Mittenwald
Πολύ δραστήριο μέλος


1) Υπήρξε "τσουβάλιασμα" και συλλογική ευθύνη. Είναι ο ορισμός του "ρατσισμού".1) εσυ που αποζητας τους ορισμους, θα σου πω παντως οτι η χρηση σου της λεξης "ρατσιστικο" ειναι λαθος.
2) νεολληνας. αν και αυτη τη στιγμη δεν εχω προχειρο ενα λεξικο (ειναι 6 πμ για οποιον ψαχνει το γιατι) θα προσπαθησω να δωσω εναν ορισμο
θεωρω ως νεολληνα τον συγχρονο ελληνα που ζει στην ελλαδα του 2010
ποια η διαφορα του με τον ελληνα; οποια ειναι η διαφορα του καθε ανθρωπου με οποιονδηποτε αλλοτι κοινο εχουν; σιγουρα ως κοινο εχουν την γλωσσα που μιλανε. αλλοι θα πουν τον πολιτισμο, αλλα νομιζω οτι ο πολιτισμος δεν μενει στασιμος. αλλοι θα πουν τη θρησκεια, αλλα η αθεϊα στις μερες μας ειναι "της μοδας", εννοωντας οτι υπαρχουν πολλοι αθεοι(ετσι και αλλιως δεν ηταν παντα ορθοδοξα χριστιανη η ελλαδα).
3) εχω ακουσει και μια "αιρετικη" αποψη (σιγουρα ομως δεν εχω κατασταλάξει ακομα), οτι ελληνας δεν ειναι κατ'αναγκην αυτος που γεννηθηκε στην ελλαδα, αλλα αυτος που ακολουθει τον ελληνικο τροπο σκεψης, συμφωνα παντα με τη ακρογωνιαιο λίθο τη φιλοσοφια
Να υπενθυμίσω ότι συλλογικές ευθύνες απέδιδαν μόνο οι Ναζί για να δικαιολογήσουν σφαγές κι εγκλήματα...
2) Η κοινή γλώσσα και ο κοινός τόπος είναι από τα πιο κοινά στοιχεία για να δικαιολογηθεί η Ιστορική (και πολιτισμική) συνέχεια. Η εμμονή κάποιων να αποκόψουν την σύγχρονη Ελλάδα από τους αρχαίους, έχει φτάσει στα όρια του γελοίου πια.
3) https://d-politiki.blogspot.com/2009/12/blog-post_23.html
Με αφορμή τις προτεινόμενες αλλαγές στον Κώδικα Ιθαγένειας πρέπει να επισημάνω κάτι για το γνωστό ρητό του Ισοκράτη για την "ημετέρα παιδεία", το οποίο (χωρίς καμιά αμφιβολία) θα παίξει πολύ αυτές τις μέρες από τους υποστηρικτές των αλλαγών.
Στην αρχαιότητα δεν υπήρχε η έννοια του "Έλληνα πολίτη". Υπήρχαν πολίτες των Αθηνών, των Θηβών, της Κορίνθου, κτλ. Άρα ομιλώντας για "Έλληνες", ο Ισοκράτης δεν αναφέρεται σε "Έλληνες πολίτες".
Ο Ισοκράτης λοιπόν δεν αναφέρεται σε μια διαδικασία πολιτογράφησης, δηλαδή στην απόδοση πολιτικών δικαιωμάτων σε μετοίκους που έχουν Ελληνική παιδεία. Άλλωστε δεν θα μπορούσε να το κάνει αυτό αφού δεν υπήρχε η έννοια του "Έλληνα πολίτη"!
Αντιθέτως ο Ισοκράτης (αν ήθελε) θα μπορούσε να μιλήσει για την διαδικασία πολιτογράφησης στην Αθήνα, και να υποστηρίξει πως έπρεπε να γίνονται πολίτες οι μέτοικοι στη δικιά του πατρίδα. Φυσικά δεν το έκανε, όχι μόνο γιατί (προφανώς) δεν το ήθελε, αλλά και γιατί δεν υπήρχε διαδικασία πολιτογράφησης στην αρχαία Αθήνα ή στην αρχαία Ελλάδα γενικότερα.
Πολίτες σε μια Ελληνική πόλη ήταν αυτοί που είχαν πατέρα πολίτη ή (σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως στην Αθήνα του Περικλή) πατέρα πολίτη και μητέρα κόρη πολίτη και (συνήθως) είχαν εκπληρώσει τη στρατιωτική τους θητεία ως έφηβοι.
Πολιτογραφήσεις βέβαια γινόταν στις αρχαίες πόλεις. Δεν υπήρχε όμως πουθενά και ποτέ σταθερό σύστημα αυτόματης κτήσης πολιτικών δικαιωμάτων από μετοίκους.
Αντιθέτως οι πολιτογραφήσεις ήταν έκτακτα σπάνια γεγονότα και συνήθως αφορούσαν την επιβράβευση άλλων Ελλήνων που προσέφεραν κάποιες μεγάλες υπηρεσίες στην κάθε πόλη. Δεν γίνονταν δε με αυτόματα κριτήρια (παραμονή στην πόλη Χ χρόνια ή γέννηση στην πόλη ή φοίτηση σε σχολείο της πόλης) αλλά δημοκρατικά με ψήφισμα.
Το σύστημα κτήσης της ιθαγένειας σε ορισμένα Ελβετικά καντόνια είναι αυτό που προσομοιάζει περισσότερο το αρχαίο Ελληνικό. Στην Ελβετία γίνονται δημοψηφίσματα σε τοπικό επίπεδο για το αν θέλει μια κοινωνία να δεχτεί έναν υποψήφιο νέο πολίτη.
Συνοψίζοντας: ο Ισοκράτης δεν αναφέρεται στο διάσημο απόσπασμα του για πολιτογράφηση μετοίκων, ούτε προτείνει έναν τρόπο για να γίνεται αυτή. Αντιθετως σταθερό πλαίσιο πολιτογράφησης δεν υπήρχε σε καμιά πόλη της αρχαίας Ελλάδας. Οι μέτοικοι μπορούσαν να ζουν και να εργάζονται (και πολλοί από αυτούς να γίνουν και πλούσιοι) στις διάφορες πόλεις, τηρώντας τους κατά τόπους νόμους. Πολιτογραφήσεις γινόταν εκτάκτως και όχι αυτομάτως (όταν οι μέτοικοι συγκέντρωναν κάποιες τυπικές προϋποθέσεις) αλλά επιλεκτικά (όταν οι πολίτες επέλεγαν δημοκρατικά να απονείμουν το προνόμιο του πολίτη σε άτομα ή ομάδες ατόμων).
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Φιλιον_Τερας
Διάσημο μέλος


2) Η κοινή γλώσσα και ο κοινός τόπος είναι από τα πιο κοινά στοιχεία για να δικαιολογηθεί η Ιστορική (και πολιτισμική) συνέχεια. Η εμμονή κάποιων να αποκόψουν την σύγχρονη Ελλάδα από τους αρχαίους, έχει φτάσει στα όρια του γελοίου πια.
παρ'ολα αυτα, δεν εκανα συγκριση αρχαιου ελληνα με νεοελληνα, αλλα, πανω απ'ολα τον νεολληνα με τον "ελληνα".
ο νεοελληνας ειναι ελληνας. ο συγχρονος ελληνας

θα σταθω σε αυτη την προταση, και θα πω οτι το να προσπαθουμε να δικαιολογησουμε μια, καποια ιστορικη συνεχεια, νομιζω οτι απλα ξεφευγει απο το νοημα της Ιστοριας(ή ιστοριογραφιας

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
self-instructive depressing
Περιβόητο μέλος


Και φτάνουμε στο πολυπόθητο "συμπέρασμα":
Οι σημερινοί Έλληνες, δεν έχουν καμία σχέση με τους Αρχαίους Έλληνες (όλα γι'αυτό έγιναν άλλωστε).
Επαναλαμβάνω την ερώτηση τότε: γιατί δεν λέμε και Νεοκινέζοι ή Νεοαιγύπτιοι;
μα είναι προφανές φίλτατε : δεν μας νοιάζει ιδιαίτερα πόσο έχουνε αλλάξει οι κινέζοι και οι αιγύπτιοι
κόβω το κεφάλι της νεφέλης , ότι οι κινέζοι λένε για νεοκινέζους αλλά ουδέποτε για νεοέλληνες ή νεοαιγυπτίους
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Mittenwald
Πολύ δραστήριο μέλος


Κι εγώ λέω το προφανές:μα είναι προφανές φίλτατε : δεν μας νοιάζει ιδιαίτερα πόσο έχουνε αλλάξει οι κινέζοι και οι αιγύπτιοι
κόβω το κεφάλι της νεφέλης , ότι οι κινέζοι λένε για νεοκινέζους αλλά ουδέποτε για νεοέλληνες ή νεοαιγυπτίους
Ότι κάποιους τους νοιάζει πάρα πολύ πόσο έχουν αλλάξει οι σημερινοί Έλληνες, σε σχέση με τους αρχαίους, προσπαθούν δε να μας "πείσουν" ότι οι σημερινοί Έλληνες, δεν έχουν καμμία σχέση με τους αρχαίους.
Το γιατί, το αφήνω στην κρίση του καθένα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
self-instructive depressing
Περιβόητο μέλος


ήθελα να δείξω απλά ότι η παρατήρηση σου αν και εντυπωσιακή , ήτανε άστοχη , στο βαθμό που ενδιαφερόμαστε πρωτίστως για την χώρα που ζούμε όταν αναλύουμε την ψυχοσύνθεση και τους ευσεβείς πόθους του και όχι για άλλες χώρες
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Και φτάνουμε στο πολυπόθητο "συμπέρασμα":
Οι σημερινοί Έλληνες, δεν έχουν καμία σχέση με τους Αρχαίους Έλληνες (όλα γι'αυτό έγιναν άλλωστε).
Επαναλαμβάνω την ερώτηση τότε: γιατί δεν λέμε και Νεοκινέζοι ή Νεοαιγύπτιοι;
Ανάποδα πάρτο. Ο όρος δεν αποδεικνύει ότι οι σύγχρονοι Έλληνες δεν έχουν καμία σχέση με τους αρχαίους. Ο όρος δημιουργήθηκε, ΓΙΑΤΙ οι Έλληνες-κάτοικοι του νεοελληνικού κράτους (νεοσύστατου τότε μετά από μερικές εκατοντάδες χρόνια ξένης κυριαρχίας), δεν έχουν απαραίτητη και άμεσα αναγνωρίσιμη σχέση με τους αρχαίους ημών (sic) πρόγονους.
κι αν θες, γιατί είμαστε απόγονοί τους, όλοι, ντε και καλά;
Επίσης οι Κινέζοι θα έχουν αρκετές ενστάσεις ως προς το ότι τους αποκαλούμε κινέζους. Ural, altaic, mongolians, hmong. Κοινώς μην παρομοιάζουμε στην τύχη.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Mittenwald
Πολύ δραστήριο μέλος


Δεν έχουν καμμία σχέση; Κοινή γλώσσα και κοινός τόπος τι είναι;Ανάποδα πάρτο. Ο όρος δεν αποδεικνύει ότι οι σύγχρονοι Έλληνες δεν έχουν καμία σχέση με τους αρχαίους. Ο όρος δημιουργήθηκε, ΓΙΑΤΙ οι Έλληνες-κάτοικοι του νεοελληνικού κράτους (νεοσύστατου τότε μετά από μερικές εκατοντάδες χρόνια ξένης κυριαρχίας), δεν έχουν απαραίτητη και άμεσα αναγνωρίσιμη σχέση με τους αρχαίους ημών (sic) πρόγονους.
Επίσης, αν και είχαμε "κατοχή", η γλώσσα παρέμεινε και αλλοιώθηκε χωρίς να χάσει τη βάση της...
Αν δεν είναι η γλώσσα άμεση και αναγνωρίσιμη σχέση, τότε τι είναι "άμεση και αναγνωρίσιμη σχέση";
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Ο νεοελληνισμός ήταν μία ιδέα που ένωσε όσους κατοικούσαν στο συγκεκριμένο χώρο τη συγκεκριμένη στιγμή και πάλευαν για την ιδέα της Ελλάδας.
EDIT: Επίσης, πριν αρχίσουμε να ξανα-λύνουμε το γλωσσικό ζήτημα, ας αποφασίσουμε από πού θα το πιάσουμε. Από ποια διάλεκτο, και του πότε, και πώς θα γεφυρώσουμε το τότε με το τώρα.
Παραθέτω:
σε σχέση με το πρώτο περιορίζομαι να απαντήσω ότι η ύπαρξη άμεσης συνέχειας ανάμεσα στις αρχαίες και τις σύγχρονες διαλέκτους είναι σε γενικές γραμμές απίθανη και πάντως μη αποδείξιμη.
Ωστόσο δεν βρίσκεται εκεί η ουσία.....
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
self-instructive depressing
Περιβόητο μέλος


Αν δεν είναι η γλώσσα άμεση και αναγνωρίσιμη σχέση, τότε τι είναι "άμεση και αναγνωρίσιμη σχέση";
το γλωσσόφιλο
(αφιερωμένο σε αυτήν που κοιμότανε στο σπασμένο ράντζο της ευλαλίας και της το αλλάξανε μετά γιατί γκρίνιαζε στον ευνούχο)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
negative
Εκκολαπτόμενο μέλος


Θεωρείς τσουβάλιασμα και ρατσιστικό το γεγονός ότι ο καθένας από εμάς οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες του για μια νοοτροπία που έχουμε ως λαός από την εποχή περίπου του ΠΑΣΟΚ έως και σήμερα?Θα μπορούσες να μου απαντήσεις γιατί μερικοί έως και πολλοί συμπολίτες μας φοβούνται και υποτιμούν μετανάστες που ήρθαν εδώ για μια καλύτερη ζωή και τούς την κάνουμε δυσκολότερη σε απλά καθημερινά πράγματα...έχοντας πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι είμαστε καλύτεροι σαν λαός αλλά ταυτόχρονα και με ένα χρόνιο άλλοθι περί αφανισμού του Ελληνισμού ?1) Υπήρξε "τσουβάλιασμα" και συλλογική ευθύνη. Είναι ο ορισμός του "ρατσισμού".
Να υπενθυμίσω ότι συλλογικές ευθύνες απέδιδαν μόνο οι Ναζί για να δικαιολογήσουν σφαγές κι εγκλήματα...
Επίσης θέλω να σου ομολογήσω ότι ήμουν σίγουρος ότι θα κάνεις ''μάθημα ιστορίας'' ....αλλά το βαριέμαι απίστευτα....γιατί παρ ότι βλέπω ανθρώπους με γνώση περί ιστορίας....απέχουν και είναι αποκομμένοι από το σήμερα....και δεν αναφέρομαι αποκλειστικά σε σένα.......Από ένα σήμερα που ζητά άλλα σε πολλά επίπεδα και δεν έχουμε καμία διάθεση να τα κατανοήσουμε ως λαός,όπως προανέφερα σε κάποιο προηγούμενο ποστ μου......
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Mittenwald
Πολύ δραστήριο μέλος


Μάλλον δεν διαβάζετε τι ΓΡΑΦΕΤΕ.Ο όρος δημιουργήθηκε, ΓΙΑΤΙ οι Έλληνες-κάτοικοι του νεοελληνικού κράτους (νεοσύστατου τότε μετά από μερικές εκατοντάδες χρόνια ξένης κυριαρχίας), δεν έχουν απαραίτητη και άμεσα αναγνωρίσιμη σχέση με τους αρχαίους ημών (sic) πρόγονους.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Κι αν έχουν, κάποιοι... τι σημασία έχει;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Mittenwald
Πολύ δραστήριο μέλος


Ενδιαφέρουσα άποψη.το γλωσσόφιλο
(αφιερωμένο σε αυτήν που κοιμότανε στο σπασμένο ράντζο της ευλαλίας και της το αλλάξανε μετά γιατί γκρίνιαζε στον ευνούχο)

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Mittenwald
Πολύ δραστήριο μέλος


Άντε ξανά μανά:Γιατί, έχουν;
Κι αν έχουν, κάποιοι... τι σημασία έχει;
Δεν έχουν καμμία σχέση; Κοινή γλώσσα και κοινός τόπος τι είναι;
Επίσης, αν και είχαμε "κατοχή", η γλώσσα παρέμεινε και αλλοιώθηκε χωρίς να χάσει τη βάση της...
Αν δεν είναι η γλώσσα άμεση και αναγνωρίσιμη σχέση, τότε τι είναι "άμεση και αναγνωρίσιμη σχέση";

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Mittenwald
Πολύ δραστήριο μέλος


Ναι, και;
Τι μας λένε τα άρθρα;
Μια περίληψη, παρακαλώ.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


...σε σχέση με το πρώτο περιορίζομαι να απαντήσω ότι η ύπαρξη άμεσης συνέχειας ανάμεσα στις αρχαίες και τις σύγχρονες διαλέκτους είναι σε γενικές γραμμές απίθανη και πάντως μη αποδείξιμη.
Ωστόσο δεν βρίσκεται εκεί η ουσία.....
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
negative
Εκκολαπτόμενο μέλος


Πιου πιου..δεν νομίζω ότι βοηθά κάτι τέτοιο.....θέλω να πω ότι ο Mittenwald ήθελε να πάει την όλη κουβέντα εκεί....στο ποια η σχέση και τα δεσμά...

Όπως επίσης θα με ενδιέφερε η ψυχολογία του ρατσιστή...έχεις κάτι να προσθέσεις επί του θέματος Mittenwald?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Ένηγουεη, θα επανέλθω άλλη στιγμή, μπας και ενδιάμεσα βρούμε για τι μιλάμε με τον Kamerad.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Mittenwald
Πολύ δραστήριο μέλος


Ναι:Όπως επίσης θα με ενδιέφερε η ψυχολογία του ρατσιστή...έχεις κάτι να προσθέσεις επί του θέματος Mittenwald?
Αναφέρεστε ρατσιστικά στους Έλληνες.
Όπως και ανέφερα πιο πριν.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 0 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 5 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.