underwater
Περιβόητο μέλος


Βεβαια θα θεωρουσα υπερβολη να μπουν τα αρχαια ελληνικα απο το γυμνασιο, απο τη στιγμη, που παρατηρουσα και παρατηρω, οτι πηγαινουν τα παιδια στο λυκειο και δεν κατεχουν καν τα νεα ελληνικα..
Ας γνωριζει κανεις σε ικανοποιητικο επιπεδο τη νεοελληνικη γλωσσα και ας εχουν παρει μια μυρωδια απο τα αρχαια....
Νεράιδα τα αρχαία υπάρχουν από Ά Γυμνασίου και για μένα δεν είναι κακό. Είναι αρκετά απλά και τέλος πάντων αφού η υποχρεωτική εκπαίδευση τελειώνει στο Γυμνάσιο ορθώς υπάρχουν στις συγκεκριμένες τάξεις.
Όσον αφορά Γενική Παιδεία στο Λύκειο θα ήμουν θετική μόνο αν
- τα μαθήματα ήταν σε πιο απλά επίπεδα
- έδιναν εφαρμογή ΕΜΦΑΝΗ στην πραγματική ζωή για τον μέσο μαθητή
- τα υποχρεωτικά έπιαναν λιγότερο χρόνο
- υπήρχαν περισσότερα επιλογής στο αναλυτικό για να μάθουν τα παιδιά καινούρια πράγματα και να διευρύνουν τους ορίζοντές τους.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fielda
Πολύ δραστήριο μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
lugar
Πολύ δραστήριο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ηρώ
Διακεκριμένο μέλος


Ω ξειν, αγγέλειν τις γονεύσει...ότι τήδε κείμεθα, τοις κείνων χρήμασι τρεφόμενοι.
όποιος θέλει μετάφραση να μου πει![]()
Εγώ! Για πες...

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Klaus
Διάσημο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ηρώ
Διακεκριμένο μέλος


Το ρ. αυδώ σήμαινε μιλώ, υμνώ.
εξ΄ου και το "άναυδος"
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ηρώ
Διακεκριμένο μέλος


στερητικό νη + εσθίω αυτός που δεν έφαγε, νηστικός
τα εστιατόριο/συνεστίαση προέρχεται από την εστία = οίκος και όχι από το εσθίω
Από το έδω -> έδεσμα , εδώδιμος (το οποίο δε σημαίνει εγχώριος όπως έχω ακούσει κάποιες φορές να το χρησιμοποιούν, αλλά φαγώσιμος)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
paokman
Νεοφερμένο μέλος


ΥΓ. Είχα πάει επίσκεψη σε ένα Ρωμαιοκαθολικό μοναστήρι κάπου έξω από την γαλλική πολίχνη Besancon κι ο μοναχός μας υποδέχθηκε Ελληνιστί! (Με εραμιακή προφορά μεν, αλλά τα έπαιζε στα δάχτυλά του!)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


H εκμάθηση της Aρχαίας Eλληνικής, εκτός από μέσο διατήρησης της γλωσσικής παράδοσης, αποτελεί όπλο κατά της δυσλεξίας και άλλων μαθησιακών δυσκολιών, φαινόμενα που κάνουν έντονα την εμφάνισή τους τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τα συμπεράσματα τριετούς έρευνας του Aνοικτού Ψυχοθεραπευτικού Kέντρου και του Iνστιτούτου Διαγνωστικής Ψυχολογίας. Tα παιδιά που διδάσκονται μαθήματα Aρχαίων Eλληνικών αποκτούν σημαντικό πλεονέκτημα, έναντι αυτών που δεν παρακολουθούν, στην αντιγραφή σχημάτων, διάκριση γραφημάτων, μνήμη σχημάτων και εικόνων καθώς και στη δοκιμασία συναρμολόγησης αντικειμένων, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας.
«Mαθαίναμε περισσότερα γράμματα όταν πηγαίναμε εμείς σχολείο» λέει στην «K» ο 67χρονος Γιώργος Kαραντινός, συνταξιούχος μαθηματικός, ο οποίος εξομολογείται ότι «μέχρι σήμερα εξακολουθώ να χρησιμοποιώ όλους τους τόνους και τα πνεύματα σε όλα μου τα χειρόγραφα». Παράλληλα παραδέχτηκε ότι «όταν τα παιδιά μου έπρεπε να μάθουν τη χρήση τόνων και πνευμάτων στη γλώσσα, δυσκολεύτηκαν αρκετά, ενώ εμένα μου φαινόταν περίεργη η υπερπροσπάθεια που κατέβαλλαν για να μάθουν Aρχαία Eλληνικά». Oι σημερινοί μαθητές έρχονται σε επαφή με την Aρχαία Eλληνική γλώσσα στην πρώτη τάξη του γυμνασίου όπου κάνουν και την πρώτη τους γνωριμία με την... ψιλή, τη δασεία και την περισπωμένη. «Θα ξέραμε καλύτερα την αρχαία γλώσσα αν την μαθαίναμε από μικρότερη ηλικία, ενώ θα αποκτούσαμε καλύτερη αίσθηση της σύγχρονης γλώσσας και της ορθογραφίας» εκτιμά ο 17χρονος Γιώργος Δημητρίου, μαθητής B΄ Λυκείου, ο οποίος θέλει να σπουδάσει Φυσική. Kαι ο δύο κάνουν λόγο για την ευκολία με την οποία μαθαίνει ένα άτομο το πολυτονικό σύστημα σε νεαρή ηλικία, ενώ η έρευνα του Aνοικτού Ψυχοθεραπευτικού Kέντρου προσθέτει ένα ακόμη στοιχείο. H εκμάθηση της ιστορικής ορθογραφίας, όπως αποδεικνύουν τα ευρήματα της μελέτης, συμβάλλει στη βελτίωση της ψυχοεκπαιδευτικής ανάπτυξης του παιδιού σε καίριους τομείς, όπως είναι οι αντιληπτικές και οπτικές ικανότητες, λειτουργίες που συνδέονται άμεσα με την εμφάνιση της δυσλεξίας. H έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 50 (αγόρια και κορίτσια) παιδιά ηλικίας 6 έως 9 ετών, τα οποία φοιτούσαν σε δημόσια σχολεία της Aττικής και ανήκαν σε οικογένειες με κοινό μορφωτικό και οικονομικό επίπεδο, ενώ παρακολουθούσαν παρόμοιες εξωσχολικές δραστηριότητες. Oι δύο ομάδες ήταν απόλυτα «συμβατές» μεταξύ τους, με μοναδική διαφορά ότι η μία παρακολουθούσε δύο ώρες εβδομαδιαίως μαθήματα Aρχαίων Eλληνικών. Tα παιδιά αξιολογήθηκαν πριν από την έναρξη του σχολικού έτους και μετά την ολοκλήρωσή του, και τα αποτελέσματα ήταν τα προαναφερόμενα.
Aξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι μετά την κατάργηση του πολυτονικού συστήματος, που δεν συνοδεύτηκε από καμία απολύτως επιστημονική μελέτη, καταγράφηκε μεγάλη αύξηση κρουσμάτων μαθησιακών διαταραχών.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
paokman
Νεοφερμένο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Ήμουν τριτοδεσμίτισσα κι έφτασα καλοκαίρι πριν την τρίτη λυκείου στο φροντιστήριο να μάθω απλούς κανόνες που είχα μάθει στο γυμνάσιο κι είχα ξεχάσει. Ήταν λοιπόν μια καθηγήτρια που μας έμαθε όλους τους κανόνες γραμματικής και συντακτικού από την αρχή. Από τα πιο απλά - που την κοροϊδεύαμε - ως τα πιο σύνθετα. Έχω ακόμα το τετράδιο με όλους τους κανόνες με τη σειρά.
Αυτό που έμαθα τότε και δεν ήξερα - κανείς δεν μπήκε στον κόπο να μας το πει - ήταν οτι η αττική σύνταξη είναι η σωστή!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Alessandra
Διάσημο μέλος


Ευχαριστώ.
Δεν ξέρω αν είναι ετούτο το κατάλληλο νήμα για εκείνο που ρωτώ...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Rempeskes
Επιφανές μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
venividivici
Τιμώμενο Μέλος


Τι σημαίνει;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Πατρεύς
Περιβόητο μέλος


"εἰρήνην ἀντεισῆξε"
Τι σημαίνει;
Ἡ συγκεκριμένη φράση, (ὑποθέτω τὸ γνωρίζεις), προέρχεται ἀπὸ τὴν Παρακλητικὴ καὶ συγκεκριμένα εἶναι τὸ δογματικὸ δοξαστικὸ τῶν Κεκραγαρίων τοῦ ἑσπερινοῦ τῆς Κυριακῆς τοῦ α΄ ἤχου. Μάλιστα ψάλλεται καὶ στὸ τέλος τῆς βάπτισης.
«Τὴν παγκόσμιον δόξαν, τὴν ἐξ ἀνθρώπων σπαρεῖσαν καὶ τὸν Δεσπότην τεκοῦσαν, τὴν ἐπουράνιον πύλην, ὑμνήσωμεν Μαρίαν τὴν Παρθένον, τῶν ἀσωμάτων τὸ ᾆσμα καὶ τῶν πιστῶν τὸ ἐγκαλλώπισμα. Αὕτη γὰρ ἀνεδείχθη οὐρανός, καὶ ναὸς τῆς Θεότητος, αὕτη, τὸ μεσότοιχον τῆς ἔχθρας καθελοῦσα, εἰρήνην ἀντεισῆξε, καὶ τὸ βασίλειον ἠνέῳξε. Ταύτην οὖν κατέχοντες, τῆς πίστεως τὴν ἄγκυραν, ὑπέρμαχον ἔχομεν, τὸν ἐξ αὐτῆς τεχθέντα Κύριον. Θαρσείτω τοίνυν, θαρσείτω λαὸς τοῦ Θεοῦ· καὶ γάρ αὐτὸς πολεμήσει τοὺς ἐχθροὺς ὡς παντοδύναμος.»
Ἡ φράση σημαίνει ὅτι αὐτὴ (δηλ. ἡ Παναγία), ἀφοῦ γκρέμισε τὸ μεσότοιχο τῆς ἔχθρας (δηλαδὴ τὸ χάσμα ποὺ χώριζε τὸ Θεὸ μὲ τὸν ἄνθρωπο μετὰ τὴν πτώση) μὲ τὴ γέννηση τοῦ Χριστοῦ, ἔφερε στὸν κόσμο ἀντ' αὐτοῦ (ἐξ οὗ καὶ ἡ χρήση τῆς πρόθεσης ἀντὶ μπροστὰ στὸ ῥῆμα) τὴν εἰρήνη, δηλαδὴ τὴ συμφιλίωση τοῦ ἀνθρώπου μὲ τὸ Θεό. Τὸ ῥῆμα εἶναι τὸ «ἀντεισάγω» καὶ ἐδῶ χρησιμοποιεῖται ὁ πιὸ σπάνιος Α΄ Ἀόριστος ἀντὶ τοῦ συνηθέστερου Β΄ Ἀορίστου (ἀντεισήγαγε), προφανῶς γιὰ λόγους μετρικοὺς καθὼς ὅλοι σχεδὸν οἱ ὕμνοι τῆς Ἐκκλησίας, ἂν καὶ δὲ γίνεται ἐξ ἀρχῆς ἀντιληπτὸ, ἔχουν γραφεῖ μὲ κανόνες μετρικῆς καὶ δὲν εἶναι πεζὰ κείμενα. Πιστεύω σὲ κατατόπισα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dalian
Περιβόητο μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dalian
Περιβόητο μέλος




Έψαξα τις αχανείς φωτοτυπίες που μας έδωσε και τη λογοδοσία απλά την ονομάζει "ευθύνες" και εύθυνοι οι αντίστοιχοι υπεύθυνοι.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Πατρεύς
Περιβόητο μέλος


Νταξ οκ με υποχρεώσατε(jk
)
Έψαξα τις αχανείς φωτοτυπίες που μας έδωσε και τη λογοδοσία απλά την ονομάζει "ευθύνες" και εύθυνοι οι αντίστοιχοι υπεύθυνοι.
Αὐτὴ ἦταν μία μᾶλλον πραγματολογικὴ ἐρώτηση καὶ ὄχι γλωσσική. Θὰ ἦταν πάντως ἐνδιαφέρον νὰ μαθαίναμε σὲ τί συγκεκριμένα ἀναφέρονται αὐτοὶ οἱ ὅροι. Εἶναι σχετικὰ μὲ τὴν ἀθηναϊκὴ δημοκρατία;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dalian
Περιβόητο μέλος


Αὐτὴ ἦταν μία μᾶλλον πραγματολογικὴ ἐρώτηση καὶ ὄχι γλωσσική. Θὰ ἦταν πάντως ἐνδιαφέρον νὰ μαθαίναμε σὲ τί συγκεκριμένα ἀναφέρονται αὐτοὶ οἱ ὅροι. Εἶναι σχετικὰ μὲ τὴν ἀθηναϊκὴ δημοκρατία;
Δεν βρήκα καταλληλότερο τόπικ

Ναι τα διδασκόμαστε στα πλαίσια του αθηναικού πολιτεύματος. Ειδικότερα στον έλεγχο που γινόταν στο τέλος της θητείας κάποιου άρχοντα με ένα αξίωμα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Πατρεύς
Περιβόητο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 0 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 4 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.