Χριστιανισμός και Διαζύγιο

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Από ποιους εκπροσωπείται πλέον ?
Ποιο είναι αυτοί που σου βάζουν τους κανόνες αυτής, σε ότι αφορά τις νηστείες και όλα αυτά περί σεξουαλικής ζωής ?
Αν είναι κάτι για το οποίο καυχιέται το ορθόδοξο δόγμα είναι πως έχει μείνει αναλλοίωτο ολους αυτούς τους αιώνες και βρίσκεται κοντά στην αρχική διδασκαλία, οπότε όλοι αυτοί οι κανόνες που λες είναι κανόνες αιώνων, και δεν είναι κάτι που αποφάσισαν οι παπάδες τα τελευταία 20 χρόνια.

Οι νηστείες λοιπόν και τα περί σεξουαλικής ζωής, καθορίζονται από την εκκλησία και είναι πάνω κάτω τα ίδια δύο χιλιετίες τώρα.

Δεν πολύ ισχύει λοιπόν το argument πως κάποιοι κακοί παπάδες τα μεταφράζουν όπως θέλουν.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Δεν έχει χωρίσει ακόμα αλλά το σκέφτεται και μού έκανε εντύπωση γιατί είναι πολύ πιστή και ακολουθεί όλους τους κανόνες και αναρωτήθηκα, μα καλά επιτρέπεται το διαζύγιο σε κάποιον Χριστιανό; Αυτό το "ούς ο Θεός συνέζευξε άνθρωπος μη χωριζέτω" δεν έχει νόημα λοιπόν; Δεν απασχολεί αυτήν, εμένα απασχολεί. Το βρίσκω τέρμα υποκριτικό να καθορίζει η θρησκεία τί θα φας, αν θα κάνεις σεξ, πότε θα νηστέψεις, πότε θα πας εκκλησία κι όλες αυτές τις κουταμάρες αλλά στο διαζύγιο να είναι, yeah sure go for it. Υποκρισία. Ή μήπως ακολουθούμε τη θρησκεία μέχρι εκεί που αντέχουμε και όταν δε μας βολεύει κάνουμε αυτά που θέλουμε;

Φυσικά και ακολουθούμε τη θρησκεία μέχρι εκεί που αντέχουμε, και το έχω γράψει αρκετές φορές κιόλας πως παρά το γεγονός πως δεν συμφωνώ σχεδόν σε τίποτα με τους hardcore πιστούς, τουλάχιστο τους σέβομαι διότι είναι εξτρεμιστες και πραττουν αυτά που διδάσκουν.

Και να σου πω την αλήθεια, η πίστη στα δυσκολα φαίνεται. Τι σημασία έχει δηλαδή αν πηγαίνεις εκκλησία και νηστεστευεις κάθε Τετάρτη και Παρασκευή, αλλά σε οτιδήποτε υπάρχει σοβαρό κόστος απορρίπτεις όλα σου τα υποτιθέμενα πιστεύω και διαλέγεις την εύκολη λύση;

Δώσε μια πηγή. Μπορεί εκεί να λέει και για το διαζύγιο.
Βαριέμαι.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Guest 528707

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Αν είναι κάτι για το οποίο καυχιέται το ορθόδοξο δόγμα είναι πως έχει μείνει αναλλοίωτο ολους αυτούς τους αιώνες και βρίσκεται κοντά στην αρχική διδασκαλία, οπότε όλοι αυτοί οι κανόνες που λες είναι κανόνες αιώνων, και δεν είναι κάτι που αποφάσισαν οι παπάδες τα τελευταία 20 χρόνια.

Οι νηστείες λοιπόν και τα περί σεξουαλικής ζωής, καθορίζονται από την εκκλησία και είναι πάνω κάτω τα ίδια δύο χιλιετίες τώρα.

Δεν πολύ ισχύει λοιπόν το argument πως κάποιοι κακοί παπάδες τα μεταφράζουν όπως θέλουν.
Εδώ μιλάμε επί πραγματικών γεγονότων ..
Το τι καυχιουνται είναι άλλη υπόθεση .
Εσύ σαν άνθρωπος, θεατής υποστηριχτής ή όχι αντιλαμβάνεσαι κάτι τέτοιο με βάση αυτά τα οποία βλέπεις ?
Όλοι ξέρουμε τι ισχύει και τι υποστηρίζεται ..


Όχι δυστηχως δεν έχουν καμία σχέση οι κανόνες που βάζουν οι κοσμικοί πλέον παπάδες -εξομολογοι με τους πραγματικούς εξομολόγος που βρίσκονται σε μονές απομακρυσμένες από όλη αυτή την κοσμικοτητα.
Υπάρχουν πάρα πολλοί κληρικοί που έχουν διαφοροποίηση αρκετούς από αυτούς τους κανόνες .

Ένα απλό παράδειγμα που απεικονίζει πλήρως όλο αυτό που λέω ..

Τυχαίο το γεγονός ότι ένας παπάς επιτρέπει την θεία κοινωνία σε ένα παντρεμένο ζευγάρι ακόμα και αν δεν έχει ελεύθερες επαφές και ακριβώς την ίδια χρονική στιγμή κάποιος άλλος είναι κάθετος πως από την στιγμή που λαμβανεις προφυλάξεις ακόμα και μέσα στο γάμο είναι αμαρτία, οπότε αυτόματα σου απαγορεύει και την θεία κοινωνία ?

Πως γίνεται ένα ζευγάρι που έχει διαφορετικούς πνευματικούς το ένα μέλος να μπορεί να λαμβάνει την θεία κοινωνία και το άλλο όχι ?
Ει άι το μόνο κομμάτι που σου απαγορεύει δια ροπάλου να μεταλαβεις .
Ακόμα και μοιχεία να κάνεις και πας και εξομολογηθείς ,θα μπει ένας κανόνας και μετά θα σου επιτρα πει .
Αν λαμβάνεις όμως προφυλάξεις και το σεξ δεν γίνεται καθαρά και μόνο για τεκνοποίηση δεν πρόκειται να σε αφήσει ποτέ ,οπότε καταλαβαίνεις ότι η διαφορά ανάμεσα στους κληρικούς που υπάρχουν στο ίδιο ζευγάρι είναι αυτή ...
 

Guest 434210

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ξέρει κανείς αν επιτρέπεται το διαζύγιο στον χριστιανισμό;
Κατ οικονομία μέχρι τρεις φορές για εκκλησιαστικό και άπειρες για πολιτικό. Από ποιμαντικής άποψης σε γενικές γραμμές δεν θεωρείται σωστό γιατί παραλληλίζεται με τον αποχωρισμό με την εκκλησία και δεν μπορεί να υπάρχει αυτή η διαρκής επικοινωνία με τον Θεό. Σε ειδικές γραμμές, κάθε περίπτωση εξετάζεται ανάλογα των περιστάσεων για αυτό υπάρχει το κατ οικονομία. Φυσικά η εκκλησία δεν επιδοκιμάζει την ύπαρξη πχ ενός γάμου όπου η γυναίκα δέχεται βία. Μην ακούτε τους αλλαλλαγμους των κληρικών στα κανάλια και τα λοιπά ΜΜΕ . Ο καθένας εκφράζει την δική του άποψη, λες και η εκκλησία είναι τσιφλίκι του.
 

Himela

Συντονίστρια

Η Himela αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 30,870 μηνύματα.
Ο Κύριος ανεγνώρισε ένα λόγο διαλύσεως του γάμου, την πορνεία (Ματθ. 5,32). Το αμάρτημα αυτό, προσβάλλοντας την πίστη την αγάπη και τον αλληλοσεβασμό των συζύγων, σπάει ουσιαστικά και καταργεί την ιδέα του γάμου και νεκρώνει την οικογένεια. Η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία ούτε και την συζυγική απιστία αποδέχεται ως λόγο λύσεως του γάμου.
Τέλεια, θα της πω να πηδηχτεί με κάποιον ώστε να έχει σωστό λόγο να χωρίσει αφού το οτι απλά δεν αγαπιούνται - συμφωνούν πια δεν είναι επαρκής λόγος.
 

Guest 528707

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Τέλεια, θα της πω να πηδηχτεί με κάποιον ώστε να έχει σωστό λόγο να χωρίσει αφού το οτι απλά δεν αγαπιούνται - συμφωνούν πια δεν είναι επαρκής λόγος.
Τοσο ταγμενη ειναι με την θρησκεια που προτιμα να ζει μια ζωη καταπιεσμενη ?
Άλλοθι ψαχνει για να φυγει απο μια κατασταση που πιέζεται ?

Υπαρχει και μια αλλη αποψη αν το ξερεις ..Ανθρωπος που καταπιεζεται ή αναγκαζεται να συνευρισκεται ερωτικα ακομα και μεσα σε ενα γαμο ξερεις πως λεγεται ?
Βιασμος ..και σωματικος και ψυχικος ..
Αν μπορει να υποστει ολο αυτο με αμεσες συνεπειες ,καμια θρησκεια δεν μπορει να της πει τι θα κανει και πως θα το κανει και να ειναι σιγουρη οτι και αυτο ειναι αποδεκτο απο αυτη ..

Δεν εχουμε τοποθετησει μια απλη ταμπελα σε ολο αυτο και αν δεν ταυτιζεται πληρως ΠΡΕΠΕΙ να υπομενουμε μια κατσταση .
Που και ποιος το ειδε αυτο γραμμενο ..
Γι αυτο λεω οτι το βαθυτερο νοημα ολου αυτου δεν μπορεις να το βρεις πουθενα περαν απο μια ουσιαστικη συζητηση με αξιο εκπροσωπο ολο αυτου ,
Ο καθενας μπορει να παρει μια λεξη ή ακομα μια ολοκληρη προταση και να φτιαξει μια ολοκληρη κοσμοθεωρια γυρω απο αυτη, η οποια εκτος οτι μπορει να μην εχει καμια σχεση με την πραγματικοτητα ,εχει αμεση συνεπεια και στην ζωη αυτου που αναζητα λυση σε κομβικα θεματα που επηρεαζουν την μετεπειτα ανθρωπινη πορεια του .
 

Himela

Συντονίστρια

Η Himela αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 30,870 μηνύματα.
Τοσο ταγμενη ειναι με την θρησκεια που προτιμα να ζει μια ζωη καταπιεσμενη ?
Επαναλαμβάνω ότι αυτές είναι μόνο δικές μου σκέψεις. Εγώ πιστεύω ότι η θρησκεία είναι από μόνη της κάτι καταπιεστικό και είναι υποκριτικό από μέρους μας να επιλέγουμε ποια καταπίεση προτιμάμε. Αφού πιστεύεις στο χριστιανισμό πιστεύεις και στο μυστήριο του γάμου που λέει ούς ο Θεός συνέζευξεν άνθρωπος μη χωριζέτω. Πιστεύω λοιπόν ότι αν πράγματι χωρίσει για οποιοδήποτε λόγο θα είναι υποκρίτρια και όλα αυτά που κάνει ακολουθώντας τις επιταγές της θρησκείας θα είναι απλά για τα σκουπίδια.
 

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φυσικός. Έχει γράψει 10,004 μηνύματα.
Λίγα για την Ιστορία...
1) Μέχρι πριν όχι πολλά χρόνια, το διαζύγιο στη χώρα μας ήταν δύσκολη υπόθεση. Έπρεπε να υπάρχει αποδεδειγμένη μοιχεία ή κακή συμπεριφορά του ενός συζύγου. Η μοιχεία για να αποδειχτεί ήθελε παρακολούθηση, σπάσιμο πόρτας και προσαγωγή του παράνομου ζεύγους στο αστυνομικό τμήμα, γυμνοί και οι δυο τυλιγμένοι με σεντόνια. Η κακή συμπεριφορά ήθελε μάρτυρες που να έλεγαν στο δικαστήριο "την έδερνε", "δεν έραβε κουμπιά", "την έλεγε μωρή και γαϊδούρα" καθώς δεν υπήρχε συναινετικό διαζύγιο και έπρεπε να βγει σε βάρος του ενός.
2)΄Ακόμα και με την παραδοχή "φταίχτη" έπρεπε να δεχθεί ο άλλος το διαζύγιο. Ήταν συνηθισμένο αρκετές γυναίκες να μην δίνουν το διαζύγιο, κυρίως για οικονομικούς λόγους, οπότε είχαν δημιουργηθεί αρκετές χιλιάδες "αλύτρωτοι" όπως ονομάστηκαν. Ο δικτάτορας Παπαδόπουλος χώρισε την πρώτη του σύζυγο με "νόμο" που έκανε μόνο για αυτόν.
3) Με το ΠΑΣΟΚ το διαζύγιο έγινε πιο εύκολο. Η μοιχεία αποποινικοποιήθηκε, θεσπίστηκε το συναινετικό διαζύγιο και δεν μπορούσε ο ένας να κρατά τον άλλο όμηρο καθώς μετά από κάποιο χρόνο ο γάμος λύνεται αυτοδικαίως κι έτσι ελευθερώθηκαν και οι αλύτρωτοι.
4) Σε άλλα κράτη που η επίδραση της θρησκείας είναι πιο έντονη, τα πράγματα είναι πιο δύσκολα. Η καθολική εκκλησία δεν δέχεται καν την έννοια "διαζύγιο". Πριν λίγες δεκαετίες τελικά και μετά από πολλούς αγώνες, δέχτηκε κάτω από προϋποθέσεις την ακύρωση του γάμου. Μην πάμε στις μουσουλμανικές χώρες και τη σαρία. Εκεί η γυναίκα δεν έχει το δικαίωμα να ζητήσει διαζύγιο αλλά ο άντρας σε μια ώρα την έχει χωρίσει με το έτσι θέλω. Μην ξεχνάμε ότι εκεί η γυναίκα που διαπράττει μοιχεία λιθοβολείται.
5) Ευτυχώς τώρα στην Ελλάδα έχουμε πολιτικό γάμο και σύμφωνο συμβίωσης και έχουμε ξεφύγει από το μεσαίωνα της θρησκείας.


1631087781644.png
 

Guest 298675

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Επαναλαμβάνω ότι αυτές είναι μόνο δικές μου σκέψεις. Εγώ πιστεύω ότι η θρησκεία είναι από μόνη της κάτι καταπιεστικό και είναι υποκριτικό από μέρους μας να επιλέγουμε ποια καταπίεση προτιμάμε. Αφού πιστεύεις στο χριστιανισμό πιστεύεις και στο μυστήριο του γάμου που λέει ούς ο Θεός συνέζευξεν άνθρωπος μη χωριζέτω. Πιστεύω λοιπόν ότι αν πράγματι χωρίσει για οποιοδήποτε λόγο θα είναι υποκρίτρια και όλα αυτά που κάνει ακολουθώντας τις επιταγές της θρησκείας θα είναι απλά για τα σκουπίδια.
Himela, μπορεί να ακουστεί ακραίο αλλά γνωρίζω ανθρώπους που λένε και θέλουν να το πιστεύουν ότι ζουν για το Χριστό με ότι σημαίνει αυτό. Πρώτα ο Χριστός και μετά το παιδί τους,ο άντρας τους οι γονείς τους.
Έχουν επιλέξει αυτό το μονοπατι και δεν υπάρχει τίποτα άλλο εκτός αυτού.
Εγώ εισπράττω μια εμμονή που προσωπικά με τρομάζει
 

Guest 528707

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Οκ @Himela !
Οποτε ΟΛΟΙ οι χριστιανοι που ζουν εγκόσμια ειναι υποκριτες με λιγα λογια γιατι βαση τα δικα σου λεγομενα ο μονος τροπος για να πετυχεις κατι τετοιο ειναι να ζεις σε μια καλυβα τερμα ψηλά στο βουνο ...

Εγω να σε ρωτησω με την σειρα μου ,πως αισθανεσαι εσυ πλεον μεσα σε ολο αυτο ?
Ποια δικη σου αναγκη εξυπηρετει να πιστευεις οτι ολοι γυρω σου ειναι υποκριτες ή εν δυνάμει υποκριτες ..

Η θρησκεια οχι μονο η δικη μας αλλα γενικα ,εν μερη ειναι οντως καταπιεστικη .Σε αυτο συμφωνουμε ολοι νομιζω .
Το θεμα ομως ειναι πως το αντιλαμβανεται ο καθενας μας .
Κανεις πραγματα γιατι τα νοιωθεις και αισθανεσαι καλα με αυτα ..Πιστεψε με αν εγω ή οποιοσδηποτε αλλος θελησω π.χ. να παω με αλλον το τελευταιο που θα σκεφτω ειναι η θρησκεια ..
Οχι οτι δεν θα υπαρχει μεσα στο μυαλο μου και αυτο, αλλα πρωτα θα με απασχολησει το ηθικο μου κομμάτι ,επειτα το κοινωνικο και τελευταιο το θρησκευτικο που αλλωστε ειναι άρρητα συνδενδεμενα με αυτα ..
Πρωτα θα καταπατησω προσωπικες μου αξιες και μετα τις θρησκευτικες ,οποιες ειναι αυτες χριστιανικες ή μη ..
Αλλωστε οταν ενας ανθρωπος φτασει σε αυτο το σημειο δινει απιστευτη μαχη για το πως θα διαχειριστη αυτη την προσωπική του υπερβαση -καταπατηση παρα με το τι αποδεχτει η θρησκεια του ..
 

Nihilist

Τιμώμενο Μέλος

Ο Nihilist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,355 μηνύματα.
Χρειάζεται ιστορική αναδρομή για βρεις την κανονική(δηλαδή αυτή που βασίζεται στους ιερούς κανόνες) διδασκαλία της Εκκλησίας σχετικά με το διαζύγιο.

Αρχικά, στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία, μπορούσες να πάρεις όποτε ήθελες διαζύγιο, άπαξ και εξέλιπε η γαμική διάθεση, δηλαδή η βούλησή σου να μείνεις παντρεμένος με το τάδε άτομο. Μάλιστα δεν χρειαζόταν πανηγυρική πράξη, όπως σήμερα. Μπορούσες κατευθείαν να παντρευτείς κάποιον άλλο.

Αργότερα, στο Βυζάντιο, δλδ στη χριστιανική Ρώμη, η κατάσταση άλλαξε άρδην λόγω της επίδρασης του Χριστιανισμού. Οι Νεαρές του Ιουστινιανού προβλέπουν συγκεκριμένους λόγους διαζυγίου.

Ο άνδρας για να διαζευχθεί τη σύζυγό του μπορούσε να επικαλεσθεί
α) ανάμειξή της σε έγκλημα εσχάτης προδοσίας
β) επιβουλή της ζωής του
γ) καταδίκη της για μοιχεία
δ) ηθικώς επιλήψιμη συμπεριφορά της (π.χ. συμμετοχή σε μικτά συμπόσια ή λουτρά παρά τη θέλησή του).
Από τους τέσσερις παραπάνω λόγους οι δύο πρώτοι μπορούσαν να προβληθούν και από τη σύζυγο.
Επιπλέον η γυναίκα μπορούσε να επικαλεσθεί:
α) προσβολή της ηθικής της προσωπικότητας, π.χ. έκδοσή της σε πορνεία από τον σύζυγο
β) μόνιμη εξωσυζυγική σχέση του άνδρα, που αυτός επέμενε να διατηρεί παρά τις παρακλήσεις τη συζύγου και συγγενών.

Επιπλέον, προβλέπονταν τρεις λόγοι που δεν οφείλονταν σε υπαιτιότητα κάποιου:
α) ανικανότητα του άνδρα για συνουσία, που υπήρχε από την
αρχή του γάμου
β) επιλογή του μοναχικού βίου από τον έναν ή και τους δύο
συζύγους.
γ) μακροχρόνια αιχμαλωσία χωρίς ειδήσεις πως ζει ο αιχμάλωτος

Αυτές οι ρυθμίσεις ήταν πολύ αυστηρές, γιατί δεν επέτρεπαν τη συναινετική λύση του γάμου. Έτσι, πολλά ζευγάρια που ήθελαν να χωρίσουν κατέφευγαν στο εξής έξυπνο τέχνασμα, εκμεταλευόμενοι μια άλλη αυστηρή ρύθμιση της Εκκλησίας: ένας εκ των γονιών γινόταν ανάδοχος, δλδ νονός, του ίδιου τους του παιδιού. Έτσι όμως δημιουργούταν κώλυμα γάμου, διότι ο πνευματικός πατέρας/μητέρα θεωρείται συγγενής του αληθινού γονιού, και κατά συνέπεια ο γάμος λυνόταν αυτοδικαίως.

Αυτοί οι περιοριστικοί λόγοι διαζυγίου επιβεβαιώθηκαν και από την Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδο, το ανώτερο εκκλησιαστικό όργανο σε όλον τον Χριστιανισμό(μιλάμε για αιώνες πριν το σχίσμα).

Οπότε ως γενικό κανόνα μπορούμε να πούμε πως οι ιεροί κανόνες της Εκκλησίας επιτρέπουν το διαζύγιο, εαν αυτός στηρίζεται σε νόμιμο λόγο, και όχι επειδή απλά εξέλιπε η γαμική διάθεση. Βέβαια, σε κάθε περίπτωση, ad hoc εξεταζομένη, μπορεί κατ’ οικονομία να θεωρηθεί εκκλησιαστικώς έγκυρο και διαζύγιο χωρίς νόμιμο λόγο. Η οικονομία είναι η μη εφαρμογή σε συγκεκριμένη περίπτωση των κανόνων της εκκλησίας, λόγω των ιδιαζόντων χαρακτηριστικών της περίπτωσης αυτής.
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Οκ @Himela !
Οποτε ΟΛΟΙ οι χριστιανοι που ζουν εγκόσμια ειναι υποκριτες με λιγα λογια γιατι βαση τα δικα σου λεγομενα ο μονος τροπος για να πετυχεις κατι τετοιο ειναι να ζεις σε μια καλυβα τερμα ψηλά στο βουνο ...

Εγω να σε ρωτησω με την σειρα μου ,πως αισθανεσαι εσυ πλεον μεσα σε ολο αυτο ?
Ποια δικη σου αναγκη εξυπηρετει να πιστευεις οτι ολοι γυρω σου ειναι υποκριτες ή εν δυνάμει υποκριτες ..

Η θρησκεια οχι μονο η δικη μας αλλα γενικα ,εν μερη ειναι οντως καταπιεστικη .Σε αυτο συμφωνουμε ολοι νομιζω .
Το θεμα ομως ειναι πως το αντιλαμβανεται ο καθενας μας .
Κανεις πραγματα γιατι τα νοιωθεις και αισθανεσαι καλα με αυτα ..Πιστεψε με αν εγω ή οποιοσδηποτε αλλος θελησω π.χ. να παω με αλλον το τελευταιο που θα σκεφτω ειναι η θρησκεια ..
Οχι οτι δεν θα υπαρχει μεσα στο μυαλο μου και αυτο, αλλα πρωτα θα με απασχολησει το ηθικο μου κομμάτι και επειτα το θρησκευτικο που αλλωστε ειναι άρρητα συνδενδεμενα αυτα τα δυο..
Πρωτα θα καταπατησω προσωπικες μου αξιες και μετα τις θρησκευτικες ,οποιες εινσαι αυτες χριστιανικες ή μη ..
Αλλωστε οταν ενας ανθρωπος φτασει σε αυτο το σημειο δινει απιστευτη μαχη για το πως θα διαχειριστη αυτη την προσωπική του υπερβαση -καταπατηση παρα με το το αποδεχτει η θρησκεια του ..

Η θρησκεία καταρχάς είναι ένα πολύ συγκεκριμένο σετ πεποίθησεων οι οποίες είναι προκαθορισμενες από το ιερατείο της εκάστοτε θρησκείας. Όταν λες είμαι Χριστιανη Ορθόδοξη τότε ουσιαστικά ασπάζεσαι όλο αυτό το σετ πεποίθησεων, και όχι ένα υποσύνολο που βολεύει. Το να ασπαστείς ένα υποσύνολο ονομάζεται αίρεση. Προφανώς λοιπόν όταν το δόγμα λέει πως σαρακοστή νηστεύουμε και δεν κάνουμε σεξ, ή το σεξ πρέπει να γίνεται για τέκνοποιηση μόνο εντός του γάμου, και έρχεται κάποιος και λέει εγώ δεν τα πιστεύω αυτά, τότε αυτός ο κάποιος δεν μπορεί να λέγεται χριστιανός ορθόδοξος, διότι δεν ασπάζεται το δόγμα της ορθοδοξίας. Το δόγμα επίσης το ερμηνεύει και το καθορίζει η ιερά σύνοδος και όχι ο κάθε πιστός ξεχωριστά. Όταν ένας πιστός τρόποποιει το δόγμα κατά το δοκούν τότε λέγεται αιρετικός, και παλαιότερα αυτό ήταν κάτι πάρα πολύ σοβαρό.


Επισης ο πιστός δεν γίνεται να έχει προσωπικές αξίες, διότι ο χριστιανισμός είναι ένα σετ αξιών από μόνο του. Δεν γίνεται ας πούμε η ορθοδοξία να λέει πως η έκτρωση είναι αμαρτία και ανήθικη και κάποιος που θεωρεί τον εαυτό του ορθόδοξο να μην το ασπάζεται αυτό. Το δόγμα δεν είναι ένα πακέτο από το οποίο επιλέγεις εσύ τι θα πάρεις, και γι αυτό ένας ιερέας που ακολουθεί το δόγμα θα δώσει πολύ συγκεκριμένες συμβουλες.


Τώρα αυτά στην θεωρία. Επί της πράξης, επειδή δεν ζούμε πλέον στο Βυζάντιο και η εκκλησία δεν έχει την πολιτική ισχύ που είχε τότε, και γενικά η θρησκεία χάνει όλο και περισσότερους πιστούς όσο περνάνε τα χρόνια, η εκκλησία δεν έχει την πολυτέλεια να χαρακτηρίζει αιρετικούς όσους δεν τηρούμε το δόγμα, αλλά στην πράξη βάζει παντού νερό στο κρασί της γιατί προτιμά να έχει στο εσωτερικό της 1000 πιστούς που ασπάζονται το ένα τρίτο του δόγματος, παρά 10 πιστούς που το ασπάζονται ολοκλήροτικα, και αυτο γίνεται για πολτικους και οικονομικούς λόγους.

Εδώ μιλάμε επί πραγματικών γεγονότων ..
Το τι καυχιουνται είναι άλλη υπόθεση .
Εσύ σαν άνθρωπος, θεατής υποστηριχτής ή όχι αντιλαμβάνεσαι κάτι τέτοιο με βάση αυτά τα οποία βλέπεις ?
Όλοι ξέρουμε τι ισχύει και τι υποστηρίζεται ..


Όχι δυστηχως δεν έχουν καμία σχέση οι κανόνες που βάζουν οι κοσμικοί πλέον παπάδες -εξομολογοι με τους πραγματικούς εξομολόγος που βρίσκονται σε μονές απομακρυσμένες από όλη αυτή την κοσμικοτητα.
Υπάρχουν πάρα πολλοί κληρικοί που έχουν διαφοροποίηση αρκετούς από αυτούς τους κανόνες .

Ένα απλό παράδειγμα που απεικονίζει πλήρως όλο αυτό που λέω ..

Τυχαίο το γεγονός ότι ένας παπάς επιτρέπει την θεία κοινωνία σε ένα παντρεμένο ζευγάρι ακόμα και αν δεν έχει ελεύθερες επαφές και ακριβώς την ίδια χρονική στιγμή κάποιος άλλος είναι κάθετος πως από την στιγμή που λαμβανεις προφυλάξεις ακόμα και μέσα στο γάμο είναι αμαρτία, οπότε αυτόματα σου απαγορεύει και την θεία κοινωνία ?

Πως γίνεται ένα ζευγάρι που έχει διαφορετικούς πνευματικούς το ένα μέλος να μπορεί να λαμβάνει την θεία κοινωνία και το άλλο όχι ?
Ει άι το μόνο κομμάτι που σου απαγορεύει δια ροπάλου να μεταλαβεις .
Ακόμα και μοιχεία να κάνεις και πας και εξομολογηθείς ,θα μπει ένας κανόνας και μετά θα σου επιτρα πει .
Αν λαμβάνεις όμως προφυλάξεις και το σεξ δεν γίνεται καθαρά και μόνο για τεκνοποίηση δεν πρόκειται να σε αφήσει ποτέ ,οπότε καταλαβαίνεις ότι η διαφορά ανάμεσα στους κληρικούς που υπάρχουν στο ίδιο ζευγάρι είναι αυτή ...

Γιατί νομίζεις πως οι μοναχοί στο Άγιο Όρος βρίσκονται σε μικρότερη πλάνη από τους παπάδες και λένε κάτι διαφορετικό και ορθότερο? Οποιοσδήποτε μοναχός έχει έστω και ένα ψήγμα ειλικρίνειας μέσα του, το πρώτο πράγμα που θα σου έλεγε όταν μιλούσες μαζί του θα ήταν πως δεν μπορεί να σου δώσει καμία απολύτως συμβουλή και πως αν ο στόχος σου είναι να βρεις την προσωπική σου αλήθεια το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να πάψεις να ακούς κάθε είδους συμβουλές.

Αυτός είναι ο κύριος λόγος που ΠΟΤΕ , ΚΑΝΕΝΑΣ άνθρωπος ο οποίος ψάχνει να γνωρίσει τον εαυτό του και το τι είναι αληθινό για εκείνον στην ζωή δεν ασπάζεται θρησκείες, ιδεολογίες, και απόψεις άλλων ανθρώπων, διότι όλα αυτά τα πράγματα καμία σχέση δεν έχουν με την αλήθεια του ανθρώπου, αλλά είναι απλά ανακυκλωμένες ιδέες - κουλτούρα - που σκοπό έχει να συμπεριφερθεί στον άνθρωπο ως μάζα και οριοθετήσει την συμπεριφορά και τη σκέψη του μέσα σε ένα καλούπι.

Όταν λες είμαι χριστιανός τότε έχεις αυτομάτως χάσει τον εαυτό σου και οποιαδήποτε ελπίδα να τον ανακαλύψεις, διότι πλέον σκέφτεσαι υπό ένα προκαθορισμένο πρίσμα. Το ότι κάποιος δηλώνει χριστιανός δεν έχει καμία σχέση αυτό με τον εαυτό του και το τι είναι, έχει μόνο σχέση με την εικόνα που προβάλει στον κόσμο και την εικόνα που θέλει να προβάλει. Ο Χριστός δεν ήταν χριστιανός. Δεν μιμούνταν κανέναν, και δεν ακολουθούσε τα βήματα κανενός. Για αυτό έφτασε στο σημείο αυθεντικότητας που έφτασε. Ο χριστιανός αντίθετα μιμείται τον Χριστό. Κοιτάει τι έκανε εκείνος και προσπαθεί να το μιμηθεί νομίζοντας πως αν μιμηθεί τις πράξεις και ασπαστεί τον τρόπο σκέψης θα έχει το ίδιο αποτέλεσμα, το οποίο είναι μέγα λάθος.

Και όταν κατανοήσει κάποιος το παραπάνω, τότε μόνο κατανοεί την ματαιότητα της οποιαδήποτε θρησκείας όσον αφορά την κατανόηση του εαυτού. Οι θρησκείες δεν υπάρχουν για να βοηθήσουν τον άνθρωπο να κατανοήσει τον εαυτό του και να βρει την αλήθεια του, ούτε για να τον λυτρώσουν. Υπάρχουν για άλλους λόγους, και όσοι δεν το κατανοούν αυτό είναι γιατί δεν έχουν καμία πραγματική επιθυμία οι ίδιοι να γνωρίσουν τον εαυτό τους, γι αυτό και αρκούνται σε οδηγίες, συμβουλές και υποδείξεις τρίτων.
 

Guest 528707

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Προφανώς λοιπόν όταν το δόγμα λέει πως σαρακοστή νηστεύουμε και δεν κάνουμε σεξ, ή το σεξ πρέπει να γίνεται για τέκνοποιηση μόνο εντός του γάμου, και έρχεται κάποιος και λέει εγώ δεν τα πιστεύω αυτά, τότε αυτός ο κάποιος δεν μπορεί να λέγεται χριστιανός ορθόδοξος, διότι δεν ασπάζεται το δόγμα της ορθοδοξίας.
Οι νηστειες και πολλα αλλα διαμορφωνονται βαση τον καθε πιστο ξεχωριστα ..
Δεν μπορει η ιδια η εκκλησια να εκθετει σε αμεσο κινδυνο την ζωη των πιστων της βαζοντας ανεξαιρετος τους κανονα της .
Αυτο αυτοματα παει εναντια στην δεοντολογια της και τα πιστευω της .
Αλλιως θα μιλουσαμε για αιρέσεις οπως οι μαρτυρες του Ιεχωβα που αδιαφορουν για την ζωη του ανθρωπου και απαγορευουν την μεταγγιση ...

Υπαρχουν πολλοι σοβαρες ¨εξαιρεσεις ¨να το πω και ακολουθουνται ειδικοι κανονες γι αυτα τα ατομα .
Υπαρχουν χριστιανοι ορθοδοξοι που κατα τις νηστειες τρωνε κρεας και γαλακτοκομικα ομως ακολουθουν εναν αλλο κανονα που τους εχει δώσει ο εκπροσωπος αυτης .
Δεν μενουμε μονο στον κεντρικο κανονα και τσουβαλιαζουμε καταστασεις οπως κανουν πολλοι στοχευοντας καπου αλλου φυσικα .
Αλλωστε γιατι υπαρχει και η Θεια κοινωνια μετα την Αναστασιμη Ακολουθια ?
Απαραβατος κανονας Αυτης ειναι μονο η εξομολογη και οχι το πως θα νηστεύει ο καθενας ..
Οι νηστειες ειναι καθορισμενες μονο ημερολογιακα ,το τι θα συμπεριλαβουν σε μια πολυ σοβαρη περιπτωση δεν εχει καμια απολυτος σχεση με αυτο που συζηταμε ..

«Ασθενής και ωδιπόρος αμαρτίαν ουκ έχει» και όχι «Ασθενής και οδοιπόρος αμαρτίαν ουκ έχει».
Με απλούστερα λόγια: “Ο άρρωστος και η έγκυος γυναίκα δεν αμαρτάνουν εάν δεν νηστέψουν”.

Αυτο δεν ειναι μια εφευρηση για να δικαιολογήσουμε την αδυναμία μας.....
Ξερεις τι παραφιλολογια κυριαρχει γυρω απο ολο αυτο ?
Τοσο μεγαλη που να ειναι αρκετη να ενταξουμε ενα ανθρωπο σε μια κατηγορια που δεν ανηκει ή να τον βαπτισουμε αιρετικο κατα τα δικα μας λεγομενα ..
Αλλωστε ενας παλιο ημερολογιτης αιρετικος θεωρειται απο ενα χριστιανο ....



Πουθενα η Εκκλησία δεν έχει πει ότι είναι κανόνας με τι συγκεκριμενο θα νηστέψεις για να κοινωνήσεις. Νηστεύεις όλες τις καθορισμένες νηστείες της Εκκλησίας μας; Εάν ναι τότε δεν θα έπρεπε να σε απασχολεί άλλο αυτό το θέμα. Όμως εάν ο πνευματικός σου πατέρας κρίνει ότι για την δική σου καλύτερη προετοιμασία καλό θα ήταν να νηστέψεις π.χ. μία ημέρα, θα το κάνεις για την υπακοή στον πνευματικό σου και όχι διότι είναι κανόνας της Εκκλησίας μας.

Γιατι σου δινει το ελευθερο η εκκλησία μας να πας σε οποιο πνευματικο θελεις εσυ και δεν υπαρχει ενας στανταρ κανονας αυτης ?
Ακομα και σε αυτη την περιπτωση που εσυ επιλέξεις να ακολουθησεις ενα πνευματικο και κανεις υπακοη ΣΕ ΑΥΤΟΝ ειναι αλλο θεμα και εκει μαλιστα η εκκλησια εχει παρει θεση ..
Ειναι εκπροσωπος αυτης ,αν κατα ποσο ειναι αξιος αυτος θα κριθει απο αλλου και σιγουρα εσυ και εγω δεν ειμαστε σε θεση να ξερουμε κατα ποσο αποδεκτο ειναι αυτο ¨στην τελικη κριση ¨οπως συνηθιζεται να λεγεται στον χριστιανισμο
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Όταν λες είμαι χριστιανός τότε έχεις αυτομάτως χάσει τον εαυτό σου και οποιαδήποτε ελπίδα να τον ανακαλύψεις, διότι πλέον σκέφτεσαι υπό ένα προκαθορισμένο πρίσμα. Το ότι κάποιος δηλώνει χριστιανός δεν έχει καμία σχέση αυτό με τον εαυτό του και το τι είναι, έχει μόνο σχέση με την εικόνα που προβάλει στον κόσμο και την εικόνα που θέλει να προβάλει. Ο Χριστός δεν ήταν χριστιανός. Δεν μιμούνταν κανέναν, και δεν ακολουθούσε τα βήματα κανενός. Για αυτό έφτασε στο σημείο αυθεντικότητας που έφτασε. Ο χριστιανός αντίθετα μιμείται τον Χριστό. Κοιτάει τι έκανε εκείνος και προσπαθεί να το μιμηθεί νομίζοντας πως αν μιμηθεί τις πράξεις και ασπαστεί τον τρόπο σκέψης θα έχει το ίδιο αποτέλεσμα, το οποίο είναι μέγα λάθος.
Αυτο Χακ στο εχω ξαναπει .
Ειναι καθαρα προσωπικες σου αποψεις και σιγουρα δεν τις υιοθετει ενας ανθρωπος που ξερει πολυ καλα τους λογους που ειναι μεσα σε αυτο και το κυριοτερο που εχει βρει τον πραγματικο του ευατο και την σημασια να εισαι ηρεμος και ευτιχισεμνος .

Ειναι καθαρα αποψεις που αποσκοπουν αλλου..Σε αλλες θεωριες ωστε να μπει ο καθε ανθρωπος που δεν ειναι σιγουρος για την ζωη του σε πειρασμο να πειραματιστει .
Κανενας που ειναι πληρως κατσταλαγμενος και εχει ζησει καποια πραγματα μεσα σε αυτο που πιστευει μπορει να κλονιστεί- επηρεαστει απο μια τετοια διαπιστωση ενος τυχαιου ανθρωπου που απλα τυχαινει να εχει διαφορετικες αντιληψεις και πιστευω απο τα δικα μας ..
Αλλωστε πλεον δεν παρουσιαζομαι καπου και λεω ειμαι ο ταδε και ειμαι Χριστιανος Ορθοδοξος ωστε να μου ανοιγουν οι πορτες διαπλατα και να εχω σοβαρο κινητρο να ακολουθησω κατι τετοιο ..

Το λεω οταν χρειαζεται να το πω και φυσικα το λεω γιατι ετσι τιμω αυτο που πιστευω και δεν ντρεπομαι για κατι που μου προσφερε αυτο που ειμαι σημερα .
Ο ευταος μας ειμαστε παρα πολλοι ανθρωποι οσο και να θελουν καποιοι να μας περασουν οτι κατι τετοιο βγαζει αδυναμιες .
Μαλλον δικες τους αδυναμιες πανε να καλυψουν και καλο ειναι να κανουν ενα εσωτερικο απολογισμο ,γιατι μπαινουν στην διαδικασια να κρινουν ή να υποβαθμιζουν τα πιστευω ενος ανθρωπου που δεν τους εχει ζητησει ποτε ουτε την βοηθεια τους για να βρουν τον ευατο τους ,ουτε φυσικα η πορεια της ζωης τους δειχνει οτι ακομα ειναι μετεωροι σε πολυ βασικα θεματα τους και θελουν να πειραματιστουν ..

Δεν αναφερομαι επι προσωπικου γενικα μιλαω ...
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Himela

Συντονίστρια

Η Himela αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 30,870 μηνύματα.
Ειναι καθαρα προσωπικες σου αποψεις και σιγουρα δεν τις υιοθετει ενας ανθρωπος που ξερει πολυ καλα τους λογους που ειναι μεσα σε αυτο και το κυριοτερο που εχει βρει τον πραγματικο του ευατο και την σημασια να εισαι ηρεμος και ευτιχισεμνος .
Μα δεν αρνήθηκε κανείς οτι η θρησκεία σε κρατάει ήρεμο κι ευτυχισμένο. Το θέμα είναι, εσύ θες από τον εαυτό σου να ζεις μια ζωή όπου απλά θα πιστεύεις σε πράγματα που δεν ισχύουν (παράδεισος) που τα έφτιαξαν άλλοι για σένα για να σε κρατούν σε ένα πνευματικό λήθαργο; Μακάρι να μπορούσα να πω στην παραπάνω ερώτηση Ω ΝΑΙ, ΤΟ ΘΕΛΩ! Μα πόσο πιο ευτυχισμένη και ήρεμη θα ήμουν! Πόσο λίγα πράγματα θα με απασχολούσαν, πόσες λιγότερες σκέψεις θα έκανα, πόσους λιγότερους πονοκέφαλους θα είχα, πόσες λιγότερες ανησυχίες... Τί υπέροχη ζωή μέσα στην πλάνη οτι αυτό τώρα είναι ζωή...Αλλά δυστυχώς ή ευτυχώς επέλεξα να είμαι ελεύθερη στη σκέψη μου και να ζω τη ζωή που θέλω εγώ. Να μην περιμένω τίποτα καλό ούτε ευχάριστο ούτε από τη ζωή ούτε από τον θάνατο παρά μόνο αυτά που εγώ θα δημιουργήσω. Κι αν κάτι εύχομαι πολλές φορές είναι να ξυπνήσω μια μέρα και να μη σκέφτομαι. Να μού δίνει κάποιος άλλος τα βήματα κι εγώ να πορεύομαι μέσα στην ηλιθιότητα και την πλάνη μου. Μετά όμως υπάρχουν κάτι στιγμές που κάποιος θα μού πει μια σκέψη του την οποία δε θα άκουγα αν ήμουν έτσι και λέω, όχι ρε συ, αξίζουν οι πονοκέφαλοι, αξίζουν οι ανησυχίες, αξίζουν οι σκέψεις γιατί τώρα ο αγαπημένος μου Χάκερ μού έγραψε μια παράγραφο που με έκανε να πετάξω στον ουρανό...

παινουν στην διαδικασια να κρινουν ή να υποβαθμιζουν τα πιστευω ενος ανθρωπου που δεν τους εχει ζητησει ποτε ουτε την βοηθεια τους για να βρουν τον ευατο τους
Σε αυτό συμφωνώ και είμαι ένοχη, το κάνω πολλές φορές. Ο λόγος είναι οτι μού φαίνεται τόσο χαζό και παράλογο που δεν μπορώ παρά να αναρωτιέμαι γιατί το κάνουν αυτοί που το κάνουν. Αν ας πούμε εσύ με έβλεπες να προσπαθώ να ζεστάνω μια κατσαρόλα με νερό βάζοντάς την πάνω σε ένα κερί, δε θα μού έλεγες, μα βλαμμένη είσαι; Άνοιξε το μάτι ή τον βραστήρα να μην παιδεύεσαι! Κι εγώ να σού λέω, όχι εντάξει είμαι, δεν πειράζει. Τόσο ηλίθια θεωρώ τη θρησκεία. Σαν να ζεσταίνεις μια κατσαρόλα με νερό με ένα κερί.
 

Guest 528707

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Σε αυτό συμφωνώ και είμαι ένοχη, το κάνω πολλές φορές. Ο λόγος είναι οτι μού φαίνεται τόσο χαζό και παράλογο που δεν μπορώ παρά να αναρωτιέμαι γιατί το κάνουν αυτοί που το κάνουν. Αν ας πούμε εσύ με έβλεπες να προσπαθώ να ζεστάνω μια κατσαρόλα με νερό βάζοντάς την πάνω σε ένα κερί, δε θα μού έλεγες, μα βλαμμένη είσαι; Άνοιξε το μάτι ή τον βραστήρα να μην παιδεύεσαι! Κι εγώ να σού λέω, όχι εντάξει είμαι, δεν πειράζει. Τόσο ηλίθια θεωρώ τη θρησκεία. Σαν να ζεσταίνεις μια κατσαρόλα με νερό με ένα κερί.
Ναι ισως θα το ελεγα μια φορα και τελος ..
Αν καποιος στην ζωη του εχει επιλέξει ενα πιο δυσκολο ή χρονοβορο τροπο ωστε να φτασει στο ζητουμενο αποτελεσμα αυτοματα δεν τον κανει ουτε ηλιθιο ουτε χαζο και δεν θα ασχοληθω να σου πω στην τελικη με καποιον που ειναι ταγμένος στην δικη του μεθοδο .
Μονο αν εχω σκοπο ομαδοποίησης θα το κανει αυτο

Μπορει εγω να ειμαι λαθος σε αυτο που εχω επιλεξει ,στην γρηγορη οδο ..Μπορει εγω να μην εχω τοση υπομονη οσο αυτος και μπορει να εχω φορτωση την ζωη μου και το χρονο μου τοσα πολλα πραγματα που να μην μου επιτρεπει αυτη την πολυτελεια χρονου..

Για πες εδω ποιος ειναι ο κερδισμενος ?

Αυτος που εχει την πολυτελεια της ελευθεριας χρονου ή που εγω που διαλεγω την γρηγορη λυση γιατι ειμαι αγχωμενη και πιεσμενη επειδη φορτωθηκα παραπανω πραγματα απο οσα μπορω να αντεξω σαν ανθρωπος ..

Το ιδιο αποτελεσμα δεν θα εισπραξουμε παλι ?Σε διαφορετικο χρονο βεβαια και με διαφορετικο κοστος ..


Ολα στην ζωη ειναι θεμα οπτικης πλευρα οποτε δεν μπορεις να κρινεις με αυτο τον τροπο αν καποιος ειναι φαινομενικα χαζος ή εσυ περισσοτερη εξυπνη ..
Ο καθενας διαλεγει καθαρα τον δικο του τροπο πως θα ενταχθει σε αυτο το συνολο .Αν εγω διαλεξω να ειμαι μεσα στο αγχος πιστεψε με ,εγω ειμαι η χαζη και η ηλιθια για εκεινων οποτε γιατι να ασπαστει την δικη μου τακτικη ? :)
 

Guest 896561

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Τόσο ηλίθια θεωρώ τη θρησκεία. Σαν να ζεσταίνεις μια κατσαρόλα με νερό με ένα κερί.
Δεν είναι ηλίθια σχεδόν καμία θρησκεία και σου μιλάω σαν άθρησκος τώρα. Απλά οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν σε τι πιστεύουν και όσοι ακολουθούν τα τυπικά του δόγματος χωρίς να αντιλαμβάνονται τα εσωτερικά και βαθύτερα νοήματά της είναι ο "πάτος του κουβά" και δυστυχώς οι περισσότεροι σε κάθε θρησκεία.
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Δεν είναι ηλίθια σχεδόν καμία θρησκεία και σου μιλάω σαν άθρησκος τώρα. Απλά οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν σε τι πιστεύουν και όσοι ακολουθούν τα τυπικά του δόγματος χωρίς να αντιλαμβάνονται τα εσωτερικά και βαθύτερα νοήματά της είναι ο "πάτος του κουβά" και δυστυχώς οι περισσότεροι σε κάθε θρησκεία.
Γιατι πιστεύεις πως μια φιλοσοφία η οποία απευθύνεται σε μερικά δις ανθρώπων δεν είναι εξ ορισμού φτιαγμένη για τον πάτο του κουβά και έχει κάποια βαθύτερα νοηματα;
 

Guest 896561

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Γιατι πιστεύεις πως μια φιλοσοφία η οποία απευθύνεται σε μερικά δις ανθρώπων δεν είναι εξ ορισμού φτιαγμένη για τον πάτο του κουβά και έχει κάποια βαθύτερα νοηματα;
Γιατί η Αλήθεια, αν υπάρχει, είναι δύσκολα προσεγγίσιμη, προσεγγίσιμη όμως από όλους(Αιτείτε και θα σας δοθεί, χτυπήστε και θα σας ανοίξουν, που λένε στον Χριστιανισμό). Μια μορφή προσέγγισης είναι και η θρησκεία.
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Γιατί η Αλήθεια, αν υπάρχει, είναι δύσκολα προσεγγίσιμη, προσεγγίσιμη όμως από όλους(Αιτείτε και θα σας δοθεί, χτυπήστε και θα σας ανοίξουν, που λένε στον Χριστιανισμό). Μια μορφή προσέγγισης είναι και η θρησκεία.
Διαφωνώ. Για την ακρίβεια αυτό που κρατά τον θρησκο μακριά από την αλήθεια είναι η θρησκεία.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top