Φιλελεύθερος Συντηρητισμός (Liberal Conservatism)

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 22.021 μηνύματα.
Από που προκύπτει πως κάποιοι αξίζουν περισσότερο από άλλους ? Αν δώσεις σε όλους τις ίδιες ευκαιρίες να αναπτυχθούν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους, τότε όλοι θα μπορέσουμε να προσφέρουμε στην κοινωνία αλλά σε διαφορετικούς τομείς ο κάθε ένας. Η λογική πως κάποιοι είναι πιο ικανοί, έξυπνοι ή πιο εργατικοί από άλλους δεν έχει κάποια επιστημονική βάση, ακόμα και η ευφυια είναι ένα αποτέλεσμα περιβάλλοντος και γονιδίων που ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο στους επιστήμονες. Η ανισότητα παρουσιάζεται σαν φυσικό φαινόμενο από τους απολογητές του καπιταλισμού σαν δικαιολογία για την απίστευτη ανισότητα που υπάρχει σήμερα. Ο φιλελευθερισμός είναι αντίθετος από την φύση των περισσότερων ζώων (και του ανθρώπου) καθώς τα περισσότερα είδη ζουν σε ομάδες-κοινωνίες και μόνο μεγάλοι θηρευτές όπως καρχαρίες ή αρκούδες επωφελούνται από το να ζούνε μόνα τους.
Πάντα οι άνθρωποι χωρίζονται σε αυτούς/ες που είναι αδιάφοροι/ες και κοιτάνε το βολεμα τους μόνο, αυτοί/ες που εργάζονται όσο πρέπει και αυτοί/ες που αφιερώνουν μέχρι και τη ζωή τους στην επιστήμη τους και είναι αυτοί/ες που κάνουν και τις ανακαλύψεις τους και συμβάλλουν στο να προοδεύει η ανθρωπότητα τεχνολογικά σε πολλούς τομείς. Αυτοί/ες θα έπρεπε να έχουν μεγαλύτερες ανταμοιβές από τους άλλους/ες. Επίσης δίνεται η ευκαιρία στο/στη καθένα/καθεμιά στον επιχειρηματικό τομέα. Άλλοι ρισκάρουν και φτάνουν ψηλά άλλοι γίνονται μικρομεσαίοι και άλλοι καταλήγουν στο πάτο. Ε κοιτάς να βοηθήσεις αυτούς που δεν τα καταφέρνουν στη ζωή αλλά χωρίς να ρίχνεις τους άλλους που τα κατάφεραν.

Είναι μερικές ιδέες περίπλοκες για να αναλυθούν. Ούτε εγώ έχω βρει το ιδανικό σύστημα για αυτό και οι ιδέες μου για την οικονομία είναι ρευστές. Άλλωστε δηλαδή ποιες λύσεις θα μπορούσαν να προταθούν; Η βάρβαρη κολλεκτιβοποιηση; Οπουδήποτε εφαρμόστηκε απέτυχε και οδήγησε σε φρικτούς λιμούς. Άσε που δεν θα ήθελα το μέλλον μου να είναι 100% κρατισμός. Για όνομα δηλαδή.
 

ark178

Διάσημο μέλος

Ο ark178 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 3.131 μηνύματα.
Πάντα οι άνθρωποι χωρίζονται σε αυτούς/ες που είναι αδιάφοροι/ες και κοιτάνε το βολεμα τους μόνο, αυτοί/ες που εργάζονται όσο πρέπει και αυτοί/ες που αφιερώνουν μέχρι και τη ζωή τους στην επιστήμη τους και είναι αυτοί/ες που κάνουν και τις ανακαλύψεις τους και συμβάλλουν στο να προοδεύει η ανθρωπότητα τεχνολογικά σε πολλούς τομείς. Αυτοί/ες θα έπρεπε να έχουν μεγαλύτερες ανταμοιβές από τους άλλους/ες. Επίσης δίνεται η ευκαιρία στο/στη καθένα/καθεμιά στον επιχειρηματικό τομέα. Άλλοι ρισκάρουν και φτάνουν ψηλά άλλοι γίνονται μικρομεσαίοι και άλλοι καταλήγουν στο πάτο. Ε κοιτάς να βοηθήσεις αυτούς που δεν τα καταφέρνουν στη ζωή αλλά χωρίς να ρίχνεις τους άλλους που τα κατάφεραν.

Είναι μερικές ιδέες περίπλοκες για να αναλυθούν. Ούτε εγώ έχω βρει το ιδανικό σύστημα για αυτό και οι ιδέες μου για την οικονομία είναι ρευστές. Άλλωστε δηλαδή ποιες λύσεις θα μπορούσαν να προταθούν; Η βάρβαρη κολλεκτιβοποιηση; Οπουδήποτε εφαρμόστηκε απέτυχε και οδήγησε σε φρικτούς λιμούς. Άσε που δεν θα ήθελα το μέλλον μου να είναι 100% κρατισμός. Για όνομα δηλαδή.
Η αδιαφορία, το βόλεμα, η απαξίωση για την επιστήμη και όσα αναφέρεις, είναι απόρροια ενός συστήματος το οποίο δεν καλλιεργεί στους ανθρώπους αξίες οι οποίες βελτιώνουν την ζωή των ανθρώπων και την πρόοδο της επιστήμης αλλά το πως θα προσαρμοστούμε σε ένα οικονομικό σύστημα το οποίο δεν προσφέρει πολλές επιλογές πέρα από το πουλάς τις ικανότητες σου για ζήσεις. Ο άνθρωπος προσαρμόζεται στο περιβάλλον στο οποίο ζει, αν αλλάξουν οι συνθήκες, αλλάζουν και οι συμπεριφορές που μπορεί να θεωρούνται προβληματικές.

Όσες χώρες προσπάθησαν να εφαρμόσουν πολιτικές οι οποίες είχαν σαν στόχο την πρόσβαση όλων στα μέσα παραγωγής, είχαν απίστευτο πόλεμο από ανταγωνιστικά κράτη και επίσης είχαν να λύσουν τα προβλήματα που το προηγούμενο καθεστώς είχε δημιουργήσει. Δεν σημαίνει πως οι ιδέες αυτές είναι απαραίτητα λάθος.
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 22.021 μηνύματα.
Η αδιαφορία, το βόλεμα, η απαξίωση για την επιστήμη και όσα αναφέρεις, είναι απόρροια ενός συστήματος το οποίο δεν καλλιεργεί στους ανθρώπους αξίες οι οποίες βελτιώνουν την ζωή των ανθρώπων και την πρόοδο της επιστήμης αλλά το πως θα προσαρμοστούμε σε ένα οικονομικό σύστημα το οποίο δεν προσφέρει πολλές επιλογές πέρα από το πουλάς τις ικανότητες σου για ζήσεις. Ο άνθρωπος προσαρμόζεται στο περιβάλλον στο οποίο ζει, αν αλλάξουν οι συνθήκες, αλλάζουν και οι συμπεριφορές που μπορεί να θεωρούνται προβληματικές.
Όχι, είναι στοιχείο της φύσης να μην μπορούν όλοι οι άνθρωποι το ίδιο. Άσε που για να επιτύχουν όσα λες τότε θα πρέπει να μιλάμε για απόλυτο κρατισμό γιατί μόνο με αυτό το τρόπο θα επιτευχθεί οι ίδιοι μισθοί, ίδιες ευκαιρίες κλπ. Αλλά με κάτι τέτοιο σημαίνει ότι καταπιέζεις την ιδιωτική πρωτοβουλία και αναγκάζεις το κόσμο να ζει σε ένα απέραντο κρατικό μονοπώλιο και χωρίς να έχει το δικαίωμα να επενδύσει τα χρήματα του και να μπει στο κόσμο των επιχειρήσεων. Για εμένα αυτό προσκρούει σε μία άλλη ηθική άποψη, της ελευθερίας των χρημάτων. Αν θέλω να ξεκινήσω μία επιχείρηση κανένα κράτος δεν έχει το δικαίωμα να με λέει να μη το κάνω και γενικότερα να ελέγχει το που ξοδεύω τα χρήματα μου. Βλέπεις πόσο περιπλέκονται τα πράγματα; Βέβαια εγώ προσωπικά σαν Γιάννης ούτε έχω τη θέληση να ασχοληθώ με επενδύσεις γιατί είμαι και στις χαμηλές κοινωνικοοικονομικές τάξεις αλλά ούτε και θέλω ιδιαίτερα να μπλέξω με κρατικούς-δημόσιους τομείς.

Όσες χώρες προσπάθησαν να εφαρμόσουν πολιτικές οι οποίες είχαν σαν στόχο την πρόσβαση όλων στα μέσα παραγωγής, είχαν απίστευτο πόλεμο από ανταγωνιστικά κράτη και επίσης είχαν να λύσουν τα προβλήματα που το προηγούμενο καθεστώς είχε δημιουργήσει. Δεν σημαίνει πως οι ιδέες αυτές είναι απαραίτητα λάθος.
Είναι τέρμα λάθος και ανήθικες. Το να κλέβεις τις περιουσίες πλουσίων, μεσαίων και μικρομεσαίων και εν συνεχεία να κρατικοποιείς για το και καλά κοινό καλό και τις μικρές περιουσίες των απλών ανθρώπων ( π.χ. σπίτια κλπ ) δεν μπορεί να είναι ηθικό ούτε δίκαιο. Το δικαίωμα της ατομικής ιδιοκτησίας είναι συνταγματική ελευθερία και κατακτήθηκε με κόπο και αίμα για να μην έχουν οι άνθρωποι τον φόβο των Αυτοκρατόρων, των τοπικών προυχόντων, τοπικής αυτοδιοίκησης κλπ και όχι να το χάσουν τώρα. Οι χώρες αυτές και είχαν και έκαναν πόλεμο σε άλλους απλά η οικονομία τους δεν άντεξε. Η κολλεκτιβοποίηση είναι μία ξεχωριστή κατηγορία από μόνη της γιατί και χωρίς τον ανταγωνισμό των άλλων οδήγησε σε φρικτές επιπτώσεις ( Ουκρανικός Λιμός, γενοκτονία του Γολοντομορ 1932-1933, Μεγάλος Κινεζικός Λιμός 1958-1961 ).
 

American Economist

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 33.835 μηνύματα.
Κομμουνιστες: Η Σοβιετικη ενωση ηταν η καλύτερη χωρα.

Reality: USSR has collapsed since the 1990.

maxresdefault.jpg
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 22.021 μηνύματα.
Για εμένα είναι απλό, αφού θέλουμε τέτοια crossover σε ιδεολογίες όπως Φιλελεύθερος Συντηρητισμός τότε το ορθότερο είναι η ρήση του αθάνατου Γεώργιου Γρίβα " είμαστε πιο δεξιοί από τους δεξιούς στη κοινωνία και πιο αριστεροί από τους αριστερούς στην οικονομία ". Για εμένα αυτό είναι το ορθό αλλά όχι αριστερή οικονομία στυλ σοσιαλισμού. Περισσότερο το αντιλαμβάνομαι σαν την αριστερή ιδέα περί ισότητας ευκαιριών και κανένας φτωχός ή μόνος.
 

ark178

Διάσημο μέλος

Ο ark178 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 3.131 μηνύματα.
Όχι, είναι στοιχείο της φύσης να μην μπορούν όλοι οι άνθρωποι το ίδιο. Άσε που για να επιτύχουν όσα λες τότε θα πρέπει να μιλάμε για απόλυτο κρατισμό γιατί μόνο με αυτό το τρόπο θα επιτευχθεί οι ίδιοι μισθοί, ίδιες ευκαιρίες κλπ. Αλλά με κάτι τέτοιο σημαίνει ότι καταπιέζεις την ιδιωτική πρωτοβουλία και αναγκάζεις το κόσμο να ζει σε ένα απέραντο κρατικό μονοπώλιο και χωρίς να έχει το δικαίωμα να επενδύσει τα χρήματα του και να μπει στο κόσμο των επιχειρήσεων. Για εμένα αυτό προσκρούει σε μία άλλη ηθική άποψη, της ελευθερίας των χρημάτων. Αν θέλω να ξεκινήσω μία επιχείρηση κανένα κράτος δεν έχει το δικαίωμα να με λέει να μη το κάνω και γενικότερα να ελέγχει το που ξοδεύω τα χρήματα μου. Βλέπεις πόσο περιπλέκονται τα πράγματα; Βέβαια εγώ προσωπικά σαν Γιάννης ούτε έχω τη θέληση να ασχοληθώ με επενδύσεις γιατί είμαι και στις χαμηλές κοινωνικοοικονομικές τάξεις αλλά ούτε και θέλω ιδιαίτερα να μπλέξω με κρατικούς-δημόσιους τομείς.


Είναι τέρμα λάθος και ανήθικες. Το να κλέβεις τις περιουσίες πλουσίων, μεσαίων και μικρομεσαίων και εν συνεχεία να κρατικοποιείς για το και καλά κοινό καλό και τις μικρές περιουσίες των απλών ανθρώπων ( π.χ. σπίτια κλπ ) δεν μπορεί να είναι ηθικό ούτε δίκαιο. Το δικαίωμα της ατομικής ιδιοκτησίας είναι συνταγματική ελευθερία και κατακτήθηκε με κόπο και αίμα για να μην έχουν οι άνθρωποι τον φόβο των Αυτοκρατόρων, των τοπικών προυχόντων, τοπικής αυτοδιοίκησης κλπ και όχι να το χάσουν τώρα. Οι χώρες αυτές και είχαν και έκαναν πόλεμο σε άλλους απλά η οικονομία τους δεν άντεξε. Η κολλεκτιβοποίηση είναι μία ξεχωριστή κατηγορία από μόνη της γιατί και χωρίς τον ανταγωνισμό των άλλων οδήγησε σε φρικτές επιπτώσεις ( Ουκρανικός Λιμός, γενοκτονία του Γολοντομορ 1932-1933, Μεγάλος Κινεζικός Λιμός 1958-1961 ).
Το να μην έχουν όλοι την ίδια κλίση και τα ίδια ενδιαφέροντα για όλα δεν ειναι κακό, ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός. Το ζήτημα είναι να υπάρχουν ίδιες ευκαιρίες για όλους. Δεν είναι απαραίτητο πως η ισότητα θα επέλθει μέσα από το κράτος. Το κράτος είναι μια εξουσία η οποία καταπιέζει. Είναι στο χέρι του λαού αν θα επιλέξει την αυτοοργνάνωση ή αν θα επιλέξει να χρησιμοποιήσει το κράτος σαν εργαλείο με αντιπροσώπους για να επέλθει η ισότητα.

Ανήθικο είναι κάποιοι να έχουν τεράστιο πλούτο και κάποιοι άλλοι να μην μπορούν να ζήσουν αξιοπρεπώς, προφανώς δεν αναφέρομαι στους μικρομεσαίους. Πριν τον καπιταλισμό και την φεουδαρχία, υπήρχαν κομμάτια γης τα οποία ήταν κοινά για όλους, όσο πιο πίσω πάει κανείς παρατηρεί πως οι άνθρωποι ζούσαν αρκετά διαφορετικά και υπήρχε πολύ περισσότερο η κοινή χρήση της γης. Οι περιουσίες των ισχυρών προέρχονται από την εργασία και των μόχθο των πολλών (παράδειγμα η Apple η οποία έχει απίστευτα δύσκολες συνθήκες στα εργοστάσια παραγωγής των προιόντων της). Δεν μπορείς να πεις πως οι ιδέες αυτές απέτυχαν όταν οι συνθήκες στις οποίες δοκιμάστηκαν ήταν αρκετά δύσκολες και δέχτηκαν πόλεμο από παντού (αντεπανάσταση, εξωτερικές απειλές κλπ.)
 

taketrance

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο taketrance αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει από Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 1.221 μηνύματα.
Για εμένα είναι απλό, αφού θέλουμε τέτοια crossover σε ιδεολογίες όπως Φιλελεύθερος Συντηρητισμός τότε το ορθότερο είναι η ρήση του αθάνατου Γεώργιου Γρίβα " είμαστε πιο δεξιοί από τους δεξιούς στη κοινωνία και πιο αριστεροί από τους αριστερούς στην οικονομία ". Για εμένα αυτό είναι το ορθό αλλά όχι αριστερή οικονομία στυλ σοσιαλισμού. Περισσότερο το αντιλαμβάνομαι σαν την αριστερή ιδέα περί ισότητας ευκαιριών και κανένας φτωχός ή μόνος.
Εσυ τα έχεις μπλέξει όσο δεν πάει, αχταρμά τα έχεις κάνει.
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 22.021 μηνύματα.
Το να μην έχουν όλοι την ίδια κλίση και τα ίδια ενδιαφέροντα για όλα δεν ειναι κακό, ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός. Το ζήτημα είναι να υπάρχουν ίδιες ευκαιρίες για όλους. Δεν είναι απαραίτητο πως η ισότητα θα επέλθει μέσα από το κράτος. Το κράτος είναι μια εξουσία η οποία καταπιέζει. Είναι στο χέρι του λαού αν θα επιλέξει την αυτοοργνάνωση ή αν θα επιλέξει να χρησιμοποιήσει το κράτος σαν εργαλείο με αντιπροσώπους για να επέλθει η ισότητα.
Δεν είπα πως αυτό είναι κακό, ίσα ίσα μακάρι οι περισσότεροι τουλάχιστον να έκαναν αυτό που ήθελαν πραγματικά γιατί αν όλοι/όλες έκαναν αυτό που ήθελαν τότε δεν θα υπήρχαν άτομα να στελεχώσουν άλλες εργασίες που παραδοσιακά δεν φημίζονται ότι προσελκύουν κόσμο ( π.χ. αποχέτευση, καθαριστής, στα απορριμματοφόρα κλπ ). Εγώ το αναγάγω σε άλλο βαθμό, στο βαθμό της εργατικότητας του καθενός και κάποιοι προοδεύουν πιο εύκολα όπως και στις επιχειρήσεις. Έτσι λειτουργεί ο κόσμος. Δεν πιστεύω σε αυτά τα περί αυτοοργάνωσης. Εγώ είμαι πιο πολύ του να υπάρχει πάντα μία κεντρική Αρχή από πάνω και ένα Law and Order Government καθώς και υπέρ της διάλυσης και ποινικοποίησης όλων των εργατικών συνδικάτων/σωματείων και την ίδρυση ενός κοινού εργατών-εργοδότων. Δεν πιστεύω καθόλου στην αυτοοργάνωση.

Ανήθικο είναι κάποιοι να έχουν τεράστιο πλούτο και κάποιοι άλλοι να μην μπορούν να ζήσουν αξιοπρεπώς, προφανώς δεν αναφέρομαι στους μικρομεσαίους. Πριν τον καπιταλισμό και την φεουδαρχία, υπήρχαν κομμάτια γης τα οποία ήταν κοινά για όλους, όσο πιο πίσω πάει κανείς παρατηρεί πως οι άνθρωποι ζούσαν αρκετά διαφορετικά και υπήρχε πολύ περισσότερο η κοινή χρήση της γης. Οι περιουσίες των ισχυρών προέρχονται από την εργασία και των μόχθο των πολλών (παράδειγμα η Apple η οποία έχει απίστευτα δύσκολες συνθήκες στα εργοστάσια παραγωγής των προιόντων της). Δεν μπορείς να πεις πως οι ιδέες αυτές απέτυχαν όταν οι συνθήκες στις οποίες δοκιμάστηκαν ήταν αρκετά δύσκολες και δέχτηκαν πόλεμο από παντού (αντεπανάσταση, εξωτερικές απειλές κλπ.)
Και οι μικρομεσαίοι θα πληγούν όμως από τέτοιες πρακτικές γιατί με την λογική του τα βγάζουν από τους εργάτες τότε θα τσακιστούν. Αυτό ίσχυε στα Μεσαιωνικά χρόνια χάρις τον Χριστιανισμό και την αντίληψη ότι η Γη ανήκει στον Θεό, για αυτό και όταν η Αγγλία άρχισε τις περιφράξεις γαιών ήδη από το 15ο-17ο αιώνα η Εκκλησία ήταν αυτή που έφερε αντιδράσεις. Αλλά και πάλι μπορούν να γίνουν εγγειοβελτιωτικά έργα και υπάρχει πολλή γη διαθέσιμη και ανεκμετάλλευτη να δοθεί σε σημερινούς ακτήμονες. Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ότι δεν αξιοποιείται ο πρωτογενής τομέας όπως θα έπρεπε και όχι ότι μερικοί έχουν παραπάνω στρέμματα αυτό δεν είναι το πρόβλημα της χώρας.

Οι ιδέες αυτές απέτυχαν γιατί εκείνη τη στιγμή που εφαρμόζονταν έστειλαν στον παράδεισο πολλά εκατομμύρια ανθρώπων.

Εσυ τα έχεις μπλέξει όσο δεν πάει, αχταρμά τα έχεις κάνει.
Καταρχάς αν ήσουν πιο προσεχτικός θα είχες αντιληφθεί ότι αυτό λέω. Η οικονομία είναι πιο περίπλοκη από ότι η κοινωνία. Στη κοινωνία μπορώ να έχω παγιωμένες απόψεις όπως και έχω, εθνικιστική κοινωνία με εθνική και φυλετική συνείδηση, παραδοσιοκρατική-συντηρητική κλπ. Αλλά στην οικονομία δεν έχω γιατί πολύ απλά κανένα σύστημα ως τώρα δεν είναι τόσο κοντά στα πιστεύω. Θα έλεγα πάντως ότι έχω μεγαλύτερο θαυμασμό για τις οικονομικές πολιτικές του Μεταξά και σε μερικές περιόδους του Μουσολίνι ( δεκαετία 20' κυρίως που ήτο ένα είδος εθνικοφιλελευθερισμού και είχαμε εκρηκτική μείωση της ανεργίας και οικονομική άνθηση στην Ιταλία ) και του Φράνκο ( προς δεκαετίες 60-70 που και αυτός οδηγήθηκε σε εθνικοφιλελευθερισμό ).
 

ark178

Διάσημο μέλος

Ο ark178 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 3.131 μηνύματα.
Δεν είπα πως αυτό είναι κακό, ίσα ίσα μακάρι οι περισσότεροι τουλάχιστον να έκαναν αυτό που ήθελαν πραγματικά γιατί αν όλοι/όλες έκαναν αυτό που ήθελαν τότε δεν θα υπήρχαν άτομα να στελεχώσουν άλλες εργασίες που παραδοσιακά δεν φημίζονται ότι προσελκύουν κόσμο ( π.χ. αποχέτευση, καθαριστής, στα απορριμματοφόρα κλπ ). Εγώ το αναγάγω σε άλλο βαθμό, στο βαθμό της εργατικότητας του καθενός και κάποιοι προοδεύουν πιο εύκολα όπως και στις επιχειρήσεις. Έτσι λειτουργεί ο κόσμος. Δεν πιστεύω σε αυτά τα περί αυτοοργάνωσης. Εγώ είμαι πιο πολύ του να υπάρχει πάντα μία κεντρική Αρχή από πάνω και ένα Law and Order Government καθώς και υπέρ της διάλυσης και ποινικοποίησης όλων των εργατικών συνδικάτων/σωματείων και την ίδρυση ενός κοινού εργατών-εργοδότων. Δεν πιστεύω καθόλου στην αυτοοργάνωση.


Και οι μικρομεσαίοι θα πληγούν όμως από τέτοιες πρακτικές γιατί με την λογική του τα βγάζουν από τους εργάτες τότε θα τσακιστούν. Αυτό ίσχυε στα Μεσαιωνικά χρόνια χάρις τον Χριστιανισμό και την αντίληψη ότι η Γη ανήκει στον Θεό, για αυτό και όταν η Αγγλία άρχισε τις περιφράξεις γαιών ήδη από το 15ο-17ο αιώνα η Εκκλησία ήταν αυτή που έφερε αντιδράσεις. Αλλά και πάλι μπορούν να γίνουν εγγειοβελτιωτικά έργα και υπάρχει πολλή γη διαθέσιμη και ανεκμετάλλευτη να δοθεί σε σημερινούς ακτήμονες. Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ότι δεν αξιοποιείται ο πρωτογενής τομέας όπως θα έπρεπε και όχι ότι μερικοί έχουν παραπάνω στρέμματα αυτό δεν είναι το πρόβλημα της χώρας.

Οι ιδέες αυτές απέτυχαν γιατί εκείνη τη στιγμή που εφαρμόζονταν έστειλαν στον παράδεισο πολλά εκατομμύρια ανθρώπων.
Ο καπιταλισμός, έχει σκοτώσει και σκοτώνει άμεσα ή έμμεσα πολλούς ανθρώπους παρόλα αυτά κυριαρχεί η άποψη πως είναι ηθικός σαν σύστημα ενώ δεν είναι. Απλώς επειδή κυριαρχεί και δεν υπάρχει στον πλανήτη κάτι διαφορετικό, υπάρχει η άποψη πως ''έτσι έχουν τα πράγματα, έτσι λειτουργεί ο κόσμος''.
Η εργατικότητα δεν είναι κάποιο έμφυτο χαρακτηριστικό ξεχωριστών ανθρώπων, ούτε είναι κληρονομικό, μπορεί να καλλιεργηθεί είναι διαφορετική για κάθε άνθρωπο, φύλο, ηλικία κλπ. Σε κάθε περιοχή αυτές οι έννοιες ειναι διαφορετικές, διαφορετικά αντιλαμβάνονται οι Ιάπωνες από τους Ελληνες την παραγωγικότητα. Δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος ορισμός διότι δεν ειναι χημεία αλλά ένας όρος δημιουργημένος από τους ανθρώπους για να συνεννοούνται. Αν θεωρείς πως επειδή κάποιοι είναι πιο εργατικοί από άλλους και έτσι δικαιολογείται η ανισότητα, είναι μια ερμηνεία και τίποτα παραπάνω. Μπορεί εύκολα να ανασκευαστεί απο επιχειρήματα.

Το κατά πόσο απέτυχαν και εφαρμόστηκαν οι συγκεκριμένες ιδέες ειναι προς συζήτηση. Ακόμα και η Σοβιετική επανάσταση είναι μεγάλο κεφάλαιο , πολλοί κομμουνιστές και αναρχικοί ήταν απογοητευμένοι από την έκβαση της επανάστασης. Δεν μπορείς να πεις το ίδιο για τον καπιταλισμό, ο οποίος εδώ και αιώνες (με όλες τις παραλλαγές του) έχει εφαρμοστεί με αρνητικά αποτελέσματα για το περιβάλλον και την ανθρωπότητα.
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, επαγγέλλεται Ιστορικός και μας γράφει από Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 22.021 μηνύματα.
Ο καπιταλισμός, έχει σκοτώσει και σκοτώνει άμεσα ή έμμεσα πολλούς ανθρώπους παρόλα αυτά κυριαρχεί η άποψη πως είναι ηθικός σαν σύστημα ενώ δεν είναι. Απλώς επειδή κυριαρχεί και δεν υπάρχει στον πλανήτη κάτι διαφορετικό, υπάρχει η άποψη πως ''έτσι έχουν τα πράγματα, έτσι λειτουργεί ο κόσμος''.
Μα δεν σου είπα ότι είμαι υπέρ του καπιταλισμού σαν σκέτο " οικονομικός φιλελευθερισμός ". Επίσης δεν απέτυχε σε όλες τις παραλλαγές του. Με τον εθνικισμό μαζί πέτυχαν πολλά στην Ελλάδα του 20ου αιώνα προπολεμικά. Απλά ο καπιταλισμός εν αντιθέσει με τον κομμουνισμό τουλάχιστον δεν καταπατάει κάποιες ελευθερίες και σέβεται την ατομική ιδιοκτησία. Εγώ δεν θα ήθελα σε καμία περίπτωση ένα κράτος να κλέψει τις περιουσίες των πιο εύπορων για " δίκαιη κατανομή ". Οι αντιλήψεις δεν αλλάζουν εύκολα, θέλει αιώνες. Για την ώρα πολεμάνε την εθνική και φυλετική συνείδηση των ανθρώπων αλλά δεν θα τους περάσει.

Η εργατικότητα δεν είναι κάποιο έμφυτο χαρακτηριστικό ξεχωριστών ανθρώπων, ούτε είναι κληρονομικό, μπορεί να καλλιεργηθεί είναι διαφορετική για κάθε άνθρωπο, φύλο, ηλικία κλπ. Σε κάθε περιοχή αυτές οι έννοιες ειναι διαφορετικές, διαφορετικά αντιλαμβάνονται οι Ιάπωνες από τους Ελληνες την παραγωγικότητα. Δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος ορισμός διότι δεν ειναι χημεία αλλά ένας όρος δημιουργημένος από τους ανθρώπους για να συνεννοούνται. Αν θεωρείς πως επειδή κάποιοι είναι πιο εργατικοί από άλλους και έτσι δικαιολογείται η ανισότητα, είναι μια ερμηνεία και τίποτα παραπάνω. Μπορεί εύκολα να ανασκευαστεί απο επιχειρήματα.
Θεωρώ ότι πάντα κάποιοι/ες παράγουν περισσότερο από άλλους/ες. Κάποιοι/ες απλά είναι πιο ικανοί/ες και για αυτό δεν πρέπει να υπάρχει κοινώς ενιαίος μισθός για όλους. Ίσως η ύπαρξις ενός κατώτατου μισθού αρκετό για να ζουν οι άνθρωποι θα ήτο καλό σενάριο ( μάλλον ) αλλά θα ήτο κακό να κλείνουν τους ανθρώπους σε αυτό όπως έκανε η ΕΣΣΔ, για εμένα πρέπει να δίνεται χώρος στους ανθρώπους να επιδιώκουν πάντα τα μέγιστα και όποιος/α προοδεύει και συμβάλλει στο κάτι καλύτερο για όλους/ες τότε πρέπει να ανταμείβεται και αναλόγως. Αυτό που λες για Έλληνες-Ιάπωνες ναι είναι ορθό. Δυστυχώς οι Έλληνες/Ελληνίδες είναι περισσότερο του βολέματος και όχι της αντίληψης δουλεύω σκληρά για το καλό της πατρίδος και των συμπατριωτών μου.
Η ανισότητα δικαιολογείται από ότι γενικά πάντα μερικοί άνθρωποι κατόρθωναν να ξεχωρίσουν στο χώρο τους.

Το κατά πόσο απέτυχαν και εφαρμόστηκαν οι συγκεκριμένες ιδέες ειναι προς συζήτηση. Ακόμα και η Σοβιετική επανάσταση είναι μεγάλο κεφάλαιο , πολλοί κομμουνιστές και αναρχικοί ήταν απογοητευμένοι από την έκβαση της επανάστασης. Δεν μπορείς να πεις το ίδιο για τον καπιταλισμό, ο οποίος εδώ και αιώνες (με όλες τις παραλλαγές του) έχει εφαρμοστεί με αρνητικά αποτελέσματα για το περιβάλλον και την ανθρωπότητα.
Ανάμεσα σε κομμουνισμό-σοσιαλισμό-αναρχισμό και κοινωνικοοικονομικό φιλελευθερισμό σίγουρα δεν προτιμάω τίποτα. Πάντως η εφαρμογή του πρώτου είδαμε που μας κατέληξε και σε τι εναλλακτική. Για το περιβάλλον και για την ανθρωπότητα επίσης τρομερά επιζήμιες υπήρξαν οι σοσιαλιστικές χώρες.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top