[Αρχείο 2009 - 2017] Γενικές σκέψεις για την πολιτική και την επικαιρότητα

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Δημοσιοκαφρος-γραφος

Διακεκριμένο μέλος

Ο Σωτήρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, επαγγέλεται Δημοσιογράφος και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 6,852 μηνύματα.
Μισό να φέρω τα ποπ κορν θα χουμε μάχη
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Το σχήμα για τους καπιταλιστές :D

μου θυμίζει την ιστορία του τυπά στο reddit των AnCap όπου πήγαινε σε κοινότητες αναρχικών και απορούσε που δεν έβρισκε κανένα "σύντροφο"
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Alejandro che 7

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Αλέξανδρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών, επαγγέλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Πατήσια (Αττική). Έχει γράψει 1,859 μηνύματα.
you are breaking the nap, stop initiating force against me :cry_x:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Τι αναληθές έχει το σχήμα δηλαδή?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 875331

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Τι ακριβώς είναι το βολικό και για ποιόν?

Oi πολιτικές θέσεις βρίσκονται πάνω στο ευθύγραμμο τμήμα από το -10 ως το 10, όπου -10 ο Λένιν ,-8 ο Στάλιν, 8 οι φιλελευθεροι/αμερικανοι και 10 οι ναζί. :whistle: Anyway, η εικόνα, της οποίος ο πεφωτισμένος δημιουργός παραμένει άγνωστος, είναι δύσκολη στην κατανόηση και όποιος τη θεωρεί χαζή απλά ας προσπαθήσει να καταλαβεί γιατί κάθε στοιχείο βρίσκεται εκεί που είναι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Alejandro che 7

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Αλέξανδρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών, επαγγέλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Πατήσια (Αττική). Έχει γράψει 1,859 μηνύματα.
"by creating a totalitarian monopoly", τελείως στρέβλωση στην κριτική του καπιταλισμού που κάνουν οι κομμουνιστές, το κλασσικό σχήμα των δύο άκρων με το totalitarianism, εσκεμμένα απουσιάζει από το σχήμα ancom, libertarian socialism Κλπ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Αυτά τα διαγράμματα δεν είναι τίποτα παραπάνω από σκιαγραφήσεις πολιτικών ρευμάτων σε ένα κοινό χάρτη. Μπορούν να έχουν πολλές μορφές. Υπό αυτή την έννοια το να προσπαθήσεις να τα διαχωρίσεις σε αληθή και ψευδή χωρίς καν να αναφέρεσαι σε κάποια κοινή επιστημονική βάση είναι λίγο άτοπο. Έχω δει διάφορα τέτοια maps, τρίγωνα, τετράγωνα, στρογγυλά και δεν θεωρώ πως το καθένα έχει να μου πει κάτι περισσότερο ή λιγότερο απλά εστιαζουν συνήθως σε διαφορετικές όψεις του ίδιου νομίσματος.

Παρ' όλα αυτά όσον αφορά το συγκεκριμένο έχω κάποιες επιφυλάξεις όσον αφορά την ονοματοδοσία, ο δαρβινισμός ας πούμε είναι απ' όσο ξέρω επιστημονική θεωρία όχι πολιτικό ρεύμα. Επίσης θα ήθελα να ξέρω από πού προκύπτουν αυτά τα quotes.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

giannis4ever

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο giannis4ever αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 833 μηνύματα.
Παρ' όλα αυτά όσον αφορά το συγκεκριμένο έχω κάποιες επιφυλάξεις όσον αφορά την ονοματοδοσία, ο δαρβινισμός ας πούμε είναι απ' όσο ξέρω επιστημονική θεωρία όχι πολιτικό ρεύμα.

Υπάρχει και ο κοινωνικός δαρβινισμός, ο οποίος λέει ότι ο καθένας θα πάρει αυτό που μπορεί στην ζωή, δηλαδή ο ικανός θα γίνει πλούσιος, ενώ ο ανίκανος όχι κτλ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Υπάρχει και ο κοινωνικός δαρβινισμός, ο οποίος λέει ότι ο καθένας θα πάρει αυτό που μπορεί στην ζωή, δηλαδή ο ικανός θα γίνει πλούσιος, ενώ ο ανίκανος όχι κτλ.

Μόνο που αυτό δεν γίνεται επειδή όλοι οι άνθρωποι έχουν διαφορετικό σημείο εκκίνησης. Μπορείς ένας πλούσιος να είναι άχρηστος και βλάκας αλλά να πεθάνει πλούσιος ενώ ένας φτωχός να είναι πολύ καλύτερός του αλλά να πεθάνει φτωχός.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

juste un instant

Επιφανές μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 29,887 μηνύματα.
Και μπορει να πεθανουν ολοι φτωχοι οπως σε Κουβα, Βενεζουελα κτλ κτλ. Εκτος αν εισαι της οικογενειας του Καστρο η του Τσαβες. Και στην Β. Κορεα ειναι ισα μοιρασμενη... η φτωχεια...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Απλώς είπα ότι ο κοινωνικός δαρβινισμός δεν ισχύει. Μίλα εσύ για Κούβες κλπ το ξέρεις το ποιηματάκι σου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

juste un instant

Επιφανές μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 29,887 μηνύματα.
Παντα η ποιηση και η ελευθερη εκφραση ενοχλουσε κομμουνιστικα και ναζιστικα καθεστωτα... Γι αυτο ειχαν αποκλειστικους, στρατευμενους στο κομμα (κωμα) ποιητες...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

giannis4ever

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο giannis4ever αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 833 μηνύματα.
Μόνο που αυτό δεν γίνεται επειδή όλοι οι άνθρωποι έχουν διαφορετικό σημείο εκκίνησης. Μπορείς ένας πλούσιος να είναι άχρηστος και βλάκας αλλά να πεθάνει πλούσιος ενώ ένας φτωχός να είναι πολύ καλύτερός του αλλά να πεθάνει φτωχός.

Δεν είπα αν ισχύει ή όχι, εκτός κι αν το σχόλιό σου δεν πάει σε μένα και είναι γενικό. Ως προς τον κοινωνικό δαρβινισμό, θεωρώ ότι αν δεν μιλάμε για ακραίες περιπτώσεις, π.χ. δισεκατομμυριούχος, τότε μπορεί να ισχύσει. Αλλά ένα κράτος πρέπει να φροντίζει αυτοί που θα γίνουν φτωχοί είτε λόγω ικανοτήτων είτε λόγω ατυχίας, να σταθούν στα πόδια τους.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Μόνο που αυτό δεν γίνεται επειδή όλοι οι άνθρωποι έχουν διαφορετικό σημείο εκκίνησης. Μπορείς ένας πλούσιος να είναι άχρηστος και βλάκας αλλά να πεθάνει πλούσιος ενώ ένας φτωχός να είναι πολύ καλύτερός του αλλά να πεθάνει φτωχός.

Αυτό δεν παίζει ρόλο, ή τουλάχιστο δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο όσο νομίζεις όσον άφορα την πλειοψηφία των περιπτώσεων. Ένας φτωχός που δεν είναι βλάκας και είναι και εργατικός πάρα πολύ δύσκολα θα πεθάνει φτωχός σε μια καπιταλιστική κοινωνία με στοιχειώδεις ελευθερίες. Αντίθετα αν κάποιος είναι βλάκας και γεννήθηκε στα πλούτη το πιθανότερο είναι να πεθάνει φτωχός αν έχει την διαχείρισή τους. Βέβαια αυτή η σύγκριση δεν έχει νόημα καθώς δεν φταίει ο πλούσιος που ο άλλος γεννήθηκε φτωχός. Ο κοινωνικός δαρβινισμός είναι μία πραγματικότητα ακόμη και αν μιλάς για κοινωνίες με υψηλή κρατική πρόνοια που "υποτίθεται" ότι εξισορροπεί τα πράγματα. Απλά σε μία τέτοια κοινωνία προσφέρεις έδαφος για την αναπαραγωγή άσχημων νοοτροπιών και συμπεριφορών όπως τεμπελιά, πελατειακές σχέσεις κράτους-πολίτη, εξάρτηση, βίαιες διεκδικήσεις, αίσθημα entitlement κτλ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

giannis4ever

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο giannis4ever αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 833 μηνύματα.
Ο κοινωνικός δαρβινισμός είναι μία πραγματικότητα ακόμη και αν μιλάς για κοινωνίες με υψηλή κρατική πρόνοια που "υποτίθεται" ότι εξισορροπεί τα πράγματα. Απλά σε μία τέτοια κοινωνία προσφέρεις έδαφος για την αναπαραγωγή άσχημων νοοτροπιών και συμπεριφορών όπως τεμπελιά, πελατειακές σχέσεις κράτους-πολίτη, εξάρτηση, βίαιες διεκδικήσεις, αίσθημα entitlement κτλ.

Διαφωνώ. Αυτός που έχει π.χ. μια επιχείρηση χωρίς πρόβλημα δεν θα πάρει βοήθεια. Αυτός που έχει πρόβλημα (για το οποίο δεν ευθύνεται ο ίδιος) θα πάρει. Και δεν θα ζητήσει κανείς τίποτα παραπάνω. Αυτό σε ένα υγιές κράτος. Επειδή όμως μια κοινωνία αποτελείται από ανθρώπους και οι άνθρωποι δεν είναι πάντα σωστοί, τότε μπορεί να υπάρξουν αυτές οι νοοτροπίες. Γι' αυτό πρέπει να υπάρχει ένα σύνταγμα που θα προστατεύει την κοινωνία από τέτοιες νοοτροπίες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

αυγή όντος

Διάσημο μέλος

Ο Sniffing Joe αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Οδηγός ταξί και μας γράφει απο Ισλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,006 μηνύματα.
Διαφωνώ. Αυτός που έχει π.χ. μια επιχείρηση χωρίς πρόβλημα δεν θα πάρει βοήθεια. Αυτός που έχει πρόβλημα (για το οποίο δεν ευθύνεται ο ίδιος) θα πάρει. Και δεν θα ζητήσει κανείς τίποτα παραπάνω. Αυτό σε ένα υγιές κράτος. Επειδή όμως μια κοινωνία αποτελείται από ανθρώπους και οι άνθρωποι δεν είναι πάντα σωστοί, τότε μπορεί να υπάρξουν αυτές οι νοοτροπίες. Γι' αυτό πρέπει να υπάρχει ένα σύνταγμα που θα προστατεύει την κοινωνία από τέτοιες νοοτροπίες.

Η αμήχανη στιγμή όταν έχεις ελληνικό ip και γράφεις τέτοια πράγματα σε ελληνικό site.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

giannis4ever

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο giannis4ever αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 833 μηνύματα.
Η αμήχανη στιγμή όταν έχεις ελληνικό ip και γράφεις τέτοια πράγματα σε ελληνικό site.

Το εξηγείς λίγο αυτό;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

αυγή όντος

Διάσημο μέλος

Ο Sniffing Joe αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Οδηγός ταξί και μας γράφει απο Ισλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,006 μηνύματα.
Το εξηγείς λίγο αυτό;

Η ύπαρξη συντ'αγματος και οι μικρές/μεγάλες "βοήθειες" που λαμβάνουν επιχειρήσεις από το κράτος (δηλαδή από τους φορολογούμενους) εφαρμόζονται στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες. Τα αποτελέσματα αυτού του "υγιούς" κράτους το οποίο περιγράφεις είναι η άδικη προώθηση επιχειρήσεων οι οποίες υπό άλλες συνθήκες θα δήλωναν πτώχευση (αυτό ισχύει τόσο για μικρές όσο και για μεγάλες πολυεθνικές).
Επειδή είναι πολύ σπάνιο μια επιχείρηση να έχει προβλήματα και να μην ευθύνονται οι άνθρωποι που δουλεύουν εκει, η προώθηση τέτοιων επιχειρήσεων φαίνεται μεν "καλη και θεμιτη" αλλά στην ουσία είναι άδικη.

Δεν είναι σωστό να ζεις στην Ελλάδα, στην χώρα του ρουσφετιού και της κρατικής επιχορήγησης μονοπωλίων, και να λες πως η παρέμβαση του κράτους είναι δίκαιη και σωστή. Ειρωνικό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Διαφωνώ. Αυτός που έχει π.χ. μια επιχείρηση χωρίς πρόβλημα δεν θα πάρει βοήθεια. Αυτός που έχει πρόβλημα (για το οποίο δεν ευθύνεται ο ίδιος) θα πάρει. Και δεν θα ζητήσει κανείς τίποτα παραπάνω. Αυτό σε ένα υγιές κράτος. Επειδή όμως μια κοινωνία αποτελείται από ανθρώπους και οι άνθρωποι δεν είναι πάντα σωστοί, τότε μπορεί να υπάρξουν αυτές οι νοοτροπίες. Γι' αυτό πρέπει να υπάρχει ένα σύνταγμα που θα προστατεύει την κοινωνία από τέτοιες νοοτροπίες.

Μόνο που δεν μπορείς να γνωρίζεις ποιος καταστράφηκε καθαρά λόγο ατυχίας και ποιος καταστράφηκε λόγο δικής του ανοησίας.
Τουλάχιστο δεν μπορείς να το γνωρίζεις μαζικά σε επίπεδο κρατικής πρόνοιας. Το κράτος για να δώσει τα επιδόματα απλά κοιτάει ποιος είναι άνεργος ή ποιος έχει κάτω από κάποιο εισόδημα, μη αιτιοκρατικά δηλαδή κριτήρια. Έτσι θα πάρει βοήθεια και ο τεμπέλης αλλά και ο άτυχος. Η διαφορά με την ιδιωτική πρόνοια είναι αυτή ακριβώς. Αν πας π.χ σε μια εκκλησία να ζητήσεις βοήθεια υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες, εξομολογείσαι στον παπά, ώστε να καταλάβει τι φταίει και μη μεταχείρισή σου είναι προσωπική. Γι'αυτό αποτελούν και πολύ καλύτερες προνειακές δομές από το κράτος.

Η φιλανθρωπία γενικώς είναι πάρα πολύ δύσκολο πρόβλημα, καθώς θες να να βοηθάς μόνο όσους είναι ανήμποροι καθαρά λόγω τύχης, αν π.χ. είσαι οικοδόμος και πέσεις από τη σκάλα και σπάσεις τα χέρια σου, αυτό ήταν θέμα τύχης και το να σε βοηθήσει κάποιος οικονομικά δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα καθώς δεν πρόκειται να σου δώσει κίνητρο να ξαναπέσεις από τη σκάλα. Αν όμως εξασφαλίζεις έξτρα εισόδημα το χρόνο σε ανθρώπους χωρίς δουλειά εκεί δίνεις κίνητρο για περαιτέρω αεργία. Στην Αμερική το φαινόμενο είναι πλέον τραγικό καθώς κάποιος που δεν δουλεύει, μια single mom ας πούμε εξασφαλίζει από το κράτος γύρω στα 30 χιλιάρικα το χρόνο. Υπάρχει περίπτωση αυτή η γυναίκα να αρχίσει ποτέ να δουλεύει?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

giannis4ever

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο giannis4ever αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 833 μηνύματα.
Η ύπαρξη συντ'αγματος και οι μικρές/μεγάλες "βοήθειες" που λαμβάνουν επιχειρήσεις από το κράτος (δηλαδή από τους φορολογούμενους) εφαρμόζονται στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες. Τα αποτελέσματα αυτού του "υγιούς" κράτους το οποίο περιγράφεις είναι η άδικη προώθηση επιχειρήσεων οι οποίες υπό άλλες συνθήκες θα δήλωναν πτώχευση (αυτό ισχύει τόσο για μικρές όσο και για μεγάλες πολυεθνικές).
Επειδή είναι πολύ σπάνιο μια επιχείρηση να έχει προβλήματα και να μην ευθύνονται οι άνθρωποι που δουλεύουν εκει, η προώθηση τέτοιων επιχειρήσεων φαίνεται μεν "καλη και θεμιτη" αλλά στην ουσία είναι άδικη.

Δεν είναι σωστό να ζεις στην Ελλάδα, στην χώρα του ρουσφετιού και της κρατικής επιχορήγησης μονοπωλίων, και να λες πως η παρέμβαση του κράτους είναι δίκαιη και σωστή. Ειρωνικό.

Το υγιές κράτος είναι αυτό που δεν έχει τις νοοτροπίες που περιέγραψε ο Ξεχασμένος, όχι αυτό που απλώς βοηθάει επιχειρήσεις με συγκεκριμένα προβλήματα.
Δεν ήξερα ότι το κράτος βοηθάει επιχειρήσεις που έπαθαν ζημιά από κάτι άλλο εκτός από τους ίδιους επιχειρηματίες. Μπορείς να μου δώσεις παραδείγματα; Όπως και το ότι το σύνταγμα προβλέπει αυτό που λέω εγώ, δηλαδή το πότε πρέπει να λαμβάνει βοήθεια μια επιχείρηση.
Αν εγώ έχω μια καφετέρια με λίγους σερβιτόρους, πανάκριβα ροφήματα, κακής ποιότητας προϊόντα, ξοδεύω τα περισσότερα κέρδη σε διασκεδάσεις και δεν αναπτύσσω την επιχείρηση, είναι άδικο να κλείσει η επιχείρησή μου; Αν όμως ένας σεισμός μου καταστρέψει το μαγαζί, τότε θεωρώ ότι το κράτος πρέπει να με βοηθήσει.

Μόνο που δεν μπορείς να γνωρίζεις ποιος καταστράφηκε καθαρά λόγο ατυχίας και ποιος καταστράφηκε λόγο δικής του ανοησίας.
Τουλάχιστο δεν μπορείς να το γνωρίζεις μαζικά σε επίπεδο κρατικής πρόνοιας. Το κράτος για να δώσει τα επιδόματα απλά κοιτάει ποιος είναι άνεργος ή ποιος έχει κάτω από κάποιο εισόδημα, μη αιτιοκρατικά δηλαδή κριτήρια. Έτσι θα πάρει βοήθεια και ο τεμπέλης αλλά και ο άτυχος. Η διαφορά με την ιδιωτική πρόνοια είναι αυτή ακριβώς. Αν πας π.χ σε μια εκκλησία να ζητήσεις βοήθεια υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες, εξομολογείσαι στον παπά, ώστε να καταλάβει τι φταίει και μη μεταχείρισή σου είναι προσωπική. Γι'αυτό αποτελούν και πολύ καλύτερες προνειακές δομές από το κράτος.

Η φιλανθρωπία γενικώς είναι πάρα πολύ δύσκολο πρόβλημα, καθώς θες να να βοηθάς μόνο όσους είναι ανήμποροι καθαρά λόγω τύχης, αν π.χ. είσαι οικοδόμος και πέσεις από τη σκάλα και σπάσεις τα χέρια σου, αυτό ήταν θέμα τύχης και το να σε βοηθήσει κάποιος οικονομικά δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα καθώς δεν πρόκειται να σου δώσει κίνητρο να ξαναπέσεις από τη σκάλα. Αν όμως εξασφαλίζεις έξτρα εισόδημα το χρόνο σε ανθρώπους χωρίς δουλειά εκεί δίνεις κίνητρο για περαιτέρω αεργία. Στην Αμερική το φαινόμενο είναι πλέον τραγικό καθώς κάποιος που δεν δουλεύει, μια single mom ας πούμε εξασφαλίζει από το κράτος γύρω στα 30 χιλιάρικα το χρόνο. Υπάρχει περίπτωση αυτή η γυναίκα να αρχίσει ποτέ να δουλεύει?

Μπορείς να γνωρίζεις ποιος καταστράφηκε χωρίς να φταίει σε περίπτωση φυσικής καταστροφής. Αν πρόκειται όμως για οικονομική καταστροφή, όπως πολύ λίγα έσοδα, τότε φταίει ο επιχειρηματίας. Υπάρχει όμως η περίπτωση το κράτος να βάλει πολύ υψηλή φορολογία και αυτά τα λεφτά να μην επιστρέφουν με κάποιο τρόπο στους πολίτες, όπως συμβαίνει και τώρα. Εκεί δεν φταίει ο επιχειρηματίας.

Στην περίπτωση που λες με την μητέρα, βρες της δουλειά και δίνε της επίδομα μέχρι να βρει δουλειά. Αν βρει και δεν θέλει, κόψ' της το επίδομα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:
Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top