Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
IMG_8593.JPG



How far can 100kWh of clean electricity get you in a battery-electric vs hydrogen fuel cell vs hydrogen combustion vehicle?

In addition to being way less efficient it’s also going to be much more expensive. Hydrogen requires far more source energy per km, more expensive equipment to convert it to hydrogen, more expensive equipment to compress it, & more expensive equipment to transport it ( H2 molecules are far bigger & heavier than electrons ) …& you know all of those middle players ( hydrolysis, compression, & transport providers ) are going to want a cut ( another reason why fossil fuel companies are promoting hydrogen, besides just to delay EVs ) which will further add to your cost to fuel up; and distribution will add another middle-man, with middle-markup, every time you fuel …because you can’t fuel up on H2 at home like you can with an EV.


But don’t worry “hydrogen will get better”


…they promise 🤞 😆
Source: Energy & Transport Analyst Michael Sura on LinkedIn

Για όσους πιστεύουν ότι το υδρογόνο είναι το μέλλον στην αυτοκίνηση. Την απόδοση της μπαταρίας δεν την φτάνει ούτε στα πιο τρελά σενάρια.
 

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
Mega Test ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων από το autotriti.gr.
Ford Mustang Mach-E - 98.0kwh
Hyundai Ioniq 6 - 77kwh
Kia EV6 - 77.4 kwh
Mercedes EQA 250+. - 70.5 kWh
MG4 77 kWh
Skoda Enyaq iV 80 - 82 kwh
Tesla Model Y Long Range - 75 kWh
Volkswagen ID.4 Pro - 82.0 kwh

31231232131.png

Απογοήτευση το Mach-e. Με τόσο μεγάλη μπαταρία έπρεπε να αντέχει παραπάνω. Το Tesla Model Υ αισθητά καλύτερο σε απόδοση από το Ioniq 5 και Kia EV 6. Η Mercedes επίσης άντεξε καλά γιατί έχει τη πιο μικρή μπαταρία του test. Από την άλλη βέβαια δεν είναι τετρακίνητο. Από το test λείπεί το Tesla Model 3 που θα κέρδιζε άνετα τον διαγωνισμό.

Eπίσης απογοητευτηκά και τα MG4, ID4 Pro που δεν φτάσανε στο προορισμό. Τελος τραγικά τα σχόλια στο Facebook. Κράζουν τη ιδιοκτήτρια του Tesla ενώ ότι λέει είναι αλήθεια και επιβεβαιώνεται από τoν διαγωνισμό.
 
Τελευταία επεξεργασία:

back2967

Διάσημο μέλος

Ο back2967 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,214 μηνύματα.
Το 2023 το 10% των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην χώρα ήταν ηλεκτρικά, είτε αμιγώς ηλεκτρικά είτε plug in.
Δεδομένου του φόβου και της έλλειψης υποδομών σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη αλλά και της οικονομικής κατάστασης(ακόμα και με επιδότηση δεν υπάρχει ηλεκτρικό σε τιμή Yaris) είναι οκ νούμερο αλλά πρέπει να πάει παραπάνω για να πιάσουν τους στόχους για το 2030.

Έχω περιέργεια πως θα χειριστούν την κατάσταση από τον Μάιο που το τωρινό πρόγραμμα επιδότησης λήγει και θα βγει το νέο.
Στο καινούργιο θα έβαζα το ίδιο ή και μεγαλύτερο συνολικό ποσό με το τωρινό πρόγραμμα αλλά με προυπόθεση για να πάρεις το μεγαλύτερο μέρος του ποσού ή και συνολικά για να μπεις στο πρόγραμμα να αποσύρεις το αυτοκίνητο που έχεις. Στο τωρινό πρόγραμμα η απόσυρση είναι προαιρετική και δίνει μόνο 1.000.
Στόχος πρέπει να είναι να αποσυρθούν τα παλιά αυτοκίνητα οχι όποιος έχει λεφτά να αγοράσει και ένα δεύτερο.

Ίσως να επιδοτούσα και τα plug in με ένα μικρότερο ποσό για όποιον φοβάται να πάει απευθείας σε αμιγώς ηλεκτρικό λόγω έλλειψης ιδιωτικού πάρκινγκ κλπ.

Θα μπορούσαν να δοθούν και έξτρα κίνητρα γενικά, για παράδειγμα στην Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου με πρωτοβουλία του ιδιώτη που την διαχειρίζεται τα ηλεκτρικά έχουν 35% έκπτωση στα διόδια.

Όλα αυτά τα λεφτά δεν βγαίνουν από τον κρατικό προυπολογισμό είναι δράσεις που χρηματοδοτεί η ΕΕ για την πράσινη μετάβαση είναι στο χέρι των κρατών να τα αξιοποιήσουν με τον βέλτιστο τρόπο.

 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,276 μηνύματα.

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
Το 2023 το 10% των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην χώρα ήταν ηλεκτρικά, είτε αμιγώς ηλεκτρικά είτε plug in.
Δεδομένου του φόβου και της έλλειψης υποδομών σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη αλλά και της οικονομικής κατάστασης(ακόμα και με επιδότηση δεν υπάρχει ηλεκτρικό σε τιμή Yaris) είναι οκ νούμερο αλλά πρέπει να πάει παραπάνω για να πιάσουν τους στόχους για το 2030.
Τα plugin δεν αξίζουν. Κοίταξε αυτό που πήρε ο panosdent.
Μέγιστη φόρτιση ac 7.2 kw και καθόλου dc φόρτιση. Επιβαρύνεσαι με το πρόσθετο βάρος του βενζινοκινητήρα καθώς και της συντήρηση του. Μου αρέσει ότι σχολιάζουν κάτω και οι techitserious ότι έκανε καλή αγορά.

Πολύ καλύτερα να έπαιρνε κάποιο 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ακόμα και να μην έχεις που να το φορτίσεις η πόλη έχει γεμίσει με 50αρηδες φορτιστές. Απλώς στους δημόσιους φορτιστές φορτίζεις με 4πλασια τιμή αλλά και πάλι είναι πιο φθηνά από βενζινοκίνητο.

Tο νέο Toyota-CHR (που έχει γεμίσει ο τόπος) αρχίζει με 29300 αλλά έχει πολύ λιγότερα πράγματα στη βασική έκδοση από το Tesla Model Y που αρχίζει από 35000 με την επιδότηση. Οι τιμές των ηλεκτροκίνητων σιγά σιγά θα πέφτουν και των συμβατικών ανεβαίνουν και θα ανεβαίνουν.

Έχω περιέργεια πως θα χειριστούν την κατάσταση από τον Μάιο που το τωρινό πρόγραμμα επιδότησης λήγει και θα βγει το νέο.
Στο καινούργιο θα έβαζα το ίδιο ή και μεγαλύτερο συνολικό ποσό με το τωρινό πρόγραμμα αλλά με προυπόθεση για να πάρεις το μεγαλύτερο μέρος του ποσού ή και συνολικά για να μπεις στο πρόγραμμα να αποσύρεις το αυτοκίνητο που έχεις. Στο τωρινό πρόγραμμα η απόσυρση είναι προαιρετική και δίνει μόνο 1.000.
Στόχος πρέπει να είναι να αποσυρθούν τα παλιά αυτοκίνητα οχι όποιος έχει λεφτά να αγοράσει και ένα δεύτερο.

...


Όλα αυτά τα λεφτά δεν βγαίνουν από τον κρατικό προυπολογισμό είναι δράσεις που χρηματοδοτεί η ΕΕ για την πράσινη μετάβαση είναι στο χέρι των κρατών να τα αξιοποιήσουν με τον βέλτιστο τρόπο.
Έχουμε τόσο γερασμένο στόλο αυτοκινήτων που απόσυρση πρέπει να υπάρχει για οποιοδήποτε αγορά νέου αυτοκίνητου. Αφαιρείς 3000 ευρώ ευρώ από το ΦΠΑ και το δίνεις στον αγοραστή.

Πιστεύω ότι η επιδότηση θα σταματήσει ή θα είναι μικρότερη από τα -8000 ευρώ που δίνουν τώρα. Πιστεύω ότι θα υπάρχουν αντικίνητρα και αύξησης του φορολογικούς κόστους για τα συμβατικά αυτοκίνητα. Η ΕΕ σιγά σιγά σταματά τις επιδοτήσεις.

Η μεγαλύτερη απάτη του αιώνα αποκαλύπτεται σιγά σιγά.

Ο στόχος τους ήταν πολύ αισιόδοξος και το πήραν πίσω. Δεν αποφασίζουν οι αυτοβιομηχανίες αλλά οι πολιτικοί.
 
Τελευταία επεξεργασία:

back2967

Διάσημο μέλος

Ο back2967 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,214 μηνύματα.
Έχουμε τόσο γερασμένο στόλο αυτοκινήτων που απόσυρση πρέπει να υπάρχει για οποιοδήποτε αγορά νέου αυτοκίνητου. Αφαιρείς 3000 ευρώ ευρώ από το ΦΠΑ και το δίνεις στον αγοραστή.

Πιστεύω ότι η επιδότηση θα σταματήσει ή θα είναι μικρότερες από τα -8000 ευρώ που δίνουν τώρα. Πιστεύω ότι θα υπάρχουν αντικίνητρα και αύξησης του φορολογικούς κόστους για τα συμβατικά αυτοκίνητα. Η ΕΕ σιγά σιγά σταματά τις επιδοτήσεις.
Ιδανικά θα έπρεπε για όλα αλλά ο στόχος είναι η αύξηση πράσινων μεταφορών οπότε η βενζίνη ακόμα και αν είναι νέας τεχνολογίας δεν καλύπτει το πλάνο.

Για κινούμαι ηλεκτρικά 3 έχουν πει σε δηλώσεις υπουργός-υφυπουργός ότι θα υπάρξει διορθώνοντας τα προβλήματα των προηγούμενων προγραμμάτων πχ καθυστερήσεις στην πληρωμή. Άγνωστο το ποσό και οι όροι βέβαια.

Πολλές χώρες της ΕΕ σταματάνε τώρα τις επιδοτήσεις αλλά εμείς είμαστε τραγικά πίσω από αυτές.

Σε όλη τη χώρα υπάρχουν σύνολο 6.379 ηλεκτρικά και 8.833 plug in. Χωρίς επιδοτήσεις είτε απόσυρση είτε για ηλεκτρικά δεν αλλάζει κανείς αμάξι με την αφραγκιά που υπάρχει η νοοτροπία είναι "όσο τσουλάει το κρατάω" και έχουμε τον πιο γερασμένο στόλο αυτοκινήτων της ΕΕ.

Τα αντικίνητρα με αύξηση φόρων σε βενζίνη, τέλη κυκλοφορίας κλπ θα γίνουν αλλά όχι ακόμα. Με τόσο μεγάλη πλειοψηφία να είναι στα συμβατικά το πολιτικό κόστος θα ήταν τεράστιο.
 

epote

Διάσημο μέλος

Ο epote αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 3,359 μηνύματα.

parafernalia

Περιβόητο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Προγραμματιστής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,886 μηνύματα.
Η τσέπη του έλληνα δεν σηκώνει να δώσει 20Κ+ για καινούργιο αμάξι.

Ας βγάλουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό, διθέσιο καρούλι για μετακινήσεις μέσα στην πόλη, σε μια τιμή 10 - 12 χιλιάδες ευρώ. Να έχεις το παλιό σου θερμικό για τις εκδρομές, να έχεις το καρούλι να κινήσε στην πόλη.
 

epote

Διάσημο μέλος

Ο epote αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 3,359 μηνύματα.
Η τσέπη του έλληνα δεν σηκώνει να δώσει 20Κ+ για καινούργιο αμάξι.

Ας βγάλουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό, διθέσιο καρούλι για μετακινήσεις μέσα στην πόλη, σε μια τιμή 10 - 12 χιλιάδες ευρώ. Να έχεις το παλιό σου θερμικό για τις εκδρομές, να έχεις το καρούλι να κινήσε στην πόλη.
Εγω παντως βλεπω πολλα σχετικα καινουρια αυτοκινητα στους δρομους. Μην ξεχνας ενα yaris κανει 20κ+
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,276 μηνύματα.
Δεν καταλαβαινω γιατι, εσενα τι σε ενοχλει αν ο αλλος εχει ηλεκτρικο?

Δεν με ενοχλεί αν ο άλλος έχει ηλεκτρικό, με ενοχλεί που η κυβέρνηση θέλει να μου επιβάλλει τα ηλεκτρικά από το 2030 ταχα επειδή είναι environmentally friendly πράγμα που δεν ισχύει σε καμία περίπτωση. Αυτό είναι το πρόβλημα λοιπόν.
 

epote

Διάσημο μέλος

Ο epote αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 3,359 μηνύματα.
Δεν με ενοχλεί αν ο άλλος έχει ηλεκτρικό, με ενοχλεί που η κυβέρνηση θέλει να μου επιβάλλει τα ηλεκτρικά από το 2030 ταχα επειδή είναι environmentally friendly πράγμα που δεν ισχύει σε καμία περίπτωση. Αυτό είναι το πρόβλημα λοιπόν.
Δεν θα γινει κατι τετοιο, αν και θα επρεπε, οχι για τη κλιματικη αλλαγη αλλα για να ησυχασουν λιγο απο τη φασαρια οι πολεις και να μειωθει η σκονη. Ενταξει εσυ γουσταρεις αλλα σου υποσχομαι αν ερθει ποτε αυτη η ωρα θα σου φερω μια φουφου να αναπνεεις οσο καυσαεριο θες
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,276 μηνύματα.
Δεν θα γινει κατι τετοιο, αν και θα επρεπε, οχι για τη κλιματικη αλλαγη αλλα για να ησυχασουν λιγο απο τη φασαρια οι πολεις και να μειωθει η σκονη. Ενταξει εσυ γουσταρεις αλλα σου υποσχομαι αν ερθει ποτε αυτη η ωρα θα σου φερω μια φουφου να αναπνεεις οσο καυσαεριο θες

Έχουν ψηφιστεί νομοθεσίες που λένε ότι μετά το 2035 τέλος τα ICE vehicles στην Ευρώπη.
 

epote

Διάσημο μέλος

Ο epote αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 3,359 μηνύματα.
Έχουν ψηφιστεί νομοθεσίες που λένε ότι μετά το 2035 τέλος τα ICE vehicles στην Ευρώπη.
τσου

https://www.sae.org/news/2023/03/european-ice-ban#:~:text=The EU agreed to permit,to as 'e-fuels.

Αλλα εξακολουθω να μην καταλαβαινω γιατι σε ενοχλουν τα ηλεκτρικα, ειναι ησυχα, ΠΟΛΥ πιο γρηγορα, δεν ειναι ιδιαιτερα φιλικα για το περιβαλλον, δεν βγαζουν σκονη και αλλες μαλακιες που πρεπει να καθαριζεις απο το τραπεζακι του σαλονιου συνεχεια, ειναι πιο φτηνα και ακομα και στο ελλαδισταν το ταξιδι δεν ειναι προβλημα. Οποτε?
 

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
Έχουν ψηφιστεί νομοθεσίες που λένε ότι μετά το 2035 τέλος τα ICE vehicles στην Ευρώπη.
Τέλος από την hyundai το i20 και i30 N series με συμβατικούς κινητήρες για την Ευρώπη. Θα ασχοληθεί μόνο με ηλεκτρικά για αυτοκίνητα επιδόσεων στην ήπειρό μας.

Το euro 7 θα βάλει ταφόπλακα στα συμβατικά αυτοκίνητα και θα αυξήσει κατακόρυφα την τιμή τους.
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,276 μηνύματα.
τσου

https://www.sae.org/news/2023/03/european-ice-ban#:~:text=The EU agreed to permit,to as 'e-fuels.

Αλλα εξακολουθω να μην καταλαβαινω γιατι σε ενοχλουν τα ηλεκτρικα, ειναι ησυχα, ΠΟΛΥ πιο γρηγορα, δεν ειναι ιδιαιτερα φιλικα για το περιβαλλον, δεν βγαζουν σκονη και αλλες μαλακιες που πρεπει να καθαριζεις απο το τραπεζακι του σαλονιου συνεχεια, ειναι πιο φτηνα και ακομα και στο ελλαδισταν το ταξιδι δεν ειναι προβλημα. Οποτε?

Δεν είναι τόσο ρόδινα όσο τα παρουσιάζεις.






 

epote

Διάσημο μέλος

Ο epote αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 3,359 μηνύματα.
Δεν είναι τόσο ρόδινα όσο τα παρουσιάζεις.







Τα 1 και 2 αφορουν το κρυο, δεν ξερω τι περιεργο σου φαινεται, αν εχει τη ψηλοτερη θερμοκρασια τους -15 για τρεις βδομαδες συνεχεια τα αυτοκινητα χαλανε, τα θερμικα περισσοτερο απο τα ηλεκτρικα αλλα δεν το αναφερει κανενας https://www.independent.co.uk/tech/electric-car-snow-cold-weather-tesla-b2481002.html

Εχω κανει καπου 150.000 κμ με ηλεκτρικα αυτοκινητα, δεν εχει χρειαστει να αλλαξω μπαταρια. Ουτε καν εχω χασει αισθητα σε εμβελεια. Τα θερμικα αυτοκινητα δεν θελουν καθε τοσο σερβις? Ποσο αθροιζουν ολα αυτα κατα τη διαρκεια ζωης του? Βασικα ποσο θεωρεις οτι ειναι μια μεση διαρκεια ζωης ενος αυτοκινητου?

Εν κατακλειδα το προβλημα σου ειναι το κοστος τους?
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,276 μηνύματα.
Τα 1 και 2 αφορουν το κρυο, δεν ξερω τι περιεργο σου φαινεται, αν εχει τη ψηλοτερη θερμοκρασια τους -15 για τρεις βδομαδες συνεχεια τα αυτοκινητα χαλανε, τα θερμικα περισσοτερο απο τα ηλεκτρικα αλλα δεν το αναφερει κανενας https://www.independent.co.uk/tech/electric-car-snow-cold-weather-tesla-b2481002.html

Εχω κανει καπου 150.000 κμ με ηλεκτρικα αυτοκινητα, δεν εχει χρειαστει να αλλαξω μπαταρια. Ουτε καν εχω χασει αισθητα σε εμβελεια. Τα θερμικα αυτοκινητα δεν θελουν καθε τοσο σερβις? Ποσο αθροιζουν ολα αυτα κατα τη διαρκεια ζωης του? Βασικα ποσο θεωρεις οτι ειναι μια μεση διαρκεια ζωης ενος αυτοκινητου?

Εν κατακλειδα το προβλημα σου ειναι το κοστος τους?

Αυτά που ανέφερα είναι σοβαρά προβλήματα των ηλεκτρικών που δεν χωράει καμία αμφιβολία ότι υπάρχουν.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top