Τι σχέση έχει η γνώση με την εξυπνάδα;

hack3r

Well-known member

Ο Τολης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, επαγγέλεται Μηχανικός λογισμικού και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 6,500 μηνύματα.
Εξυπνάδα είναι το ΙQ η ικανότητα δηλαδή του ανθρώπου να επεξεργάζεται πολύπλοκες έννοιες και να μαθαίνει γρήγορα.
Γνώση είναι το σύνολο των αποθηκευμένων γνώσεων στο μυαλό του ανθρώπου.

Αντίθετα με το τι πιστεύουν πολλοί η σωστή γνώση είναι πολύ χρησιμότερη από την εξυπνάδα στην ζωή του ανθρώπου.
 

cortomaltese

Active member

Ο cortomaltese αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 154 μηνύματα.
Δεν υπαρχει διαχωρισμος,ειναι κατι σαν τον διυσμο δηλαδη του μεσαιωνα.Δεν υπαρχει
Γνωση εξυπναδα,αικιου ραδικιου eq Jq(φαντασια)) ολα αυτα πανε μαζι
Ευφυια λοιπον ειναι ολα αυτα μαζι

Το ερωτημα ειναι τι σχεση εχει η γνωση με την εξυπναδα.

Λοιπον η γνωση ειναι απεριοριστη.Δεν εχει ορια.Ο ανθρωπος εχει απεριοριστη χωρητικοτητα γνωσης.Το iq πρεπει να ειναι η δυναμικοτητα επεξεργασιας και οταν η δυναμικοτητα επεξεργασιας βρει την μνημη (παραδοση κοινωνικη) και την κριτικη σκεψη (φαντασια,σημασιες κτλ αμφιδρομες με την μνημη και την ιστορικη παραδοση,τοτε εχουμε ενα συμβαν και λεμε αυτος ο ανθρωπος ειναι ευφυης δηλαδη ας πουμε συμβαντα οπως ο Ainstain ,O Χαισενμπεργκ κτλ.
 
Τελευταία επεξεργασία:

BLUE SEA

New member

Η Τέσα Ηλιού αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 43 ετών, επαγγέλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 1,603 μηνύματα.
Η εξυπνάδα κατά την ταπεινή μου γνώμη αποτελεί αθροιστική συνάθροιση εγγενών παραγόντων και περιβαλλοντικών συνθηκών. Η ταύτιση της γνώσης με την εξυπνάδα -από αρκετούς ανθρώπους- φρονώ ότι είναι ατυχής. Για την απόκτηση των γνώσεων απαιτείται πρώτον θέληση και ενδιαφέρον για το υπό μελέτη γνωστικό αντικείμενο και δεύτερον πνευματικός κάματος. Υπάρχουν άτομα με μεσαία νοημοσύνη, που όμως είναι πολύ εργατικά και μελετούν πολύ (συνεπώς αποκτούν πολλές γνώσεις). Υπάρχουν όμως και άτομα πανέξυπνα που δεν έχουν τη διάθεση να μελετήσουν (γεγονός απολύτως σεβαστό) και πολύ συχνά αναζητούν τη γνώση μέσα από τις εμπειρίες της ζωής κι όχι τόσο από τη μελέτη γνωστικών αντικειμένων (τυπικά ή άτυπα). Ο κάθε άνθρωπος έχει τις ιδιαιτερότητές του. Τίποτα δεν είναι επίμεμπτο.
 
Τελευταία επεξεργασία:

fockos

Well-known member

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Νευρολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 12,200 μηνύματα.
Έχω γνώσεις αλλά είμαι χαζός. Αλλος μπορεί να μην έχει γνώσεις αλλά να είναι έξυπνος. Πολλοί λένε ότι έχουν και τα δύο αλλά στην πραγματικότητα δεν έχουν τίποτα από τα δύο.
 

BLUE SEA

New member

Η Τέσα Ηλιού αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 43 ετών, επαγγέλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 1,603 μηνύματα.
Έχω γνώσεις αλλά είμαι χαζός.
Γιατρέ μου ή μπλοφάρεις ή θέλεις κοπλιμέντα.:P
Αλλος μπορεί να μην έχει γνώσεις αλλά να είναι έξυπνος.
Σαφώς, αυτό ισχύει!:eek:
Πολλοί λένε ότι έχουν και τα δύο αλλά στην πραγματικότητα δεν έχουν τίποτα από τα δύο.
Το να τα έχεις και τα δύο είναι το ιδανικό.

Εγώ προσωπικά, κατά την ταπεινή μου γνώμη, έχω μεσαία νοημοσύνη. Τις όποιες γνώσεις έχω τις απέκτησα με επιμονή και εργατικότητα (λ.χ. διαβάζω πολλές ώρες) κι όχι λόγω ικανοτήτων ή μεγάλης εξυπνάδας. Στην οδήγηση αντιθέτως δεν τα κατάφερνα, αλλά κυρίως δεν με ενδιέφερε. Πιθανότατα, εάν το είχα προσπαθήσει, θα γινόμουν πολύ καλή. Έχω δεχτεί όμως ότι δεν μπορώ να είμαι το ίδιο καλή σε όλα. Οδηγούσα 5 χρόνια (από το 2008 ως το 2013), αλλά επειδή με άγχωνε η οδήγηση, χάρισα το αμάξι στην αδερφή μου και δεν οδηγώ πλέον, αλλά κινούμαι με τη συγκοινωνία. Απ' τη στιγμή λοιπόν που δεν με ενδιέφερε, δεν άφησα τον εαυτό μου να αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις, για να εξελιχτεί.
 
Τελευταία επεξεργασία:

fockos

Well-known member

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Νευρολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 12,200 μηνύματα.
Γιατρέ μου ή μπλοφάρεις ή θέλεις κοπλιμέντα.:P

Σαφώς, αυτό ισχύει!:eek:

:confused: όχι την αλήθεια λέω. Διαβάζω γενικά και εγώ πολλές ώρες δε μπορώ να θεωρηθώ έξυπνος. Υπάρχουν παιδιά που με ένα πέρασμα θυμούνται τα πάντα.:/:

_____
Αν μένεις Αθήνα η οδήγηση εκεί είναι δύσκολη δρόμοι, κίνηση, φανάρια , απεργίες οπότ στην επαρχία είναι πολύ πιο εύκολη και ευχάριστη.
 

Ερις

New member

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Σκηνοθέτης . Έχει γράψει 2,467 μηνύματα.
:confused: όχι την αλήθεια λέω. Διαβάζω γενικά και εγώ πολλές ώρες δε μπορώ να θεωρηθώ έξυπνος. Υπάρχουν παιδιά που με ένα πέρασμα θυμούνται τα πάντα.:/:
Aυτό έχει να κάνει μόνο με καλή μνήμη. Υπάρχουν πολλά είδη εξυπνάδας. Για εμένα, το να μπορείς να συνδυάσεις τη γνώση που απέκτησες και να μπορείς να ανταπεξέλθεις σε διάφορες καταστάσεις, αυτό είναι το βασικότερο σημείο εξυπνάδας.
 

BLUE SEA

New member

Η Τέσα Ηλιού αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 43 ετών, επαγγέλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 1,603 μηνύματα.
:confused: όχι την αλήθεια λέω. Διαβάζω γενικά και εγώ πολλές ώρες δε μπορώ να θεωρηθώ έξυπνος. Υπάρχουν παιδιά που με ένα πέρασμα θυμούνται τα πάντα.:/:
Ανήκουμε στην ίδια κατηγορία. Κι εμένα η κολλητή μου απ' το ΕΑΠ τα έπαιρνε με τη μια. Διάβαζε λίγο πριν τις εξετάσεις κι έγραφε πολύ καλά. Αντιθέτως, εγώ διάβαζα καθημερινά και πολλές ώρες. Επίσης, ξεπέταγε τις εργασίες σε μια μέρα, ενώ εμένα μου έπαιρνε μια μέρα μόνο για να βγάλω το σχεδιάγραμμα. Για να ολοκληρώσω μια εργασία, διέθετα τουλάχιστον μια εβδομάδα με δέκα μέρες. Το δια ταύτα; Εγώ αποφοίτησα με 8,58 κι εκείνη με 8,32.
Πάντως και το γεγονός ότι πειθαρχούμε και διαβάζουμε είναι από μόνο του πολύ θετικό. Έτσι, να το δεις. Εξάλλου, ως γιατρός έχεις κατακτήσει την κορυφαία των επιστημών. Να νιώθεις περήφανος για τον εαυτό σου. Δεν έχει νόημα να συγκρινόμαστε με άλλους/ες. Δυστυχώς κι εγώ το έκανα παλιά, αλλά κάποια γεγονότα (κυρίως ένα μικρό πρόβλημα υγείας που είχα περάσει στο παρελθόν) με έκαναν να αλλάξω. Είναι φοβερά ψυχοφθόρο. Όλα τα παραπάνω τα λέω με κάθε καλή διάθεση και εκτίμηση προς το άτομό σου.:)

Aυτό έχει να κάνει μόνο με καλή μνήμη. Υπάρχουν πολλά είδη εξυπνάδας. Για εμένα, το να μπορείς να συνδυάσεις τη γνώση που απέκτησες και να μπορείς να ανταπεξέλθεις σε διάφορες καταστάσεις, αυτό είναι το βασικότερο σημείο εξυπνάδας.
Είπες τη σωστότερη κουβέντα.:eek:
 
Τελευταία επεξεργασία:

spsj94n

Member

Ο spsj94n αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 53 μηνύματα.
Στην πραγματικότητα υπάρχει συσχετισμός.
Από έρευνες που έχουν γίνει σε χαρισματικά παιδιά έχει βρεθεί, ιδιαίτερα στα "υψηλά" χαρισματικά παιδιά, πως παρουσιάζουν "αγάπη" για μάθηση στα αντικείμενα που τα ενδιαφερούν και ασχολούνται σε βάθος με αυτά.
Συνεπώς έχουν και περισσότερες γνώσεις σε σχέση με τα άλλα παιδιά της ηλικίας τους.
Βέβαια δεν συνεπάγεται πως μόνο η συγκεκριμένη ομάδα έχει σχετικά πολλές γενικές/ειδικές γνώσεις.
Αλλά σαφώς υπάρχει σχέση μεταξύ γνώσης και ευφυΐας.
 

hack3r

Well-known member

Ο Τολης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, επαγγέλεται Μηχανικός λογισμικού και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 6,500 μηνύματα.
Στην πραγματικότητα υπάρχει συσχετισμός.
Από έρευνες που έχουν γίνει σε χαρισματικά παιδιά έχει βρεθεί, ιδιαίτερα στα "υψηλά" χαρισματικά παιδιά, πως παρουσιάζουν "αγάπη" για μάθηση στα αντικείμενα που τα ενδιαφερούν και ασχολούνται σε βάθος με αυτά.
Συνεπώς έχουν και περισσότερες γνώσεις σε σχέση με τα άλλα παιδιά της ηλικίας τους.
Βέβαια δεν συνεπάγεται πως μόνο η συγκεκριμένη ομάδα έχει σχετικά πολλές γενικές/ειδικές γνώσεις.
Αλλά σαφώς υπάρχει σχέση μεταξύ γνώσης και ευφυΐας.

Η εξυπνάδα είναι η ρευστή ευφυΐα και η γνώση Η αποκρυσταλλωμενη. Η ρευστή έχει να κάνει με το ποσό γρήγορα κατάλαβανεις ένα εντελώς νέο concept για το οποίο δεν υπάρχουν προηγούμενες συνδέσεις. Η αποκρυσταλλωμενη σε βοηθά να κατανοήσεις πιο γρήγορα νέα concept χρήσιμοποιοντας παλαιότερα concepts που έχεις μάθει. Η ρευστή ευφυΐα μειώνεται με τα χρόνια ενώ η αποκρυσταλλωμενη συνήθως αυξάνεται.

Στη ζωή η γνώση είναι πολύ πιο σημαντική από την εξυπνάδα, για αυτό και ειναι πολυ σημαντικό να διαβάζει κανείς όσο περισσότερο μπορεί. Το πλεονέκτημα της εξυπνάδας είναι πως σου επιτρέπει κατανοείς πιο γρήγορα νεες πληροφορίες και άρα συνήθως τα έξυπνα άτομα αποκτούν πολλές γνώσεις πιο σύντομα. Όσο πιο πολλές γνώσεις αποκτούν τόσο πιο γρήγορα κατανοούν τις νέες και δημιουργείται έτσι ένα snowball effect. Γιαυτό συνήθως βλέπεις τρομακτικές διάφορες σε επίπεδο γνώσης ανάμεσα στους έξυπνους ανθρώπους και τους κανονικούς μετά τα 30 ας πούμε το οποίο γίνεται όλο και πιο χαοτικό όσο περνάνε τα χρόνια.

Και επειδή η γνώση ειναι δύναμη καταλαβαίνει κανείς πόσο τρομερά άδικο πλεονεκτημα αποτελεί σήμερα το να γεννηθείς έξυπνος. Και παλαιότερα ήταν, αλλά όχι τόσο πολύ καθώς πιο παλιά δεν υπήρχε τόσο μεγάλη πρόσβαση στη γνώση.
 

Guest 523993

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Η γνώση με την εξυπνάδα; Χμ...
Ένας Γκουρού ή ένας Γέροντας γνωρίζει αρκετά λόγω και της φώτισης είναι όμως έξυπνος;
Ένας έξυπνος ή ευφυιής ή ιδιοφυΐα, έχει αρκετή γνώση;
Αναρωτιέμαι, είναι το γεμιστό μπισκότο, γεμιστό επειδή έχει μέσα γέμιση ή είναι η γέμιση, γέμιση επειδή βρίσκεται μέσα στο γεμιστό μπισκότο;
Εύλογα ερωτήματα και διανοητικές αναζητήσεις..
 

Agaphbou

Well-known member

Η Αγάπη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 23 ετών . Έχει γράψει 1,581 μηνύματα.
Νομίζω απλά ότι ο έξυπνος άνθρωπος αξιοποιεί καλύτερα τις γνώσεις που αποκτά, τις διασταυρώνει με προηγούμενες και έτσι οδηγείται στη βαθύτερη κατανόηση ενός ζητήματος. Ένα μέτριο ή φτωχό μυαλό μπορεί να απομνημονεύσει πληροφορίες, οπότε το άτομο να έχει γνώσεις, αλλά να είναι πολύ πιο επιδερμικές και με τη μορφή "παπαγαλίας" που λέγαμε και στο σχολείο. Γι' αυτό προσωπικά δε χαρακτηρίζω "έξυπνο" κάποιον εάν θυμάται πολλά πράγματα που διάβασε, παρά μόνο αν μπορεί να μου τα εξηγήσει κιόλας.
 

Μάρκος Βασίλης

Well-known member

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Μαθηματικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,724 μηνύματα.
Νομίζω απλά ότι ο έξυπνος άνθρωπος αξιοποιεί καλύτερα τις γνώσεις που αποκτά, τις διασταυρώνει με προηγούμενες και έτσι οδηγείται στη βαθύτερη κατανόηση ενός ζητήματος. Ένα μέτριο ή φτωχό μυαλό μπορεί να απομνημονεύσει πληροφορίες, οπότε το άτομο να έχει γνώσεις, αλλά να είναι πολύ πιο επιδερμικές και με τη μορφή "παπαγαλίας" που λέγαμε και στο σχολείο. Γι' αυτό προσωπικά δε χαρακτηρίζω "έξυπνο" κάποιον εάν θυμάται πολλά πράγματα που διάβασε, παρά μόνο αν μπορεί να μου τα εξηγήσει κιόλας.

Ναι, αλλά έτσι ένα άτομο που έχει απλώς απομνημονεύσει εξηγήσεις για ένα φαινόμενο κατηγοριοποιείται πιθανώς ως «έξυπνο» ενώ ένα άτομο που δεν έχει απομνημονεύσει αυτές όχι. Νομίζω ότι η εξυπνάδα/ευστροφία είναι φύσει διαφορετική από τη γνώση υπό την έννοια ότι η δεύτερη είναι προϊόν συσσώρευσης, επεξεργασίας και ενσωμάτωσης πληροφοριών ενώ η πρώτη είναι η ικανότητα ενός ατόμου να αντιδρά αποδοτικά (σε πραγματικό χρόνο) σε καταστάσεις που δεν του έχουν παρουσιαστεί αξιοποιώντας (ενδεχομένως) και τις γνώσεις του. Όπως είπε κι ο @hack3r η ευστροφία βοηθά στην πρόσκτηση γνώσης (προφανώς, αν θέλει το άτομο :Ρ), αλλά δε νομίζω ότι τίθεται ζήτημα περαιτέρω σύγκρισης.
 

Agaphbou

Well-known member

Η Αγάπη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 23 ετών . Έχει γράψει 1,581 μηνύματα.
Ναι, αλλά έτσι ένα άτομο που έχει απλώς απομνημονεύσει εξηγήσεις για ένα φαινόμενο κατηγοριοποιείται πιθανώς ως «έξυπνο» ενώ ένα άτομο που δεν έχει απομνημονεύσει αυτές όχι. Νομίζω ότι η εξυπνάδα/ευστροφία είναι φύσει διαφορετική από τη γνώση υπό την έννοια ότι η δεύτερη είναι προϊόν συσσώρευσης, επεξεργασίας και ενσωμάτωσης πληροφοριών ενώ η πρώτη είναι η ικανότητα ενός ατόμου να αντιδρά αποδοτικά (σε πραγματικό χρόνο) σε καταστάσεις που δεν του έχουν παρουσιαστεί αξιοποιώντας (ενδεχομένως) και τις γνώσεις του. Όπως είπε κι ο @hack3r η ευστροφία βοηθά στην πρόσκτηση γνώσης (προφανώς, αν θέλει το άτομο :Ρ), αλλά δε νομίζω ότι τίθεται ζήτημα περαιτέρω σύγκρισης.

Δεν είπα ότι αν κάποιος δεν έχει γνώσεις, αναιρείται και η ευφυΐα του, απλώς στάθηκα κυρίως σε αυτούς που έχουν γνώσεις γιατί εκείνοι τείνουν να θεωρούνται αυτομάτως έξυπνοι από πολλούς.
 

Μάρκος Βασίλης

Well-known member

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Μαθηματικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,724 μηνύματα.
Δεν είπα ότι αν κάποιος δεν έχει γνώσεις, αναιρείται και η ευφυΐα του, απλώς στάθηκα κυρίως σε αυτούς που έχουν γνώσεις γιατί εκείνοι τείνουν να θεωρούνται αυτομάτως έξυπνοι από πολλούς.

Ίσως δεν ήμουν σαφής. Λες:

«...δε χαρακτηρίζω "έξυπνο" κάποιον εάν θυμάται πολλά πράγματα που διάβασε, παρά μόνο αν μπορεί να μου τα εξηγήσει κιόλας.»

Σχολιάζω ότι:

«...ένα άτομο που έχει απλώς απομνημονεύσει εξηγήσεις για ένα φαινόμενο κατηγοριοποιείται πιθανώς ως «έξυπνο» ενώ ένα άτομο που δεν έχει απομνημονεύσει αυτές όχι.»

Με άλλα λόγια, αν ένα άτομο ορίζεται ως έξυπνο αν (και μόνο αν; ) μπορεί να εξηγήσει τη γνώση του, τότε προκύπτει η παραπάνω κατάσταση misclassification. Τίποτα παραπέρα, τα άλλα ήταν γενική τοποθέτηση σχετικά με το ότι δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε το κανταΐφι με την Τενερίφη. :Ρ
 

Samael

Συντονιστής

Ο Samael αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,295 μηνύματα.
Βρίσκω λίγο ατυχής την ερώτηση .
Η γνώση είναι αυτό που προκύπτει απο την επεξεργασία πληροφοριών και ενδέχεται αρκετές φορές η διαδικασία αυτή να επιταχυνθεί ανάλογα το πόσες πληροφορίες και γνώσεις έχουμε ήδη.

Δεν μπορείς να εξάγεις λοιπόν γνώση χωρίς ευφυΐα ,αλλά και αντίστροφα χωρίς αρκετές πληροφορίες δεν μπορείς να γίνεις περισσότερο ευφυής το ίδιο γρήγορα .Είναι πλευρές του ίδιου νομίσματος και αυτό φαίνεται έντονα τα τελευταία χρόνια που οι πληροφορίες(data) είναι ένα είδος εικονικού χρυσού.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top