Ποιο κομμάτι της ελληνικής ιστορίας προτιμάτε περισσότερο;

Ουριήλ

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Ουριήλ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, επαγγέλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Ρουμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 816 μηνύματα.
Καλησπέρα,
Θα ήθελα να ρωτήσω όσον αφορά την ελληνική ιστορία, ποιο κομμάτι της προτιμάτε, την αρχαία Ελλάδα, Βυζάντιο, Οθωμανική περίοδο ή την νεοελληνική ιστορία;
Εγώ προτιμώ την βυζαντινή και την νέα ελληνική, συνήθως από ότι έχω προσέξει η νεοελληνική και η αρχαία ιστορία είναι η προτιμότερη στους περισσότερους
 
Τελευταία επεξεργασία:

books_dreams_phane

Νεοφερμένος

Η books_dreams_phane αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Δε μπορώ να πω με σιγουριά..
Έχω ιδιαίτερη αδυναμία στην αρχαία Ελλάδα, καθώς σε αυτή δημιουργήθηκαν οι βάσεις διαφόρων επιστημών, όπως η Φιλοσοφία και τα μαθηματικά. Ίσως βέβαια αυτό να οφείλεται και στην απήχηση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό.
 

Ουριήλ

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Ουριήλ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, επαγγέλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Ρουμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 816 μηνύματα.
Δε μπορώ να πω με σιγουριά..
Έχω ιδιαίτερη αδυναμία στην αρχαία Ελλάδα, καθώς σε αυτή δημιουργήθηκαν οι βάσεις διαφόρων επιστημών, όπως η Φιλοσοφία και τα μαθηματικά. Ίσως βέβαια αυτό να οφείλεται και στην απήχηση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στο εξωτερικό.
Παρότι που η αρχαία Ελλάδα φημίζεται έντονα και προσπαθούμε να την προωθησουμε ( μην ξεχνάτε ότι κατά την επανάσταση του 21‘ ως αιτία είχαμε πει ότι είμαστε απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων και όχι των Ρωμαίων δηλαδή απο το Βυζάντιο) κατά την γνώμη μου πρέπει να μαθουμε παραπάνω πράγματα και για το Βυζάντιο, την σημαντικότερη και ηστερα από τις σημαντικότερες αυτοκρατορίες στο κόσμο
 

paskmak

Διάσημο μέλος

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, επαγγέλεται Γιατρός και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,503 μηνύματα.
Καλησπέρα,
Θα ήθελα να ρωτήσω όσον αφορά την ελληνική ιστορία, ποιο κομμάτι της προτιμάτε, την αρχαία Ελλάδα, Βυζάντιο, Οθωμανική περίοδο ή την νεοελληνική ιστορία;
Εγώ προτιμώ την βυζαντινή και την νέα ελληνική, συνήθως από ότι έχω προσέξει η νεοελληνική και η αρχαία ιστορία είναι η προτιμότερη στους περισσότερους


Εξισου σπουδαία ιστορική περίοδος(που δεν διδασκόμαστε καν) ειναι η περίοδος των Επίγονων, αλλά δυστυχώς έχουμε επικεντρωθεί μονο στην Αθηνα και Σπάρτη του 5ου πΧ αιωνα.
 

Ουριήλ

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Ουριήλ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, επαγγέλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Ρουμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 816 μηνύματα.
Εξισου σπουδαία ιστορική περίοδος(που δεν διδασκόμαστε καν) ειναι η περίοδος των Επίγονων, αλλά δυστυχώς έχουμε επικεντρωθεί μονο στην Αθηνα και Σπάρτη του 5ου πΧ αιωνα.
Αληθεύει, αυτή η περίοδος έχει παραμεληθεί αρκετά, δυστυχως ένας μέσος Έλληνας δεν θα ξέρει καν για αυτή την εποχή
 

books_dreams_phane

Νεοφερμένος

Η books_dreams_phane αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Συμφωνώ.
Θεωρώ πως ο καλύτερος τρόπος διεύρυνσης των ιστορικών γνώσεων, είναι η λογοτεχνία και ευτυχώς, υπάρχει μεγάλη ποικιλία μυθιστορημάτων που αφορούν το Βυζάντιο
 
Τελευταία επεξεργασία:

don_vito

Δραστήριο μέλος

Ο don_vito αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 530 μηνύματα.
Η περίοδος Ανδρέα Παπανδρέου που ειναι;:teasing:
 

paskmak

Διάσημο μέλος

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, επαγγέλεται Γιατρός και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,503 μηνύματα.
Αληθεύει, αυτή η περίοδος έχει παραμεληθεί αρκετά, δυστυχως ένας μέσος Έλληνας δεν θα ξέρει καν για αυτή την εποχή

Την στιγμή που ειναι μια από τις σημαντικοτερες( διάδοση ελληνισμού, περίοδος πριν μια την αφιξη μιας άλλης πολυ σημαντικής-της ρωμαϊκής, αλλά και πολλών επικών μαχών).
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, επαγγέλεται Μαθηματικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
@don_vito Από το στόμα μου το πήρες!

Καλησπέρα,
Θα ήθελα να ρωτήσω όσον αφορά την ελληνική ιστορία, ποιο κομμάτι της προτιμάτε, την αρχαία Ελλάδα, Βυζάντιο, Οθωμανική περίοδο ή την νεοελληνική ιστορία;
Εγώ προτιμώ την βυζαντινή και την νέα ελληνική, συνήθως από ότι έχω προσέξει η νεοελληνική και η αρχαία ιστορία είναι η προτιμότερη στους περισσότερους

Όταν λες «πρατιμάτε», τι ακριβώς εννοείς; Ας πούμε, ποια διαβάζεται πιο ευχάριστα; Ποια έχει καλύτερη «πλοκή»; Ποια είναι η πιο εύκολη για να γράψεις καλά στο σχολείο; :Ρ
 

Ουριήλ

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Ουριήλ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, επαγγέλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Ρουμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 816 μηνύματα.

Μαυρίκιος

Διάσημο μέλος

Ο Μαυρίκιος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,671 μηνύματα.
Παρότι που η αρχαία Ελλάδα φημίζεται έντονα και προσπαθούμε να την προωθησουμε ( μην ξεχνάτε ότι κατά την επανάσταση του 21‘ ως αιτία είχαμε πει ότι είμαστε απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων και όχι των Ρωμαίων δηλαδή απο το Βυζάντιο) κατά την γνώμη μου πρέπει να μαθουμε παραπάνω πράγματα και για το Βυζάντιο, την σημαντικότερη και ηστερα από τις σημαντικότερες αυτοκρατορίες στο κόσμο

Λάθος εμείς των Ανατολικών Ρωμαίων, των Βυζαντινών δηλαδή, οι Ευρωπαίοι μας έλεγαν των Ελλήνων.
 

Ουριήλ

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Ουριήλ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, επαγγέλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Ρουμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 816 μηνύματα.
Λάθος εμείς των Ανατολικών Ρωμαίων, των Βυζαντινών δηλαδή, οι Ευρωπαίοι μας έλεγαν των Ελλήνων.
Όμως αυτοαποκαλούμασταν Ρωμαίοι, δεν υπήρχε το Βυζάντιο καταρχάς, μόνο η ανατολική ρωμαική αυτοκρατορία. Σε αρκετά βιβλία αναφέρονται ως Ρωμαίοι και όχι Έλληνες, όμως γενικά ήταν Έλληνες
 

Μαυρίκιος

Διάσημο μέλος

Ο Μαυρίκιος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,671 μηνύματα.
Όμως αυτοαποκαλούμασταν Ρωμαίοι, δεν υπήρχε το Βυζάντιο καταρχάς, μόνο η ανατολική ρωμαική αυτοκρατορία. Σε αρκετά βιβλία αναφέρονται ως Ρωμαίοι και όχι Έλληνες, όμως γενικά ήταν Έλληνες

Στην εποχή τους Ρωμαίοι πραγματικά λεγόντουσαν και στην Τουρκοκρατία το μετέτρεψαν σε Ρωμιοί, το Βυζάντιο βγήκε αργότερα.
 

Ουριήλ

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Ουριήλ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, επαγγέλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Ρουμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 816 μηνύματα.
Αληθεύει μέχρι και σήμερα οι Έλληνες κάτοικοι της Κωνσταντινούπολης αποκαλούνται Rum δηλαδή Ρωμαίοι από τους Τούρκους. Εννοείς η Βυζαντινή αυτοκρατορία όχι το Βυζάντιο (και εγώ το είπα λανθασμένα), το Βυζάντιο ήταν το όνομα της πόλης στην αρχαία Ελλάδα, το όνομα Βυζαντινή αυτοκρατορία "δημιουργήθηκε" στον διαφωτισμό στη σημερινή Γερμανία αν δεν κάνω λάθος
 

Μαυρίκιος

Διάσημο μέλος

Ο Μαυρίκιος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,671 μηνύματα.
Ο Κοραής και γενικά οι Έλληνες που ζούσαν στην δύση μετέφεραν το όνομα εδώ, ο πρώτος που είχε πει ότι πέρα από απόγονοι των Ρωμιών είμαστε και απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων ήταν ο Κολοκοτρώνης.
 

Ουριήλ

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Ουριήλ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, επαγγέλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Ρουμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 816 μηνύματα.
Ο Κοραής και γενικά οι Έλληνες που ζούσαν στην δύση μετέφεραν το όνομα εδώ, ο πρώτος που είχε πει ότι πέρα από απόγονοι των Ρωμιών είμαστε και απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων ήταν ο Κολοκοτρώνης.
Όχι μόνο, γενικά για να διαχωριστούν οι Έλληνες από τους Οθωμανούς και για λόγους επαναστατικούς είχε διατυπωθεί πριν από την επανάσταση σχετικά του γεγονός ότι οι Έλληνες είναι απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων και δικαιωματικά δικαιούνται τα εδάφη της Ελλάδας που βρισκόταν υπό Οθωμανική κυριαρχία
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, επαγγέλεται Μαθηματικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.

Κοίτα, σε θέμα πλοκής η Βυζαντινή ιστορία τα πατάει όλα κάτω. Μία που η μάνα του Βουλγαροκτόνου έχει ξεπαστρέψει 2-3 αυτοκράτορες, μία η Εικονομαχία, μία που τύφλωναν διαδόχους για να μην πάρουν τον θρόνο - και όλα αυτά τους αιώνες της «ακμής», έτσι - μία εκείνο το ιστορικό feat του Δάνδολου στο beef για τη διαδοχή του θρόνου - που τελικά, τον τσίμπησε ο ίδιος. :Ρ Χαμός, μιλάμε, πολύ διασκεδάζω με τα γύρω-γύρω της εποχής εκείνης - υλικό για να γράφει ο Μανουσάκης ιστορικά δράματα μέχρι τη Δευτέρα Παρουσία.

Κατά τα άλλα, εντάξει, πλάκα έχουν όλες οι φάσεις της ιστορίας της νότιας Βαλκανικής, δε λέω. Είχαμε από αρχαιοτάτων χρόνων ξεκατινιάσματα και τέτοια, αλλά νομίζω ότι τον καλύτερό μας εαυτό, όπως και όλη η Δύση, τον δώσαμε κατά τον Μεσαίωνα.
 

Unseen skygge

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Unseen skygge αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,218 μηνύματα.
@don_vito Από το στόμα μου το πήρες!



Όταν λες «πρατιμάτε», τι ακριβώς εννοείς; Ας πούμε, ποια διαβάζεται πιο ευχάριστα; Ποια έχει καλύτερη «πλοκή»; Ποια είναι η πιο εύκολη για να γράψεις καλά στο σχολείο; :Ρ
Είναι ερώτηση σαν αυτές που έκανε η Ντόρα στο τέλος κάθε επεισοδίου τι σας άρεσε περισσότερο σήμερα; Και μετά ήταν σε μουντ χαχα και μένα μου άρεσε
 

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Ιδιωτικός υπάλληλος. Έχει γράψει 13,487 μηνύματα.
Η σύγχρονη Ελλάδα έχει περισσότερες ομοιότητες με το κράτος της βυζαντινής αυτοκρατορίας. Θεωρώ ότι η περίοδος αυτή είναι ιδιαίτερα παρεξηγημένη, γιατί οι δυτικοί Ευρωπαίοι ήθελαν να αποταξουν από πάνω τους το γεγονός ότι η πρωτεύουσα της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας μεταφέρθηκε στο Βυζάντιο και ότι άλλαξαν οι γεωπολιτικές ισορροπίες.

Μπορούμε να σκεφτούμε την Κωνσταντινούπολη ως τη Νέα Υόρκη της εποχής, όπου συνέρρεαν πληθυσμοί από κάθε άκρη της γης, καθώς ήταν ένα σημαντικότατο κοινωνικό, οικονομικό, εμπορικό και θρησκευτικό κέντρο. Στάθηκε για σχεδόν 1000 χρόνια πρωτεύουσα του βυζαντινού κράτους, αλλά ακόμη και μετά την οθωμανική κατάκτηση παρέμεινε πρωτεύουσα, γιατί οι Οθωμανοί αναγνώριζαν τη σημασία της.

Στον 19ο αιώνα, πιστεύω ότι υπήρχε πίεση από την πλευρά των ευρωπαϊκών δυνάμεων για τη σύσταση εθνικών κρατών και την απάλειψη των αχανών αυτοκρατοριών. Στη δική μας περιοχή, όπου οι ελληνόφωνοι χριστιανοί, που αυτοαποκαλούνταν ως Ρωμιοί (ή Rum από τους Οθωμανούς), είχαν το δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας. Μάλιστα η επίσημη θέση της εκκλησίας (του Πατριαρχείου) ήταν η προσήλωση στην οθωμανική αυτοκρατορία, η οποία προσέφερε ανεξαρτησία στο πατριαρχείο, που είχε εξουσία πάνω στους ελληνόφωνους χριστιανούς της αυτοκρατορίας. Γι' αυτό άλλωστε και τα ελληνόπουλα διδάσκονταν μόνο αποσπάσματα από την Αγία γραφή για γραφή και ανάγνωση για σχεδόν 4 αιώνες...

Η επανάσταση ήταν αποτέλεσμα συγκεκριμένων συμφερόντων στην ανατολική Μεσόγειο, λόγω της θέσης κλειδί που κατείχε η Ελλάδα. Παράλληλα, με αυτόν τον τρόπο το μέγεθος και η επιρροή της οθωμανικής αυτοκρατορίας στην Ευρώπη θα συρρικνωνόταν. Έτσι, ο συνδυασμός όλων αυτών των επιρροών και του νεοελληνικού Διαφωτισμού οδήγησαν στην επανάσταση του 1821. Η βασική ιδεολογική βάση ήταν ότι οι ελληνόφωνοι χριστιανοί της οθωμανικής αυτοκρατορίας είναι πνευματικοι απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων και επιθυμούν να επαναφέρουν τη δόξα της Ελλάδας. Φυσικά, το κύριο συστατικό των Ελλήνων ήταν το κοινό θρήσκευμα, ώστε να προβούν στον επαναστατικό αγώνα εναντίον των Οθωμανών.
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, επαγγέλεται Μαθηματικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Η σύγχρονη Ελλάδα έχει περισσότερες ομοιότητες με το κράτος της βυζαντινής αυτοκρατορίας. Θεωρώ ότι η περίοδος αυτή είναι ιδιαίτερα παρεξηγημένη, γιατί οι δυτικοί Ευρωπαίοι ήθελαν να αποταξουν από πάνω τους το γεγονός ότι η πρωτεύουσα της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας μεταφέρθηκε στο Βυζάντιο και ότι άλλαξαν οι γεωπολιτικές ισορροπίες.

Μπορούμε να σκεφτούμε την Κωνσταντινούπολη ως τη Νέα Υόρκη της εποχής, όπου συνέρρεαν πληθυσμοί από κάθε άκρη της γης, καθώς ήταν ένα σημαντικότατο κοινωνικό, οικονομικό, εμπορικό και θρησκευτικό κέντρο. Στάθηκε για σχεδόν 1000 χρόνια πρωτεύουσα του βυζαντινού κράτους, αλλά ακόμη και μετά την οθωμανική κατάκτηση παρέμεινε πρωτεύουσα, γιατί οι Οθωμανοί αναγνώριζαν τη σημασία της.

Στον 19ο αιώνα, πιστεύω ότι υπήρχε πίεση από την πλευρά των ευρωπαϊκών δυνάμεων για τη σύσταση εθνικών κρατών και την απάλειψη των αχανών αυτοκρατοριών. Στη δική μας περιοχή, όπου οι ελληνόφωνοι χριστιανοί, που αυτοαποκαλούνταν ως Ρωμιοί (ή Rum από τους Οθωμανούς), είχαν το δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας. Μάλιστα η επίσημη θέση της εκκλησίας (του Πατριαρχείου) ήταν η προσήλωση στην οθωμανική αυτοκρατορία, η οποία προσέφερε ανεξαρτησία στο πατριαρχείο, που είχε εξουσία πάνω στους ελληνόφωνους χριστιανούς της αυτοκρατορίας. Γι' αυτό άλλωστε και τα ελληνόπουλα διδάσκονταν μόνο αποσπάσματα από την Αγία γραφή για γραφή και ανάγνωση για σχεδόν 4 αιώνες...

Η επανάσταση ήταν αποτέλεσμα συγκεκριμένων συμφερόντων στην ανατολική Μεσόγειο, λόγω της θέσης κλειδί που κατείχε η Ελλάδα. Παράλληλα, με αυτόν τον τρόπο το μέγεθος και η επιρροή της οθωμανικής αυτοκρατορίας στην Ευρώπη θα συρρικνωνόταν. Έτσι, ο συνδυασμός όλων αυτών των επιρροών και του νεοελληνικού Διαφωτισμού οδήγησαν στην επανάσταση του 1821. Η βασική ιδεολογική βάση ήταν ότι οι ελληνόφωνοι χριστιανοί της οθωμανικής αυτοκρατορίας είναι πνευματικοι απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων και επιθυμούν να επαναφέρουν τη δόξα της Ελλάδας. Φυσικά, το κύριο συστατικό των Ελλήνων ήταν το κοινό θρήσκευμα, ώστε να προβούν στον επαναστατικό αγώνα εναντίον των Οθωμανών.

Τελικά, εσένα τι σ' αρέσει, δε μας είπες. :Ρ
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top