Φιλοσοφικές συζητήσεις

Aura

Διάσημο μέλος

Η Aura αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 3,036 μηνύματα.
@Aura σε χρειάζομαι πάλι απόψε. Τερψε μου τον εγκέφαλο please.
Να σου πω
Η γνώμη που λες είναι ανάμεσα στη γνώση και στην άγνοια, άρα καλύτερη από την άγνοια.
Η αντικειμενικότητα είναι απουσία άποψης .
Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της άγνοιας .
Γράψε ένα κείμενο που να τα περιλαμβάνει όλα αυτά σε ένα θεώρημα για να είμαστε όσο πιο σοφοί γίνεται
Αν κάνεις κοπάνα θα μηδενιστείς.

Εγώ πάω για ύπνο :D
 

Valder

Τιμώμενο Μέλος

Ο Αυτοκράτωρ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 40 ετών, επαγγέλεται Χρηματιστής και μας γράφει απο Αυστρία (Ευρώπη). Έχει γράψει 28,070 μηνύματα.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Να σου πω
Η γνώμη που λες είναι ανάμεσα στη γνώση και στην άγνοια, άρα καλύτερη από την άγνοια.
Η αντικειμενικότητα είναι απουσία άποψης .
Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της άγνοιας .
Γράψε ένα κείμενο που να τα περιλαμβάνει όλα αυτά σε ένα θεώρημα για να είμαστε όσο πιο σοφοί γίνεται
Αν κάνεις κοπάνα θα μηδενιστείς.

Εγώ πάω για ύπνο :D
Αν θεωρήσουμε σαν αξιωματικό λογισμό πως η αντικειμενικότητα αποτελεί απουσία άποψης και πως η άποψη ειναι κάτι θεμιτό τότε φτάνουμε στο συμπέρασμα πως κάθε άνθρωπος θα πρέπει να έχει και άποψη, δηλαδή να λέει την γνώμη του. Η γνώμη τώρα γνωρίζουμε πως μπορεί να είναι αληθής ή εσφαλμένη και να πηγάζει δηλαδή είτε από την άγνοια, είτε από την γνώση. Θα μπορούσαμε δηλαδή να ισχυριστουμε πως η γνώμη ζει ανάμεσα στην γνώση και την άγνοια. Γνωρίζουμε όμως επίσης πως η ημιμάθεια είναι χειρότερη της άγνοιας καθώς σε αποκοπτεί από την γνώση. Όταν λοιπόν η γνώμη πηγάζει από μια εσφαλμένη γνώση, τότε αποτελεί ημιμάθεια και μέσο της εις άτοπον απαγωγής καταλήγουμε πως δεν ειναι θεμιτό να έχουμε πάντα γνώμη και άποψη και πως εν απουσία πραγματικής γνώσης καλό θα ήταν να προσπαθούμε να είμαστε όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικοι μπορούμε.
 

Ιππολύτη

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Ιππολύτη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 24 ετών. Έχει γράψει 1,972 μηνύματα.
Οκ αλλά ποια γνώμη είναι "αντικειμενική"; Η γνώμη δεν είναι το κατεξοχήν υποκειμενικό αξίωμα και προσωπικό διανόημα; Το πιο κοντινό σε αντικειμενικό δεδομένο είναι ένα πόρισμα θετικής επιστήμης, αλλά αυτό δεν είναι γνώμη αλλά όπως είπα δεδομένο (μέχρις ότου και αν ανατραπεί από άλλο).
 

EvanescenceQ

Επιφανές μέλος

Η EvanescenceQ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών. Έχει γράψει 14,181 μηνύματα.
Το θεωρημα που θα ελεγα εγω ειναι του μεσου ανθρωπου, του αντικειμενικου παρατηρητη μιας καταστασης/γεγονοτος/οτιδηποτε.
Γιατι. Γιατι ας παρουμε το υποθετικο οτι σε ενα σπιτι ζουν δυο ατομα και τσακωνονται και ο καθενας επιμενει πως εχει δικιο γιατι το βλέπει απο τη δικια του την πλευρα/αρα και τη γνωμη του/αρα και την αντιληψη του/αρα και τον τροπο που εχει να αποδεχεται τις καταστασεις και στο πως τις διαχειριζεται και τις απωθει ή τις απορροφα.
Ο καθενός επιμενει στη δικη του αποψη/θέση αμετακινητος.
Εκει ακριβως ερχεται ο αντικειμενικος παρατηρητής που επειδη δεν παιρνει το μερος κανενος μονο βλεπει την πραγματικότητα την ιδια πως ειναι, πως εγιναν τα πράγματα, ετσι εγιναν, αρα θα βγαλει μια γνωμη οτι ας πουμε φταιει ο Α. Και αυτη ακριβως η γνωμη επειδη ειναι ουδετερη, εξω απο τα πραγματα των Α και Β εξω απο τους ιδιους ειναι και η πιο κοντα στην αληθεια.
Γιατι ο τριτος θετει τα πραγματα οπως θα συνεβαιναν κανονικα. Ως αντικειμενικος παρατηρητης η γνώμη του εμπεριεχει αληθεια δεν ειναι καθολου απουσια αποψης.
Καθε αλλο. Ειναι η αντικειμενικη αληθεια και η ουσιαστικότερη έκφραση της.
Γιαυτο σε καποια θεματα οταν θελουμε να δουμε πως θα επρεπε να φερθει καποιος λεμε ποιά ειναι η αναμενομενη συμπεριφορά ενος μεσου συνετου ανθρωπου. Αυτος ειναι ο ορος.
Η αληθεια λοιπον στην αντικειμενικοτητα της χωρις να επισκιαζεται απο τους φακους των προσώπων που τη βλεπουν και διαδραματιζουν ενεργο ρολο στην ιστορια μας.
Αρα η αντικεμενικη ειναι η μονη αληθεια.
Ουτε η γνωμη μονο γιατι ειναι μεσα απο παρωπιδες. Η γνωμη ειναι διαμορφωμενη και επεξεργασμενη μεσα απο την κοσμοθεωρια/αντιληψεις/βιωματα του καθενος μας. Περιεχει το εγω μας και αυτο δεν ειναι αντικειμενικη αληθεια ειναι η δικη μας και μονο οπτικη στο καθε τι.
Ουτε η αγνοια δηλωνει απουσια στοιχειωδων παραμετρων αληθειας για να οδηγηθουμε σε ενα λογικο συμπερασμα.
Και η ημιμαθεια θα την εβαζα μαζι με την αγνοια, ειναι η μιση δοση αληθειας. Δεν βλεπουμε ολοκληρη την πραγματικοτητα.
Thats all. 👍😊 @Aura εξαιρετικο το ποστ👍
 

Μάξιμος

Διάσημο μέλος

Ο Μάξιμος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Σκηνοθέτης. Έχει γράψει 3,804 μηνύματα.

Αν θεωρήσουμε σαν αξιωματικό λογισμό πως η αντικειμενικότητα αποτελεί απουσία άποψης και πως η άποψη ειναι κάτι θεμιτό τότε φτάνουμε στο συμπέρασμα πως κάθε άνθρωπος θα πρέπει να έχει και άποψη, δηλαδή να λέει την γνώμη του. Η γνώμη τώρα γνωρίζουμε πως μπορεί να είναι αληθής ή εσφαλμένη και να πηγάζει δηλαδή είτε από την άγνοια, είτε από την γνώση. Θα μπορούσαμε δηλαδή να ισχυριστουμε πως η γνώμη ζει ανάμεσα στην γνώση και την άγνοια. Γνωρίζουμε όμως επίσης πως η ημιμάθεια είναι χειρότερη της άγνοιας καθώς σε αποκοπτεί από την γνώση. Όταν λοιπόν η γνώμη πηγάζει από μια εσφαλμένη γνώση, τότε αποτελεί ημιμάθεια και μέσο της εις άτοπον απαγωγής καταλήγουμε πως δεν ειναι θεμιτό να έχουμε πάντα γνώμη και άποψη και πως εν απουσία πραγματικής γνώσης καλό θα ήταν να προσπαθούμε να είμαστε όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικοι μπορούμε.
Τόσο πολλά λόγια και ναι, είναι φτώχεια.
Γιατι δεν δύνασαι να χαρακτηρίσεις ένα μωράκι που σου κάνει γκού-γκού-γκού ημιμαθή, οτι δεν βρίσκεται στην πορεία απόκτησης γνώσης. Και αν μετρήσεις την απόσταση, θα διαπιστώσεις οτι είναι αναλογικά ποιο κοντά απο όσο μπορείς να διανοηθείς, στην γνώση.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Agaphbou

Περιβόητο μέλος

Η Αγάπη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 26 ετών. Έχει γράψει 5,328 μηνύματα.
Αν θεωρήσουμε σαν αξιωματικό λογισμό πως η αντικειμενικότητα αποτελεί απουσία άποψης και πως η άποψη ειναι κάτι θεμιτό τότε φτάνουμε στο συμπέρασμα πως κάθε άνθρωπος θα πρέπει να έχει και άποψη, δηλαδή να λέει την γνώμη του. Η γνώμη τώρα γνωρίζουμε πως μπορεί να είναι αληθής ή εσφαλμένη και να πηγάζει δηλαδή είτε από την άγνοια, είτε από την γνώση. Θα μπορούσαμε δηλαδή να ισχυριστουμε πως η γνώμη ζει ανάμεσα στην γνώση και την άγνοια. Γνωρίζουμε όμως επίσης πως η ημιμάθεια είναι χειρότερη της άγνοιας καθώς σε αποκοπτεί από την γνώση. Όταν λοιπόν η γνώμη πηγάζει από μια εσφαλμένη γνώση, τότε αποτελεί ημιμάθεια και μέσο της εις άτοπον απαγωγής καταλήγουμε πως δεν ειναι θεμιτό να έχουμε πάντα γνώμη και άποψη και πως εν απουσία πραγματικής γνώσης καλό θα ήταν να προσπαθούμε να είμαστε όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικοι μπορούμε.

Όλο αυτό το μπλεγμένο κουβάρι για να καταλήξεις σε κάτι τόσο αυτονόητο; :scratchhead:
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Τόσο πολλά λόγια και ναι, είναι φτώχεια.
Γιατι δεν δύνασαι να χαρακτηρίσεις ένα μωράκι που σου κάνει γκού-γκού-γκού ημιμαθή, οτι δεν βρίσκεται στην πορεία απόκτησης γνώσης. Και αν μετρήσεις την απόσταση, θα διαπιστώσεις οτι είναι αναλογικά ποιο κοντά απο όσο μπορείς να διανοηθείς, στην γνώση.
Πάντα αναρωτιόμουν γιατί οι πρεσβύτεροι αρέσκονται να μιλάνε με γρίφους και μεταφορες στους νεανιές. Παλαιότερα πίστευα πως αυτη η αποκρυφιστικη τους τάση είναι επειδή κατέχουν την αλήθεια ή όποια είναι πολύ δύσκολο να γίνει αντιληπτή και έτσι πρέπει να περάσει μετά από τις κάνουλες του μυστικιστικου λόγου. Αργότερα όταν ήρθα σε επαφή με πραγματικά σοφά όντα που αναζητούσαν με ειλικρίνεια την αλήθεια κατάλαβα πως η αλήθεια δεν είναι καθόλου μυστικιστική και περίπλοκη. Είναι πάρα πολύ απλή και μεταβιβάζεται με λέξεις που κατανοεί και ένα πενταχρονο. Το πρόβλημα με την αλήθεια είναι πως είναι σαν το σπόρο, που ευδοκιμεί μονο όταν το έδαφος είναι γόνιμο.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Όλο αυτό το μπλεγμένο κουβάρι για να καταλήξεις σε κάτι τόσο αυτονόητο; :scratchhead:
Με λες τρελό;
 

Agaphbou

Περιβόητο μέλος

Η Αγάπη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 26 ετών. Έχει γράψει 5,328 μηνύματα.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.

Agaphbou

Περιβόητο μέλος

Η Αγάπη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 26 ετών. Έχει γράψει 5,328 μηνύματα.

Μάξιμος

Διάσημο μέλος

Ο Μάξιμος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Σκηνοθέτης. Έχει γράψει 3,804 μηνύματα.
Πάντα αναρωτιόμουν γιατί οι πρεσβύτεροι αρέσκονται να μιλάνε με γρίφους και μεταφορες στους νεανιές. Παλαιότερα πίστευα πως αυτη η αποκρυφιστικη τους τάση είναι επειδή κατέχουν την αλήθεια ή όποια είναι πολύ δύσκολο να γίνει αντιληπτή και έτσι πρέπει να περάσει μετά από τις κάνουλες του μυστικιστικου λόγου. Αργότερα όταν ήρθα σε επαφή με πραγματικά σοφά όντα που αναζητούσαν με ειλικρίνεια την αλήθεια κατάλαβα πως η αλήθεια δεν είναι καθόλου μυστικιστική και περίπλοκη. Είναι πάρα πολύ απλή και μεταβιβάζεται με λέξεις που κατανοεί και ένα πενταχρονο. Το πρόβλημα με την αλήθεια είναι πως είναι σαν το σπόρο, που ευδοκιμεί μονο όταν το έδαφος είναι γόνιμο.
Ο ποιο σοφός κάποτε είχε δηλώσει πως δεν γνώριζε τίποτα.
Εγώ, τί ξέρω να σου απαντήσω;
Καλά τα λες νεαρέ.
Ευτυχώς για εμένα που δεν γνωρίζει σήμερα ο πολύς κόσμος (και εσύ) το κώνειο.
Η άγνοια μου θα το είχε προκαλέσει θαρρώ.
Η δε Αλήθεια για να σε αγγίξει, απαιτεί Ταπεινότητα και άλλα πολλά.
Και εγώ κάθομαι και χαζοφέρνω γράφοντας και σπαταλώντας τον χρόνο που μου απομένει.
Με λες τρελό;
Ολοι έχουμε μια δόση.
Αγωνιζόμαστε για την ισορροπία που έτσι και αλλιώς αγνοούμε.
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ο ποιο σοφός κάποτε είχε δηλώσει πως δεν γνώριζε τίποτα.
Εγώ, τί ξέρω να σου απαντήσω;
Καλά τα λες νεαρέ.
Ευτυχώς για εμένα που δεν γνωρίζει σήμερα ο πολύς κόσμος (και εσύ) το κώνειο.
Η άγνοια μου θα το είχε προκαλέσει θαρρώ.
Η δε Αλήθεια για να σε αγγίξει, απαιτεί Ταπεινότητα και άλλα πολλά.
Και εγώ κάθομαι και χαζοφέρνω γράφοντας και σπαταλώντας τον χρόνο που μου απομένει.

Ολοι έχουμε μια δόση.
Αγωνιζόμαστε για την ισορροπία που έτσι και αλλιώς αγνοούμε.
Τα γραπτά σου εδώ είναι σημαντικα, μην έχεις αμφιβολία περί τούτου.

Αν είναι πιο σημαντικά από τον χρόνο που αφιερώνεις να τα γράψεις αυτό είναι φυσικά στην κρίση σου.
 

Aura

Διάσημο μέλος

Η Aura αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 3,036 μηνύματα.
Αν θεωρήσουμε σαν αξιωματικό λογισμό πως η αντικειμενικότητα αποτελεί απουσία άποψης και πως η άποψη ειναι κάτι θεμιτό τότε φτάνουμε στο συμπέρασμα πως κάθε άνθρωπος θα πρέπει να έχει και άποψη, δηλαδή να λέει την γνώμη του. Η γνώμη τώρα γνωρίζουμε πως μπορεί να είναι αληθής ή εσφαλμένη και να πηγάζει δηλαδή είτε από την άγνοια, είτε από την γνώση. Θα μπορούσαμε δηλαδή να ισχυριστουμε πως η γνώμη ζει ανάμεσα στην γνώση και την άγνοια. Γνωρίζουμε όμως επίσης πως η ημιμάθεια είναι χειρότερη της άγνοιας καθώς σε αποκοπτεί από την γνώση. Όταν λοιπόν η γνώμη πηγάζει από μια εσφαλμένη γνώση, τότε αποτελεί ημιμάθεια και μέσο της εις άτοπον απαγωγής καταλήγουμε πως δεν ειναι θεμιτό να έχουμε πάντα γνώμη και άποψη και πως εν απουσία πραγματικής γνώσης καλό θα ήταν να προσπαθούμε να είμαστε όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικοι μπορούμε.
Καλά εκεί στο ''εις άτοπο απαγωγή'' χάθηκα τελείως.Ίσως μόνο σε πιο ''μαθηματική'' έκφραση αν εκφραστεί εγώ έτσι δεν τα συλλαμβάνω.

Πάντως η ημιμάθεια θα μπορούσε να είναι μισή αλήθεια, δεν σημαίνει ντε και καλά ότι είναι εσφαλμένη γνώση και όταν είπα ότι η γνώμη είναι μεταξύ γνώσης και άγνοιας ...όχι ότι προέρχεται από γνώση ή άγνοια ,αλλά ότι εκεί που δεν θα ήξερες τίποτα και θα είχες πλήρη άγνοια ας πούμε, έχεις μια γνώμη τουλάχιστον και ας μη έχεις γνώση και την απόλυτη αλήθεια. Γνώμη κάτι σαν ημιμάθεια ας πούμε..

Εγώ λέω ότι άμα δεχτούμε ότι υπάρχει μια αλήθεια, θέλουμε την γνώση / αντικειμενικότητα και την ψάχνουμε με την έννοια ότι θέλουμε να ξέρουμε την ολότητα ενός θέματος γιατί η γνώμη θα θεωρείται εσφαλμένη και επιβλαβής . Αν δεχτούμε ότι δεν υπάρχει αλήθεια και ότι όλα είναι υποκειμενικά , θέλουμε την άποψη γιατί έτσι και αλλιώς αλήθεια δεν υπάρχει . Πάλι θέλουμε την ολότητα των απόψεων όμως για να πούμε ότι καταλήξαμε σε αυτό που μας ταιριάζει και όχι αυτό ξέρουμε αυτό εμπιστεύομαστε..

Πιστεύω ότι οι περισσότεροι θεωρούμε ότι υπάρχει μια αλήθεια, πχ στα γκομενικά του Valder υπάρχει μια αλήθεια που δεν ξέρουμε και τις δυο γνώμες να είχαμε του Valder και της κοπέλας του, θα της προσθέταμε και θα της αφαιρούσαμε για να βγάλουμε μια τρίτη πιο αντικειμενική γνώμη που θα ήταν γνώση ή θα παρέμενε μια τρίτη πιο αντικειμενική γνώμη... γιατί είναι και αυτό που λέει eva ότι θα προβάλαμε τις δικές μας εμπειρίες και εμπάθειες για να τα ζυγίσουμε και να καταλήξουμε , άρα πάλι γνώση μπορεί να μην είναι .

Άρα υπάρχουν αλήθειες αλλά είναι δύσκολο να τις βρούμε , άρα καλό είναι να μη έχουμε άποψη όχι με την έννοιας της πλήρους άγνοιας αλλά με την έννοια της αντικειμενικότητας. Αλλά δεν γίνεται να λες ''εν οίδα'' συνέχεια, τότε ποιος είσαι ας πούμε.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Ουτε η αγνοια δηλωνει απουσια στοιχειωδων παραμετρων αληθειας για να οδηγηθουμε σε ενα λογικο συμπερασμα.
.

Δλδ; από την άγνοια πως να καταλήξω σε συμπέρασμα; αφού έχω άγνοια
 
Τελευταία επεξεργασία:

EvanescenceQ

Επιφανές μέλος

Η EvanescenceQ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών. Έχει γράψει 14,181 μηνύματα.
Καλά εκεί στο ''εις άτοπο απαγωγή'' χάθηκα τελείως.Ίσως μόνο σε πιο ''μαθηματική'' έκφραση αν εκφραστεί εγώ έτσι δεν τα συλλαμβάνω.

Πάντως η ημιμάθεια θα μπορούσε να είναι μισή αλήθεια, δεν σημαίνει ντε και καλά ότι είναι εσφαλμένη γνώση και όταν είπα ότι η γνώμη είναι μεταξύ γνώσης και άγνοιας ...όχι ότι προέρχεται από γνώση ή άγνοια ,αλλά ότι εκεί που δεν θα ήξερες τίποτα και θα είχες πλήρη άγνοια ας πούμε, έχεις μια γνώμη τουλάχιστον και ας μη έχεις γνώση και την απόλυτη αλήθεια. Γνώμη κάτι σαν ημιμάθεια ας πούμε..

Εγώ λέω ότι άμα δεχτούμε ότι υπάρχει μια αλήθεια, θέλουμε την γνώση / αντικειμενικότητα και την ψάχνουμε με την έννοια ότι θέλουμε να ξέρουμε την ολότητα ενός θέματος γιατί η γνώμη θα θεωρείται εσφαλμένη και επιβλαβής . Αν δεχτούμε ότι δεν υπάρχει αλήθεια και ότι όλα είναι υποκειμενικά , θέλουμε την άποψη γιατί έτσι και αλλιώς αλήθεια δεν υπάρχει . Πάλι θέλουμε την ολότητα των απόψεων όμως για να πούμε ότι καταλήξαμε σε αυτό που μας ταιριάζει και όχι αυτό ξέρουμε αυτό εμπιστεύομαστε..

Πιστεύω ότι οι περισσότεροι θεωρούμε ότι υπάρχει μια αλήθεια, πχ στα γκομενικά του Valder υπάρχει μια αλήθεια που δεν ξέρουμε και τις δυο γνώμες να είχαμε του Valder και της κοπέλας του, θα της προσθέταμε και θα της αφαιρούσαμε για να βγάλουμε μια τρίτη πιο αντικειμενική γνώμη που θα ήταν γνώση ή θα παρέμενε μια τρίτη πιο αντικειμενική γνώμη... γιατί είναι και αυτό που λέει eva ότι θα προβάλαμε τις δικές μας εμπειρίες και εμπάθειες για να τα ζυγίσουμε και να καταλήξουμε , άρα πάλι γνώση μπορεί να μην είναι .

Άρα υπάρχουν αλήθειες αλλά είναι δύσκολο να τις βρούμε , άρα καλό είναι να μη έχουμε άποψη όχι με την έννοιας της πλήρους άγνοιας αλλά με την έννοια της αντικειμενικότητας. Αλλά δεν γίνεται να λες ''εν οίδα'' συνέχεια, τότε ποιος είσαι ας πούμε.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:



Δλδ;
Ξεχασα να βαλω ενα κομμα.
Ουτε η αγνοια ειναι ολοκληρωμενη αληθεια,
Γιατι δηλωνει. . . .η προταση οπως την εθεσες.
 

Aura

Διάσημο μέλος

Η Aura αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 3,036 μηνύματα.
Ξεχασα να βαλω ενα κομμα.
Ουτε η αγνοια ειναι ολοκληρωμενη αληθεια,
Γιατι δηλωνει. . . .η προταση οπως την εθεσες.
Μα άγνοια σημαίνει δεν ξέρω τίποτα , δεν θα οδηγηθώ σε κανένα συμπέρασμα και δεν θα έχω άποψη, ημιμάθεια σημαίνει ξέρω τα μισά και μέσω αυτών έχω άποψη.
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, επαγγέλεται Ιστορικός και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 17,841 μηνύματα.
Από που να το πιάσεις και που να το αφήσεις αυτό το θέμα;
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Καλά εκεί στο ''εις άτοπο απαγωγή'' χάθηκα τελείως.Ίσως μόνο σε πιο ''μαθηματική'' έκφραση αν εκφραστεί εγώ έτσι δεν τα συλλαμβάνω.

Πάντως η ημιμάθεια θα μπορούσε να είναι μισή αλήθεια, δεν σημαίνει ντε και καλά ότι είναι εσφαλμένη γνώση και όταν είπα ότι η γνώμη είναι μεταξύ γνώσης και άγνοιας ...όχι ότι προέρχεται από γνώση ή άγνοια ,αλλά ότι εκεί που δεν θα ήξερες τίποτα και θα είχες πλήρη άγνοια ας πούμε, έχεις μια γνώμη τουλάχιστον και ας μη έχεις γνώση και την απόλυτη αλήθεια. Γνώμη κάτι σαν ημιμάθεια ας πούμε..

Εγώ λέω ότι άμα δεχτούμε ότι υπάρχει μια αλήθεια, θέλουμε την γνώση / αντικειμενικότητα και την ψάχνουμε με την έννοια ότι θέλουμε να ξέρουμε την ολότητα ενός θέματος γιατί η γνώμη θα θεωρείται εσφαλμένη και επιβλαβής . Αν δεχτούμε ότι δεν υπάρχει αλήθεια και ότι όλα είναι υποκειμενικά , θέλουμε την άποψη γιατί έτσι και αλλιώς αλήθεια δεν υπάρχει . Πάλι θέλουμε την ολότητα των απόψεων όμως για να πούμε ότι καταλήξαμε σε αυτό που μας ταιριάζει και όχι αυτό ξέρουμε αυτό εμπιστεύομαστε..

Πιστεύω ότι οι περισσότεροι θεωρούμε ότι υπάρχει μια αλήθεια, πχ στα γκομενικά του Valder υπάρχει μια αλήθεια που δεν ξέρουμε και τις δυο γνώμες να είχαμε του Valder και της κοπέλας του, θα της προσθέταμε και θα της αφαιρούσαμε για να βγάλουμε μια τρίτη πιο αντικειμενική γνώμη που θα ήταν γνώση ή θα παρέμενε μια τρίτη πιο αντικειμενική γνώμη... γιατί είναι και αυτό που λέει eva ότι θα προβάλαμε τις δικές μας εμπειρίες και εμπάθειες για να τα ζυγίσουμε και να καταλήξουμε , άρα πάλι γνώση μπορεί να μην είναι .

Άρα υπάρχουν αλήθειες αλλά είναι δύσκολο να τις βρούμε , άρα καλό είναι να μη έχουμε άποψη όχι με την έννοιας της πλήρους άγνοιας αλλά με την έννοια της αντικειμενικότητας. Αλλά δεν γίνεται να λες ''εν οίδα'' συνέχεια, τότε ποιος είσαι ας πούμε.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:



Δλδ; από την άγνοια πως να καταλήξω σε συμπέρασμα; αφού έχω άγνοια

Ναι, η ημιμάθεια θα μπορούσε να χαρακτηρίστει ως η κατοχή ενός μέρος μόνο της αλήθειας όπως είπες. Υπό αυτόν τον ορισμό η ημιμάθεια θα μπορούσε να αποτελεί τον προθάλαμο είτε για την γνώση είτε για την άγνοια, ανάλογα με τα επίπεδα συνειδητοτητας του ημιμαθους. Κάποιος δηλαδή που κατανοεί ότι δεν κατέχει όλη την αλήθεια θα συνεχισει να την ψάχνει και θα κατευθυνθεί προς την γνώση, ενώ κάποιος που δεν το αντιλαμβάνεται αυτό θα θεωρεί την ημιμάθεια του γνώση και θα παραμείνει εκεί πράγμα που ίσως αποβεί χειρότερο της άγνοιας, αφού πολλές φορές το να ξέρεις μισή την αλήθεια είναι χειρότερο από το να μην ξέρεις τίποτα.

Η αλήθεια δεν υποκειμενική, είναι αντικειμενική. Απλά πολλές φορές δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε στο ποια αλήθεια ψάχνουμε να βρούμε και έτσι, εν απουσία ξεκάθαρου στόχου, ο καθένας πέτα τα βελάκια του εκεί που νομίζει ο ίδιος ότι πρέπει να τα πετάξει και έτσι καταλήγουμε με ένα σύνολο απόψεων και καμία αντικειμενική αλήθεια.

Στην περίπτωση των γκομενικων του Valder ποτέ δεν ειδα να έχουμε ορίσει το τι ακριβώς ψάχνουμε να βρούμε στην κουβέντα. Την αλήθεια του γιατι χωρισανε; Του γιατί δεν του μιλά; Του γιατι ειναι χάλια;

Τελικά δεν με βαθμολόγησες όμως.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top