Η κατάρρευση της Ελληνικής βιομηχανίας.

Ποια ήταν η σημαντικότερη ελληνική βιομηχανία κατά την άποψη σας;;
Η ψήφος σας θα προβάλεται δημόσια.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 9)

juste un instant

Επιφανές μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 30,483 μηνύματα.

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 28,182 μηνύματα.

juste un instant

Επιφανές μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 30,483 μηνύματα.

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 28,182 μηνύματα.
Τι να την κάνεις την βιομηχανία όταν σου κοστίζει περισσότερο αυτό που παράγεις από το να το αγοράσεις έτοιμο;

Αυτό δεν ισχύει που λες σε κλάδους όπως ήταν η ναυπηγική, οικιακές συσκευές, πολεμικός εξοπλισμός η Ελλάδα ήταν ανταγωνιστική χωρίς προβλήματα. Εκεί που είχαμε θέμα ήταν στην αυτοκινητοβιομηχανία και στην παραγωγή ρούχων και για αυτό χάθηκαν οι κλάδοι αυτοί.

Σε κάθε περίπτωση όταν έχεις θέμα παραγωγικότητας ρίχνεις χρήμα ώστε να εκσυχρονιστεις και να πας μπροστά. Στην Ελλάδα αντί να κάνουμε αυτό απλά κλείσαμε όλη την βιομηχανία με αποτέλεσμα η ανεργία να πάει από το 10% στο 27%, η χώρα να βιώσει σοβαρές κρίσεις και τελικά να εξαρτάται από το εξωτερικό. Δυστυχώς η Ελλάδα σήμερα είναι μια χώρα που ζει από τον τουρισμό σε μεγάλο βαθμό και αυτό δεν είναι σοβαρή ανάπτυξη.
 

juste un instant

Επιφανές μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 30,483 μηνύματα.
Στην Ελλάδα αντί να κάνουμε αυτό απλά κλείσαμε όλη την βιομηχανία με αποτέλεσμα η ανεργία να πάει από το 10% στο 27%, η χώρα να βιώσει σοβαρές κρίσεις και τελικά να εξαρτάται από το εξωτερικό.
Τώρα 11.1% δεν έχουμε;

Αυτό δεν ισχύει που λες σε κλάδους όπως ήταν η ναυπηγική, οικιακές συσκευές, πολεμικός εξοπλισμός η Ελλάδα ήταν ανταγωνιστική χωρίς προβλήματα.
Με συνεχόμενες χρηματικές ενέσεις από το κράτος μέσω δανείων;
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 28,182 μηνύματα.
Τώρα 11.1% δεν έχουμε;

Σύμφωνα με την Eurostat ναι η πραγματική ανεργία είναι στο 19% ομως σύμφωνα με τον ΟΑΕΔ. Η Στατιστική αρχή καταγράφει ως ανέργους μόνο εκείνους που έχουν κάνει προσπάθεια εύρεσης εργασίας τις τελευταίες δυο εβδομάδες.

Σε κάθε περίπτωση κάθε σοβαρό κράτος πρέπει να έχει βιομηχανία για να πάει μπροστά, σε όλα τα οικονομικά πανεπιστήμια νο1 ζήτημα είναι η έλλειψη βιομηχανίας στην χώρα. Ο Κούλης το έχει καταλάβει και για αυτόν τον λόγω άνοιξε ξανά τα ναυπηγεία της χώρας και παράλληλα προσπαθεί να φέρει νέες βιομηχανίες.
 

juste un instant

Επιφανές μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 30,483 μηνύματα.
Σύμφωνα με την Eurostat ναι η πραγματική ανεργία είναι στο 19%
Και τότε πόσο ήταν η πραγματική ανεργία; :P

Αυτό το Εurostat δεν το δίνει;

Δεν έχω πρόβλημα να υπάρχει βιομηχανία, αρκεί να μην τρέφει αργοσχολους και αναγκαζόμαστε να παίρνουμε δάνεια γι' αυτό.
 
Τελευταία επεξεργασία:

back2967

Διάσημο μέλος

Ο back2967 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,287 μηνύματα.
Αυτό δεν ισχύει που λες σε κλάδους όπως ήταν η ναυπηγική, οικιακές συσκευές, πολεμικός εξοπλισμός η Ελλάδα ήταν ανταγωνιστική χωρίς προβλήματα. Εκεί που είχαμε θέμα ήταν στην αυτοκινητοβιομηχανία και στην παραγωγή ρούχων και για αυτό χάθηκαν οι κλάδοι αυτοί.

Σε κάθε περίπτωση όταν έχεις θέμα παραγωγικότητας ρίχνεις χρήμα ώστε να εκσυχρονιστεις και να πας μπροστά. Στην Ελλάδα αντί να κάνουμε αυτό απλά κλείσαμε όλη την βιομηχανία με αποτέλεσμα η ανεργία να πάει από το 10% στο 27%, η χώρα να βιώσει σοβαρές κρίσεις και τελικά να εξαρτάται από το εξωτερικό. Δυστυχώς η Ελλάδα σήμερα είναι μια χώρα που ζει από τον τουρισμό σε μεγάλο βαθμό και αυτό δεν είναι σοβαρή ανάπτυξη.
Η πικρή αλήθεια πέρα από ότι έχει αναφερθεί είναι πως η ελληνική επιχειρηματικότητα είναι από τα λιντλ.

Το βλέπουμε τώρα με την τωρινή "βαριά βιομηχανία", τον τουρισμό.
Δεν επενδύουν τα κέρδη για να αναβαθμίσουν το προϊόν τους μόνο ανεβάζουν τις τιμές πιστεύοντας ότι οι τουρίστες θα συνεχίσουν να έρχονται για πάντα μαγικά λες και είμαστε η μόνη χώρα του πλανήτη με ήλιο-θάλασσα.

Τα πρώτα καμπανάκια σε κάποιες περιπτώσεις ήρθαν από φέτος, αν δεν το καταλάβουν και ο τουρισμός θα έχει την ίδια τύχη.

Παρόμοια τότε. Όταν ο Πίτσος είχε ανταγωνισμό μόνο εγχώριες αντε και βαλκανικές επιχειρήσεις, τα ναυπηγεία το ίδιο όλα καλά.

Όταν στις οικιακές συσκευές μπήκαν παγκόσμιοι κολοσσοί όπως Miele, Bosch και στα ναυπηγεία βγήκε μπροστά η Κορέα(τα περισσότερα πλοία εκει ναυπηγούνται) game over για τους δικούς μας γιατί δεν είχαν φροντίσει να επενδύσουν τα κέρδη ώστε να εξελιχθούν και να γίνουν οι ίδιοι μεγάλες πολυεθνικές.

Ο πολεμικός εξοπλισμός άλλο καπέλο. Χρησιμοποιούμε τα εξοπλιστικά για πολιτική οπότε ότι και να παράγουμε εδώ πάλι Αμερικάνικα, Γαλλικά και Γερμανικά όπλα θα παίρνουμε οπότε η πολεμική μας βιομηχανία ήταν και θα είναι καταδικασμένη.
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 28,182 μηνύματα.
Η πικρή αλήθεια πέρα από ότι έχει αναφερθεί είναι πως η ελληνική επιχιερηματικότητα είναι από τα λιντλ.

Το βλέπουμε τώρα με την τωρινή "βαριά βιομηχανία", τον τουρισμό.
Δεν επενδύουν τα κέρδη για να αναβαθμίσουν το προϊόν τους μόνο ανεβάζουν τις τιμές πιστεύοντας ότι οι τουρίστες θα συνεχίσουν να έρχονται για πάντα μαγικά λες και είμαστε η μόνη χώρα του πλανήτη με ήλιο-θάλασσα.

Παρόμοια τότε. Όταν ο Πίτσος είχε ανταγωνισμό μόνο εγχώριες αντε και βαλκανικές επιχειρήσεις, τα ναυπηγεία το ίδιο όλα καλά.

Όταν στις οικιακές συσκευές μπήκαν παγκόσμιοι κολοσσοί όπως Miele, Bosch και στα ναυπηγεία βγήκε μπροστά η Κορέα(τα περισσότερα πλοία εκει ναυπηγούνται) game over για τους δικούς μας γιατί δεν είχαν φροντίσει να επενδύσουν τα κέρδη ώστε να εξελιχθούν και να γίνουν οι ίδιοι μεγάλες πολυεθνικές.

Ο πολεμικός εξοπλισμός άλλο καπέλο. Χρησιμοποιούμε τα εξοπλιστικά για πολιτική οπότε ότι και να παράγουμε εδώ πάλι Αμερικάνικα, Γαλλικά και Γερμανικά όπλα θα παίρνουμε οπότε η πολεμική μας βιομηχανία ήταν και θα είναι καταδικασμένη.

Αυτό που λες ήταν το πρόβλημα της Ελλάδας και για αυτό έμεινε πίσω. Αντί να κάνουν επενδύσεις ώστε να μείνουν ανταγωνιστικοί επένδυσαν τα χρήματα τους σε βίλες και σε κότερα με αποτέλεσμα να μείνουν πίσω. Σαν χώρα η Ελλάδα ήταν πολύ ανταγωνιστική την περίοδο 1970-1990, μετά άρχισε να μένει πίσω σε όλους τους τομείς με αποτέλεσμα σήμερα να έχουμε μόνο τον τουρισμό. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να αναστηθεί η ελληνική βιομηχανία καθώς μια σοβαρή δυτική χώρα πρέπει να παράγει τα πάντα ώστε να έχει βιώσιμη ανάπτυξη με υψηλούς μισθούς και όχι να βασίζεται μόνο στον τουρισμό. Καλός και ο τουρισμός όμως επαγγέλματα όπως οι μηχανολόγοι, οικονομολόγοι κτλ δεν μπορούν να ζήσουν από τον τουρισμο.
 

epote

Διάσημο μέλος

Ο epote αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 3,359 μηνύματα.
Αυτό που λες ήταν το πρόβλημα της Ελλάδας και για αυτό έμεινε πίσω. Αντί να κάνουν επενδύσεις ώστε να μείνουν ανταγωνιστικοί επένδυσαν τα χρήματα τους σε βίλες και σε κότερα με αποτέλεσμα να μείνουν πίσω. Σαν χώρα η Ελλάδα ήταν πολύ ανταγωνιστική την περίοδο 1970-1990, μετά άρχισε να μένει πίσω σε όλους τους τομείς με αποτέλεσμα σήμερα να έχουμε μόνο τον τουρισμό. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να αναστηθεί η ελληνική βιομηχανία καθώς μια σοβαρή δυτική χώρα πρέπει να παράγει τα πάντα ώστε να έχει βιώσιμη ανάπτυξη με υψηλούς μισθούς και όχι να βασίζεται μόνο στον τουρισμό. Καλός και ο τουρισμός όμως επαγγέλματα όπως οι μηχανολόγοι, οικονομολόγοι κτλ δεν μπορούν να ζήσουν από τον τουρισμο.
Η ελλαδα ηταν ανταγωνιστικη το 70-90? Γουατ?
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 28,182 μηνύματα.
Η ελλαδα ηταν ανταγωνιστικη το 70-90? Γουατ?

Σε ότι αφορά την βιομηχανία της Νότιας Ευρώπης ναι καθώς παρήγαγε τα πάντα σαν κράτος, από αυτοκίνητα και στρατιωτικό εξοπλισμό μέχρι ρούχα και τρόφιμα. Βιομηχανίες όπως ήταν η Izola, Pitsos και πειραϊκή πατραϊκή είχαν σημαντική παρουσία σε όλα τα Βαλκάνια ενώ επεκτεινόταν και σε χώρες όπως η Ιταλία. Τα ελληνικά ναυπηγεία κατασκεύαζαν αρκετά πλοία ενώ στην χώρα υπήρχε παραγωγή της Nissan, Mercedes, Goodyear, Alfa Romeo κτλ. Το πρόβλημα είναι ότι τα κέρδη που είχαν οι Έλληνες βιομήχανοι την χρυσή δεκαετία του 1970 δεν τα επένδυσαν ώστε να βελτιώσουν τον εξοπλισμό τους με αποτέλεσμα να μείνουν πίσω και από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 να αρχίσουν τα πρώτα προβλήματα για την ελληνική βιομηχανία, προβλήματα που έγιναν αβάσταχτα την δεκαετία του 1990 με αποτέλεσμα η μεταποίηση να εξαφανιστεί. Εκτός από τους βιομηχάνους σημαντικό παράγοντα στην κατάρρευση έπαιξε το κράτος που έβαλε μεγάλη φορολογία στους Έλληνες και ξένους επιχειρηματίες που παρήγαγαν εδώ ενώ ταυτόχρονα τα συνδικάτα με τις απεργίες καθυστερούσαν την παραγωγή με αποτέλεσμα πολλά εργοστάσια να κλείσουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν το εργοστάσιο της Nissan στο Βόλο το οποίο έκλεισε λόγω των επαναλαμβανόμενων απεργιών, τα ναυπηγεία της Ελευσίνας επίσης έχασαν σημαντικές παραγγελίες πλοίων τις δεκαετίες του 1990 και του 2000 λόγω των συνδικάτων με αποτέλεσμα να οδηγηθούν στην καταστροφή.
 

epote

Διάσημο μέλος

Ο epote αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 3,359 μηνύματα.
Σε ότι αφορά την βιομηχανία της Νότιας Ευρώπης ναι καθώς παρήγαγε τα πάντα σαν κράτος, από αυτοκίνητα και στρατιωτικό εξοπλισμό μέχρι ρούχα και τρόφιμα. Βιομηχανίες όπως ήταν η Izola, Pitsos και πειραϊκή πατραϊκή είχαν σημαντική παρουσία σε όλα τα Βαλκάνια ενώ επεκτεινόταν και σε χώρες όπως η Ιταλία. Τα ελληνικά ναυπηγεία κατασκεύαζαν αρκετά πλοία ενώ στην χώρα υπήρχε παραγωγή της Nissan, Mercedes, Goodyear, Alfa Romeo κτλ. Το πρόβλημα είναι ότι τα κέρδη που είχαν οι Έλληνες βιομήχανοι την χρυσή δεκαετία του 1970 δεν τα επένδυσαν ώστε να βελτιώσουν τον εξοπλισμό τους με αποτέλεσμα να μείνουν πίσω και από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 να αρχίσουν τα πρώτα προβλήματα για την ελληνική βιομηχανία, προβλήματα που έγιναν αβάσταχτα την δεκαετία του 1990 με αποτέλεσμα η μεταποίηση να εξαφανιστεί. Εκτός από τους βιομηχάνους σημαντικό παράγοντα στην κατάρρευση έπαιξε το κράτος που έβαλε μεγάλη φορολογία στους Έλληνες και ξένους επιχειρηματίες που παρήγαγαν εδώ ενώ ταυτόχρονα τα συνδικάτα με τις απεργίες καθυστερούσαν την παραγωγή με αποτέλεσμα πολλά εργοστάσια να κλείσουν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν το εργοστάσιο της Nissan στο Βόλο το οποίο έκλεισε λόγω των επαναλαμβανόμενων απεργιών, τα ναυπηγεία της Ελευσίνας επίσης έχασαν σημαντικές παραγγελίες πλοίων τις δεκαετίες του 1990 και του 2000 λόγω των συνδικάτων με αποτέλεσμα να οδηγηθούν στην καταστροφή.
Θα ηθελες να δουλευεις σε εργοστασιο?
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 28,182 μηνύματα.

Resaldis

Δραστήριο μέλος

Ο Resaldis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μελισσοκόμος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 784 μηνύματα.
Στην Ελλάδα παράγονται –μεταξύ άλλων– με αυξημένο ρυθμό ανάπτυξης εκλεκτά βαμβακονήματα, δομικά υλικά, ειδικά κράματα για τη ναυτιλία και την αυτοκινητοβιομηχανία, καλώδια υψηλής τάσεως για υποθαλάσσιες συνδέσεις, ειδικά επεξεργασμένα ορυκτά υψηλής αξίας, ρομποτικά συστήματα για αυτοματισμούς, μετασχηματιστές, εξαρτήματα συνδέσεων υδραυλικών δικτύων, πίνακες ασύρματων δικτύων, προϊόντα αμυντικών εφαρμογών και αντικεραυνικά συστήματα. Τα περισσότερα από τα ανωτέρω προϊόντα όταν δεν βασίζονται στην απλή μεταποίηση πρώτων υλών, που βρίσκονται στην Ελλάδα ή εισάγονται, εμπεριέχουν κατεργασία υψηλής προστιθέμενης αξίας που συνεισφέρει στην εθνική οικονομία, ενώ αξιοποιεί τεχνολογίες αιχμής και απασχολεί το πλέον καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό. Υπάρχουν συγκεκριμένοι κλάδοι όπως ο εξορυκτικός και ο μεταλλουργικός στους οποίους η χώρα μας πρωταγωνιστεί σε διεθνές επίπεδο, ενώ υπήρξαν μέχρι πρόσφατα και κλάδοι όπως η κλωστοϋφαντουργία και η υποδηματοποιία που είχαν ιδιαίτερη διεθνή παρουσία. Η μεταποιητική δραστηριότητα συνεχίζει να υφίσταται στην Ελλάδα και μάλιστα κυρίως στηριζόμενη από τους Ελληνες επιχειρηματίες εν μέσω πολλαπλών κανονιστικών, πολιτικών, οικονομικών και κοινωνικών μεταβαλλόμενων συνθηκών που δεν ευνοούν την εν γένει ανάπτυξή της.
 

back2967

Διάσημο μέλος

Ο back2967 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,287 μηνύματα.
Αυτό που λες ήταν το πρόβλημα της Ελλάδας και για αυτό έμεινε πίσω. Αντί να κάνουν επενδύσεις ώστε να μείνουν ανταγωνιστικοί επένδυσαν τα χρήματα τους σε βίλες και σε κότερα με αποτέλεσμα να μείνουν πίσω. Σαν χώρα η Ελλάδα ήταν πολύ ανταγωνιστική την περίοδο 1970-1990, μετά άρχισε να μένει πίσω σε όλους τους τομείς με αποτέλεσμα σήμερα να έχουμε μόνο τον τουρισμό. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να αναστηθεί η ελληνική βιομηχανία καθώς μια σοβαρή δυτική χώρα πρέπει να παράγει τα πάντα ώστε να έχει βιώσιμη ανάπτυξη με υψηλούς μισθούς και όχι να βασίζεται μόνο στον τουρισμό. Καλός και ο τουρισμός όμως επαγγέλματα όπως οι μηχανολόγοι, οικονομολόγοι κτλ δεν μπορούν να ζήσουν από τον τουρισμο.
Δεν πιστεύω ότι θα αποκτήσουμε ποτέ βαριά βιομηχανία για μια σειρά από λόγους.

Δεν έχουμε φθηνό εργατικό κόστος σε σχέση με Ασία ή και χώρες όπως η Τουρκία, δεν έχουμε τεχνογνωσία στην βιομηχανία όπως πχ η Γερμανία και οι ΗΠΑ ούτε φθηνή ενέργεια όπως είχε η Γερμανία και συνεχίζουν να έχουν Ασιατικές χώρες, Τουρκία, ΗΠΑ.

Μόνο η γεωγραφική μας θέση δεν αρκεί, όποιος δίνει τόση σημασία στο να είναι στην συγκεκριμένη θέση πάει Τουρκία.
Η οποία Τουρκία έχει έναν συνδυασμό φθηνής ενέργειας, εμπειρίας στην βιομηχανία(έστω όχι πολύ υψηλής τεχνολογίας), φθηνού εργατικού δυναμικού(σε σχέση με την Ευρώπη πάντα, δεν συγκρίνεται με Ασία) και γεωγραφικής θέσης όποτε βλέπεις πολλές πολυεθνικές ειδικά αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν εργοστάσια εκεί.

Έχουμε μείνει 30+ χρόνια πίσω στον τομέα βαριά βιομηχανία που δεν θα τα καλύψουμε, οι άλλοι δεν θα κάτσουν να μας περιμένουν.

Ότι βιομηχανία μπορούμε να έχουμε είναι βασικά στην μεταποίηση και εκεί τελειώνει η ιστορία.
Όπως και οι ξένες επενδύσεις που έρχονται αφορούν βασικά τον τομέα των υπηρεσιών, δεν έρχεται εδώ αυτοκινητοβιομηχανία να φτιάξει εργοστάσια ή να φτιάξουν εργοστάσιο τσιπ.

Ακόμα και τα ναυπηγεία που ξανάνοιξαν αυτό που κάνουν είναι επισκευές πλοίων, οχι κατασκευή νέων, το οποίο συμφέρει τους πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται εδώ να τα στέλνουν κοντά για επισκευές αντι σε μακρινές χώρες. Θα μπορούσαν από το τίποτα να φτιάξουν εντελώς νέο πλοίο που να είναι ανταγωνιστικό σε ποιότητα και τιμή με πλοία παγκόσμιων κολοσσών; Μάλλον απίθανο.

Αυτό δεν είναι και τόσο κακό υπάρχουν πολλές χώρες που δεν έχουν βιομηχανία ή είναι αμελητέα.
Αρκεί να βρούμε τι μπορούμε να παράγουμε γιατί μόνο με τον τουρισμό μπροστά δεν θα πάμε.
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 28,182 μηνύματα.
Δεν πιστεύω ότι θα αποκτήσουμε ποτέ βαριά βιομηχανία για μια σειρά από λόγους.

Δεν έχουμε φθηνό εργατικό κόστος σε σχέση με Ασία ή και χώρες όπως η Τουρκία, δεν έχουμε τεχνογνωσία στην βιομηχανία όπως πχ η Γερμανία και οι ΗΠΑ ούτε φθηνή ενέργεια όπως είχε η Γερμανία και συνεχίζουν να έχουν Ασιατικές χώρες, Τουρκία, ΗΠΑ.

Μόνο η γεωγραφική μας θέση δεν αρκεί, όποιος δίνει τόση σημασία στο να είναι στην συγκεκριμένη θέση πάει Τουρκία.
Η οποία Τουρκία έχει έναν συνδυασμό φθηνής ενέργειας, εμπειρίας στην βιομηχανία(έστω όχι πολύ υψηλής τεχνολογίας), φθηνού εργατικού δυναμικού(σε σχέση με την Ευρώπη πάντα, δεν συγκρίνεται με Ασία) και γεωγραφικής θέσης όποτε βλέπεις πολλές πολυεθνικές ειδικά αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν εργοστάσια εκεί.

Έχουμε μείνει 30+ χρόνια πίσω στον τομέα βαριά βιομηχανία που δεν θα τα καλύψουμε, οι άλλοι δεν θα κάτσουν να μας περιμένουν.

Ότι βιομηχανία μπορούμε να έχουμε είναι βασικά στην μεταποίηση και εκεί τελειώνει η ιστορία.
Όπως και οι ξένες επενδύσεις που έρχονται αφορούν βασικά τον τομέα των υπηρεσιών, δεν έρχεται εδώ αυτοκινητοβιομηχανία να φτιάξει εργοστάσια ή να φτιάξουν εργοστάσιο τσιπ.

Ακόμα και τα ναυπηγεία που ξανάνοιξαν αυτό που κάνουν είναι επισκευές πλοίων, οχι κατασκευή νέων, το οποίο συμφέρει τους πλοιοκτήτες που δραστηριοποιούνται εδώ να τα στέλνουν κοντά για επισκευές αντι σε μακρινές χώρες. Θα μπορούσαν από το τίποτα να φτιάξουν εντελώς νέο πλοίο που να είναι ανταγωνιστικό σε ποιότητα και τιμή με πλοία παγκόσμιων κολοσσών; Μάλλον απίθανο.

Αυτό δεν είναι και τόσο κακό υπάρχουν πολλές χώρες που δεν έχουν βιομηχανία ή είναι αμελητέα.
Αρκεί να βρούμε τι μπορούμε να παράγουμε γιατί μόνο με τον τουρισμό μπροστά δεν θα πάμε.

Η Ελλάδα όσο βασίζεται στον τουρισμό σε μεγάλο βαθμό δεν πρόκειται να δει βιώσιμη ανάπτυξη, αυτό το βλέπουμε ήδη φέτος όπου ο τουρισμός αναμένεται να φτάσει ταβάνι και είναι άγνωστο αν μπορέσει να συνεχίσει να αυξάνεται. Ο τουρισμός επίσης δεν έχει καλούς μισθούς και ούτε μπορεί να απορροφήσει εργαζόμενους με υψηλή εκπαίδευση όπως είναι μηχανικοί, ναυπηγοί, IT, οικονομολόγοι κτλ. Πρέπει όπως λες να βρούμε κλάδους που θα μας πάνε μπροστά ώστε επιτέλους να γίνουμε αναπτυγμένη οικονομία προσφέροντας παράλληλα υψηλούς μισθούς. Θεωρώ ότι κλάδοι στους οποίος μπορεί να βασιστεί η Ελλάδα ώστε να πετύχει μια βιώσιμη ανάπτυξη είναι οι τομείς: IT, μαζική παραγωγή ενέργειας μέσω ΑΠΕ για τα Βαλκάνια, αγροτικός τομέας, ναυπηγεία με πλήρη λειτουργία καθώς πιστεύω ότι είναι ένας κλάδος στον οποίο η Ελλάδα μπορεί να πετύχει αν επενδύσει πάνω σε αυτόν, μετατροπή της Αθήνας σε αεροπορικού κόμβου όπως έγινε η Κωνσταντινούπολη ενώ πρέπει να επενδύσουμε επιπλέον στον τομέα της μεταποίησης.
 
Τελευταία επεξεργασία:

back2967

Διάσημο μέλος

Ο back2967 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,287 μηνύματα.
Η Ελλάδα όσο βασίζεται στον τουρισμό σε μεγάλο βαθμό δεν πρόκειται να δει βιώσιμη ανάπτυξη, αυτό το βλέπουμε ήδη φέτος όπου ο τουρισμός αναμένεται να φτάσει ταβάνι και είναι άγνωστο αν μπορέσει να συνεχίσει να αυξάνεται. Ο τουρισμός επίσης δεν έχει καλούς μισθούς και ούτε μπορεί να απορροφήσει εργαζόμενους με υψηλή εκπαίδευση όπως είναι μηχανικοί, ναυπηγοί, IT, οικονομολόγοι κτλ. Πρέπει όπως λες να βρούμε κλάδους που θα μας πάνε μπροστά ώστε επιτέλους να γίνουμε αναπτυγμένη οικονομία προσφέροντας παράλληλα υψηλούς μισθούς. Θεωρώ ότι κλάδοι στους οποίος μπορεί να βασιστεί η Ελλάδα ώστε να πετύχει μια βιώσιμη ανάπτυξη είναι οι τομείς: IT, μαζική παραγωγή ενέργειας μέση ΑΠΕ για τα Βαλκάνια, αγροτικός τομέας, ναυπηγεία με πλήρη λειτουργία καθώς πιστεύω ότι είναι ένας κλάδος στον οποίο η Ελλάδα μπορεί να πετύχει αν επενδύσει πάνω σε αυτόν, μετατροπή της Αθήνας σε αεροπορικού κόμβου όπως έγινε η Κωνσταντινούπολη ενώ πρέπει να επενδύσουμε επιπλέον στον τομέα της μεταποίησης.
Στα μπολνταρισμένα διαφωνώ λίγο από την άποψη ότι μπορεί να συνεισφέρουν στο ΑΕΠ αλλά δεν προσφέρουν σε θέσεις εργασίας, ειδικά οι ΑΠΕ, παρά μόνο στην τσέπη των λίγων που θα τα έχουν.
Ανεμογεννήτριες,φωτοβολταικά τα βάζεις μια φορά και παράγουν για 25+ χρόνια με ελάχιστη συντήρηση.

Ο αεροπορικό κόμβος οκ θα έβγαζε παραπάνω λεφτά το αεροδρόμιο αλλά μιλάμε για κόσμο που προσγειώνεται στο αεροδρόμιο και μένει εκεί για κάποιες ώρες μέχρι την επόμενη πτήση του, πόση επίδραση στην οικονομία και επιπλέον θέσεις εργασίας να φέρνει αυτό.

Ο αγροτικός τομέας είναι που θα μπορούσε να κάνει την διαφορά αλλά έχουμε 2 σημαντικά προβλήματα που αμφιβάλλω αν καλύπτονται.
Πρώτον ότι κανείς δεν θέλει να δουλέψει εκεί, δεύτερον ότι και εκεί έχουμε μείνει 30 χρόνια πίσω.

Έχει περάσει η εποχή που ο αγρότης έσκαβε με την τσάπα του, έβαζε μερικούς σπόρους, πήγαινε κάθε μέρα 5 το πρωι στο χωράφι να ποτίσει και να φροντίσει τα φυτά και μετά τα μάζευε με τα χέρια όταν ήταν έτοιμα.
Έχει μπει και σε αυτό η τεχνολογία σε όλους τους τομείς από το πως να προετοιμάσεις το χωράφι και να σπείρεις για μέγιστη αποτελεσματικότητα μέχρι το πόσο ακριβώς να ποτίσεις ή μηχανήματα για το μάζεμα.

Ποτέ δεν θα είναι ανταγωνιστικός ο πρωτογενής τομέας όσο είμαστε τόσο πίσω.
Και βέβαια είμαστε τόσο πίσω γιατί όταν η ΕΕ έδινε σε όλη την Ευρώπη επιδοτήσεις στους αγρότες οι δικοί μας τις έκαναν σπίτια, αυτοκίνητα,μπουζούκια,διακοπές.

Ελπίζω σε 10-20 χρόνια να μην λέμε τα ίδια για τα λεφτά από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ.
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 28,182 μηνύματα.
Στα μπολνταρισμένα διαφωνώ λίγο από την άποψη ότι μπορεί να συνεισφέρουν στο ΑΕΠ αλλά δεν προσφέρουν σε θέσεις εργασίας, ειδικά οι ΑΠΕ, παρά μόνο στην τσέπη των λίγων που θα τα έχουν.
Ανεμογεννήτριες,φωτοβολταικά τα βάζεις μια φορά και παράγουν για 25+ χρόνια με ελάχιστη συντήρηση.

Ο αεροπορικό κόμβος οκ θα έβγαζε παραπάνω λεφτά το αεροδρόμιο αλλά μιλάμε για κόσμο που προσγειώνεται στο αεροδρόμιο και μένει εκεί για κάποιες ώρες μέχρι την επόμενη πτήση του, πόση επίδραση στην οικονομία και επιπλέον θέσεις εργασίας να φέρνει αυτό.

Ο αγροτικός τομέας είναι που θα μπορούσε να κάνει την διαφορά αλλά έχουμε 2 σημαντικά προβλήματα που αμφιβάλλω αν καλύπτονται.
Πρώτον ότι κανείς δεν θέλει να δουλέψει εκεί, δεύτερον ότι και εκεί έχουμε μείνει 30 χρόνια πίσω.

Έχει περάσει η εποχή που ο αγρότης έσκαβε με την τσάπα του, έβαζε μερικούς σπόρους, πήγαινε κάθε μέρα 5 το πρωι στο χωράφι να ποτίσει και να φροντίσει τα φυτά και μετά τα μάζευε με τα χέρια όταν ήταν έτοιμα.
Έχει μπει και σε αυτό η τεχνολογία σε όλους τους τομείς από το πως να προετοιμάσεις το χωράφι και να σπείρεις για μέγιστη αποτελεσματικότητα μέχρι το πόσο ακριβώς να ποτίσεις ή μηχανήματα για το μάζεμα.

Ποτέ δεν θα είναι ανταγωνιστικός ο πρωτογενής τομέας όσο είμαστε τόσο πίσω.
Και βέβαια είμαστε τόσο πίσω γιατί όταν η ΕΕ έδινε σε όλη την Ευρώπη επιδοτήσεις στους αγρότες οι δικοί μας τις έκαναν σπίτια, αυτοκίνητα,μπουζούκια,διακοπές.

Ελπίζω σε 10-20 χρόνια να μην λέμε τα ίδια για τα λεφτά από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ.

Ο αεροπορικός κόμβος φέρνει πολλά περισσότερα οφέλη στην οικονομία από όσο φαντάζεσαι για τους παρακάτω λόγους. Αρχικά για να γίνει η Αθήνα αεροπορικός κόμβος θα χρειαστεί η κατασκευή νέου μεγάλου επιβατικού terminal το οποίο θα είναι σε θέση να φιλοξενεί τον αυξημένο όγκο επιβατών/ φορτίων, άρα έχουμε νέες θέσεις εργασίας στο κομμάτι της κατασκευής. Στη συνέχεια η Aegean και Sky express θα παραγγείλουν νέα και μεγαλύτερα αεροπλάνα ώστε να είναι σε θέση να πετούν εκτός Ευρώπης, φυσικά η επέκταση αυτή θα γίνεται σιγά σιγά ώστε οι εταιρείες να είναι σε θέση να ανταπεξέλθουν στο αυξημένο κόστος. Όταν ολοκληρωθούν αυτά τα στάδια αυτόματα θα έχεις πολλές νέες χιλιάδες μόνιμες θέσεις εργασίας τόσο στις αεροπορικές εταιρείες όσο και στο αεροδρόμιο της Αθήνας, όλοι ξέρουμε ότι ο αεροπορικός κλάδος πληρώνει καλά με αποτέλεσμα οι θέσεις που θα δημιουργηθούν να προσφέρουν μια καλή ποιότητα ζωής. Κατά την διάρκεια λειτουργίας του αεροδρομίου θα έχεις δισεκατομμύρια ευρώ σε έσοδα από τα αεροπλάνα που θα έρχονται εδώ, από τις αγορές που γίνονται μέσα στο αεροδρόμιο, από τα tour που κάνουν οι επιβάτες μέσα στην πόλη όταν έχουν πολλές ώρες αναμονής μέχρι την επόμενη πτήση τους, από φορολογία κτλ. Επίσης, εκτός από επιβατικό hub θα είσαι hub για air logistics το οποίο επίσης θα αφήνει εκατομμύρια έσοδα το χρόνο και παράλληλα θα δημιουργεί θέσεις εργασίας. Για να γίνει αυτό προφανώς και χρειάζεται ένα οργανωμένο σχέδιο ώστε να υπάρχει όραμα και προοπτική και να γίνουν τα πράγματα όπως πρέπει. Δεν σου λέω να γίνουμε Heathrow, Istanbul, Dubai, Νέα Υόρκη όπου είναι τα μεγαλύτερα mega hub του πλανήτη μεταφέροντας 80-90 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, αυτό δεν μπορεί να γίνει για πολλούς λόγους. Μπορείς να γίνεις όμως ένα μεγάλο hub όπως είναι το Μόναχο και Μαδρίτη όπου το αεροδρόμιο του Μονάχου μεταφέρει 40 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο και η Μαδρίτη 50 εκατομμύρια συνδέοντας την Ευρώπη με την Αμερική. Σήμερα το Αεροδρόμιο της Αθήνας μεταφέρει 25 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο όμως μόλις το 10% είναι transit passengers εν αντίθεση με το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης (το μεγαλύτερο στον πλανήτη βάση έκτασης) που από τα 70 εκατομμύρια επιβάτες που μετέφερε πέρσι το 60% ήταν transit passengers της. Turkish airlines.

Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε τον τομέα του IT στον οποίο η Ελλάδα έχει πλεονεκτήματα λόγω των χαμηλών μισθών. Ένα προγραμματιστής στην Ελλάδα παίρνει 1.500-1.700€ το οποίο είναι σχεδόν το διπλάσιο από τον βασικό μισθό της χώρας. Σε χώρες όπως η Βρετανία το ίδιο επάγγελμα αμοίβεται με πάνω από 5.000£ ενώ στις ΗΠΑ τα ποσά είναι ακόμα πιο πάνω. Η Ελλάδα μπορεί να φέρει εταιρείες όπως η Microsoft, Apple, Google και Amazon εδώ ώστε να εκμεταλλευτεί το πλεονέκτημα της. Ήδη έγιναν κάποιες ανακοινώσεις από Microsoft και Google για Data centers όμως δεν βλέπω να έχει προχωρήσει ακόμα.
 

juste un instant

Επιφανές μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 30,483 μηνύματα.
Πάντως ο Έλληνας δεν δουλεύει εύκολα στα χωράφια. Δεν ξέρω πόσο εύκολα θα δούλευε στην βιομηχανία.
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 28,182 μηνύματα.
Πάντως ο Έλληνας δεν δουλεύει εύκολα στα χωράφια. Δεν ξέρω πόσο εύκολα θα δούλευε στην βιομηχανία.

Μια χαρά δούλευαν οι Έλληνες στην βιομηχανία για πάνω από 40 χρόνια και μάλιστα ζούσαν καλά. Μην ψάχνουμε χαζές δικαιολογίες για την εγκληματική αποβιομηχάνιση της χώρας μας.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top