανία δεν ήταν ακόμη ενιαίο κράτος μέχρι και το 1871. Μέχρι τότε η σβάστικα ήταν ιδιαίτερα θετικά αποδεκτή στην Ευρώπη σύμφωνα με την αρχαιολογική εργασία του Heinrich Schliemann, ο οποίος ανακάλυψε το σύμβολο στην περιοχή της αρχαίας Τροίας και το συσχέτισε με την αρχαία μετανάστευση των Ινδοευρωπαίων ανθρώπων (άρια φυλή). Έτσι οι Γερμανοί εθνικιστές επέλεξαν να κάνουν χρήση της σβάστικας, στα μέσα του 19ου αιώνα, εξαιτίας της σύνδεσής της με την Άρια φυλή για να δείξουν ότι υπάρχει μία μακρά και σπουδαία γερμανική ιστορία.

Στα τέλη του 19ου αιώνα μπορούσε κανείς να συναντήσει η σβάστικα σε γερμανικά εθνικιστικά περιοδικά και ήταν πλέον το επίσημο έμβλημα της γερμανικής γυμναστικής συνομοσπονδίας. Κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα υπήρξε ένα συνηθισμένο σύμβολο στη Γερμανία το οποίο αντιπροσώπευε το γερμανικό εθνικισμό και τη γερμανική έπαρση.

Ακόμη κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου παρατηρήθηκε πάνω σε επωμίδες μελών της 45ης αμερικανικής μεραρχίας και στις φιλανδικές αεροπορικές πολεμικές δυνάμεις. Μόνο μετά τη περίοδο των Ναζί απέκτησε μία δευτερεύουσα ερμηνεία. Οι Ναζί το πήραν από προγενέστερα γερμανικά εθνικιστικά κινήματα, για τα οποία η σβάστικα ήταν σύμβολο της «άριας» ταυτότητάς τους, μια ιδέα η οποία ταυτίστηκε από θεωρητικούς όπως ο Alfred Rosenberg.

Χίτλερ και Ναζί

Το 1920 ο Αδόλφος Χίτλερ αποφάσισε ότι η ναζιστική παράταξη είχε ανάγκη από το δικό της έμβλημα και τη δική της σημαία. Για τον Χίτλερ μία καινούργια σημαία έπρεπε να είναι «ένα σύμβολο της δικής τους πάλης» ως επίσης και «πολύ εντυπωσιακή όπως μία αφίσα»

Στις 7 Αυγούστου του 1920 στο κογκρέσο του Σαλτζμπεγρκ, η σημαία αυτή έγινε το επίσημο έμβλημα της Ναζιστικής ομάδας.
Στο αυτοβιογραφικό του έργο Mein Kampf o Χίτλερ περίγραψε τη νέα σημαία των Ναζιστών: «Στο κόκκινο χρώμα βλέπουμε την κοινωνική, ιδανικό ενός κινήματος, στο λευκό χρώμα το εθνικιστικό ιδανικό, και στη σβάστικα βλέπουμε την αποστολή και το καθήκον του αγώνα για τη νίκη της Άριας Φυλής, και από το ίδιο έμβλημα το θρίαμβο της ιδέας ενός δημιουργικού κατορθώματος, το οποίο όπως ήταν έτσι θα είναι πάντα αντισημιτικό."

Εξαιτίας του συμβάντος αυτού, ότι δηλαδή η σβάστικα υπήρξε έμβλημα των Ναζιστών, σύντομα απέκτησε αρνητική σημασία, έγινε σύμβολο του μίσους, του αντισημιτισμού, της βίας, του θανάτου και της δολοφονίας.


Και τώρα τι;

Υπάρχει πλέον μεγάλη διαμάχη στη σημερινή ερμηνεία του συμβόλου. Για 3.000 έτη η σβάστικα ήταν σύμβολο της ζωής και της καλής τύχης. Αλλά εξαιτίας των Ναζιστών παρερμηνεύτηκε και κατέληξε να συμβολίζει το θάνατο και το μίσος.
Οι αντιφατικές αυτές ερμηνείες δημιουργούν προβλήματα στη σημερινή κοινωνία. Για του βουδιστές και τους Ινδουιστές είναι ένα σύμβολο εξαιρετικής θρησκευτικής σημασίας, του οποίου και η χρήση είναι συχνή. Ο Chirag Badlani μοιράζεται μια ιστορία σχετικά με κάποια περίοδο που πήγε να βγάλει κάποια φωτοαντίγραφα ορισμένων ινδουιστών θεοτήτων για το ναό του. Ενώ βρισκόταν στη σειρά για να πληρώσει για τις φωτοτυπίες, ορισμένοι από την ουρά παρατήρησαν ότι μία από τις φωτογραφίες περιείχε μία σβάστικα. Τον αποκάλεσαν Ναζιστή.
Δυστυχώς οι Ναζί ήταν τόσο δραστικοί στη χρήση που έκαναν με το σύμβολο αυτό, ώστε πολλοί να μη γνωρίζουν καμιά άλλη ερμηνεία του συμβόλου αυτού. Από το τέλος του Β Παγκοσμίου, οι παραδοσιακές χρήσεις της σβάστικας στον δυτικό κόσμο αποθαρρύνθηκαν. Πολλοί αθώοι άνθρωποι ή παραγωγές καταδιώχθηκαν άδικα. Υπήρξαν πολλές προσπάθειες από ανθρώπους και ομάδες για το ξεστράβωμα των δυτικών ώστε να κοιτάξουν πιο πέρα από την πρόσφατη συσχέτιση του συμβόλου με τους Ναζί και να απευθυνθούν στην προϊστορική της προέλευση, αλλά αποδείχθηκαν άκαρπες.

Tέλος ας μην ξεχνάμε ότι η
Σβάστικα χρησιμοποιούνταν και χρησιμοποιείται ακόμα σε τελετές και αποτελεί ένα πανίσχυρο σύμβολο της μαύρης μαγείας :whistle::whistle: και του σατανισμού!!!

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DrStrangelove

Περιβόητο μέλος

Ο DrStrangelove αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μοντέλο. Έχει γράψει 5,311 μηνύματα.
Η δεξιόστροφη swastika που χρησιμοποιήθηκε κι από τους Ναζί, είναι το σύμβολο του Θανάτου.

:hmm: ?
Η αριστερόστροφη, σύμβολο αρσενικό. Το αντίστοιχο Γιανγκ των Κινέζων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
卐 卐 卐

my 2 cents
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 11 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top