Ψηφιακή φωτογραφία: τεχνικές και λύσεις

Noisette

Περιβόητο μέλος

Η Φωτεινός Θάλαμος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Συντάκτης και μας γράφει απο Νότιος Αμερική (Αμερική). Έχει γράψει 4,754 μηνύματα.
Χρησιμοποιώ π.χ μανιουαλ την dslr μου και ήμουν σε έναν γάμο και όλα όλα βγήκαν με έναν τόνο πορτοκαλί...γιατί?Χρειάζεται εξωτερικό φλας?Χρειάζεται wb?Tί λάθος είχα κάνει?

Το φλας της μηχανής ισχύει ότι είναι μέχρι 2-3 μέτρα ετσι???
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

D_G

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,938 μηνύματα.
Χρησιμοποιώ π.χ μανιουαλ την dslr μου και ήμουν σε έναν γάμο και όλα όλα βγήκαν με έναν τόνο πορτοκαλί...γιατί?Χρειάζεται εξωτερικό φλας?Χρειάζεται wb?Tί λάθος είχα κάνει?

Το φλας της μηχανής ισχύει ότι είναι μέχρι 2-3 μέτρα ετσι???
Από το μήνυμά σου καταλαβαίνω ότι το ενσωματωμένο φλας σου δεν επαρκούσε και χρειαζόταν εξωτερικό φλας.
Μάλλον έπρεπε να βάλεις και το white balance (wb) στο auto, χωρίς να έχω δει δείγμα κάποιας φωτογραφίας σου, υποθέτω ότι πρέπει να το είχες σε εξωτερικό φωτισμό και γι αυτό σου έβγαλε κιτρινοπορτοκαλί απόχρωση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Noisette

Περιβόητο μέλος

Η Φωτεινός Θάλαμος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Συντάκτης και μας γράφει απο Νότιος Αμερική (Αμερική). Έχει γράψει 4,754 μηνύματα.
Από το μήνυμά σου καταλαβαίνω ότι το ενσωματωμένο φλας σου δεν επαρκούσε και χρειαζόταν εξωτερικό φλας.
Μάλλον έπρεπε να βάλεις και το white balance (wb) στο auto, χωρίς να έχω δει δείγμα κάποιας φωτογραφίας σου, υποθέτω ότι πρέπει να το είχες σε εξωτερικό φωτισμό και γι αυτό σου έβγαλε κιτρινοπορτοκαλί απόχρωση.

Ναι το εσωτερικό φλας δεν εφτανε...έτσι μου είπε και ο φωτογράφος του γάμου...
Ωστόσο πιστεύω ότι έπρεπε να είχε γίνει σωστό wb,και όχι στο auto.
Την κιτρινοπορτοκαλι απόχρωση την έχω σε όλες τις φωτογραφίες μου που είναι σε εσωτερικό χωρο και τραβιούνται με μάνιουαλ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

D_G

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,938 μηνύματα.
Ναι, αν στις βγάζει έτσι, τότε θα πρέπει να το ρυθμίζεις από το auto στο manual ανάλογα με το μενού της μηχανής σου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Μιχάλης9867

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μιχάλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και μας γράφει απο Νάξος (Κυκλάδες). Έχει γράψει 895 μηνύματα.
σχετικά με το φλάς εγω που έχω την CANON D 400 έχω διαβάσει στο εγχειρίδιο της, οτι κατά περίπτωση φτάνει και τα ~14 μέτρα και πρέπει να ισχύει...


εγώ προσωπικά δηλώνω θιασώτης της ψηφιακής φωτογραφίας!ίσως επειδή δεν πρόλαβα να γνωρίσω την ομορφιά της αναλογικής!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

D_G

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,938 μηνύματα.
Το κατά περίπτωση, αν και δεν έχω δει τη μηχανή, ίσως είναι υψηλά ISO (μεγάλη ευαισθησία δηλαδή) κάτι που θα σου αφήσει "θόρυβο" στις φωτογραφίες.
Ένα εξωτερικό φλας ίσως φθάνει τα 10+ μέτρα, αλλά για ενσωματωμένο το βρίσκω λίγο δύσκολο, εκτός αν εννοείς εξωτερικό.

Κι εγώ δηλώνω θιασώτης της ψηφιακής για πολλούς λόγους, κι ας γνώρισα κάποτε την ομορφιά της αναλογικής.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Μιχάλης9867

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μιχάλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και μας γράφει απο Νάξος (Κυκλάδες). Έχει γράψει 895 μηνύματα.
όχι το ενσωματωμένο λέω,ωστόσο επειδή δεν εχω μετρήσει την απόσταση δεν μπορώ να επιμείνω περισσότερο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

JohnyTziEn

Νεοφερμένος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 42 ετών και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 31 μηνύματα.
Αν η κάμερά σου υποστηρίζει χειροκίνητο white balance το κάνεις και ησυχάζεις ή τραβάς σε RAW και δεν ασχολείσαι καθόλου με τις θερμοκρασίες χρώματος.
Επειδή μόλις γύρισα από γάμο μπορώ να πω τα εξής για την εμπειρία:
Το εσωτερικό φλάς δεν κάνει τίποτα, ήμουνα κολλημένος σε ISO 1600 και πάλι είχα αργούς χρόνους
...χρειαζόμουν είτε ένα καλό εξωτερικό φλας
...είτε ένα φακό 50mm f/1.8 ωστε να μη χρειάζομαι φλας καθόλου
...είτε πανάκριβους τηλεφακούς με f/4 οι οποίοι από ότι είδα από τον φωτογράφο οριακά καλύπτουν εσωτερικούς χώρους χωρίς εξωτερικό φλας... Δηλαδή στο τσάμπα καμία λύση! :mad:
Τελικά αυτό που δούλεψε για εμένα ήταν να τραβήξω σε RAW (αφού οι φωτισμοί άλλαζαν από σημείο σε σημείο και δε γινόταν να κάνω χειροκίνητο white balance συνέχεια) και να λέω σε αυτούς που έβγαζα να κάτσουν πολύυυυυ ακίνητοι!!! :D Ο θόρυβος συμμαζεύτηκε λίγο με noise reduction στο RAW...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Μιχάλης9867

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μιχάλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και μας γράφει απο Νάξος (Κυκλάδες). Έχει γράψει 895 μηνύματα.
ναι το RAW ειναι μια λυση ,αλλα βαριεμαι ολη αυτην την ''ψιλοδουλεια''που εχει η επεξεργασια της εικονας (μετατρεπω τα RAW αρχεια σε jpg απο το φωτομαγαζο,με το αντιστοιχο Pluginακι) οποτε οποτε μπορω το αποφευγω!
παντως η κανον που εχω στα ισο 1600 βγαζει ΠΟΛΥ θορυβο....
μεγαλο προβλημα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

JohnyTziEn

Νεοφερμένος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 42 ετών και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 31 μηνύματα.
Και εμένα η 1000D βγάζει αρκετό αλλά τι να κάνεις... παλιοζωή!!! :D
Το ωραίο είναι ότι αν τις κάνεις ασπρόμαυρες ο θόρυβος δίνει πολύ ωραίο εφφέ! Βέβαια ασπρόμαυρη σε γάμο δύσκολα κολλάει αλλά όπως είπα... παλιοζωή!!!
Εγώ έχω το Lightroom για τα RAW και έχω σωθεί, δεν ανοίγω πλέον photoshop! Κάνει παπάδες!! Άσε που όσες βελτιώσεις κάνω τις κάνω χωρίς να χάνω ποιότητα. Συν ότι μπορώ να διορθώσω μεγάλες βλακείες με τα δεδομένα του αισθητήρα διαθέσιμα, πχ έχω πρόσβαση σε λεπτομέρειες αλλάζοντας το exposure που στο jpeg απλά δεν έχουν κρατηθεί... Για εμένα η λύση είναι μεγάλη κάρτα & mode RAW&JPEG ωστε να κρατάω όσες jpg θέλω και όσες θέλουν πολλή δουλειά να τις πειράζω σε RAW...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

D_G

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,938 μηνύματα.
Το Raw δεν το πολυπηγαίνω κι εγώ γιατί πρώτα απ' όλα βγάζει τεράστια αρχεία και δεύτερον η δουλειά που θέλει μετά για την μετατροπή σε jpeg.
Όσο για τον θόρυβο αν έχεις compact είναι πράγματι ένα μεγάλο πρόβλημα, εγώ το έλυσα με την (ακριβή βέβαια) λύση της DSLR, οπότε για να τραβήξεις σε μεγάλους χώρους η μόνη λύση είναι το εξωτερικό φλας και δεν βλέπω τίποτε άλλο.

Μάλλον λοιπόν το κατά περίπτωση που λέει η μηχανή σου είναι τα υψηλά ISO, με τον αντίστοιχο υπερβολικό θόρυβο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 52 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Βέβαια ασπρόμαυρη σε γάμο δύσκολα κολλάει αλλά όπως είπα... παλιοζωή!!!

Γιατί καλέ να μην κολλάει; Το ζευγάρι δε θα προτιμήσει βέβαια μόνο Α/Μ αλλά εάν κάποιος τραβάει έγχρωμες και ένας δεύτερος Α/Μ, σίγουρα κάποιες θα στέκονται και για το album αλλά και για κορνίζες. Φυσικά εξαρτάται και από το γούστο των νεονύμφων... Πάντως σε ένα γάμο που κλήθηκα να τραβήξω τις Α/Μ, το ζευγάρι τις πήρε όλες. ;):D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

JohnyTziEn

Νεοφερμένος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 42 ετών και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 31 μηνύματα.
Στο μυαλό μου Α/Μ σε γάμο πάει σε κάποια κοντινά πορτραίτα... ξέρεις κάτι σαν Καρέζη σκέφτομαι!
Αλλιώς μου φαίνεται ότι το θέλει το χρωματάκι του! Έτσι για να τονίσει τη χαρά! :) Μιλάω για το πως μου έρχεται στο μυαλό, σίγουρα υπάρχουν Α/Μ γάμου που θα τις δω και θα πάθω πλάκα, μην τα ισοπεδώνω κι όλα!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Noisette

Περιβόητο μέλος

Η Φωτεινός Θάλαμος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Συντάκτης και μας γράφει απο Νότιος Αμερική (Αμερική). Έχει γράψει 4,754 μηνύματα.
Γνωρίζει κανείς από εμφάνιση α/μ φιλμ? :(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Boom

Επιφανές μέλος

Ο Boom αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 12,249 μηνύματα.

Noisette

Περιβόητο μέλος

Η Φωτεινός Θάλαμος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Συντάκτης και μας γράφει απο Νότιος Αμερική (Αμερική). Έχει γράψει 4,754 μηνύματα.
κι όμως το google δεν μπορεί να βοηθήσει στα πάντα... :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 52 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Τα Χριστούγεννα είναι η καλύτερη περίοδος για να πειραματιστείτε με το Bokeh. Στο βίντεο που ακολουθεί θα δείτε παραδείγματα και οδηγίες για πετυχημένο bokeh:



για πιο ...προχωρημένα αποτελέσματα, δείτε κι αυτό:

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 52 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Ένα ακόμη ενδιαφέρον παιχνίδι που μπορεί να κάνει κανείς με το φως ονομάζεται Light Painting:


Μπορείτε επίσης να διαβάσετε σχετικό άρθρο στα Ελληνικά, εδώ.

Η δική μου μηχανή δεν έχει manual για το κλείστρο, έτσι αναγκάστηκα να κάνω μερικές ταρζανιές, αλλά αποτύπωσα μερικά απλά σχήματα:
DSCN3752_008.jpg
DSCN3760_016.jpg

Επίσης χρησιμοποίησα το Χριστουγεννιάτικο δέντρο:

Light Christmas Tree.jpg


Πολύ-πολύ καλύτερα αποτελέσματα από τα δικά μου, μπορείτε να δείτε εδώ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Isiliel

Επιφανές μέλος

Η Φεγγάρω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 52 ετών και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 13,854 μηνύματα.
Επειδή κάποιοι, όπως κι εγώ, δεν έχετε μηχανές που να έχουν τη δυνατότητα να παραμείνει το κλείστρο ανοιχτό για όσο χρόνο θέλετε, αν η μηχανή σας έχει ειδική λειτουργία για βεγγαλικά (fireworks), μπορείτε να τη δοκιμάσετε για light painting. Θα σας δώσει κάποιο χρόνο να πειραματιστείτε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

D_G

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,938 μηνύματα.
Σκέφτηκα να ανοίξω καινούργιο νήμα, αλλά αφού βρήκα αυτό βάζω ένα κείμενο που ξεκίνησα να γράφω εδώ. Ίσι αν το θεωρείς ότι αξίζει βοήθα το κι εσύ και όποιο άλλο μέλος ασχολείται


ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΛΗΨΗΣ ΣΤΗΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ


Βλέποντας τις φωτογραφίες διαφόρων, όχι μόνο εδώ αλλά και σε άλλα σάιτς, σκέφτηκα, χωρίς να είμαι ειδήμων, να γράψω μερικές παρατηρήσεις και προτροπές προς τους φίλους και φίλες που ασχολούνται με το πανέμορφο χόμπι της φωτογραφίας, ερασιτεχνικά, επισημαίνοντας μερικά λάθη, που θα μπορούσαν να αποφευχθούν, κατά την λήψη της φωτογραφίας, θέλοντας να βοηθήσω να βγαίνουν καλύτερες οι φωτογραφίες κατά την λήψη και όχι μετά κατά την επεξεργασία.

Είμαι και εγώ, λίγο κατά της επεξεργασίας, αν και την χρησιμοποιώ, αλλά προσπαθώ να τη χρησιμοποιώ όσο γίνεται λιγότερο, προσπαθώντας περισσότερο κατά το τράβηγμα να ρυθμίζω σωστά την μηχανή μου, και μόνο όταν χρειαστεί να επέμβω σε κάποιον επεξεργαστή.

Αρχίζω λοιπόν, ζητώντας και τη βοήθεια όσων ασχολούνται στο να συμπληρώσουν ή και να διορθώσουν τυχόν λάθη σε αυτά που γράφω. Το κείμενο είναι όλο δικό μου, και αφορά περισσότερο τις κόμπακτ μηχανές και λιγότερο τις πιο επαγγελματικές (dslr), προσπαθώντας να βοηθήσω όσο μπορώ για καλύτερες τεχνικές κατά τη λήψη, χωρίς να είμαι κανένας ειδήμων απλώς χομπίστας και εγώ που έχω λίγο τρέλα με το χόμπι της φωτογραφίας.


ΦΩΤΟΜΕΤΡΗΣΗ

Ένα βασικό χαρακτηριστικό που δίνω πολύ μεγάλη σημασία είναι η φωτομέτρηση.

Στην αρχή, τραβούσα φωτογραφίες όπως τις έβγαζε η μηχανή, με αποτέλεσμα πολλές φορές καμένα λευκά, (όπως βάρκες, γλάρους) και αν μεν τραβάς με raw μπορείς να διορθώσεις, αν όμως τραβάς σε jpeg όπως τραβώ κι εγώ, χάνεις έτσι την πληροφορία και τα καμένα λευκά δεν διορθώνονται με τίποτα μετά.

Υπάρχουν λύσεις:

Πρώτη και καλύτερη, η αντιστάθμιση έκθεσης, που έχουν όλες οι μηχανές, ακριβές ή φθηνές. Αν κοιτάξετε το μάνουαλ της μηχανής σας θα δείτε πως δουλεύει.

Η μηχανή, μετράει το φως, σε ένα γενικό πλαίσιο, και αν το πίσω μέρος του φόντου είναι πιο σκούρο, ο μέσος όρος θα είναι να ανεβάσει τους τόνους και να βγει το θέμα τόσο λευκό που θα βγει καμένο.

Το αντίθετο είναι, όταν το φόντο πίσω είναι πολύ φωτεινό, όπως κόντρα στο φως, ή πολύ λευκός ουρανός, το κυρίως θέμα θα βγει τόσο σκούρο που δεν θα φαίνεται καθόλου.

Έτσι λοιπόν, αντισταθμίζουμε την έκθεση με + ή – ώστε να βγει σωστά.

Προσωπικά, χρησιμοποιώ περισσότερο τις αρνητικές τιμές, για να μην βγει τίποτα καμένο, και αν χρειαστεί τότε το ανεβάζω λίγο σε κάποιον επεξεργαστή.

Υπάρχουν τριών κυρίως ειδών φωτομετρήσεις:

Η πρώτη είναι η γενική (ή matrix, ή 3d – ανάλογα την μηχανή πως το ονομάζει) και είναι η γενική και η ντε φάκτο φωτομέτρηση, και είναι κατάλληλη περισσότερο για τοπία.

Η δεύτερη (που τη χρησιμοποιώ προσωπικά περισσότερο), είναι η κέντρου βάρους, η οποία φωτομετρεί κατά 80% το θέμα που είναι στο κέντρο της φωτογραφίας, και λαβαίνει υπόψη κατά 20% περίπου το υπόλοιπο πλαίσιο. Είναι πιο σωστή όταν τραβάμε πρόσωπα, πορτρέτα, λουλούδια κλπ.

Η τρίτη είναι η σημειακή (ή spot) φωτομέτρηση. Συνιστάται μόνο όταν θέλουμε να φωτομετρήσουμε το κυρίως θέμα μας αποκλειστικά που βρίσκεται στο κέντρο. Χρησιμοποιείται συνήθως στο μάκρο αν και έχει και πολλές άλλες χρήσεις.

Θα πρέπει λοιπόν να προσέχουμε όταν κάνουμε λήψεις, και έστω και αν είναι αυτόματη η μηχανή, υπάρχουν πολλοί τρόποι να ρυθμιστεί σωστά η φωτογραφία.


Για περισσότερα θα επανέλθω, έχω στο μυαλό μου για τις τεχνικές κλειδώματος εστίασης και φωτομέτρησης, αρχή των 2/3 σε φωτογραφίες τοπίου, διάφορες τεχνικές λήψης, ελπίζω και τα μέλη που ασχολούνται να γράψουν και εκείνα.
Θα επανέλθω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 1 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top