Βουλευτής της «Νίκης» σε αμόκ κατέστρεψε «βλάσφημες» εικόνες στην Εθνική Πινακοθήκη

American Economist

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 33.844 μηνύματα.
Η τέχνη δεν ορίζεται αποκλειστικά από την αισθητική ή την τεχνική της δεξιότητα—είναι κυρίως μια μορφή έκφρασης.
Ακόμα κι αν κάτι φαινεται ανούσιο, ακαλαισθητο ή προκλητικό, αυτό δεν σημαίνει ότι παύει να είναι τεχνη.
Μια μπανάνα κολλημένη στον τοίχο ή ζώα κρεμασμένα σε μια γκαλερί μπορεί να μην είναι της αρεσκειας μας, αλλά εφόσον δημιουργήθηκαν με προθεση να προκαλέσουν διάλογο, ανήκουν στον χώρο της τέχνης. Το αν είναι «καλή» τέχνη, όμως, είναι άλλη συζήτηση

Η φιμωση της τεχνης ειναι επικινδυνη γιατι καταπνιγει τη δημιουργικοτητα και τον διαλογο. Αν αρχισουμε να οριζουμε τι ειναι και τι δεν ειναι τεχνη, περιοριζουμε την ελευθερια εκφρασης και το δικαιωμα του καλλιτεχνη να προκαλει και να αμφισβητει. Η τεχνη ειναι ο καθρεπτης της κοινωνιας και δεν πρεπει να εχει ορια, γιατι η προκληση και η ανατροπη ειναι αυτα που την κανουν ζωντανη.


υ.γ. @Πουπουλίνα δεν ήταν νεκρά ζώα-αληθινα βόδια- ήταν ψεύτικα προφανώς.

Όχι το να κολλάς μια μπανάνα πάνω σε έναν λευκό πίνακα δεν είναι τέχνη σε καμία περίπτωση. Απλά ως συνήθως πας κόντρα ώστε να κερδίσεις την προσοχή με λάθος τρόπο.


Τώρα όσο αφορά την δημοκρατία έκφρασης, αν έβγαινε κάποιος πίνακας που προσέβαλε κάποια αδύναμη κοινωνική ομάδα, τότε θα έκραζες. Τώρα που το έργο αφορά τον Χριστιανισμό, ξαφνικά θυμήθηκες την δημοκρατία και την ελευθερία έκφρασης.😆😆
 

amarelia

Περιβόητο μέλος

Η amarelia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 5.282 μηνύματα.
Δες λίγο και άρθρο 3 ερασιτέχνε συνταγματολόγε.
Η τέχνη και η ελευθερια της έκφρασης, δεν περιοριζονται από αυτό το άρθρο αλλά προστατεύονται από το δικαιωμα ελευθερίας της έκφρασης, που περιλαμβάνεται σε άλλα άρθρα του Συντάγματος.

Σε σχέση με το «ερασιτεχνη συνταγματολόγε» ως άνθρωπος της Νομικης θα έπρεπε να παροτρύνεις τον κόσμο να μάθει το Σύνταγμα και να μην τους χλευάζεις με τόση περίσσεια φθήνεια.
Είναι λυπηρό αν μη τι άλλο.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Ωραία. Άρα θα διαφωνείς και με τη λογοκρισία στην comicon του εθνικιστή σκιτσογράφου, Κωνσταντίνου Παππά. Σωστά;
Δεν το ξέρω αυτό, τι είναι; Εχεις κάποιο συγκεκριμένο να μου δείξεις;
Αν και μπορώ να σου πω πως με βάση τα οσα είπα ναι, δε θα έπρεπε να υπάρχει λογοκρισία.
Μπορεί να εκφράζεται όπως θέλει με τη τέχνη του.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

τότε θα έκραζες
Θα έκραζα επειδή δε θα μου άρεζε, θα το σχολίαζα λέγοντας πόσο άσχημο είναι, αλλά δεν θα έλεγα ούτε να κατέβει ούτε να τον βανδαλίσουμε ούτε να του σπάσουμε το ατελιέ.

Έχει πολύ μεγάλη σημασία για την δημοκρατία αυτό που λεω.
 

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Δικηγόρος. Έχει γράψει 3.208 μηνύματα.
Έχει πολύ μεγάλη σημασία για την δημοκρατία αυτό που λεω.
Τώρα θυμήθηκες τη δημοκρατία;

Σε άλλα τόπικ που παρακάλαγες να πεθάνουν αστυνομικοί και άνθρωποι που χαρακτηρίζεις ως φασίστες εκεί η δημοκρατία τι έκανε; Τουαλέτα ήταν;
 

amarelia

Περιβόητο μέλος

Η amarelia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 5.282 μηνύματα.
Τώρα θυμήθηκες τη δημοκρατία;

Σε άλλα τόπικ που παρακάλαγες να πεθάνουν αστυνομικοί και άνθρωποι που χαρακτηρίζεις ως φασίστες εκεί η δημοκρατία τι έκανε;

Μιλώ για την ελευθερία της έκφρασης.
Last time I checked το να σπάνε οι μπάτσοι στο ξύλο κόσμο δεν έχει σχέση με την έκφραση αλλά με την κατάχρηση της εξουσίας τους. Ρε συ, δεν είναι σοβαρή επιχειρηματολογία αυτή τώρα, «νομικός» πράμα και με το πρώτο στρίμωγμα whataboutism?
Λίγο θλιβερό αλλά οκ.
Τουαλέτα ήταν;
Τσκ τσκ τσκ

Quelle décadence
 

American Economist

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 33.844 μηνύματα.
Η τέχνη και η ελευθερια της έκφρασης, δεν περιοριζονται από αυτό το άρθρο αλλά προστατεύονται από το δικαιωμα ελευθερίας της έκφρασης, που περιλαμβάνεται σε άλλα άρθρα του Συντάγματος.

Σε σχέση με το «ερασιτεχνη συνταγματολόγε» ως άνθρωπος της Νομικης θα έπρεπε να παροτρύνεις τον κόσμο να μάθει το Σύνταγμα και να μην τους χλευάζεις με τόση περίσσεια φθήνεια.
Είναι λυπηρό αν μη τι άλλο.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:


Δεν το ξέρω αυτό, τι είναι; Εχεις κάποιο συγκεκριμένο να μου δείξεις;
Αν και μπορώ να σου πω πως με βάση τα οσα είπα ναι, δε θα έπρεπε να υπάρχει λογοκρισία.
Μπορεί να εκφράζεται όπως θέλει με τη τέχνη του.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:


Θα έκραζα επειδή δε θα μου άρεζε, θα το σχολίαζα λέγοντας πόσο άσχημο είναι, αλλά δεν θα έλεγα ούτε να κατέβει ούτε να τον βανδαλίσουμε ούτε να του σπάσουμε το ατελιέ.

Έχει πολύ μεγάλη σημασία για την δημοκρατία αυτό που λεω.


Δεν σε είδα όμως να σχολιάζεις αρνητικά το γεγονός ότι εδώ και χρόνια άνθρωποι παίρνουν ban στα Social media επειδη λένε την άποψη τους, επειδή τάχα είναι ρατσιστές. Εκεί η Δημοκρατία δεν έχει σημασία για εσένα??


Άσχημο είναι να βγάζεις έναν πίνακα ώστε να κράζεις μια θρησκεία με χυδαίο τρόπο, λέγοντας ότι τάχα είσαι καλλιτέχνης. Εντελώς τυχαία όλοι αυτοί οι "καλλιτέχνες" φτιάχνουν έργα τέχνης για να κράξουν τους Χριστιανούς. Για το Ισλάμ που σκοτώνει και βιάζει γυναίκες, παντρεύει ανήλικα παιδιά, οδηγεί σε εκτέλεση οποιον είναι Gay, ενώ οι γυναίκες θεωρούνται αντικείμενα χωρίς αξία. Εκεί δεν είδα κάποιον προοδευτικό ανθρωπιστή να φτιάξει κάποιο έργο τέχνης για να κράξει.
 

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Δικηγόρος. Έχει γράψει 3.208 μηνύματα.
Last time I checked το να σπάνε οι μπάτσοι στο ξύλο κόσμο δεν έχει σχέση με την έκφραση αλλά με την κατάχρηση της εξουσίας τους.
Άραγε παραδέχεσαι πως δέχεσαι την κατάρριψη της δημοκρατίας σε τομείς που δε θεωρείς πρωτίστου ενδιαφέροντος και προστασίας.

Άραγε εντέλει το φασιστικό είναι το δικό σου.

Ευχαριστώ πολύ, το ήξερα.
 

Memetchi

Διάσημο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών. Έχει γράψει 2.306 μηνύματα.
Επισης το οτι ο καθε παπαρας κανει κατι και το ονομαζει τεχνη..ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗ ναι κμαρι μου;
Τι είναι λοιπόν αυτή η λεγόμενη τέχνη και γιατί αυτά δεν συγκαταλέγονται; Τι τους λείπει; Για πες μας μιας που είσαι και ειδικός.
 

amarelia

Περιβόητο μέλος

Η amarelia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 5.282 μηνύματα.
Καλά, αν η γιαγια μου είχε ρουλεμαν θα ητανε πατίνι.

επειδή το whataboutism θα πάει σύννεφο και επειδή είναι δείγμα ελάχιστης προαπαιτούμενης νοημοσύνης να μένεις στο θέμα και να επιχειρηματολογήσεις επι αυτού, -αν μπορείς βεβαίως- θα με ενδιέφερε να συμμετάσχω σε συζητήσεις που τηρούν αυτες τις λίγες προϋποθέσεις.

Δεν ζητώ πολλά, ο χρόνος είναι πολύτιμος για τον καθένα εξάλλου.
 

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Δικηγόρος. Έχει γράψει 3.208 μηνύματα.
Τι είναι λοιπόν αυτή η λεγόμενη τέχνη και γιατί αυτά δεν συγκαταλέγονται; Τι τους λείπει; Για πες μας μιας που είσαι και ειδικός.
Δε καταλαβαίνεις.

Το αν κάτι είναι τέχνη ή όχι, ιδίως στην εποχή που ζούμε, στερείται αντικειμενικής υπόστασης. Ασφαλέστερο κριτήριο είναι το πως αντιλαμβάνεται το επίμεμπτο έργο ο μέσος κοινωνικός άνθρωπος σε μια κοινωνία.

Πάρε για παράδειγμα το παρόν φόρουμ ποστ.

Οι περισσότεροι αν όχι όλοι, δε θεωρούν το συγκεκριμένο έκτρωμα ως εντασσόμενο στον κύκλο της "τέχνης".

Το ζητούμενο της κουβέντας είναι πως αυτό προστατεύεται, γιατί αδιαμφισβήτητα πρέπει ο δημιουργός να έχει προστασία της έκφρασής του. Όταν όμως αυτή διολισθαίνει σε μια επίθεση σε θρησκευτικά σύμβολα, θεωρώ δεδομένο πως η έννοια της προστασίας της έκφρασης πρέπει να καμφθεί για να προστατευθούν υπέρτερα κοινωνικά αγαθά όπως είναι η θρησκευτική ελευθερία και η προστασία της κρατούσας πίστης.

Και αναρωτιέμαι σαν μια σκέψη: γιατί πάντα αυτό που σατιρίζεται να είναι και καλά σύμβολο Χριστιανικό;

Γιατί δε σατιρίζεται το λοατκοουράνιο τόξο; Γιατί δε σατιρίζεται ο Μωάμεθ για παράδειγμα;
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.108 μηνύματα.
Μιλώ για την ελευθερία της έκφρασης.
Εγω εκφραζομαι ιδιαιτερα οταν ριχνω ροχαλα και χεζω πατοκορφα ενα ηλιθιο..αυτον που νομιζω εγω ηλιθιο..να το κανω;
Ο καθενα ςμπορει να εκφραστει οπως θελει ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ..και αυτο να το ονομαζει τεχνη..αλλα ΔΕΝ Ι ΝΑΙ ΤΕΧΝΗ.
Η ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΠΑΠΑΡΑ ΔΝΕ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗ.
Εκφραζομαι πολυ εγω αν σε κατουρησω.Ειναι τεχνη; ΟΧΙ .
Αυτο με το ότι με εκφραζει ειναι τεχνη...ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΕΜΕ.Ο καθενας μπορει να εκφραζεται με το οτιδηποτε...αλλα ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΤΕΧΝΗ,ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ Η ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΟΥ.
Απλα επειδη θελησαν να επικρατησουν ολοι οι αταλαντοι και τα βυσματακια..για να δικαιολογησουν τις μαλακιες που κανουν και την ασχετοσυνη τους βαφτισαν τεχνη οτι τους εκφραζει.
ΜΑΝΤΕΨΕ
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ.
 

amarelia

Περιβόητο μέλος

Η amarelia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 5.282 μηνύματα.
Εγω εκφραζομαι ιδιαιτερα οταν ριχνω ροχαλα και χεζω πατοκορφα ενα ηλιθιο..αυτον που νομιζω εγω ηλιθιο..να το κανω;
Ο καθενα ςμπορει να εκφραστει οπως θελει ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ..και αυτο να το ονομαζει τεχνη..αλλα ΔΕΝ Ι ΝΑΙ ΤΕΧΝΗ.
Η ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΠΑΠΑΡΑ ΔΝΕ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗ.
Εκφραζομαι πολυ εγω αν σε κατουρησω.Ειναι τεχνη; ΟΧΙ .
Αυτο με το ότι με εκφραζει ειναι τεχνη...ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΕΜΕ.Ο καθενας μπορει να εκφραζεται με το οτιδηποτε...αλλα ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΤΕΧΝΗ,ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ Η ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΟΥ.
Απλα επειδη θελησαν να επικρατησουν ολοι οι αταλαντοι και τα βυσματακια..για να δικαιολογησουν τις μαλακιες που κανουν και την ασχετοσυνη τους βαφτισαν τεχνη οτι τους εκφραζει.
ΜΑΝΤΕΨΕ
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ.
Αν καποιος προσβαλλει ή κακοποιει καποιον αλλο (π.χ. με βρισιες ή κατούρημα που ανεφερες εσυ), αυτο δεν προστατευεται ως τεχνη και δυνητικα εχει και νομικες συνεπειες.

Υπόκειται στην προσβολη της προσωπικοτητας και μπορει ο αλλος να σου ζητησει και αποζημιωση ή να εχει αλλες ποινικες ευθυνες.
Η σωματικη βλαβη ειναι αδικημα με ποινικες κυρωσεις.Αν η συμπεριφορα ειναι δημόσια κιολας, μπορει να οδηγησει σε προστιμα ή ποινες για προσβολη της δημοσιας αιδους.

Επομενως, η ελευθερια εκφρασης μεσω τεχνης δεν περιλαμβανει την κακοποιηση ή προσβολη αλλων.
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.108 μηνύματα.
Αν καποιος προσβαλλει ή κακοποιει καποιον αλλο (π.χ. με βρισιες ή κατούρημα που ανεφερες εσυ), αυτο δεν προστατευεται ως τεχνη και δυνητικα εχει και νομικες συνεπειες.

Υπόκειται στην προσβολη της προσωπικοτητας και μπορει ο αλλος να σου ζητησει και αποζημιωση ή να εχει αλλες ποινικες ευθυνες.
Η σωματικη βλαβη ειναι αδικημα με ποινικες κυρωσεις.Αν η συμπεριφορα ειναι δημόσια κιολας, μπορει να οδηγησει σε προστιμα ή ποινες για προσβολη της δημοσιας αιδους.

Επομενως, η ελευθερια εκφρασης μεσω τεχνης δεν περιλαμβανει την κακοποιηση ή προσβολη αλλων.
Σου εδωσα ενα παραδειγμα και θα το ξαναπω.
ΤΟ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΝ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΚΑΤΙ..ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΤΕΧΝΗ.
Απλα τον εκφραζει αυτο το κατι.
δεν ειναι τεχνη.
Με εκφραζει ενα μανικετοκουμπο.
ειναι τεχνη;
ΟΧΙ.
Απλα ειμαι μαλακισμενο και αταλαντο εγω που το ονομαζω τεχνη.Κια ψωναρες και ηλιθιους αυτους που με πιστευουν οτι ειναι τεχνη το μανικετοκουμπο που με εκφραζει.
Να ξερουμε και τι λεμε αγαπουλα ναι;

Μαθαμε να κλανουμε τωρα και επειδη μας εκφραζει να το λεμε τεχνη.
ΚΑΓΧΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΚΟΚΚΑΛΑ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ.
ΕΛΕΟΣ ΚΑΠΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΜΗΔΕΝΙΣΜΟ.
Τελεια και παυλα.
 

Υδροχόος

Περιβόητο μέλος

Η Χριστίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 6.026 μηνύματα.
Τι είναι λοιπόν αυτή η λεγόμενη τέχνη και γιατί αυτά δεν συγκαταλέγονται; Τι τους λείπει; Για πες μας μιας που είσαι και ειδικός.
Πολλά τους λείπουν. Πέρα από την αισθητική και την ομορφιά (όμως κάθε εποχή έχει τα δικά της κριτήρια, οπότε κι αυτά πάνε περίπατο...)...σεβασμός. Και μη με ρωτήσεις σε τι αναφέρομαι, σαν λέω "σεβασμός". Ξέρεις πολύ καλά τί εννοώ/εννοούμε.

Η διαφορά μας είναι ότι εσύ (γενικά μιλώ...) δε σέβεσαι, αυτό που εγώ σέβομαι. Και ακριβώς επειδή το σέβομαι, ενοχλούμαι και πολύ...

Ίσως αν ήταν κάτι άλλο στη θέση τους (ν' απεικονιζόταν κάτι που θα ενοχλούσε "εσάς" εννοώ...), η ενόχληση να ήταν καθαρά δική σας...

Οπότε, άσκοπα γίνεται όλο αυτό. Αλλιώς τα βλέπετε, αλλιώς τα βλέπουμε...
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.108 μηνύματα.
Τι είναι λοιπόν αυτή η λεγόμενη τέχνη και γιατί αυτά δεν συγκαταλέγονται; Τι τους λείπει; Για πες μας μιας που είσαι και ειδικός.
Δεν θ σου πω γιατι δεν θα καταλαβεις και δεν θα το δεχτεις...ΑΣΕ ΠΟΥ ΤΟ ΕΓΡΑΨΑ ΑΛΛΑ κλασσικα ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ.Εγραψα τι ειναι η τεχνη.Καποια στοιχεια της τελοςπαντων.Δεν καταλαβες...ΔΕΝ ΦΤΑΙΩ.
 

amarelia

Περιβόητο μέλος

Η amarelia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 5.282 μηνύματα.
Σου εδωσα ενα παραδειγμα και θα το ξαναπω.
ΤΟ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΝ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΚΑΤΙ..ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΤΕΧΝΗ.
Απλα τον εκφραζει αυτο το κατι.
δεν ειναι τεχνη.
Με εκφραζει ενα μανικετοκουμπο.
ειναι τεχνη;
ΟΧΙ.
Απλα ειμαι μαλακισμενο και αταλαντο εγω που το ονομαζω τεχνη.Κια ψωναρες και ηλιθιους αυτους που με πιστευουν οτι ειναι τεχνη το μανικετοκουμπο που με εκφραζει.
Να ξερουμε και τι λεμε αγαπουλα ναι;

Μαθαμε να κλανουμε τωρα και επειδη μας εκφραζει να το λεμε τεχνη.
ΚΑΓΧΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΚΟΚΚΑΛΑ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ.
ΕΛΕΟΣ ΚΑΠΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΜΗΔΕΝΙΣΜΟ.
Τελεια και παυλα.
Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει ακριβής ορισμός της τέχνης και το γούστο και η ομορφιά είναι υποκειμενικά.
Επειδή δεν μπορούν να μπουν γραμμες σε αυτά, δεν υπάρχει και νοημα σε αυτο που προσπαθεις να κάνεις.

Κι αυτη ειναι και η γοητεία της τέχνης, απο το Creation of Adams μέχρι την χειρότερη πίπα.
 

Memetchi

Διάσημο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών. Έχει γράψει 2.306 μηνύματα.
Το ζητούμενο της κουβέντας είναι πως αυτό προστατεύεται,
Άσχετα όλα αυτά, το ζητούμενο του δικού μου ερωτήματος που παρέθεσες είναι αυτό που ρώτησα στον ξεκάθαρο ισχυρισμό της ότι δεν είναι τέχνη και περιμένω από κάποιον που είναι του αντικειμένου να μπορεί να το επιχειρηματολογήσει λέγοντας μου τι είναι και τι λείπει από τα παραπάνω.
Και αναρωτιέμαι σαν μια σκέψη: γιατί πάντα αυτό που σατιρίζεται να είναι και καλά σύμβολο Χριστιανικό;
Έλα μου ντε. Γιατί σύμβολα που έχουν συνδεθεί και επηρεάσει την ελληνική κοινωνία, νόμους, συνειδήσεις, σκέψεις, νόρμες κτλ επί αιώνες να δέχονται κριτική. Είναι πολύ δύσκολο να το σκεφτεί κανείς.
Γιατί δε σατιρίζεται το λοατκοουράνιο τόξο;
αχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα
Δεν θ σου πω γιατι δεν θα καταλαβεις και δεν θα το δεχτεις...ΑΣΕ ΠΟΥ ΤΟ ΕΓΡΑΨΑ ΑΛΛΑ κλασσικα ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ.Εγραψα τι ειναι η τεχνη.Καποια στοιχεια της τελοςπαντων.Δεν καταλαβες...ΔΕΝ ΦΤΑΙΩ.
Μπορείς να μου πεις σε ποιο μήνυμα;
Πολλά τους λείπουν. Πέρα από την αισθητική και την ομορφιά (όμως κάθε εποχή έχει τα δικά της κριτήρια, οπότε κι αυτά πάνε περίπατο...)...σεβασμός. Και μη με ρωτήσεις σε τι αναφέρομαι, σαν λέω "σεβασμός". Ξέρεις πολύ καλά τί εννοώ/εννοούμε.

Η διαφορά μας είναι ότι εσύ (γενικά μιλώ...) δε σέβεσαι, αυτό που εγώ σέβομαι. Και ακριβώς επειδή το σέβομαι, ενοχλούμαι και πολύ...

Ίσως αν ήταν κάτι άλλο στη θέση τους (ν' απεικονιζόταν κάτι που θα ενοχλούσε "εσάς" εννοώ...), η ενόχληση να ήταν καθαρά δική σας...

Οπότε, άσκοπα γίνεται όλο αυτό. Αλλιώς τα βλέπετε, αλλιώς τα βλέπουμε...
Να σου πω βρε Υδροχόε, καταλαβαίνω αυτό που λες, για ένα πιστό δεν θα είναι κάτι που θα του αρέσει. Και εμένα δεν μου φάνηκαν όσο τα είδα να είναι ιδιαιτέρως όμορφα, αλλά νιώθω ότι εδώ μπερδεύεται η καθημερινή έκφραση της τέχνης ως κάτι ωραίο με τον ορισμό που είναι πολύ πιο ευρείς και γενικός. Πάνω σε αυτό ρωτάω, δεν έχω όρεξη να κάνω κριτική επί του έργου.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.108 μηνύματα.
-Παιρνω ενα χαρτι..το τσαλακωνω..το πεταω στο καλαθι και με εκφραζει..οποτε το ονομαζω τεχνη.
-φτυνω μια ροχαλα...την μαζευω...την κλεινω σε ενα κουτακι και το ονομαζω τεχνη,Την πουλαω κιολλας
-Τα σκατα στην κονσερβα που εγραψα παραπανω...ειναι αληθινο γεγονος.Το ονομαζω τεχνη,Μα με εκφραζει βρε αδελφε.
-Φτιαχνω εναν πινακα με αφορμη εναν πολεμο και εναν βομβαρδισμο μιας μικρης πολης Γκερνικα..απο τους ναζι.Εχω τα συμβολα της ισπανιας...τον ταυρο...ενα αλογο με εναν τραγικο λαιμο...μια λαμπα σαν ελπιδα...και δειτε παρακατω
https://www.eyploia.gr/γκουέρνικα-ανάλυση-του-πίνακα-από-μαθ/
Ανάλυση της “Γκουέρνικα”
Από τους μαθητές του 14ου Γυμνασίου Περιστερίου

ΓΚΟΥΕΡΝΙΚΑ 1937.
Λάδι σε μουσαμά 3,50μ.x7,76μ.

Η Γκουέρνικα είναι κάτι περισσότερο από μια μαρτυρία για τον Ισπανικό Εμφύλιο Πόλεμο. Δημιουργήθηκε σαν άμεση αντίδραση στο νέο της καταστροφής της βασκικής πόλης Γκουέρνικα από τους Γερμανούς, στις 28 Απριλίου 1937, αλλά η συμβολική – αλληγορική μορφή του πίνακα, καθώς και η μνημειώδης σημασία του, τον καθιστούν επίκαιρο ακόμα και σήμερα. Επειδή, όπως είπε ο ίδιος ο Πικάσο ‘’η ζωγραφική είναι ένα πολεμικό εργαλείο για την επίθεση και την άμυνα ενάντια στον εχθρό’’.



Ιστορικά στοιχεία

Παραγγελία της Ισπανικής Δημοκρατικής Κυβέρνησης για ένα έργο κατάλληλο να αντιπροσωπεύσει την αγωνιζόμενη Ισπανία στη διεθνή έκθεση του Παρισιού το 1937.
Το 1939 φυγαδεύεται στην Αμερική και εκτίθεται στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης.
Στις 10 Σεπτεμβρίου 1981 η Γκουέρνικα επιστρέφει στην Ισπανία όπου την υποδέχονται με τιμές αρχηγού κράτους.
Σήμερα εκτίθεται στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης ‘’Βασίλισσα Σοφία’’ της Μαδρίτης.

Στοιχεία σύνθεσης

Όλη η σύλληψη της σύνθεσης βασίζεται στην ιδέα του τρίπτυχου: ένα μεσαίο ορθογώνιο παραλληλόγραμμο πλαισιωμένο από δύο μικρότερα. Το μακρόστενο σχήμα ταιριάζει στην επική αφήγηση. Η κεντρική υπόθεση του θέματος σχηματίζει ένα τρίγωνο με κορυφή τη λάμπα πετρελαίου, που μοιάζει με αέτωμα αρχαίου ελληνικού ναού. Τα αριστερά και δεξιά στοιχεία είναι έξω από την υπόθεση αυτή.

Ο Πικάσο χρησιμοποίησε την τεχνοτροπία του κυβισμού, όπου με τα έντονα γεωμετρικά σχήματα, τον κατακερματισμό των μορφών και τη μεγάλη αντίθεση φωτεινού – σκοτεινού, μπόρεσε να εκφράσει καλύτερα την αγωνία και τη φρίκη των ανθρώπων μπροστά σ’ αυτό το γεγονός.

Τα χρώματα του έργου είναι ‘’μελανά ‘’. Οι τόνοι του μαύρου ,του άσπρου και του γκρίζου, δεν δείχνουν τίποτε άλλο, παρά το φόβο που επικρατεί παντού.

Η ανάλυση του έργου

Ο Πικάσο χρησιμοποίησε συμβολική γλώσσα για ν’ αποδώσει τα νοήματα. Καθόρισε πρόσωπα και φιγούρες. Ολόκληρος ο πίνακας δίνει την εντύπωση πως απεικονίζει εκείνο ακριβώς που συμβαίνει τη στιγμή της έκρηξης.

Α. Μητέρα: Ο πίνακας αρχίζει αριστερά με μια γυναίκα-μητέρα που κρατάει το νεκρό παιδί στην αγκαλιά της. Όλες οι φόρμες του παιδιού τραβηγμένες προς τα κάτω, σα να επιδρούν πάνω τους οι νόμοι της βαρύτητας. Η μητέρα με το παιδί έχει μισάνοιχτο το στόμα της. Μ’ αυτόν τον τρόπο ο Πικάσο παρουσιάζει τον πόνο να μοιάζει με κραυγή. Έντονο στοιχείο που τονίζεται με το τριγωνικό σχήμα της γλώσσας . Το στόμα της μητέρας θυμίζει το στόμα του αλόγου.

Β. Ταύρος: Επάνω και κοντά της απεικονίζεται ο ταύρος. Ο ταύρος δεν είναι μόνο ο φασισμός, αλλά η βιαιότητα και το σκοτάδι. Όλες οι φιγούρες στρέφονται προς το μέρος του, αλλά αυτός κοιτάζει έξω από τα δρώμενα σταθερός και ατάραχος.

Γ. Πουλί: Δίπλα πάνω στο τραπέζι, ένα πουλί. Ο συμβολισμός των ψυχών που χάνονται.

Δ. Πολεμιστής: Λίγο χαμηλότερα κάτω, κείται το σώμα του νεκρού πολεμιστή. Είναι διαμελισμένος. Προσεκτικότερο κοίταγμα μας αποκαλύπτει ότι πρόκειται για άγαλμα. Είναι η μοναδική ανδρική φιγούρα, γιατί όλο το δράμα παίζεται από γυναίκες. Ο Πικάσο επίτηδες σχεδίασε τον πολεμιστή με το ένα χέρι από τη μια και το άλλο από την άλλη πλευρά, έτσι ώστε η στάση αυτή να θυμίζει τη σταύρωση. Ο νεκρός πολεμιστής, είναι συμβολική μορφή της θυσίας του Ισπανικού λαού. Αν πρόκειται για άγαλμα, τότε μαζί με το λαό δοκιμάζεται η ιστορία και ο πολιτισμός του τόπου.

Ε. Άλογο: Στο κέντρο ακολουθεί η μορφή ενός αλόγου που πληγωμένο από λόγχη, χλιμιντρίζει από τον πόνο. Έχει τον κυρίαρχο ρόλο σ’ αυτόν τον πίνακα και συμβολίζει το λαό που απεγνωσμένα φωνάζει ζητώντας βοήθεια. Τα πίσω και κάτω άκρα καταρρέουν, το κεφάλι σηκώνεται. Στηρίζεται στο μπροστινό αριστερό πόδι που είναι αντίγραφο από το άλογο του Παρθενώνα. Η τέχνη θα φέρει τη σωτηρία; Αντίσταση, ηρωισμός, πόνος, αλλά αντιδρά, δεν υποκύπτει. Το σώμα του μοιάζει να είναι καλυμμένο με φύλλα εφημερίδας. Ο ρόλος του τύπου;

ΣΤ. Γυναίκα με λάμπα: Το πιο φορτισμένο στοιχείο της σύνθεσης είναι η μορφή της γυναίκας, που βγαίνει από το παράθυρο, κρατώντας μια λάμπα πετρελαίου. Συμβολίζει το ρόλο της συνείδησης που έρχεται να φωτίσει αυτά που γίνονται τριγύρω. Το ταπεινό φως του λαού που έρχεται να φωτίσει τα συμβάντα. Έρχεται σ’ αντιπαράθεση με την ηλεκτρική λάμπα μέσα στο μάτι που δεν φωτίζει υπονοώντας τις δυνάμεις της Ευρώπης που δεν βοήθησαν.

Ζ. Γυναίκες: Προς τα δεξιά του πίνακα απεικονίζεται μια γυναικεία μορφή που προσπαθεί να γλιτώσει από το βομβαρδισμό. Λοξή κίνηση. ‘’Εν γόνασι δρόμος’’. Παλαιός ζωγραφικός τρόπος που εκφράζει στατικά την κίνηση. Βρήκε εφαρμογή στα τριγωνικά αρχαία αετώματα, όπου αποδόθηκαν μ’ αυτόν τρόπο οι ακριανές μορφές. Τα ημίλευκα και λευκά τριγωνάκια εννοούν, ότι το κτίριο φλέγεται, ενώ μια άλλη μορφή εκτινάσσεται από την έκρηξη.

Η. Χώρος: Ο χώρος μέσα στον οποίο διαδραματίζονται τα γεγονότα δεν είναι καθορισμένος. Όλα βρίσκονται σ’ ένα χώρο απροσδιόριστο, που μοιάζει με εσωτερικό δωματίου . Τα πλακάκια και η οροφή δίνουν την αίσθηση προοπτικής, αλλά ταυτόχρονα τα γεγονότα τα φανταζόμαστε να διαδραματίζονται σε ανοιχτό χώρο.

Το φως από τη λάμπα της γυναίκας φωτίζει τη σύνθεση; Ή μήπως όχι; Το φως της δικαιοσύνης είναι το ίδιο το έργο. Η κλασική μορφή που φέρνει το φως , ιεραρχεί στη σύγχυση και δημιουργεί αρχέτυπα σχήματα, είναι η ίδια η τέχνη . Ο ρόλος του καλλιτέχνη, που έρχεται να φωτίσει τα γεγονότα και να πει στον κόσμο το δράμα του Ισπανικού λαού.
Δεν χρειαζεται ΚΑν να βαλω για αλλα πραγματικα εργα τεχνης αναλυσεις...ακομα και αισθητικα να μην μας αρεσουν..ΑΛΛΑ ΕΧΟΥΝ ΜΙΑ ΨΥΧΗ ΑΠΟ ΠΙΣΩ..ΜΙΑ ΟΥΣΙΑ...ΕΝΑ ΤΑΛΕΝΤΟ..ΜΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Αρκει και μονο η Γκουερνικα για να καταλαβουμε τι εστι τεχνη.
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗ ΦΙΛΤΑΤΕ ΜΕΜΕΤΣΙ..και αμαρελια..ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΙ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΕΝΟΣ ΑΤΑΛΑΝΤΟΥ ΜΑΛΑΚΑ.Επειδη απλα λεει οτι τον εκφραζουν και το ονομαζει τεχνη.
Η ΤΕΧΝΗ ΕΧΕΙ ΒΑΘΥΤΑΤΗ ΟΥΣΙΑ.
 
Τελευταία επεξεργασία:

ilias90

Περιβόητο μέλος

Ο White Privilege αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών. Έχει γράψει 4.537 μηνύματα.
-Παιρνω ενα χαρτι..το τσαλακωνω..το πεταω στο καλαθι και με εκφραζει..οποτε το ονομαζω τεχνη.
-φτυνω μια ροχαλα...την μαζευω...την κλεινω σε ενα κοθτακι και το ονομαζω τεχνη,Την πουλαω κιολλας
-Τα σκατα στην κονσερβα που εγραψα παραπανω...ειναι αληθινο γεγονος.Το ονομαζω τεχνη,Μα με εκφραζει βρε αδελφε.
-Φτιαχνω εναν πινακα με αφορμη εναν πολεμο και εναν βομβαρδισμο μιας μικρης πολης Γκερνικα..απο τους ναζι.Εχω τα συμβολα της ισπανιας...τον ταυρο...ενα αλογο με εναν τραγικο λαιμο...μια λαμπα σαν ελπιδα...και δειτε παρακατω
https://www.eyploia.gr/γκουέρνικα-ανάλυση-του-πίνακα-από-μαθ/

Δεν χρειαζεται ΚΑν να βαλω για αλλα πραγματικα εργα τεχνης αναλυσεις...ακομα και αισθητικα να μην μας αρεσουν..ΕΛΛΑ ΕΧΟΥΝ ΜΙΑ ΨΥΧΗ ΑΠΟ ΠΙΣΩ..ΜΙΑ ΟΥΣΙΑ...ΕΝΑ ΤΑΛΕΝΤΟ..ΜΙΑ ΣΟΦΙΑ.
ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗ ΦΙΛΤΑΤΕ ΜΕΜΕΤΣΙ..ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΙ ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΕΝΟΣ ΑΤΑΛΑΝΤΟΥ ΜΑΛΑΚΑ.
Έλα μωρέ τώρα, ο άνθρωπος γουστάρει όταν κάποιος χλευάζει τον Χριστιανισμό και προβάλλονται αίσχη και μπαίνει πάντα να το δείξει. Θυμάμαι ξεκάθαρα για το έκτρωμα της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών αγώνων στο Παρίσι, που πάλι σου έλεγε τα ίδια περί τέχνης, επειδή έκανες το φυσιολογικό, να κράξεις δηλαδή αυτό το έκφυλο τσίρκο που παρακολουθήσαμε.
 

Υδροχόος

Περιβόητο μέλος

Η Χριστίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 6.026 μηνύματα.
Να σου πω βρε Υδροχόε, καταλαβαίνω αυτό που λες, για ένα πιστό δεν θα είναι κάτι που θα του αρέσει. Και εμένα δεν μου φάνηκαν όσο τα είναι ιδιαιτέρως όμορφα, αλλά νιώθω ότι εδώ μπερδεύεται η καθημερινή έκφραση της τέχνης ως κάτι ωραίο με τον ορισμό που είναι πολύ πιο ευρείς και γενικός. Πάνω σε αυτό ρωτάω, δεν έχω όρεξη να κάνω κριτική επί του έργου.
Δε με ενοχλεί που αισθητικά δεν είναι όμορφο. Ότι "χτυπάει" στη δική μου αισθητική το προσπερνάω.

Αυτό που απεικονίζει/συμβολίζει μ' ενοχλεί πολύ. Και χαίρομαι που το καταλαβαίνεις.

Αλλά κρίμα να ενοχλεί μόνο τους "πιστούς". Πιστεύει δεν πιστεύεις κάποιος, θα έπρεπε να ενοχλείται, κατά την άποψή μου...
 

Memetchi

Διάσημο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών. Έχει γράψει 2.306 μηνύματα.
-Φτιαχνω εναν πινακα με αφορμη εναν πολεμο και εναν βομβαρδισμο μιας μικρης πολης Γκερνικα..απο τους ναζι.Εχω τα συμβολα της ισπανιας...τον ταυρο...ενα αλογο με εναν τραγικο λαιμο...μια λαμπα σαν ελπιδα...και δειτε παρακατω
Φτιάχνω έναν πίνακα και βάζω τερατόμορφά πλάσματα δίπλα σε θρησκευτικά σύμβολα (δεν ξέρω τι είχαν αυτοί στο μυαλό μου, λέω πρόχειρα ότι σκέφτομαι) με αφορμή π.χ. τις απόψεις κάποιων ιερέων. Ξαναλέω, δίνω παράδειγμα μόνο. Ποια είναι λοιπόν η διαφορά τους;
 
Top