iJohnnyCash
e-steki.gr Founder


- Με λεπτομέρειες και (λογοτεχνικές) εικόνες ασχέτως αν δημιουργήσουν φανατισμό και ξυπνήσουν τον εθνικό ρατσισμό;
- Με σχόλια του συγγραφέα για τα ιστορικά γεγονότα;
- Με απλή παράθεση γεγονότων και νούμερων;
- Με μοναδικό σκοπό τον εκμηδενισμό των πιθανοτήτων δημιουργίας; φανατισμού και εθνικού ρατσισμού;
- Κάποιον άλλον;
- Με συνδυασμό των παραπάνω;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Γιώργος
Τιμώμενο Μέλος


Αν θέλει να ακολουθήσει αυτό που ονομάζουμε "Ιστορία", με τον καθαρά επιστημονικό όρο, θα πρέπει να είναι μία στείρα παράθεση γεγονότων και αριθμών, χωρίς προσθήκη σχολίων - ούτε ένα, αποκόπτωντας τις περιττές λεπτομέριες (όπως πχ ότι ο Σούλης στο περίπτερο απέναντι από τα μεγαλοκαταστήματα χιτώνων ήταν ο μπαντζανάκης του Περικλή και τα έτσουζαν μαζί κάθε βράδυ

Κάποια ερωτήματα που με προβληματίζουν:
- Ο τρόπος ζωής των ανθρώπων θα πρέπει να παρατίθεται; Τα έργα τους; Ο πολιτισμός τους; Είναι αυτό "Ιστορία" ή ένα άλλο είδος κειμένου που πλησιάζει το έργο του Ηρόδοτου; (Που δεν ήταν "Ιστορία" με τον καθαρά επιστημονικό της όρο. Ο Θουκυδίδης πρώτος έγραψε αυτό που αποκαλούμε "Ιστορία" με τον επιστημονικό όρο, ασχέτως αν ο Ηρόδοτος θεωρείται ο πατέρας της). Πρέπει να αναφέρεται πάντα; Ποτέ; Όταν με κάποιον τρόπο επηρεάζει την ιστορία;
- Στατιστικά και εικόνες (εικαστικές ή και μέσω του γραπτού λόγου) που δείχνουν τη σκληρότητα και ματαιότητα των πολέμων ή υπάρχει κίνδυνος να δημιουργηθούν τάσεις φανατισμού, εθνικισμού και ρατσισμού προς λαούς όπως πχ Τούρκοι, Γερμανοί, Ιταλοί; (πράγμα που έχει ήδη γίνει δυστυχώς)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Οι ιστορικές πηγές συχνά χαρακτηρίζονται από υποκειμενισμό και περιλαμβάνουν τα προσωπικά σχόλια ενσωματωμένα στην αφήγηση των γεγονότων.
Τώρα, αν ήταν επιβεβλημένη η χρήση συγκεκριμένου εγχειριδίου, θα προτιμούσα τη σύνταξη ενός εγχειριδίου-κολλάζ. Δηλαδή, ας πάρουμε το γεγονός της Άλωσης. Θα έπρεπε να παρατεθούν αύτανδρες οι μαρτυρίες Βυζαντινών, Οθομανών, άλλων ξένων και έπειτα κείμενα σύγχρονων ιστορικών (π.χ. Οστρογκόρσκι), χωρίς καμία συγγραφική επέμβαση από τους συντάκτες.
Έτσι ο μαθητής θα ερχόταν αντιμέτωπος με αρκετές οπτικές γωνίες (και όχι μόνο αυτές των συγγραφέων του εγχειριδίου, όπως γίνεται τώρα) και εκτός του οτι θα εξασκούσε την κριτική του ικανότητα, θα ήταν ελεύθερος να επιλέξει ποια οπτική γωνία προτιμά -ή να ξεδιαλύνει τα στοιχεία από κάθε πηγή και να δημιουργήσει μια αντικειμενικότερη αφήγηση, ή μια αφήγηση με τη δική του οπτική γωνία.
Και με τον όρο Ιστορία, προφανώς πρέπει να συμπεριληφθούν και πηγές με στοιχεία λαογραφίας ή εθνογραφίας -συνήθως βέβαια, στις παλαιότερες πηγές, τα στοιχεία που αφορούν τρόπους ζωής, συνήθειες, αντιλήψεις, είναι ένθετα στην ιστορική αφήγηση.
Επίσης, προτιμότερο ίσως είναι να πραγματοποιείται η διδασκαλία της ιστορίας σε βαθμίδες, ξεκινώντας από την προϊστορία στις πρώτες τάξεις του δημοτικού που εισάγεται το μάθημα και καταλήγοντας στη σύγχρονη ιστορία στις τελευταίες τάξεις του λυκείου. Η μέθοδος που ακουλουθάται τώρα (διδασκαλία όλης της ιστορίας τρεις φορές κατα τη διάρκεια της σχολικής ζωής του ατόμου) είναι μάλλον κακώς επιλεγμένη, και πολλά γεγονότα παραλείπονται αναγκαστικά λόγω έλλειψης χρόνου.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 17 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 749981
Επισκέπτης


- ΙΣΤΟΡΙΑ: Η μοναδική αναφορά σε άλλους πολιτισμούς έγινε σε 2 κεφάλαια, εξαιρετικά περιληπτικά, λες και ήταν ένα τίποτα.
- ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: Δεν υπάρχει ουδεμία αναφορά σε άλλες θρησκείες, εχθώς από το Χριστιανισμό και τον Ιουδαϊσμό.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ερινύς
Τιμώμενο Μέλος


Η Ιστορία και τα Θρησκευτικά, αυτήν την στιγμή, παρουσιάζουν την Ελλάδα ως το μοναδικό πολιτισμό, το μοναδικό στόχαστρο πολέμων, τη μοναδική θρησκεία και τους μοναδικούς στον κόσμο. Δεν υπάρχει ιδιαίτερη αναφορά στους άλλους πολιτισμούς-άλλες θρησκείες και αφυπνά το εθνικιστικό και υπερηφανευτικό μέρος του εγκεφάλου, υποτάσσοντας τους υπολοίπους.
Αυτό είναι που πρέπει να αλλάξει.
- ΙΣΤΟΡΙΑ: Η μοναδική αναφορά σε άλλους πολιτισμούς έγινε σε 2 κεφάλαια, εξαιρετικά περιληπτικά, λες και ήταν ένα τίποτα.
- ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: Δεν υπάρχει ουδεμία αναφορά σε άλλες θρησκείες, εχθώς από το Χριστιανισμό και τον Ιουδαϊσμό.
Για την Ιστορία ναι γίνεται μόνο αναφορά στην Ελλάδα. Στα Θρησκευτικά απλά επικεντρώνεσαι στον χριστιανισμό. Αυτό είναι το λάθος βασικά

Θα είχε ενδιαφέρον να διαβάσουμε τι διδάσκεται στις ιστορίες διάφορων χωρών σχετικά με γεγονότα που έχουν επηρεάσει την Ελλάδα, την Ευρώπη και τον κόσμο. Οι Γερμανοί τι γράφουν για τον Β'ΠΠ στα βιβλία ιστορίας? Οι Τούρκοι τι γράφουν για την γενοκτονία των Ποντίων και των Αρμενίων (που δεν τις αναγνωρίζουν καν σαν γενοκτονίες, απλά σαν "βίαιες μετακινήσεις")?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
mindcircus
Περιβόητο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dias
Επιφανές μέλος


Ειδικά σε ένα βιβλίο Ιστορίας, το θέμα δεν είναι (μόνον) τα (τυχόν) σχόλια, αλλά (πιο πολύ) ο τρόπος με τον οποίο θα παρουσιαστούν τα γεγονότα. Δεν υπάρχει αντικειμενική (και ξερή) παράθεση γεγονότων στην Ιστορία. Κάθε συγγραφέας (αναπόφευκτα) έχει άποψη και καταγράφει τα γεγονότα όπως τα βλέπει από τη δική του οπτική γωνία.Δε μου αρεσουν οι σχολιασμοι γενικως στα βιβλια. Ειδικα σε βιβλια που απευθυνονται σε μαθητες. .... Προτιμω τα γεγονοτα ως εχουν κι απο κει κι επειτα ο καθενας μας σχολιαζει, ψαχνει σχολια, εχει την δικη του κριση κοκ

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
mindcircus
Περιβόητο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Go_for_it!
Δραστήριο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
meetmeinmontauk
Τιμώμενο Μέλος


Η Ιστορία και τα Θρησκευτικά, αυτήν την στιγμή, παρουσιάζουν την Ελλάδα ως το μοναδικό πολιτισμό, το μοναδικό στόχαστρο πολέμων, τη μοναδική θρησκεία και τους μοναδικούς στον κόσμο. Δεν υπάρχει ιδιαίτερη αναφορά στους άλλους πολιτισμούς-άλλες θρησκείες και αφυπνά το εθνικιστικό και υπερηφανευτικό μέρος του εγκεφάλου, υποτάσσοντας τους υπολοίπους.
Αυτό είναι που πρέπει να αλλάξει.
- ΙΣΤΟΡΙΑ: Η μοναδική αναφορά σε άλλους πολιτισμούς έγινε σε 2 κεφάλαια, εξαιρετικά περιληπτικά, λες και ήταν ένα τίποτα.
- ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ: Δεν υπάρχει ουδεμία αναφορά σε άλλες θρησκείες, εχθώς από το Χριστιανισμό και τον Ιουδαϊσμό.
Στα θρησκευτικά θα κάνετε για άλλες θρησκείες στη β' λυκείου. Πολύ ενδιαφέροντα μαθήματα, με είχαν κάνει ν' ασχοληθώ με το βουδισμό, δανειζόμουν βιβλία απ' ό,τι θυμάμαι και είχα επηρεαστεί αρκετά.
Όσον αφορά την ιστορία, πράγματι επικεντρωνόμαστε μόνο στην Ελλάδα και όοοο,τι περιστρέφεται γύρω από αυτή. Και η ύλη δεν έχει κάποια συνοχή, με αποτέλεσμα οι μαθητές να μπερδεύονται. Τέλος πάντων, αν ακολουθήσεις κάποια θεωρητική σχολή σίγουρα θα έχεις την ευκαιρία μέσα από μαθήματα -είτε υποχρεωτικά είτε επιλογής- να μάθεις και για άλλους λαούς.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
timonierhs
Πολύ δραστήριο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.