Ποια είναι η γνώμη σας για τις παρελάσεις;

_Σταύρος_

Δραστήριο μέλος

Ο Σταύρος, χωρίς _ _ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Ελεύθερος επαγγελματίας και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 701 μηνύματα.
Ναι στις στρατιωτικές παρελάσεις, όχι στις μαθητικές...είναι ο ορισμός της σύγχρονης υποκρισίας, συμφωνώ ότι σε αυτό το θέμα η Ελλάδα έμεινε πίσω :yes:

Θα τους υπερασπιστεί όλη η αντιπολίτευση
ο Αλέκος Φλαμπουράρης, σημείωσε για την παρέμβαση των νεαρών κοριτσιών στη Νέα Φιλαδέλφεια, πως «ήταν ένα happening με μεστό όμως περιεχόμενο, μπορεί να συμφωνείς ή να διαφωνείς αλλά δεν βρίζεις, δεν υποτιμάς, δεν παραληρείς εναντίον τους. Με τη νεολαία συζητάμε…»

Με τη νεολαία ναι, αλλά με τα "φρέσκα" μυαλά σε γερασμένες κούτρες, όχι :P
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.

Nelliel

Περιβόητο μέλος

Η Nelliel αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,061 μηνύματα.
Παντου βλεπεις μαθητες σε παρελασεις. Ειτε οι παρελασεις ειναι για την 28η Οκτωβριου, ειτε για το halloween στην αλλη πλευρα του ατλαντικου. Στο εξωτερικο ειναι οπως στην επαρχια, βλεπεις μικτες παρελασεις, μαθητες, μπαντες, στρατος, αστυνομια, κτλ. Οταν εχεις μια γιορτη και τιμας πεσοντες πρεπει να φερεσαι αναλογα.

Επανασταση δεν ειναι η βεβηλωση της μνημης των νεκρων.
 

paskmak

Διάσημο μέλος

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, επαγγέλεται Γιατρός και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,503 μηνύματα.
Κάτι άκουσα τις προάλλες ότι ο Χίτλερ είχε σκεφτεί αυτό το σχέδιο με τις παρελάσεις για να κάνει άβουλα στρατιωτάκια τις νέες γενιές έτσι ώστε να γίνουν εύκολα ναζιστές/φασίστες. Διαδοσται αδερφια!1!1!!


Το οποίο αντέγραψε ο φιλοσ Του Γιαννάκης στην Ελλάδα και συνεχίζουν μέχρι σήμερα να παρελαύνουν για να «τιμανε» τους προγόνους.
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Το τραγικό δεν είναι πως ο ένας φασίστας ήθελε να αντιγράψει τους έταιρους φασίστες αλλά πως όταν πια το φασιστικό καθεστώς έπεσε και στην Ελλάδα, αντί πλέον να αποκυρήξουμε όλα τα φασιστικά κατάλοιπα όπως έκαναν οι υπόλοιπες χώρες εμείς συνεχίσαμε στο όνομα του εθνικού φρονήματος.

Και αναφερόμαστε πάντα σε μαθητικές παρελάσεις, οι στρατιωτικές είναι εκτός θέματος.

Τα φασιστικά κατάλοιπα είναι αλήθεια πως δεν τα έχουμε αποκυριξει όλα, το ΚΚΕ είναι ακόμα στην βουλή και δρα ανενόχλητο μαζί με όλες τις συνιστοσες και τα παρακλάδια του. Αλήθεια μια πορεία του ΠΑΜΕ θεωρείται παρέλαση η όχι; Είναι φασιστική βία να κλείνεις δημόσια κτήρια η είναι απλά δικαίωμα; Κάνουν φασιστική πλύση εγκεφάλου αυτές οι δράσεις η μόνο το να παρελαύνει με την σημαία σε κάνει φασίστα;

Οι παρελάσεις δεν έχουν τίποτα το φασιστικό ότι και να λες. Έχουμε ελέφαντες κόκκινου και λοιπών χρωμάτων φασισμού στη χώρα και εσύ κάθεσαι να ασχοληθείς με δύο παρελάσεις που γίνονται για να τιμήσουμε τους πεσόντες. Ειναι αν μη τι αλλο υποκριτικό να λές ότι οι παρελάσεις κάνουν τα παιδιά φασίστες και αλλοιώνουν την κριτική σκέψη όταν την ίδια ακριβώς στιγμή έχεις στα πανεπιστήμια αλλά και πιο πριν κομματικές παρατάξεις των οποίων αν δεν κάνω λάθος είσαι υπέρ που κάνουν κανονική προπαγάνδα με το γράμμα του νόμου.

Στην τελική δεν απάντησε κανείς ακόμη. Αφού οι παρελάσεις είναι προαιρετικες ποιο ακριβώς το πρόβλημα ορισμένων, αν όχι καθαρά ιδεολογικό λόγο αντίπαλης ιδεολογίας;
 

paskmak

Διάσημο μέλος

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, επαγγέλεται Γιατρός και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,503 μηνύματα.
Αφού οι παρελάσεις είναι προαιρετικες ποιο ακριβώς το πρόβλημα ορισμένων, αν όχι καθαρά ιδεολογικό λόγο αντίπαλης ιδεολογίας;

Γιατί όλος ο κρατικός μηχανισμός και η πολιτική σκηνή απορροφάται και ασχολείται μ αυτο. Βγαίνει ο κάθε μπαρούφας πολιτικαντης τι ωραια πολεμήσανε οι παππούδες μας (ενώ των περισσότερων «μεγάλων» πολιτικών φεύγανε στο Καιρο Κ όσο πιο μακριά γινότανε η συνεργάστηκαν με τον κατακτητή) , ποσό ηρωικό ειναι το ελληνικό εθνος Κ λοιπές εθνικοπατριωτικές ανοησίες- μέχρι και διαστρεβλώσεις των γεγονότων. Περιττό ότι η αναδείξει της στρατιωτική ισχύος και ο μιλιταρισμός τονίζει τον αναχρονισμό της όλης εκδήλωσης και τον παραλληλισμό της με απολυταρχικά καθεστώτα.

Ποσό μαλλον αν αυτο βρίσκει εφαρμογή σε ανήλικα παιδιά, εστω και προαιρετικά. Μεγαλύτερη σημασια θα είχε αυτές τις μερες ή τις μερες πιο πριν να γίνονται επισκέψεις σε μουσεία, γιορτες μνήμης, σοβαρός επιστημονικός διάλογος επι των γεγονότων και απάλειφει υπερπατριωτικων ανοησιών. Αυτο ειναι κάτι που θα κάνει τον μέλλοντα πολίτη συνηειδητοποιημενο και γνωστή της ιστορίας του, όχι οι παρελάσεις με στρατιωτικό βηματισμό , που οδηγούν και διαιωνίζουν την νοοτροπία της βαλκανικής μπανανίας , που αντιμετωπίζει το παρελθόν με περίσσιο κομπλεξισμό και αναλήθεια.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Γιατί όλος ο κρατικός μηχανισμός και η πολιτική σκηνή απορροφάται και ασχολείται μ αυτο. Βγαίνει ο κάθε μπαρούφας πολιτικαντης τι ωραια πολεμήσανε οι παππούδες μας (ενώ των περισσότερων «μεγάλων» πολιτικών φεύγανε στο Καιρο Κ όσο πιο μακριά γινότανε η συνεργάστηκαν με τον κατακτητή) , ποσό ηρωικό ειναι το ελληνικό εθνος Κ λοιπές εθνικοπατριωτικές ανοησίες- μέχρι και διαστρεβλώσεις των γεγονότων. Περιττό ότι η αναδείξει της στρατιωτική ισχύος και ο μιλιταρισμός τονίζει τον αναχρονισμό της όλης εκδήλωσης και τον παραλληλισμό της με απολυταρχικά καθεστώτα.

Ποσό μαλλον αν αυτο βρίσκει εφαρμογή σε ανήλικα παιδιά, εστω και προαιρετικά. Μεγαλύτερη σημασια θα είχε αυτές τις μερες ή τις μερες πιο πριν να γίνονται επισκέψεις σε μουσεία, γιορτες μνήμης, σοβαρός επιστημονικός διάλογος επι των γεγονότων και απάλειφει υπερπατριωτικων ανοησιών. Αυτο ειναι κάτι που θα κάνει τον μέλλοντα πολίτη συνηειδητοποιημενο και γνωστή της ιστορίας του, όχι οι παρελάσεις με στρατιωτικό βηματισμό , που οδηγούν και διαιωνίζουν την νοοτροπία της βαλκανικής μπανανίας , που αντιμετωπίζει το παρελθόν με περίσσιο κομπλεξισμό και αναλήθεια.

Για ποιον ακριβώς λόγο νομίζεις ότι η πλειονότητα των συμπολιτών σου έχει την νοητική ικανότητα, την διαύγεια πνεύματος αλλά και την διάθεση να κάνει επιστημονικής φύσεως διαλόγους πάνω σε ιστορικά γεγονότα;


Μάλλον δεν έχεις καταλάβει πως λειτουργεί ακόμη ο ευρύτερος κόσμος αποτελούμενος από τον μέσο άνθρωπο.

Ο μέσος Ρωμαίος ήθελε να βλέπει την παρέλαση και το θρίαμβο του Καίσαρα για να αισθάνεσαι και αυτός κάποια υπερηφάνεια που ανήκει στην ίδια ομάδα και να έχει κι αυτός ένα μικρό όραμα που θα τον βοηθήσει να ανταπεξέλθει στην υπόλοιπη αθλιότητα της ζωής του και όχι να κάνει αντικειμενική συζήτηση για τους πολιτικούς χειρισμούς του Καίσαρα και για το αν η μάχη στην Αλεζια ήταν τεχνικά μια στρατιωτικη αποτυχία,. Οπως ακριβώς ο μέσος άνθρωπος βλέπει και υποστηρίζει την ομάδα ποδοσφαίρου του, ασχέτως με το αν ο πρόεδρος είναι κλέφτης η με το πόσα επιχειρήματα θα του προβαλεις για το ότι η ομάδα του είναι για τον πουτσο.

Αυτός είναι και ακριβώς ο τρόπος με τον οποίο ο μέσος Έλληνας αντιμετωπίζει τις παρελάσεις και τις εθνικές εορτές. Του θυμίζουν πως σαν Ελλάδα πετύχαμε κι εμείς κάτι κάπου κάποτε και αισθάνετε κι αυτός υπερήφανος που ανήκει κι αυτός στην ίδια ομάδα και μέσα του αποκτά ακόμη ένα λόγο για να ανταπεξέλθει στην αθλιότητα της καθημερινότητας του.

Αν δεν κατανοείς γιατί αυτά τα πράγματα είναι σημαντικά για τον μέσο και όχι μονο, άνθρωπο τότε δεν κατανοείς την ανθρώπινη φύση. Και αν τα κατανοείς αυτά, τότε μπορείς να δεις για πιο λόγο αποτελούν διαχρονικές ιδέες και δεν έχουν καμια σχέση με φασισμους και λοιπές χαζομάρες.

Ο μιλιταρισμος της νεολαίας ακόμη δεν έχω καταλάβει γιατί είναι κακός;

Ποιο είναι το κακό ακριβώς το να διδάσκεις στα παιδιά την αξία της πειθαρχίας, την αξία του να λειτουργούν σαν μια καλά οργανωμένη και αποτελεσματική ομάδα και την αξία του σεβασμού και της βοήθειας και της ομαδικότητας προς τον σύντροφο; Η μήπως αυτά σημαίνουν αυτομάτως πως τον κάνει ένα αβουλο ον, δίχως κριτική σκέψη έτοιμο να ανοίξει κεφάλια;

Αυτά δεν διδάσκονται στα θρανία μέσω διαλέξεων αλλά μονο μέσω βιωματικης άσκησης.

Χαλαρά το καλύτερο πράγμα για την μετέπειτα ζωή ενός δεκαοχταχρονου παιδιού σήμερα είναι να υπηρετήσει μερικα χρόνια σε ένα σοβαρό στράτευμα. Θα συλλέγει dividents για όλη την υπόλοιπη ζωή του.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

paskmak

Διάσημο μέλος

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, επαγγέλεται Γιατρός και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,503 μηνύματα.
Για ποιον ακριβώς λόγο νομίζεις ότι η πλειονότητα των συμπολιτών σου έχει την νοητική ικανότητα, την διαύγεια πνεύματος αλλά και την διάθεση να κάνει επιστημονικής φύσεως διαλόγους πάνω σε ιστορικά γεγονότα;


Μάλλον δεν έχεις καταλάβει πως λειτουργεί ακόμη ο ευρύτερος κόσμος αποτελούμενος από τον μέσο άνθρωπο.

Ο μέσος Ρωμαίος ήθελε να βλέπει την παρέλαση και το θρίαμβο του Καίσαρα για να αισθάνεσαι και αυτός κάποια υπερηφάνεια που ανήκει στην ίδια ομάδα και να έχει κι αυτός ένα μικρό όραμα που θα τον βοηθήσει να ανταπεξέλθει στην υπόλοιπη αθλιότητα της ζωής του και όχι να κάνει αντικειμενική συζήτηση για τους πολιτικούς χειρισμούς του Καίσαρα και για το αν η μάχη στην Αλεζια ήταν τεχνικά μια στρατιωτικη αποτυχία,. Οπως ακριβώς ο μέσος άνθρωπος βλέπει και υποστηρίζει την ομάδα ποδοσφαίρου του, ασχέτως με το αν ο πρόεδρος είναι κλέφτης η με το πόσα επιχειρήματα θα του προβαλεις για το ότι η ομάδα του είναι για τον πουτσο.

Αυτός είναι και ακριβώς ο τρόπος με τον οποίο ο μέσος Έλληνας αντιμετωπίζει τις παρελάσεις και τις εθνικές εορτές. Του θυμίζουν πως σαν Ελλάδα πετύχαμε κι εμείς κάτι κάπου κάποτε και αισθάνετε κι αυτός υπερήφανος που ανήκει κι αυτός στην ίδια ομάδα και μέσα του αποκτά ακόμη ένα λόγο για να ανταπεξέλθει στην αθλιότητα της καθημερινότητας του.

Αν δεν κατανοείς γιατί αυτά τα πράγματα είναι σημαντικά για τον μέσο και όχι μονο, άνθρωπο τότε δεν κατανοείς την ανθρώπινη φύση. Και αν τα κατανοείς αυτά, τότε μπορείς να δεις για πιο λόγο αποτελούν διαχρονικές ιδέες και δεν έχουν καμια σχέση με φασισμους και λοιπές χαζομάρες.

Για τις μαθητικές παρελάσεις δε μιλαμε ετσι; Το σχολείο σε τι αποσκοπεί, η σε τι θα έπρεπε να αποσκοπεί, να ανατρέφει πολίτες με καφενειακου επιπέδου πνευμα συζήτησης και προπαγανδα , ή να τους εισάγει στην κριτική ανάλυση και την επιστημονική μεθοδικότητα;

Δεν ζούμε στο 200π.Χ. Ο μέσος σημερινός ανθρωπος δεν ειναι αναλφάβητος, έχει εξασφαλίσει τουλάχιστον τα βασικό στο φαγητό (στη δυση τουλάχιστον) και έχει πρόσβαση στην γνωση.

Το παραπάνω που περιγράφεις , ισως να ίσχυαν στην αρχαιότητα και τον 19ο αιωνα μέχρι το 1945, οπου κάθε λαός μέσω του εθνικισμού άρχιζε να σχηματίζει το εθνος-κράτος του μεσα από εκτοπίσεις, διώξεις και αιματηρούς πολέμους. Μεσα σ ολο αυτο το πλαίσιο, χρησιμοποιυνταν η πραπαγανδα και στρατός-μαζι με τις παρελάσεις- και η εθνική εκπαίδευση( μ ο,τι αυτο σημαίνει).

Αυτές οι εποχές ομως έχουν ξεπεράστει στην δυση. Έχω ξανατονίσει ότι στην Ελλάδα η απαρχαιωμένη πολιτική ιδεολογία μεταξύ δίπολου αριστεράς-δεξιάς Ειναι η επικρατούσα, και αυτο εκφράζεις μεσα και από το μήνυμα σου. Στον προηγμένο κόσμο, τα έθνη υπό αυτήν την εννοια, έχουν πεθάνει.

Συνεπώς, η πατριωτικό-εθνικοκεντρικη αντίληψη προάγει το παραπάνω ξεπερασμένο πνευμα, την αναλήθεια , τον εθνικισμό , χρησιμοποιώντας τον αγνό πατριωτισμό και ιστορικά γεγονότα αξιόλογα για να καλλιεργήσει την προπαγανδα και την διαστρέβλωση των γεγονότων , ένα μέσο το οποίο ειναι και οι παρελάσεις, στρατιωτικές και μη.
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Για τις μαθητικές παρελάσεις δε μιλαμε ετσι; Το σχολείο σε τι αποσκοπεί, η σε τι θα έπρεπε να αποσκοπεί, να ανατρέφει πολίτες με καφενειακου επιπέδου πνευμα συζήτησης και προπαγανδα , ή να τους εισάγει στην κριτική ανάλυση και την επιστημονική μεθοδικότητα;

Δεν ζούμε στο 200π.Χ. Ο μέσος σημερινός ανθρωπος δεν ειναι αναλφάβητος, έχει εξασφαλίσει τουλάχιστον τα βασικό στο φαγητό (στη δυση τουλάχιστον) και έχει πρόσβαση στην γνωση.

Το παραπάνω που περιγράφεις , ισως να ίσχυαν στην αρχαιότητα και τον 19ο αιωνα μέχρι το 1945, οπου κάθε λαός μέσω του εθνικισμού άρχιζε να σχηματίζει το εθνος-κράτος του μεσα από εκτοπίσεις, διώξεις και αιματηρούς πολέμους. Μεσα σ ολο αυτο το πλαίσιο, χρησιμοποιυνταν η πραπαγανδα και στρατός-μαζι με τις παρελάσεις- και η εθνική εκπαίδευση( μ ο,τι αυτο σημαίνει).

Αυτές οι εποχές ομως έχουν ξεπεράστει στην δυση. Έχω ξανατονίσει ότι στην Ελλάδα η απαρχαιωμένη πολιτική ιδεολογία μεταξύ δίπολου αριστεράς-δεξιάς Ειναι η επικρατούσα, και αυτο εκφράζεις μεσα και από το μήνυμα σου. Στον προηγμένο κόσμο, τα έθνη υπό αυτήν την εννοια, έχουν πεθάνει.

Συνεπώς, η πατριωτικό-εθνικοκεντρικη αντίληψη προάγει το παραπάνω ξεπερασμένο πνευμα, την αναλήθεια , τον εθνικισμό , χρησιμοποιώντας τον αγνό πατριωτισμό και ιστορικά γεγονότα αξιόλογα για να καλλιεργήσει την προπαγανδα και την διαστρέβλωση των γεγονότων , ένα μέσο το οποίο ειναι και οι παρελάσεις, στρατιωτικές και μη.

Ναι η φυσική τάση των ανθρώπων να σχηματίζουν φυλετικές ομάδες και να εκδηλωνουν in group preferences εχει πεθάνει και έχει ξεπεράστει πλέον.

Ας πιστέψει ο καθένας ότι θέλει και πως η έννοια του έθνους είναι πλέον ξεπερασμένη και μπορούμε να ζήσουμε σε πολυεθνικες αυτοκράτορες χωρίς πολιτισμική ταυτότητα και πως θα αυτό θα δουλέψει άψογα καθώς έχουμε πλέον φτάσει σε ένα ανωτερο επίπεδο ύπαρξης.

Η ιστορία θα δείξει και ήδη δείχνει τι πραγματικά συμβαίνει.


Όσο για το τι κανει το σχολείο ας μην το συζητήσουμε.
 

Nihilist

Τιμώμενο Μέλος

Ο Nihilist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,355 μηνύματα.
Για ποιον ακριβώς λόγο νομίζεις ότι η πλειονότητα των συμπολιτών σου έχει την νοητική ικανότητα, την διαύγεια πνεύματος αλλά και την διάθεση να κάνει επιστημονικής φύσεως διαλόγους πάνω σε ιστορικά γεγονότα;


Μάλλον δεν έχεις καταλάβει πως λειτουργεί ακόμη ο ευρύτερος κόσμος αποτελούμενος από τον μέσο άνθρωπο.

Ο μέσος Ρωμαίος ήθελε να βλέπει την παρέλαση και το θρίαμβο του Καίσαρα για να αισθάνεσαι και αυτός κάποια υπερηφάνεια που ανήκει στην ίδια ομάδα και να έχει κι αυτός ένα μικρό όραμα που θα τον βοηθήσει να ανταπεξέλθει στην υπόλοιπη αθλιότητα της ζωής του και όχι να κάνει αντικειμενική συζήτηση για τους πολιτικούς χειρισμούς του Καίσαρα και για το αν η μάχη στην Αλεζια ήταν τεχνικά μια στρατιωτικη αποτυχία,. Οπως ακριβώς ο μέσος άνθρωπος βλέπει και υποστηρίζει την ομάδα ποδοσφαίρου του, ασχέτως με το αν ο πρόεδρος είναι κλέφτης η με το πόσα επιχειρήματα θα του προβαλεις για το ότι η ομάδα του είναι για τον πουτσο.

Αυτός είναι και ακριβώς ο τρόπος με τον οποίο ο μέσος Έλληνας αντιμετωπίζει τις παρελάσεις και τις εθνικές εορτές. Του θυμίζουν πως σαν Ελλάδα πετύχαμε κι εμείς κάτι κάπου κάποτε και αισθάνετε κι αυτός υπερήφανος που ανήκει κι αυτός στην ίδια ομάδα και μέσα του αποκτά ακόμη ένα λόγο για να ανταπεξέλθει στην αθλιότητα της καθημερινότητας του.

Αν δεν κατανοείς γιατί αυτά τα πράγματα είναι σημαντικά για τον μέσο και όχι μονο, άνθρωπο τότε δεν κατανοείς την ανθρώπινη φύση. Και αν τα κατανοείς αυτά, τότε μπορείς να δεις για πιο λόγο αποτελούν διαχρονικές ιδέες και δεν έχουν καμια σχέση με φασισμους και λοιπές χαζομάρες.

Όπως πάντα, η επιχειρηματολογία σου ειναι πειστική και τεχνικά σωστή, αλλά επειδή προϋποθέτεις ένα συγκεκριμένο πλαίσιο που σε εξυπηρετεί και που συνήθως είναι λανθασμένο. Άλλο ο Ρωμαίος του 2ου αιώνα π.Χ και άλλο ο σημερινός Έλληνας. Αλίμονο αν είναι τόσο ηλίθιος ώστε να μην μπορεί να κατανοήσει βασική ιστορία και να αναπτύξει στοιχειώδη κριτική ικανότητα. Το σχολείο τι υπάρχει λοιπόν, καλύτερα να στέλνουμε τα παιδιά στις βιομηχανίες, να είναι και κάπως παραγωγικά.

Στα κράτη δηλαδή που δεν εφαρμόζεται η πρακτική των παρελάσεων έχει πεθάνει η συλλογική συνείδηση;

Ο μιλιταρισμος της νεολαίας ακόμη δεν έχω καταλάβει γιατί είναι κακός;

Ποιο είναι το κακό ακριβώς το να διδάσκεις στα παιδιά την αξία της πειθαρχίας, την αξία του να λειτουργούν σαν μια καλά οργανωμένη και αποτελεσματική ομάδα και την αξία του σεβασμού και της βοήθειας και της ομαδικότητας προς τον σύντροφο; Η μήπως αυτά σημαίνουν αυτομάτως πως τον κάνει ένα αβουλο ον, δίχως κριτική σκέψη έτοιμο να ανοίξει κεφάλια;

Αυτά δεν διδάσκονται στα θρανία μέσω διαλέξεων αλλά μονο μέσω βιωματικης άσκησης.

Η παρέλαση διδάσκει την πειθαρχία; Πώς; Επειδή κάνεις κάτι συγχρονίσμενες ρυθμικές κινήσεις για ένα δεκάλεπτο; Αξία να λειτουργούν σαν μια καλά οργανωμένη ομάδα;; Προφανώς αυτά είναι αστεία, όσο αστείο βέβαια είναι και να λες πως η παρέλαση σε κάνει άβουλο πιόνι της εξουσίας...
 

paskmak

Διάσημο μέλος

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, επαγγέλεται Γιατρός και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,503 μηνύματα.
Ναι η φυσική τάση των ανθρώπων να σχηματίζουν φυλετικές ομάδες και να εκδηλωνουν in group preferences εχει πεθάνει και έχει ξεπεράστει πλέον.

Ας πιστέψει ο καθένας ότι θέλει και πως η έννοια του έθνους είναι πλέον ξεπερασμένη και μπορούμε να ζήσουμε σε πολυεθνικες αυτοκράτορες χωρίς πολιτισμική ταυτότητα και πως θα αυτό θα δουλέψει άψογα καθώς έχουμε πλέον φτάσει σε ένα ανωτερο επίπεδο ύπαρξης.

Η ιστορία θα δείξει και ήδη δείχνει τι πραγματικά συμβαίνει.


Όσο για το τι κανει το σχολείο ας μην το συζητήσουμε.

Τα χεις μπερδέψει τελείως.

Τα παραπάνω που ανέφερα, δεν σημαίνουν κατάργηση των φυσικών και πολιτικών οριων ενός έθνους( κάτι το οποίο ούτε και συνέβη ), ούτε ότι το γεγονός ότι οι φυλετικές ομάδες που σχηματίζουν κάποιο άνθρωποι, πρέπει εξ ορισμού ν αποτελούν απειλεί για κάποιες άλλες ομάδες.

Σημαίνει κατανόηση του παρελθόντος, αλληλοσεβασμός και αναγνώριση των λαθών που έγιναν στο παρελθον. Σ ολα αυτα , δεν συμβάλλει ούτε η εθνικιστική παιδεία, ούτε η σοβινιστική πολιτική ξεπερασμένων αιώνων , σ ένα τέτοιο πλαίσιο στο οποίο ανήκει και το κυρίως θέμα για το οποίο συζητάμε.

Μιλησα για το τι θα έπρεπε να κάνει το σχολείο, όχι του τι πραγνατικα πράττει , κάτι που ειναι προφανως εσφαλμενο.
 

GoddamnRight

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο GoddamnRight αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών. Έχει γράψει 339 μηνύματα.
Όπως πάντα, η επιχειρηματολογία σου ειναι πειστική και τεχνικά σωστή, αλλά επειδή προϋποθέτεις ένα συγκεκριμένο πλαίσιο που σε εξυπηρετεί και που συνήθως είναι λανθασμένο. Άλλο ο Ρωμαίος του 2ου αιώνα π.Χ και άλλο ο σημερινός Έλληνας. Αλίμονο αν είναι τόσο ηλίθιος ώστε να μην μπορεί να κατανοήσει βασική ιστορία και να αναπτύξει στοιχειώδη κριτική ικανότητα. Το σχολείο τι υπάρχει λοιπόν, καλύτερα να στέλνουμε τα παιδιά στις βιομηχανίες, να είναι και κάπως παραγωγικά.

Στα κράτη δηλαδή που δεν εφαρμόζεται η πρακτική των παρελάσεων έχει πεθάνει η συλλογική συνείδηση;

Η δικιά σου όμως δεν είναι, ιδιαίτερα σωστή.
Το ότι οι παρελάσεις συνδράμουν στη συλλογική συνείδηση, δεν σημαίνει πως συλλογική συνείδηση δεν υφίσταται χωρίς αυτές. Δεν είπε κάτι τέτοιο ο hack3r.

Και η ενισχυμένη συλλογική συνείδηση, παράλληλα με παιδεία, είναι ένα πάρα πολύ αποτελεσματικό, θετικό εργαλείο.

Και επίσης, ο καθένας έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει κριτική σκέψη, παιδεία κ.λ.π. ποιος είπε το αντίθετο. Αλλά η καθημερινότητα δείχνει, πως πάρα πολλοί δεν το κάνουν. Και θα συνεχίσουν να μην το κάνουν. Το να βασίζεται στο ουτοπικό σενάριο κανείς, ότι όλοι που τον περιτριγυρίζουν έχουν το μυαλό στη θέση του, αμφισβητούν τα πάντα και έχουν στοιχειώδεις γνώσης ιστορίας, πολιτικής etc, είναι το λιγότερο, εκτός πραγματικότητας.

-Η παρέλαση διδάσκει την πειθαρχία; Πώς; Επειδή κάνεις κάτι συγχρονίσμενες ρυθμικές κινήσεις για ένα δεκάλεπτο; Αξία να λειτουργούν σαν μια καλά οργανωμένη ομάδα;; Προφανώς αυτά είναι αστεία, όσο αστείο βέβαια είναι και να λες πως η παρέλαση σε κάνει άβουλο πιόνι της εξουσίας..

Η παρέλαση εννοείται πως διδάσκει πειθαρχία. Δεν θα βγεις έτοιμος προφανώς μετά από αυτήν, αλλά αδιαμφισβήτητα βοηθάει. Πρέπει όλη η ομάδα να είναι συγχρονισμένη. Πρέπει πολλοί διαφορετικοί άνθρωποι να λειτουργούν σαν μια μονάδα. Για αυτό προφανώς και στον στρατό ξεκινάμε με αυτό. Αποτελεί την αρχή, το θεμέλιο. Από εκεί και πέρα μπορεί κανείς να χτίσει πάνω στη μονάδα. Δεν είναι ηλίθιοι ή αφελείς, όλοι αυτοί στον στρατό, σε πάρα πολλές χώρες, που διδάσκουν στους φαντάρους πώς να κάνουν παρέλαση-βηματισμό.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
1) Όπως πάντα, η επιχειρηματολογία σου ειναι πειστική και τεχνικά σωστή, αλλά επειδή προϋποθέτεις ένα συγκεκριμένο πλαίσιο που σε εξυπηρετεί και που συνήθως είναι λανθασμένο. Άλλο ο Ρωμαίος του 2ου αιώνα π.Χ και άλλο ο σημερινός Έλληνας. Αλίμονο αν είναι τόσο ηλίθιος ώστε να μην μπορεί να κατανοήσει βασική ιστορία και να αναπτύξει στοιχειώδη κριτική ικανότητα. Το σχολείο τι υπάρχει λοιπόν, καλύτερα να στέλνουμε τα παιδιά στις βιομηχανίες, να είναι και κάπως παραγωγικά.

Στα κράτη δηλαδή που δεν εφαρμόζεται η πρακτική των παρελάσεων έχει πεθάνει η συλλογική συνείδηση;



2) Η παρέλαση διδάσκει την πειθαρχία; Πώς; Επειδή κάνεις κάτι συγχρονίσμενες ρυθμικές κινήσεις για ένα δεκάλεπτο; Αξία να λειτουργούν σαν μια καλά οργανωμένη ομάδα;; Προφανώς αυτά είναι αστεία, όσο αστείο βέβαια είναι και να λες πως η παρέλαση σε κάνει άβουλο πιόνι της εξουσίας...

1) Ο Ρωμαίος δεν ήταν ηλιθιος ούτε έχει τις τρομερές διάφορες που νομίζεις από τον μέσο Ελληνα. Τα διάφορα αναχρονιστικα context που χρησιμοποιω είναι για να αναδείξω κάποια πράγματα τα οποία είναι διαχρονικά διότι αποτελούν μέρος της φύσης μας.

Το θέμα δεν είναι αν ο μέσος Έλληνας μπορεί να αναπτύξει κριτική ικανότητα και να δει την ιστορία αντικειμενικά. Το θέμα είναι πως για τον μέσο άνθρωπο το αίσθημα του να ανήκει κάπου και να αυτοπροσδιοριζεται ως μέλος μιας ομάδας είναι πολύ ισχυρότερο της ανάγκης του για αλήθεια.

Γι αυτό και ο εθνικισμός αναβιώνει σήμερα μετά από τόσο σπρώξιμο την διεθνιστικης ιδεολογίας του τελευταίου αιώνα. Είναι στη φύση μας να συγκεντρωνομαστε σε ομάδες και να έχουμε in group preferences. Και οταν προσπαθείς να επιβάλεις μια διεθνιστικη ατζέντα παγκοσμιως ο μέσος άνθρωπος αισθάνεται πως χάνει την ταυτότητα του και θα αντιδράσει προφανώς βρισκοντας καταφύγιο στον ακραίο εθνικισμο.

Αντί λοιπόν να προσπαθούμε να καταπολεμησουμε την εθνική συνείδηση βαφτίζοντας την φασισμό και άλλα τέτοια, καλό θα ήταν να προσπαθήσουμε να την εξυγειανουμε ώστε να έχουμε έθνη κράτη μεν στον πλανήτη, αλλά να συμβιώνουν δε όσο γίνεται πιο αρμονικά.

2) Το κομμάτι πήγαινε στον μιλιταρισμο γενικότερα. Δεν ισχυρίζομαι ότι τα διδάσκει αυτά η παρέλαση, αλλά ένα μικρό κομμάτι του όντως το διδάσκει όταν γίνεται σωστά.

Και ενα fun fact. Όλα τα ομαδικά αθλήματα ήρθαν στην ζωή καθώς αποτελούν μια μικρογραφία μιας μάχης και ήταν ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος να εκπαιδεύσεις το στρατό σου όταν ήταν εκτός υπηρεσίας στα χωράφια σαν πολίτης..
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Agaphbou

Περιβόητο μέλος

Η Αγάπη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 26 ετών. Έχει γράψει 5,328 μηνύματα.
Νομίζω ότι έχετε συνδέσει κάποια πράγματα τελείως συμβολικά και "συναισθηματικά", αν μου επιτρέπετε. Επειδή οι παρελάσεις χρησιμοποιούνταν κατά κόρον από τα φασιστικά καθεστώτα για επίδειξη ισχύος κατά τη διάρκεια του (εκάστοτε) πολέμου, δε σημαίνει ότι αυτόματα οποιαδήποτε παρέλαση σε οποιοδήποτε περιβάλλον προάγει τον εθνικισμό. Τουλάχιστον στις μέρες μας, δεν θεωρώ ότι ένα εικοσάλεπτο περπάτημα με στοίχιση και ρυθμικό βηματισμό αναιρεί την απόκτηση ιστορικών γνώσεων και το κριτικό πνεύμα, ούτε αποτελεί φασιστική προπαγάνδα. Είναι απλώς μία από τις πολλές παραδόσεις του ελληνικού έθνους που έχουν καθιερωθεί για εκείνη τη μέρα, όπως και το να κρεμάσεις σημαία στο μπαλκόνι σου, να διαβάσεις ένα βιβλίο ιστορίας ή να δεις την Υπολοχαγό Νατάσσα που θα έχει βάλει για 100στή φορά η τηλεόραση.

Τώρα όσον αφορά το σχολείο, και σε μουσεία πήγαμε και ταινίες - ντοκιμαντέρ ιστορικού περιεχομένου είδαμε και λογοτεχνικά κείμενα και ποιήματα διαβάσαμε και επαναστατικά τραγούδια μάθαμε και όσοι θέλαμε συμμετείχαμε και στην παρέλαση και τους χορούς. Όταν ήμασταν παιδάκια στο δημοτικό μας έλεγαν τραγουδάκια και μας μάθαιναν τη βασική ροή των γεγονότων, και στο λύκειο πια που ωριμάσαμε, αναλύαμε ολόκληρα πολεμικά κείμενα και γράφαμε εκθέσεις για τον αντίκτυπο του πολέμου στην ψυχική υγεία των στρατιωτών και άμαχων θυμάτων. Μάλιστα, θυμάμαι χαρακτηριστικά έναν εθνικιστή καθηγητή που είχαμε και με τις ακραίες, φασιστικές αντιλήψεις που αναπαρήγαγε, είχε γίνει ο περίγελος του σχολείου.

Αυτό που προτείνεις εσύ paskmak για την ημέρα της επετείου ουσιαστικά μάς το έκαναν επί ένα μήνα στα μαθήματα της έκθεσης, της λογοτεχνίας και της ιστορίας, σχεδόν καθημερινά. Μιλάω τουλάχιστον για το μέσο επαρχιακό δημόσιο σχολείο, όπου οι δάσκαλοι και οι καθηγητές ασχολούνται και κουβεντιάζουν με τους μαθητές τους, δεν είναι αδιάφοροι. Οπότε προς τι όλος αυτός ο στόμφος;


Edit: Μια ακόμη παρατήρηση. Δεν είναι ανάγκη να χρησιμοποιείτε τη λέξη "εθνικισμός" όπου εννοείται ο "εθνισμός". Ο νοών νοείτω.
 
Τελευταία επεξεργασία:

paskmak

Διάσημο μέλος

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, επαγγέλεται Γιατρός και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,503 μηνύματα.
Νομίζω ότι έχετε συνδέσει κάποια πράγματα τελείως συμβολικά και "συναισθηματικά", αν μου επιτρέπετε. Επειδή οι παρελάσεις χρησιμοποιούνταν κατά κόρον από τα φασιστικά καθεστώτα για επίδειξη ισχύος κατά τη διάρκεια του (εκάστοτε) πολέμου, δε σημαίνει ότι αυτόματα οποιαδήποτε παρέλαση σε οποιοδήποτε περιβάλλον προάγει τον εθνικισμό. Τουλάχιστον στις μέρες μας, δεν θεωρώ ότι ένα εικοσάλεπτο περπάτημα με στοίχιση και ρυθμικό βηματισμό αναιρεί την απόκτηση ιστορικών γνώσεων και το κριτικό πνεύμα, ούτε αποτελεί φασιστική προπαγάνδα. Είναι απλώς μία από τις πολλές παραδόσεις του ελληνικού έθνους που έχουν καθιερωθεί για εκείνη τη μέρα, όπως και το να κρεμάσεις σημαία στο μπαλκόνι σου, να διαβάσεις ένα βιβλίο ιστορίας ή να δεις την Υπολοχαγό Νατάσσα που θα έχει βάλει για 100στή φορά η τηλεόραση.

Τώρα όσον αφορά το σχολείο, και σε μουσεία πήγαμε και ταινίες - ντοκιμαντέρ ιστορικού περιεχομένου είδαμε και λογοτεχνικά κείμενα και ποιήματα διαβάσαμε και επαναστατικά τραγούδια μάθαμε και όσοι θέλαμε συμμετείχαμε και στην παρέλαση και τους χορούς. Όταν ήμασταν παιδάκια στο δημοτικό μας έλεγαν τραγουδάκια και μας μάθαιναν τη βασική ροή των γεγονότων, και στο λύκειο πια που ωριμάσαμε, αναλύαμε ολόκληρα πολεμικά κείμενα και γράφαμε εκθέσεις για τον αντίκτυπο του πολέμου στην ψυχική υγεία των στρατιωτών και άμαχων θυμάτων. Μάλιστα, θυμάμαι χαρακτηριστικά έναν εθνικιστή καθηγητή που είχαμε και με τις ακραίες, φασιστικές αντιλήψεις που αναπαρήγαγε, είχε γίνει ο περίγελος του σχολείου.

Αυτό που προτείνεις εσύ paskmak για την ημέρα της επετείου ουσιαστικά μάς το έκαναν επί ένα μήνα στα μαθήματα της έκθεσης, της λογοτεχνίας και της ιστορίας, σχεδόν καθημερινά. Μιλάω τουλάχιστον για το μέσο επαρχιακό δημόσιο σχολείο, όπου οι δάσκαλοι και οι καθηγητές ασχολούνται και κουβεντιάζουν με τους μαθητές τους, δεν ήταν αδιάφοροι. Οπότε προς τι όλος αυτός ο στόμφος;


Edit: Μια ακόμη παρατήρηση. Δεν είναι ανάγκη να χρησιμοποιείτε τη λέξη "εθνικισμός" όπου εννοείται ο "εθνισμός". Ο νοών νοείτω.

Οι παρέλασεις στην σημερινή εποχη, και ειδικά οι μαθητικές , ανάγονται στον Χιτλερ και τον θαυμαστή του εν Ελλαδι, Ιωάννη Μεταξα, ο οποίος οργάνωσε την νεολαία του όπως και ομοϊδεάτης του στην γερμανια. Όποτε ναι, οι μαθητικές παρελάσεις ειναι φασιστικό κατάλοιπο φασιστικών καθεστώτων.

Ναι, μαθαίναμε ότι οι Έλληνες μόνοι τους κέρδισαν τον Β ΠΠ και ότι χωρίς την Ελλάδα (παλι) ο κόσμος θα είχε χαθεί ολόκληρος από τον Χιτλερ, ότι οι Έλληνες πολεμάνε όπως δεν πολεμάει κανένας λαός στον κόσμο, ότι οι Έλληνες στρατιώτες ήταν όλοι υπερχερουμενοι που βάδιζαν στον θάνατο, ότι η Ελλάδα από μόνη της αποφάσισε να πει «ΟΧΙ» Και ότι ειναι ηρωικό γεγονός αυτο, ενώ σ αυτο οδηγήθηκε ο Μεταξας «εκφραζοντασ Την λαϊκή βούληση», και όχι λόγω εξωτερικών πιέσεων. Μιλησα γι αντικειμενική θεώρηση του παρελθόντος, όχι για παραμύθια.

Ισα-ίσα. Ο εθνικισμός μπερδευεται με τον εθνισμο, όχι Τ αντίθετο.
 
Τελευταία επεξεργασία:

epote

Διάσημο μέλος

Ο epote αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 3,359 μηνύματα.
You are barking up the wrong tree. Εγώ δεν είμαι καθόλου κατά του μιλιταρισμου, ούτε καν την νεολαίας. Τον θεωρώ απαραίτητη προϋπόθεση για να έχεις έθνος κράτος και υποχρέωση κάθε πολίτη που θέλει να έχει πολιτικά δικαιώματα. Δεν πρόκειται λοιπόν να συμφωνήσουμε εδώ καθώς η διαφωνία μας είναι much deeper.

Eχεις παει στρατο?
 

Agaphbou

Περιβόητο μέλος

Η Αγάπη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 26 ετών. Έχει γράψει 5,328 μηνύματα.
Οι παρέλασεις στην σημερινή εποχη, και ειδικά οι μαθητικές , ανάγονται στον Χιτλερ και τον θαυμαστή του εν Ελλαδι, Ιωάννη Μεταξα, ο οποίος οργάνωσε την νεολαία του όπως και ομοϊδεάτης του στην γερμανια. Όποτε ναι, οι μαθητικές παρελάσεις ειναι φασιστικό κατάλοιπο φασιστικών καθεστώτων.

Ναι, μαθαίναμε ότι οι Έλληνες μόνοι τους κέρδισαν τον Β ΠΠ και ότι χωρίς την Ελλάδα (παλι) ο κόσμος θα είχε χαθεί ολόκληρος από τον Χιτλερ, ότι οι Έλληνες πολεμάνε όπως δεν πολεμάει κανένας λαός στον κόσμο, ότι οι Έλληνες στρατιώτες ήταν όλοι υπερχερουμενοι που βάδιζαν στον θάνατο, ότι η Ελλάδα από μόνη της αποφάσισε να πει «ΟΧΙ» Και ότι ειναι ηρωικό γεγονός αυτο, ενώ σ αυτο οδηγήθηκε ο Μεταξας «εκφραζοντασ Την λαϊκή βούληση», και όχι λόγω εξωτερικών πιέσεων. Μιλησα γι αντικειμενική θεώρηση του παρελθόντος, όχι για παραμύθια.

Ισα-ίσα. Ο εθνικισμός μπερδευεται με τον εθνισμο, όχι Τ αντίθετο.

Τι να πω, μάλλον έχουμε διαφορετικό υπόβαθρο και ιδεολογία εν γένει, οπότε δε νομίζω να συμφωνήσουμε στο συγκεκριμένο θέμα. Δεν έχω να αντικρούσω κάτι, απλώς διαφωνώ.
 

paskmak

Διάσημο μέλος

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, επαγγέλεται Γιατρός και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,503 μηνύματα.
Τι να πω, μάλλον έχουμε διαφορετικό υπόβαθρο και ιδεολογία εν γένει, οπότε δε νομίζω να συμφωνήσουμε στο συγκεκριμένο θέμα. Δεν έχω να αντικρούσω κάτι, απλώς διαφωνώ.


Το ότι στην φασιστική Ιταλία και στην χιτλερική Γερμανια η νεολαία χρησιμοποιουνταν να κάνει παρελάσεις, κάτι που υιοθέτησε και ο Μεταξας και συνεχίζεται μέχρι σήμερα, ειναι ιστορικό γεγονός, δεν υπάρχει διαφωνία σ αυτο.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Agaphbou

Περιβόητο μέλος

Η Αγάπη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 26 ετών. Έχει γράψει 5,328 μηνύματα.
Το ότι στην φασιστική Ιταλία και στην χιτλερική Γερμανια η νεολαία χρησιμοποιουνταν να κάνει παρελάσεις, κάτι που υιοθέτησε και ο Μεταξας και συνεχίζεται μέχρι σήμερα, ειναι ιστορικό γεγονός, δεν υπάρχει διαφωνία σ αυτο.


Αυτή η πληροφορία ενέχεται και στο δικό μου σχόλιο πιο πάνω, δεν εννοώ αυτό.
 

paskmak

Διάσημο μέλος

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, επαγγέλεται Γιατρός και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,503 μηνύματα.
Αυτή η πληροφορία ενέχεται και στο δικό μου σχόλιο πιο πάνω, δεν εννοώ αυτό.

Αρα προφανως η παρέλαση συμβάλλει στον υπερπατριωτισμό ή στα κομμουνιστικά κρατη στην τυφλή υπακοή στο καθεστώς.

Δεν μπορούν να νοούνται «παραδόσεις» τέτοιες πρακτικές .
Και ο ναζιστικός χαιρετισμός «αρχαιοελληνικός» ειναι με την ιδια λογική.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 22 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top