Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, επαγγέλεται Μηχανολόγος μηχανικός και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,342 μηνύματα.
α)Επίσης με τα συμβατικά αυτοκίνητα η μόλυνση είναι εκεί που βρίσκονται τα αυτοκίνητα. Όμως με τα ηλεκτρικά η παραγωγή του ρεύματος μπορεί να γίνει πολύ πιο μακριά από τα αστικά κέντρα που υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα.

β)Τέλος το ότι τα ηλεκτρικά μολύνουν παραπάνω από τα συμβατικά είναι μεγάλο μύθος. Σκέψου η καθημερινή μεταφορά των καυσίμων στα βενζινάδικα που θα σώσει το περιβάλλον. Σκέψου πόσα ατυχήματα γίνονται με πλοία που βουλιάζουν και μεταφέρουν καύσιμα.

γ)Τα ηλεκτρικά ήρθαν και θα επικρατήσουν. Ελάχιστη εγγύηση και η μπαταρία διαρκεί όσο η ζωή του αυτοκινήτου. Δεν είναι αναλώσιμο όπως η τα λάδια κ.λπ. των συμβατικών αυτοκινήτων.
α)Πως βοηθάμε το περιβάλλον αν απλά μετατοπίσουμε την εστία της μόλυνσης;

β)Τα πρατήρια φυσικού αερίου θα μπορούσαν να τροφοδοτούνται απευθείας με υπόγειους αγωγούς...

γ)Η διάρκεια ζωής των σημερινών μπαταριών δεν πάει πάνω από 8-9 χρόνια στην πράξη...θες να πεις ότι τα σημερινά αυτοκίνητα (που πλέον και το φθηνότερο Skoda ή Fiat είναι κατασκευασμένο με ποιοτικά υλικά) μετά από 8-9 χρόνια είναι για πέταμα;:rolleyes:
 

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,774 μηνύματα.
α)Πως βοηθάμε το περιβάλλον αν απλά μετατοπίσουμε την εστία της μόλυνσης;

β)Τα πρατήρια φυσικού αερίου θα μπορούσαν να τροφοδοτούνται απευθείας με υπόγειους αγωγούς...

γ)Η διάρκεια ζωής των σημερινών μπαταριών δεν πάει πάνω από 8-9 χρόνια στην πράξη...θες να πεις ότι τα σημερινά αυτοκίνητα (που πλέον και το φθηνότερο Skoda ή Fiat είναι κατασκευασμένο με ποιοτικά υλικά) μετά από 8-9 χρόνια είναι για πέταμα;:rolleyes:
γ) To νέο ηλεκτρικό της Toyota (ηλεκτρικό Lexus UX 300e) δίνει εγγύηση 10 χρόνια και 1000000 χιλιόμετρα (όποιο έρθει πρώτο) να μην πέσει η μπαταρία κάτω από 70%. Μικρότερες εγγυήσεις δίνουν και τα υπόλοιπα. Η μπαταρία δεν είναι αναλώσιμη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (δεν λέω για την μικρή που έχουν και τα συμβατικά). Δεν προβλέπεται από τον κατασκευαστή να την αλλάξεις τότε. Το υβριδικό που έχουμε στην οικογένεια είναι 15 ετών με 130.000 χιλιόμετρα χωρίς προβλήματα. Προφανώς μπορεί να βγάλει βλάβη και να κλαις όσο δεν έκλαψες ποτέ αλλά αυτό μπορεί γίνει σε όλα τα νέα αυτοκίνητα που είναι γεμάτο ηλεκτρονικά. Και πάλι μπορείς να το φτιάξεις αλλά βέβαια κοστίζει.

Cost of Replacement​

As the cost of batteries decreases, so does the cost of replacement. The key driver of battery cost is the cost per kilowatt-hour, the unit for energy stored in the battery. Broadly speaking, this cost is in the range of $100 to $300 per kilowatt-hour, depending on the manufacturer. The following price points have been reported recently in 2020:

  • Nissan LEAF, 40 kWh battery, ~$5,500, equivalent to ~$137/kWh
  • Chevrolet Volt, 16 kWh battery, ~$4,000, equivalent to ~$250/kWh
  • Chevrolet Bolt, 66 kWh battery, ~$16,000, equivalent to ~$240/kWh
  • Tesla is rumored to be producing their Li-ion batteries at $125/kWh
Installation costs cover the labor and equipment required to install the new battery. From a labor perspective, the work can take 3-5 hours. Altogether, the installation cost can run from $1,000 to $5,000.
Screen-Shot-2021-07-23-at-11.37.53-am-copy.jpg


α)
Μειώνοντας τη μόλυνση στα αστικά κέντρα που ζει η πλειοψηφία και βελτιώνοντας τη ποιότητας ζωής (μικρός θόρυβος).
β) Αυτό που λες έχει κόστος. Ακόμα και αγωγός να έχεις δίπλα θες μηχανήματα που είναι ακριβά και ελάχιστα βενζινάδικα υποστηρίζουν φυσικό αέριο και κυρίως στα αστικά κέντρα. Αντίθετα ρεύμα έχουμε παντού. Ένας ταχυφορτιστης 50kw είναι 30.000 ευρώ + άντε 10.000 ευρώ η εγκατάσταση.
 

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, επαγγέλεται Μηχανολόγος μηχανικός και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,342 μηνύματα.
γ) To νέο ηλεκτρικό της Toyota (ηλεκτρικό Lexus UX 300e) δίνει εγγύηση 10 χρόνια και 1000000 χιλιόμετρα (όποιο έρθει πρώτο) να μην πέσει η μπαταρία κάτω από 70%. Μικρότερες εγγυήσεις δίνουν και τα υπόλοιπα. Η μπαταρία δεν είναι αναλώσιμη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (δεν λέω για την μικρή που έχουν και τα συμβατικά). Δεν προβλέπεται από τον κατασκευαστή να την αλλάξεις τότε. Το υβριδικό που έχουμε στην οικογένεια είναι 15 ετών με 130.000 χιλιόμετρα χωρίς προβλήματα. Προφανώς μπορεί να βγάλει βλάβη και να κλαις όσο δεν έκλαψες ποτέ αλλά αυτό μπορεί γίνει σε όλα τα νέα αυτοκίνητα που είναι γεμάτο ηλεκτρονικά. Και πάλι μπορείς να το φτιάξεις αλλά βέβαια κοστίζει.

View attachment 85290

α)
Μειώνοντας τη μόλυνση στα αστικά κέντρα που ζει η πλειοψηφία και βελτιώνοντας τη ποιότητας ζωής (μικρός θόρυβος).

β) Αυτό που λες έχει κόστος. Ακόμα και αγωγός να έχεις δίπλα θες μηχανήματα που είναι ακριβά και ελάχιστα βενζινάδικα υποστηρίζουν φυσικό αέριο και κυρίως στα αστικά κέντρα. Αντίθετα ρεύμα έχουμε παντού. Ένας ταχυφορτιστης 50kw είναι 30.000 ευρώ + άντε 10.000 ευρώ η εγκατάσταση.
α)Για το θόρυβο συμφωνούμε, για τη μόλυνση όμως τι αλλάζει προς το καλύτερο;
Εγώ μόνο αλλαγή προς το χειρότερο βλέπω σ' αυτό τον τομέα...

β)Τώρα που μας συμφέρει το θυμηθήκαμε το κόστος;:P
Ναι έχει μεγαλύτερο κόστος η κατασκευή συντήρηση κ.λπ. αγωγών αλλά κερδίζεις σε carbon footprint στο τέλος της ημέρας (απόδοση ΜΕΚ>>απόδοση εργοστασίων ηλεκτροπαραγωγής)...εφόσον έχουμε βάλει το περιβαλλοντικό ζήτημα υπεράνω χρημάτων κόστους κ.λπ. θεωρώ ότι θα έπρεπε (στην Ελλάδα τουλάχιστον που δεν έχουμε φθηνή ηλεκτρική ενέργεια από άλλες πηγές π.χ. πυρηνικά εργοστάσια κ.λπ.) να είχαμε δει πιο σοβαρά αυτή την προοπτική...αλλά θα μου πεις τσατσάκια των ξένων είμαστε σιγά μην αλλάζαμε ρότα απ' το υπόλοιπο κοπάδι!:rolleyes:

γ)Και μετά τα 8 χρόνια τι γίνεται;
Έχεις ένα μεταλλικό κουβά που δεν μετακινείται, χωρίς καμία μεταπωλητική αξία;
 

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,774 μηνύματα.
α)Για το θόρυβο συμφωνούμε, για τη μόλυνση όμως τι αλλάζει προς το καλύτερο;
Εγώ μόνο αλλαγή προς το χειρότερο βλέπω σ' αυτό τον τομέα...
Δεν υπάρχει ομοιογένεια στη μόλυνση. Δεν αναπνέουν τον ίδιο αέρα οι κάτοικοι της Αθήνας με τους κάτοικους στο Λιτόχωρο. Αν τα αυτοκίνητα γίνουν όλα ηλεκτρικά στις πόλεις οι κάτοικοι τους θα αναπνέουν πιο καθαρό αέρα.

β)Τώρα που μας συμφέρει το θυμηθήκαμε το κόστος;:P
Ναι έχει μεγαλύτερο κόστος η κατασκευή συντήρηση κ.λπ. αγωγών αλλά κερδίζεις σε carbon footprint στο τέλος της ημέρας (απόδοση ΜΕΚ>>απόδοση εργοστασίων ηλεκτροπαραγωγής)...εφόσον έχουμε βάλει το περιβαλλοντικό ζήτημα υπεράνω χρημάτων κόστους κ.λπ. θεωρώ ότι θα έπρεπε (στην Ελλάδα τουλάχιστον που δεν έχουμε φθηνή ηλεκτρική ενέργεια από άλλες πηγές π.χ. πυρηνικά εργοστάσια κ.λπ.) να είχαμε δει πιο σοβαρά αυτή την προοπτική...αλλά θα μου πεις τσατσάκια των ξένων είμαστε σιγά μην αλλάζαμε ρότα απ' το υπόλοιπο κοπάδι!:rolleyes:
Στο μικρόκοσμό μας μας συμφέρει ο λιγνίτης για ηλεκτροπαραγωγή και όχι να εισάγουμε φυσικό αέριο ή ρεύμα για οποιαδήποτε λόγο. Αλλά με τα πρόστιμα στο λιγνίτη που μπαίνουν γίνεται ασύμφορος

Τα CNG πρατήρια είναι ελάχιστα σε ορισμένες περιοχές και έχουν μεγάλη αναμονή. Τώρα αυξάνονται και οι τιμές τους.
Τσέκαρε αρνητικά σχόλια εδώ:
https://www.google.com/maps/place/EKO+&+Cng+Κηφισιά+Gas+station/@37.9770048,23.7341771,11.38z/data=!4m11!1m2!2m1!1scng!3m7!1s0x14a19ee30a93c8f9:0x939eaef704aa560a!8m2!3d38.077383!4d23.812941!9m1!1b1!15sCgNjbmdaBSIDY25nkgELZ2FzX3N0YXRpb26aASRDaGREU1VoTk1HOW5TMFZKUTBGblNVTlpNVXhMWlRKM1JSQUI

Συμπέρασμα: Ο κόσμος είναι χαζός και δεν εκτιμά αυτούς τους ελάχιστους που φέρνουν CNG για τα οχήματα τους. Όταν αρχίσουν να εξαφανίζονται τι θα λένε.

Συνεπώς δεν διαφωνώ με τη τελευταία πρόταση.

Στα ηλεκτρικά δεν υπάρχει αυτός ο κίνδυνος καθώς προωθείται στις αμερικανοφιλες χώρες και το κόστος εγκατάσταση ταχυφορτιστων είναι φθηνό και αποδοτικό για την τσέπη. Κάθεται ο άλλος στον 50kw φορτιστή σου 40 λεπτά και σου δίνει 50 ευρώ για να γεμίσει το tesla του. Μεγάλες αυτοβιομηχανίες έχουν ανακοινώσει το τέλος το συμβατικών κινητήρων γιατί η παραγωγή τους με το euro 7 είναι ασύμφορο οικονομικά.

γ)Και μετά τα 8 χρόνια τι γίνεται;
Έχεις ένα μεταλλικό κουβά που δεν μετακινείται, χωρίς καμία μεταπωλητική αξία;
Τσέκαρε τα στοιχεία της Tesla. Noύμερα που στο άμεσο μέλλον θα βελτιωθούν.
fff.png

Μετά από 650000km ποιο αυτοκίνητο έχει μεταπωλητική αξία; Τα παρακάνω νούμερα θα βελτιωθούν και άλλο στο άμεσο μέλλον. Ήδη τα βελτίωσε η Toyota με το ηλεκτρικό Lexus. Γραμμική ροπή σε όλες τις στροφές, μηδενική συντήρηση στα μη μηχανολογικά μέρη είναι game changing.

Τα αυτοκίνητα συνήθως φορτίσουν βράδυ και σε ώρες μη αιχμής. Συνεπώς υπάρχει περιθώριο για ηλεκτροκίνηση ακόμα και στην Ελλάδα. To να αφήνεις το δίκτυο ανεκμετάλλευτο τόσες ώρες και ανεμογγενήτριες, φωτοβολταϊκά και λοιπές σαχλαμαρίτσες ανενεργά καθώς λειτουργούν συμπληρωματικά είναι χειρότερο περιβαλλοντικά και κυρίως οικονομικά
 
Τελευταία επεξεργασία:

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, επαγγέλεται Μηχανολόγος μηχανικός και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,342 μηνύματα.
α)Δεν υπάρχει ομοιογένεια στη μόλυνση. Δεν αναπνέουν τον ίδιο αέρα οι κάτοικοι της Αθήνας με τους κάτοικους στο Λιτόχωρο. Αν τα αυτοκίνητα γίνουν όλα ηλεκτρικά στις πόλεις οι κάτοικοι τους θα αναπνέουν πιο καθαρό αέρα.


β)Στο μικρόκοσμό μας μας συμφέρει ο λιγνίτης για ηλεκτροπαραγωγή και όχι να εισάγουμε φυσικό αέριο ή ρεύμα για οποιαδήποτε λόγο. Αλλά με τα πρόστιμα στο λιγνίτη που μπαίνουν γίνεται ασύμφορος

Τα CNG πρατήρια είναι ελάχιστα σε ορισμένες περιοχές και έχουν μεγάλη αναμονή. Τώρα αυξάνονται και οι τιμές τους.
Τσέκαρε αρνητικά σχόλια εδώ:
https://www.google.com/maps/place/EKO+&+Cng+Κηφισιά+Gas+station/@37.9770048,23.7341771,11.38z/data=!4m11!1m2!2m1!1scng!3m7!1s0x14a19ee30a93c8f9:0x939eaef704aa560a!8m2!3d38.077383!4d23.812941!9m1!1b1!15sCgNjbmdaBSIDY25nkgELZ2FzX3N0YXRpb26aASRDaGREU1VoTk1HOW5TMFZKUTBGblNVTlpNVXhMWlRKM1JSQUI

Συμπέρασμα: Ο κόσμος είναι χαζός και δεν εκτιμά αυτούς τους ελάχιστους που φέρνουν CNG για τα οχήματα τους. Όταν αρχίσουν να εξαφανίζονται τι θα λένε.

Συνεπώς δεν διαφωνώ με τη τελευταία πρόταση.

Στα ηλεκτρικά δεν υπάρχει αυτός ο κίνδυνος καθώς προωθείται στις αμερικανοφιλες χώρες και το κόστος εγκατάσταση ταχυφορτιστων είναι φθηνό και αποδοτικό για την τσέπη. Κάθεται ο άλλος στον 50kw φορτιστή σου 40 λεπτά και σου δίνει 50 ευρώ για να γεμίσει το tesla του. Μεγάλες αυτοβιομηχανίες έχουν ανακοινώσει το τέλος το συμβατικών κινητήρων γιατί η παραγωγή τους με το euro 7 είναι ασύμφορο οικονομικά.


γ)Τσέκαρε τα στοιχεία της Tesla. Noύμερα που στο άμεσο μέλλον θα βελτιωθούν.
View attachment 85317
Μετά από 650000km ποιο αυτοκίνητο έχει μεταπωλητική αξία; Τα παρακάνω νούμερα θα βελτιωθούν και άλλο στο άμεσο μέλλον. Ήδη τα βελτίωσε η Toyota με το ηλεκτρικό Lexus. Γραμμική ροπή σε όλες τις στροφές, μηδενική συντήρηση στα μη μηχανολογικά μέρη είναι game changing.

Τα αυτοκίνητα συνήθως φορτίσουν βράδυ και σε ώρες μη αιχμής. Συνεπώς υπάρχει περιθώριο για ηλεκτροκίνηση ακόμα και στην Ελλάδα. To να αφήνεις το δίκτυο ανεκμετάλλευτο τόσες ώρες και ανεμογγενήτριες, φωτοβολταϊκά και λοιπές σαχλαμαρίτσες ανενεργά καθώς λειτουργούν συμπληρωματικά είναι χειρότερο περιβαλλοντικά και κυρίως οικονομικά
α)Όταν λέμε «περιβαλλοντική μόλυνση» τι εννοούμε;Το γενικότερο αντίκτυπο των ρύπων μας στο περιβάλλον ή το πόσο καθαρό αέρα αναπνέει ο Α σε σχέση με τον Β;:rolleyes:

β)Πως ν' αυξηθούν τα πρατήρια CNG όταν έχεις αφενός αμερικανόδουλες κυβερνήσεις που πάνε με τις επιταγές των αφεντικών τους (ηλεκτρικά κι άγιος ο Θεός) κι αφετέρου αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η VW που ανακοινώνουν ότι σκοπεύουν να εγκαταλείψουν την ανάπτυξη και παραγωγή CNG οχημάτων!

γ)Αυτά τα στοιχεία είναι τόσο αξιόπιστα όσο τα στοιχεία καταναλώσεων καυσίμου από τους κατασκευαστές!;)
Πολύ αμφιβάλλω (με τα σημερινά δεδομένα) ότι μετά το πέρας 10ετίας οι μπαταρίες θα είναι έστω και στο 50% τους...
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, επαγγέλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 17,295 μηνύματα.
Δεν είναι μόνο η μόλυνση του περιβάλλοντος αλλά και ο θόρυβος που προκαλούν τα συμβατικά αυτοκίνητα. Οι κάτοικοι των μεγάλων πόλεων τον έχουν συνηθίσει αλλά το πρόβλημα δεν σταματάει να υπάρχει. Ένας κόσμος με ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένας κόσμος χωρίς θόρυβο και βελτίωση την ποιότητα ζωής.
Καλά η βελτίωση στη ποιότητα της ζωής δεν θα έλθει δια της ησυχίας αλλά δια της οικονομίας. Ελπίζω να καταλαβαινόμαστε μεταξύ μας ότι κάνεις μία τρύπα στο νερό. Τα ουσιαστικά προβλήματα εν Ελλάδι είναι άλλα και όχι ο θόρυβος. Μη παίζουμε με λέξεις.

Επίσης με τα συμβατικά αυτοκίνητα η μόλυνση είναι εκεί που βρίσκονται τα αυτοκίνητα. Όμως με τα ηλεκτρικά η παραγωγή του ρεύματος μπορεί να γίνει πολύ πιο μακριά από τα αστικά κέντρα που υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα.
Τη μεγάλη ζημιά τη κάνουν τα εργοστάσια, οι βιομηχανίες κλπ και όχι τα αυτοκίνητα. Η μόλυνση που προέρχεται από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα είναι ελάχιστη μπροστά σε αυτά. Επίσης η παραγωγή ρεύματος είναι επίσης μία διαδικασία που προκαλεί ρύπανση. Μία τρύπα στο νερό κάνεις και θα εξηγήσω παρακάτω κάποια πράγματα.

Τέλος το ότι τα ηλεκτρικά μολύνουν παραπάνω από τα συμβατικά είναι μεγάλο μύθος. Σκέψου η καθημερινή μεταφορά των καυσίμων στα βενζινάδικα. Σκέψου πόσα ατυχήματα γίνονται με πλοία που βουλιάζουν και μεταφέρουν καύσιμα. Το δίκτυο με τα βενζινάδικα το θεωρούμε δεδομένο τώρα αλλά έχει κόστος. Αντίθετα ρεύμα υπάρχει παντού.
Όχι, θα πρέπει να φτιαχτούν νέα εκσυγχρονισμένα πρατήρια ( ή να εκσυγχρονιστούν αυτά προφανώς ) για φόρτιση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Η μόνη εναλλακτική είναι αν κάποιος μένει σε μονοκατοικία να βάλει φορτιστή εκεί.

Τα ηλεκτρικά ήρθαν και θα επικρατήσουν. Ελάχιστη εγγύηση και η μπαταρία διαρκεί όσο η ζωή του αυτοκινήτου. Δεν είναι αναλώσιμο όπως η τα λάδια κ.λπ. των συμβατικών αυτοκινήτων.
όταν θα πέσουν αρκετά οι τιμές των τότε ναι θα επικρατήσουν. Η ανθρωπότητα τεχνολογικά προοδεύει, οτιδήποτε καινούργιο έρχεται μένει αρκεί να είναι οικονομικά προσβάσιμο και στα κατώτερα κοινωνικοοικονομικά στρώματα που είναι και η πολυπληθέστερη δυστυχώς ομάδα μίας κοινωνίας σήμερον. Τα αυτοκίνητα από μόνα τους στις αρχές του 20ου αιώνα με τέλη 19ου ήτο είδος πολυτελείας που μόνο οι εύποροι και ο στρατός διέθεταν. Σιγά σιγά χάρις την Αμερικανική General Motors και εν συνεχεία την Volkswagen ( αυτοκίνητο του Λαού ) που ίδρυσε ο Χίτλερ για να έχουν τα κατώτερα στρώματα αυτοκίνητα σε καλές τιμές άρχισαν οι εργάτες-αγρότες δειλά δειλά να αγοράζουν αυτοκίνητα. Έτσι θα γίνει και με τα ηλεκτροκίνητα αμάξια. Σιγά σιγά θα κυριαρχήσουν κάποτε όταν οι τιμές τους πέσουν.

Έχουμε τόσο μεγάλο πρόβλημα στην Ελλάδα με γερμασμένο στόλο αυτοκινήτων που έπρεπε να πέσει επιδότηση για αγορά νέου αυτοκίνητου ανεξαρτήτως καυσίμων. Το παλιό αυτοκίνητο και ο κινητήρας να χαλάσει τον ξαναφτιάχνεις <1000 ευρώ. Χρειάζονται επιδοτήσεις και αντιλαϊκά μέτρα (υποχρέωση ιδιωτικού parking στο τόσο κατοικίας) για να αναγκαστεί ο κόσμος να κάνει τη μετάβαση. Αν σου δώσουν 2000 ευρώ επιδότηση για απόσυρση αυτοκινήτου θα το αποσύρεις. Αν σου δίνουν 500 θα το μεταφέρεις σε άλλο, μεταφέροντας το πρόβλημα. Ο Έλληνας που δεν αλλάζει το σκυλί toyota starlet εδώ και δεκαετίες δεν θα το αλλάξει για να πάρει ηλεκτροκίνητο...
Το πρόβλημα αυτό δεν δημιουργήθηκε από μόνο του. Είναι απόρροια της κρίσης. Όσο ο λαός δεν έχει χρήματα δεν θα αγοράζει σύγχρονα ακριβά αυτοκίνητα. Κάθε τι καινούργιο είναι πάντα ακριβό. Η επιδότηση που δίνει η κυβέρνησις του Μητσοτάκη είναι για γέλια. 5.000 ευρώ για ένα αυτοκίνητο που κατά μέσο όρο κοστίζει 25.000 ευρώ. Δηλαδής 20.000 ευρώ. Μα σοβαρά; Που ζούμε; 20.000 ευρώ στις μέρες μας; Για την τάξιν μου 2.000 για κανένα μεταχειρισμένο και πολύ μας είναι. Όχι, αντιλαϊκά μέτρα δεν χρειάζονται, να φτιάξεις την οικονομία αυτής της χώρας χρειάζεται, να αυξηθεί το μέσο οικογενειακό εισόδημα να μειωθούν οι τιμές των ηλεκτροκινήτων και μετά με κίνητρα μια χαρά θα γίνει η μετάβασις εις την νέαν εποχήν. Η μαγκιά είναι να επιβάλλεις σκληρά μέτρα σε βιομηχάνους, εργοστασιάρχες κλπ να χρησιμοποιούν φίλτρα και να μη βγαίνουν τα επιβλαβή αέρα εις την ατμόσφαιραν. Αλλά οι φιλελεύθεροι πότε το έκαναν αυτό; Αφού εξυπηρετούν το κέρδος, μόνον οι εθνικιστές-πατριώτες νοιάζονται για το καλό του περιβάλλοντος της πατρίδος των και τα βάζουν και με την ανώτατη τάξιν. Κάποιοι για το κέρδος, κάποιοι για τη Πατρίδα.
 

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, επαγγέλεται Web developer και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 16,689 μηνύματα.
Διάβασα ότι το πρόγραμμα επιδότησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ποδηλάτων θα πάρει παράταση και για το '22 και '23 και ότι το 74% των επιδοτήσεων που ζητούνται/ δίδονται είναι για ηλεκτρικά ποδήλατα.
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, επαγγέλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 17,295 μηνύματα.
Διάβασα ότι το πρόγραμμα επιδότησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ποδηλάτων θα πάρει παράταση και για το '22 και '23 και ότι το 74% των επιδοτήσεων που ζητούνται/ δίδονται είναι για ηλεκτρικά ποδήλατα.
Ε λογικό, τα ηλεκτρικά ποδήλατα είναι πιο κοντά οικονομικά στο μέσο Ελληνικό οικογενειακό εισόδημα από ότι ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο.
 

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,774 μηνύματα.
Τη μεγάλη ζημιά τη κάνουν τα εργοστάσια, οι βιομηχανίες κλπ και όχι τα αυτοκίνητα. Η μόλυνση που προέρχεται από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα είναι ελάχιστη μπροστά σε αυτά. Επίσης η παραγωγή ρεύματος είναι επίσης μία διαδικασία που προκαλεί ρύπανση. Μία τρύπα στο νερό κάνεις και θα εξηγήσω παρακάτω κάποια πράγματα.
Η βενζίνη θέλει ανεφοδιασμό κάθε μέρα με φορτηγά που καίνε τα κερατά τους. Ένα σύγχρονο αυτοκίνητο μπορεί να μην μολύνει αλλά στην Ελλάδα κυκλοφορούν 30 ετών.


Όχι, θα πρέπει να φτιαχτούν νέα εκσυγχρονισμένα πρατήρια ( ή να εκσυγχρονιστούν αυτά προφανώς ) για φόρτιση των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Η μόνη εναλλακτική είναι αν κάποιος μένει σε μονοκατοικία να βάλει φορτιστή εκεί.
https://www.skroutz.gr/s/26144846/Abb-Terra-AC-Σταθμός-Φόρτισης-Τριφασικός-22kW.html?from=catspan

Με 40.000 ευρώ (με εγκατάσταση) ένα πρατήριο παίρνει ταχυφορτιστή 50KW. Μικρότεροι είναι αστεία τα ποσά. Έχει το πλεονέκτημα ότι εν έχεις ανεφοδιασμό κ.λπ. Είναι τόσο φθηνό που και ξενοδοχεία/δήμοι θα βάλουν.

Εννοείται ότι όποιος παίρνει ηλεκτρικό αυτή τη στιγμή πρέπει να έχει τρόπο να το φορτίσει σπίτι του. Από εκεί και πέρα γι αυτό είπα πριν ότι χρειάζονται αντιλαϊκά αλλά σωστά μέτρα. Υποχρέωση ιδιωτικού parking στο τόπο μόνιμης κατοικίας κάποιου. Η επιλογή του παρκάρω στο δρόμο τζάμπα πρέπει να σταματήσει να υπάρχει. Αυτή τη στιμή όχι μόνο δεν υποχρεώνουν τους Αθηναίους να πάρουν ιδιωτικό parking αλλα τους δίνουν και δωρεάν στάθμευση όταν οι επισκέπτες πληρώνουν.

Και σκέψου ότι τα ηλεκτρικά τώρα έχουν αρχίσει να γίνονται viral. Όταν η αυτονομία τους πάει στα 700km θα επισκέπτεσαι την μπριζα 1 φορά το δίμηνο για κίνηση μέσα στη πόλη.

όταν θα πέσουν αρκετά οι τιμές των τότε ναι θα επικρατήσουν. Η ανθρωπότητα τεχνολογικά προοδεύει, οτιδήποτε καινούργιο έρχεται μένει αρκεί να είναι οικονομικά προσβάσιμο και στα κατώτερα κοινωνικοοικονομικά στρώματα που είναι και η πολυπληθέστερη δυστυχώς ομάδα μίας κοινωνίας σήμερον. Τα αυτοκίνητα από μόνα τους στις αρχές του 20ου αιώνα με τέλη 19ου ήτο είδος πολυτελείας που μόνο οι εύποροι και ο στρατός διέθεταν. Σιγά σιγά χάρις την Αμερικανική General Motors και εν συνεχεία την Volkswagen ( αυτοκίνητο του Λαού ) που ίδρυσε ο Χίτλερ για να έχουν τα κατώτερα στρώματα αυτοκίνητα σε καλές τιμές άρχισαν οι εργάτες-αγρότες δειλά δειλά να αγοράζουν αυτοκίνητα. Έτσι θα γίνει και με τα ηλεκτροκίνητα αμάξια. Σιγά σιγά θα κυριαρχήσουν κάποτε όταν οι τιμές τους πέσουν.
Ήδη έχουν πέσει η τιμές. Το Tesla model 3 με την επιδότηση είναι πιο φθηνό από 3αρα bmw και Mercedes c class. Μην μου πεις ότι δεν κυκλοφουν στην Ελλάδα τέτοια αμάξια... To VW up αρχίζει με 12.000 ενώ ηλεκτρικό βγαίνει 19000 (με επιδότηση). Ένας e-corsa κανει 27000 όταν το αντίστοιχιχο με 100hp βενζίνη κανει 18000 ευρώ.

Το πρόβλημα αυτό δεν δημιουργήθηκε από μόνο του. Είναι απόρροια της κρίσης. Όσο ο λαός δεν έχει χρήματα δεν θα αγοράζει σύγχρονα ακριβά αυτοκίνητα. Κάθε τι καινούργιο είναι πάντα ακριβό. Η επιδότηση που δίνει η κυβέρνησις του Μητσοτάκη είναι για γέλια. 5.000 ευρώ για ένα αυτοκίνητο που κατά μέσο όρο κοστίζει 25.000 ευρώ. Δηλαδής 20.000 ευρώ. Μα σοβαρά; Που ζούμε; 20.000 ευρώ στις μέρες μας; Για την τάξιν μου 2.000 για κανένα μεταχειρισμένο και πολύ μας είναι. Όχι, αντιλαϊκά μέτρα δεν χρειάζονται, να φτιάξεις την οικονομία αυτής της χώρας χρειάζεται, να αυξηθεί το μέσο οικογενειακό εισόδημα να μειωθούν οι τιμές των ηλεκτροκινήτων και μετά με κίνητρα μια χαρά θα γίνει η μετάβασις εις την νέαν εποχήν. Η μαγκιά είναι να επιβάλλεις σκληρά μέτρα σε βιομηχάνους, εργοστασιάρχες κλπ να χρησιμοποιούν φίλτρα και να μη βγαίνουν τα επιβλαβή αέρα εις την ατμόσφαιραν. Αλλά οι φιλελεύθεροι πότε το έκαναν αυτό; Αφού εξυπηρετούν το κέρδος, μόνον οι εθνικιστές-πατριώτες νοιάζονται για το καλό του περιβάλλοντος της πατρίδος των και τα βάζουν και με την ανώτατη τάξιν. Κάποιοι για το κέρδος, κάποιοι για τη Πατρίδα.
Όταν αρχίζουν να απαγορεύουν παλιά αυτοκίνητα σε πόλεις η λύση του φθηνού μεταχειρισμένου με 2000 ευρώ δεν θα υπάρχει. Ότι εφαρμόζεται σε ευρωπαϊκές πόλεις αργά ή γρήγορα έρχεται και σε εμάς.

Η πιο value4money αυτή τη στιγμή είναι το υγραέριο. Φυσικό όποιος πήρε την πάτησε καθώς ταλαιπωρείται κάθε φορά που θέλει να ανεφοδιαστεί.
 

Skiyo

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο George αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,802 μηνύματα.

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, επαγγέλεται Web developer και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 16,689 μηνύματα.
Έχει κανείς εμπειρία από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά και συγκεκριμένα για τους χρόνους κατάθεσης της επιδότησης στο λογαριασμό τραπέζης;
Διαβάζω κάτι κουλά για 6 με 8 μήνες στο insomnia και φρικάρω :P
Τους έστειλα και e-mail (στο Κινούμαι Ηλεκτρικά), αλλά δεν περιμένω τίποτα παραπάνω από ένα εξαρτάται το φόρτο.

(δεν έχω κάνει ακόμα κάποιο αίτημα, από τον άλλο μήνα με Νοέμβρη)
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 26,968 μηνύματα.
Ford Mustang mach E= the best EV.
received_546301793324092.jpeg
 

EvanescenceQ

Επιφανές μέλος

Η EvanescenceQ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών. Έχει γράψει 14,181 μηνύματα.
Δεν ξέρω αν το διαβάσατε ,εγώ το διάβασα και το παραθέτω γιατί τα λέει όπως τα είδε εκ των έσω.Για πάρτε μια ιδέα.

"Viral έχει γίνει η ανάρτηση του Μάριου Παπαλουκά στο διαδίκτυο σχετικά με την εμπειρία του οδηγώντας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Όπως όλα δείχνουν το όνειρο του έγινε πραγματικότητα αλλά μετατράπηκε σε εφιάλτη εξηγώντας αναλυτικά τους λόγους. Η ανάρτηση του αναλυτικά:
ΜΗΝ ΞΑΝΑΚΟΥΣΩ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ Φανατικός οπαδός της ηλεκτροκίνησης έζησα μια 24ωρη εμπειρία (τόσο άντεξα) με ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ το πλεονέκτημα είναι ότι στα φανάρια «ρίχνεις στα αυτιά» και σε Φερράρι ακόμη. Και κάπου εδώ τελειώνουν όλα τα καλά της ηλεκτροκίνησης για τον ιδιοκτήτη. Ο σιωπηλός κινητήρας είναι και επικίνδυνος μέσα στα στενά διότι οι περαστικοί δε σε ακούν. ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ μιλάμε για ταλαιπωρία άνευ προηγουμένου. Ξεκίνησα για μικρό ταξιδάκι μέχρι τη Σπάρτη για δουλειά (άρα δεν είχα περιθώρια για σπατάλη χρόνου). Το αυτοκίνητο κοστίζει 40.000€ και είχε θεωρητική αυτονομία 350 χλμ. Αυτό φυσικά όπως έμαθα (the hard way), ισχύει μόνο αν οδηγείς με 90χλμ/ώρα. Οδηγούσαμε στα 120 έως 150 όπως όλος ο κόσμος. Με την ταχύτητα αυτή με το ζόρι κάνεις 200χλμ. Μέχρι να φτάσουμε στα Μέγαρα η φόρτιση κατέβηκε στο 75% οπότε ανησυχήσαμε κι αποφασίσαμε να ψάξουμε που έχει φορτιστές. Λοιπόν φορτιστές υπάρχουν μόνο στα Μέγαρα, στην Κόρινθο, στην Τρίπολη και έξω από τη Σπάρτη. ΟΜΩΣ οι φορτιστές αυτοί είναι 22ΚW και χρειάζονται 8 ώρες για να φορτίσουν πλήρως ένα μικρό ηλεκτρικό. Φορτιστές 50KW υπάρχουν ένας στα Μέγαρα κι ένας 20 χλμ από τη Σπάρτη (Πελλάνα). Αυτοί θέλουν 1,5 ώρες για πλήρη φόρτιση. Φορτίσαμε λοιπόν γύρω στα 45 λεπτά το αυτοκίνητο στα Μέγαρα και καθήσαμε όρθιοι πίνοντας μια πορτοκαλάδα. Με την ψυχή στο στόμα και διαπληκτιζόμενοι αν θα έπρεπε να το παρκάρουμε στην Τρίπολη και να πάρουμε το ΚΤΕΛ για σιγουριά, φτάσαμε Σπάρτη σχεδόν άδειοι και το βάλαμε σε φορτιστή 22KW που βρισκόταν 1 χλμ έξω από τη Σπάρτη και καλέσαμε ραδιοταξί για να πάμε στη δουλειά μας. Μετά από 4 ώρες φόρτισης επιστρέψαμε εκεί με ταξί μετά τη δουλειά μας και είχε φορτίσει στο 50%. Αφού δεν μπορούσαμε να φτάσουμε Αθήνα με μισό γέμισμα, αναγκαστικά ξανασταματήσαμε στην Πελλάνα στο φορτιστή των 50KW όπου μείναμε καμία ωρίτσα όρθιοι στο Κυλικείο μέχρι να φτάσει η φόρτιση στο 100%. Οδηγήσαμε προς Αθήνα με 90-100 χλμ την ώρα οπότε ενώ οδηγούσαμε αυτοκίνητο που «πατάει» και φερράρι, στο δρόμο μας περνούσαν και Zastava και μας μούτζωναν κιόλας που τους εμποδίζαμε.Θα μου πείτε ναι αλλά τουλάχιστον ταξιδεύεις φθηνα. Αμ δε, που ταξιδεύεις φθηνά. Το αυτοκίνητο παίρνει περίπου 60KW. Στον 50άρη φορτιστή στο δρόμο (που κάνει 1,5 ώρες να φορτίσει), το KW χρεώνεται περίπου 60λεπτά κι επομένως για ένα γέμισμα θέλεις 35€. Με αυτά τα 35€ κάνεις μετά βίας 200 χλμ αν οδηγείς σαν άνθρωπος. Δηλαδή για να κάνεις 400χλμ θέλεις 70€ !!! Πιο φθηνά πας με το LEXUS 450 hybrid, που είναι αμαξάρα SUV 3 τόνων.Με απλά λόγια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι παιχνίδια για πλούσια αγόρια που έχουν κανα-δύο άλλα αυτοκίνητα για να κάνουν τη δουλειά τους και θέλουν κι ένα ακόμη πολύ ακριβό παιχνίδι για να «ρίχνουν» στα φανάρια στις φερράρι, στα παπάκια και στα βεσπάκια.Αν το θέλετε για κανονικό αυτοκίνητο, ξαναδέστε το σε 10 χρονάκια. Μέχρι τότε μια χαρά είναι τα υβριδικά."

(απο δημοσίευση στο Fb)

Η δικιά μου γνώμη? Μπορεί να μας λένε για επιδότηση κλπ όμως πιστεύω ότι ως χώρα δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι για μετάβαση στο ηλεκτρικό 100% εξ ολοκλήρου.Το κόστος και οι σταθμοί φόρτισης ? Και όσα λέει η ανάρτηση πιστεύω.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Monte Cristo

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Mad Max αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,336 μηνύματα.
Πάρε ηλεκτρικό, είπαν...
Μπορεί να είναι πολύ πιο ακριβό στην αγορά του αλλά κάνεις οικονομία, είπαν...
Κάνεις απόσβεση γρήγορα το ρεύμα είναι φθηνό, είπαν...

 

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,774 μηνύματα.

Οι "αυτοκίνηση στην Ελλάδα" απαντάνε στον τυπά. Ο τυπάς ξέροντας τα αρνητικά της αυτοκίνησης πήρε ακραίο σενάριο για να τονίσει τα αρνητικά της αυτοκίνησης και το τράβηξε στα μαλιά.
 

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,774 μηνύματα.
Το αυτοκίνητο που έδειξε το δρόμο στην ηλεκτροκίνηση αποσύρεται.
 

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,774 μηνύματα.
νέο πρόγραμμα επιδότησης
 

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,774 μηνύματα.
:laugh: Αυτή τη στιγμή δείχνουν την πορεία του project Astypalea.
333.png

Παρά τη μεγάλη επιδότηση πήραν ηλεκτροκίνητα VW μόλις 8 άτομα. Παρόλα αυτά αυτοφλεξάρονται.
.
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 26,968 μηνύματα.
Ποσό πιο Σοσιαλιστικό κράτος θα γίνει η Ευρωπαϊκή ένωση;; Παρεμβαίνουν οι κυβερνήσεις στο να αγοράζουμε ηλεκτρικά οχήματα αλλιώς έχει πρόστιμο.😑😑

we born in a free economy and we will remain free.
 
Τελευταία επεξεργασία:

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, επαγγέλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 17,295 μηνύματα.
Σε αυτούς τους καιρούς που τα ελληνικά ( και τα ευρωπαϊκά ) νοικοκυριά τσακίζονται και ούτε τα βασικά προϊόντα πλέον δεν μπορούν να αγοράσουν το να μιλάμε για ηλεκτροκίνηση είναι τουλάχιστον γελοίο. Για να μη μιλήσουμε για τις πενιχρές επιδοτήσεις που γίνονται. Έχουν στόχο να απαγορεύσουν και τη χρήση βενζινοκίνητων αυτοκινήτων για τη πράσινη ανάπτυξη. Μιλάμε για απόλυτες ανοησίες.

Θέλετε ηλεκτροκίνηση; Που όχι ότι είναι πιο φιλική στο περιβάλλον αλλά τέλος πάντων. Δουλειές με βιώσιμους μισθούς για όλους και προσιτές τιμές του προϊόντος. Άλλη λύση δεν υπάρχει. Τέλος. Έχει ο κόσμος το 2022 να σκάει 20+ χιλιάρικα σε αμάξια....Δεν έχουμε ΠΑΣΟΚΑΡΑ.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top