Να παίρνει η γυναίκα το επίθετο του συζύγου;

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.106 μηνύματα.
Η αλήθεια είναι δεν έχω καταλάβει ακριβώς τι εννοεί η θεματοθετρια.

Πολλές φορές ο κόσμος δεν έχει και σωστή γνώση γραμματικής, κάνει λάθη εν άγνοια του επειδή έτσι είναι συνηθισμένη τοπικα η λεξη.
Μπερδεύει τις καταλήξεις. Και υπάρχουν άπειρα παραδείγματα στην καθημερινότητα.
Τα ε[ιθετα των γυβαικων ειναι γενικη κτηρτικη βρε καρδουλα μου..δςς και το δικο μου ποστ που εβαλα.Η ΜΑΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ.ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ.Γενικη κτητικη.
 

Grand Duchess

Περιβόητο μέλος

Η Grand Duchess αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 6.414 μηνύματα.
Το ίδιο θα σεβαστείς και θα αποδεχτείς (εν τέλει) το όνομα Βλάχου. Δες τώρα μέσα σου αν έχεις διαφορά να το κάναμε Βλάχα. Ειλικρινά δεν σε προκαλεί να το αποκρούσεις, να μην το δεχτείς;
Αν ναι, τότε
Κορίτσι μου είμαι βλάχα (με την δική μας γλώσσα) κανονικά στην καταγωγή, νομίζεις θα γελούσα αν το άκουγα σε επίθετο; Σαφώς και όχι.
 

linuxman

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο linuxman αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 54 ετών. Έχει γράψει 167 μηνύματα.
Κάπου πρέπει το πράγμα να έχει ένα "ταβάνι", όμως...Οκ. Δεν παίρνουμε του συζύγου πλέον. Του πατέρα που ενοχλεί ; Ναι, του πατέρα μου είμαι...Αυτός με έφερε στον κόσμο...

Και στην τελική, σίγουρα θα υπάρχουν τρόποι αν κάποιος δε θέλει να κουβαλάει το πατρικό του (για τους χ,ψ λόγους...) να "πάρει" κάποιο άλλο. Όλο και κάποιο "παράθυρο" θα υπάρχει...

Αλλά εσείς γιατί τόσο κόπτεστε ; Για εμάς (γενικά...) ; Μήπως, κατά βάθος, σας ενοχλεί που κουβαλάτε το πατρικό σας ;
Είσαι σίγουρη ότι απευθύνεσαι σε μένα με βάση κάτι που ισχυρίζομαι;

Γιατί με αυτό που γράφεις βγαίνει το συμπέρασμα ότι έγραψα πως κανένας άνθρωπος δεν έχει πατέρα.

Όταν μιλάς στον πληθυντικό το κάνεις από κανόνα ευγενείας ή με κατατάσσεις σε4 κάποια ομάδα; Εμείς που λέμε αυτά ας πούμε;



Άντε και το είπες από ευγένεια, γιατί την κλωτσάς αμέσως πιο κάτω; Τι σε νοιάζει εσένα αν με ενοχλεί που κουβαλάω το πατρικό μου;
 

Grand Duchess

Περιβόητο μέλος

Η Grand Duchess αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 6.414 μηνύματα.
Τα ε[ιθετα των γυβαικων ειναι γενικη κτηρτικη βρε καρδουλα μου..δςς και το δικο μου ποστ που εβαλα.Η ΜΑΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ.ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ.Γενικη κτητικη.
Α κατάλαβα τι εννοείς.
Άρα θα προτιμούσατε Μαρία Παπαδοπούλα ή Παπαδόπουλη; Σωστά;
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.106 μηνύματα.
Ξαναλεω όμως δεν υπάρχει λόγος γι'αυτη την αλλαγή.
Γιατί είναι Βλάχος-Βλαχου.
Γιατί έχουμε συνδέσει μόνο την κατάληξη -α -η στα ελληνικά επίθετα;
ΞΑΝΑΛΕΩ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟς ΔΙΟΤΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ..ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ.


https://imegsevee.gr/wp-content/uploads/2013/07/odigos_enisxisi_gynaikon.pdf
[..]Το θέμα του επωνύμου, και η μη επιτευχθείσα ακόμη, σχεδόν σε παγκόσμια κλίμακα, ισότητα των επωνύμων των γυναικών μετά το γάμο ή μετά τη λύση προϋπάρξαντος γάμου, εκτός από ουσιαστικό, μια και το όνομά μας είναι ο τρόπος με τον οποίο υπάρχουμε στη δημόσια ζωή και αποκτούμε έννομες σχέσεις, είναι και άκρως συμβολικό: H αλλαγή του επωνύμου, καθώς και η χρήση της γενικής για τα επώνυμα των γυναικών στις γλώσσες που έχουν γενική πτώση, συμβολίζει ότι η γυναίκα δεν είναι παρά ένα «κτήμα», ένα «αγαθό», επιδεχόμενο ιδιοκτησίας και συνεπώς, η αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος από τον πατέρα στο σύζυγο, πρέπει να απεικονίζεται στο επώνυμό της[..]

Δεν ξερω ποσο μεγαλα να τα βαλω μπας και τα διαβασεις.
 

Υδροχόος

Περιβόητο μέλος

Η Χριστίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 6.026 μηνύματα.
Ναι ενοχλει.Αντι να εισια κτημα του αντρα εισια του πατερα.
Εσενα δεν σε ενοχλει διοτι δεν εισαι υπερμαχος της πραγματικης ισοτητας...ΑΣΕ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ 2 ΓΙΟΥς.Γιατι να σε απασχολει;
Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΟΤΗΤΑ ΟΜΩΣ ΠΡΩΤΑ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ.
Άρχισες...τα ίδια. Και με συγχωρείς. Για κτήματα και αμπέλια...

Δηλαδή...με το να φέρω το επώνυμο τού πατέρα μου είμαι και κτήμα του ; Με την κακή έννοια που εσύ αποδίδεις στον όρο ; Δεν αντιμετωπίζουν όλοι οι γονείς σαν κτήματα τα παιδιά τους. Εσένα ως...κτήμα σε αντιμετώπιζαν ;

Ένα γιο έχω. Αλλά λίγη σημασία έχει...
 

Υδροχόος

Περιβόητο μέλος

Η Χριστίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 6.026 μηνύματα.
Άντε και το είπες από ευγένεια, γιατί την κλωτσάς αμέσως πιο κάτω; Τι σε νοιάζει εσένα αν με ενοχλεί που κουβαλάω το πατρικό μου;
Κι εσένα τι σε νοιάζει...που οι φεμινίστριες παρέλειψαν αυτό ;
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.106 μηνύματα.
Άρχισες...τα ίδια. Και με συγχωρείς. Για κτήματα και αμπέλια...

Δηλαδή...με το να φέρω το επώνυμο τού πατέρα μου είμαι και κτήμα του ; Με την κακή έννοια που εσύ αποδίδεις στον όρο ; Δεν αντιμετωπίζουν όλοι οι γονείς σαν κτήματα τα παιδιά τους. Εσένα ως...κτήμα σε αντιμετώπιζαν ;

Ένα γιο έχω. Αλλά λίγη σημασία έχει...
Εγραψα και εβαλα λινκ πιο πανω.ΔΕΝ ΘΑ ΛΕΩ ΤΑ ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΙΔΙΑ.ΝΑΙ...ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΔΕΙΧΝΙ ΠΟΙΑΝΟΥ ΚΤΗΜΑ ΕΙΣΑΙ.
ΝΑΙ..ΕΝΟΧΛΕΙ.Αυτους που θελουν πραγματικη ισοτητα και αυτους που ξερΟυν ΤΙ ΕΣΤΙ ΛΟΓΟΣ ,ΤΙ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ..ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΤΙ ΖΗΜΙΑ ΚΑΝΕΙ.
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.106 μηνύματα.
Κι εσένα τι σε νοιάζει που οι φεμινίστριες...δεν έκαναν αυτό ;
Μα το εκαναν..αλλα μαλλον θελει να θαψει τις φεμινιστριες.ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ.Διοτι εμενα δεν μου εχει πει τιποτα για το λινκ που εβαλα και δειχνω οτι ΕΙΝΑΙ ΖΗΤΗΜΑ ΠΟΥ ΘΕΤΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΕΜΙΝΙΣΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙς ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ.
 

Grand Duchess

Περιβόητο μέλος

Η Grand Duchess αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 6.414 μηνύματα.
ΞΑΝΑΛΕΩ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟς ΔΙΟΤΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ..ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ.
Τι να σου πω βρε πουπουλινα, οκ γλωσσολογικά ισχύει αυτό που λες. Να αλλάξουμε όμως επίθετα από το πουθενά τώρα για την κατάληξη θα είναι αντίθετο με τον σκοπό την επιθέτων. Εκτός αν υιοθετήσουμε σύστημα επιθέτων ουδέτερου γένους.
Έχετε δίκιο ότι είναι φασαρία που η γλώσσα μας έχει γένη τόσα πολλά (και τα γερμανικά έχουν αλλά τα επίθετα έχουν μια βερσιόν), οι περισσότερες γλώσσες έξω έχουν μόνο μια μορφή επιθέτου. Μόνο οι σλαβικές χώρες είναι παρόμοιες με εμάς.
 

Υδροχόος

Περιβόητο μέλος

Η Χριστίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 6.026 μηνύματα.
Μα το εκαναν..αλλα μαλλον θελει να θαψει τις φεμινιστριες.ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ.Διοτι εμενα δεν μου εχει πει τιποτα για το λινκ που εβαλα και δειχνω οτι ΕΙΝΑΙ ΖΗΤΗΜΑ ΠΟΥ ΘΕΤΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΕΜΙΝΙΣΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙς ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ ΤΗΣ ΙΣΟΤΗΤΑΣ.
Επειδή δεν έχω όρεξη να διαβάσω όλα αυτά, να σε ρωτήσω κάτι, μήπως το ξέρεις...

Αν εμένα ο πατέρας μου, π.χ. είχε περιουσία και πέθανε χωρίς να μου την γράψει, τί πρέπει να κάνω ; Την διεκδικώ ή όχι ; Ή άλλο οι...κληρονόμοι κι άλλο τα "κτήματα" ;

Το επώνυμο είναι και κληρονομιά, λοιπόν. Χωρίς δράκους από πίσω...
 

linuxman

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο linuxman αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 54 ετών. Έχει γράψει 167 μηνύματα.
Ξαναλεω όμως δεν υπάρχει λόγος γι'αυτη την αλλαγή.
Γιατί είναι Βλάχος-Βλαχου.
Γιατί έχουμε συνδέσει μόνο την κατάληξη -α -η στα ελληνικά επίθετα;
Ναι τι με αυτό; Κακώς έχουμε συνδέσει αυτές τις καταλήξεις; Γιατί όμως δεν βλέπεις αυτό που λέω; Την κατάληξη ου; Και αυτήν σε ελληνικά επίθετα την βάζουμε και εν προκειμένω στη γενική πτώση αρσενικού (η αντίστοιχη σε θηλυκού είναι ης)
Κορίτσι μου είμαι βλάχα (με την δική μας γλώσσα) κανονικά στην καταγωγή, νομίζεις θα γελούσα αν το άκουγα σε επίθετο; Σαφώς και όχι.
Επιχειρηματολογώ γενικά. Δεν ήσουν εσύ το θέμα. Πιστεύω κατάλαβες την ερώτηση.
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.106 μηνύματα.
Και συνεχιζω απτοητη.Βριθει το ιντερνετ απο αρθρα που μλανε για αυτο το ζητημα.
Οποτε ο φιλος μας ο θεματοθετης ειτε ειχε αγνοια, ειτε εκ του πονηρου παει να ακυρωσει τα φεμινιστικα κινηματα.
ΠΑΝΤΩΣ Ο ΤΙΤΛΟΣ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ.
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΕΥΣΤΟΧΟ ΑΡΘΡΟ

https://www.badarts.gr/2011/12/μαρία-παπαδοπούλου-ή-μαρία-παπαδόπου/

Φίλες και φίλοι, καλή σας μέρα
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί το θηλυκού γένους επώνυμο είναι σε πτώση γενική και όχι ονομαστική όπως το αρσενικό; Θα ήταν σωστό ή λάθος από γραμματικής άποψης να λέγαμε Μαρία Παπαδόπουλος; Γιατί πολλά επώνυμα αρσενικού γένους είναι και αυτά σε γενική και όχι σε ονομαστική; (Αντωνίου, Παπαδημητρίου, Παπασωτηρίου κ.α.). Τι δηλώνουν οι καταλήξεις των επωνύμων; (-ίδης, -ιάδης, -άκης, -πουλος κ.α.)

Με αυτά τα ερωτήματα θα ασχοληθούμε σήμερα, φίλες και φίλοι.

Στο χωριό μου, αλλά και σε άλλα χωριά, σώζονται επιτύμβιες στήλες που γράφουν το όνομα του νεκρού ή της νεκρής χωρίς επώνυμο και χρονολογία: όνομα και πατρώνυμο ή όνομα και μητρώνυμο. Οι στήλες αυτές γράφηκαν πριν το 1922, πριν προσαρτηθεί η Θράκη στο Ελληνικό Κράτος. Από τα πρώτα πράγματα που έκανε το Κράτος ήταν να μοιράσει σημαίες και να καταγράψει τον πληθυσμό με επώνυμο. Λέγεται ότι όταν είδαν τις σημαίες, δεν κατάλαβαν τι είναι και τις έφτιαξαν ρούχα. . .Τώρα με την κρίση, πόσα σουτιέν άραγε να βγάζει μια σημαία;

Το επώνυμο είναι ένας τρόπος καταγραφής, αρπαγής και παρακολούθησης/επιτήρησης των υπηκόων από το Κράτος. Νομίζω πως είναι σαφές. Με το ονοματεπώνυμο και το πατρώνυμο, καθίσταται κάποιος πολύ συγκεκριμένος, παρατηρήσιμος, επιτηρήσιμος, ανεπανάληπτος θα έλεγα! Εάν προσθέσουμε και το μητρώνυμο, τότε η συνωνυμία περιορίζεται σχεδόν ολοκληρωτικά. Γιατί όμως να προηγείται το όνομα του πατέρα;

Όταν γύρισα στο χωριό μου, το 1997, μετά από 31 χρόνια, οι γέροι με ρωτούσαν, πχιανού ίσι σι; και οι γριές, πχιανίς ίσι σι; Απαντούσα με το όνομα και το

παρατσούκλι, όχι το επώνυμο. Διότι μπορεί το Κράτος να έδωσε στους υπηκόους του ένα επώνυμο, αυτοί όμως συνέχιζαν να επικοινωνούν με τα παρατσούκλια τους, πολλά από τα οποία βέβαια έγιναν επώνυμα, όχι όμως όλα. Εννοείται ότι τα παρατσούκλια συνέχιζαν να παράγονται και μετά την απόκτηση επωνύμου. Στις πόλεις δεν παράγονται πια παρατσούκλια, η γυναίκα/σύζυγος όμως έχει το δικαίωμα και την ελευθερία να κρατάει το πατρικό της επώνυμο και το παιδί να έχει δυο επώνυμα ή ένα από τα δύο. Κατακτήσεις; Σιγά τα ωά!

Εν τω μεταξύ, δίπλα στο όποιο επώνυμο της γυναίκας, μπαίνει και η διευκρίνηση: το γένος τάδε. Γένος! Να που αγγίξαμε, φίλες και φίλοι, τον πυρήνα του προβλήματος. Κι όταν λέμε γένος, εννοούμε κληρονομιά, εννούμε ιδιοκτησία, εννοούμε έλεγχο της σεξουαλικής ζωής. Πριν το εξετάσουμε διεξοδικά, ας δούμε πως το επώνυμο διαιωνίζει την πατριαρχία (ως εργαλείο του Κράτους, όπως είδαμε).


Ας δούμε πρώτα το θηλυκού γένους και γενικής πτώσης επώνυμο. Τι σημαίνει Μαρία Παπαδοπούλου; Σημαίνει ότι αυτή η Μαρία είναι κόρη του Παπαδόπουλου κι αν παντρευτεί τον Αντωνόπουλο θα λέγεται Μαρία Αντωνοπούλου και θα είναι η γυναίκα του Αντωνόπουλου. Η γενική είναι γενική κτητική, δηλαδή δηλώνει τον κτήτορα, τον κάτοχο. Η Μαρία Παπαδοπούλου είναι κτήμα του Παπαδόπουλου ή του Αντωνόπουλου. Τώρα μπορεί να μην είναι, αλλά δεν είμαι και πολύ βέβαιος, όπως θα διασαφηνίσω παρακάτω. Έχουμε συνηθίσει τόσο πολύ αυτή τη γενική, που το Μαρία Παπαδόπουλος μας φαίνεται παράξενο, παράδοξο. Και όμως! Το παράδοξο δεν είναι η ονομαστική αλλά η γενική; Γιατί στο αρσενικό γένος, δεν μας φαίνεται παράδοξο η ονομαστική;

Θα μου πείτε ότι η κατάληξη -ος δηλώνει αρσενικό γένος. Μη μου πείτε! Η οδός, η άμμος, η ψήφος είναι αρσενικού γένους; Η υπουργός, η δικηγόρος, η οικονόμος; Η κατάληξη -ος δεν δήλωνε το αρσενικό αλλά και τα δύο γένη, την εποχή που δεν γινόταν διάκριση του γένους. Απομεινάρια αυτής της μη διάκρισης υπάρχουν πολλά (ο, η, διεθνής, η άμμος), στην Ιλιάδα μάλιστα θεός και ίππος δηλώνουν και τα δύο γένη. Οι τύποι θεά και θέαινα είναι μεταγενέστερα και επικράτησαν, με αποτέλεσμα η κατάληξη -ος να δηλώνει μόνο το αρσενικό γένος. Και λέγανε ‘ο εύπορος, η εύπορος’. Μετά έγινε ‘η εύπορη’.

Ασφαλώς και θα μπορούσαμε να λέγαμε Μαρία Παπαδόπουλος, γραμματικά δεν έχει απολύτως κανένα πρόβλημα. Διατηρείται όμως η γενική. Γιατί άραγε;
Οποτε ειναι ζητημα εννοειται των φεμινιστριων ασυζητητη...και επισης ειναι ξεκαθαροι οτι δειχνει ποοπσ πατριαρχικη και πισω ειναι η κοινωνια ,μας.
ΤΑ ΦΙΛΙΑ ΜΟΥ.
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.106 μηνύματα.
Επειδή δεν έχω όρεξη να διαβάσω όλα αυτά, να σε ρωτήσω κάτι, μήπως το ξέρεις...

Αν εμένα ο πατέρας μου, π.χ. είχε περιουσία και πέθανε χωρίς να μου την γράψει, τί πρέπει να κάνω ; Την διεκδικώ ή όχι ; Ή άλλο οι...κληρονόμοι κι άλλο τα "κτήματα" ;

Το επώνυμο είναι και κληρονομιά, λοιπόν. Χωρίς δράκους από πίσω...
Διαβασε παραπανω και ασε τις δικαιολογιες.Αμα δεν σουα ρεσει το διαβασμα μην εχεις αποψη σε κατι που δεν ξερεις γιατι βαριεσαι να διαβασεις ομως,.
 

Υδροχόος

Περιβόητο μέλος

Η Χριστίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 6.026 μηνύματα.

Guest 376555

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Linuxman, νομίζω οι απαντήσεις που πήρες καθώς και η αυτοαναφορικότητα αυτών δείχνει ξεκάθαρα γιατί δεν έχει αλλάξει κάτι.

Κανείς δε θέλει να καταλάβει ότι κάτι τόσο μικρό μπορεί να είναι τόσο σημαντικό. Τρέχουν όλοι δήθεν να κλάψουν για το θύμα σε κάθε γυναικοκτονια και παράλληλα συντηρούν και το σύστημα που θρέφει αυτή τη νοοτροπία. Μην αλλάζετε το ένα, μην αλλάζετε το άλλο, υπάρχει κι ένα ταβάνι! (Ποιο είναι, για πείτε μας), αλλά το κακόμοιρο το θύμα, μα πώς φτάσαμε ως εδώ;

Όπως μας έκανε ένας πατέρας, μας έκανε και μια μάνα. Πρόοδος δε ξέρω αν είναι, αφού τόσο κόπτεστε, πάντως όπως αναγνωρίζω τον πατερούλη μου έτσι θα ήθελα να μπορώ να τιμήσω και την μητέρα μου ή έστω, να λέγομαι Παπαδοπούλη όπως και ο αδερφός μου θα λεγόταν Παπαδόπουλος, και όχι Παπαδοπούλου.
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.106 μηνύματα.
Ώπα...φίλη μου. Μη μου μιλάς έτσι, όμως...

Με το στανιό τίποτα δεν γίνεται...

Κάτσε εσύ και χτυπήσου. Έχω πιο σοβαρά πράγματα ν' ασχοληθώ...
Μια χαρα σου μιλαω.Ουτε σε εβρισα ουτε σε προσβαλα.Οταν λες ομως οτι βαριεσαι να διαβασεις..οκ παγαινε καλια σου και μην εκφραζεις αποψη σ εκατι που δεν ξερεις και βαριεσαι να διαβασεις Απλα πραγματα.
 

linuxman

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο linuxman αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 54 ετών. Έχει γράψει 167 μηνύματα.
Κι εσένα τι σε νοιάζει...που οι φεμινίστριες παρέλειψαν αυτό ;
Οι φεμινίστριες είναι αόριστη έννοια συγκριτικά με ένα πρόσωπο που αναφερόμαστε. Αν θεωρείς ότι ο τίτλος αναφέρεται αποκλειστικά σε σένα γιατί ταυτίζεσαι (και εγώ ταυτίζομαι με διάφορες έννοιες όταν θα δω ένα τίτλο, ανθρώπινο είναι) δεν θέλω τέτοια απάντηση. προσωπική εννοώ.
Έθεσα ένα θέμα χωρίς να το προσωποποιώ. Και φτάνουμε στο γιατί. Επειδή θέλω μία υγιή κοινωνία και έχω και τα κριτήριά μου γι αυτό. Ένα βασικό είναι η σημειολογία.
 

Grand Duchess

Περιβόητο μέλος

Η Grand Duchess αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 6.414 μηνύματα.
Την κατάληξη ου; Και αυτήν σε ελληνικά επίθετα την βάζουμε και εν προκειμένω στη γενική πτώση αρσενικού (η αντίστοιχη σε θηλυκού είναι ης)
Πάντως θα είχε ενδιαφέρον να κοιτάξουμε τοπολογικα πως πάει γιατί έχω ακούσει και πολλούς άνδρες να έχουν "Παπαδοπούλου" (να τελειώνουν με ου) τα επίθετα τους και να έχουν ίδιο με των γυναικών.

Μάριος γιος του Παπαδόπουλου→ Μάριος Παπαδοπούλου
Μαρία κόρη του Παπαδόπουλου → Μαρία Παπαδοπούλου.

Θα εξυπηρετούσε και τον σκοπό της οικογενειακής καταγραφής και της ισότητας που θέσατε θεωρώ έτσι.
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλλεται Ζωγράφος και μας γράφει από Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 32.106 μηνύματα.
Linuxman, νομίζω οι απαντήσεις που πήρες καθώς και η αυτοαναφορικότητα αυτών δείχνει ξεκάθαρα γιατί δεν έχει αλλάξει κάτι.

Κανείς δε θέλει να καταλάβει ότι κάτι τόσο μικρό μπορεί να είναι τόσο σημαντικό. Τρέχουν όλοι δήθεν να κλάψουν για το θύμα σε κάθε γυναικοκτονια και παράλληλα συντηρούν και το σύστημα που θρέφει αυτή τη νοοτροπία. Μην αλλάζετε το ένα, μην αλλάζετε το άλλο, υπάρχει κι ένα ταβάνι! (Ποιο είναι, για πείτε μας), αλλά το κακόμοιρο το θύμα, μα πώς φτάσαμε ως εδώ;

Όπως μας έκανε ένας πατέρας, μας έκανε και μια μάνα. Πρόοδος δε ξέρω αν είναι, αφού τόσο κόπτεστε, πάντως όπως αναγνωρίζω τον πατερούλη μου έτσι θα ήθελα να μπορώ να τιμήσω και την μητέρα μου ή έστω, να λέγομαι Παπαδοπούλη όπως και ο αδερφός μου θα λεγόταν Παπαδόπουλος, και όχι Παπαδοπούλου.
Μια χαρα υπαρχει το -Ος σε γυναικειο φυλο.
Θα μου πείτε ότι η κατάληξη -ος δηλώνει αρσενικό γένος. Μη μου πείτε! Η οδός, η άμμος, η ψήφος είναι αρσενικού γένους; Η υπουργός, η δικηγόρος, η οικονόμος; Η κατάληξη -ος δεν δήλωνε το αρσενικό αλλά και τα δύο γένη, την εποχή που δεν γινόταν διάκριση του γένους. Απομεινάρια αυτής της μη διάκρισης υπάρχουν πολλά (ο, η, διεθνής, η άμμος), στην Ιλιάδα μάλιστα θεός και ίππος δηλώνουν και τα δύο γένη. Οι τύποι θεά και θέαινα είναι μεταγενέστερα και επικράτησαν, με αποτέλεσμα η κατάληξη -ος να δηλώνει μόνο το αρσενικό γένος. Και λέγανε ‘ο εύπορος, η εύπορος’. Μετά έγινε ‘η εύπορη’.

Ασφαλώς και θα μπορούσαμε να λέγαμε Μαρία Παπαδόπουλος, γραμματικά δεν έχει απολύτως κανένα πρόβλημα. Διατηρείται όμως η γενική. Γιατί άραγε;

Οποιος δεν το καταλαβαινει αυτο...ΕΙΝΑΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΡΙΤΗΣ.
Κια θα ξαναπω οτι σαφως και εχουν ασχοληθει τα φεμινιστικα κινηματα με αυτο.Το απεδειξα.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top