Δεσμώτης
Περιβόητο μέλος



"Οιδίπους", ελαιογραφία του Μαξ Ερνστ. (1922)
..ο οποίος ορθά τόνισε: η τέχνη δεν έχει καμία σχέση με το γούστο.
και ήρθε η άγνωστη στον Μαξούκο, Τζώρτζια ('Ο Κήφι) να συμφωνήσει:
"Απεχθάνομαι τα λουλούδια — τα ζωγραφίζω επειδή κοστίζουν λιγότερο από τα μοντέλα και μένουν ακίνητα".
...και το επιστέγασμα από τον μεσιέ Νταλί: "Η ζωγραφική είναι η ειλικρινέστερη των τεχνών. Δεν υπάρχει τρόπος να παραπλανήσει. Είναι είτε καλή είτε κακή".
Τι παράξενο πράγμα η σύμπνοια των απόψεων!

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Great Chaos
Περιβόητο μέλος


Η Οrlan γυναίκα θηλυκό καλλιτέχνης.....είναι που ενημερώνεσαι γενικώς περί τέχνης του σήμερα...
Το Ορλάντο όμως προπέτη συνομιλητή μου, είναι νικ του στεκιού κι όσο κι αν σου φαίνεται εντελώς απίθανο κάτι τέτοιο, έχω συγκεκριμένο λόγο που το έγραψα. Οι διπλοί λογαριασμοί απαγορεύονται στο e-steki. Τόσο απλό.
Όσο για την Ορλάν, παραδόξως πώς, ξέρω ποια είναι και ποιο το έργο της. Την επόμενη φορά που θα μπλεχτώ σε καυγά και μου κάνουν χάλια τη μούρη, θα έρθω να με φωτογραφίσετε και θα το πουλήσω για τέχνη μιλάμε...
Δεν έγραψα σε κανένα σημείο πως ενημερώνομαι για τη μοντέρνα τέχνη. Εγώ μέχρι το Θεόφιλο έχω φτάσει ασθμαίνοντας. Επίσης, δεν ξέρω αν κάθε Έλληνας είναι εξ ορισμού κατά τη γνώμη σου αρχαιολάτρης και "περασμένα μεγαλεία" (ευτυχώς που τα μελλοντικά μας μεγαλεία είναι όπως διαπιστώνω σε καλά χέρια και δεν θα πρέπει ν' ανησυχώ), αλλά προσωπικά δεν έχω παραθέσει στη συζήτηση ούτε ένα Ερμή του Πραξιτέλους για δείγμα ο άμοιρος.

Μήπως μιλάς με άλλον συνομιλητή; Μήπως μόνο με τον εαυτό σου;...

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
negative
Εκκολαπτόμενο μέλος


Ο negative λέει κάτι άλλο....ότι δεν έχει το δικαίωμα κάνεις πόσο μάλλον όταν δεν έχει ασχοληθεί...να καταργεί περιόδους στην τέχνη.Να τις ακυρώνει να μην καταλαβαίνει την χρησιμότητα τους , τον ρόλο τους και σε τι βοήθησαν .Αυτό λέει ο negative...ΑΝ έχω καταλάβει καλά, (αν όχι ζητώ συγνώμη εκ των προτέρων) αυτό που θέλει να μας πει ο negative είναι πως αν είχαμε καλλιτεχνική παιδεία, θα μας άρεσε de facto το έργο των καταξιωμένων έστω καλλιτεχνών αφού θα μπορούσαμε να το αξιολογήσουμε και να το εκτιμήσουμε διαφορετικά.
Και εδώ βέβαια φτάνουμε στο ερώτημα του πως καλλιεργείται η αισθητική...
Επίσης λέει ότι δεν υπάρχει μου αρέσει ή δεν μου αρέσει κάποιο έργο(σας βάζω δύσκολα τώρα)
μου αρέσουν τα μακαρόνια με κιμά δεν μου αρέσουν οι φακές....Επικοινωνώ με κάποιο έργο τέχνης ή δεν επικοινωνώ(φέρνω ένα παράδειγμα)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
negative
Εκκολαπτόμενο μέλος


Αν είναι να μεταφέρεις την μπογιά στον καμβά να την μεταφέρεις σε κάγκελα μπαλκονιού... και αυτό μεταφορά είναι...Θα έπρεπε δηλαδή όλοι όσοι θέλουν να ζωγραφίζουν σπίτι τους κάτι απλό, να μπαίνουν στην καλών τεχνών μήπως; Παρακμή το να μαθαίνεις "τρικ" του πως να μεταφέρεις τη μπογιά στον καμβά;
O Ross δεν λέει ότι σου μεταδίδει την έμπνευση, απλά δείχνει πως μπορείς να βάφεις ώστε να μπορέσεις από κάπου να ξεκινήσεις.
Τι σας ενοχλεί τόσο με τον Ross, ότι έχει τόση πέραση και θα είναι περισσότεροι αυτοί που μπορεί να ενδιαφερθούν να πιάσουν το πινέλο;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fandago
Διακεκριμένο μέλος


Πολύ σωστά, το τι είναι τέχνη δεν έχει να κάνει με το γούστο, είναι σαφώς ορισμένο. Το αν θα σου αρέσει όμως ένα προϊόν τέχνης, είναι καθαρά θέμα γούστου..ο οποίος ορθά τόνισε: η τέχνη δεν έχει καμία σχέση με το γούστο.

Ο negative δεν λέει να καταλάβει, ότι κανείς δεν κατάργησε περιόδους. Είναι δυνατόν να αρέσουν όλες οι περίοδοι και τα έργα το ίδιο σε όλους;Ο negative λέει κάτι άλλο....ότι δεν έχει το δικαίωμα κάνεις πόσο μάλλον όταν δεν έχει ασχοληθεί...να καταργεί περιόδους στην τέχνη.Να τις ακυρώνει να μην καταλαβαίνει την χρησιμότητα τους , τον ρόλο τους και σε τι βοήθησαν .Αυτό λέει ο negative...
Επίσης λέει ότι δεν υπάρχει μου αρέσει ή δεν μου αρέσει κάποιο έργο(σας βάζω δύσκολα τώρα)
μου αρέσουν τα μακαρόνια με κιμά δεν μου αρέσουν οι φακές....Επικοινωνώ με κάποιο έργο τέχνης ή δεν επικοινωνώ(φέρνω ένα παράδειγμα)

Αντίστοιχα μπορώ να σου πω ότι κάποιος επικοινωνεί ή όχι με τις φακές, αν αυτές του προκαλούν ευχάριστη η δυσάρεστη γεύση. Που κολλάμε ακριβώς;
Αντίστοιχα δεν μπορώ να πω ότι σε κάτι που εσύ δεν θεωρείς τέχνη, είναι απλά γιατί δεν επικοινωνείς με το συγκεκριμένο έργο; Πάλι θέμα οπτικής (αισθητικής) δεν είναι;
Σε χάλασε η λέξη μπογιά; Μήπως αυτό που χρησιμοποιείς εσύ είναι μάνα εξ ουρανού;Αν είναι να μεταφέρεις την μπογιά στον καμβά να την μεταφέρεις σε κάγκελα μπαλκονιού... και αυτό μεταφορά είναι...

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
negative
Εκκολαπτόμενο μέλος


Τότε να περιορίζεσαι μέχρι την αρχαία Ελλάδα και μέχρι την εποχή του Θεόφιλου......
Δεν έγραψα σε κανένα σημείο πως ενημερώνομαι για τη μοντέρνα τέχνη. Εγώ μέχρι το Θεόφιλο έχω φτάσει ασθμαίνοντας. Επίσης, δεν ξέρω αν κάθε Έλληνας είναι εξ ορισμού κατά τη γνώμη σου αρχαιολάτρης και "περασμένα μεγαλεία" (ευτυχώς που τα μελλοντικά μας μεγαλεία είναι όπως διαπιστώνω σε καλά χέρια και δεν θα πρέπει ν' ανησυχώ), αλλά προσωπικά δεν έχω παραθέσει στη συζήτηση ούτε ένα Ερμή του Πραξιτέλους για δείγμα ο άμοιρος.
Μήπως μιλάς με άλλον συνομιλητή; Μήπως μόνο με τον εαυτό σου;...![]()
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Isiliel
Επιφανές μέλος


Ο negative λέει κάτι άλλο....ότι δεν έχει το δικαίωμα κάνεις πόσο μάλλον όταν δεν έχει ασχοληθεί...να καταργεί περιόδους στην τέχνη.Να τις ακυρώνει να μην καταλαβαίνει την χρησιμότητα τους , τον ρόλο τους και σε τι βοήθησαν .Αυτό λέει ο negative...
Επίσης λέει ότι δεν υπάρχει μου αρέσει ή δεν μου αρέσει κάποιο έργο(σας βάζω δύσκολα τώρα)
μου αρέσουν τα μακαρόνια με κιμά δεν μου αρέσουν οι φακές....Επικοινωνώ με κάποιο έργο τέχνης ή δεν επικοινωνώ(φέρνω ένα παράδειγμα)
Μα καλέ μου άνθρωπε αν κάποιος δε ξέρει από τέχνη θα ξέρει για τις περιόδους της;
Ώρα είναι να έρθει η Michelle και να μας πει ότι δεν έχουμε το δικαίωμα να χρησιμοποιούμε μια ιστοσελίδα αν δε γνωρίζουμε html...


Να με συμπαθάς που δε χρησιμοποίησα την "comme il faut" ορολογία σου για να αναφερθώ στην τέχνη.
Εσύ μπορείς να επικοινωνείς μαζί της, εγώ μαζί της αλληλεπιδρώ. Same difference.

Τελικά έχουμε κολλήσει στις λέξεις ή μου φαίνεται;

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Great Chaos
Περιβόητο μέλος


Ο negative λέει κάτι άλλο....ότι δεν έχει το δικαίωμα κάνεις πόσο μάλλον όταν δεν έχει ασχοληθεί...να καταργεί περιόδους στην τέχνη.Να τις ακυρώνει να μην καταλαβαίνει την χρησιμότητα τους , τον ρόλο τους και σε τι βοήθησαν .Αυτό λέει ο negative...
Γιατί κι εμείς λέγαμε τόσον καιρό το ίδιο και ο Negative διαφωνούσε; Για να επιβεβαιώσει ότι έκανε σωστή επιλογή ψευδωνύμου;


Επιτέλους μια απάντηση! Τώρα είναι πολύ ξεκάθαρο αυτό που λες και συμφωνώ μαζί σου.Επίσης λέει ότι δεν υπάρχει μου αρέσει ή δεν μου αρέσει κάποιο έργο(σας βάζω δύσκολα τώρα)
μου αρέσουν τα μακαρόνια με κιμά δεν μου αρέσουν οι φακές....Επικοινωνώ με κάποιο έργο τέχνης ή δεν επικοινωνώ(φέρνω ένα παράδειγμα)
Πειράζει κι εμείς οι απαίδευτοι (και αυτή τη φορά δεν το λέω για πλάκα) να κάνουμε κάποιες ερωτήσεις και να πάρουμε κάποιες απαντήσεις, μπας και ξεστραβωθούμε και μάθουμε κάτι που μας ενδιαφέρει;
Τις περισσότερες φορές Negative, εμείς λέγαμε πως δεν καταλαβαίνουμε τι θέλεις να πεις κι όχι τα όσα μας σέρνεις. Έχω πει, αν το είδες, that you 've got a point, αλλά δεν το πιάνω. Εξήγησέ μου σε παρακαλώ όσο μπορείς πιο απλά το εξής: Εσύ προσωπικά, με ποιο κριτήριο αποφασίζεις αν ένα έργο που βλέπεις μπροστά σου, χωρίς να ξέρεις τίποτε γι' αυτό, είναι τέχνη ή όχι;
Πώς μπορώ εγώ ως απλός θεατής να αποφασίσω σωστά; Υπάρχει "σωστά" τελικά; Αν ναι πώς ορίζεται;
Δεν μου είναι δυνατόν να γνωρίζω όλες τις πτυχές της τέχνης σε θεωρητικό επίπεδο. Από την άλλη η τέχνη, σε όλες της τις μορφές, διεγείρει το πνεύμα μου και συγκλονίζει την ψυχή μου κι έχω δικαίωμα να την βιώσω απ' τη σκοπιά του παρατηρητή, χωρίς απαραίτητα να γνωρίζω κάθε πότε ξύριζε το μουστάκι του ο Νταλί.

Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να καθορίσει αυτή τη σχέση του θεατή με το έργο, εκ των προτέρων και από καθέδρας. Θα πρέπει να σεβόμαστε ότι ο παρατηρητής καθορίζει την πραγματικότητα...
Όσο για τους ίδιους τους καλλιτέχνες;

Τον καλλιτέχνη τον δικαιώνει το έργο του, όχι οι δηλώσεις του.
ΥΓ: Σοβαρά ρωτάω: Η Σάτιρα δεν είναι μορφή τέχνης; Τι εννοείτε όταν λέτε τέχνη; Με τα ποστ του Μπαλαρίνου, το πράγμα άρχισε να γίνεται πιο ενδιαφέρον. Ίσως στο τέλος να κατανοήσουμε όλοι καλύτερα μερικά πράγματα για την τέχνη. Τις παρανοήσεις τις λύνει η συζήτηση, όσο υπάρχουν άνθρωποι που ενδιαφέρονται να συζητούν.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
negative
Εκκολαπτόμενο μέλος


Όλοι μας.....ο κάθε ένας από την δικιά του πλευρά.να το θέσουμε σε διαφορετική βάση μάλλον πρέπει γιατί σε λίγο θα χαθούμε στις γενικεύσεις και θα αναρωτιόμαστε αν έκανε η κότα το αυγό ή το αυγό την κότα
Ποιος θεωρείτε ότι φταίει για την έλλειψη καλλιτεχνικής παιδείας απ τη μία, την έλλειψη καλλιτεχνών από την άλλη?
Η αρχή αυτής της ευθύνης βρίσκεται στα σχολειά.Απουσία κατάλληλου και επαρκούς μαθήματος σε μαθητές από σωστά εκπαιδευόμενους εικαστικούς -εκπαιδευτικούς.Και φυσικά από την αδιαφορία του Ελληνικού κράτους.
Δεν υπάρχει έλλειψη καλλιτεχνών υπάρχει αδιαφορία για τους Έλληνες καλλιτέχνες.Υπάρχει αδιαφορία για την δημιουργία....
Ένα απλό παράδειγμα ....όταν είχε γίνει η έκθεση στο Γκάζι, Αθήνα - Πεκίνο, στην ΕΤ1 έπαιρναν συνέντευξη από έναν Κινέζο καλλιτέχνη.Πρέπει να πω ότι η κινέζικη τέχνη έχει μπει πολύ δυναμικά στην παγκόσμια αγορά τα τελευταία χρόνια.Είπε λοιπόν σε κάποια στιγμή ότι το κράτος της Κίνας έχει παραχωρήσει σε Κινέζους νέους καλλιτέχνες παλιά εργοστάσια και τα έχει μετατρέψει σε εργαστήρια εικαστικών.Είναι μια απλή κίνηση από πλευράς του κράτους που θα βοηθούσε την ελληνική τέχνη.Αλλά εδώ στην Ελλάδα υπάρχουν άλλοι ρυθμοί και άλλοι στόχοι..
Το να κάνει κάποια στιγμή κάποιος σκληρή κριτική βοηθά να γίνονται καινούρια πράγματα,βοηθά να πηγαίνουμε μπροστά.Ο κάθε ένας από εμάς μπορεί να δώσει λύσεις και να εστιάσει το πρόβλημα στο αντικείμενο που ασχολείται
Η τέχνη ποια είναι μια παγκόσμια υπόθεση δεν υπάρχει τοπική τέχνη και η Ελλάδα για κάποιους λόγους δεν είχε πότε μέχρι τώρα μερίδιο ως σύνολο στα εικαστικά , εκτός από μερικούς ανθρώπους μεμονωμένα.
Υπάρχουν λοιπόν σε αυτοί την χώρα πολλοί νέοι καλλιτέχνες με δυνατότητες που αγαπούν αυτό που κάνουν και επιθυμούν να γίνουν Έλληνες καλλιτέχνες αλλά που ο λόγος τούς να μπορεί να φτάσει και έξω από την χώρα αυτή.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Δεσμώτης
Περιβόητο μέλος



Κάθε παιδί είναι ένας καλλιτέχνης.
Το ζητούμενο είναι να παραμείνει καλλιτέχνης και αφού μεγαλώσει.
Πικάσο (νομίζω)
Αν δεχτούμε ως ορθά ρομαντική ή ως ρομαντικά ορθή την παραπάνω κουβέντα, τότε δεν είναι αναγκαία η εκπαίδευση μας για να προσδώσουμε (ή να αφαιρέσουμε) καλλιτεχνική οντότητα στη δημιουργία..
..εφόσον τα παιδιά δεν πρόλαβαν να μορφωθούν στα περί της τέχνης.

Το αν κάτι είναι έντεχνο ή άτεχνο -θα ματαπώ- δεν είναι θέμα αρεσκείας (πόσο μάλλον αυταρέσκεια του ιδίου του δημιουργού).
Μόνο ένας δημοπράτης μπορεί να θαυμάζει εξίσου και αμερόληπτα όλες τις σχολές τέχνης.
Όλα δεν μπορούν να μας είναι αρεστά. Τα μη αρεστά δεν ταυτίζονται με κακή τέχνη, όμως.
..και κάτι για τη κριτική των εποχών που άνετα περιλαμβάνει και τη κριτική της κριτικής της τέχνης:
"Υπήρξαν κριτικές εποχές που δεν ήσαν δημιουργικές, με τη συνήθη έννοια του όρου, εποχές όπου το πνεύμα επιδίωξε να βάλει σε τάξη τους θησαυρούς του θησαυροφυλακίου του, να ξεχωρίσει τον χρυσό από το ασήμι και το ασήμι από τον μόλυβδο, να καταμετρήσει τους πολύτιμους λίθους και να ονοματίσει τα μαργαριτάρια του. Και όμως, ποτέ δεν υπήρξε δημιουργική εποχή που να μην ήταν και κριτική συγχρόνως. Γιατί η κριτική ικανότητα επινοεί τις νέες μορφές. Η τάση της δημιουργίας είναι να επαναλαμβάνεται. Στο κριτικό ένστικτο χρωστάμε κάθε νέα σχολή που ξεφυτρώνει, κάθε καινούριο καλούπι που βρίσκει η τέχνη έτοιμο στα χέρια της".
Ό. Ουάϊλντ
Πιθανά όλοι να κρατάμε ένα λιθάρι μιας νέας μορφής τέχνης, κριτικάροντας, απλώς!

[SIZE=+0][/SIZE]
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
negative
Εκκολαπτόμενο μέλος


Γιατί κι εμείς λέγαμε τόσον καιρό το ίδιο και ο Negative διαφωνούσε; Για να επιβεβαιώσει ότι έκανε σωστή επιλογή ψευδωνύμου;
Επιτέλους μια απάντηση! Τώρα είναι πολύ ξεκάθαρο αυτό που λες και συμφωνώ μαζί σου.
Πειράζει κι εμείς οι απαίδευτοι (και αυτή τη φορά δεν το λέω για πλάκα) να κάνουμε κάποιες ερωτήσεις και να πάρουμε κάποιες απαντήσεις, μπας και ξεστραβωθούμε και μάθουμε κάτι που μας ενδιαφέρει;
Τις περισσότερες φορές Negative, εμείς λέγαμε πως δεν καταλαβαίνουμε τι θέλεις να πεις κι όχι τα όσα μας σέρνεις. Έχω πει, αν το είδες, that you 've got a point, αλλά δεν το πιάνω. Εξήγησέ μου σε παρακαλώ όσο μπορείς πιο απλά το εξής: Εσύ προσωπικά, με ποιο κριτήριο αποφασίζεις αν ένα έργο που βλέπεις μπροστά σου, χωρίς να ξέρεις τίποτε γι' αυτό, είναι τέχνη ή όχι;
Πώς μπορώ εγώ ως απλός θεατής να αποφασίσω σωστά; Υπάρχει "σωστά" τελικά; Αν ναι πώς ορίζεται;
Δεν μου είναι δυνατόν να γ. Από την άλλη η τέχνη, σε όλες της τις μορφές, διεγείρει το πνεύμα μου και συγκλονίζει την ψυχή μου κι έχω δικαίωμα να την βιώσω απ' τη σκοπιά του παρατηρητή, χωρίς απαραίτητα να γνωρίζω κάθε πότε ξύριζε το μουστάκι του ο Νταλί.Το μόνο λοιπόν κριτήριο που έχω βρει εγώ για λογαριασμό μου είναι αυτό που ανέφερες κι εσύ: Το αν ένα έργο τέχνης "μου μιλάει" ή όχι. Αυτή είναι η προσωπική μου σχέση με το έργο. Αν δεν μου μιλήσει, όσο και αν προσπαθεί κάποιος να μου εξηγήσει γιατί είναι ένα σπουδαίο έργο τέχνης, το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο: Πάλι δεν θα μου μιλάει.
Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να καθορίσει αυτή τη σχέση του θεατή με το έργο, εκ των προτέρων και από καθέδρας. Θα πρέπει να σεβόμαστε ότι ο παρατηρητής καθορίζει την πραγματικότητα...
Όσο για τους ίδιους τους καλλιτέχνες;
Τον καλλιτέχνη τον δικαιώνει το έργο του, όχι οι δηλώσεις του.
ΥΓ: Σοβαρά ρωτάω: Η Σάτιρα δεν είναι μορφή τέχνης; Τι εννοείτε όταν λέτε τέχνη; Με τα ποστ του Μπαλαρίνου, το πράγμα άρχισε να γίνεται πιο ενδιαφέρον. Ίσως στο τέλος να κατανοήσουμε όλοι καλύτερα μερικά πράγματα για την τέχνη. Τις παρανοήσεις τις λύνει η συζήτηση, όσο υπάρχουν άνθρωποι που ενδιαφέρονται να συζητούν.![]()
Και εγώ τώρα ''χάος'' αφού ξεκαθάρισες το χάος στον λόγο σου είμαι διευθετημένος να σου απαντήσω σε ότι μπορώ και μέχρι εκεί που μπορώ , γιατί όπως με ρώτησες κάποια στιγμή....'' εσύ θα είσαι ο ίδιος μετά από δέκα χρονιά ?''όχι και θα ήταν τραγικό εάν έμενα ο ίδιος

Είχα δώσει μια απάντηση στην πιου πιου.....Είχα πει λοιπόν ότι δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα εάν κάποιο έργο ενός νέου-άγνωστου καλλιτέχνη είναι έργο τέχνης.Το μόνο που μπορώ να πω από την πλευρά του δημιουργού και αυτού που έχει πάρει κάποια παιδεία εκπαίδευση , πες το όπως θες, σε θεωρητικό αλλά κυρίως σε πρακτικό κομμάτι,είναι εάν αυτός ο άνθρωπος έχει κάποια ποιότητα στην δουλειά του,αν έχει μελετήσει αυτό που δουλεύει,αν έχει ασχοληθεί σοβαρά.
Και αυτό δεν φαίνεται μόνο από την ποιότητα της τεχνικής του αλλά και από τον τρόπο που στέκεται απέναντι στην τέχνη του και την σημερινή πραγματικότητα.Ο χρόνος τελικά θα κρίνει τι από όλα αυτά είναι έργα τέχνης και το τι όχι.
Όσο λοιπόν εγώ βελτιώνομαι και αφουγκράζομαι ότι συμβαίνει γύρω μου όσο ζωγραφίζω τόσο θα βελτιώνεται και η κρίση μου.Ποτέ δεν είπα ,ότι όλοι πρέπει να γνωρίζουν όλες τις πτυχές της τέχνης.Αλλά να γνωρίζει γενικά πράγματα τουλάχιστον και τι ρόλο έπαιξαν στην μετέπειτα πορεία.Για να μπορεί να έχει μια κρίση ποιο ενισχυμένη.Επίσης βοηθά και η ενημέρωση στο τι εκθέσεις γίνονται σε αυτή την χώρα και ποιοι είναι οι καλλιτέχνες αυτοί.
Άρα λοιπόν την σχέση σου με το έργο τέχνης πρέπει να την κτίσεις εσύ.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
negative
Εκκολαπτόμενο μέλος


Το μου αρέσει με την αλληλεπίδραση είναι το ίδιο?Εσύ μπορείς να επικοινωνείς μαζί της, εγώ μαζί της αλληλεπιδρώ. Same difference.![]()
Τελικά έχουμε κολλήσει στις λέξεις ή μου φαίνεται;![]()
Όταν εσύ πεις μου αρέσει αυτό το οποίο βλέπω δεν είναι κάπως εύκολο,φευγαλέο?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Δεσμώτης
Περιβόητο μέλος


Δεν αρκεί ένα έργο να συμμορφωθεί στις αισθητικές απαιτήσεις της εποχής. Πρέπει να αποπνέει, αν σκοπεύει να μας προσφέρει κάποια καταστηματική ηδονή, τη σφραγίδα μιας ξεχωριστής ατομικότητας.Και αυτό δεν φαίνεται μόνο από την ποιότητα της τεχνικής του αλλά και από τον τρόπο που στέκεται απέναντι στην τέχνη του και την σημερινή πραγματικότητα.Ο χρόνος τελικά θα κρίνει τι από όλα αυτά είναι έργα τέχνης και το τι όχι.
Απεχθάνομαι τις μοντέρνες αναμνήσεις. Κατά κανόνα γράφονται από ανθρώπους, οι οποίοι είτε έχουν χάσει εντελώς τη μνήμη τους, είτε δεν έχουν κάνει τίποτα αξιομνημόνευτο στη ζωή τους. Αυτή είναι, όμως, αναμφίβολα η πραγματική αιτία της δημοτικότητάς τους, καθώς το κοινό νιώθει πάντοτε εξαιρετικά άνετα, όταν μια μετριότητα του απευθύνει τον λόγο.Αλλά να γνωρίζει γενικά πράγματα τουλάχιστον και τι ρόλο έπαιξαν στην μετέπειτα πορεία.Για να μπορεί να έχει μια κρίση ποιο ενισχυμένη.
Έργο τέχνης είναι το μοναδικό αποτέλεσμα μίας απαράμιλλης καλλιτεχνικής φύσης. Η ομορφιά του πηγάζει από αυτόν καθαυτόν τον δημιουργό του. Δεν έχει να κάνει με την επιθυμία των άλλων. Τη στιγμή που ο καλλιτέχνης λαμβάνει υπόψη του τι επιθυμούν οι άλλοι, και προσπαθεί να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις τους, παύει να είναι καλλιτέχνης και μετατρέπεται σε έναν πληκτικό ή διασκεδαστικό δεξιοτέχνη, έναν έντιμο ή ανέντιμο λιανέμπορο. Η Τέχνη είναι ο πιο ισχυρός τύπος ατομικισμού που γνώρισε ποτέ ο κόσμος.
Άρα λοιπόν την σχέση σου με το έργο τέχνης πρέπει να την κτίσεις εσύ.
Το κοινό πάντα γαλουχείται άσχημα, σε κάθε εποχή. Ζητάει διαρκώς από την τέχνη να είναι λαϊκή, να ικανοποιεί τις αισθητικές του απαιτήσεις, να κολακεύει την παράλογη ματαιοδοξία του, να του δείχνει από τι πρέπει να είναι δυσαρεστημένο και να το αποσπάει από τις σκέψεις του όταν έχει κουραστεί από την ίδια την ηλιθιότητά του. Η τέχνη, πλέον, δεν οφείλει να γίνει προσιτή. Το κοινό πρέπει να καταστεί φιλότεχνο.
Negative, έχεις απόλυτο δίκιο.
υ.γ. ...μα μη ξεχνάμε, το πνεύμα ενός βαθιά ενημερωμένου ανθρώπου μοιάζει με παλαιοπωλείο διακοσμητικών αντικειμένων: όλο τέρατα και σκόνη και τα πάντα κοστολογημένα πολύ πάνω από την πραγματική τους αξία.
συμπληρωματικόν υ.γραφον: Τίποτε δεν προκαλεί τόση απήχηση όσο μια καλή κοινοτοπία. Κάνει τους πάντες να νιώθουν οικεία.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fantasmenos
Τιμώμενο Μέλος


Η τέχνη, πλέον, δεν οφείλει να γίνει προσιτή. Το κοινό πρέπει να καταστεί φιλότεχνο.
Ναι αλλά όπως το θέσατε με την έννοια "φιλότεχνο" εννοείτε να μπει στη ψυχοσύνθεση του καλλιτέχνη... Αυτό που δεν κατάλαβα όμως είναι αν τελικά θεωρείτε ότι η τέχνη μπορεί να γίνει αντικείμενο εκπαίδευσης (δηλαδή εκμάθησης κάποιων δρόμων ερμηνείας και κατανόησης της) ή αν χάνεται τελικά μέσα στην υποκειμενικότητα της εξαιτίας της ιδιαιτερότητας του κάθε καλλιτέχνη.
Τίποτε δεν προκαλεί τόση απήχηση όσο μια καλή κοινοτοπία. Κάνει τους πάντες να νιώθουν οικεία.(Ο.W. αφκόρς)



Υ.Γ. Τόση ώρα διαβάζω για τη τέχνη αλλά δεν είδα πουθενά μια άποψη για αυτούς τους ρημαδιασμένους κριτικούς της τέχνης και το ρόλο που διαδραματίζουν...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Isiliel
Επιφανές μέλος


Η τέχνη, πλέον, δεν οφείλει να γίνει προσιτή. Το κοινό πρέπει να καταστεί φιλότεχνο.
Η εύκολη λύση για τον καλλιτέχνη
είναι το "δεν με καταλαβαίνουν, οι άτεχνοι..."
Το ζητούμενο βρίσκεται κάπου ανάμεσα σ'αυτά τα δύο...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Αλλοιμονο αν σε μεγαλα ποστ οπου συμφωνουσαμε με 2-3 παραγραφους του , καναμε κι εμεις 2-3 ποστ στην σειρα να λεμε "συμφωνω" ή δεν ξερω τι.
Και εκτος αυτου ο λογος που εχει μπει η δυνατοτητα να μπορουμε να βαθμολογισουμε θετικα η αρνητικα ή ενα ποστ ειναι για να αποφευφγουμε ανουσια ποστ τυπου "+1", "συμφωνω¨, "ναι ναι" κτλ κτλ.
Τετοια ποστ να ξερεις αφαιρουνται.
Συνεχιζουμε.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
bisbirikos
Πολύ δραστήριο μέλος


Π.Πικάσο
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Ρε ο παλιανθρωπος ο Μπομπ Ρος ! Και το λεγα γω οτι δε θα μπορουσε καποιος με τετοια μαλλια να ειναι καλη ψυχη !...η ενας πινακας του καθε πυκραμενου αυτοδιδακτου που προσπαθει να εκμεταλλευτει την αγνοια της μαζας .
Πςςςς...καλλιτεχνησες...(θα ελεγα αν ειχες πει κατι συγκεκριμενοΤεχνη ειναι κατι ποιο υψηλο βασισμενο σε αξιες του παρελθοντος και νεες ιδεες του σημερα


Αυτος ειναι ενας φωτογραφος που κανει ολο ασπρομαυρα ;ετσι λοιπον τεχνη δεν ειναι καθε ωραιο ηλιοβασιλεμα αλλα ειναι ενα ωραιο τοπιο του Βrassai...
Εδω το "ενα μελος". Γειαα. Τι κανεις ; Θελεις να γινουμε φιλοι ;Ακόμα και εδώ ένα μέλος έφερε σε αντιπαράθεση ένα σκίτσο του πικασσο με ένα ολοκληρωμένο έργο του.....για να πει ότι ακόμα και ο πικασσο δεν έκανε μόνο έργα τέχνης.

Οχι ;



Ο κυβισμος ειναι πολυ σημαντικος. Τι να το κανεις τον κινητηρα 1500 κυβικα με τουρμπο και να μην εχει ροπη στις χαμηλες...δε λεει..Ένας άλλος κατάργησε όλον τον κυβισμό...γιατί δεν του άρεσε λέει.....
Ωραια. Συμφωνω μαζι σου. Εξηγησε μου εικαστικά λοιπον, τι εχει να μας δωσει τοσο το αλογο, οσο και τα αλλα 2 εργα του Πικασο που παρεθεσα...Ας προσπαθήσουν όλοι αυτοί να καταλάβουν τι είναι όλο αυτό που λέγετε εικαστικά και ας μην το κρίνουν και κατακρίνουν από αδυναμία...
Μα αν ολα ειναι απο μονα τους εργα τεχνης, τι παραπανω κανει καποιος που κανει ενα πινακα ή παιρνει μια ωραια φωτογραφια ; Απλα λεει οτι ειναι τεχνη μου, δλδ που του αρεσε,τον εκφραζει.Το ότι όλα είναι τέχνη σε αυτήν την ζωή είναι γνωστό.....αλλά το να ποστάρει ο οποιοσδήποτε μια φώτο και να το ονομάζει ''εναλλακτική τέχνη'' ή έργο τέχνης,και να νομίζει ότι είναι καλλιτέχνης....ε σας παρακαλώ ας σεβαστούμε εάν όχι τους νέους καλλιτέχνες, αυτούς που άφησαν έργο μεγάλο πίσω τους για χάρη του πολιτισμού τουλάχιστον.....
Άνοια ηθελα να γραψω αλλα εχεις δικιο, και τα 2 ταιριαζουν!Μια διευκρίνιση παρακαλώ: Εννοείς Άνοια ή Ανία; Δεν σημαίνουν ξέρεις το ίδιο και θα ταίριαζαν και οι δύο στο παραπάνω απόσπασμα.
Πριτς που δεν υπαρχει ; Και ποιος θα το αποφασισει αν υπαρχει ή οχι ; Εσυ ειχες αποψη πριν πας στη σχολη σου ; Οχι. Ακολουθεις αυτην που σου μετεδωσαν. Γιατι δεν την αμφισβητεις/εμπλουτιζεις καθολου ; Φυσικα και μπορει να μη σαρεσει ενα εργο. Αλλωστε δεν ειναι προφανες πως αν επικοινωνεις με το εργο θα σου αρεσει κιολας ;Επίσης λέει ότι δεν υπάρχει μου αρέσει ή δεν μου αρέσει κάποιο έργο(σας βάζω δύσκολα τώρα) μου αρέσουν τα μακαρόνια με κιμά δεν μου αρέσουν οι φακές....Επικοινωνώ με κάποιο έργο τέχνης ή δεν επικοινωνώ(φέρνω ένα παράδειγμα)
Να σου αρεσει ετσι απλα, ψυχρα και σκετα, δε νομιζω οτι ειναι συχνο. Οταν λεμε "μου αρεσει" συνηθως ειναι ενα πορισμα, επειδη έχουν συμβει άλλες εγκεφαλικες διεργασιες πρωτα (συναισθημα,αναμνηση κλπ).Το μου αρέσει με την αλληλεπίδραση είναι το ίδιο?
Όταν εσύ πεις μου αρέσει αυτό το οποίο βλέπω δεν είναι κάπως εύκολο,φευγαλέο?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Κακή Επιρροή
Επιφανές μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 24 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.