Άγγελος
Επιφανές μέλος


Κατα την γνωμη μου οι μεταναστες ειναι ανθρωποι οπως και εμας τους Ελληνες.Εχουν δικαιωματα λοιπον και δεν γινεται να τα τους στερουμε..
Ο σκοπός των αιτούντων της Ελληνικής Ιθαγένειας
με την διαδικασία της πολιτογράφησης
είναι η απόκτηση της Ελληνικής ταυτότητας. ( ναι, του εγγράφου )
σωστα..σε καθε χωρα παιρνουν την υποκοοτητα μεταναστες νομιμοι ή παρανομοι αρχικα -για να ειμαστε ρεαλιστες-..
το θεμα ειναι οι απαιτησεις και προδιαγραφες...και πιστευω και εγω πως ο νομος που βγαζει τωρα το πασοκ ειναι υπερβολικα χαλαρος λογω των λιγων χρονων που βαζει..
και κυριως πρεπει να εφαρμοστει ο νομος και οχι να εξαπατα το δημοσιο τους μεταναστες οπως και τους Ελληνες..ο νομος περι πολιτογραφησης σε 10 χρονια παραμονης κλπ που ηδη υπηρχε ηταν ισως αρκετος αλλα δεν εφαρμοζοταν οπως και αλλοι νομοι στη χωρα μας..
ηδη ευρωπαιοι αντιδρουν λογω του χαλαρου νομου..ενω ειμαστε ο φυαλκας -πορτιερης της Ευρωπης και να ειμαστε οι πιο αυστηροι το παιζουμε χαλαροι
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
jrot6
Πολύ δραστήριο μέλος


The Greek people are anarchic and difficult to tame. For this reason we must strike deep into their cultural roots: Perhaps then we can force them to conform. I mean, of course, to strike at their language, their religion, their cultural and historical reserves, so that we can neutralize their ability to develop, to distinguish emselves, or to prevail; thereby removing them as an obstacle to our strategically vital plans in the Balkans, the Mediterranean, and the Middle East»
«Οι Έλληνες είναι αναρχικοί.....και δύσκολα κουμαντάρονται. Γιʼ αυτόν τον λόγο πρέπει να χτυπήσουμε βαθιά μέσα στις πολιτισμικές τους ρίζες: έτσι ίσως καταφέρουμε να τους αναγκάσουμε να συμβιβαστούν. Εννοώ βέβαια να χτυπήσουμε την γλώσσα τους, την θρησκεία τους, τα πολιτισμικά και ιστορικά αποθέματα, έτσι ώστε να ουδετεροποιήσουμε την δυνατότητα τους να αναπτύσσονται, να διακρίνουν τους εαυτούς τους, ή να αποδεικνύουν ότι μπορούν να νικούν, έτσι ώστε να ξεπεράσουμε τα εμπόδια στα στρατηγικώς απαραίτητα σχέδια μας στα Βαλκάνια, την Μεσόγειο, και την Μέση Ανατολή».
- Απόσπασμα ομιλίας του Henri Kissinger στην Ουάσινγκτον τον Σεπτέμβρη του 1974.
Αυτη η δηλωση δεν εχει ξεκαθαριστει αν ειναι αληθεια ή μυθος..
https://www.iospress.gr/ios2001/ios20010401b.htm
https://thenetwar.com/2009/12/i-anthelliniki-dilosi-tou-chenri-kisingker-mithos-i-pragmatikotita/
Οποτε δεν ειναι και το καλυτερο να ποσταρει καποιος μια δηλωση που δεν εχει αποδειχθει αν ειναι αληθης..
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Πατρεύς
Περιβόητο μέλος


Προσωπικά πάντως, είτε είναι αληθής είτε όχι δεν μου κάνει κάποια διαφορά. Απλώς δείχνει να απηχεί την διάθεση όλου αυτού του λόμπι απέναντι στην Ελλάδα. Άλλωστε, ακόμα κι αν δεν είναι αληθής αυτή η δήλωση, τα γεγονότα και οι πράξεις του εν λόγω κυρίου αλλά και των υπολοίπων στην πολιτική των ΗΠΑ δείχνει να επιβεβαιώνει τα λεγόμενα αυτά...
υ.γ.: Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει από εσένα παραπομπή στον «Ιό». Μία από τις στήλες που έχει δείξει ότι πάντα τεκμηριώνει αυτά που λέει (sic!)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
jrot6
Πολύ δραστήριο μέλος


Αυτο το λομπι λοιπον εχει βαλει στο ματι την ελλαδιτσα μας απο τα παλια χρονια,ε? Με σκοπο τι?
Υ.Γ. Εννοειται πως θα εχω παραπομπη τον ιο..Αφου εχουμε το ιδιο αφεντικο με τον ιο (βλεπε Σορος)..Αν δεν παινεψουμε το σπιτι μας θα πεσει να μας πλακωσει..
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 243356
Επισκέπτης


Αλλο Ιθαγενεια αλλο υπηκοοητητα
- Υπηκοότητα: ο νομικός και πολιτικός δεσμός που συνδέει το άτομο ως πολίτη ενός κράτους με το κράτος αυτό.
- Ιθαγένεια: ο νομικός και πολιτικός δεσμός που συνδέει το άτομο ως πολίτη με το κράτος στο οποίο ανήκει.
Δεν εχω προβλημα στο να τους δωθει υπηκοοητα εφοσον πληρουν τα κριτηρια αλλα οχι ιθαγενεια.
Αυτη η δηλωση δεν εχει ξεκαθαριστει αν ειναι αληθεια ή μυθος..
https://www.iospress.gr/ios2001/ios20010401b.htm
Σε λιγο θα φερεις και παραδειγμα απο το τι λεει το indymedia.org

O Ιος της ελευθεροτυπιας δεν ειναι και το καλυτερο παραδειγμα...
Δεν φημιζεται ουτε για την αξιοπιστια του ουτε για την αντικειμενικοτητα του.
Ειναι γνωστο οτι κανει οπαδιλικη σε συγκεκριμενα συμφεροντα και ιδεολογιες
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Great Chaos
Περιβόητο μέλος


Συγνώμη, αλλά δεν βρίσκω οι δύο διατυπώσεις να έχουν κάποια διαφορά μεταξύ τους. Μήπως θα μπορούσες να διευκρινίσεις;Διαφωνω στο να τους δωθει ιθαγενεια !!
Αλλο Ιθαγενεια αλλο υπηκοοητητα
- Υπηκοότητα: ο νομικός και πολιτικός δεσμός που συνδέει το άτομο ως πολίτη ενός κράτους με το κράτος αυτό.
- Ιθαγένεια: ο νομικός και πολιτικός δεσμός που συνδέει το άτομο ως πολίτη με το κράτος στο οποίο ανήκει.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Achilles
Πολύ δραστήριο μέλος


Υπηκοότητα και Ιθαγένεια
είναι το ίδιο,
το ίδιο,
το ίδιο,
το ίδιο,
το ίδιο,
ε ί ν α ι τ ο ί δ ι ο!!!!!.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
lugar
Πολύ δραστήριο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Άγγελος
Επιφανές μέλος


μην μπλεκουμε τα μπουτια μας..το θεμα ειναι οι προυποθεσεις..Υπηκοότητα: ο νομικός και πολιτικός δεσμός που συνδέει το άτομο ως πολίτη ενός κράτους με το κράτος αυτό.
- Ιθαγένεια: ο νομικός και πολιτικός δεσμός που συνδέει το άτομο ως πολίτη με το κράτος στο οποίο ανήκει.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ΤΕΣΤΡΑ
Νεοφερμένο μέλος


Θα δωσουμε δικαιωματα στους αιγυπτυους που μας εδιξαν απο την αιγυπτο χωρις καμμια αιτια, στους κουρδους που μας εσφαξαν στην μικρα ασια το 22,τους περιφημους αλβανους με τις συγχρονες βλεψεις στη περιοχη ,τις εποχες της τουρκοκρατιας, το β παγκοσμιο πολεμο, τους πακιστανους που πρωτοι αναγνωρισαν τη <<βορεια>>κυπρο και παει λεγοντας... Πρεπει να υπαρξουν οροι και ανταλλαγματα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
kritikaros
Εκκολαπτόμενο μέλος


Πιστευω πως πρεπει να δωθει η ιθαγενεια σε καποιο ποσοστο και υπο ορους καποια στιγμη αλλα οχι τωρα. Ουτε στα επομενα δυο χρονια. Δινοντας ιθαγενεια βαζετε εναν ανθρωπο που εχει συνηθισει σε αλλες συνθηκες .Μας το ζητησαν ; τι μοιραζουμε στραγαλια. Ουτε στις χωρες απο οπου ερχονται δεν εχουν τοσα δικαιωματα. Μπατε σκυλοι αλεστε οπως τους ελληνες στην πατριδα τους .Ελληνες ψευτοαναρχικοι και επαναστατες του καναπε.
Θα δωσουμε δικαιωματα στους αιγυπτυους που μας εδιξαν απο την αιγυπτο χωρις καμμια αιτια, στους κουρδους που μας εσφαξαν στην μικρα ασια το 22,τους περιφημους αλβανους με τις συγχρονες βλεψεις στη περιοχη ,τις εποχες της τουρκοκρατιας, το β παγκοσμιο πολεμο, τους πακιστανους που πρωτοι αναγνωρισαν τη <<βορεια>>κυπρο και παει λεγοντας... Πρεπει να υπαρξουν οροι και ανταλλαγματα.
μα δεν πρόκειτε για σχέσεις μεταξύ κρατών,αναγνώρισα 5 αιγύπτιους δώσε μου μια πυραμίδα.
έχει να κάνει με διαπραγμάτευση μεταξύ ενός κράτους με ένα άτομο-άνθρωπο-πολίτη,δεν είναι εξωτερική πολιτική.
στα κατουσίαν,αν πληρούν κάποιες προυποθέσεις φυσικά και να αναγνωριστούν δε μπορούμε να πάρουμε μια σκούπα και να αρχίσουμε το "καθάρισμα" όταν άνοιξε τα σύνορα ο μητσοτάκης και όταν φέρναμε καραβιές εργατών για να τελειώσουν τα έργα ήταν καλά?
δηλαδή τι είμαστε εμείς,οι μάγκες της υπόθεσης?
αν δηλαδή ζει και εργάζεται εδώ για ένα α διάστημα και θέλουν να την αποκτήσουν,όσοι έχουν γεννηθεί εδώ και σπουδάζουν εδώ γιατί όχι?
επίσης γιατί δεν θίγουμε και το ζήτημα του απόδημου ελληνισμού,όπου δεν θέλουν να έχουν καμία νομική σχέση με το ελλάντα?

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
stirling
Νεοφερμένο μέλος


Κάθε νομοσχέδιο εξυπηρετεί συγκεκριμένες στρατηγικές του ελληνικού κράτους. Η πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση για την ελληνική ιθαγένεια ούτε τυχαία είναι, ούτε δείγμα μεταμέλειας απ' το κράτος για την εικοσαετή άγρια εκμετάλλευση των μεταναστών. Εδώ δεν χωράει τίποτα άλλο, εκτός από ψυχρή, υπολογιστική λογική. Πρόκειται λοιπόν για αλληλεπιδράσεις συμφερόντων που το κράτος καλείται να κρατήσει χαμηλά το δείκτη της έντασης τους. Ας γίνουμε ποιο συγκεκριμένοι. Ζούμε σε έντονους καιρούς γιατί είναι πλέον σαφές πως η καπιταλιστική ευημερία βρίσκεται στα όρια της πτώχευσης. Τα δυτικά αδιέξοδα οδηγούν τον καπιταλιστικό παράδεισο στην ελεύθερη πτώση της οικονομικής κρίσης. Φυσικό επακόλουθο είναι οι πόρτες του δυτικού ονείρου μιας “καλύτερης ζωής” να σφραγίζονται, αφήνοντας έξω εκατοντάδες χιλιάδες λαθρομετανάστες. Η σύγχρονη παραγωγή δεν έχει ανάγκη άλλα φτηνά εργατικά χέρια. Διαθέτει περίσσευμα απ' τους ήδη υπάρχοντες μετανάστες και από το υποτιμημένο πλέον (λόγω οικονομικής κρίσης) ντόπιο εργατικό δυναμικό. Έτσι απλά... “δεν χωράει άλλους ξένους”. Κυριολεκτικά και μεταφορικά.
Όμως τώρα το ζήτημα είναι τι θα συμβεί με τα εκατομμύρια των μεταναστών που βρίσκονται ήδη στο εσωτερικό της ελληνικής επικράτειας.
Εδώ έρχεται το νομοσχέδιο για την ιθαγένεια. Ένας απ' τους πιο έξυπνους και αποτελεσματικούς τρόπους διαχείρισης του κοινωνικού κεφαλαίου των μεταναστών. Τι εννοούμε; Οι μετανάστες είναι μια ιστορία που έχει ξεκινήσει εδώ και 20 χρόνια. Στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή, υπάρχουν παιδιά μεταναστών που έχουν γεννηθεί και μεγαλώνουν εδώ, ενήλικες που έχουν δουλειές, μαγαζιά και περιουσία, όπως και χιλιάδες “παράνομοι” που δουλεύουν 12 – 15 ώρες στα χωράφια, είτε στην παραοικονομία στην μητρόπολη. Όλοι αυτοί αποτελούν ένα τεράστιο κοινωνικό κεφάλαιο για το κράτος, ιδιαίτερα εκμεταλλεύσιμο αλλά και ιδιαίτερα ασταθές και ανομοιόμορφο.
Κυρίως το πρώτο μεταναστευτικό ρεύμα (Αλβανοί και Βορειοηπειρώτες) λόγο της εικοσαετής παρουσίας τους στο ελληνικό έδαφος αλλά και των φυλετικών τούς χαρακτηριστικών (σε αντίθεση πχ με σκουρόχρωμους Αφγανούς και Πακιστανούς) έχουν αφομοιωθεί αρκετά ως φυσική παρουσία στις μητροπόλεις. Αποτελούν πλέον πληθυσμιακό κομμάτι της κοινωνίας. Άλλωστε οι περισσότεροι από αυτούς έχουν ήδη “μικροαστικοποιηθεί”.
Σε αυτή την περίπτωση η εξουσία έχει να κερδίσει αρκετά, προσφέροντας μια κοινωνική συμμαχία σε μετανάστες που αποδέχονται τον βασικό πυρήνα των “αξιών” αυτής της κοινωνίας. Το ελληνικό κράτος σκοπεύει με λίγα λόγια να επικυρώσει επίσημα αυτό που ούτως ή άλλως συμβαίνει. Να ενσωματώσει ένα μεγάλο μέρος του μεταναστευτικού πληθυσμού στον κοινωνικό κορμό.
Άλλωστε οι όροι μιας τέτοιας “συμφωνίας” είναι αδιαπραγμάτευτα υπέρ του εμπνευστή της. Το νομοσχέδιο ιθαγένειας θέτει κάποιες συγκεκριμένες προϋποθέσεις που απαιτείται να πληρεί ο υποψήφιος μετανάστης για να γίνει “ιθαγενής”. Μία από αυτές έχει έντονο άρωμα δημόσιας τάξης, καθώς αναφέρει πως ο μετανάστης δεν πρέπει να έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για μια σειρά από αδικήματα. Είναι ένα κατάλληλο κίνητρο-φόβητρο για όλους τους υποψηφίους να ευθυγραμμιστούν με τη νομιμοφροσύνη. Και μιλάμε για ένα κοινωνικό σύνολο που λόγω συνθηκών είναι “επιρρεπής” σε παραβατικές συμπεριφορές. Έτσι το κράτος κερδίζει ένα πλεονέκτημα σε σχέση με το χαμένο έδαφος της δημόσιας ασφάλειας.
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Ταυτόχρονα αποτρέπει κυρίως τη δεύτερη γενιά μεταναστών, από ιστορίες και συγκρούσεις όπως του Δεκεμβρίου του 2008 που τότε είχαν έντονη παρουσία. Νομικό “καρότο” και αστυνομικό “μαστίγιο”. Τώρα όσοι απ' τούς υποψήφιους “ιθαγενείς” θέλουν να παίξουν ξύλο με τους μπάτσους ή να “κατεβάσουν” την τζαμαρία από μια τράπεζα, θα πρέπει να το σκεφτούν διπλά όσο “παίζει” το κόλπο με την ιθαγένεια.
Για αυτό ανακατατάσσονται οι κοινωνικές σχέσεις και εγκαινιάζονται νέες πρακτικές.
Εφόσον με το νομοσχέδιο αναμένεται να υπάρξει μια “θετική” στροφή για κάποιες κατηγορίες αλλοδαπών και για τις σχέσεις τους με το ελληνικό κράτος, αυτό θα σημάνει αυτόματα την υποτίμηση και τη σκληρότερη αντιμετώπιση κάποιων άλλων. Σύντομα, πιθανόν να δούμε ανάμεσα στους πρωτεργάτες ρατσιστικών επιθέσεων να βρίσκονται οι “ευνοημένοι” πλέον ιθαγενείς μετανάστες. Τέτοια περιστατικά έχουν ήδη συμβεί στον Άγ. Παντελεήμονα με τη συμμετοχή Αλβανών ενάντια στους μελαψούς μετανάστες της περιοχής. Αυτό αποτελεί άλλο ένα κέρδος του κράτους μέσα απ' το νομοσχέδιο. Προωθείται έτσι η όξυνση της εσωτερικής διαίρεσης του μεταναστευτικού κομματιού, αφού εκτός των δικών του εθνικισμών και θρησκευτικών φανατισμών τώρα αποκτά έναν ακόμη διαχωρισμό, αυτόν μεταξύ νόμιμων και παράνομων.
Έτσι σχεδιάζονται και χαράζονται νέα φράγματα στο εσωτερικό της κοινωνικής μηχανής. Ιδιαίτερα για ανθρώπους που χρόνια ζούσαν σε καθεστώς ημι-νομιμότητας και διαρκούς φόβου η απόκτηση ιθαγένειας και η εξασφάλιση παραμονής θα τους προκαλέσει μια έντονη συντηρητική μεταστροφή και εναντίωση προς όλους τους υπόλοιπους παράνομους μετανάστες, που τους χαλάνε το “καλό όνομα” και απειλούν το προνόμιο τους. Να μην παραξενευτεί κανείς αν σε λίγο καιρό οι ιθαγενείς μετανάστες ζητούν περισσότερη αστυνομία στις γειτονιές τους για να απομακρύνουν τους “παράνομους”.
Όμως αυτή είναι η μία ανάγνωση των πραγμάτων. Είναι απ' την μεριά των αλληλεπιδράσεων στο εσωτερικό των μεταναστών.
Στον απόηχο του νομοσχεδίου προκλήθηκε έντονη δυσαρέσκεια στην πλειοψηφία του ντόπιου στοιχείου και συγκεκριμένα στην συντηρητική του πτέρυγα. Μια διάχυτη δυσαρέσκεια που παρόλα αυτά κατέβηκε ολιγάριθμη στο δρόμο πίσω απ' το ανεκδιήγητο ”Έλληνας γεννιέσαι, δεν γίνεσαι” παρέα ως επί το πλείστον με φιλοαστυνομικούς, κομματικά στελέχη-θαυμαστές της χούντας και γραφικούς ορθόδοξους χριστιανούς. Κάποιος θα μπορούσε να αναρωτηθεί, πως “ότι κερδίζει το κράτος απ' την κοινωνική συμμαχία με τους προνομιούχους μετανάστες θα το χάσει απ' την αντίθεση του με τους ντόπιους”. Όμως αντίθετα στην πραγματικότητα το κράτος ισχυροποιείται μέσα και από αυτήν την δυσαρέσκεια. Οι ελληνικές φωνές διαμαρτυρίας, δεν είναι αντικαθεστωτικές ώστε να απειλήσουν την εξουσία. Αντίθετα αυτό που ζητούν, ακόμα κι όταν βρίζουν τους πολιτικούς (αλήτες – προδότες – πολιτικοί), είναι περισσότερο κράτος με καθαρά εθνικά στοιχεία.
Και στις δύο περιπτώσεις τόσο απ' τους μετανάστες όσο και από τους ντόπιους, το κράτος αναγνωρίζεται, νομιμοποιείται και ορίζεται ως διαχειριστής των κρίσεων. Άλλωστε ο συντηρητισμός, η νομιμοφροσύνη και ο ρατσισμός δεν είναι αποκλειστικά “ελληνικό εθνικό προϊόν”. Ανθεί σε φοβισμένες συνειδήσεις, μικροαστικές ονειρώξεις και συσσωρευμένα απωθημένα, που κυριαρχούν τόσο στους “Έλληνες” όσο και στους “ξένους”.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
katerina_farm
Εκκολαπτόμενο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΨΗΦΟΥ
Εκατοντάδες χιλιάδες μετανάστες στην Ελλάδα περιμένουν τις τελικές ρυθμίσεις. Θα αποκτήσουν δικαίωμα ψήφου, έστω στις τοπικές εκλογές, ώστε να συμμετέχουν στα κοινά, να καθορίζουν, μέχρι ένα σημείο βέβαια τη ζωή τους;
Στη μνήμη μου έρχεται η εποχή, που κι εγώ μαζί με εκατοντάδες χιλιάδες συμπατριώτες μας, που βρισκόμασταν στις χώρες της δυτικής Ευρώπης, μετανάστες της δεκαετίας το ʼ60, φυγάδες της επταετίας της χούντας, ζούσαμε τέτοιες μέρες. Ήμουν τότε στη Σουηδία, τη χώρα που είχα βρει άσυλο μαζί με περίπου 18.000 Έλληνες μετανάστες-εργάτες
Από τις αρχές της δεκαετίας του '70, το μεταναστευτικό κίνημα άρχισε τον αγώνα για την απόκτηση δικαιώματος ψήφου. Το 1973 η σουηδική κυβέρνηση απέρριψε το αίτημα για "τεχνικούς λόγους". Η εφημερίδα ΜΕΤΑΝΑΣΤΗΣ, που΄βγάζαμε στον Ελληνοσουηδικό σύλλογο Στοκχόλμης, βγήκε με τίτλο ΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΗΣΗ ΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ και ρεπορτάζ για το δικαίωμα ψήφου των μεταναστών της Σουηδίας (βλέπε φωτογραφία).
Δεν άργησε όμως να έρθει. Το 1975, η κυβέρνηση ανακοίνωσε την πρόθεσή της να δοθεί δικαίωμα ψήφου στις εκλογές για την Τοπική αυτοδιοίκηση, στους περίπου 800.000 ξένους και παράλληλα να απλοποιήσει τη νομοθεσία για την απόκτηση ιθαγένειας.
Ήταν ένα καλό νέο. Θυμάμαι τα χαμογελαστά πρόσωπα στα στέκια των μεταναστών. Στις καφετέριες του κεντρικού σιδηροδρομικού σταθμού, στα ελληνικά καφενεία του Ρίνκεμπι –τη συνοικία, όπου το 80% των κατοίκων ήταν ξένοι- στις συνελεύσεις και μαζώξεις των συλλόγων και κοινοτήτων, ελληνικών, τουρκικών και άλλων εθνοτήτων. Αναβρασμός παντού. Θα γινόμασταν ισότιμοι πολίτες. Το παράδοξο –σε σχέση με τη σημερινή κατάσταση εδώ- ήταν ότι το θέμα της ιθαγένειας δεν ήταν το βασικό. Ίσως γιατί δικαιώματα είχαμε, το σουηδικό διαβατήριο δεν θα άλλαζε πολλά πράγματα. Αντίθετα το δικαίωμα ψήφου ήταν αυτό που μαςα συνάρπαζε. Οι περισσότεροι από εμάς δεν είχαμε ψηφίσει στη ζωή μας. Οι τελευταίες εκλογές στην Ελλάδα έγιναν το 1964, ήρθε μετά η χούντα, τέλος οι εκλογές…
Ο νέος νόμος πέρασε εύκολα με ομοφωνία όλων των κομμάτων της σουηδικής Βουλής –δεν υπήρχαν Καρατζαφέρηδες και Σαμαράδες εκεί- και σε μερικούς μήνες, το 1976 πήγαμε στις κάλπες. Ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Αυτό που μας είχε στερήσει η πατρίδα μας, το ζήσαμε σε μια ξένη χώρα! Τα ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΑ ΝΕΑ, το περιοδικό της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συλλόγων Σουηδίας κυκλοφόρησε με εξώφυλλο την έκκληση να πάμε όλοι στις κάλπες (επόμενη φωτογραφία).
Αυτή ήταν η αρχή. Ακολούθησαν οι εκλογές του 1979, όπου για πρώτη φορά εκλέχθηκε ένας μετανάστης βουλευτής. Και η χαρά μας ήταν διπλή. Ο βουλευτής αυτός ήταν Έλληνας. Ένας εργάτης από την Καλαμαριά Θεσσαλονίκης, ο Αλέκος Χρυσόπουλος, (επόμενες φωτογραφίες) πάτησε το πόδι του στο σουηδικό κοινοβούλιο. Και στην τελετή έναρξης της σουηδικής Βουλής η Ελλάδα είχε την τιμητική της. Ο πρόεδρος του Αριστερού κόμματος –με το οποίο εκλέχτηκε ο Χρυσόπουλος- αρχίζοντας το λόγο του είπε: Kalorises Aleko sth souidiki vouli. Και συνέχισε: «Κύριοι βουλευτές καλωσόρισα τον νέο μας βουλευτή στη γλώσσα του, στα ελληνικά. Και το έκανα γιατί πρέπει να συνηθίσουμε κάτι τέτοιο. Ο κόσμος αλλάζει, η Σουηδία αλλάζει και θα ακούμε πολλές γλώσσες εδώ σ΄αυτή την αίθουσα». Και οι αρχηγοί όλων των κομμάτων χαιρέτησαν το γεγονός, τονίζοντας μάλιστα ότι αποτελεί τιμή για τη Σουηδία το γεγονός ότι η πρώτη ξένη γλώσσα που ακούστηκε, ήταν η ελληνική, η γλώσσα της χώρας, όπου γεννήθηκε η Δημοκρατία.
Αντώνης Χατζής

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Μικρά παιδιά με ελληνική παιδεία και πολιτισμό. Πιο Έλληνες από εμένα, κι όμως δε δικαιούνται να είναι Έλληνες στα χαρτιά.
Μακάρι η χώρα στην οποία γεννήθηκα να δείξει σε αυτούς την ίδια φιλοξενεία που δείχνει σε μένα, η χώρα που πλέον ζω...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Πατρεύς
Περιβόητο μέλος


Μικρά παιδιά με ελληνική παιδεία και πολιτισμό. Πιο Έλληνες από εμένα, κι όμως δε δικαιούνται να είναι Έλληνες στα χαρτιά.
Μακάρι η χώρα στην οποία γεννήθηκα να δείξει σε αυτούς την ίδια φιλοξενεία που δείχνει σε μένα, η χώρα που πλέον ζω...
Ὅταν θὰ γυρίσουν στὶς πατρίδες τους τὰ τόσα ἑκατομμύρια λαθρομεταναστῶν καὶ κατ' ὄπιν ἑορτῆς νομιμοποιηθέντων , τότε νὰ συζητήσουμε πόσοι θὰ πάρουν τὴν ἰθαγένεια. Τὰ ὑπόλοιπα εἶναι ἀριστεροὶ νεοεποχίτικοι συναισθηματισμοὶ ποὺ δὲ λένε τίποτα ἀπολύτως ἐπὶ τῆς οὐσίας.
Καὶ ἐπιτέλους καταλάβετε ὅλοι ἐσεῖς οἱ «ἀντιρατσιστὲς» ὅτι τελείως διαφορετικὸ πρᾶγμα εἶναι ἡ φιλοξενία καὶ τελείως διαφορετικὸ πρᾶγμα ἡ ἀπόδοση τῆς ἰθαγένειας.
Υ.Γ.: Εἶναι τυχαῖο ποὺ ἡ συντριπτικὴ πλειοψηφία τῶν λαθρομεταναστῶν εἶναι μουσουλμάνοι στὸ θρήσκευμα;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Υ.Γ.: Εἶναι τυχαῖο ποὺ ἡ συντριπτικὴ πλειοψηφία τῶν λαθρομεταναστῶν εἶναι μουσουλμάνοι στὸ θρήσκευμα;
Σπικινγκ οφ σιτ
Παλαταιν λινοταιπ,4/10 φιλους μου ειναι σπαρμενοι στην ευρωπη για δουλεια - ευτυχως που κινουμαστε ελευθερα μες στην ευρωπη δηλαδη..
Φαντασου τα λεφτα να ηταν ασια

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Ὅταν θὰ γυρίσουν στὶς πατρίδες τους τὰ τόσα ἑκατομμύρια λαθρομεταναστῶν καὶ κατ' ὄπιν ἑορτῆς νομιμοποιηθέντων , τότε νὰ συζητήσουμε πόσοι θὰ πάρουν τὴν ἰθαγένεια. Τὰ ὑπόλοιπα εἶναι ἀριστεροὶ νεοεποχίτικοι συναισθηματισμοὶ ποὺ δὲ λένε τίποτα ἀπολύτως ἐπὶ τῆς οὐσίας.
Καὶ ἐπιτέλους καταλάβετε ὅλοι ἐσεῖς οἱ «ἀντιρατσιστὲς» ὅτι τελείως διαφορετικὸ πρᾶγμα εἶναι ἡ φιλοξενία καὶ τελείως διαφορετικὸ πρᾶγμα ἡ ἀπόδοση τῆς ἰθαγένειας.
Υ.Γ.: Εἶναι τυχαῖο ποὺ ἡ συντριπτικὴ πλειοψηφία τῶν λαθρομεταναστῶν εἶναι μουσουλμάνοι στὸ θρήσκευμα;
Τα τσουβάλιασες ΟΛΑ όμως. Λαθρομετανάστες και παιδιά νόμιμων μεταναστών, θρησκείες, όλα. Μείνε στο θέμα μας.
Σε πληροφορώ ότι σε δύο χρόνια δικαιούμαι την υπηκοότητα της χώρας όπου ζω. Κανείς δε θα με ρωτήσει σε ποιο Θεό πιστεύω, ή γιατί δεν πιστεύω. Και ξέρω Έλληνες μη-ελληνικής καταγωγής που ζουν πάνω από 20ετία και δεν έχουν την ευκαιρία να πάρουν ελληνικό διαβατήριο ή υπηκοότητα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Πατρεύς
Περιβόητο μέλος


Τα τσουβάλιασες ΟΛΑ όμως. Λαθρομετανάστες και παιδιά νόμιμων μεταναστών, θρησκείες, όλα. Μείνε στο θέμα μας.
Σε πληροφορώ ότι σε δύο χρόνια δικαιούμαι την υπηκοότητα της χώρας όπου ζω. Κανείς δε θα με ρωτήσει σε ποιο Θεό πιστεύω, ή γιατί δεν πιστεύω. Και ξέρω Έλληνες μη-ελληνικής καταγωγής που ζουν πάνω από 20ετία και δεν έχουν την ευκαιρία να πάρουν ελληνικό διαβατήριο ή υπηκοότητα.
Ἐσὺ μπορεῖ νὰ δικαιοῦσαι τὴν ὑπηκοότητα τῆς χώρας στὴν ὁποία ζῇς, ἀλλὰ οἱ πολιτισμένοι εὐρωπαῖοι(

Τὰ ἀντιρατσιστικὰ λεφτὰ βλέπεις τοῦ Σόρος εἶναι πολλὰ καὶ σίγουρα πολλοὶ ἀντιρατσιστὲς στὴν Ἑλλάδα ἔγιναν μὲ αὐτά.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 0 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 6 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.