Συμφωνείτε με την καύση των νεκρών;

Να επιτραπεί η καύση των νεκρών;

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 152)
  • Ναι, συμφωνώ.

    Ψήφοι: 120 78.9%
  • Όχι, διαφωνώ.

    Ψήφοι: 11 7.2%
  • Συμφωνώ μόνο για όσους το επιτρέπει η θρησκεία τους.

    Ψήφοι: 13 8.6%
  • Δεν έχω άποψη/Δε με ενδιαφέρει/Δε ξέρω

    Ψήφοι: 8 5.3%

venividivici43946

New member

Ο venividivici43946 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 3,194 μηνύματα.
Τὰ ἔχετε μπερδέψει μοῦ φαίνεται... Τὸ ἂν θὰ γίνῃ καύση ἢ ταφὴ δὲν ἔχει καμμία σχέση μὲ τὰ ἔξοδα. Οἱ Προτεστάντες οἱ ὁποῖοι κατ' ἐξοχὴν ἀποτεφρώνουν τοὺς νεκρούς, δὲ σημαίνει ὅτι δὲ χαλᾶνε χρήματα στὴν προηγηθεῖσα τελετή. Καὶ φέρετρα ἀκριβὰ ἀγοράζουν καὶ στολισμοὺς κάνουν ἔστω καὶ ἂν μετὰ ἐπακολουθήσῃ ἀποτέφρωση. Φυσικὰ ἂν κάποιος δὲν πιστεύει, μπορεῖ ἄνετα νὰ μὴν κάνῃ ἐκκλησιαστικὴ κηδεία καὶ νὰ ταφῇ χωρὶς καμμία τελετή. Ἀκόμα ὅμως καὶ ἡ ἐκκλησιαστικὴ κηδεία μπορεῖ νὰ γίνῃ μὲ μηδὲν (σχεδὸν) ἔξοδα καὶ χωρὶς ὅλους αὐτοὺς τοὺς στολισμοὺς οἱ ὁποῖοι στὴν πραγματικότητα δὲν ἔχουν καμμία σχέση μὲ τὴν τελετὴ αὐτὴν καθ' ἑαυτήν. Ὅπως μία πολιτικὴ κηδεία μπορεῖ κάλλιστα νὰ γίνῃ ὑπερπολυτελής, ὅπως π.χ. ἡ κηδεία Φλωράκη στὸν Περισσό. Ἀκόμα καὶ τὸ πρόβλημα χώρου εἶναι οὐσιαστικὰ δικαιολογία ἀφοῦ μπορεῖ ὁ καθένας, ἀντὶ νὰ ἀγοράσῃ τάφο, νὰ πηγαίνη μετὰ ἀπὸ κάποια χρόνια τὰ ὀστᾶ στὸ ὀστεοφυλάκιο ὅπως συνήθως συμβαίνει στὶς μεγάλες πόλεις.

Ἀπὸ ἐκεῖ κι ὕστερα, εἶναι θέμα πίστης καὶ προσωπικῆς κοσμοθεωρίας. Ἐγὼ πάντως θεωρῶ ὅτι κανονικὰ ἡ Ἐκκλησία δὲν πρέπει νὰ ἐπιτρέψῃ τὴν ἐκκλησιαστικὴ κηδεία σὲ ὅσους ἐπιθυμοῦν νὰ ἀποτεφρωθῇ τὸ σῶμα τους γιατὶ εἶναι παράδοση τελείως ξένη πρὸς τὴν Ὀρθοδοξία.
1. Οποιοδήποτε είδος ταφής επάγεται έξοδα.
2. Στις μέρες μας η αγορά τάφου, εξαιρετικά δύσκολη. Γι' αυτό συνήθως γίνεται εκταφή στην τριετία και ο νεκρός καταλήγει στο οστεοφυλάκιο ή στο χωνευτήρι.
3. Εξόδιος ακολουθία δε γίνεται σε όσους επιθυμούν καύση και ορθά. Κηδεία γίνεται.

DreamsRevenge,
Ο στολισμός του τάφου με μάρμαρα κτλ μπορεί να γίνει με μέτρο και το κόστος να είναι λογικό. Το δύσκολο είναι η εύρεση χώρου. Τα μνημόσυνα έχουν στάνταρ έξοδα.
 

Πατρεύς

New member

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, επαγγέλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 2,714 μηνύματα.
Ὄντως στὴν Ἀθῆνα ἡ κατάσταση εἶναι πολὺ πιεσμένη, ἀλλὰ στὴν ἐπαρχία καὶ ἰδίως στὰ χωριὰ τὰ πράγματα εἶναι καλύτερα καὶ συνήθως τὸ κάθε σόϊ ἔχει καὶ τὸν οἰκογενειακό του τάφο.

Σχετικὰ πάντως μὲ αὐτὰ ποὺ ἀνέφερες Dreamsrevenge, τὰ μνημόσυνα καὶ τὰ τρισάγια καὶ τὸ πόσο θὰ κοστίσουν δὲν ἔχει σχέση μὲ τὴν ταφὴ ἢ μή. Αὐτὸ εἶναι ἐπιλογὴ τοῦ καθενὸς καὶ, πίστεψέ με, ὅλα μποροῦν νὰ γίνουν εἴτε πολὺ οἰκονομικὰ εἴτε μὲ ἀπόλυτη χλιδή. Τὰ ὅρια εἶναι στοῦ καθενὸς τὸ χέρι.

Σχετικὰ μὲ τὰ μάρμαρα τέλος, ἁπλῶς νὰ πῶ ὅτι παλιότερα οἱ περισσότεροι τάφοι ἦταν χωμάτινοι ἄντε τὸ πολὺ μὲ κάγκελα γύρω-γύρω γιὰ νὰ ὁριοθετῆται ὁ χῶρος καὶ ἁπλῶς φρόντιζαν οἱ οἰκεῖοι νὰ μὴν πιάνῃ χόρτα. Γιὰ μένα αὐτὴ ἡ εἰκόνα εἶναι πολὺ πιὸ ἀνθρώπινη ἀπὸ τὸ ψυχρὸ μάρμαρο ποὺ ἔχει γίνει μόδα σήμερα καὶ ἐμένα τουλάχιστον μοῦ δημιουργεῖ ψυχοπλάκωμα, ἰδίως ἡ ταφόπλακα... Ἁπλῶς ἐπειδὴ οἱ πλούσιοι εἶχαν τὴ δυνατότητα νὰ «μαρμαρώνουν» τοὺς τάφους, ὅταν ἔγινε ἡ μεγάλη ἔκρηξη τοῦ βιοτικοῦ ἐπιπέδου στὴν Ἑλλάδα μὲ τὴν κυβέρνηση τοῦ ΠΑ.ΣΟ.Κ., εἶπαν καὶ οἱ μέχρι πρότινος πτωχοὶ νὰ τοὺς μιμηθοῦν καὶ σὲ αὐτὸν τὸν τομέα μὲ πολλὲς φορὲς κακόγουστα ὁμολογουμένως ἀποτελέσματα...
 

venividivici43946

New member

Ο venividivici43946 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 3,194 μηνύματα.
Και στην επαρχία τα πράγματα δεν είναι καλύτερα. Μόνο στα χωρία είναι κάπως πιο ανθρώπινα.

Εξ όσων γνωρίζω, συνήθως έβαζαν μάρμαρο τμηματικά σε ορισμένα σημεία. Στα λοιπά συμφωνούμε.
 
Τελευταία επεξεργασία:

elepan

New member

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Αναλυτής συστημάτων και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 441 μηνύματα.
Συμφωνείτε με την καύση των νεκρών;



Αν διαφωνήσω ή συμφωνήσω... για εμένα προσωπικά τι αλλάζει;
 

Ψαραδέλλη

New member

Η Ψαραδέλλη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,672 μηνύματα.
Έχουμε στο σπίτι μας ένα βάζο που μοιάζει με τεφροδόχο.
Ήταν μια από τις επιτυχημένες αγορές της μαμάς μου οφείλω να ομολογήσω.
 

Zithos

New member

Ο Zithos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 264 μηνύματα.
Η καύση των νεκρών είναι κάτι ξένο στις Ελληνικές συνήθειες δέν είναι πρόβλημα μόνο χριστιανισμού και στην αρχαία Ελλάδα δέν έκαιγαν ποτέ τους νεκρούς.
Πιστεύω οτι σε κάθε περίπτωση πρέπει να επιτρέπεται αρκεί να συμφωνούν οι στενότεροι συγγενείς.
 

carpe_nochtem

Well-known member

Η carpe_nochtem αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 696 μηνύματα.

Πατρεύς

New member

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, επαγγέλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 2,714 μηνύματα.
Οἱ ἀρχαῖοι ἔκαναν σὲ κάποιες περιόδους καύσεις, ἀλλὰ ποτὲ δὲν ἀποτέφρωναν τοὺς νεκρούς. Ἔκαιγαν τὸ σῶμα μέχρι ἑνὸς σημείου καὶ μετὰ τὰ κόκκαλα τὰ φύλασσαν σὲ ὀστεοφυλάκια.
 

hack3r

Well-known member

Ο Τολης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, επαγγέλεται Μηχανικός λογισμικού και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 6,429 μηνύματα.
Προτιμώ την καύση γιατί είναι πιο οικονομική, με την έννοια ότι δε πιάνει χώρο όπως τα νεκροταφεία.Εδώ στο δικό μου το χωρίο 2000 κατοίκων με οικογενειακούς τάφους και το νεκροταφείο χρειάζεται ήδη επέκταση φανταστείτε τι γίνεται στην Αθήνα. Απλά πλέον με τα νεκροταφεία παίζει χρήμα γιατί άλλοι φτιάχνουν ολόκληρο μαρμάρινο μαυσωλείο, επίδειξη πλούτου ακόμη και στους νεκρούς.....

Ταφή, καύση ή πέταγμα στη θάλασσα για εμένα δεν έχει και πολλή μεγάλη διαφορά, ούτως ή άλλως νεκρός είναι το σώμα πλέον είναι άψυχο υλικό και είναι προορισμένο να διαλυθεί. Υπάρχει βέβαια και η επιλογή της δωρεάς στους φοιτητές της ιατρικής why not.

Όσο για την αρχαία Ελλάδα η καύση γινόταν όσο και η ταφή και προτιμούνταν και ιδιαίτερα σε περιόδους πολέμων/εκστρατειών.
 

BLUE SEA

New member

Η Τέσα Ηλιού αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 43 ετών, επαγγέλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 1,603 μηνύματα.
Εγώ συμφωνώ και θα το ήθελα και για τον εαυτό μου. Μαμααααά! Κούφια η ώρα!:sick: Ελπίζω να αργήσω πολύ να αποδημήσω εις Κύριον. :P
 

Zithos

New member

Ο Zithos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 264 μηνύματα.
Αρχική Δημοσίευση από Πατρεύς (Πέτρος):
Οἱ ἀρχαῖοι ἔκαναν σὲ κάποιες περιόδους καύσεις, ἀλλὰ ποτὲ δὲν ἀποτέφρωναν τοὺς νεκρούς. Ἔκαιγαν τὸ σῶμα μέχρι ἑνὸς σημείου καὶ μετὰ τὰ κόκκαλα τὰ φύλασσαν σὲ ὀστεοφυλάκια.
Άν δέν κάνω λάθος στο θέμα συζητάμε για καύση και αποτέφρωση με τα οστά μαζί
Στην αρχαία Ελλάδα το πιό συνηθισμένο ήταν η κανονική ταφή όπως σήμερα σε ορισμένες μόλις περιπτώσεις όταν γινόταν η ταφή σε τύμβους έκαιγαν μονάχα το σώμα τα οστά δέν τα πείραζαν ποτέ, αλλά και πάλι έστω αυτή η μερική καύση ήταν αντιγραφή εθίμων απο Ανατολικές χώρες.
 

Βλα

Well-known member

Ο Βλαδίμηρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών και επαγγέλεται Μεταπτυχιακός Φοιτητής/τρια . Έχει γράψει 973 μηνύματα.
Δωρεά σώματος
Είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να προσφέρει κανείς μετά τον θάνατο του!
Το ίδιο του το σώμα!
 

metspanos

New member

Ο metspanos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φιλόλογος . Έχει γράψει 780 μηνύματα.
οποοιος ζητησει να καει το σωμα του δεν πρεπει να του γινει και κηδεια εκκλησιαστικη μετα
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα τις τελευταίες 60 μέρες:
  • Φορτώνει...
Top