Πουπουλίνα
Επιφανές μέλος
Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.110 μηνύματα.

21-12-23

19:06
Δεν το ειδα να παιζει σαν θεμα,αλλα νομιζω θα ειχε ενδιαφερον να κανουμε μια δημοσκοπιση.
Η ειδηση
Εγω δεν καταλαβαινω γιατι πρεπει εμεις να θρηνησουμε θυματα ΕΛΛΗΝΕΣ, επειδη δεν μπορει ή καλυτερα δεν θελει η διεθνης κοινοτητα να @ξει τους Χουθι και την ΥΕΜΕΝΗ..καθως ειναι θυλακας τρομοκρατιας.Δεν δρουν μονο στην Υεμενη,..αλλα ΚΑΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ.
Ψηφιστε.
Η ειδηση
Δένδιας: Η Ελλάδα στέλνει φρεγάτα στην Ερυθρά Θάλασσα
10:14 - 21 Δεκ 2023 | Πολιτική
![]()
Την αποστολή φρεγάτας στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε το πρωί της Πέμπτης (21/12) ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο κ. Δένδιας ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο της Διεθνούς Ναυτικής Επιχείρησης Prosperity Guardian, δηλαδη Διαφύλαξη της Ευημερίας στην Ερυθρά Θάλασσα, η Ελλάδα θα αποστείλει φρεγάτα για την εξασφάλιση της ελεύθερης ναυσιπλοΐας στην περιοχή, στο πλαίσιο διεθνούς ναυτικής δύναμης που θα συμμετέχει στις εκεί επιχειρήσεις.
Υπενθυμίζεται ότι το τελευταίο διάστημα έχουν κλιμακωθεί οι επιθέσεις των σιιτών ανταρτών Χούθι της Υεμένης εναντίον πλοίων που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα και κατ’ αυτούς συνδέονται με το Ισραήλ.
Οι επιθέσεις έχουν αναγκάσει πολλές εταιρείες να διακόψουν τη διέλευση μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, μεταξύ των οποίων η BP, η ελβετική MSC, η γαλλική CMA CGM, η δανική Maersk, η γερμανική Hapag-Lloyd και η OOCL, με έδρα το Χονγκ Κονγκ.
Οι επιθέσεις έχουν οδηγήσει σε αυξήσεις των ναύλων, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες αποφεύγουν τη διώρυγα του Σουέζ και ταξιδεύουν γύρω από την Αφρική για να φτάσουν στον Ινδικό Ωκεανό. Αυτό προσθέτει έως και 14 ημέρες στο ταξίδι, ανεβάζοντας το κόστος των καυσίμων και αυξάνοντας τις δαπάνες που σχετίζονται με τις αυξημένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Διεθνής συμμαχία για την προστασία των εμπορικών πλοίων
Οι ΗΠΑ, σε συνεργασία και με άλλες χώρες, συγκρότησαν εξειδικευμένη ομάδα για την προστασία των εμπορικών πλοίων, που ταξιδεύουν μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, από τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι.
«Πρόκειται για μια διεθνή πρόκληση που απαιτεί συλλογική δράση», ανέφερε ο αμερικανός υπουργός Άμυνας, Λόιντ Όστιν, σε δήλωσή του, κατά την ανακοίνωση της επιχείρησης Task Force Operation Prosperity Guardian. Άλλες χώρες του συνασπισμού είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, το Μπαχρέιν, ο Καναδάς, η Γαλλία, η Ιταλία, οι Κάτω Χώρες, η Νορβηγία, οι Σεϋχέλλες και η Ισπανία.
Στο πλαίσιο αυτό, προφανώς, συνδράμει και η Ελλάδα.
Πηγή: Reporter.gr
Εγω δεν καταλαβαινω γιατι πρεπει εμεις να θρηνησουμε θυματα ΕΛΛΗΝΕΣ, επειδη δεν μπορει ή καλυτερα δεν θελει η διεθνης κοινοτητα να @ξει τους Χουθι και την ΥΕΜΕΝΗ..καθως ειναι θυλακας τρομοκρατιας.Δεν δρουν μονο στην Υεμενη,..αλλα ΚΑΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ.
Ψηφιστε.
giannhs2001
Επιφανές μέλος
Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 22.027 μηνύματα.

21-12-23

19:21
Αν δεν είναι υποχρέωση μας δεν θα έπρεπε να στείλουμε. Η Ελλάδα δεν χρειάζεται να εκτίθεται διαρκώς όπως με την Ουκρανία ούτε να διασκορπίζει το στόλο της. Εάν είναι κοινή απόφαση της συμμαχίας και συνεπώς υποχρέωση τότε καλά κάναμε. Πρέπει να προσέχουμε πότε και σε τι θα κάνουμε τους ανυπάκουους.
Πουπουλίνα
Επιφανές μέλος
Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.110 μηνύματα.

21-12-23

19:53
Σιγουρα δεν ειμασταν υποχρεωμενοι.Φανηκε και απο τα λεγομενα του Δενδια.Κια δεν ειναι θεμα ΝΑΤΟ.Αφου και οι σευχελλες στελνουν κατι.Αν δεν είναι υποχρέωση μας δεν θα έπρεπε να στείλουμε. Η Ελλάδα δεν χρειάζεται να εκτίθεται διαρκώς όπως με την Ουκρανία ούτε να διασκορπίζει το στόλο της. Εάν είναι κοινή απόφαση της συμμαχίας και συνεπώς υποχρέωση τότε καλά κάναμε. Πρέπει να προσέχουμε πότε και σε τι θα κάνουμε τους ανυπάκουους.
Valder
Τιμώμενο Μέλος
Ο Αυτοκράτωρ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 41 ετών, επαγγέλλεται Χρηματιστής και μας γράφει από Αυστρία (Ευρώπη). Έχει γράψει 34.197 μηνύματα.

21-12-23

22:53
Δεν γνωρίζω το πλήρες πλαίσιο και σκεπτικό της απόφασης για να εκφέρω εμπεριστατωμενη άποψη αλλά μονο και μονο για α) επίδειξη σημαίας, β) συμμαχική υποστηριξη και γ) προστασία της εμπορικής ναυτιλίας στην οποία ηγούμαστε παγκοσμίως
Γι αυτους τους λόγους κατ αρχάς, ειμαι υπερ.
Γι αυτους τους λόγους κατ αρχάς, ειμαι υπερ.
Πουπουλίνα
Επιφανές μέλος
Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.110 μηνύματα.

22-12-23

18:37
Αν πηγαινε ο γιος ή η κορη σου θα εβλεπες αν ησουν υπερ.Δεν γνωρίζω το πλήρες πλαίσιο και σκεπτικό της απόφασης για να εκφέρω εμπεριστατωμενη άποψη αλλά μονο και μονο για α) επίδειξη σημαίας, β) συμμαχική υποστηριξη και γ) προστασία της εμπορικής ναυτιλίας στην οποία ηγούμαστε παγκοσμίως
Γι αυτους τους λόγους κατ αρχάς, ειμαι υπερ.
Θα ειμαστε λεει και στην πρωτη γραμμη.Στις μαχες.
Valder
Τιμώμενο Μέλος
Ο Αυτοκράτωρ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 41 ετών, επαγγέλλεται Χρηματιστής και μας γράφει από Αυστρία (Ευρώπη). Έχει γράψει 34.197 μηνύματα.

22-12-23

18:38
Δεν μπορώ να σου απαντησω με ειλικρίνεια σε αυτό, γιατι δεν ξερω το συναίσθημα.Αν πηγαινε ο γιος ή η κορη σου θα εβλεπες αν ησουν υπερ.
Θα ειμαστε λεει και στην πρωτη γραμμη.Στις μαχες.
Μιλαω απο την πλευρά κάποιου που δεν έχει προσωπικό στοίχημα στην υπόθεση, δεν το έκρυψα ποτέ.
Πουπουλίνα
Επιφανές μέλος
Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.110 μηνύματα.

22-12-23

18:44
Και καλα εκανες και απαντησες με ειλικρινια.Δεν μπορώ να σου απαντησω με ειλικρίνεια σε αυτό, γιατι δεν ξερω το συναίσθημα.
Μιλαω απο την πλευρά κάποιου που δεν έχει προσωπικό στοίχημα στην υπόθεση, δεν το έκρυψα ποτέ.
Το ζητουμενο δεν ειναι μονο τα παιδια μας εκει..αλλα και το τι θα μπορει να σημανει αυτο ΕΔΩ με περιπτωσεις τρομοκρατιας.
Valder
Τιμώμενο Μέλος
Ο Αυτοκράτωρ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 41 ετών, επαγγέλλεται Χρηματιστής και μας γράφει από Αυστρία (Ευρώπη). Έχει γράψει 34.197 μηνύματα.

22-12-23

19:22
Αν θέλεις την άποψή μου, αφού βρίσκεται που βρίσκεται τόση δυτική δύναμη πυρός εκεί, θα έπρεπε να αδειάσουν όλο το οπλοστάσιο πάνω στους χούθι και να τελειώσει η ιστορία να γίνει οικόπεδο.Και καλα εκανες και απαντησες με ειλικρινια.
Το ζητουμενο δεν ειναι μονο τα παιδια μας εκει..αλλα και το τι θα μπορει να σημανει αυτο ΕΔΩ με περιπτωσεις τρομοκρατιας.
Πουπουλίνα
Επιφανές μέλος
Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.110 μηνύματα.

22-12-23

19:30
Ε αυτο ειπα και εγω..αλλα δεν νομιζω οτι αυτο εννοουν.Η αποστολη βασικα θα ειναι να συνοδευουν τα πλοια..και να ανοιγουν πυρ οταν και αν δεχτουν επιθεση.Αν θέλεις την άποψή μου, αφού βρίσκεται που βρίσκεται τόση δυτική δύναμη πυρός εκεί, θα έπρεπε να αδειάσουν όλο το οπλοστάσιο πάνω στους χούθι και να τελειώσει η ιστορία να γίνει οικόπεδο.
Εγω απο την αρχη ειπα οτι γιατι πρεπει να πληρωσουμε αιμα ελληνων αλλα και γενικοτερα,επειδη δεν ειναι ικανοι ή μαλλον δεν θελουν να τους ξεπαστρεψουν στην Υεμενη;
Τον Σανταμ Χουσειν ηξεραν να τον ξεπαστρεψουν και δνε ειχε καν πυρηνικα..εδω εχουμε μια χωρα/τρομοκρατοι με μια τρομοκρατικη ομαδα που πεταει μεχρι και πυραυλους στο ισραηλ και εμεις απλα θα παμε να κινδυνευσουμε για να [προστατευουμε ΤΟΥΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ; ΓΙΑΤΙ;
Για σκεψου το λιγο.Κινδυνευουν ελληνες για ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ; ΓΙΑΤΙ;
Valder
Τιμώμενο Μέλος
Ο Αυτοκράτωρ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 41 ετών, επαγγέλλεται Χρηματιστής και μας γράφει από Αυστρία (Ευρώπη). Έχει γράψει 34.197 μηνύματα.

22-12-23

19:38
Γιατί νουδούλα.Για σκεψου το λιγο.Κινδυνευουν ελληνες για ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ; ΓΙΑΤΙ;
Θα φέρω 500 χιλιαδες ανατολασιάτες γιατι το ζητήσαν οι γαιοκτημονες (το κεφάλαιο)
Χαρακτηριστικα θα σου πω απο τη Δυτ Μακεδονία, οι ρητινεργατες που ζητησαν στην Κρητη, πήγαν μονο 2 ατομα αν άκουσα καλά. Αντι να δωσεις σοβαρά κινητρα και μισθούς, λες γιατι δεν πηγε ο Έλληνας στην πεινα, ας φέρω 500 χιλιαδες ανατολασιατες κι όλα καλά. Σοβαρά; Κανονικα επρεπε να βαλουν το χέρι στην τσέπη να δωσουν καλο μισθο στους ελληνες και να πανε οι έλληνες να πιάσουν δουλειά.
2 (ΔΥΟ) άτομα πήγαν, μόνο. Δεν πάνε, δεν συμφέρει.
Θα στειλω τα παιδια στην Ερυθρα να κινδυνέψουν γιατι το ζητησε η ίδια ναυτιλία που ναι μεν ειναι ελληνικη αλλά δεν συνεισφέρει και τοσα πολλά στην ελληνικη οικονομια σε πραγματικα νουμερα και αν θυμασαι ο αλλος ειχε πει "να παει να αυτωθει ο ΠΘ τον εχουμε γραμμενο" τι ειχε πει, ενας εφοπλιστης. (το κεφάλαιο)
Εγω θα τους άδειαζα όλο το δυτικο οπλοστασιο επανω τους να μη μεινει ουτε κολυμπηθροξυλο όρθιο.
Αλλα βλεπεις ο Σανταμ είχε πετρέλαια, και έργα, και ανοικοδόμηση, έπρεπε να κερδισουν οι δυτικες εταιρίες. Η "δημοκρατία" έπρεπε να τον διδάξει υποταγή. Εδω δε θελουμε δημοκρατία;
Κρούεις ανοικτάς θύρας, μιλάς τα αυτονόητα, τι άλλο να πω.
fmarulezkd
Πολύ δραστήριο μέλος
Ο fmarulezkd αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, επαγγέλλεται Δημόσιος υπάλληλος και μας γράφει από Νορβηγία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1.833 μηνύματα.

22-12-23

20:07
1. 8% του ΑΕΠ δεν είναι και τόσα πολλά;Θα στειλω τα παιδια στην Ερυθρα να κινδυνέψουν γιατι το ζητησε η ίδια ναυτιλία που ναι μεν ειναι ελληνικη αλλά δεν συνεισφέρει και τοσα πολλά στην ελληνικη οικονομια σε πραγματικα νουμερα και αν θυμασαι ο αλλος ειχε πει "να παει να αυτωθει ο ΠΘ τον εχουμε γραμμενο" τι ειχε πει, ενας εφοπλιστης. (το κεφάλαιο)
2. Τα δικαιώματά μας (ι.ε ελεύθερη και ασφαλή διέλευση πλοίων) τα υπερασπιζόμαστε μόνο βάση οικονομικού ωφέλους;
3. Χωρίς ασφαλή διέλευση των πλοίων, όλα τα εισαγώμενα σκατολοΐδια (βλέπε θέμα temu) εξ' ανατολής και θα ακριβύνουν και θα καθυστερούν. Πληθωρισμός, ακρίβεια, καθημερινά προβλήματα και τα σχετικά.
4. Ακόμα και περιβαλλοντικά υπάρχει κόστος, λόγω των μακρύτερων διαδρομών.
Γνώμη που θα συμμεριστούν πολλοί δυτικοί πολίτες, όταν τα βραχιολάκια συμπαράστασης της Παλεστίνης που παρήγγειλαν από το AliExpress αργήσουν να φτάσουν στο γραμματοκιβώτιό τους. Χαζή η κίνηση των Χούθι να ξεβολέψουν τους Δυτικούς Υπερκαταναλωτές.Εγω θα τους άδειαζα όλο το δυτικο οπλοστασιο επανω τους να μη μεινει ουτε κολυμπηθροξυλο όρθιο.
Valder
Τιμώμενο Μέλος
Ο Αυτοκράτωρ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 41 ετών, επαγγέλλεται Χρηματιστής και μας γράφει από Αυστρία (Ευρώπη). Έχει γράψει 34.197 μηνύματα.

22-12-23

20:32
1. 8% του ΑΕΠ δεν είναι και τόσα πολλά;
Το πραγματικο αποτυπωμα ειναι 1%. Το υπολοιπο 7% δεν φτανει ποτε να ωφελήσει τον ελληνικο λαό.
Ο καλύτερος υπουργος ναυτιλίας είναι αυτος που θα μας αφηνει στην ησυχία μας, λενε οι εφοπλιστές.
Ως τι άλλο;2. Τα δικαιώματά μας (ι.ε ελεύθερη και ασφαλή διέλευση πλοίων) τα υπερασπιζόμαστε μόνο βάση οικονομικού ωφέλους;
Ναι και; Άλλος ένας λόγος για οριστικη επέμβαση και εξάλειψη της απειλής.3. Χωρίς ασφαλή διέλευση των πλοίων, όλα τα εισαγώμενα σκατολοΐδια (βλέπε θέμα temu) εξ' ανατολής και θα ακριβύνουν και θα καθυστερούν. Πληθωρισμός, ακρίβεια, καθημερινά προβλήματα και τα σχετικά.
Δε μπορει εσυ να εκτοξευεις απο τις ΜΕΚΟ πύραυλο 2 εκατομυριων ευρώ για να αναχαιτισεις drone 5 χιλιάδων Ευρώ. Για να προστατέψεις τον εφοπλιστή. Για πόσο;
Δεν ειπα ποτε οτι δεν επρεπε να πάμε. Ίσα ίσα ειμαι υπερ και σε εισβολή και εξάλειψη.
Δε σε καταλαβαινω γιατι το λες σε μενα αυτό και που θες να φτάσεις με αυτο το σκεπτικό.Γνώμη που θα συμμεριστούν πολλοί δυτικοί πολίτες, όταν τα βραχιολάκια συμπαράστασης της Παλεστίνης που παρήγγειλαν από το AliExpress αργήσουν να φτάσουν στο γραμματοκιβώτιό τους. Χαζή η κίνηση των Χούθι να ξεβολέψουν τους Δυτικούς Υπερκαταναλωτές.
Πουπουλίνα
Επιφανές μέλος
Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.110 μηνύματα.

22-12-23

20:42
Τι ακριβως συζηταμε; Αφου καν φορους δεν πληρωνουν λεμε..ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΣΗΜΑΙΑ.
Μας τρολαρει ο αλλος;
ΜΑΣ ΕΚΒΙΑΖΟΥΝ ΑΣΥΣΤΟΛΑ
thepressproject.gr
Ελα και ξερναω με τις @ριες..
Μας τρολαρει ο αλλος;
ΜΑΣ ΕΚΒΙΑΖΟΥΝ ΑΣΥΣΤΟΛΑ

Τα προνόμια των εφοπλιστών στο Σύνταγμα θα παραμείνουν απείραχτα; - The Press Project - Ειδήσεις, Αναλύσεις, Ραδιόφωνο, Τηλεόραση
Η συζήτηση για την αναθεώρηση του Συντάγματος εμφανίζει ένα σκανδαλώδες κενό. Δεν έχει υπάρξει μέχρι στιγμής καμία αναφορά στο άρθρο 107, που προβλέπει και διασφαλίζει τις δεκάδες φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών.…
Τα προνόμια των εφοπλιστών στο Σύνταγμα θα παραμείνουν απείραχτα;
Η συζήτηση για την αναθεώρηση του Συντάγματος εμφανίζει ένα σκανδαλώδες κενό. Δεν έχει υπάρξει μέχρι στιγμής καμία αναφορά στο άρθρο 107, που προβλέπει και διασφαλίζει τις δεκάδες φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών. Μολονότι είναι εξαφανισμένο από τη δημόσια συζήτηση και «ανύπαρκτο» για τα «φιλοεφοπλιστικά» ή φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ, το ζήτημα της φορολόγησης του «μεγαλύτερου στόλου στον κόσμο», του ελληνόκτητου, με ετήσια κέρδη πολλών δισ., χρίζει τουλάχιστον συζήτησης, σωστής ενημέρωσης και μάλλον απαραίτητης μεταρρύθμισης.
του Θάνου Καμήλαλη
Στη συζήτηση για την αναθεώρηση του Συντάγματος, έχει ήδη αναφερθεί μια ευρεία γκάμα θεμάτων. Ο ΣΥΡΙΖΑ για παράδειγμα, προσπαθεί να ρίξει το βάρος στις «αλλαγές» στις σχέσεις κράτους – Εκκλησίας, στην υιοθέτηση της «θρησκευτικής ουδετερότητας» του ελληνικού κράτους, αλλά και στην ανάγκη κατάργησης του νόμου περί (μη) ευθύνης υπουργών. Η Νέα Δημοκρατία βάζει ως πρώτο ζήτημα το άρθρο 16, ζητώντας τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα. Τα δύο μεγάλα κόμματα (και η συντριπτική πλειοψηφία των μικρότερων) ξεχνάνε βολικά ένα βασικό και κρίσιμο ζήτημα.
Όταν αναφέρονται τα φορολογικά προνόμια των εφοπλιστών, ένα σύνηθες αντεπιχείρημα είναι ότι δεεν μπορεί να αλλάξει ριζικά η κατάσταση, καθώς, 43 χρόνια πριν, ένας νόμος ενσωματώθηκε στο Σύνταγμα και διατηρείται μέχρι σήμερα, προστατεύοντάς τους.
Το άρθρο 107 του Συντάγματος, όπως ισχύει σήμερα, προβλέπει:
1. H πριν από την 21 Aπριλίου 1967 νομοθεσία με αυξημένη τυπική ισχύ για την προστασία κεφαλαίων εξωτερικού διατηρεί την αυξημένη τυπική ισχύ που είχε και εφαρμόζεται και στα κεφάλαια που θα εισάγονται στο εξής.
Tην ίδια ισχύ έχουν και οι διατάξεις των Kεφαλαίων A΄ έως και Δ΄ του τμήματος A΄ του νόμου 27/75 «περί φορολογίας πλοίων, επιβολής εισφοράς προς ανάπτυξιν της εμπορικής ναυτιλίας, εγκαταστάσεως αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ρυθμίσεως συναφών θεμάτων».
Οι ευνοϊκές ρυθμίσεις υπέρ των εφοπλιστών ξεκίνησαν ακόμα νωρίτερα, Από το Σύνταγμα του 1952 και με σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων, υπό το επιχείρημα της «στήριξης της ελληνικής ναυτιλίας» μπήκαν οι βάσεις για το ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς που απολαμβάνουν οι ολιγάρχες της ελληνικής ναυτιλίας. Σε δημοσίευμα του το 2015, ο «Ιός» στην «Εφημερίδα των Συντακτών», ανέφερε απόσπασμα της τοποθέτησης του τότε αρχηγού της ΕΔΗΚ (Ένωσης Δημοκρατικού Κέντρου),Γεώργιου Μαύρου,, ο οποίος αναλύει το μέχρι τότε ιστορικό:
«Ητο η εποχή κατά την οποίαν ήτο ουσιαστικώς ανύπαρκτος η ελληνική ναυτιλία. Και εγένετο μία πρώτη δοκιμή διά να ίδωμεν πώς είναι δυνατόν να προσελκύσωμεν προς την ελληνικήν σημαίαν σκάφη. Είναι νόμος διακομματικός, τον εψήφισαν τα δύο μεγάλα κόμματα της Βουλής τότε. […] Ο κλάδος αυτός της οικονομίας εζήτησε να έχη μείζονα κατοχύρωσιν και έγιναν σχετικές συζητήσεις και υπό τον όρον της αποδοχής από τα δύο μεγάλα κόμματα τότε εγένετο ο νόμος αποδεκτός από την Βουλήν.
»Και τι έκαμε ο νόμος αυτός. Καθιέρωνε δοκιμαστικώς ένα πάγιον ποσοστόν φορολογίας επί των ακαθαρίστων εσόδων από τας ναυλώσεις των πλοίων. Δεν απέδωσε το νομοθέτημα εκείνο. Ησαν πολύ ολίγες νηολογήσεις που έγιναν ελληνικών σκαφών και το 1952 έπεσε η ιδική μας κυβέρνησις, ήλθε η κυβέρνησις του Συναγερμού. Τότε εψηφίσθη ο νόμος 2687 και βάσει αυτού εγένετο η χάραξις της οριστικής ναυτικής πολιτικής, η οποία έφθασε μέχρι της υπερβολής να καθιστά τελείως αφορολόγητον την ναυτιλίαν. Ισως αυτό της επέτρεψε να αναπτυχθή, αλλά κατέστη η ελληνική σημαία, σημαία ευκολίας».
Στη συζήτηση του 1975, η αντιπολίτευση (ΕΔΕ, ΠΑΣΟΚ, Αριστερά) καταψήφισε τις νέες ρυθμίσεις. Ο νόμος 27/75 όμως, πέρασε από την κυβέρνηση Καραμανλή και απέκτησε αυξημένη ισχύ, δηλαδή υπερισχύει κάθε άλλου νόμου ή διάταξης. Μπορεί να ονομάστηκε εύσχημα «περί φορολογία πλοίων» κλπ, αλλά στην πραγματικότητα, ο νόμος αυτός, που όλες οι κυβερνήσεις αντιμετώπισαν ως «Ευαγγέλιο» προβλέπει περισσότερες από 50 φοροαπαλλαγές για τους εφοπλιστές. Η μόνη φορολογία των εφοπλιστών, υπολογίζεται και καταβάλλεται με συντελεστή επί του «τονάζ», ουσιαστικά της χωρητικότητας των πλοίων, με πενιχρά αποτελέσματα. Η φορολόγηση στο «τονάζ», που είναι παγκόσμια πρακτική, σημαίνει ότι τα έσοδα του πλοίου δεν παίζουν κανένα ρόλο στο ποσό που καλείται να καταβάλει ο πλοικτήτης.
![]()
Πηγή φώτο: Spiegel
Σε πρόσφατο άρθρο του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, Αντώνης Νταλακογεώργος, απαριθμεί τις κυριότερες εξ'αυτών:
Δεν πρόκειται για μύθο, ούτε για υπερβολές. Στις δεκάδες φοροαπαλλαγές έχουν αναφερθεί επίσης στο παρελθόν το ΚΚΕ, ο ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση, αλλά και ο διεθνής Τύπος. Για παράδειγμα, το 2014, το γερμανικό περιοδικό Spiegel, επικαλούμενο διεθνείς αναλύσεις, ανέφερε ότι από το 2002, οι έλληνες εφοπλιστές δεν έχουν φορολογηθεί για πλούτο 140 δισ. ευρώ. Έναν χρόνο μετά, το Πρακτορείο Reuters δημοσίευσε μια μεγάλη έρευνα για το ζήτημα, σε άρθρο με τίτλο «Πως οι Έλληνες εφοπλιστές αναβαθμίζουν τον ρόλο τους και γιατί αυτό κοστίζει στην Αθήνα εκατομμύρια». Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει, η μη φορολόγηση των εφοπλιστών κοστίζει στο ελληνικό κράτος εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο.
- Απαλλάσσονται από οποιοδήποτε φόρο εισοδήματος τα κέρδη που προκύπτουν από την εκμετάλλευση των πλοίων.
- Απαλλάσσεται από κάθε φορολογία η υπεραξία που μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε από την πώληση κάποιου πλοίου είτε από την είσπραξη ασφαλιστικής αποζημίωσης είτε από άλλη αιτία.
- Απαλλάσσεται από φόρο εισοδήματος το ποσό των καθαρών κερδών ή μερισμάτων κάθε ημεδαπής ή αλλοδαπής εταιρείας και μεταξύ των άλλων στα ακαθάριστα έσοδα του πλοίου και των συνολικών ακαθάριστων εσόδων της εταιρείας.
- Απαλλάσσονται από την φορολογία πλοία Α΄ κατηγορίας ναυπηγημένα στην Ελλάδα.
- Απαλλάσσονται από τον φόρο πλοία Α΄ κατηγορίας που υφίστανται επισκευές και οι δαπάνες για αυτές καλύπτονται με εισαγωγή συναλλάγματος. Η απαλλαγή δεν μπορεί να υπερβεί το 50% της δαπάνης.
- Απαλλάσσονται από τον φόρο πλοία Β΄ κατηγορίας καθώς και φορτηγά ηλικίας μικρότερης των 10 ετών.
- Απαλλάσσονται από τον φόρο φορτηγά πλοία της παραπάνω κατηγορίας εφόσον έχουν ηλικία μικρότερη των 30 ετών.
- Απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά ή κρατήσεις υπέρ του Δημοσίου ή κάποιου τρίτου το εισόδημα που αποκτάται από γραφεία ή υποκαταστήματα αλλοδαπών ναυτιλιακών επιχειρήσεων που εγκαθίστανται στην Ελλάδα. Επίσης απαλλάσσεται από το φόρο κύκλου εργασιών και τελών χαρτοσήμου και κάθε κράτησης ή τέλους υπέρ τρίτου, πλην των ανταποδοτικών, των συμβάσεων, των εισπράξεων και πληρωμών και γενικά οποιωνδήποτε πράξεων που διενεργούνται από τα γραφεία ή υποκαταστήματα ή για λογαριασμό των αντιπροσωπευόμενων επιχειρήσεων κατά την άσκηση των εργασιών ή την παροχή υπηρεσιών.
- Απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά ή κράτηση το εισόδημα που δημιουργείται από την εκμετάλλευση πλοίου στο εξωτερικό. Την απαλλαγή αυτή απολαμβάνουν οι μέτοχοι ή οι εταίροι των εταιρειών.
- Απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά το εισόδημα που αποκτάται από εταιρείες χαρτοφυλακίου που κατέχουν αποκλειστικά μετοχές εταιρειών πλοιοκτητριών που βρίσκονται υπό ελληνική σημαία.
- Απαλλάσσονται από κάθε τέλος ή άλλη επιβάρυνση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτων η διανομή κερδών και το καθαρό προϊόν της εκκαθαρίσεως αυτής
- Απαλλάσσονται από το φόρο κληρονομιάς πλοία χωρητικότητας άνω των 1.500 κόρων, μερίδια πλοίων, μετοχές ημεδαπών ή αλλοδαπών εταιρειών που είναι πλοιοκτήτριες τέτοιων πλοίων.
- Απαλλάσσονται από το φόρο μεταβίβασης τα πάσης φύσεως τέλη, πλην τελών χαρτοσήμου ή δικαιώματα υπέρ τρίτων, η εκποίηση ολόκληρου του πλοίου ή μεριδίων του.
- Απαλλάσσονται από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης τα ενεργειακά προϊόντα τα οποία παραλαμβάνονται για να χρησιμοποιηθούν ως καύσιμα για τη ναυσιπλοΐα στα ύδατα της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμπεριλαμβανομένης και της επαγγελματικής αλιείας.
- Απαλλάσσονται από φόρο, τέλη χαρτοσήμου και από κάθε άλλη επιβάρυνση οι τόκοι, οι προμήθειες και οι εργασίες σε συνάλλαγμα ναυτιλιακών τραπεζών.
- Απαλλάσσονται από το φόρο κληρονομιάς τα πλοία χωρητικότητας άνω των 1.500 κόρων, μερίδια πλοίων, μετοχές ημεδαπών ή αλλοδαπών εταιρειών που είναι πλοιοκτήτριες τέτοιων πλοίων.
- Απαλλάσσονται από τα τέλη χαρτοσήμου και από κάθε τέλος, κράτηση και εισφορά, δικαίωμα ή παράβολο ή άλλη επιβάρυνση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου όλες οι δικαιοπραξίες και διενεργούμενες πράξεις, που αφορούν τη χρηματοδότηση ναυτιλιακών και ναυπηγικών επιχειρήσεων. Την παραπάνω απαλλαγή έχουν και η εγγραφή, η εξάλειψη υποθήκης πλοίων ή ακινήτων κ.λπ. των παραπάνω επιχειρήσεων.
- Απαλλάσσονται από το ΦΠΑ οι παραδόσεις και εισαγωγές πλοίων ή άλλων πλωτών μέσων για εμπορική ή άλλη εκμετάλλευση με εξαίρεση τα σκάφη ιδιωτικής χρήσης που προορίζονται για αναψυχή ή αθλητισμό, καθώς και οι παραδόσεις και εισαγωγές υλικών και εφοδίων καθώς και των σχετικών υπηρεσιών για την εξυπηρέτηση των ανωτέρω πλοίων. Kαι επιπλέον οι εφοπλιστές απαλλάσσονται του ΦΠΑ των αγορών στην Ελλάδα, προϊόντων που προορίζονται για τις τροφοδοσίες των πλοίων τους. Είναι γνωστό στην Ακτή Μιαούλη ότι ακόμη και τα πάγια έξοδα για γραφικά, χαρτικά φορτώνονται στα έξοδα των πλοίων. Απαλλάσσονται ακόμη και από τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης στα ποτά και τα καπνικά είδη.
- Τέλος οι εφοπλιστές απολαμβάνουν ένα ακόμα σκανδαλώδες προνόμιο. Το αφορολόγητο ναυτιλιακό πετρέλαιο, το οποίο σε μεγάλο βαθμό καταλήγει στο λαθρεμπόριο καυσίμων που λυμαίνονται διάφορα παράνομα κυκλώματα, με αποτέλεσμα το ελληνικό δημόσιο να έχει κάθε χρόνο απώλεια εσόδων γύρω στο 1 δις ευρώ.
Η «εθνική γραμμή» του «ναυτιλιακού κέντρου» και η αποτυχημένη εθελοντική εισφορά
«Σύμφωνα με το νόμο 27/1975 έχουν απαλλαγεί από το φόρο εισοδήματος τα εισοδήματα από πλόες ποντοπόρων πλοίων και έκτοτε επιβάλλεται φόρος ανάλογα με την ηλικία των πλοίων και την ολική χωρητικότητα τους σε κόρους. Η αναλυτική καταμέτρηση, εξάλλου, όλων των φοροαπαλλαγών που αναφέρονται στον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2011 (τόμος Ε΄, Φορολογικές Δαπάνες, Μέρος Α) δείχνει ότι ισχύουν 44 φοροαπαλλαγές που αναφέρονται στους πλοιοκτήτες και τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, και που εκτείνονται σε ολόκληρο το φάσμα της φορολογίας. Αξίζει να σημειώσουμε ότι για καμία από αυτές τις φοροαπαλλαγές δεν υπάρχει ποσοτικοποίηση των εσόδων που το δημόσιο χάνει εξαιτίας τους»
Τα παραπάνω ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, σε ερώτησή του προς τον τότε υπουργό Οικονομικών, Γιώργο Παπακωνσταντίνου, το Ιούνιο του 2011. Ο Αλέξης Τσίπρας επίσης, τότε, αναφερόταν στον κίνδυνο «να χρεοκοπήσει μια χώρα 11 εκατομμυρίων κατοίκων όπου οι εφοπλιστές της έχουν ως ιδιοκτησία το 16% του παγκόσμιου στόλου».
Καμία από τις καταγγελίες όμως της αντιπολίτευσης προς τις κυβερνήσεις της περιόδου 2009-2015 δεν εισακούστηκε και την οκταετία των μνημονίων και της λιτότητας, η αδικία πολλαπλασιάστηκε. Την ίδια στιγμή που η ελληνική οικονομία δεχόταν ένα μοναδικό στα παγκόσμια δεδομένα χτύπημα οικονομικής κρίσης και ύφεσης, χάνοντας σε ελάχιστα χρόνια το 25% του ΑΕΠ της, τα προνόμια των εφοπλιστών συνεχίστηκαν.
Μία συζήτηση στη Βουλή, τον Σεπτέμβριο του 2013, είναι ενδεικτική. Η κυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ επιδίωκε τότε να περάσει μια τροπολογία στην οποία έδινε τη δυνατότητα σε όσους κατέχουν μετοχές ναυτιλιακών εταιρειών, να μην τις δηλώνουν στο «πόθεν έσχες». Απαντώντας στις καταγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΚΕ, ο τότε υπουργός Δικαιοσύνης, Χαράλαμπος Αθανασίου και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Μάκης Βορίδης ήταν ιδιαίτερα αποκαλυπτικοί. Προσπαθώντας να απαντήσουν σε όσους μιλούσαν για «σκάνδαλο» και με το επιχείρημα ότι πρόκειται για «στρατηγική, εδώ και δεκαετίες, του ελληνικού κράτους», αναφέρθηκαν στα διαχρονικά προνόμια των εφοπλιστών, την ύπαρξη των οποίων παραδέχτηκαν απόλυτα. Όπως κατέγραφε τότε ο «Ριζοσπάστης», ο Αθανασίου είπε:
«(…) Θα μου επιτρέψετε να κάνω μία σύντομη ιστορική νομική αναδρομή για το πώς η πολιτεία αντιμετωπίζει διαχρονικά ευνοϊκά τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, εταιρείες και τους μετόχους, για λόγους βέβαια εθνικής σημασίας και ενίσχυσης της οικονομίας. Να σας αναφέρω αυτές τις διατάξεις που διαχρονικά η Βουλή ψήφισε: (…) Νόμος 1892/1990 -τα λέω αυτά για να δείτε τι συνάφεια υπάρχει- “Εισαγωγή στο Χρηματιστήριο των μετοχών ναυτικών εταιρειών με ειδικότερους όρους εισαγωγής και διαπραγμάτευσης” (…) Νόμος 3182/2003 “Απαλλαγή για ναυτιλιακές επιχειρήσεις από φόρους, τέλη και οποιαδήποτε επιβάρυνση σε αυτούς και τους μετόχους” (…) Νόμος 4110/2013 -πρόσφατος νόμος- “Απαλλαγή φόρου για μεταβίβαση από οποιαδήποτε αιτία μετοχών ή μεριδίων”. Νόμος 4150 περί κατάργησης εγγυήσεων ναυτικών εταιρειών που επιτρέπει την κατ' εξαίρεση συμμετοχή πλοίων υπό ελληνική σημαία»…
Ο Βορίδης, από την πλευρά του, προσέθετε:
«Εδώ, λοιπόν, πρέπει να αποφασίσουμε τι θέλουμε. Υπάρχει μια στρατηγική, η οποία είναι διαμορφωμένη εδώ και δεκαετίες και η οποία, κατά τη γνώμη μου, κύριε Πρόεδρε, έχει αποδώσει. Και η στρατηγική αυτή λέει ότι θέλουμε την Ελλάδα ναυτιλιακό κέντρο. Τη θέλει η αξιωματική αντιπολίτευση ναυτιλιακό κέντρο ή δεν τη θέλει; Ναυτιλιακό κέντρο δε γίνεται επειδή κάνουμε ένα τρισάγιο και ευχόμαστε να γίνει ναυτιλιακό κέντρο… Ναυτιλιακό κέντρο γίνεται γιατί προφανώς διαμορφώνονται οι προϋποθέσεις -και οι προϋποθέσεις είναι νομικές, είναι φορολογικές- προκειμένου να μετατραπεί σε ναυτιλιακό κέντρο.
Άλλη προϋπόθεση, προκειμένου να γίνει η Ελλάδα ναυτιλιακό κέντρο είναι επίσης και η τοποθέτηση κεφαλαίων (…) Εμείς έχουμε μια βασική προϋπόθεση, το ότι έχουμε έναν πολύ μεγάλο εμπορικό στόλο, και θέλουμε, έχουμε θελήσει εδώ και δεκαετίες, να είμαστε και ένα μεγάλο ναυτιλιακό κέντρο. Και γι' αυτό βεβαίως, πράγματι, υπάρχει προνομιακή μεταχείριση».
Όλα αυτά βεβαίως, διατηρήθηκαν με την ανοχή, που συνήθως έφτανε σε όρια… εκκωφαντικής αφωνίας, των δανειστών. Η τρόικα, για οκτώ χρόνια ήλεγχε και επέβαλε κάθε δημοσιονομικό μέτρο που νομοθετούσε η ελληνική κυβέρνηση. Στο θέμα των εφοπλιστών όμως, το «περίεργο» είναι ότι οι δανειστές συνήθως παρέμεναν σε συμβουλές και παραινέσεις προς την ελληνική κυβέρνηση. Το μόνο αποτέλεσμα μέχρι στιγμής αυτής της (μάλλον όχι πολύ έντονης) πίεσης, ήταν η περίφημη εθελοντική εισφορά των εφοπλιστών.
Το… καλύτερο είναι ότι αυτή η εισφορά θεσπίστηκε αρχικά ως υποχρεωτική και στη συνέχεια έγινε εθελοντική. Στο νόμο 4223/2013 (νόμος που έφερε τον ΕΝΦΙΑ) υπήρχε άρθρο σχετικά με την «οικονομική παροχή της Ναυτιλιακής Κοινότητας για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης της χώρας» και ουσιαστικά προέβλεπε διπλάσια ποσά στα όσα πλήρωναν οι εφοπλιστές μέχρι τότε, σύμφωνα με τον φόρο επί του τονάζ. Η υποχρεωτική μορφή της εισφοράς αυτής δεν κράτησε πολύ. Λίγους μήνες μετά , με τον Ν.4301/2014 (άρθρο 42) η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου αποφάσισε να κάνει την εισφορά εθελοντική, για τρία χρόνια. Ο στόχος, όπως τέθηκε τότε από την κυβέρνηση, ήταν να εισπράξει την περίοδο 2014-2017, 420 εκατ. ευρώ από τους εφοπλιστές. Μόνο που ο στόχος έμεινε στα χαρτιά.
Μολονότι περιορισμένα, τα διαθέσιμα στοιχεία αποδεικνύουν ότι, στην καλύτερη περίπτωση το Δημόσιο έχει εισπράξει ποσό λιγότερο από το 50% του στόχου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε το 2016 στη Βουλή ο τότε αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, απαντώντας σε βουλευτές του ΚΚΕ, το ελληνικό κράτος εισέπραξε μέσω της εθελοντικής εισφοράς 40 εκατ. ευρώ το 2014 και 45 εκατ. το 2015.
Ελα και ξερναω με τις @ριες..
fmarulezkd
Πολύ δραστήριο μέλος
Ο fmarulezkd αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, επαγγέλλεται Δημόσιος υπάλληλος και μας γράφει από Νορβηγία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1.833 μηνύματα.

22-12-23

21:31
Δε μπορώ να κρίνω την εγκυρότητα του άρθρου. Πιθανόν αυτός ο υπολογισμός να αλλάζει αναλόγως τα ποσοστά για οποιαδήποτε πηγή του ΑΕΠ (τουρισμός κτλ). Θα δεχτώ όμως ότι είναι έγκυρος: α) Το 1% εξακολουθεί να μην είναι μικρό ποσοστό και β) Εξακολουθώ να μη καταλαβαίνω γιατί εστιάζεις στη τσέπη των εφοπλιστών, όταν το πρόβλημα αφορά τον κάθε πολίτης της χώρας και της γενικότερα της Δύσης.https://www.reuters.com/investigates/special-report/eurozone-greece-shipping/
Το πραγματικο αποτυπωμα ειναι 1%. Το υπολοιπο 7% δεν φτανει ποτε να ωφελήσει τον ελληνικο λαό.
Ο καλύτερος υπουργος ναυτιλίας είναι αυτος που θα μας αφηνει στην ησυχία μας, λενε οι εφοπλιστές.
Ξέρω γω, ηθικής; Εγωισμού; Δικαίου;Ως τι άλλο;
Συμφωνώ με την εξάλειψη της απειλής. Και η συμμετοχή με τον στόλο προς αυτό στοχεύει. Ο τυφλός βομβαρδισμός που αναφέρεις όμως, προφανώς θα πλήξει και άμαχους πολίτες. Ίσως χρειαστεί να φτάσουμε εκεί, αλλά για ηθικούς λόγους δε ξεκινάς από εκεί.Ναι και; Άλλος ένας λόγος για οριστικη επέμβαση και εξάλειψη της απειλής.
Δε μπορει εσυ να εκτοξευεις απο τις ΜΕΚΟ πύραυλο 2 εκατομυριων ευρώ για να αναχαιτισεις drone 5 χιλιάδων Ευρώ. Για να προστατέψεις τον εφοπλιστή. Για πόσο;
Δεν ειπα ποτε οτι δεν επρεπε να πάμε. Ίσα ίσα ειμαι υπερ και σε εισβολή και εξάλειψη.
Δε πάει σε σένα προσωπικά. Το σκεπτικό έχει να κάνει με τον Ευρωπαίο του καναπέ. Για να το απλοποιήσω και μιας και είναι της επικαιρότητας, είναι εύκολο να σηκώνει κανείς σημαία κατά του βομβαρδισμού της Παλαιστίνης (των αμάχων δλδ), αλλά όταν πληγούν τα δικά του συμφέροντα (δλδ εισαγωγές temu εξ' ανατολής), θα υψώσει σημαία υπέρ της ισοπέδωσης της Γεμένης γρηγότερα και από όσο κρατάω στο σεξ*.Δε σε καταλαβαινω γιατι το λες σε μενα αυτό και που θες να φτάσεις με αυτο το σκεπτικό.
*θεωρητικός εκτιμώμενος χρόνος, δε κάνω για να ξέρω

Valder
Τιμώμενο Μέλος
Ο Αυτοκράτωρ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 41 ετών, επαγγέλλεται Χρηματιστής και μας γράφει από Αυστρία (Ευρώπη). Έχει γράψει 34.197 μηνύματα.

22-12-23

21:48
Εξηγώ τα βασικότερα εκ των κινήτρων τους. Υποκλιση στις ΗΠΑ και υπεράσπιση του κεφαλαίου. Ποτε δεν ειπα οτι δεν πρέπει να ωφεληθει ο δυτικός πολιτης και να κανουν οτι θέλουν οι ανταρτες σε ενα τοσο κρισιμο πέρασμα.Εξακολουθώ να μη καταλαβαίνω γιατί εστιάζεις στη τσέπη των εφοπλιστών, όταν το πρόβλημα αφορά τον κάθε πολίτης της χώρας και της γενικότερα της Δύσης.
Αλλά υπό την πρόφαση του βασιλικού (της δημοκρατίας, ασφάλειας κλπ) ποτίζονται κι άλλες γλάστρες.
Ξέρω γω, ηθικής; Εγωισμού; Δικαίου;
Συμφωνώ με την εξάλειψη της απειλής. Και η συμμετοχή με τον στόλο προς αυτό στοχεύει. Ο τυφλός βομβαρδισμός που αναφέρεις όμως, προφανώς θα πλήξει και άμαχους πολίτες. Ίσως χρειαστεί να φτάσουμε εκεί, αλλά για ηθικούς λόγους δε ξεκινάς από εκεί.
Δεν ειμαι και τόσο ηθικός. Besetzung und Versicherung στην ψύχρα. Δε μπορεις να ελέγξεις τη χωρα σου κύριε; Οικόπεδο όλα. Απο το να ζημιωθουμε όλοι οι υπολοιποι επειδη οι άλλοι το παίζουν αούα και δεν ξερω γω τι μαγκιά εκει κάτω, καντο ίσωμα κι όποιον πάρει ο χάρος.-
Α ειπα κι εγω νομιζα οτι το λεγες σε μενα, γιατι εγω εχω εξαρχής δηλώσει ξεκάθαρα υπερ του Ισραήλ.Δε πάει σε σένα προσωπικά. Το σκεπτικό έχει να κάνει με τον Ευρωπαίο του καναπέ. Για να το απλοποιήσω και μιας και είναι της επικαιρότητας, είναι εύκολο να σηκώνει κανείς σημαία κατά του βομβαρδισμού της Παλαιστίνης (των αμάχων δλδ), αλλά όταν πληγούν τα δικά του συμφέροντα (δλδ εισαγωγές temu εξ' ανατολής), θα υψώσει σημαία υπέρ της ισοπέδωσης της Γεμένης γρηγότερα και από όσο κρατάω στο σεξ*.
*θεωρητικός εκτιμώμενος χρόνος, δε κάνω για να ξέρω![]()
Για να μην πω ιστορική τακτοποίηση όλη η Μέση Ανατολή μια και καλή αλλά αυτο είναι άλλη κουβεντα, εθνικιστική.
Esperos1
Δραστήριο μέλος
Ο Esperos1 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 465 μηνύματα.

22-12-23

21:50
Συγνώμη, η Ελλάδα, δεν είναι και αυτή μέλος της διεθνούς κοινότητας ? Εξαιρείται?επειδη δεν μπορει ή καλυτερα δεν θελει η διεθνης κοινοτητα να
giannhs2001
Επιφανές μέλος
Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 22.027 μηνύματα.

22-12-23

22:06
Γιατί δεν υποστηρίζεις τους Χούτι ακριβώς;θα έπρεπε να αδειάσουν όλο το οπλοστάσιο πάνω στους χούθι και να τελειώσει η ιστορία να γίνει οικόπεδο.
Valder
Τιμώμενο Μέλος
Ο Αυτοκράτωρ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 41 ετών, επαγγέλλεται Χρηματιστής και μας γράφει από Αυστρία (Ευρώπη). Έχει γράψει 34.197 μηνύματα.

22-12-23

22:20
Για ποιο λόγο θα πρεπε;Γιατί δεν υποστηρίζεις τους Χούτι ακριβώς;
giannhs2001
Επιφανές μέλος
Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 22.027 μηνύματα.

22-12-23

22:32
Γιατί είναι υπερασπιστές της πατρίδος τους κόντρα στις δυτικές επιρροές και στην Σαουδική Αραβία που την εξευτέλισαν.Για ποιο λόγο θα πρεπε;
Valder
Τιμώμενο Μέλος
Ο Αυτοκράτωρ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 41 ετών, επαγγέλλεται Χρηματιστής και μας γράφει από Αυστρία (Ευρώπη). Έχει γράψει 34.197 μηνύματα.

22-12-23

22:33
Άποψή σου Γιάννη μου. Εγω έχω άλλη άποψη.Γιατί είναι υπερασπιστές της πατρίδος τους κόντρα στις δυτικές επιρροές και στην Σαουδική Αραβία που την εξευτέλισαν.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 55 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.