Αγανακτισμένοι στις πλατείες της Ελλάδας

_daemon_

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Άγγελος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,537 μηνύματα.
Ο πολιτικός σου λόγος, πλούσιος σε επιχειρήματα :hehe:
Ο (πολιτικός) λόγος μου πλούσιος ή φτωχός υπάρχει ΣΙΓΟΥΡΑ μέσα στα 1500 (+ τα offtopic) μηνύματα που σας έχω κάνει τη χάρη να ποστάρω έως τώρα, αλλά σίγουρα όχι χυδαία προπαγανδιστικός ώστε να βγάζει μάτι, άρα....σιγά μη τον δεις! ;)

Τελικά σεις οι....αγανακτισμένοι πρέπει να βγάλετε ΑΡΧΗΓΟ, δεν νοείται ακέφαλο κίνημα να μουγκανίζει σαν κοπάδι, χρειάζεται ένας κεφάλας, εννοώ με μεγάλο κεφάλι ώστε να χωράει πολλά και να έχει το χάρισμα στις 5 φράσεις του οι 7 να είναι....επιχειρήματα!
Να προτείνω; :rolleyes:

υπάρχει και το τσατ εν φαν
Ε ναι, κάτι σαν και του λόγου σου τα χτίσατε αυτά τα.....μαγαζιά! :loltooth:

.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

parafernalia

Περιβόητο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Προγραμματιστής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,800 μηνύματα.
Αναφορά στους Έλληνες Αγανακτισμένους έκανε ο Σλαβόι Ζίζεκ στην πιο πρόσφατη δημοσίευσή του, με τίτλο: "Κλέφτες καταστημάτων όλου του κόσμου ενωθείτε"! Μια πολύ βαθειά ανάλυση που γροθοκοπεί τόσο τους Συντηρητικούς όσο και την Φιλελεύθερη Αριστερά (ΣΥΝ, π.χ. :P ).

Αν και όλο το άρθρο είναι εξαιρετικό - κάθε παράγραφος βγάζει ένα κιλό ζουμί - παραθέτω μόνο την αναφορά του στους Αγανακτισμένους:

Αλλά θα πρέπει να αποφύγει κανείς και τον πειρασμό του ναρκισσισμού της χαμένης υπόθεσης: είναι πάρα πολύ εύκολο να θαυμάζουμε την μεγαλειώδη ομορφιά εξεγέρσεων καταδικασμένων να αποτύχουν. Η σημερινή αριστερά αντιμετωπίζει το πρόβλημα της «προκαθορισμένης άρνησης»: ποια νέα τάξη θα πρέπει να αντικαταστήσει το παλιό μετά την εξέγερση, όταν ο μεγαλειώδης ενθουσιασμός της πρώτης στιγμής έχει τελειώσει? Στο πλαίσιο αυτό, το μανιφέστο των Ισπανών indignados (αγανακτισμένων), που εκδόθηκε μετά από τις διαδηλώσεις τους το Μάιο, είναι αποκαλυπτικό. Το πρώτο πράγμα που πιάνει το μάτι είναι ο επίμονα απολιτικός τόνος: «Μερικοί από εμάς θεωρούμε τους εαυτούς μας προοδευτικούς, άλλοι συντηρητικούς. Μερικοί από εμάς είναι θρησκευόμενοι, άλλοι όχι. Μερικοί από εμάς έχουν σαφώς καθορισμένες ιδεολογίες, άλλοι είναι απολιτικοί, αλλά είμαστε όλοι ανησυχούντες και θυμωμένοι για τις πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές προοπτικές που βλέπουμε γύρω μας: η διαφθορά ανάμεσα στους πολιτικούς, τους επιχειρηματίες, τους τραπεζίτες, μας αφήνει αβοήθητους, χωρίς φωνή».

Κάνουν τη διαμαρτυρία τους για λογαριασμό του: «αναφαίρετες αλήθειες που πρέπει να τηρούμε στην κοινωνία μας: το δικαίωμα στη στέγαση, την απασχόληση, τον πολιτισμό, την υγεία, την εκπαίδευση, την πολιτική συμμετοχή, την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας και τα δικαιώματα των καταναλωτών για μια υγιή και ευτυχισμένη ζωή».
Απορρίπτοντας τη βία, καλούν σε μια: «ηθική επανάσταση, αντί να τοποθετούμε τα χρήματα πάνω από τα ανθρώπινα όντα, θα τα θέσουμε εκ νέου στην υπηρεσία μας. Είμαστε άνθρωποι, όχι προϊόντα. Δεν είμαι το προϊόν του τι αγοράζω, γιατί αγοράζω και από ποιόν αγοράζω».

Ποιοί θα είναι οι φορείς αυτής της επανάστασης; Οι indignados απορρίπτουν το σύνολο της πολιτικής τάξης, δεξιά και αριστερά, ως διεφθαρμένης και ελεγχόμενης από τον πόθο για εξουσία, αλλά το μανιφέστο αποτελείται παρ 'όλα αυτά από μια σειρά αιτημάτων που απευθύνεται σε - ποιον;

Ούτε στους ίδιους: οι indignados δεν υποστηρίζουν (ακόμη) ότι κανένας άλλος δεν θα το κάνει για αυτούς, ότι αυτοί οι ίδιοι θα πρέπει να είναι η αλλαγή που θέλουν να δουν. Και αυτή είναι η θανάσιμη αδυναμία των πρόσφατων διαδηλώσεων: εκφράζουν μια αυθεντική οργή που όμως δεν είναι σε θέση να μεταμορφωθεί σε ένα θετικό πρόγραμμα κοινωνικοπολιτικών αλλαγών. Εκφράζουν ένα πνεύμα εξέγερσης, χωρίς επανάσταση.

Η κατάσταση στην Ελλάδα φαίνεται πιο ελπιδοφόρα, ίσως εξ’ αιτίας της πρόσφατης παράδοσης για προοδευτική αυτο-οργάνωση (η οποία εξαφανίστηκε στην Ισπανία μετά την πτώση του καθεστώτος του Φράνκο).
Αλλά ακόμα και στην Ελλάδα, το κίνημα διαμαρτυρίας εμφανίζει τα όρια της αυτο-οργάνωσης: οι διαδηλωτές διατηρούν ένα χώρο ισόνομης ελευθερίας χωρίς κεντρική αρχή για να το ρυθμίσει, έναν δημόσιο χώρο όπου σε όλους παραχωρείται το ίδιο χρονικό διάστημα για να μιλήσει και ούτω καθεξής.

Όταν οι διαδηλωτές άρχισαν να συζητάνε τι θα κάνουν στη συνέχεια, πώς να προχωρήσουν πέρα ​​από την απλή διαμαρτυρία, η συναίνεση της πλειοψηφίας έλεγε ότι αυτό που χρειαζόταν δεν ήταν ένα νέο κόμμα ή μια άμεση προσπάθεια να καταληφθεί η κρατική εξουσία, αλλά ένα κίνημα που σκοπός του θα είναι να ασκεί πίεση στα πολιτικά κόμματα. Αυτό σαφώς δεν αρκεί για να επιβάλει μια αναδιοργάνωση της κοινωνικής ζωής. Για να γίνει αυτό, χρειάζεται ένα ισχυρό σώμα (body) ικανό να παίρνει γρήγορα αποφάσεις και να τις υλοποιεί με όλη την απαραίτητη δριμύτητα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Trolletarian

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Trolletarian αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, επαγγέλεται Άεργος/η και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,265 μηνύματα.
ένα πολύ ωραίο άρθρο:

Κρίση και δημόσιος χώρος
Με αφορμή τις πλατείες
Μια λέξη επανήλθε με ένταση στο καθημερινό μας λεξιλόγιο τους δύο τελευταίους μήνες: πλατεία. Και μάλιστα με αναβαθμισμένο περιεχόμενο που νοηματοδότησαν τα τελευταία γεγονότα από τις 25 Μάη και μετά, αλλά και που είχαν ήδη αναδείξει οι εξεγέρσεις στις αραβικές χώρες και οι αντίστοιχες κινητοποιήσεις στην Ισπανία.
Η αλήθεια είναι ότι στην ιστορία της Αριστεράς και του κινήματος στη χώρα μας, διάφορες πλατείες έχουν συνδεθεί κατά καιρούς με ιστορικά γεγονότα και αγώνες του λαού μας, φυσικά και αυτή του Συντάγματος, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα τα Δεκεμβριανά, είτε ακόμα και με την χρήση τους ως χώροι προσυγκεντρώσεων πορειών, εκδηλώσεων και κινητοποιήσεων. Αλλά τον τελευταίο καιρό, μάλλον η έννοια της πλατείας είχε κατά βάση συνδεθεί με εικόνες εξαθλίωσης, αν αυτή αφορούσε το κέντρο της πόλης, τα... τραπεζοκαθίσματά της σε άλλες -περιφερειακές- περιπτώσεις και, ακόμα χειρότερα, με γεγονότα σαν αυτά στον Αγιο Παντελεήμονα.

Παρηκμασμένες παρέμεναν, λοιπόν, οι περισσότερες πλατείες, στην Αθήνα τουλάχιστον, σε πλήρη αρμονία με την πλήρη απαξίωση του δημόσιου χώρου και του αστικού τοπίου της υπόλοιπης πόλης που έφτιαξε η αστική τάξη της χώρας. Να, όμως, που οι πλατείες σε ολόκληρη την Ελλάδα επανασυνδέθηκαν με το κίνημα και ανέδειξαν μια σειρά από “ξεχασμένες” λειτουργίες τους ως δημόσιοι και ελεύθεροι χώροι, χώροι συζήτησης, πολιτικοποίησης και αντίστασης, πέρα από αυτό για το οποίο τις προορίζει το καπιταλιστικό σύστημα στις σύγχρονες μητροπόλεις. Χώροι στους οποίους εγγράφεται μαζικά στη μνήμη των ανθρώπων μια συλλογική εμπειρία και μαζί με αυτό αναγνωρίζεται το παράγωγο μιας κοινωνικής αλληλεπίδρασης που είχε χαθεί από τέτοιους χώρους. Χώροι της πόλης που, τελικά, εντάσσονται στη διαδικασία του να τελεστεί κάποια πράξη, να παραχθεί κάποια δράση και όχι χώροι κενοί, αποστειρωμένοι από κάθε κοινωνική αναφορά πέραν αυτής της κατανάλωσης και της εμπορικής χρήσης.
Πέρα από τα πολιτικά συμπεράσματα που βγαίνουν από την κίνηση του κόσμου στις πλατείες, το περιεχόμενο των παρεμβάσεων που έγιναν από κάθε πλευρά, τις λογικές συγκεκριμένων δυνάμεων στο πώς τις αντιμετώπισαν και πώς παρενέβησαν σε αυτές και, φυσικά, την τελική έκβαση της κεντρικής αυτής αναμέτρησης με τις δυνάμεις του συστήματος, στο συγκεκριμένο άρθρο θα αναφερθώ σε συγκεκριμένες πτυχές που έχουν να κάνουν και με μια αντίληψη του δημόσιου χώρου που προκύπτει και την υπεράσπισή του από τη μεριά του κινήματος ως χώρου φυσικής παρουσίας του και ενταγμένου στις διαδικασίες του. Μια αντίληψη η οποία απέδωσε τόσο θετικά με τη διεκδίκηση ενός κεντρικού σημείου λαϊκού μαζέματος και παρέμβασης στον κόσμο που μαζευότανε κάθε βράδυ εκεί, όσο και αρνητικά, όταν κατά τη διάρκεια των απεργιών τέθηκε ως αυτοσκοπός από πολλές δυνάμεις, γεγονός που δημιούργησε συνθήκες πολιτικού αποκλεισμού και συμπόρευσης με τις δυνάμεις της εργασίας.
Η αλλαγή στην αντίληψη του δημόσιου χώρου στις πόλεις είχε ήδη αρχίσει να εμφανίζεται κάποια χρόνια πριν και, πλέον, έχει γίνει φανερή με την έλευση της κρίσης και αφορά την αλλαγή στον τρόπο διαβίωσης που έχει επιφέρει σε μια σειρά από δραστηριότητες που σχετίζονται με τη ζωή στην πόλη: Από τις μετακινήσεις και τις υπαίθριες δραστηριότητες, μέχρι την κατανάλωση και τη διασκέδαση. Κοινός παρανομαστής, μια αναθεώρηση και αναζήτηση αυτού που ονομάζεται “δημόσιο” είτε αυτό αφορά κάποια υπηρεσία (από τα νοσοκομεία, τα ΜΜΜ, τους παιδικούς σταθμούς κ.λπ.) είτε κάποια ατομική ή συλλογική δραστηριότητα που λαμβάνει χώρα σε τέτοιους χώρους. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι περίπου το ίδιο διάστημα που ξεδιπλωνόταν η οικονομική κρίση και η γενικευμένη επίθεση του συστήματος υπό τις εντολές της τρόικας, υπήρχε ήδη στις γειτονιές της Αθήνας μια τάση επανανακάλυψης και χρήσης του δημόσιου χώρου των πλατειών από κομμάτια του πληθυσμού της πόλης, πέρα από τους μόνιμους χρήστες τους, τους μετανάστες, οι οποίοι και τον κρατούσαν ζωντανό ως τα τώρα.
Ενα μέρος της νεολαίας που αδυνατούσε να ανταποκριθεί στο αυξανόμενο κόστος διασκέδασης ήδη δημιουργούσε μια ιδιαίτερη κουλτούρα στις πλατείες, ανάλογα και με τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής, ενώ κάποιοι άλλοι, νεολαίοι κυρίως, διάλεγαν να περνάνε τα βράδια τους στις πλατείες συζητώντας στα πλαίσια μιας “εναλλακτικότητας” και μιας νέας αστικής κουλτούρας και, τέλος, αρκετός κόσμος τις χρησιμοποιούσε για να πάρει μια ανάσα, αφού είναι ο μοναδικός ελεύθερος χώρος που έχει απομείνει στις πόλεις.
Παράλληλα, ένα νέο ενδιαφέρον για ζητήματα πόλης έχει αρχίσει να εκδηλώνεται, γεγονός που πιστοποιείται και από την κυκλοφορία νέων περιοδικών με σχετική θεματολογία, που προσπαθούν να προσεγγίσουν παλιές αλλά και νέες αναλύσεις σχετικά με θέματα αστικού χώρου, πολεοδομίας και κριτικής γεωγραφίας. Τα παραπάνω συνέβαλαν, στον έναν ή τον άλλο βαθμό, ώστε να επαναθεμελιώνεται στη συνείδηση ενός κόσμου η διεκδίκηση των χώρων αυτών ως δικαίωμα και η θεώρησή τους από διάφορα μέσα ως “μόδα”, ουσιαστικά, απλά έκρυβε τις πραγματικές ανάγκες του κόσμου στις πόλεις. Η αντίφαση που παρατηρείται σήμερα είναι ότι ενώ έχουμε τη στροφή του κόσμου προς αυτή την κατεύθυνση, ως αποτέλεσμα της κρίσης, οι δημόσιες και δημοτικές υπηρεσίες αποσυντίθενται και συρρικνώνονται ακόμα παραπέρα, με αποτέλεσμα η τελική ποιότητα της υπηρεσίας να προσφέρεται με χειρότερους όρους απ’ ότι το προηγούμενο διάστημα ή ο δημόσιος χώρος να απαξιώνεται ακόμα παραπάνω. Από την άποψη αυτή, πρωτοβουλίες τύπου ΣΚΑΪ ή ακόμα και πιο ...αυτόνομες, θα έχουν σίγουρα “αναβαθμισμένο” έργο να επιτελέσουν.
Θα πρέπει εδώ να αναφέρουμε και την ιδιομορφία που έχουν οι πλατείες στην ελληνική πόλη καθώς αυτή αναπτύσσονταν μεταπολεμικά. Ιδιομορφία που σχετίζεται άμεσα με την ποιότητα της αστικής τάξης της χώρας, αλλά και των τοπικών αρχόντων που κατά καιρούς κατείχαν τη σχετική εξουσία να παρεμβαίνουν σε αυτές. Ενας από τους βασικούς άξονες που ακολουθήθηκε για τις πλατείες του κέντρου ήταν αυτός του κυκλοφοριακού κόμβου και του περάσματος. Γι’ αυτό και οι περισσότερες πλατείες του κέντρου της Αθήνας διατηρήθηκαν χωρίς πράσινο, αλλά και χωρίς παγκάκια, ώστε να μη μπορεί κάποιος να καθίσει, να σταθεί στις πλατείες, αλλά ούτε και να χρησιμοποιηθούν από τους άστεγους και τους εξαθλιωμένους των Αθηνών ως καταλύματα τα βράδια, κάτι το οποίο, τελικά βέβαια, δεν κατάφεραν σε αρκετές κεντρικές πλατείες της Αθήνας. Κάθε άλλο, δηλαδή, ώστε να ευνοεί συνθήκες συνάθροισης και να καλλιεργεί τη λογική του δημόσιου χώρου που ανήκει στους πολίτες και χρησιμοποιείται ελεύθερα από αυτούς. Ο άλλος άξονας ήταν αυτός που τις ήθελε ως χώρους εμπορικής χρήσης και εκμετάλλευσης, όπου, στην ουσία, και αυτή η χρήση συντελούσε στην ίδια λογική, ώστε ο χρήστης της πλατείας να ταυτίζεται, τελικά, με τον καταναλωτή, κάνοντας πολύ συγκεκριμένη τη χρήση της πλατείας. Η συγκεκριμένη χρήση περισσότερο λειτούργησε σε περιοχές των προαστίων.
Τις λογικές αυτές κόντραρε ανοιχτά το μάζεμα του κόσμου στην πλατεία Συντάγματος, αλλά και περιφερειακά. Ειδικά για τη πλατεία Συντάγματος, υπάρχει η ιδιαιτερότητα ότι αυτή αποτελεί το “νευραλγικό” κέντρο της πόλης, αλλά και χώρος κατά βάση προβολής της κεντρικής εξουσίας, άρα και των πολιτικών που αυτή προωθεί (ας θυμηθούμε τα τελευταία χρόνια ποιοι φορείς και τι είδους συστημικές και εμπορικές εκδηλώσεις φιλοξένησε η πλατεία Συντάγματος). Ακόμα, αποτελεί το κέντρο πολιτικής και οικονομικής διοίκησης της άρχουσας τάξης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και σε συμβολικό επίπεδο, το παράθυρο προς τη δύση. Οπότε, αποτελεί σημαντικό γεγονός από μόνο του η κατάληψη και χρήση του κεντρικού αυτού σημείου από τον κόσμο και η χρησιμοποίησή του για κινηματικούς σκοπούς, παρότι είχε φανεί από την αρχή ότι το σύστημα δε σκόπευε να το αφήσει αμαχητί και γι’ αυτό το λόγο διατηρούσε μηχανισμούς και ομαδοποιήσεις που εκφράζονταν κυρίως στο “πάνω Σύνταγμα” και που προσπάθησαν -όχι χωρίς βοήθεια από το “κάτω Σύνταγμα- να δημιουργήσουν συνθήκες αποκλεισμού σε συγκεκριμένες -αριστερές- απόψεις.
Με μια έννοια, μια τέτοιου τύπου κεντρική αναμέτρηση, σαν αυτή που ζήσαμε κατά τη διάρκεια της 48ωρης απεργίας, δε θα μπορούσε να έχει καταλληλότερο φόντο από το ίδιο το Σύνταγμα. Γι’ αυτό και ήταν σημαντική για το σύστημα η ανακατάληψη του χώρου, γι’ αυτό και η μανία των δυνάμεων καταστολής να αδειάσουν το χώρο από τους διαδηλωτές και να τον παραδώσουν στην “κανονικότητα”. Από την άλλη, το πείσμα του κόσμου να υπερασπιστεί την πλατεία, εκτός από την πολιτική του σημασία στον αγώνα που έδινε, σίγουρα έκρυβε και μια διάθεση να υπερασπιστεί κάτι δικό του, να υπερασπιστεί το χώρο που είχε κατακτήσει και το δικαίωμά του να βρίσκεται και να διαδηλώνει στο συγκεκριμένο σημείο της πόλης τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.
Είναι προφανές ότι η αστική τάξη απεχθάνεται αυτή την μη κανονικότητα που επικρατεί μέχρι και σήμερα στο Σύνταγμα, που συνιστά το καθημερινό μάζεμα του κόσμου, οι εκδηλώσεις, οι συζητήσεις, τα δρώμενα. Μέχρι και “αισθητικούς” λόγους επικαλούνται με τις σκηνές που έχουν στηθεί και τα πανό που χαλάνε την τουριστική εικόνα του κέντρου. Λες και η αισθητική της εξουσίας, που αντανακλάται στη ίδια τη δόμηση και συνολική διαμόρφωση της Αθήνας ανά τα χρόνια, μπορεί να προκαλέσει οποιουδήποτε τύπου ...έμπνευση σε οποιονδήποτε, τουρίστα ή μη.
Ο λαός, όμως, πλέον γεμίζει και τους δρόμους και τις πλατείες και εκφράζεται με κάθε τρόπο όταν του δίνεται η δυνατότητα, δημιουργώντας και επιβάλλοντας τη δική του “αισθητική” και προασπίζοντας το δημόσιο χαρακτήρα της πόλης με την ίδια του την παρουσία. Είναι προφανές ότι, εφόσον ο λαός παραμείνει στους δρόμους, θα μιλάει και υπό άλλους όρους για ζητήματα χώρου και ενόσω η κρίση θα πιέζει και θα επαναπροσδιορίζει συνήθειες και συμπεριφορές στην πόλη, η διαμόρφωση συλλογικής στάσης και η από κοινού αντιμετώπιση των προβλημάτων που θα τίθενται θα αποτελέσει ζωτικής σημασίας διέξοδο για το λαό.

πηγή
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Alessandra

Διάσημο μέλος

Η Δεν έχω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,716 μηνύματα.
Πάμε πλατεία;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Great Chaos

Περιβόητο μέλος

Ο Όττο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 56 ετών, επαγγέλεται Συγγραφέας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,911 μηνύματα.
Γερμανική Νεοαποικιοκρατία στην Ελλάδα

Σε όσους θεωρούν ότι δεν έχουμε δίκιο να αγανακτούμε ή να εξεγειρόμαστε, απευθύνεται το παρακάτω άρθρο:

ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΠΟΙΚΙΑ, ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ, Η ΕΛΛΑΔΑ!


Προαναγγελία, ολοκληρωτικής μετατροπής της Ελλάδας σε "νεοαποικία" της Γερμανίας αποτέλεσε η χθεσινή (25.8 ) επίσκεψη του γερμανού υφυπουργού Οικονομικών Στέφαν Καπφέρερ στη χώρα.

Ο κορυφαίος γερμανός κυβερνητικός αξιωματούχος, συναντήθηκε με τον Υπουργό Οικονομικών Ε. Βενιζέλο, με τον Υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γ. Παπακωνσταντίνου αλλά και με τον Υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μ. Χρυσοχοϊδη.

Στην επίσκεψη έγινε σαφές πως οι όποιες γερμανικές επενδύσεις, στη χώρα θα γίνουν με προαπαιτούμενο, την ύπαρξη νεοποικιοκρατικού θεσμικού πλαισίου για τις γερμανικές επιχειρήσεις στη χώρα. Κοινώς νεοαποκιοκρατία στο όνομα των επενδύσεων!

Οι τομείς που επιθυμούν να επενδύσουν οι Γερμανοί είναι οι ΑΠΕ, οι υποδομές, η διαχείριση αποβλήτων, η βιομηχανία τροφίμων, η ναυτιλία και φυσικά το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του μεσοπρόθεσμου – εκτρώματος.

ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟΥ

Ειδικά, σε ότι αφορά, μάλιστα, τις ΑΠΕ, η ηλεκτρική ενέργεια που θα παράγεται από φωτοβολταϊκά, θα εξάγεται κατά προτεραιότητα στη Γερμανία, και δευτερευόντως σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, πάντα όμως υπό τον έλεγχο των γερμανικών επιχειρήσεων. Θυμίζοντας, έτσι, τις χειρότερες πρακτικές της αποικιοκρατίας, όπου η μητρόπολη είχε τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο σχετικά με τις εξαγωγές πρώτων υλών των αποικιών!

Τα ακόμα, όμως πιο, εξωφρενικά δώρα που θα πάρει η Γερμανία από την Κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου, θα είναι τα εξής:

Πρώτον, η Γερμανία ζητάει τη "δημιουργία ειδικών επενδυτικών ζωνών" στην Ελλάδα, εντός των οποίων θα ισχύει διαφορετικό φορολογικό αλλά και εργασιακό καθεστώς. Κοινώς η Ελλάδα, όχι απλά δεν θα έχει όφελος από τις επενδύσεις αυτές (αφού θα εισπράττει ΄"συμβολικά' φορολογικά έσοδα) αλλά αντιθέτως το σύνολο της εργατικής τάξης θα γνωρίσει μια νέα επίθεση στα δικαιώματά του. Και αυτό διότι το ειδικό "κινεζοποημένο" εργασιακό καθεστώς που θα ισχύει στις "ζώνες", θα συμβάλει καθοριστικά στην περαιτέρω υποτίμηση των μισθών στο σύνολο της ελληνικής οικονομίας.

Περισσότερα...

Στη σελίδα στην οποία παραπέμπει ο σύνδεσμος, υπάρχει και το σχετικό άρθρο από την Ελευθεροτυπία, για όσους ενδιαφέρονται να το διαβάσουν. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η αναφορά σε "σκιώδη Γερμανό πρωθυπουργό της Ελλάδας". Τζέφρυ μας πήρανε χαμπάρι καλέ μου...:/:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aergos

Δραστήριο μέλος

Ο aergos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 410 μηνύματα.

parafernalia

Περιβόητο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Προγραμματιστής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,800 μηνύματα.
Νέος Κύκλος Αγανακτισμένων ξεκινάει αύριο Σάββατο, 3 Σεπτέμβρη. 8)


Στο απόηχο της αναστολής των διαπραγματεύσεων μεταξύ Υπουργείου Οικονομικών και Τρόϊκας το μέλλον είναι πιο ζοφερό από ποτέ. Οι Πολίτες της Πλατείας δεν χάνουν τη ζωντάνια τους. Σήμερα γίνονται προσυγκεντρώσεις σε πολλούς Δήμους με πάρτυ, φαγητά ποτά και διασκέδαση.

Όσοι πιστοί προσέλθετε: https://3.bp.blogspot.com/-GbmyDrbVvCc/Tl6lDfqLO-I/AAAAAAAAH38/SDIhyhP5tb0/s1600/party.jpg
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Eileen

Τιμώμενο Μέλος

Η Athena (1/3 ΜΕΤΣ) αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 7,414 μηνύματα.
Σήμερα γίνονται προσυγκεντρώσεις σε πολλούς Δήμους με πάρτυ, φαγητά ποτά και διασκέδαση.

Διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά έχω την εντύπωση ότι ο σκοπός του κινήματος δεν είναι το πάρτυ, το φαγητό, η διασκέδαση! :look:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

parafernalia

Περιβόητο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Προγραμματιστής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,800 μηνύματα.
Διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά έχω την εντύπωση ότι ο σκοπός του κινήματος δεν είναι το πάρτυ, το φαγητό, η διασκέδαση! :look:

Είναι και να μοιραζόμαστε το ποτό, το φαγητό, το κέφι και τη διασκέδαση. Άλλωστε...

Μαζί θα τα φάμε! :popcorn: :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

amazone

Νεοφερμένος

Η amazone αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 44 ετών. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Η πλατεία αγανακτισμένων Κέρκυρας έκανε την επανεκκίνησή της σήμερα έχοντας να παρουσιάσει μια πληθώρα δράσεων που πραγματοποιήθηκαν από τα τέλη Μαϊου ως σήμερα. Μέσα από την πλατεία αυτή γεννήθηκε και το δίκτυο ανταλλαγών και αλληλεγγύης Κέρκυρας γνωστό και ως Μπουτσούνι στα πρότυπα του δικτύου ανταλλαγών και αλληλεγγύης της Μαγνησίας.
Καταστατικό του Δικτύου Ανταλλαγών και Αλληλεγγύης Κέρκυρας


Επωνυμία
Δίκτυο Ανταλλαγών και Αλληλεγγύης Κέρκυρας
Σκοποί
• Η υποστήριξη της τοπικής οικονομίας μέσα από θετικές δράσεις που ενθαρρύνουν τις ανταλλαγές προϊόντων και υπηρεσιών εξερευνώντας νέους δρόμους με χρήση μονάδων ανταλλαγής στα πρότυπα του διεθνούς συστήματος ανταλλαγών LETS
• Δημιουργία δικτύων αλληλεγγύης και αλληλοϋποστήριξης σε τοπική κλίμακα ιδιαίτερα για την προστασία των ασθενέστερων οικονομικά
• Προώθηση της τοπικής επιχειρηματικότητας και παραγωγής με την ανάπτυξη κατάλληλων ηλεκτρονικών ή άλλων μέσων που δίνουν τη δυνατότητα προβολής υπηρεσιών και αγαθών αλλά και καταγραφής ανταλλαγών μεταξύ μελών του δικτύου.
• Ανάληψη πρωτοβουλιών στον τομέα της κοινωνικής οικονομίας με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, ιδιαίτερα των ασθενέστερων οικονομικά.
• Εκπόνηση εργασιών σε συναφή θέματα και ανάληψη πρωτοβουλιών για τη δημιουργία, με κάθε νόμιμο μέσο, εναλλακτικών οικονομικών πρωτοβουλιών που ενδυναμώνουν και ενισχύουν την κοινότητα.
Μέλη - Νομική μορφή
Το Δίκτυο Ανταλλαγών και Αλληλεγγύης Κέρκυρας λειτουργεί ως Ένωση φυσικών και νομικών προσώπων. Μέλος του μπορεί να γίνει κάποιος καταθέτοντας γραπτή αίτηση με την οποία δηλώνει ότι αποδέχεται τους όρους συμμετοχής του Δικτύου. Κάθε μέλος μπορεί να αποχωρήσει από το Δίκτυο με γραπτή του δήλωση, σύμφωνα με τους όρους συμμετοχής.
Έδρα
Έδρα του Δικτύου ορίζεται η Κέρκυρα.
Οργανωτικά θέματα, διαδικασία αποφάσεων
Ανώτατο όργανο του Δικτύου αποτελεί η γενική συνέλευση των μελών η οποία συνέρχεται τουλάχιστον κάθε τρεις μήνες, όπου κάνει τον απολογισμό δράσης τριμήνου και εγκρίνει τις πολιτικές και την στρατηγική για το επόμενο τρίμηνο. Επίσης η γενική συνέλευση μπορεί να συγκληθεί και εκτάκτως για σπουδαίο λόγο. Η γενική συνέλευση εκλέγει τη συντονιστική ομάδα, η οποία δεν έχει συγκεκριμένη θητεία, αλλά είναι ανακλητή ανά πάσα στιγμή από την γενική συνέλευση. Η συντονιστική ομάδα από τα μέλη της επιλέγει συντονιστή, αν απαιτείται για συγκεκριμένη εργασία, ο οποίος είναι ανακλητός ανά πάσα στιγμή από την ίδια. Η συντονιστική ομάδα έχει πλήρη εξουσιοδότηση για χειρισμό όλων των θεμάτων που σχετίζονται με τη λειτουργία του δικτύου και συνεδριάζει τουλάχιστον μια φορά το μήνα και εκτάκτως όταν απαιτείται. Έχει την ευθύνη για την καθημερινή λειτουργία του Δικτύου και εκτελεί τις συναλλαγές του κεντρικού λογαριασμού του δικτύου, ο οποίος χρησιμοποιείται για τις εργασίες διαχείρισης και λειτουργίας, καθώς επίσης και για την διαχείριση έργων του δικτύου (π.χ. συλλογική καλλιέργεια γης). Η συντονιστική ομάδα ορίζει υπεύθυνους διαχειριστές συστήματος, οι οποίοι αναλαμβάνουν την ηλεκτρονική καταγραφή όλων των συναλλαγών του δικτύου.
Διαφάνεια και λογοδοσία
Οι συνεδριάσεις της συντονιστικής ομάδας του Δικτύου είναι ανοικτές σε όλα τα μέλη. Οι αποφάσεις της συντονιστικής ομάδας και της γενικής συνέλευσης θα αναρτώνται στον ιστοχώρο του Δικτύου και θα είναι προσβάσιμες. Ανοικτή θα είναι η πρόσβαση όλων των μελών στα προφίλ των άλλων μελών με δυνατότητα αξιολόγησης των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Ανταλλαγές μεταξύ των μελών
• Τα μέλη του Δικτύου με δική τους αποκλειστικά ευθύνη, τόσο ως προς την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, όσο και ως προς τις υποχρεώσεις τους προς τις φορολογικές Αρχές, μπορούν να συναλλάσσονται μεταξύ τους και να καταγράφουν τις συναλλαγές στον ειδικό ιστοχώρο χρησιμοποιώντας σαν μέσο συναλλαγής τη μονάδα ΜΠΟΥΚΟΥΝΙ.
• Για κάθε μεταφορά μονάδων ΜΠΟΥΚΟΥΝΙ από ένα λογαριασμό σε ένα άλλο που πραγματοποιείται στο σύστημα από μέλη που δεν έχουν πρόσβαση στο internet, απαιτείται γραπτή εξουσιοδότηση του δικαιούχου του λογαριασμού με υπογραφή.
• Όλες οι συναλλαγές καταγράφονται ηλεκτρονικά.
• Όλοι οι λογαριασμοί στο σύστημα καταγραφής ξεκινούν από το μηδέν. Για κάθε μέλος υπάρχει αρχικό χρεωστικό όριο 300 ΜΠΟΥΚΟΥΝΙA, το οποίο θα καλυφθεί στη συνέχεια από το συναλλασσόμενο με παροχή υπηρεσιών ή προϊόντων. Επίσης, για κάθε μέλος υπάρχει αρχικό πιστωτικό όριο 300 ΜΠΟΥΚΟΥΝΙA, το οποίο θα καλυφθεί στη συνέχεια από το συναλλασσόμενο με λήψη υπηρεσιών ή προϊόντων. Τα όρια αυτά μπορούν να αναπροσαρμόζονται με απόφαση της συντονιστικής ομάδας στη βάση αντικειμενικών κριτηρίων που θα καθορίζονται κάθε φορά για όλα τα μέλη.
• Κανένα μέλος του Δικτύου δεν είναι υποχρεωμένο να δεχτεί να κάνει μια συγκεκριμένη συναλλαγή την οποία δεν επιθυμεί για οποιονδήποτε λόγο.
• Ένα μέλος που επιθυμεί να εγκαταλείψει το Δίκτυο θα πρέπει να φροντίσει να επαναφέρει το λογαριασμό στο μηδέν.
• Τα μέλη του Δικτύου έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν τη μηνιαία κίνηση σε ΜΠΟΥΚΟΥΝΙΑ που καταγράφεται στο σύστημα διαχείρισης και αφορά το λογαριασμό του μέλους σε ηλεκτρονική ή έντυπη μορφή. Στη δεύτερη περίπτωση θα υπάρχει αντίστοιχη χρέωση του λογαριασμού σε ΜΠΟΥΚΟΥΝΙΑ που θα καθορίζεται κάθε φορά από τη συντονιστική ομάδα.
Οικονομικά θέματα - συνδρομές
Δεν υπάρχει χρέωση τόκου στους λογαριασμούς. Με απόφαση γενικής συνέλευσης μπορεί να αποφασίζεται μικρή μηνιαία χρέωση σε ΜΠΟΥΚΟΥΝΙΑ στους λογαριασμούς για κάλυψη αποκλειστικά λειτουργικών εξόδων του Δικτύου. Για την ώρα η χρέωση είναι 2 ΜΠΟΥΚΟΥΝΙΑ το μήνα.
Όροι συμμετοχής στο Δίκτυο
• Τα μέλη του δικτύου αποδέχονται τα στοιχεία που αφορούν τις συναλλαγές τους να είναι προσβάσιμα από άλλα μέλη και τη συντονιστική ομάδα του Δικτύου
• Η συντονιστική ομάδα μπορεί να αρνηθεί καταχώρηση αγγελίας προσφοράς ή ζήτησης που έχει ρατσιστικό, φυλετικό, αντι περιβαλλοντικό ή παράνομο χαρακτήρα. Σε περίπτωση που μια τέτοια καταχώρηση γίνει με ευθύνη του μέλους, η συντονιστική ομάδα μπορεί να τη διαγράψει και το θέμα θα συζητηθεί περαιτέρω στη συντονιστική ομάδα για μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την προστασία των μελών του Δικτύου από απάτες και κακόβουλες πράξεις.
• Το Δίκτυο δημοσιεύει αγαθά και υπηρεσίες των μελών του. Την αποκλειστική ευθύνη για την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών που ανταλλάσσονται στο πλαίσιο του Δικτύου μεταξύ των μελών του, έχουν τα συναλλασσόμενα μέλη, τα οποία εκτός των άλλων καλούνται να αξιολογούν κάθε συναλλαγή για ενημέρωση άλλων συναλλασσόμενων. Επίσης οι συναλλασσόμενοι έχουν την αποκλειστική ευθύνη για την αξία σε ΜΠΟΥΚΟΥΝΙΑ που συμφωνούν μεταξύ τους σε μια συναλλαγή.
• Τα μέλη του δικτύου έχουν την αποκλειστική ευθύνη σχετικά με τις υποχρεώσεις τους προς την εφορία και τις Αρχές που προκύπτουν από τις συναλλαγές που πραγματοποιούν. Η συμμετοχή κάποιου μέλους στο Δίκτυο σε καμιά περίπτωση δεν το απαλλάσσει από τις υποχρεώσεις και ευθύνες του έναντι των φορολογικών του, ή άλλων υποχρεώσεων σύμφωνα με το νόμο.
• Η συντονιστική ομάδα έχει την εξουσιοδότηση να ζητήσει από μέλος του Δικτύου εξηγήσεις για συμπεριφορά που δεν συνάδει με τους σκοπούς του Δικτύου και εφόσον κριθεί αναγκαίο να διαγράψει μέλος από το Δίκτυο.



Όροι συμμετοχής στο Δίκτυο Ανταλλαγών και Αλληλεγγύης Κέρκυρας


1. Το Δίκτυο Ανταλλαγών και Αλληλεγγύης Κέρκυρας αποτελεί Ένωση φυσικών και νομικών προσώπων που δραστηριοποιούνται στη Κέρκυρα με σκοπό τη διευκόλυνση φιλικών ανταλλαγών χρησιμοποιώντας ως μέσο την Τοπική Εναλλακτική Μονάδα ΜΠΟΥΚΟΥΝΙ.
2. Για την ολοκλήρωση της εγγραφής απαιτείται ταυτοποίηση του χρήστη με επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου και δείγμα υπογραφής.
3. Τα μέλη του Δικτύου αποδέχονται τα στοιχεία που αφορούν τις συναλλαγές μεταξύ τους να είναι προσβάσιμα από άλλα μέλη και τη Συντονιστική Ομάδα του Δικτύου.
4. Τα μέλη του Δικτύου μπορούν να συναλλάσσονται μεταξύ τους και να καταγράφουν τις συναλλαγές στον ειδικό ιστοχώρο χρησιμοποιώντας σαν μέσο καταγραφής τη μονάδα ΜΠΟΥΚΟΥΝΙ.
5. Για κάθε μεταφορά μονάδων από ένα λογαριασμό σε ένα άλλο που πραγματοποιείται στο σύστημα από μέλη που δεν έχουν πρόσβαση στο internet, απαιτείται γραπτή εξουσιοδότηση του δικαιούχου του λογαριασμού με υπογραφή.
6. Όλες οι συναλλαγές με ΜΠΟΥΚΟΥΝΙΑ καταγράφονται ηλεκτρονικά είτε από τους εμπλεκόμενους χρήστες είτε από τους υπευθύνους διαχειριστές του συστήματος.
7. Οι συναλλαγές μπορούν να ξεκινήσουν ακόμη και με μηδέν λογαριασμό. Για κάθε μέλος υπάρχει αρχικό χρεωστικό όριο 300 ΜΠΟΥΚΟΥΝΙΑ. Επίσης, για κάθε μέλος υπάρχει αρχικό πιστωτικό όριο 300 ΜΠΟΥΚΟΥΝΙA. Τα όρια αυτά μπορούν να αναπροσαρμόζονται με απόφαση της συντονιστικής ομάδας στη βάση αντικειμενικών κριτηρίων που θα καθορίζονται κάθε φορά.
8. Κανένα μέλος του Δικτύου δεν είναι υποχρεωμένο να δεχτεί να κάνει μια συγκεκριμένη συναλλαγή την οποία δεν επιθυμεί για οποιονδήποτε λόγο.
9. Ένα μέλος που επιθυμεί να εγκαταλείψει το Δίκτυο θα πρέπει να φροντίσει να επαναφέρει το λογαριασμό του στο μηδέν.
10. Δεν υπάρχει χρέωση τόκου στους λογαριασμούς. Ωστόσο, κάθε λογαριασμός χρεώνεται αυτόματα από το σύστημα με 2 ΜΠΟΥΚΟΥΝΙΑ μηνιαίως για την κάλυψη αποκλειστικά εξόδων του Δικτύου. Με απόφαση της γενικής συνέλευσης του Δικτύου μπορεί να αποφασίζεται επιπλέον χρέωση, μείωση ή και πλήρη κατάργηση της χρέωσης.
11. Η Συντονιστική Ομάδα μπορεί να αρνηθεί να καταχωρήσει αγγελία προσφοράς ή ζήτησης που έχει ρατσιστικό, φυλετικό, αντιπεριβαλλοντικό ή παράνομο χαρακτήρα. Σε περίπτωση που μια τέτοια καταχώρηση γίνει με ευθύνη του μέλους, η Συντονιστική Ομάδα μπορεί να τη διαγράψει και το θέμα θα συζητηθεί περαιτέρω στη Συντονιστική Ομάδα για μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την προστασία των μελών του Δικτύου από απάτες και κατάχρηση της προβολής.
12. Στην ιστοσελίδα του Δικτύου δημοσιεύονται αγαθά και υπηρεσίες των μελών του. Την αποκλειστική ευθύνη για την ποιότητα αυτών την έχουν τα συναλλασσόμενα μέλη, τα οποία εκτός των άλλων καλούνται να αξιολογήσουν τη συναλλαγή για ενημέρωση άλλων συναλλασσόμενων. Επίσης οι συναλλασσόμενοι έχουν την αποκλειστική ευθύνη για την αξία σε ΜΠΟΥΚΟΥΝΙΑ που συμφωνούν μεταξύ τους σε μια συναλλαγή.
13. Τα μέλη του Δικτύου έχουν την αποκλειστική ευθύνη σχετικά με τις πιθανές υποχρεώσεις τους προς την εφορία που προκύπτουν από τις συναλλαγές που πραγματοποιούν με άλλα μέλη του Δικτύου.
14. Τα μέλη του Δικτύου μπορούν να παρακολουθούν τις συνεδριάσεις της Συντονιστικής Ομάδας και να κάνουν παρεμβάσεις. Τα μέλη έχουν το δικαίωμα να θέσουν οποιοδήποτε θέμα προς συζήτηση και απόφαση τόσο στη Συντονιστική Ομάδα όσο και στη Γενική Συνέλευση.
15. Η Συντονιστική Ομάδα έχει την εξουσιοδότηση να ζητήσει από μέλος του Δικτύου εξηγήσεις για συμπεριφορά που δεν συνάδει με τους σκοπούς του Δικτύου και εφόσον κριθεί αναγκαίο να διαγράψει μέλος από το Δίκτυο.

Στο δίκτυο αυτό έχουν παραχωρηθεί εθελοντικά και κάποιες εκτάσεις γης προς αξιοποίηση. Έτσι τα μέλη του θα έχουν την ευκαιρία να ασχοληθούν και με τις βιοκαλλιέργειες.
Αυτά για όσους υποστηρίζουν ότι οι πλατείες αναλώνονται μόνο σε ανούσιες συζητήσεις και δεν έχουν καταφέρει τίποτα.

https://www.e-steki.gr/#
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Great Chaos

Περιβόητο μέλος

Ο Όττο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 56 ετών, επαγγέλεται Συγγραφέας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,911 μηνύματα.
Πολύ ωραία αυτή η πρωτοβουλία φίλη Αμαζόνα (επ' ευκαιρία σε καλωσορίζω στην παρέα μας), όμως έχω μια ειλικρινή απορία: Όλο αυτό το σύστημα οργάνωσης, λειτουργεί στην πράξη; Πόσοι Κερκυραίοι συμμετέχουν αυτήν τη στιγμή; Ποιες είναι οι πρώτες εντυπώσεις. Σε παρακαλούμε να μας γράψεις δυο λόγια σχετικά, αφού τέτοιου είδους πρωτοβουλίες είναι καινούριες για όλους μας και θα θέλαμε κάποια στοιχεία για να καταλάβουμε τι παίζει...


Εν τω μεταξύ, οι πλατείες αρχίζουν και πάλι να γεμίζουν, μετά την θερινή ανάπαυλα (ναι, όλοι θέλαμε να γεμίσουμε τις μπαταρίες μας και πολλοί συζητούσαν ότι αυτό ίσως να ήταν το τελευταίο καλοκαίρι που θα είχαμε την ευκαιρία). Φυσικά και οι κατασταλτικοί μηχανισμοί, αγρυπνούν για τη διαφύλαξη της κοινοβουλευτικής δικτατορίας. Αντιγράφω από το iscra.gr:

ΚΟΣΜΟΠΛΗΜΜΥΡΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ!

ΧΡΗΣΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΚΑ ΣΥΛΛΗΨΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤ!
ΝΕΑ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΣΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΩΝ ΠΛΑΤΕΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ!

Μαζικότατη ήταν η προσέλευση του κόσμου στο πρώτο φθινοπωρινό ραντεβού των «αγανακτισμένων», δημιουργώντας νέα κοσμοπλημμύρα στην Πλατεία Συντάγματος αλλά και σε άλλες πλατείες της χώρας.

Η λαϊκή παρουσία αναμένεται να δώσει νέα δυναμική στο κίνημα των πλατειών στη μάχη εναντίον των καταστροφικών μέτρων που έλαβε και λαμβάνει η κυβέρνηση Παπανδρέου.

Τις δυνάμεις τους με τον υπόλοιπο συγκεντρωμένο κόσμο στο Σύνταγμα ένωσαν και οι φοιτητές με πορείες των συντονιστικών των κατειλημμένων σχολών προς την πλατεία.

Η πολυπληθής παρουσία των διαδηλωτών φέρεται πως θορύβησε κυβέρνηση και ηγεσία της αστυνομίας, με αποτέλεσμα οι δυνάμεις των ΜΑΤ, όχι μόνο να επιτεθούν στους συγκεντρωμένους, απωθώντας τους από τη Λ. Αμαλίας προς την πλατεία του Συντάγματος αλλά και να προβούν σε δέκα συλλήψεις, προσπαθώντας, μάλλον, με αυτόν τον τρόπο να φοβίσουν τους διαδηλωτές και να κάμψουν το φρόνημα τους.

Τα άτομα που συνελήφθησαν οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα με τους επτά από τους συλληφθέντες να κατηγορούνται για παρακώλυση συγκοινωνιών!

Παρά τις συνηθισμένες πρακτικές της κυβέρνησης και των δυνάμεων καταστολής, οι συγκεντρωμένοι παρέμειναν σε θέσεις μάχης απέναντι σε μια πολιτική που καταστρέφει τον τόπο και τον ελληνικό λαό.

Προκειμένου, όμως, να ανακοπεί η λεηλασία του τόπου και των πολιτών στην οποία επιδίδονται κυβέρνηση και τρόικα, με τη συναίνεση Νέας Δημοκρατίας-ΛΑ.Ο.Σ-Δημοκρατικής Συμμαχίας, είναι ανάγκη το κίνημα των πλατειών να κατορθώσει να αρθρώσει έναν οργανωμένο και σαφή προοδευτικό προσανατολισμό με συγκεκριμένα εναλλακτικά και ριζοσπαστικά αιτήματα για μία διαφορετική πορεία της χώρας.



Η ανακωχή τελείωσε, ο αγώνας συνεχίζεται. Η γελοία κι αυθαίρετη χρήση των νόμων εναντίων των διαδηλωτών, όπως "παρακώλυση συγκοινωνιών", "περί ελεύθερου κάμπινγκ", "περί αφισοκόλλησης" κλπ, δεν πρόκειται να κάμψουν το φρόνημα των Αγανακτισμένων, απεναντίας νομίζω ότι θα το ενδυναμώσουν, μέσω της αντίδρασης που θα προκαλέσουν και της προφανούς πλέον έλλειψης νομιμότητας των μεθόδων τους. Οι διωχθέντες θα γίνουν σκληρότεροι και δεν θα μασάνε τίποτε, ενώ το κίνημα θ' αποκτήσει "ήρωες" αγωνιστές. Συνεχίστε ν' αυθαιρετείτε κύριε Παπουτσή μου, αυτό θα είναι και το τέλος σας...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Eileen

Τιμώμενο Μέλος

Η Athena (1/3 ΜΕΤΣ) αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 7,414 μηνύματα.
Να και πως τα περιγράφει ο ηλεκτρονικός τύπος

Από την enet.gr:

Γεμίσαν οι πλατείες «αγανάκτιση»

Πολύς κόσμος στο Σύνταγμα, έντονη η παρουσία της αστυνομίας
Τελευταία ενημέρωση: 23:25 Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2011

Πιστοί στο πρώτο μεγάλο ραντεβού, μετά τη θερινή ανάπαυλα, είναι οι αγανακτισμένοι πολίτες στις πλατείες της χώρας. Η πλατεία Συντάγματος έχει γεμίσει κόσμο από τις επτά το απόγευμα ενώ κλειστές παραμένουν η Όθωνος και η Αμαλίας.

Ανανεωμένοι και πιστοί στα γνωστά τους συνθήματα είναι οι αγανακτισμένοι πολίτες που συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Συντάγματος. Μουσικές συντροφεύουν τους αγανακτισμένους, οι οποίοι στις 9 ξεκίνησαν τη συνέλευση για το μέλλον των κινητοποιήσεών τους. Κείμενα εμπνευσμένα από τον αγώνα τους ακούγονταν σε όλη τη διάρκεια της συνέλευσης ενώ αναμένεται να αποφασιστούν και τα επόμενά τους βήματα στα οποία θα είναι έντονη και η συμμετοχή των φοιτητών.

Γύρω στις 10 το βράδυ οι αστυνομικές δυνάμεις απώθησαν τον κόσμο από την πάνω είσοδο της Βουλής, σπρώχνοντάς τον προς το κέντρο της πλατείας.

Στην αρχή της συγκέντρωσης σημειώθηκαν μικροεντάσεις μεταξύ ομάδας αντιεξουσιαστών και ακροδεξιών στοιχείων. Γενικά κυριαρχεί ηρεμία, παρά το πλήθος κόσμου που είναι συγκεντρωμένο, σύμπνοια και αγωνιστικότητα.

Οι σκηνές έχουν εξαφανιστεί αλλά τα πλακάτ παραμένουν στα ίδια σημεία. Γύρω στις 8 το απόγευμα ενώθηκαν με τους αγανακτισμένους πολίτες, φοιτητές από το πολυτεχνείο, το χημικό και το μαθηματικό οι οποίοι νωρίτερα είχαν πραγματοποιήσει πορεία από τα Προλύλαια.

Γύρω από τους κάθε ηλικίας συγκεντρωμένους κυκλοφορούν πλέον και ομάδες περιφρούρησης οι οποίοι φορούν και διακριτικά αυτοκόλλητα που αναγράφουν "αλληλεγγύη-ειρήνη".

Την εμφάνισή της έκανε και μια ομάδα πρώτων βοηθειών της πλατείας Συντάγματος, η οποία φοράει κόκκινα μπλουζάκια με άσπρο σταυρό.

"Η 3η Σεπτέμβρη είναι μια ημερομηνία, που μπορούμε να οικειοποιηθούμε αποδίδοντας της το πραγματικό νόημα, αυτό των λαϊκών αναγκών, διαχρονικά", αναφέρεται σε ανακοίνωση που υπογράφει η Λαϊκή Συνέλευση Πλατείας Συντάγματος. "Είναι μια ημερομηνία ορόσημο [...] η ημέρα, που μας θυμίζει την ματαίωση των πόθων του λαού για δημοκρατία, ελευθερία και αξιοπρέπεια [...]τα ψέματα και τον εμπαιγμό των εκάστοτε κυβερνώντων", σημειώνεται στο κείμενο.

Τίθεται ως στόχος η "ανατροπή της κυβέρνησης, της τρόικα και του συνόλου του πολιτειακού και οικονομικού συστήματος", καθώς σύμφωνα με τη Λαϊκή Συνέλευση αποτελεί προαπαιτούμενο για την άμεση δημοκρατία και τη λαϊκή κυριαρχία.

Η Λαϊκή Συνέλευση προειδοποιεί ότι δεν θέλει στο κίνημα των "αγανακτισμένων" αντιπροσώπους, "διότι εξορισμού αλλά και ειδικά σε αυτές τις πολιτειακές δομές και το οικονομικό σύστημα θα διαφθείρονται, θα αποκόπτονται από το λαό, θα τον προδίδουν". Αντιθέτως, υπογραμμίζει ότι "θέλουμε να αποφασίζουμε συλλογικά, εμείς για εμάς. Επιδιώκουμε να πάρουμε τη ζωή στα χέρια μας".
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Great Chaos

Περιβόητο μέλος

Ο Όττο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 56 ετών, επαγγέλεται Συγγραφέας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,911 μηνύματα.
Φυσικά υπάρχει και η άλλη όψη των πραγμάτων, την οποία εάν είμαστε δίκαιοι θα πρέπει να την προβάλουμε κι αυτήν. Στο παρακάτω κείμενο ο γράφων κάνει μια ανταπόκριση από τη χθεσινή μάζωξη στην πλατεία, επιβεβαιώνοντας εν μέρει και διαψεύδοντας από την άλλη τα όσα διαβάσαμε παραπάνω για την Πλατεία:

Μια βαρετή και μίζερη συγκέντρωση και τα ΜΑΤ που ανάψανε τα αίματα…

από ormithiella
Γράφει ο Παύλος

Ο κόσμος ήταν συνολικά όχι πάνω από 5000 άτομα, όταν πήγα εγώ κατά τις 10 το βράδυ. Αυτή τη φορά πήγα εντελώς μόνος. Τα ΜΑΤ προηγουμένως, και με άνεση, είχαν απωθήσει τον κόσμο προς την πλατεία και τους δύο παράπλευρους της πλατείας και κάθετους στην Αμαλία δρόμους (Βασ. Γεωργίου και Όθωνος). Τα ΜΑΤ είχαν κάνει ανθρώπινο φράγμα και δεν άφηναν κανέναν να βγει στην Αμαλίας.
Μια «πατριωτική» ομάδα, περίπου 100 άτομα, με ελληνικές σημαίες και πανό ήταν μπροστά στα ΜΑΤ, στο δρόμο των μεγάλων ξενοδοχείων, στην Βασ. Γεωργίου. Εκεί στις 30 Ιούνη έδρασαν οι «μπαχαλάκηδες». Τώρα υπήρχαν ειρηνικές διαθέσεις. Κάποια στιγμή ακούστηκε ο Εθνικός Ύμνος. Από καμιά δεκαριά άτομα. Ακουγόταν μίζερο και απογοητευτικό.
Από την άλλη, στην πλατεία είχε συνέλευση. Οι ομιλητές εδώ ήταν στο δικό τους κόσμο και κάμποσοι μίλησαν για επανάσταση.

Το ωραίο ήταν ότι συνέδεσαν την επανάσταση όχι με μια πιθανή επαναστατική διάθεση γενικά της κοινωνίας, αλλά, παρακαλώ, με την επαναστατική διάθεση και το πλήθος (!) της πλατείας. Είχε βέβαια προηγηθεί μια «απόφαση της συνέλευσης της Πλ. Συντάγματος», όπου υπήρχε ρητή άρνηση οποιουδήποτε συστήματος αντιπροσώπευσης, καθώς και του συστήματος των αγορών και του παρόντος οικονομικού συστήματος εν γένει. Με λίγα λόγια, ζητείτο η κατάργηση του καπιταλισμού καθώς και του συστήματος πολιτικής κυριαρχίας του. Αυτά με την γνωστή πόζα της συνέλευσης της πλ. Συντάγματος που πιστεύει ότι σ’ αυτές τις επαναστατικές αποφάσεις της εκπροσωπεί την πλειοψηφία του ελληνικού λαού. Γιατί αν δεν το πίστευε, όφειλε να είναι περισσότερο σεμνή και να προσπαθούσε να βρει περισσότερα κοινά σημεία με τις διαθέσεις και τις τωρινές δυνατότητες τόσο του ίδιου του λαού, όσο και της κατάστασης.

περισσότερα...

Πράγματι, αυτή η πόζα του κατέχοντος την απόλυτη αλήθεια, του σωτήρα του λαού και του φορέα της "Άμεσης Δημοκρατίας" ήταν από τα κυριότερα στοιχεία παθογένειας που είχα παρατηρήσει και στην πρώτη φάση των πλατειών. Θέλει πολλή δουλειά η αποκοπή μας από τη γάγγραινα στην οποία μας έχει εθίσει τόσα χρόνια το σάπιο πολιτικό σύστημα. Τούτη την ώρα δεν μιλάει ακόμη το καινούριο, αλλά ακούμε τους επιθανάτιους ρόγχους του παλιού. Εκτός κι αν το καινούριο δεν γεννηθεί ποτέ, όπως ελπίζουν όλοι όσοι προβλέπουν την εξαφάνιση του κινήματος και ίσως να έχουν τελικά δίκαιο...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Alejandro Papas

Περιβόητο μέλος

Ο Alive in Illusion αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Ηθοποιός και μας γράφει απο Βόλος (Μαγνησία). Έχει γράψει 4,300 μηνύματα.
Να και πως τα περιγράφει ο ηλεκτρονικός τύπος

Από την enet.gr:

ασχετο αλλα αυτη η ομαδα πρωτων βοηθειων με τα ασπρα μπλουζακια ειναι ο ερυθρος σταυρος και οχι μια ομαδα παιδακια!! να προσεχουμε και να ξερουμε τι λεμε παρακαλω!(προς τον/την αρθρογραφω παει)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

amazone

Νεοφερμένος

Η amazone αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 44 ετών. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Πολύ ωραία αυτή η πρωτοβουλία φίλη Αμαζόνα (επ' ευκαιρία σε καλωσορίζω στην παρέα μας), όμως έχω μια ειλικρινή απορία: Όλο αυτό το σύστημα οργάνωσης, λειτουργεί στην πράξη; Πόσοι Κερκυραίοι συμμετέχουν αυτήν τη στιγμή; Ποιες είναι οι πρώτες εντυπώσεις. Σε παρακαλούμε να μας γράψεις δυο λόγια σχετικά, αφού τέτοιου είδους πρωτοβουλίες είναι καινούριες για όλους μας και θα θέλαμε κάποια στοιχεία για να καταλάβουμε τι παίζει...

Ευχαριστώ για το καλωσόρισμα! Καλώς σας βρήκα κι εγώ. Το δίκτυο αυτό ακόμη δεν έχει ξεκινήσει τη λειτουργία του. Πριν ένα μήνα περίπου καταλήξαμε στο ποια θα είναι η βασική δομή του και τώρα βρισκόμαστε στη φάση της ενημέρωσης του κόσμου και μοιράζουμε αιτήσεις εγγραφής. Είμαι κι εγώ πολύ περίεργη να δω πώς θα λειτουργήσει και μέχρι στιγμής ο κόσμος το βλέπει θετικά. Στη Μαγνησία πάντως, απ' όπου και πήραμε την ιδέα, το δίκτυο δουλέυει κανονικά εδώ και ένα χρόνο και έχει γύρω στα 200 μέλη. Σου παραθέτω το σχετικό link να ρίξεις μια ματιά αν θες.
https://www.tem-magnisia.gr/index.php
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

talismans

Νεοφερμένος

Ο talismans αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 98 μηνύματα.

Μετά τα καλοκαιρινά μπάνια του λαού πάμε πάλι στη πλατεία
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

A propos

Διάσημο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, επαγγέλεται Φυσικός και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 2,664 μηνύματα.
Ασε πια και τους άλλους (τους Ευρωπαίους...) που δεν καταδέχονται να διακόψουν τις διακοπές τους για να αντιμετωπίσουν την κρίση του ευρώ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ἅλς

Διάσημο μέλος

Ο ἅλς αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 3,894 μηνύματα.
Τόσο πολύ "τρομοκράτησαν" οι αγανακτισμένοι την κυβέρνηση ,που .... πέρασε το Μεσοπρόθεσμο, το νόμο για την Παιδεία , για τα Βαρεά & Ανθυγιεινα Επαγγέλματα, κ.ο.κ.! Σε χαβαλέ να βρισκόμαστε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Great Chaos

Περιβόητο μέλος

Ο Όττο αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 56 ετών, επαγγέλεται Συγγραφέας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,911 μηνύματα.
Την τρομοκράτησαν τόσο, ώστε εκείνη να επιστρατεύσει όλους τους μηχανισμούς ωμής καταστολής, αστυνομικής και δικαστικής, τους οποίους διαθέτει στο οπλοστάσιό της, εκτός του "αντιτρομοκρατικού" νόμου, τον οποίο όμως ο "κύριος" Παπουτσής απείλησε έμμεσα να βάλει σε εφαρμογή εναντίον μας. Για να μην περάσουν τα μέτρα, θα χρειαζόταν να κατέβουν εκατομμύρια κόσμος στο δρόμο και πάλι φοβάμαι ότι θα τα περνούσαν, ακόμη κι αν έπρεπε να κατεβάσουν το στρατό, ελληνικό κι αμερικάνικο για να μας... πείσουν. Ο αγώνας ποτέ δεν πάει χαμένος. Αυτό που σε κάνει να ηττάσαι είναι η λούφα και η αδράνεια...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ἅλς

Διάσημο μέλος

Ο ἅλς αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 3,894 μηνύματα.
Συμφωνώ στο "λούφα και αδράνεια" αλλά η αγανάκτηση "χύμα στο κύμα" δεν βοηθάει! Θέλει οργανωμένη (σε πολλά επίπεδα) αντίδραση . Προσωπική άποψη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 3 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top