juste un instant
Επιφανές μέλος
Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Αφρική. Έχει γράψει 32.797 μηνύματα.

28-11-23

16:39
Μα αυτή είναι η επιτυχία του Μητσοτάκη. Οδήγησε με έξυπνο τρόπο τον Σουνακ να κάνει τραγικό ολισθημα και οι πλειονότητα των Βρετανών να υποστηρίζει πλέον το αίτημα της Ελλάδας.Δεν ξέρω αν ο χειρισμός του Μητσοτάκη ήταν καλός η όχι, εγώ ξέρω ότι ένας Ινδός που δεν είναι καν εκλεγμένος από τον Βρετανικό λαό άρχισε να κάνει μαγκιές στην Ελλάδα που επι 200 χρόνια είναι από τους καλύτερους συμμάχους της Βρετανίας. Όλοι τον έχουν κράξει καθώς λέρωσε το κύρος της Βρετανίας με αυτό που έκανε, ολόκληρη Βρετανία δεν είναι σε θέση να τα βάλει με την μικρή Ελλάδα;; Σίγουρα το έκανε ώστε να συσπειρώσει τους ακραία συντηρητικούς όμως δεν θα καταφέρει κάτι καθώς η ήττα του είναι σίγουρη εδώ και 1 χρόνο. Ούτε ο Erdogan δεν ακύρωσε συνάντηση με τον Έλληνα πρωθυπουργό που με την Τουρκία έχουμε σοβαρά ζητήματα να λύσουμε.
Δεν κατηγορώ τους Βρετανους καθώς ακόμα και εκεινοι τον έκραζαν.
American Economist
Επιφανές μέλος
Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 33.844 μηνύματα.

28-11-23

16:44
Στα σχόλια από κάτω ο Βρετανός πρωθυπουργός δέχεται τεράστιο backlash ενώ οι παρουσιαστές ανέφεραν ότι ήταν μεγάλο λάθος για την Βρετανική διπλωματική σκηνή.
juste un instant
Επιφανές μέλος
Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Αφρική. Έχει γράψει 32.797 μηνύματα.

28-11-23

16:45
Στα σχόλια από κάτω ο Βρετανός πρωθυπουργός δέχεται τεράστιο backlash ενώ οι παρουσιαστές ανέφεραν ότι ήταν μεγάλο λάθος για την Βρετανική διπλωματική σκηνή.
American Economist
Επιφανές μέλος
Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 33.844 μηνύματα.
juste un instant
Επιφανές μέλος
Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Αφρική. Έχει γράψει 32.797 μηνύματα.

28-11-23

16:49
Άρα θα στραφούν ακόμα περισσότεροι Βρετανοί υπέρ των θέσεων της Ελλάδας.
American Economist
Επιφανές μέλος
Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 33.844 μηνύματα.

28-11-23

22:19

Δημοσκόπηση κατακεραυνώνει τον Σούνακ: Το 66% των Βρετανών θεωρεί λάθος την ακύρωση της συνάντησης με Μητσοτάκη
Ένας στους δύο Βρετανούς (ποσοστό 49%) θεωρούν ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να επιστραφούν στην Ελλάδα
juste un instant
Επιφανές μέλος
Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Αφρική. Έχει γράψει 32.797 μηνύματα.

28-11-23

22:21
Παλι επαληθεύονται οι προβλέψεις μου. Και νομίζω πως τα πράγματα θα είναι όλο και περισσότερο υπέρ της ελληνικής πλευράς.![]()
Δημοσκόπηση κατακεραυνώνει τον Σούνακ: Το 66% των Βρετανών θεωρεί λάθος την ακύρωση της συνάντησης με Μητσοτάκη
Ένας στους δύο Βρετανούς (ποσοστό 49%) θεωρούν ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να επιστραφούν στην Ελλάδαwww.voria.gr
chester20080
Επιφανές μέλος
Ο Μπάμπης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και επαγγέλλεται Η.Μ.Μ.Υ.. Έχει γράψει 8.060 μηνύματα.
giannhs2001
Επιφανές μέλος
Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 22.023 μηνύματα.

29-11-23

11:49
Το γυρίζει που και που στις χαζομάρες ο Αρκάς μετά από μερικά επιτυχημένα.
Μπορεί στην Ευρώπη να έχουμε απαράβατους συνδετικούς κρίκους μεταξύ μας σε τομείς όπως η Φυλή (αίμα), ο πολιτισμός και ο Χριστιανισμός αλλά η Ευρώπη έχει ένα όμορφο μωσαϊκό γηγενών εθνών (αυτός είναι και ο μόνος "πολυπολιτισμός" που η Ευρώπη χρειάζεται και έχει). Και πρέπει να υπάρχει αλληλοσεβασμός. Τα γλυπτά πρέπει να επιστραφούν στη πατρώα γη τους, όπου είναι η Ελλάδα. Οιοσδήποτε έχει διαφορετική άποψη μάλλον θα τα έβρισκε μια χαρά με τους Οθωμανούς που τα ξεπουλούσαν στους Βρετανούς (γιατί προφανώς για αυτούς δεν είχαν και καμμία αξία).
Μπορεί στην Ευρώπη να έχουμε απαράβατους συνδετικούς κρίκους μεταξύ μας σε τομείς όπως η Φυλή (αίμα), ο πολιτισμός και ο Χριστιανισμός αλλά η Ευρώπη έχει ένα όμορφο μωσαϊκό γηγενών εθνών (αυτός είναι και ο μόνος "πολυπολιτισμός" που η Ευρώπη χρειάζεται και έχει). Και πρέπει να υπάρχει αλληλοσεβασμός. Τα γλυπτά πρέπει να επιστραφούν στη πατρώα γη τους, όπου είναι η Ελλάδα. Οιοσδήποτε έχει διαφορετική άποψη μάλλον θα τα έβρισκε μια χαρά με τους Οθωμανούς που τα ξεπουλούσαν στους Βρετανούς (γιατί προφανώς για αυτούς δεν είχαν και καμμία αξία).
archaios19
Πολύ δραστήριο μέλος
Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και επαγγέλλεται Αρχαιολόγος. Έχει γράψει 1.012 μηνύματα.

29-11-23

12:00
Σχετικά με αυτό, νομίζω πως ο Αρκάς το έθεσε ακριβώς όπως έπρεπε να τεθεί. Ανήκουν στον Παρθενώνα και για αυτό υποστηρίζω κι εγώ την επιστροφή τους στην Ελλάδα. Αλλά στην πραγματικότητα δεν ανήκουν στους Έλληνες ή στο ελληνικό κράτος, αλλά στον πανανθρώπινο πολιτισμό. Αυτά τα δύο δυστυχώς συγχέονται πολύ εύκολα.Το γυρίζει που και που στις χαζομάρες ο Αρκάς μετά από μερικά επιτυχημένα.
Μπορεί στην Ευρώπη να έχουμε απαράβατους συνδετικούς κρίκους μεταξύ μας σε τομείς όπως η Φυλή (αίμα), ο πολιτισμός και ο Χριστιανισμός αλλά η Ευρώπη έχει ένα όμορφο μωσαϊκό γηγενών εθνών (αυτός είναι και ο μόνος "πολυπολιτισμός" που η Ευρώπη χρειάζεται και έχει). Και πρέπει να υπάρχει αλληλοσεβασμός. Τα γλυπτά πρέπει να επιστραφούν στη πατρώα γη τους, όπου είναι η Ελλάδα. Οιοσδήποτε έχει διαφορετική άποψη μάλλον θα τα έβρισκε μια χαρά με τους Οθωμανούς που τα ξεπουλούσαν στους Βρετανούς (γιατί προφανώς για αυτούς δεν είχαν και καμμία αξία).
giannhs2001
Επιφανές μέλος
Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 22.023 μηνύματα.

29-11-23

12:17
Φίλε συνάδελφε αρχαίε ξέρεις πόσο σε εκτιμάω ως επιτυχημένο στο τομέα της αρχαιολογίας. Επίτρεψε μου όμως να διαφωνήσω διότι βλέπουμε τα πράγματα διαφορετικά. Στο δικό μου σκεπτικό δεν υπάρχει αυτή η λέξη "πανανθρώπινος πολιτισμός". Δεν υπάρχουν επίσης ανώτερος και κατώτερος πολιτισμός. Υπάρχουν όμως εγγενείς διαφορές και αυτές έκαναν τον κόσμο ωραιότερο, κάθε λαός λειτούργησε διαφορετικά ανά τους αιώνες και αυτό τον ξεχώρισε με τον δικό του τρόπο. Για εμένα σημασία παίζει το αίμα (η φυλή). Οι αρχαίοι Έλληνες υπήρξαν δικοί μας πρόγονοι και έτσι είναι καθήκον των Ελλήνων να προασπιστούν την ιστορία τους και να την αναδεικνύουν (χωρίς να εγκλωβίζονται σε στενά μιας τυφλής αρχαιολατρίας).Σχετικά με αυτό, νομίζω πως ο Αρκάς το έθεσε ακριβώς όπως έπρεπε να τεθεί. Ανήκουν στον Παρθενώνα και για αυτό υποστηρίζω κι εγώ την επιστροφή τους στην Ελλάδα. Αλλά στην πραγματικότητα δεν ανήκουν στους Έλληνες ή στο ελληνικό κράτος, αλλά στον πανανθρώπινο πολιτισμό. Αυτά τα δύο δυστυχώς συγχέονται πολύ εύκολα.
archaios19
Πολύ δραστήριο μέλος
Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και επαγγέλλεται Αρχαιολόγος. Έχει γράψει 1.012 μηνύματα.

29-11-23

12:23
Σε ευχαριστώ για τα λόγια σου, Γιάννη. Η εκτίμηση είναι αμοιβαία!Φίλε συνάδελφε αρχαίε ξέρεις πόσο σε εκτιμάω ως επιτυχημένο στο τομέα της αρχαιολογίας. Επίτρεψε μου όμως να διαφωνήσω διότι βλέπουμε τα πράγματα διαφορετικά. Στο δικό μου σκεπτικό δεν υπάρχει αυτή η λέξη "πανανθρώπινος πολιτισμός". Δεν υπάρχουν επίσης ανώτερος και κατώτερος πολιτισμός. Υπάρχουν όμως εγγενείς διαφορές και αυτές έκαναν τον κόσμο ωραιότερο, κάθε λαός λειτούργησε διαφορετικά ανά τους αιώνες και αυτό τον ξεχώρισε με τον δικό του τρόπο. Για εμένα σημασία παίζει το αίμα (η φυλή). Οι αρχαίοι Έλληνες υπήρξαν δικοί μας πρόγονοι και έτσι είναι καθήκον των Ελλήνων να προασπιστούν την ιστορία τους και να την αναδεικνύουν (χωρίς να εγκλωβίζονται σε στενά μιας τυφλής αρχαιολατρίας).
Το ότι ο Παρθενώνας είναι δημιούργημα των (αρχαίων) Ελλήνων δεν το αμφισβητεί κανείς νομίζω. Και φυσικά έχουμε κάθε δικαίωμα ως Έλληνες να δηλώνουμε υπερήφανοι για το γεγονός ότι η καλλιτεχνική δημιουργία των προγόνων μας έφτασε σε τέτοιο επίπεδο και άλλα τοιαύτα. Αυτό όμως δεν συνεπάγεται ότι μας ανήκει, και η απόδειξη αυτής της πολύ απλής θέσης είναι η διάθεση του (και όλων των αρχαιολογικών θέσεων) στο ευρύ κοινό, και σε μη Έλληνες δηλαδή. Η πραγματικότητα αυτή όμως οδηγεί σε παρανοήσεις και δηλώσεις σαν κι αυτές, περί κατοχής κλπ. Αυτό που δηλαδή αξιολογώ ως λανθασμένη αντίληψη είναι η ιδέα ότι ένας λαός δημιουργεί κάτι μόνο και μόνο για να το έχει και να το χαίρεται ο ίδιος.
Dias
Επιφανές μέλος
Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Φυσικός. Έχει γράψει 10.315 μηνύματα.

29-11-23

12:50
Έχω μια απορία: Σωστά διεκδικούμε τα "Μάρμαρα του Παρθενώνα". Αλλά γιατί μόνον αυτά; Δεν είναι τα μόνα που μας έκλεψαν. Γιατί (π.χ.) ο Μητσοτάκης δεν ζητά από το Μακρόν να μας επιστρέψει την "Αφροδίτη της Μήλου";
archaios19
Πολύ δραστήριο μέλος
Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και επαγγέλλεται Αρχαιολόγος. Έχει γράψει 1.012 μηνύματα.

29-11-23

13:01
Ο βασικός λόγος είναι ότι για τα γλυπτά του Παρθενώνα έχει ουσιαστικά ''διασπαστεί'' η ενότητα τους, αφού κάποια τμήματα είναι εδώ και κάποια στο Λονδίνο ή το Παρίσι. Σε ό,τι αφορά την Αφροδίτη της Μήλου ή άλλα τέχνεργα είναι μεμονωμένα αντικείμενα και όχι μέρη ενός όλου.Έχω μια απορία: Σωστά διεκδικούμε τα "Μάρμαρα του Παρθενώνα". Αλλά γιατί μόνον αυτά; Δεν είναι τα μόνα που μας έκλεψαν. Γιατί (π.χ.) ο Μητσοτάκης δεν ζητά από το Μακρόν να μας επιστρέψει την "Αφροδίτη της Μήλου";
akikos
Επιφανές μέλος
Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 13.079 μηνύματα.

29-11-23

13:07
O Έλγιν αφαίρεσε τα μάρμαρα από την Οθωμανική αυτοκρατορία το 1803. Το ελληνικό κράτος ιδρύθηκε το 1830. Συνεπώς δεν μας έκλεψε τίποτα γιατί δεν υπήρχαμε. Ικανός και αναγκαίος παράγοντας για να επιστρέψουν τα μάρματα είναι να αναγνωρίσουμε την νόμιμη κατοχή τους από το Βρετανικό μουσείο.
Dias
Επιφανές μέλος
Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Φυσικός. Έχει γράψει 10.315 μηνύματα.

29-11-23

13:16
Δε νομίζω. Δηλαδή αν είχαν αρπάξει όλα τα μάρμαρα του Παρθενώνα δεν θα είχαμε λόγο να τα διεκδικήσουμε; Και αν βρούμε τα χέρια της Αφροδίτης θα μπορούμε να ζητήσουμε την επιστροφή της; Ή μήπως θα τα απαιτήσουν και αυτά οι Γάλλοι; (Ας είμαστε σοβαροί).Ο βασικός λόγος είναι ότι για τα γλυπτά του Παρθενώνα έχει ουσιαστικά ''διασπαστεί'' η ενότητα τους, αφού κάποια τμήματα είναι εδώ και κάποια στο Λονδίνο ή το Παρίσι. Σε ό,τι αφορά την Αφροδίτη της Μήλου ή άλλα τέχνεργα είναι μεμονωμένα αντικείμενα και όχι μέρη ενός όλου.
Δεν είναι θέμα το από πιο κράτος τα άρπαξαν και πώς. Το ζήτημα είναι η επιστροφή όλων των τεχνουργημάτων (και όχι μόνο των Ελληνικών) στον τόπο της δημιουργίας τους. (Βέβαια, έτσι πολλά μουσεία της Ευρώπης θα αδειάσουν). Και φυσικά, δεν είναι θέμα αν κάτι δημιουργήθηκε από κάποια συγκεκριμένη φυλή (Άρια ή όχι).O Έλγιν αφαίρεσε τα μάρμαρα από την Οθωμανική αυτοκρατορία το 1803. Το ελληνικό κράτος ιδρύθηκε το 1830. Συνεπώς δεν μας έκλεψε τίποτα γιατί δεν υπήρχαμε. Ικανός και αναγκαίος παράγοντας για να επιστρέψουν τα μάρματα είναι να αναγνωρίσουμε την νόμιμη κατοχή τους από το Βρετανικό μουσείο.
archaios19
Πολύ δραστήριο μέλος
Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και επαγγέλλεται Αρχαιολόγος. Έχει γράψει 1.012 μηνύματα.

29-11-23

13:24
Απλά σου παραθέτω ένα από τα βασικά επιχειρήματα, όπως διατυπώθηκε μάλιστα και επί Μελίνας Μερκούρη, όταν ο αγώνας για την επιστροφή ήταν ακόμη πιο έντονος. Για να καταλάβεις τη διαφορά με την Αφροδίτη της Μήλου, αρκεί να σκεφτείς τον γλυπτό διάκοσμο του Παρθενώνα ως ένα παζλ από το οποίο αν αφαιρέσεις ένα κομμάτι, χάνεις μέρος του νοήματος που εκπέμπει. Από την Αφροδίτη της Μήλου λείπουν τα χέρια, αλλά ξέρεις ότι λείπουν τα χέρια και μάλιστα, μελετώντας κανείς άλλες απεικονίσεις της θεάς, μπορείς να φανταστείς πώς συμπληρώνονται. Ο γλυπτός διάκοσμος του Παρθενώνα, αντιθέτως, είναι κάτι το μοναδικό και μπορεί να προσεγγιστεί και να ιδωθεί μόνο ως ολότητα (αποτελούν ένα εικονογραφικό πρόγραμμα, όπως λέμε στην αρχαιολογική ορολογία).Δε νομίζω. Δηλαδή αν είχαν αρπάξει όλα τα μάρμαρα του Παρθενώνα δεν θα είχαμε λόγο να τα διεκδικήσουμε; Και αν βρούμε τα χέρια της Αφροδίτης θα μπορούμε να ζητήσουμε την επιστροφή της;
Επίσης, μεγάλο το ζήτημα το ακόλουθο: σημασία έχει ο τόπος εύρεσης ή ο δημιουργός; Μια λατινική επιγραφή που βρέθηκε στην Ελλάδα θα πρέπει να δοθεί στην Ιταλία;;
Το ζήτημα της πολιτισμικής κληρονομιάς είναι πολύ περίπλοκο...
akikos
Επιφανές μέλος
Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 13.079 μηνύματα.

29-11-23

13:38
Έχουμε καπιταλισμό. Κανείς δεν δίνει τζάμπα τίποτα ειδικά όταν τον αποκαλείς κλέφτη. Αν τα θέλαμε τόσο πολύ θα τα είχαμε ήδη πάρει αγοράζοντας τα ή μέσω ανταλλαγών.Δεν είναι θέμα το από πιο κράτος τα άρπαξαν και πώς. Το ζήτημα είναι η επιστροφή όλων των τεχνουργημάτων (και όχι μόνο των Ελληνικών) στον τόπο της δημιουργίας τους. (Βέβαια, έτσι πολλά μουσεία της Ευρώπης θα αδειάσουν).
Υδροχόος
Περιβόητο μέλος
Η Χριστίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 6.026 μηνύματα.

29-11-23

14:59
Ναι, και πόσο έχει ιδρώσει τ' αυτί τους που τους λέμε κλέφτες...Έχουμε καπιταλισμό. Κανείς δεν δίνει τζάμπα τίποτα ειδικά όταν τον αποκαλείς κλέφτη. Αν τα θέλαμε τόσο πολύ θα τα είχαμε ήδη πάρει αγοράζοντας τα ή μέσω ανταλλαγών.
Συγγνώμη τί είναι ; Πουκάμισα να τ' ανταλλάσσουμε ; Και ν' αγοράσουμε τί ακριβώς ; Κάτι που θα πρέπει να είναι στον φυσικό του τόπο ως αναπόσπαστο μέρος μια παγκόσμιας κληρονομιάς ;
parafernalia
Περιβόητο μέλος
Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Προγραμματιστής/τρια και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5.827 μηνύματα.

29-11-23

16:46
Πρέπει να σταματήσει το κοροϊδιλίκι και η σπέκουλα. Οι Βρετανοί και συγκεκριμένα το Βρετανικό Μουσείο δεν έκλεψαν ούτε λεηλάτησαν τα μάρμαρα του Παρθενώνα. Τα αγόρασαν από τους νόμιμους ιδιοκτήτες του χώρου εκείνη την εποχή, που ήταν το κράτος των Οθωμανών.
www.anixneuseis.gr
Αν τα θέλουμε στ' αλήθεια πίσω, θα πρέπει να τα επαναγοράσουμε.
Άντε Έλληνες, ξηλωθείτε, τι είναι μερικά δις ακόμα χρέος μπροστά στη δόξα;

Η «Xίμαιρα» της επιστροφής των Μαρμάρων: Γιατί τα Ελγίνεια δεν πρόκειται να έρθουν – Χρησιμεύουν μόνο στον πολιτικό αποπροσανατολισμό
Όποτε θέλει η εκάστοτε κυβέρνηση θυμάται τα «Μάρμαρα του Παρθενώνα» για να αλλάξει την εσωτερική πολιτική ατζέντα Από την δεκαετία του ’80 δημιουργήθηκε στο ελληνικό συλλογικό ασυνείδητο μία «χίμαιρα» περί επιστροφής των Ελγίνειων Μαρμάρων του Παρθενώνα, στην Ελλάδα κάτι το οπ

Αν τα θέλουμε στ' αλήθεια πίσω, θα πρέπει να τα επαναγοράσουμε.
Άντε Έλληνες, ξηλωθείτε, τι είναι μερικά δις ακόμα χρέος μπροστά στη δόξα;

Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 67 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.