Φωτογραφίες που τραβήξαμε

Liakouras

Δραστήριο μέλος

Ο Liakouras αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 410 μηνύματα.
Τεσπα δεν ξέρω. Πάντως για παράδειγμα εγώ στην πρώτη σου εικόνα βλέπω ένα κακό για τα μάτια μου ασπρόμαυρο. Μια γκριδίλα παντού. Που είναι τα μαύρα μαύρα και κυρίως τα άσπρα άσπρα. Υπάρχουν μόνο δύο ενδιάμεσοι γκρί τόνοι στον ουρανό.

Ενώ οι 2,3,5 έχουν έντονοι επεξεργασία πραγμα που προσπαθώ να μετριάσω. Γιατί όπως έχει πεί κι ο Μ.Λυκάκης καλή επεξεργασία είναι αυτή που δεν γίνεται αντιληπτή. Και στην τελευταία ενώ έχεις ωραίο α/μ έρχεσαι και κοτσάρεις αυτόν το "άχρηστο" αποχρωματισμό. Πράγμα που κάνει "φτηνή" την φωτογραφία στα μάτια μου. Ξέρω οτι την έβαλες ως παράδειγμα αλλά φαντάζομαι οτι θα θες και γνώμη για της φωτογραφίας. Ποιός ο λόγος του αποχρωματισμού. Άχρηστως νοηματικά αλλά κι φτηνός αισθητικά. Για μένα καλύτερα να την κράταγες ή όλη έγχρωμη ή όλη α/μ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Oralee

Τιμώμενο Μέλος

Η Κωνσταντίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 45 ετών και μας γράφει απο Γλυφάδα (Αττική). Έχει γράψει 15,765 μηνύματα.
Ο αποχρωματισμός μέρος της εικόνας είναι από τα αγαπημένα μου είδη επεξεργασίας και τον χρησιμοποιώ για να τονίσω κάποιες λεπτομέρειες. Τα πουλιά πχ στην συγκεκριμένη οριακά φαινόντουσαν όταν η εικόνα ήταν απλώς ασπρόμαυρη ή έγχρωμη, ενώ έτσι είναι πάρα πολύ ευδιάκριτα. Το "φθηνό" που επικαλείσαι εσύ, δεν ξέρω που το στηρίζεις, αν θες το εξηγείς :)
Όσο για την πρώτη φώτο, έχεις δίκιο, δεν είναι η πιο πετυχημένη φώτο που έχω κάνει ασπρόμαυρη :P Έντονη επεξεργασία δεν έχει καμία, είναι φώτος που είχαν εξαρχής αρκετή αντίθεση χρωμάτων και με το ασπρόμαυρο έγινε ακόμα πιο έντονη.
Μερικός αποχρωματισμός ξανά:



και.. (σε μικρό μέγεθος λόγω ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων :redface:)



Μη μου πεις πως και η τελευταία είναι "φθηνή"!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 51 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Εκτός από τις προσωπικές μας προτιμήσεις, όταν μιλάμε για Α/Μ υπάρχει και το "αντικειμενικά σωστό" Ζωνικό Σύστημα.

Να έχετε υπόψιν σας πως η συντριπτική πλειοψηφία δεν έχει καλιμπραρισμένη οθόνη, άρα ένα ποσοστό αυτού που βλέπει ο καθένας μας, δεν μεταφέρεται στον θεατή, είτε το θέλουμε, είτε όχι, τουλάχιστον όταν μιλάμε για το διαδίκτυο.

Είμαι ένθερμη υποστηριχτής του "περισσότερα μαύρα" (αν και τυπικά είναι λάθος), ωστόσο δεν βλέπω κάποια φωτογραφία από αυτές που παρέθεσε ο Λιάγκουρας που να μπορούσε να τα σηκώσει δημιουργώντας άλλη ατμόσφαιρα ας πούμε. Αν το επιχειρούσε, απλά θα τις σκότωνε.
Οι Α/Μ ουρανοί του είναι μαγεία.

Από την άλλη τα καμμένα λευκά της Κωνσταντίνας, με ενοχλούν αφάνταστα, (όπως για παράδειγμα στο επάνω μέρος της σκάλας ή τα λευκά λουλούδια), ενώ οι μαύρες περιοχές δεν με χαλάνε καθόλου.
Τη φωτογραφία με τα πουλιά, την θεωρώ απ' όλες τις απόψεις τέλεια. Και σαν Α/Μ δηλαδή και σαν αποχρωματισμό και σαν σύνολο.
Στην πρώτη εικόνα με τον φάρο, θα αφαιρούσα το μαύρο περίγραμμα. (Άλλη πολύ μεγάλη συζήτηση το σωστό περίγραμμα ανά περίπτωση...κι εγώ το ψάχνω...)

Όσο για μένα, είμαι οικτρή στις μετατροπές έγχρωμων φωτογραφιών σε Α/Μ γι' αυτό και δεν δημοσιεύω συχνά. Το ψάχνω ακόμα... Το ψηφιακό Α/Μ μου φαίνεται πολύ σκληρό σε αντίθεση με το φιλμ που είχα συνηθίσει.

Δοκιμάστε RAW... κάνει θαύματα! :thumbup:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

venividivici

Τιμώμενο Μέλος

Η venividivici αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 23,236 μηνύματα.


έγχρωμη δεν θα έλεγε πολλά.....:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 51 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Όταν δεν έχω βγάλει νέες φωτογραφίες, καταστρέφω τις παλιές :P

Text Mimit again.jpg

Text Mimit 2.jpg

Επειδή έχω μια διαφωνία με την κόρη μου, εσείς ποια προτιμάτε;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

wolfe4ever

Διάσημο μέλος

Η wolfe4ever αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,217 μηνύματα.
Τη δεύτερη!! (=
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 51 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Εμμμ για να μην μονοπωλήσω το τοπικ, όποιος προτιμάει την πρώτη βάζει αρνητική ψήφο και όποιος προτιμάει τη δεύτερη, βάζει θετική. ;)
Ευχαριστώ wolfe! ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Liakouras

Δραστήριο μέλος

Ο Liakouras αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 410 μηνύματα.
kajira είμαι πολύ επιφυλακτικός στους αποχρωματισμούς και γενικότερα στις ψηφιακές δημιουργίες απο την στιγμή που ο άλλος θέλει να κάνει φωτογραφία και ως τέτοια μας παρουσιάζει την κάθε εικόνα του.

Εξηγούμε για το φτηνή. Ανεξαρτήτως απο την γενική άποψη για τις παραπάνω φωτογραφίες, συγκεκριμένα οι αποχρωματισμοί που έχεις κάνει τι προσφέρουν αισθητικά ή νοηματικά;
Τίποτα. Κατα την άποψη μου είναι φτηνά κόλπα εντυπωσιασμού για τους αδαείς θεατές. Ειδικότερα, πχ. τι προσφέρει το ρόζ χρώμα που έχεις αφήσει στο εσώρουχο; Τίποτα. Τραβάει το μάτι χωρίς να υπάρχει κανένας λόγος για να γίνει αυτό. Μην μπερδεύσε με την εφαρμοσμένη φωτογραφία όπου αυτά τα τρικ είναι πολλά. Αυτό αποδυκνύει το φτηνό εντυπωσιασμό που σου έλεγα. Αν η παραπάνω φωτογραφία σου ήθελε να διαφημίσει τα ροζ βρακάκια καλώς υφισταται και ο αποχρωματισμός... αλλά επειδή φαντάζομαι πως δεν την τράβηξες γι' αυτό το λόγο αλλά προφανές για να ανδείξεις κάτι άλλο δεν υπάρχει λόγος αποχρωματισμού. Ελπίζω να με αντιλαμβάνεσαι.
Σε αυτή με τα πουλάκια λες πως δεν φένονταν αλλιώς. Συνεπώς σκέψου ποιο ήταν το λάθος σου. Το λάθος σου ήταν η γωνία λήψης και η εστιακή απόσταση που ισωπέδωσε την προοπτική άρα και έκανε τα πουλάκια "χαλκομανία" πάνω στον βράχο. Αντιλαμβάνεσαι τι σου λέω; Ο αποχρωματισμός δεν πετυχαίνει τώρα τίποτα. Το μόνο που μπορείς να κάνεις για να γίνει καλύτερη η φωτογραφία είναι να τραβήξεις μια καινούρια. Αν δεν έχεις φωτογραφία η επεξεργασία δεν θα σου την δώσει.
Όλα αυτά δεν τα λέω επικριτικά. Προσπαθώ να βοηθήσω μοιραζόμενος μαζί σου λίγα απο αυτά που πιστεύω και που κι εγώ τα έμαθα μέσο συζητήσεων και πολύ, πολύ διαβάσματος και εφαρμογής στην πράξη.

Λοιπόν για να σπάσω την πολύλογία βάζω μερικές φωτογραφίες μου

:: ::

::

sony ericsson w995 | 3 χτεσινές που γύρναγα με την αδερφή μου απο τις φυσικοθεραπείες και 2 παλιότερες



pentax k-x​
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Boom

Επιφανές μέλος

Ο Boom αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 12,249 μηνύματα.
Εμμμ για να μην μονοπωλήσω το τοπικ, όποιος προτιμάει την πρώτη βάζει αρνητική ψήφο και όποιος προτιμάει τη δεύτερη, βάζει θετική. ;)
Ευχαριστώ wolfe! ;)
Πες μας μετά ποιος κέρδισε. :teasing:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 51 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Σε αυτή με τα πουλάκια λες πως δεν φένονταν αλλιώς. Συνεπώς σκέψου ποιο ήταν το λάθος σου. Το λάθος σου ήταν η γωνία λήψης και η εστιακή απόσταση που ισωπέδωσε την προοπτική άρα και έκανε τα πουλάκια "χαλκομανία" πάνω στον βράχο. Αντιλαμβάνεσαι τι σου λέω; Ο αποχρωματισμός δεν πετυχαίνει τώρα τίποτα. Το μόνο που μπορείς να κάνεις για να γίνει καλύτερη η φωτογραφία είναι να τραβήξεις μια καινούρια. Αν δεν έχεις φωτογραφία η επεξεργασία δεν θα σου την δώσει.
Ειδικά γι' αυτήν την φωτογραφία διαφωνώ φίλε Λιάκο. Αν και ο αποχρωματισμός δεν είναι το καλύτερό μου, στη συγκεκριμένη δεν θα μπορούσε να έχει λειτουργήσει καλύτερα! Η γωνία λήψης είναι εξαιρετική (τολμώ να υποθέσω πως ήταν και η μοναδική δυνατή σε εκείνο το σημείο) και τα πιτσούνια (που έλεγε ο Ζερδεβάς ο καθηγητής μου :P) προσθέτουν αυτό το ...κάτι. Άσε που το Α/Μ εδώ λειτουργεί θαυμάσια. Αν υπάρχουν περιπτώσεις που αξίζει να αποχρωματίζεις, αυτή είναι μια από αυτές. :yes:
Οκ, γούστα είν' αυτά, αλλά μην απαξιώνεις κανένα εργαλείο. Όλα χρειάζονται αρκεί να χρησιμοποιούνται στις σωστές δόσεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Liakouras

Δραστήριο μέλος

Ο Liakouras αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 410 μηνύματα.
Isiliel επίτρεψε μου να συνεχίσω να διαφώνω για την συγκεκριμένη.
Άλλο η ψηφιακή δημιουργία και η γραφιστική κι άλλο η φωτογραφία. Και πίστεψεμε ασχολούμαι αρκετά και με τα δύο. Όμως στο μυαλό μου έχω βάλει κάποια όρια. Κάποια όρια που μας βοηθάνε να μην χαθούμε στην απεραντοσύνη της ελευθερίας της "τέχνης" που ο καθένας μπορεί να επικαλεστεί(δυστηχώς λανθασμένα). Τα όρια μπορεί να είναι θολά και δισδιάκριτα αφού δεν μπορούμε φυσικά να ειμαστε απόλυτοι αλλά είναι καλό να υπάρχουν εκεί ώστε να κάνουμε σωστά focus και να εμβαθύνουμε...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 51 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Μιλούσα κάποτε με μια φίλη μου που κάνει υποτιτλισμό σε ταινίες και μου έλεγε πως από τότε που έπιασε αυτή τη δουλειά, δεν φχαριστιέται στο σινεμά διότι άθελά της ακούει και μεταφράζει και κάνει διορθώσεις στον μεταφραστή. :P

Νομίζω πως αυτό έχεις πάθεις κι εσύ και νομίζω πως το παθαίνουμε όλοι όσοι ασχολούμαστε με την καλλιτεχνική δημιουργία σε κάποια φάση. Ανατρέχουμε συνεχώς στις τεχνικές λεπτομέρειες και τους κανόνες που έχουμε διδαχθεί και ξεχνάμε να ...νιώσουμε. Ξέρω πολύ καλά πως αυτά διδάσκεται όποιος μπαίνει σε αυτόν τον χώρο και ορθώς τα διδάσκεται...αλλά χωρίς ψυχή του είναι άχρηστα.

Όσο περισσότερα όρια βάλεις στο μυαλό σου, τόσο περισσότερο απομακρύνεσαι από τον πρωταρχικό λόγο που ασχολήθηκες με τη φωτογραφία: Επειδή γούσταρες να εκφράζεσαι κατ' αυτόν τον τρόπο. (Όπως ο ζωγράφος αρέσκεται να εκφράζεται μέσω της ζωγραφικής, ο μουσικός μέσω της μουσικής, ο ηθοποιός μέσω της υποκριτικής κ.ο.κ.).
Μια άρτια τεχνικά φωτογραφία, χωρίς καθόλου επεξεργασία, δεν είναι απαραίτητα, ούτε μια καλή φωτογραφία, ούτε ένα έργο τέχνης.

Δεν ξέρω αν ενδιαφέρεσαι να χαρακτηριστείς μια μέρα καλλιτέχνης -προσωπικά ποτέ δεν με απασχόλησε αυτό- και οι δημιουργίες σου να χαρακτηριστούν τέχνη, πάντως τα όρια και οι κανόνες δεν θα σε κάνουν καλλιτέχνη (όπως δεν σε κάνει καλλιτέχνη το photoshop, μια ακριβή φωτογραφική μηχανή ή οποιοδήποτε άλλο εργαλείο).

Δεν βλέπω κανέναν λόγο διαχωρισμού και ορίων στην τέχνη. Κι εκεί όρια;
Το άτομο εκφράζεται επειδή το νιώθει μέσα του, επειδή δεν μπορεί να κάνει αλλιώς στην καλύτερη περίπτωση και το αποτέλεσμα αξιολογείται από τον μέσο θεατή που δεν είναι φωτογράφος ή γραφίστας ή ζωγράφος, με το συναίσθημα, με αυτό που του δημιουργεί το έργο που έχει απέναντί του. Μικρή σημασία έχουν τα μέσα από τα οποία δημιουργήθηκε ή οι τεχνικές γνώσεις του δημιουργού, εάν βγάζει στο θεατή το επιθυμητό συναίσθημα.

Θα δεχόμουν να πεις πως αυτή η φωτογραφία δεν σου λέει τίποτα. Δεν ανακινεί μέσα σου το παραμικρό. Δεν σε συναρπάζει, δεν σε αιχμαλωτίζει. Όμως το να μου πεις ότι δεν σου αρέσει επειδή είναι επεξεργασμένη και έχει ξεπεράσει τα ...όρια, δεν το δέχομαι φίλε μου. Δεν χωράνε όρια στην έκφραση.

Φυσικά και χρειάζονται και οι κανόνες και η τεχνική αρτιότητα και τα όρια. Όμως δημιουργεί αυτός που τα μαθαίνει και τα ξεχνά. Αυτός που τα μαθαίνει και τα ξεπερνά. Αυτός που καταφέρνει να σπάζει τους κανόνες με δημιουργικό τρόπο, φτιάχνοντας εξαιρέσεις που αξίζει να ειδωθούν.

Η άποψή μου και τίποτα περισσότερο.


Όταν τελείωσα τη σχολή το 1992 μετά από τριετή φοίτηση και ειδίκευση στην επιστημονική φωτογραφία και το ρεπορτάζ, δεν μπορούσα πλέον να φωτογραφίσω. Είχα μάθει τόσα πολλά που έψαχνα το τέλειο κάδρο, την τέλεια γωνία λήψης, τον τέλειο φωτισμό...και τελικά - επειδή σπάνια μπορείς να τα πετύχεις όλα μαζεμένα ή έστω να τα "προλάβεις"- κατέληγα να μην κάνω το "κλικ". Πήγαινα να φωτογραφίσω με τις γνώσεις μου και όχι με την ψυχή μου.
Μου πήρε πολλά χρόνια, αλλά απελευθερώθηκα. Όχι τελείως, αλλά αρκετά ώστε να μπορώ τουλάχιστον να κάνω το κλικ επειδή γουστάρω αυτό που βλέπω.

Τώρα φωτογραφίζω για μένα. Αν κάτι από αυτά που φωτογραφίζω αγγίξει και κάποιον άλλον, ακόμη καλύτερα. Εάν όχι, ...καλή καρδιά. :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Neraida

Επιφανές μέλος

Η Bitch... αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 13,073 μηνύματα.
:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Συνημμένα

  • P8050053.JPEG
    P8050053.JPEG
    3.3 MB · Εμφανίσεις: 116
  • 30052009780.jpeg
    30052009780.jpeg
    320.8 KB · Εμφανίσεις: 102
  • P5220092.JPEG
    P5220092.JPEG
    553.5 KB · Εμφανίσεις: 107
  • P9020020 (2).jpeg
    P9020020 (2).jpeg
    1.2 MB · Εμφανίσεις: 105

QsLv

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο QsLv αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 868 μηνύματα.
Ρε συ Liakoura χωρίς να θέλω να θίξω καταστάσεις και πράγματα έχεις αυτό που λέω 'ντιπιτζιαρίτιδα', όλοι στην κοινότητα έχουν αυτήν την πίκα με την τεχνική και το κάδρο και το φόκους και τη λεπτομέρεια και το μικρό το τοσοδά λαθάκι και την ατέλεια και την κομψή επεξεργασία και όλα αυτά τα διαδικαστικά (και έτσι σας ξεχωρίζω εύκολα από το ανένταχτο πλήθος).

Κατ'αρχήν συμφωνώ με την Isiliel, για να ξέρεις τι θα διαβάσεις στο ενδεχόμενο κατεβατό που θα ακολουθήσει.

Την 'ντιπιτζιαρίτιδα' την καταλαβαίνω λίγο πολύ γιατί είναι χωμένοι πολλοί επαγγελματίες που βγάζουν το ψωμί τους απ'τη φωτογραφία εκεί πέρα ή πολλοί ελιτισταί του κυκλώματος με αποτέλεσμα οι κριτικές να είναι αυστηρές και όλοι τελειομανείς με την κατάρτιση και την ξέρα της προ- και μετα-οργάνωσης γενικώς. Δε λέω, εμφανίζονται και καλές φωτογραφίες εκεί κατά καιρούς όπως παντού κατά καιρούς αλλά κυρίως υπάρχει μια επιμόλυνση με την ίδια πνοή, το ίδιο πνεύμα, το ίδιο στυλ, την ίδια αλάνθαστη τεχνική, την ίδια μεταμονδέρνα ποιητικότητα...

...και όλα καλά όταν το κάνεις επάγγελμα γιατί εμπορευματοποιείς την 'τέχνη' που τότε ακριβώς είναι που για μένα μπαίνει σε εισαγωγικά. Αλλά όταν βγάζεις φωτογραφίες γιατί νιώθεις δημιουργικός και σ'αρέσει και διασκεδάζεις και ξεχνάς τον πόνο σου, τότε είναι τέχνη εκτός εισαγωγικών και εκεί η φόρμα του επαγγελματία είναι παρωχυμένη, σε όποια εποχή και αν βρεθείς.

O Bukowski έγραφε στο 'So you want to be a writer':
if it doesn't come bursting out of you
in spite of everything,
don't do it.
unless it comes unasked out of your
heart and your mind and your mouth
and your gut,
don't do it.
if you have to sit for hours
staring at your computer screen
or hunched over your
typewriter
searching for words,
don't do it.
if you're doing it for money or
fame,
don't do it.
if you're doing it because you want
women in your bed,
don't do it.
if you have to sit there and
rewrite it again and again,
don't do it.
if it's hard work just thinking about doing it,
don't do it.
if you're trying to write like somebody
else,
forget about it.
(Αν θέλει κάποιος βάζει το μεταφρασμένο)

Και μένω στο:
if it doesn't come bursting out of you
in spite of everything,
don't do it.

Στη Σχολή μας λένε 'να βάζετε το ακουστικό στο 2ο μεσοπλεύριο αριστερά και δεξιά του στέρνου' αλλά όταν είναι να το βάλουμε, απλώς το βάζουμε χωρίς να μετράμε τα μεσοπλεύρια... it comes bursting out of you. Και κάπως μέσα σου ξέρεις τι είναι ν'ακούσεις και ότι αυτό που ακούς είναι ύποπτο και το άλλο πιο αθώο από μωράκι. Και τελικά θα φτάσω να βγάζω κι εγώ το ψωμί μου απ'αυτήν την τεχνοκρατική επιστήμη αλλά ευτυχώς μέσα στην τεχνοκρατία της έχω βρει την τέχνη της.

Αλλά μέσα στην τέχνη να ψάχνουμε την τεχνοκρατία; Γιατί; Γιατί έτσι μπορεί και ένας που δεν το'χει μέσα του να ασχοληθεί και να διαπρέψει;
Δε λέω όχι, απλώς λέω να μην τεχνοκρατιζόμεθα εκτός των πλαισίων της επαγγελματικής - εμπορικής 'τέχνης'. Δεν έχει καμία χρησιμότητα. Ο καθείς άλλωστε επιλέγει το επίπεδο της διαννόησής του. Δε βάλλομαι εναντίον των βαθέως διαννοούμενων (καλλι)τεχνών, απλώς βάλλομαι εναντίον των βαθέως διαννοούμενων καλλιτεχνών που στρέφονται εναντίον των επιπολής κινούμενων.

Και το επιπολής για τον έναν και για τον άλλον απέχει αβυσσαλέες αποστάσεις, οπότε καμία πίκρα και προσβολή.

Οι φόρμες και τα πλαίσια είναι ωραία για να κάνεις τη δουλειά σου, αλλά τελειώνουν εκεί. Για να εκφραστείς είναι φτωχές. Το θέμα γούστου, από την άλλη, είναι καθαρά διαφορετικό. Γι'αυτό προτιμώ την 'επιφανειακή' κριτική της φωτογραφίας: "Δε μ'αρέσει." "Μ'αρέσει." αντί της βαθειάς "Δε μ'αρέσει διότι τα 2/3 του συνόλου δεν αποτελούνται από το κυρίως θέμα και διότι ο φωτισμός είναι υπερβολικά έντονος και έθεσες το διάφραγμα στο f/50 αντί να το θέσεις στο f/11 που έπρεπε μπλα μπλα μπλα". Το δεύτερο είναι σα να βαθμολογείς εκθέσεις στο Λύκειο.

Ας βάλω και καμιά επιφανειακή φωτογραφία τώρα μιας και είμαι εδώ.





https://farm6.static.flickr.com/5061/5564157645_6dc6f26a83.jpg
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Liakouras

Δραστήριο μέλος

Ο Liakouras αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 410 μηνύματα.
Isiliel σόρρυ που θα το πώ έτσι άκομψα αλλά δεν περίμενα μια τόσο απλοϊκή άποψη.

Νομίζω πως αυτό έχεις πάθεις κι εσύ και νομίζω πως το παθαίνουμε όλοι όσοι ασχολούμαστε με την καλλιτεχνική δημιουργία σε κάποια φάση. Ανατρέχουμε συνεχώς στις τεχνικές λεπτομέρειες και τους κανόνες που έχουμε διδαχθεί και ξεχνάμε να ...νιώσουμε. Ξέρω πολύ καλά πως αυτά διδάσκεται όποιος μπαίνει σε αυτόν τον χώρο και ορθώς τα διδάσκεται...αλλά χωρίς ψυχή του είναι άχρηστα.

Δεν ανάτρεξα σε τεχνικές και κανόνες. Απλά αναλύοντας τους λόγους που η φωτογραφία της για μένα δεν είναι καλή ήθελα να τις δείξω πως ένας αποχρωματισμός για να αναδείξει τα πουλιά είναι εντελώς λάθος κίνηση απο ένα φωτογραφο. Γιατί απλά δεν υπάρχει φωτογραφική σκέψη.(το φωτογράφος απλά για να συνενοούμαστε θεωρώ πως εγώ δεν είμαι πάντως). Τα πουλιά απλά μέσα απο αυτή την φωτογραφία δεν μπορούν να αναδειχθούν και αυτό είναι προφανές. Μπορεί να είναι ωραία οπτική γωνία αλλά πως να το κάνουμε είναι λανθασμένη αν ο σκοπός ήταν να ανδείξει τα πουλιά. Και τις τονίζω πως θεωρώ φτηνά κόλπα να προσπαθεί κάποιος μέσο επεξεργασίας να αναδείξη κάτι που δυστηχώς δεν κατάφερε την στιγμή του κλίκ. Ο λόγος; Οτι αυτό είναι απλά αδύνατο. Ο μόνος τρόπος για να έχει πλέον μια καλύτερη φωτογραφία είναι να τραβήξει μια καινούρια:)

Όσο περισσότερα όρια βάλεις στο μυαλό σου, τόσο περισσότερο απομακρύνεσαι από τον πρωταρχικό λόγο που ασχολήθηκες με τη φωτογραφία: Επειδή γούσταρες να εκφράζεσαι κατ' αυτόν τον τρόπο. (Όπως ο ζωγράφος αρέσκεται να εκφράζεται μέσω της ζωγραφικής, ο μουσικός μέσω της μουσικής, ο ηθοποιός μέσω της υποκριτικής κ.ο.κ.).
Μια άρτια τεχνικά φωτογραφία, χωρίς καθόλου επεξεργασία, δεν είναι απαραίτητα, ούτε μια καλή φωτογραφία, ούτε ένα έργο τέχνης.

Διαφωνώ στο θέμα των ορίων. Μίλησα για θολά όρια που δύσκολα γίνοντε φανερά ειδικά απο τον ίδιο τον δημιουργό. Αλλά όπως τόνισα και στο πρώτο μου μήνυμα αν μπούμε στο πλαίσιο του ψευτοελευθερισμού που λες θα χάσουμε την μπάλα κι ο Μπάχ με τον Κότσιρα θα μπαίνουν στο ίδιο τσουβάλι. Ο Φελίνι με τον Σπίλπμερκ στο ίδιο τσουβάλι. Το λέω αυτό εγώ που αγαπώ Κότσιρα, που αγαπώ πολλές αμερικάνικες ταινίες.
Με τα bold συμφωνώ απόλυτα. Άσχετο βέβαια με την συζήτηση μας.

Δεν ξέρω αν ενδιαφέρεσαι να χαρακτηριστείς μια μέρα καλλιτέχνης -προσωπικά ποτέ δεν με απασχόλησε αυτό- και οι δημιουργίες σου να χαρακτηριστούν τέχνη, πάντως τα όρια και οι κανόνες δεν θα σε κάνουν καλλιτέχνη (όπως δεν σε κάνει καλλιτέχνη το photoshop, μια ακριβή φωτογραφική μηχανή ή οποιοδήποτε άλλο εργαλείο).

Δεν θα με χάλαγε μια μέρα να ονομαστούν οι δημιουργίες μου τέχνη. Αλλά σίγουρα αυτή την στιγμή δεν με ενδιαφέρει. Όπως όταν τραβάω ή όταν κοιτάω τις φωτογραφίες μου δεν με ενδιαφέρει. Και ευτυχώς-δυστηχώς έχω την γνώση πως κάνω κακή προς μέτρια φωτογραφία. Οι περισσότεροι μας που ασχολούμαστε σοβαρά αυτό κάνουμε... Συμφωνώ μαζί σου στα άλλα

Δεν βλέπω κανέναν λόγο διαχωρισμού και ορίων στην τέχνη. Κι εκεί όρια;
Το άτομο εκφράζεται επειδή το νιώθει μέσα του, επειδή δεν μπορεί να κάνει αλλιώς στην καλύτερη περίπτωση και το αποτέλεσμα αξιολογείται από τον μέσο θεατή που δεν είναι φωτογράφος ή γραφίστας ή ζωγράφος, με το συναίσθημα, με αυτό που του δημιουργεί το έργο που έχει απέναντί του. Μικρή σημασία έχουν τα μέσα από τα οποία δημιουργήθηκε ή οι τεχνικές γνώσεις του δημιουργού, εάν βγάζει στο θεατή το επιθυμητό συναίσθημα.

Θες να μου πείς πως θεωρείς πως ο αποχρωματισμός είναι μια κίνηση έκφρασης; Γιατί απο εκεί ξεκινήσαμε. Εγώ απλά τόνισα στην Κωνστασντίνα κάτι γιατί έχω την αίσθηση πως τοκάνει επηρεασένη(άσχημα επηρεασμένη απο την εφαρμοσμένη φωτογραφία).
Φανταζόμουν οτι θα παρεξηγηθεί η λέξη όρια. Αλλά μίλησα για θολά όρια... αυτό το θολά είναι μεγάλη υπόθεση. Είναι αυτό που απο την μια μπορεί τελικά να βάζει το Κότσιρα στην τέχνη αλλά είναι κι αυτό που τον κρατάει απ' έξω(τυχαίο το παράδειγμα). Ο χρόνος θα δήξει...δεν ξέρω αν με αντιλαμβάνεσαι, γιατί σίγουρα στο προηγούμενο μνμ δεν με κατάλαβες:redface:

Θα δεχόμουν να πεις πως αυτή η φωτογραφία δεν σου λέει τίποτα. Δεν ανακινεί μέσα σου το παραμικρό. Δεν σε συναρπάζει, δεν σε αιχμαλωτίζει. Όμως το να μου πεις ότι δεν σου αρέσει επειδή είναι επεξεργασμένη και έχει ξεπεράσει τα ...όρια, δεν το δέχομαι φίλε μου. Δεν χωράνε όρια στην έκφραση.

1. Αυτή η φωτογραφία δεν μου λέει κάτι ιδιαίτερο. Ίσως μια καλή προσπάθεια.
2. Δεν είπα σε καμία περίπτωση οτι δεν μου αρέσει επειδή είναι πεξεργασμένη ή επειδή ξεπερνάει τα όρια. Ξανατονίζω πως εξέφρασα αυτό που παρατήρισα. Δλδ έναν άσκοπο νοηματικά και αισθητικά αποχρωματισμό που στην τελική μειώνει την όλη φωτογραφία. Δλδ διαφωνείς στο οτι αν μια συμπαθητική κοπέλα παστωθεί στα φτιασίδια θα γίνει καρνάβαλος. Προτιμό να μου την δείξεις λοιπόν άβαφτη με την αγνή συμπαθητικότητα παρά να με τραβήξεις απο το αυτί με φτιασίδια που έχεις βάλει για να μου δήξεις κάτι τελικά άσχημο αφού τίποτα δεν αναδικνύουν αυτά τα φτιασίδια αλλά αντίθετα κρύβουν και το συμπαθές πρόσωπο.

Τέλος δεν καταλαβαίνω πως έμπλεξες την καλλιτεχνική φωτογραφία, δλδ την φωτογραφία που κάνεις για να εκφραστείς όπως λες με την επιστημονική φωτογραφία και το ρεπορταζ που σπούδασες. Γι' αυτό διαφωνώ λίγο με τα μεταπτυχιακά και τις βλακίες που έχουν ξεπεταχτεί σε τέτοια θέματα. Δίοτι η τέχνη κι η δημιουργία είναι ενά εντελώς διαφορετικό κομμάτι που δεν μπορεί να έχει καμία σχέση με διατριβές κι επιστήμες...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

venividivici

Τιμώμενο Μέλος

Η venividivici αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 23,236 μηνύματα.
οκ!!! παιδιά το πολυαναλύσατε......:P

ο ένας λέει άλφα ο άλλος λέει βήτα.....
ο ένας ακολουθεί πιστά τα λεγόμενα κάποιων καθηγητών του γιατί ακόμη δεν έχει αποφασίσει να πετάξει με τα φτερά του....
ο άλλος εγκλωβίστηκε στη διδασκαλία, ώσπου αποφάσισε να πετάξει με τις δικές του φτερούγες....

στη τελική, το ζήτημα είναι πολύ απλό
μου αρεσει +1
δεν μου αρέσει -1
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Liakouras

Δραστήριο μέλος

Ο Liakouras αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 410 μηνύματα.
Τεσπα συμφωνώ στο να σταματήσουμε γιατί πολύ απλά δεν μπορεί να γίνει αληθινή συζήτηση μεσο νετ. Όταν πάμε εκείνη την εξόρμιση το συζητάμε:D

ο ένας ακολουθεί πιστά τα λεγόμενα κάποιων καθηγητών του γιατί ακόμη δεν έχει αποφασίσει να πετάξει με τα φτερά του....

Αν αυτό αναφέρεται σ' εμένα να ξεκαθαρίσω πως ούτε σεμηνάριο φωτογραφίας δεν έχω παρακολουθήσει... απο την πρώτη στιγμή πετάω μόνος μου... αυτό δεν σημαίνει όμως οτι θα έμενα στην απλοϊκή σκέψη του οτι θα ελευθερώ και θα πετάξω με τις δικές μου φτερούγες... με πολύ προσωπικό "πέταγμα" και διάβασμα συνεχίζουν να κοινούντε όλο κι πιο δυνατές οι φτερούγες μας. Κι σίγουρα αυτό που μπορώ να προτείνω κι να μην αντιδράσει κι κανένας μας είναι να αρχίσουμε να διαβάζουμε φωτογραφίες μεγάλων φωτογράφων που πλέον ο χρόνος βάφτισε τις φωτογραφίες τους τέχνη... να αρχίσουμε να βλεπουμε Sudek, Evans, Bresson, Kudelka, Eggleston, Winogrand Μπαλάφα, Οικονόμου, Μάνο και πολλούς άλλους... γιατί πολύ φοβάμαι πως αν βάλω μια φωτογραφία του evans κι μια φωτογραφία που βλέπουμε στα περιοδικά πολλοί απο εμάς δεν θα ξέρουν να ξεχωρίσουν πιο απο τα δύο είναι τέχνη... κι φυσικά δεν σημαίνει πως ξαφνικά το πρώτο σταμάτησε να είναι τέχνη κι το εφαρμοσμένο έγινε τέχνη. Αλλά απλά πως εμείς δεν είμαστε καταρτισμένοι... γιατί θέλει τρίψιμο, θέλει ξεβόλεμα, θέλει δουλειά για να μπορούμε να αρχίσουμε να απολαμβάνουμε την τέχνη... δεν γενιόμαστε θεατές επειδή βλέπουμε... δυστηχώς αυτή η άποψη υπάρχει. Οτι επειδή βλέπουμε μπορούμε κι να κρίνουμε φωτογραφία, ζωγραφική... όχι θέλει τρίψιμο δεν μπορούμε έτσι απλά να λέμε μου αρέσει ή δεν μου αρέσει ο Picasso
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

venividivici

Τιμώμενο Μέλος

Η venividivici αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 23,236 μηνύματα.
σίγουρα κανείς από δω μέσα δεν είναι ο Picasso....:P
και σίγουρα κάποιος που δεν έχει σπουδάσει ζωγραφική δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να θαυμάσει τον Πικάσο και να πει τι καταπληκτικό έργο
αλίμονο αν όσοι παρακολουθούσαν εκθέσεις ζωγραφικής ή φωτογραφίας ήταν κατηρτισμένοι και ειδικοί ή σπουδαγμένοι γύρω από την τέχνη της ζωγραφική ή της φωτογραφίας.......
ναι και ο απλός θεατής μπορεί να πει "μου αρέσει" "δεν μου αρέσει", γιατί έχει το δικαίωμα να τον εκφράζει στα ματια του, στο μυαλό του, στη ψυχή του...στη διάθεση του....

η τέχνη απευθύνεται σε όλους


όταν όμως μπει κάποιος στη διαδικασία να χαρακτηρίζει με βάση τεχνικούς όρους και τρόπους, τότε κάνουμε ανάλυση....


καλώς κάνεις και υποστηρίζεις τις θέσεις σου, αλλά δεν υπάρχει σωστό και λάθος μόνο από τη μια μεριά.....
και για να υποστηρίξει κάποιος μια θέση δεν χρειάζεται να μειώνει την "αντιπέρα θέση"....άλλωστε ματιές από διαφορετικη οπτικη γωνία είναι



δεν θα απαντησω σε οτιδήποτε άλλο.......επί του ίδιου θέματος...δεύτερη φορά και πολύ ήταν:P;)





με αγάπη και εκτίμηση στις διαφορετικές απόψεις.......:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

JennyV

Δραστήριο μέλος

Η JennyV αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 735 μηνύματα.
κάποιεσ Φωτογραφίεσ από τον ζωολογικό του Βερολίνου (^,^)//
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Συνημμένα

  • DSC01564.JPG
    DSC01564.JPG
    1.3 MB · Εμφανίσεις: 90
  • DSC01577.JPG
    DSC01577.JPG
    1.4 MB · Εμφανίσεις: 94
  • Capture.PNG
    Capture.PNG
    1.4 MB · Εμφανίσεις: 103
  • DSC01593.JPG
    DSC01593.JPG
    1.2 MB · Εμφανίσεις: 87
  • DSC01726.JPG
    DSC01726.JPG
    1.3 MB · Εμφανίσεις: 96
  • DSC01730.JPG
    DSC01730.JPG
    1.3 MB · Εμφανίσεις: 94

Liakouras

Δραστήριο μέλος

Ο Liakouras αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 410 μηνύματα.
Παιδιά παραθέτω ένα αρχείο zip τις σελίδες 128-136 απο το βιβλίο Εισαγωγή στην Καλλιτεχνική φωτογραφία του Πλάτων Ριβέλλη.
Αν και σε κάποια θέματα με τον κ.Ριβέλλη(απο άλλα άρθα του) διαφωνώ, με αυτό το βιβλίο του και τις ιδέες που πρεσβεύει συμφωνώ σε μεγάλο βαθμό.

Σας τις ανεβάζω όποιος θέλει να τις διαβάσει και να κατανοήσει τις απόψεις μου που ίσως να τις εξέφρασα έτσι ώστε να μπορούν να κατανοηθούν κι αλλιώς... απ' ότι ήθελα... δεν φημίζομαι με για τον γραπτό λόγο μου.

Μην ανησυχείτε δεν είναι πολλές σελίδες διότι παραθέτει και πολλές φωτογραφίες...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Συνημμένα

  • 119_0705.rar
    27.7 MB · Εμφανίσεις: 125

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top