Αξιολόγηση εκπαιδευτικών

back2967

Διάσημο μέλος

Ο back2967 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,219 μηνύματα.
Στο μεταξύ χάνετε οι περισσότεροι το point.
Δεν υπάρχει νομική κατοχύρωση της μονιμότητας του τύπου "μπορώ να μην πατάω στο σχολείο όταν βαριέμαι και όταν νευριάζω μπορώ να ρίχνω στα παιδιά χριστοπαναγίες, ο νόμος λέει ότι δεν θα απολυθώ".

Όποιος τα κάνει αυτά και τώρα προβλέπεται πειθαρχικό με ποινές που πάνε από στέρηση μισθού μέχρι απόλυση.

Το πρόβλημα σε αυτό είναι ότι κανείς ποτέ δεν αποφασίζει την απόλυση κάποιου δημοσίου υπαλλήλου εκτός αν κάνει κάτι πάρα πολύ χοντρό.
Ουσιαστικά η προστασία που προσφέρει η συνταγματική κατοχύρωση της μονιμότητας είναι ότι δεν μπορεί κάποιος υπουργός μια μέρα να ξυπνήσει και να απολύσει κόσμο επειδή έτσι θέλει.

Αν το πρόβλημα είναι ότι κανένας προιστάμενος δεν εισηγείται απόλυση συναδέλφου του, πως θα το έλυνε αυτό η κατάργηση της μονιμότητας;
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,298 μηνύματα.
ΑΣΕΠ -> Ανεξαρτητη Αρχη Επιλογης Προσωπικου

Μοναδες Εσωτερικου Ελεγχου, ανα Υπουργειο.
Υπαλληλικος Κωδικας --> Πειθαρχικος Ελεγχος




Ανεξαρτητη Εθνικη Αρχη Διαφανειας
Συνηγορος του Πολιτη
Διοικητικες Προσφυγες
Διοικητικα Δικαστηρια



ΑΣΕΠ
Εθνικη Αρχη Διαφανειας
Ναι μάλλον δεν κατάλαβες κάτι. Είπα ότι πρέπει να υπάρχει ένας φορέας που να κάνει όλα αυτά που είπες εσυ. Όσο αφορά τον ΑΣΕΠ δεν ισχύει, πολλοί δημόσιοι υπάλληλοι μπήκαν μέσα χωρίς ΑΣΕΠ επειδή είχαν μέσο. Αρα αυτό που λες δεν ισχύει.
 

Ryuzaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Lost in Infinity αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Πολιτικός μηχανικός. Έχει γράψει 1,892 μηνύματα.
Ναι μάλλον δεν κατάλαβες κάτι. Είπα ότι πρέπει να υπάρχει ένας φορέας που να κάνει όλα αυτά που είπες εσυ. Όσο αφορά τον ΑΣΕΠ δεν ισχύει, πολλοί δημόσιοι υπάλληλοι μπήκαν μέσα χωρίς ΑΣΕΠ επειδή είχαν μέσο. Αρα αυτό που λες δεν ισχύει.
Υπαρχουν φορεις (πληθυντικος) και διαδικασιες που τα κανουν ολα αυτα.
Το προβλεπει το Συνταγμα και οι Νομοι.

Υπαλληλοι που προσλαμβανονται εκτος ΑΣΕΠ ή υπο την εποπτεια του: Η συντριπτικη πλειοψηφια Μετακλητοι, ελαχιστοι της Προεδριας της Κυβερνησης, ορισμενοι Επί Θητεια.

Ευρυτερα Δικαστες, Δημοσιοι Λειτουργοι, Πανεπιστημιακοι.

Ο τελευταιος απο την πλειονοτητα πολιτικων υπαλληλων που προσληφθηκε αδιαφανως, εκτος ΑΣΕΠ, ειναι καπου στα 55-60.
 

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Δεν σε κουνάει κανένας. Δεν χάνει τη θέση του.

Η μόνη περίπτωση που ισχύει στην Γερμανία είναι να βρίσκεσαι 12 χρόνια σε ακαδημαϊκό χώρο και να μην έχεις γίνει καθηγητής, δηλαδή να μην έχεις κάνει Habilitation . Τότε φεύγεις.


Αξιολόγηση στα ελληνικά πανεπιστήμια έχουμε 2 : εσωτερική κάθε χρόνο κ εξωτερική ανα 3-4 χρόνια
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:


Μίλησε ο άνθρωπος που δεν έχει περάσει τη Γευγελή και το Σούνιο.

Όσο μπορεί ο καθένας.
Τότε τι νόημα έχει να "ελέγχονται" οι καθηγητές που περνάνε 5 φοιτητές το εξάμηνο;
 

fmarulezkd

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο fmarulezkd αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, επαγγέλεται Δημόσιος υπάλληλος και μας γράφει απο Νορβηγία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,775 μηνύματα.
Υπαρχουν φορεις (πληθυντικος) και διαδικασιες που τα κανουν ολα αυτα.
Το προβλεπει το Συνταγμα και οι Νομοι.

Υπαλληλοι που προσλαμβανονται εκτος ΑΣΕΠ ή υπο την εποπτεια του: Η συντριπτικη πλειοψηφια Μετακλητοι, ελαχιστοι της Προεδριας της Κυβερνησης, ορισμενοι Επί Θητεια.

Ευρυτερα Δικαστες, Δημοσιοι Λειτουργοι, Πανεπιστημιακοι.

Ο τελευταιος απο την πλειονοτητα πολιτικων υπαλληλων που προσληφθηκε αδιαφανως, εκτος ΑΣΕΠ, ειναι καπου στα 55-60.
Το ΑΣΕΠ όσο ανεξάρτητο και αντικειμενικό να είναι, ακόμα και αν δουλεύει ακέραια στο 100% των περιπτώσεων, αποτελεί έναν τραγελαφικό τρόπο επιλογής προσωπικού, όπως και γενικότερα το υπάρχων σύστημα μοριοδότησης.
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,298 μηνύματα.
Υπαρχουν φορεις (πληθυντικος) και διαδικασιες που τα κανουν ολα αυτα.
Το προβλεπει το Συνταγμα και οι Νομοι.

Υπαλληλοι που προσλαμβανονται εκτος ΑΣΕΠ ή υπο την εποπτεια του: Η συντριπτικη πλειοψηφια Μετακλητοι, ελαχιστοι της Προεδριας της Κυβερνησης, ορισμενοι Επί Θητεια.

Ευρυτερα Δικαστες, Δημοσιοι Λειτουργοι, Πανεπιστημιακοι.

Ο τελευταιος απο την πλειονοτητα πολιτικων υπαλληλων που προσληφθηκε αδιαφανως, εκτος ΑΣΕΠ, ειναι καπου στα 55-60.
Προσωπικά ξέρω 2 άτομα που μπήκαν στο δημόσιο όχι ως μετακλητοί αλλά έως μόνιμοι υπάλληλοι και εργάζονται μέχρι και σήμερα. Όλα αυτά επειδή είχαν γνωστό και τους έχωσε μέσα.

Σκέψου πόσοι άλλοι είναι μέσα με αυτόν τον τρόπο.
 

Ryuzaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Lost in Infinity αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Πολιτικός μηχανικός. Έχει γράψει 1,892 μηνύματα.
Προσωπικά ξέρω 2 άτομα που μπήκαν στο δημόσιο όχι ως μετακλητοί αλλά έως μόνιμοι υπάλληλοι και εργάζονται μέχρι και σήμερα. Όλα αυτά επειδή είχαν γνωστό και τους έχωσε μέσα.
Ποιο ειναι το υπαλληλικο καθεστως τους;
Γιατι δεν κανεις καταγγελια;
Η προσληψη χωρις να πληρει τα κριτηρια ειναι παρανομη, ακυρη και συνεπαγεται απολυση.
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,298 μηνύματα.
Ποιο ειναι το υπαλληλικο καθεστως τους;
Γιατι δεν κανεις καταγγελια;
Η προσληψη χωρις να πληρει τα κριτηρια συνεπαγεται αυτοδικαιη απολυση.

Αρχικά ηταν γνωστοί (όχι συγγενεις) της οικογένειας μου όχι δικοί μου προσωπικά. Η μια μπήκε στην Αγροτική τράπεζα πριν αρκετά χρόνια ενώ ο δεύτερος σε εφορία. Λογικά και οι 2 εργάζονται ακόμα στις θέσεις τους καθώς μέχρι πριν 3 χρόνια τους βλέπανε στις θέσεις τους κανονικά.

Το θέμα είναι ότι υπάρχουν παραθυράκια και μπαίνουν μέσα άτομα στο δημόσιο έτσι, χωρίς να το αξίζουν. Επίσης, ακόμα και ο ΑΣΕΠ πολλές φορές έχει αμφισβητηθεί ως προς την αξιοπιστία του και κατά ποσό ειναι ένα καλό μέσο εισαγωγής στο δημόσιο. Αν ήταν τότε το δημόσιο θα ήταν πολύ πιο αποδοτικό και δεν θα είχε τα θέματα που έχει τώρα. Θέματα που έχουν να κάνουν με καθηγητές που δεν κάνουν για την δουλειά αυτή, καθηγητές που απαξιώνουν τους μαθητές με το χειρότερο τρόπο κτλ. Δεν θα μιλήσω για υπηρεσίες στυλ Εφορίας όπου ειναι το λιγότερο αγενής και σε πετάνε μέχρι και έξω επειδή βαριούνται. Τέλος, πόσοι ιατροί σε δημόσια νοσοκομεία ζητάνε φακελάκι από τους ασθενείς;; Ασθενείς μάλιστα με σοβαρές ασθένειες που πέφτουν στην ανάγκη τους και τελικά δίνουν τα χρήματα. Όλα τα παραπάνω άτομα πρέπει να αξιολογούνται.

Όλα αυτά πρέπει να αντιμετωπιστούν, καθως όπως είπα το δημόσιο ειναι ο μεγαλύτερος πελάτης των ιδιωτικών εταιρειών αλλά και της κοινωνίας. Εάν ο μεγαλύτερος πελάτης σου ειναι διεφθαρμένος και δεν δουλεύει σωστά τότε η οικονομία της χώρας έχει τελείωσε. Και δεν έχει να κάνει με πεποίθηση η με οικονομικά πιστεύω, έχει να κάνει με την ίδια την επιβίωση της χώρας. Μην ξεχνάμε ότι όλοι οι μεγάλοι οικονομολόγοι θέλαν ενα λειτουργικό δημόσιο, καθώς χωρίς δημόσιο τομέα δεν υπάρχει οικονομία. Δεν σου λέω να απολυθούν όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι, σου λέω να φύγει από τις θέσεις τους εκείνο το ποσοστό που δεν έχει την κατάλληλη συμπεριφορά έτσι ώστε να μπουν νέα άτομα που θέλουν να εργαστούν και θέλουν να προσφέρουν στο δημόσιο τομέα.
 

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Ποιο ειναι το υπαλληλικο καθεστως τους;
Γιατι δεν κανεις καταγγελια;
Η προσληψη χωρις να πληρει τα κριτηρια ειναι παρανομη, ακυρη και συνεπαγεται απολυση.
Γιατί δεν κάνεις το ίδιο για τους χιλιάδες δαπιτες που έχουν διοριστεί ανά τις δεκαετίες;
 

Ryuzaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Lost in Infinity αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Πολιτικός μηχανικός. Έχει γράψει 1,892 μηνύματα.
@Volkswagen Fan

Και σου ξανα-απανταω, οτι οι τελευταιοι τακτικοι που μπηκαν "με βυσμα", αυτη τη στιγμη πρεπει να ειναι γυρω στα 55-60.

Ας ψηφιζαν οι γονεις σου και οι γονεις μου διαφορετικα εκεινες τις εποχες.

Αυτη τη στιγμη ομως, εδω και πολλα χρονια, ειναι αδυνατον να μπει καποιος "απο το παραθυρο", περα απο τους μετακλητους που σου ανεφερα παραπανω.

Οπως σου ειπα, θα στο ξαναπω με περισσεια υπομονη, για φαινομενα κακοδιοικησης, χρηματισμου, υπαρχουν ΘΕΣΜΟΙ που μπορεις να υποβαλεις την καταγγελια σου και αυτη θα ελεγχθει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ και θα σου απαντησουν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ.

Σου ανεφερα μερικους απο αυτους, Αρχη Διαφανειας, Συνηγορος του Πολιτη, Δικαστηρια.

Βασικα, ειναι και υποχρεωση σου με βασει το Συνταγμα να καταγγειλεις περιπτωσεις διαφθορας.

Οσον αφορα την παραγωγικοτητα, ειναι λογικο και επομενο να ειναι πεσμενη, οταν η ποροι για αυτη δεν επαρκουν.
Γινεται π.χ. να γινουν 40 χειρουργεια την ημερα για να αδειασουν οι λιστες, οταν οι στον τομεα υπηρετουν 3 ιατροι;

Γινεται να διεκπεραιωθουν 100 υποθεσεις στην πολεοδομια την ημερα, οταν υπηρετουν 4 τακτικοι υπαλληλοι (τυχαια νουμερα) ;

Αυτα ειναι τα κυρια προβληματα, που οδηγουν σε περιπτωσεις κακοδιοικησης. Φυσικα, οταν υπαρξει 1 προβληματικο στοιχειο, αυτο θα απαιτησει χρηματισμο για να εξυπηρετησει τον διοικουμενο (εσενα).

Η απαξια και η υποστελεχωση ειναι η αναγκαια συνθηκη για να ευδοκιμησει η κακοδιοικηση.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Γιατί δεν κάνεις το ίδιο για τους χιλιάδες δαπιτες που έχουν διοριστεί ανά τις δεκαετίες;

Οι μετακλητοι υπαλληλοι "δαπιτες", "πασπιτες" "ο,τινανιστες" προβλεπονται συνταγματικα.

Ανηθικο βεβαια, αλλα δεν μπορω να κανω κατι.

Το ιδιο και οι απευθειας αναθεσεις εκατομμυριων σε κολλητους.

Κι αυτο ανηθικο, αλλα προβλεπεται νομοθετικα.

Απο την αλλη, δεν γνωριζω κανεναν τακτικο υπαλληλο, ακομη και "δαπιτη", τουλαχιστον κατω απο 55, να εχει διορισθει σε θεση τακτικου υπαλληλου "απο το παραθυρο".

Ξερεις εσυ κανεναν να τον καταγγειλουμε παρεα;
 
Τελευταία επεξεργασία:

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,298 μηνύματα.
@Volkswagen Fan

Και σου ξανα-απανταω, οτι οι τελευταιοι τακτικοι που μπηκαν "με βυσμα", αυτη τη στιγμη πρεπει να ειναι γυρω στα 55-60.

Ας ψηφιζαν οι γονεις σου και οι γονεις μου διαφορετικα εκεινες τις εποχες.

Αυτη τη στιγμη ομως, εδω και πολλα χρονια, ειναι αδυνατον να μπει καποιος "απο το παραθυρο", περα απο τους μετακλητους που σου ανεφερα παραπανω.

Οπως σου ειπα, θα στο ξαναπω με περισσεια υπομονη, για φαινομενα κακοδιοικησης, χρηματισμου, υπαρχουν ΘΕΣΜΟΙ που μπορεις να υποβαλεις την καταγγελια σου και αυτη θα ελεγχθει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ και θα σου απαντησουν ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ.

Σου ανεφερα μερικους απο αυτους, Αρχη Διαφανειας, Συνηγορος του Πολιτη, Δικαστηρια.

Βασικα, ειναι και υποχρεωση σου με βασει το Συνταγμα να καταγγειλεις περιπτωσεις διαφθορας.

Οσον αφορα την παραγωγικοτητα, ειναι λογικο και επομενο να ειναι πεσμενη, οταν η ποροι για αυτη δεν επαρκουν.
Γινεται π.χ. να γινουν 40 χειρουργεια την ημερα για να αδειασουν οι λιστες, οταν οι στον τομεα υπηρετουν 3 ιατροι;

Γινεται να διεκπεραιωθουν 100 υποθεσεις στην πολεοδομια την ημερα, οταν υπηρετουν 4 τακτικοι υπαλληλοι (τυχαια νουμερα) ;

Αυτα ειναι τα κυρια προβληματα, που οδηγουν σε περιπτωσεις κακοδιοικησης. Φυσικα, οταν υπαρξει 1 προβληματικο στοιχειο, αυτο θα απαιτησει χρηματισμο για να εξυπηρετησει τον διοικουμενο (εσενα).

Η απαξια και η υποστελεχωση ειναι η αναγκαια συνθηκη για να ευδοκιμησει η κακοδιοικηση.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:



Οι μετακλητοι υπαλληλοι "δαπιτες", "πασπιτες" "ο,τινανιστες" προβλεπονται συνταγματικα.

Ανηθικο βεβαια, αλλα δεν μπορω να κανω κατι.

Το ιδιο και οι απευθειας αναθεσεις εκατομμυριων σε κολλητους.

Κι αυτο ανηθικο, αλλα προβλεπεται νομοθετικα.

Απο την αλλη, δεν γνωριζω κανεναν τακτικο υπαλληλο, ακομη και "δαπιτη", τουλαχιστον κατω απο 55, να εχει διορισθει σε θεση τακτικου υπαλληλου "απο το παραθυρο".

Ξερεις εσυ κανεναν να τον καταγγειλουμε παρεα;
Πάμε αρχικά στο θέμα των υποδομών που λες. Αρχικά όντως το δημόσιο χρειάζεται major infrastructure renovation καθώς έχει σημαντικά θέματα. Όμως αυτό δεν δικαιολογεί τα φακελάκια ούτε τίποτα. Μια καθηγήτρια δεν είναι εχθρική προς τα παιδιά λόγω των υποδομών , αλλά επειδή έτσι είναι σαν χαρακτήρας. Ένας ιατρός δεν παίρνει φακελάκι επειδή δεν έχει υποδομές αλλά επειδή θέλει να έχει επιπλέον κέρδος. Ένας υπάλληλος εφορίας δεν σου μιλάει απαίσια επειδή το κτήριο είναι παλιό, αλλά επειδή βαριέται να κάνει την δουλειά του, εξάλλου και σε ώρες που δεν είναι αιχμής να πας σε κάποια δημόσια υπηρεσία πάλι το ίδιο απαξιωτικά θα σου μιλήσουν. Οι εργαζόμενοι στην Ο.Α δεν ήταν μην παραγωγικοί επειδή δεν είχαν υποδομές , ίσα ίσα η Ο.Α διέθετε από τους καλύτερους εξοπλισμούς, οι εργαζόμενοι ήταν μη παραγωγικοί επειδή δεν ήθελαν να δουλέψουν και ήθελαν εύκολο χρήμα. Όταν πήγαινες να κλείσεις εισιτήριο και σου έλεγαν ότι το αεροπλάνο δεν έχει πολλές θέσεις κενές όμως όταν ταξίδευες το μισό ήταν άδειο τότε κάτι συνέβαινε. Αρα ναι το δημόσιο χρειάζεται αρκετά δισεκατομμύρια ώστε να έχει υποδομές με εκείνον της Δύσης όμως δεν θα φέρει την ανάπτυξη μόνο αυτό.

Επειδή λες για καταγγελίες. Καταγγελία είχαν κάνει σε δάσκαλο στο δημοτικού αρκετοί γονείς λόγω της απαράδεκτης συμπεριφοράς προς τα παιδιά. Όμως ο δάσκαλος της γλύτωσε επειδή είχε την συγκάληψη των υπολοίπων δασκάλων και της διευθύντριας. Αρα δεν ξέρω κατά ποσό λειτουργούν οι θεσμοί καλά η όχι.

•Όλα αυτά τα λέω καθώς το δημόσιο πρέπει να αλλάξει για να μπροστά και όχι επειδή δεν θέλω δημόσιο. Νομίζω ότι ουδέποτε δεν έχω γράψει εδώ μέσα ότι δεν θέλω το δημόσιο και ότι πρέπει τα πάντα να είναι ιδιωτικά. Εγώ θέλω το δημόσιο να μην επεμβαίνει καθόλου στην οικονομία (εταιρείες, χρηματιστήριο , αγορά χρήματος , συνδικάτα, γραφειοκρατικά εμπόδια στις επενδύσεις, καθώς και δεν θέλω δημόσιες τις ΔΕΚΟ). Στην κοινωνία σαφώς και το δημόσιο πρέπει να παρεμβαίνει σε ζητήματα όπως η εκπαίδευση, υγεία, συντάξεις και κοινωνική πρόνοια. Αρα δεν τα λέω αυτά για να καταργηθεί το δημόσιο , αλλά για να βελτιωθεί.
 

Ryuzaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Lost in Infinity αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Πολιτικός μηχανικός. Έχει γράψει 1,892 μηνύματα.
@Volkswagen Fan

Ο γιατρος παιρνει φακελακι, ο εφοριακος παιρνει φακελακι, ο οποιοσδηποτε δυναται να παιρνει φακελακι για 2 και μονο λογους:

Α) Προσωπικη ανηθικοτητα
Β) Επειδη του το επιτρεπουν οι συνθηκες.

Το πρωτο δεν μπορεις να το εξαλειψεις, παντα θα υπαρχουν διεφθαρμενοι. Μπορεις να στοχευσεις στο δευτερο, να μην υπαρχουν τετοιες συνθηκες.

Οσον αφορα τις καταγγελιες, ακριβως απαντα στο μηνυμα σου περι του "χαρτιου παραπονων" που ειχες αναφερει πιο πριν. Και οχι μονο αυτο, ειναι πολυ βαρυτερο και επισυρει περισσοτερο ελεγχο και συνεπειες απο ενα απλο χαρτο παραπονων.

Ως προς την αποτελεσματικοτητα των καταγγελιων, εχω εντελως διαφορετικη αποψη, εκατονταδες ειναι αυτοι που πιαστηκαν και τους επιβληθηκε ποινη.

Σκεψου τωρα να καταργουσαμε τις καταγγελιες, να τα αφηναμε ολα σε μια απροσωπη υπηρεσια ελεγχου, και να μην υπηρχε καμια δυνατοτητα ελεγχου απο τον ιδιο τον πολιτη. Το μεγεθος της διαφθορας που θα επικρατουσε. Χειροτερα κι απο Βορεια Κορεα.
Η αποκεντρωση του ελεγχου ειναι βασικο στοιχειο ωστε να υπαρχει αξιολογηση.

Αλλα εσυ δεν ηξερες καν οτι μπορεις να κανεις καταγγελια στον υπαλληλο που λες οτι βαριεται να σε εξυπηρετησει, δεν ξερεις καν τα δικαιωματα σου, τι να λεμε τωρα...
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,653 μηνύματα.
Τότε τι νόημα έχει να "ελέγχονται" οι καθηγητές που περνάνε 5 φοιτητές το εξάμηνο;
Στην βελτίωση της διδασκαλίας. Είναι ένας σημαντικός δείκτης

Εμείς εδώ έχουμε αυτήν την επιτροπή που ενεργοποιείται όταν τα ποσοστά επιτυχίας είναι πολύ χαμηλά. Τότε οι καθηγητές αξιολογούνται όπως και οι φοιτητές και το αποτέλεσμα είναι οι συστάσεις.

Αν διαβάσεις τις εξωτερικές αξιολογήσεις των ελληνικών ιδρυμάτων θα διαπιστώσεις ότι αφοράνε γενικότητες. Όλες αυτές είναι αναρτημένες στις ιστοσελίδες. Αν έχεις δει κάποια βελτίωση ενημέρωσέ με. Πολλές δε μιλάνε για έλλειψη πόρων ως απόρροια των προβλημάτων της σχολής.
Οι εσωτερικές αξιολογήσεις δεν έχουν κανένα στόχο. Κάποτε λέγανε ότι συνδέονται με τις χρηματοδοτήσεις των σχολών. Αλλά αποδείχθηκε ότι δεν ισχύει.

Οι καθηγητές ελέγχονται (πχ.πριν ανέβουν βαθμίδα) αλλά κυρίως με τις δημοσιεύσεις και όχι το ερευνητικό έργο. Γιατί ; Γιατί το ερευνητικό έργο απαιτεί άντληση πόρων και δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει η δυνατότητα πέρα ελαχίστων εξαιρέσεων. Οπότε θα δεις ότι οι δημοσιεύσεις πχ. πολυτεχνικών σχολών πραγματεύονται θέματα από την θεωρητική πλευρά. Τα πειράματα τείνουν να εξαφανιστούν λόγω κόστους.

Αναγκαστικά τα χέρια είναι δεμένα. Το μόνο που μπορείς να βελτιώσεις είναι 1. την ακαδημαϊκή λειτουργία (διδασκαλία, μο αποφοίτησης, μο χρόνου αποφοίτησης) , 2. την λειτουργία των θεσμών του πανεπιστημίου (γραμματείς κλπ).

Αντίθετα σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια οι στόχοι μειώνονται πιο πολύ. Δεν υπάρχει κάποιος υπαρκτός στόχος από την δική μου οπτική που να χρήζει αξιολόγησης και να είναι εφικτός. Ίσως η συμμετοχή σε εκδηλώσεις.
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,298 μηνύματα.
@Volkswagen Fan

Ο γιατρος παιρνει φακελακι, ο εφοριακος παιρνει φακελακι, ο οποιοσδηποτε δυναται να παιρνει φακελακι για 2 και μονο λογους:

Α) Προσωπικη ανηθικοτητα
Β) Επειδη του το επιτρεπουν οι συνθηκες.

Το πρωτο δεν μπορεις να το εξαλειψεις, παντα θα υπαρχουν διεφθαρμενοι. Μπορεις να στοχευσεις στο δευτερο, να μην υπαρχουν τετοιες συνθηκες.

Οσον αφορα τις καταγγελιες, ακριβως απαντα στο μηνυμα σου περι του "χαρτιου παραπονων" που ειχες αναφερει πιο πριν. Και οχι μονο αυτο, ειναι πολυ βαρυτερο και επισυρει περισσοτερο ελεγχο και συνεπειες απο ενα απλο χαρτο παραπονων.

Ως προς την αποτελεσματικοτητα των καταγγελιων, εχω εντελως διαφορετικη αποψη, εκατονταδες ειναι αυτοι που πιαστηκαν και τους επιβληθηκε ποινη.

Σκεψου τωρα να καταργουσαμε τις καταγγελιες, να τα αφηναμε ολα σε μια απροσωπη υπηρεσια ελεγχου, και να μην υπηρχε καμια δυνατοτητα ελεγχου απο τον ιδιο τον πολιτη. Το μεγεθος της διαφθορας που θα επικρατουσε. Χειροτερα κι απο Βορεια Κορεα.
Η αποκεντρωση του ελεγχου ειναι βασικο στοιχειο ωστε να υπαρχει αξιολογηση.

Αλλα εσυ δεν ηξερες καν οτι μπορεις να κανεις καταγγελια στον υπαλληλο που λες οτι βαριεται να σε εξυπηρετησει, δεν ξερεις καν τα δικαιωματα σου, τι να λεμε τωρα...
Προφανώς και ξέρω ότι μπορώ μάνα κάνω καταγγελία στον δημόσιο υπάλληλο. Όμως θεωρείς ότι αν κάνω θα αλλάξει τίποτα;; Θεωρείς ότι θα απομακρυνθεί από την θέση του η θα αλλάξει προς το καλύτερο σαν εργαζόμενος;; Νομίζω τίποτα από αυτά δεν θα γίνει καθώς θα τον καλύψουν, όπως κάλυψαν και τον δάσκαλο που σου ανάφερα και η καταγγελία των γονέων τότε πήγε στράφι.
 

Ryuzaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Lost in Infinity αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Πολιτικός μηχανικός. Έχει γράψει 1,892 μηνύματα.
Προφανώς και ξέρω ότι μπορώ μάνα κάνω καταγγελία στον δημόσιο υπάλληλο. Όμως θεωρείς ότι αν κάνω θα αλλάξει τίποτα;; Θεωρείς ότι θα απομακρυνθεί από την θέση του η θα αλλάξει προς το καλύτερο σαν εργαζόμενος;; Νομίζω τίποτα από αυτά δεν θα γίνει καθώς θα τον καλύψουν, όπως κάλυψαν και τον δάσκαλο που σου ανάφερα και η καταγγελία των γονέων τότε πήγε στράφι.

Προφανως και μπορει να αλλαξει.
Το μονο σιγουρο ειναι οτι αν δεν κανεις κατι, δεν θα αλλαξει τιποτα.

Απο την αλλη, ακομη και αν υπαρξει "αξιολογηση", ειτε με την εννοια που επιθυμουν οι ιδιοι οι εκπαιδευτικοι, ειτε με αυτην της παρουσας Κυβερνησης, απο τη στιγμη που δεν λειτουργουν τα ανωτερα κλιμακια, ή λειτουργουν με ορους καθαρα κομματικους-συμφεροντολογικους, παλι δεν θα αλλαξει κατι, το ιδιο και το αυτο.

Οποτε περα απο τα εργαλεια που εσυ ο ιδιος διαθετεις, περα απο τους θεσμους και μηχανισμους ελεγχου που παρεχει το κρατος, η οποια αλλαγη θα γινει απο την πολιτικη ηγεσια, που θα διασφαλισει οτι λειτουργουν οι θεσμοι αυτοι.

Και σε αυτη την περιπτωση, επαφιεται στον πολιτη με την ψηφο του και την κριση του, να κανει την σωστη επιλογη, για να δει την αλλαγη που επιθυμει.
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, επαγγέλεται Ιστορικός και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 17,840 μηνύματα.
IMG_20230224_172310.jpg
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 29,464 μηνύματα.

Nihilist

Τιμώμενο Μέλος

Ο Nihilist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,355 μηνύματα.
•Μια λύση είναι η σύσταση ενός αποκεντρωμένου φορέα που θα έχει αποκλειστική αρμοδιότητα την πρόσληψη και τον ετήσιο έλεγχο των εργαζόμενων του δημοσίου τομέα. Ο φορέας αυτός θα αποτελείται από μια μεγάλη επιτροπή που θα αξιολογεί την πορεία του δημοσίου τομέα και θα κάνει ελέγχους έτσι ώστε να επιβλέπει αν πηγαίνουν οι εργαζόμενοι στις δουλειές τους και αν όντως γίνεται η εξυπηρέτηση των πολιτών με επιτυχία.
Ήδη υπάρχει ο ΑΣΕΠ, ανεξάρτητη αρχή και μάλιστα συνταγματικά κατοχυρωμένη. Θεωρητικά, δεν μπορεί να υπάρξει ισχυρότερος κυβερνητικά ανεξάρτητος φορέας στο ελληνικό δίκαιο. Το πρόβλημα δεν είναι το νομοθετικό πλαίσιο, αλλά το πώς εφαρμόζεται.

Παλιά για να αποφύγουν τη διαδικασία του ΑΣΕΠ διόριζαν πολλούς με διαδοχικές συμβάσεις ορισμένου χρόνου. Απαγορεύτηκε αυτό με το 103 παρ.8 Σ αν θυμάμαι καλά, και ήρθαν μετά οι μετακλητοί.

Επίσης, τα παραπτώματα των δ.υ. ελέγχονται μεσω του υπαλληλικού κώδικα, άσχετα που εν τέλει σπάνια εφαρμόζεται. Μπορεί επίσης να υπάρξει διαδικασία αξιολόγησης, αλλά όχι σαν το σύστημα έκτρωμα που προωθεί η Κεραμέως που θέλει να κλιμακοποιήσει και κλείσει σχολεία, ούτε να βάζουμε τα 14χρονα να βαθμολογούν τους καθηγητές τους.

Γενικά, δε μας φταίει ο νόμος, αλλά η συμπεριφορά των συγκεκριμένων φορέων που καλούνται να εφαρμόσουν το νόμο. Κατάργηση της μονιμότητας δε θα προσέφερε τίποτα καλό, απλώς θα εργαλειοποιούσε τις δημόσιες θέσεις σε αηδιαστικό βαθμό και η εξάρτηση απ τα ήδη πανίσχυρα κόμματα θα προκαλούσε χαμό. Υπάρχει θέμα στο δημόσιο, αλλά αυτό μπορεί να λυθεί χωρίς κατάργηση της μονιμότητας. Δεν έχει νόημα να συγκρίνεις δημόσιο και ιδιωτικό υπάλληλο, οι διαφορές τους είναι και πρέπει να είναι τεράστιες, γιατί το να δουλεύεις για το κράτος δημιουργεί πολλά ειδικά θέματα. Επειδή είμαι στο καρναβάλι επιφυλάσσομαι να γράψω περισσότερα από βδομάδα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Dreamweaver

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Dreamweaver αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η. Έχει γράψει 1,755 μηνύματα.
Ο πόνος είναι η δυσάρεστη αίσθηση που συνήθως προκύπτει από ένα πολύ έντονο ή καταστροφικό σωματικό ερέθισμα. Ο πόνος βιώνεται υποκειμενικά καθώς επηρεάζεται από την κατάσταση του εγκεφάλου μέσα στον οποίο σχηματίζεται η αίσθηση και ο πόνος ως προέκτασή της. Η συνήθεια, η ψυχική κατάσταση, το αν βρίσκεται κανείς σε ύπνωση, αν τελεί υπό ουσίες που επιδρούν στο κεντρικό νευρικό σύστημα κλπ κάνουν την αίσθηση του πόνου υποκειμενική.
Εχεις καποια θεματακια, ετσι?
1. Το μοναδικό απτό στοιχείο που έχουν είναι οι βαθμοί του παιδιού τους
2. Δεν έχουν άμεση αλληλεπίδραση με τον δάσκαλο

Θέλεις να μου πεις ότι οι βαθμοί αποτελούν σωστό κριτήριο ;
Πώς ακριβώς θα αξιολογήσεις έναν άνθρωπο, όταν δεν έχεις καμία αλληλεπίδραση μαζί του ;
Ποιο είναι το κριτήριο αξιολόγησης ειδικά για τα σχολεία ; Είναι οι βαθμοί ; Είναι οι εγκαταστάσεις ;

Στην τριτοβάθμια οι καθηγητές αξιολογούνται σύμφωνα με τις δημοσιεύσεις τους. Αυτό είναι το αντικειμενικό κριτήριο και ίδιο για όλους !
Στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια ποιο είναι το κριτήριο αξιολόγησης ; ο βαθμός του μαθητή ; η ικανοποίηση του γονέα ; Πώς θα αξιολογήσεις έναν μαθηματικό, έναν φιλόλογο, έναν πληροφορικάριο, έναν γυμναστή ; Τι παρανομαστή θα βάλεις ; Μπορείς να απαντήσεις αυτή την ερώτηση ;


Οπότε η αξιολόγηση σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια είναι προβληματική λόγω πρώτα πρώτα έλλειψης κριτηρίων. Δεύτερον απουσιάζουν στόχοι της αξιολόγησης. Σε μια αξιολόγηση θέτεις στόχους. Όταν όμως η αξιολόγηση αφορά την εκπαίδευση οι στόχοι αυτοί φτάνουν σε ορίζοντα 10ετίας. Τι θέλεις να βελτιώσεις ;
Τις επιδόσεις των μαθητών στις πανελλήνιες ;


Ούτε εσύ ξέρεις να απαντήσεις.

Η αξιολόγηση οφείλει να αφορά το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα και όχι την σχολική μονάδα. Στη σχολική μονάδα καλά καλά το εκπαιδευτικό προσωπικό δεν είναι σταθερό από χρονιά σε χρονιά. Ακόμη και οι μαθητές ποικίλλουν από χρονιά σε χρονιά.
Οι στόχοι αξιολόγησης και τα κριτήρια οφείλουν να γίνουν από κεντρική επιτροπή που θα συσταθεί με ορίζοντα 12ετίας.
Καταρχας ηρεμισε λιγο με το υφακι που εχεις

Για την τριτοβαθμια, η ερευνα που κανει καποιος εξεταζει το ποσο καλος ερευνητης ειναι, οχι το ποσο καλος εκπαιδευτικος ειναι. Αν ειναι σωστο ή λαθος κριτηριο για το πρωτο δεν το εξεταζω, αλλα αυτες οι δυο διαστασεις δεν ταυτιζονται.

Οσο αφορα τα υπολοιπα, ο γονιος μπορει ειτε να ρωτησει το παιδι του για τους δασκαλους ή να ερθει ο ιδιος σε επαφη μαζι τους για ζητηματα οπως η συμεριφορα. Αλλα στην τελικη, δεν ειναι ο γονιος του Γιαννακη που θα τρεξει το προγραμμα αναδιοργανωσηςτης εκπαιδευσης για το σχολειο του παιδιου του, αυτος θα κρινει το αποτελεσμα που θα εχουν οι διαφορες αναλλακτικες προσεγγυσης απο τα διαφορετικα σχολεια. Δεν κανει αξιολογιση ανα ατομο, αλλα το σχολειο ως συνολο και ακομα και να μην εχει την απαραιτητη γνωση, μπορει να συμβουλευτει τη φημη, τα αποτελεσματα, καποια rankings, το που θα ηθελε να εστιασει ο ιδιος ή το παιδι του.

Εχεις πιασει το ζητημα απο μια διαφορετικη πλευρα: δεν εξεταζω ποιο ειναι το σωστο (κρατικο) προγραμμα αναδιοργανωσης της εκπαιδευσης, αλλα το πως παιρνεται η αποφαση μεταξυ γονιων και ιδρυματων και ουσιαστικα αυτο που θελω ειναι να προσθεσω τη διασταση του ανταγωνισμου μεσω της ελευθερης επιλογης των γονιων. Ας θελεις να παραμεινει το κρατος ενας απο τους παιχτες της αγορας, ας παραμεινει, δεν με ενδιαφερει, αλλα δεν θα χρηματοδοτειται αυτοματα μεσω φορων, ουτε θα πρεπει να ακολουθουν τις διαταγες του υπουργειου οσοι δεν θελουν να επιλεξουν αυτα τα σχολεια. Θα ξεφορτωθεις ετσι και του παρακμιακους τεμπεληδες νεοφιλελεδες απο το εναρετο τιτανομεγιστο κρατικο συστημα ετσι. Και μπορει τελικα το σουπερ-ντουπερ υπεροχο συστημα που εχεις στο μυαλο σου να ειναι τοσο φοβερο που θα το ακολουθει απο το 90% των μαθητων. Δεν με νοιαζει αυτο, την ευελιξια και δυνατοτητα προσαρμογης θελω, που θα βοηθησει και τους εκπαιδευτικους (τουλαχιστον αυτους που θελουν) να μπορουν να κανουν κατι παραπανω ή διαφορετικο απο αυτα που τους προσταζει το υπουργειο.

Η άλλη λαθος προσεγγυση, που μπορει και να ειναι ιδεα μου, ειναι οτι προσπαθεις να το δεις απο μια πλευρα του "πρωτιστως να εχει ο εκπαιδευτικος τη σωστη αξιολογιση( που πιστευει οτι πρεπει να εχει)". Οχι. Οπως και ολοι οι υπολοιποι, προσφερουν μια υπηρεσια και αμοιβονται για αυτην απο τον πελατη. Ή τουλαχιστον ετσι πρεπει να ειναι το πραγμα, αλλιως καταληγουμε σε πολυ καρκινιαρικες και entitled λογικες.

Σε ειχα ρωτησει επισης ποια ειναι τα κινητρα των γονιων σε σχεση με τα κινητρα ενος γραφειοκρατη, και αυτο το σκελος του ζητηματος καπου χανεται. Η κριτικη προς τις επιλογες των γονιων γινεται σαν να εχουμε ετοιμο και σιγουρο καποιο φοβερο σχεδιο που εχεις εσυ ή οποιοσδηποτε αλλος ειδικος για το εκπαιδευτικο συστημα θα εφαρμοστει 100%. Απο τη στιγμη που θελουμε πολιτικο ελεγχο, το ζητημα εξαρταται σε πολυ μεγαλο βαθμο (αν οχι πρωτιστως) απο αυτους, οχι εσενα και καθε αλλον σαν εσενα. Και ρεαλιστικα, στην περιπτωση της Ελλαδας, στην καλυτερη των περιπτωσεων θα συνεχισει να παραμενει ως εχει. Δεν θεωρω οτι καθε επιλογη που θα κανει καθε γονιος θα ειναι τελεια, ουτε η οργανωση του καθε δευθυντη θα ειναι ιδανικη, αλλα θα υπαρχει η δυνατοτητα να προσαρμοζεται, σε επιπεδο ατομου, αντι να πρεπει να περιμενεις να παρει μπρος ο καθε γραφειοκρατης.

Φυσικά και οι γονείς πρέπει να αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς καθώς έχουν το καλύτερο κριτήριο. Αυτά που θέλουν κατά συντριπτική πλειονότητα οι γονείς είναι: Να έχουν τα παιδιά δεδομένους μεγάλους βαθμούς χωρίς μελέτη, να μην κουράζονται τα βλαστάρια τους στο σχολείο για να έχουν δυνάμεις για το φροντιστήριο, να χαρίζονται οι απουσίες, να πηγαίνουν τα παιδάκια εκδρομές, να μην υπάρχουν ποινές. Επίσης, πρέπει όλοι οι καθηγητές του δημοσίου να απολυθούν και να γίνουν υποχρεωτικά τα ιδιωτικά σχολεία.

View attachment 113216
Ναι Δια μου, ολοι οι υπολοιποι ειμαι καθυστερημενοι κοπριτες και θα καταστεψουμε την εκπαιδευση αν μας επιτραπει η δυνατοτητα επιλογης. Πως μπορουμε αλλωστε να κρινουμε τον ubermensch εκπαιδευτικο, με την αδιαμφισβητητη ευφυια, ηθος και ανωτεροτητα? Θα προτεινα να αλλαξει το πολιτικο συστημα σε δικτατορια των πεφωτισμενων.

Υπαρχουν οι ανθρωποι που περιγραφεις? Ναι. Ειναι ολοι ετσι? Οχι. Οι πρωτοι απλα θα παρκαρουν τα παιδια τους σε σε κανενα μαντρι που απλα υπαρχει, θα βρουν αντιστοιχους εκπαιδευτικους που τα ιδια θελουν και θα ειναι χαρουμενοι. Υπαρχουν ομως και αυτοι που μια χαρα θελουν να γινει δουλεια, να μορφωθουν τα παιδια τους και θα ψαξουν να βρουν και εκπαιδευτικους που θελουν το ιδιο. Παντως, στο αλλο θρεντ βλεπω οτι μια χαρα θεωρεις τον εαυτο σου ικανο να αποφασιζεις για το που θα σπουδασει το παιδι σου και να κρινεις σχολες.

Παρεπιπτοντως, οι ανθρωποι που δειχνεις στο χαζοχαρουμενο meme ειναι οι ιδιοι ανθρωπου στους οποιους στηριζεται και δημοκρατια και επηρεαζουν την τυχη ολης της χωρας. Συμπεριλαμβανομενου και του εκπαιδευτικου συστηματος. Οποτε δεν ειναι οτι τους γλυτωνεις ή του φιλτραρεις καπως τωρα. Επισης, στο ονομα τους δεν γινονται οι αγωνες για κοινωνικες δικαιοσυνες και ισοτητες απο διαφορους πεφωτισμενους?
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,653 μηνύματα.
Εχεις καποια θεματακια, ετσι?

Καταρχας ηρεμισε λιγο με το υφακι που εχεις
χαχαχαχαχαχαχαχα

Για την τριτοβαθμια, η ερευνα που κανει καποιος εξεταζει το ποσο καλος ερευνητης ειναι, οχι το ποσο καλος εκπαιδευτικος ειναι. Αν ειναι σωστο ή λαθος κριτηριο για το πρωτο δεν το εξεταζω, αλλα αυτες οι δυο διαστασεις δεν ταυτιζονται.
Ο ρόλος του καθηγητή πανεπιστημίου είναι πρωτίστως η έρευνα. Γι αυτό το λόγο και οι ώρες διδασκαλίες είναι μειωμένες (μαξ 10 ώρες την εβδομάδα) ώστε να αφιερώνει τον υπόλοιπο χρόνο στην έρευνα.


Οσο αφορα τα υπολοιπα, ο γονιος μπορει ειτε να ρωτησει το παιδι του για τους δασκαλους ή να ερθει ο ιδιος σε επαφη μαζι τους για ζητηματα οπως η συμεριφορα. Αλλα στην τελικη, δεν ειναι ο γονιος του Γιαννακη που θα τρεξει το προγραμμα αναδιοργανωσηςτης εκπαιδευσης για το σχολειο του παιδιου του, αυτος θα κρινει το αποτελεσμα που θα εχουν οι διαφορες αναλλακτικες προσεγγυσης απο τα διαφορετικα σχολεια. Δεν κανει αξιολογιση ανα ατομο, αλλα το σχολειο ως συνολο και ακομα και να μην εχει την απαραιτητη γνωση, μπορει να συμβουλευτει τη φημη, τα αποτελεσματα, καποια rankings, το που θα ηθελε να εστιασει ο ιδιος ή το παιδι του.
Αυτά γίνονται και τώρα στην ενημέρωση των γονέων ανά τρίμηνο. Ο γονέας του Γιαννάκη και του κάθε Γιαννάκη οφείλει να συμβουλεύεται τον εκάστοτε δάσκαλο και να παρακινεί το παιδί του για προσπάθεια και μελέτη και όχι το αντίθετο.
Από εκεί και πέρα κριτήρια όπως φήμη, αποτελέσματα, ranking είναι ρευστά διότι σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια (όπως ανέφερα και προηγουμένως) ο πληθυσμός τόσο ων καθηγητών όσο και των μαθητών διαφοροποιείται ανά έτος. Την μία χρονιά είσαι σχολείο αριστούχων και την επόμενη έχεις πατώσει.

Επιπροσθέτως τα ranking των τριτοβάθμιων ιδρυμάτων γνωρίζουμε ότι χειραγωγούνται. Πώς θα διατηρηθεί η φήμη των ιδρυμάτων ; Όλα θέμα marketing είναι.

Εχεις πιασει το ζητημα απο μια διαφορετικη πλευρα: δεν εξεταζω ποιο ειναι το σωστο (κρατικο) προγραμμα αναδιοργανωσης της εκπαιδευσης, αλλα το πως παιρνεται η αποφαση μεταξυ γονιων και ιδρυματων και ουσιαστικα αυτο που θελω ειναι να προσθεσω τη διασταση του ανταγωνισμου μεσω της ελευθερης επιλογης των γονιων. Ας θελεις να παραμεινει το κρατος ενας απο τους παιχτες της αγορας, ας παραμεινει, δεν με ενδιαφερει, αλλα δεν θα χρηματοδοτειται αυτοματα μεσω φορων, ουτε θα πρεπει να ακολουθουν τις διαταγες του υπουργειου οσοι δεν θελουν να επιλεξουν αυτα τα σχολεια. Θα ξεφορτωθεις ετσι και του παρακμιακους τεμπεληδες νεοφιλελεδες απο το εναρετο τιτανομεγιστο κρατικο συστημα ετσι. Και μπορει τελικα το σουπερ-ντουπερ υπεροχο συστημα που εχεις στο μυαλο σου να ειναι τοσο φοβερο που θα το ακολουθει απο το 90% των μαθητων. Δεν με νοιαζει αυτο, την ευελιξια και δυνατοτητα προσαρμογης θελω, που θα βοηθησει και τους εκπαιδευτικους (τουλαχιστον αυτους που θελουν) να μπορουν να κανουν κατι παραπανω ή διαφορετικο απο αυτα που τους προσταζει το υπουργειο.

Επομεώνς επικροτείς και το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων ;

Το δικαίωμα της επιλογής που αποκτάει ο μαθητής κ γονέας στο τέλος των πανελλαδικών μας έχει οδηγήσει στην υποβάθμιση της διδασκαλίας των πανεπιστημίων σε Αθήνα κ Θεσσαλονίκη. Εκεί έχει συγκεντρωθεί ο μεγαλύτερος όγκος φοιτητών σε συνδυασμό με την έλλειψη χώρων κ καθηγητών, η καθημερινή διδασκαλία να είναι άθλια. Είναι απαραίτητη η αποκέντρωση.

Πάμε τώρα στο δικαίωμα επιλογής σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια. Εδώ τα πράγματα περιπλέκονται. Κάθε τάξη οφείλει να έχει ανώτατο όριο μαθητών, 27 άτομα. Μπορείς να αντιληφθείς τι είδους μάθημα γίνεται με 27 άτομα ; Αυτό το πέρασε η Κεραμέως για να μειώσει και άλλο το εκπαιδευτικό προσωπικό.
Έστω ότι έχει προχωρήσει η αξιολόγηση και δίνεται και το δικαίωμα επιλογής. Σε μια Χ περιοχή έχουμε 2 σχολεία με βαθμολογία 5/10 και 9/10. Λογικό και επακόλουθο είναι οι γονείς να επιλέξουν το δεύτερο. Το πρόβλημα όμως που δημιουργείται έιναι ότι θα έχουμε συνωστισμό μαθητών στο δεύτερο (αν καταργηθεί το όριο των 27) και υποβάθμιση της όποιας διδασκαλίας. Οπότε από εκεί που ήταν 9/10 να γίνει σε μια χρονιά 4/10.

Σε ειχα ρωτησει επισης ποια ειναι τα κινητρα των γονιων σε σχεση με τα κινητρα ενος γραφειοκρατη, και αυτο το σκελος του ζητηματος καπου χανεται. Η κριτικη προς τις επιλογες των γονιων γινεται σαν να εχουμε ετοιμο και σιγουρο καποιο φοβερο σχεδιο που εχεις εσυ ή οποιοσδηποτε αλλος ειδικος για το εκπαιδευτικο συστημα θα εφαρμοστει 100%. Απο τη στιγμη που θελουμε πολιτικο ελεγχο, το ζητημα εξαρταται σε πολυ μεγαλο βαθμο (αν οχι πρωτιστως) απο αυτους, οχι εσενα και καθε αλλον σαν εσενα. Και ρεαλιστικα, στην περιπτωση της Ελλαδας, στην καλυτερη των περιπτωσεων θα συνεχισει να παραμενει ως εχει. Δεν θεωρω οτι καθε επιλογη που θα κανει καθε γονιος θα ειναι τελεια, ουτε η οργανωση του καθε δευθυντη θα ειναι ιδανικη, αλλα θα υπαρχει η δυνατοτητα να προσαρμοζεται, σε επιπεδο ατομου, αντι να πρεπει να περιμενεις να παρει μπρος ο καθε γραφειοκρατης.

Όπως έγραψα και πάνω , το δικαίωμα της επιλογής θα καμφθεί άμεσα λόγω έλλειψης χώρων και καθηγητών. Ως αποτέλεσμα θα υπάρξει μια μάζα που δεν θα μπορέσει να επιλέξει. Δεν είναι δίκαιο.

Το κίνητρο του γραφειοκράτη έχει πάψει να υπάρχει ειδικά στο κομμάτι των αμοιβών όπου έχει εξευτελιστεί.
Οι δάσκαλοι/καθηγητές γυρνάνε όλη την Ελλάδα (νησιά, ακριτικές περιοχές) και θέλουν μια 10ετία για να φτάσουνε σε ένα σχολείο πόλης κοντά στο σπίτι τους. Από εκεί και πέρα ξεκινάει νέος γολγοθάς που είναι η συγκέντρωση των απαιτούμενων εβδομαδιαίων ωρών, δηλαδή οι δάσκαλοι/καθηγητές αναγκάζονται να διδάσκουν σε περισσότερα του ενός δημοτικά/γυμνάσια/λύκεια ώστε να συγκεντρώσουν τις απαραίτητες ώρες κάθε εβδομάδα. Και όλα αυτά για τον μαγικό αριθμό των 900 ευρώ.

Αν λοιπόν ο γονέας έχει κίνητρο για την αξιολόγηση ή την επιλογή, ο δάσκαλος/καθηγητής δεν έχει διότι τα χέρια του είναι δεμένα εδώ και χρόνια και το στόμα του κλειστό.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top