Affirmative action: Εφαρμογή στην πράξη, οφέλη, αδυναμίες, παραλείψεις

Dreamweaver

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Dreamweaver αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η. Έχει γράψει 1,754 μηνύματα.
Θέτεις σαν βασική αρχή την ύπαρξη απόλυτης αξιοκρατίας στις διαδικασίες επιλογής εργαζομένων ,φοιτητών, κ.λπ.
Αλλά αυτό πρακτικά δεν ισχύει και δεν θα ισχύσει για πολλά χρόνια ακόμα, ίσως και πότε, και τα άτομα που (θα) κρίνουν πλήρως αξιοκρατικά υπέρ-σπανίζουν. Στους περισσότερους ακόμα και αν βάλλεται το συμφέρον τους, αν ένας δηλωμένος άθεος για παράδειγμα με πολλά προσόντα και εμπειρία τους στείλει αίτηση για εργασία μπορεί να επιλέξουν τον ανειδίκευτο χριστιανό με μέσα προσόντα, για καθαρά προσωπικούς λόγους -όταν υπάρχει ίδιο μισθολογικό- που επαφίονται στις κοινωνικές, πολιτικές και άλλες αντιλήψεις τους.

Το θέμα με το affirmative action είναι πως ασχολείται με σύνολα πληθυσμών και όχι με το κάθε άτομο ξεχωριστά.
Μπορεί ένας μεσοαστός λευκός με καλύτερες επιδόσεις να χάσει την είσοδο στο Harvard από έναν φτωχό μαύρο ή έναν λευκό που μεγάλωσε σε ορφανοτροφείο, ενώ έχει καλύτερες επιδόσεις.
Από την άλλη ο φτωχός μαύρος ή ο ορφανός λευκός μπορεί να έχει το ίδιο ή και μεγαλύτερο potential και να μην κατάφερε να το εκφράσει λόγω των συνθηκών στις οποίες ανατράφηκε. Η αντίθετα ο λευκός μπορεί να έχει μεγαλύτερο potential.
Το affirmative action προσπαθεί να μπαλώσει προβληματικές καταστάσεις, χωρίς αυτό να μην δημιουργεί άλλες προβληματικές καταστάσεις.
Έτσι λειτουργούν τα κράτη σήμερα μέσα από την προοδευτική φορολογία, την κοινωνική πρόνοια και όλα τα συναφή, το ίδιο σκεπτικό βρίσκεται πίσω από αυτά.
Το αν είναι "ηθικό" ή όχι (ή κάτι ενδιάμεσο) είναι άλλο ζήτημα.
Αν δεν κοιτα το καθε ατομο ξεχωριστα, ειναι λαθος, καθως η ικανοτητα και η δικαιοσυνη πρεπει να αναλυονται σε επιπεδο ατομου, οχι κολλεκτιβιστικα. Ειναι φοβερο παντως πως το να αδικειται ο Α αντι του Β θεωρειται καπως βελτιωση, ειδικα οταν ταυτοχρονα καταστρεφεται η αξιοκρατια.
Επισης, οπως ειπα και αλλου, δεν σε εμποδιζει εσε κα ιτους υπολοιπους κανενας να εφαρμοσεις εθελοντικα το affirmative action, ειτε παραχωρωντας την privileged θεση σου σε καποιον αδικημενο ή λειτουργωντας επιχειρησεις βασω των αρχων του. Και ηθικος θα εισαι και δεν θα αδικειται κανενας τριτος. Put your money where your mouth is και δειξε μας εμπρακτα τα αποτελεσματα.

Και καμία υποχρέωση δεν έχεις ή έχω να ακολουθήσεις-ω τα "πατροπαράδοτα" έθιμα και αξίες, τους παραδοσιακούς θεσμούς.
Ας σταθούμε μία στιγμή έξω από αυτούς για να δούμε εν τέλει κατά πόσο είναι πράγματι δικοί μας, αν επιλέξαμε να τους ακολουθήσουμε, και αν όλοι ή ένας αριθμός εξ'αυτών μας εξυπηρετούν και οφελούν πραγματικά.
Ισχυει κατι τετοιο και για τον προοδευτισμο?
 

spsj94n

Νεοφερμένος

Ο spsj94n αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 54 μηνύματα.
Ισχυει κατι τετοιο και για τον προοδευτισμο?
Ναι.
Αν θεωρήσουμε πως επιβάλλεται, πράγματι στοιχεία του επιβάλλονται, χρειάζεται κριτική αξιολόγηση όπως και ό,τι ανέφερα για τις παραδόσεις.
 

Valder

Τιμώμενο Μέλος

Ο Αυτοκράτωρ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 40 ετών, επαγγέλεται Χρηματιστής και μας γράφει απο Αυστρία (Ευρώπη). Έχει γράψει 27,507 μηνύματα.
Αν θες να μιλήσουμε σοβαρά για Affirmative Action, θα υπάρξει ανάλυση, θα γίνουν παραλληλισμοί, θα δωθούν insights όπως θα δοθούν και τεκμήρια και πηγές όταν και όπου ζητηθούν. Ένα θέμα πολιτικής και κοινωνικής φύσεως όπως αυτό εμπλέκεται με άλλα εκατό και η κουβέντα αναπόφευκτα θα οδηγηθεί σε παρενθέσεις και παρακλάδια.

Μέρος της έρευνας είναι και να τεστάρουμε τις γνώσεις με άλλα άτομα που θεωρούμε ευφυή έτσι ώστε μέσω του διαλόγου να τις υποστηρίξουμε, να δούμε αντίθετες απόψεις, ερμηνείες και πηγές για να αποφύγουμε να εγκλωβιστούμε σε πηγάδια σκέψης.

Αυτό δεν είναι εφικτό όταν πας και βάζεις ταμπέλες όπως το ένα είναι ρατσιστικό, το άλλο αντισημιτικό και το παραάλλο σεξιστικό, όλα ταμπέλες που συνοδεύονται από ένα άγραφο "βούλωστο" που σε κάνουν να φαίνεσαι και καλός χωρίς να πληρώσεις κανένα κόστος για την καλοσύνη σου (virtue signaling).

Αλλά τέλος πάντως, αν κάτι από αυτά που γράφω είναι ενάντια στους κανόνες του φόρουμ ας σβηστεί και ας μου επιβληθεί η κατάλληλη ποινή, δεν έχω θέμα.

Τώρα καταλαβαίνεις τι σου λέω ή παριστάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις;

Το οτι χρησιμοποιείται η κραυγή "ρατσισμός" από κάποιους για virtue signaling, δεν αναιρεί το γεγονός ότι τα πράγματα που είπατε και οι δυο σας συνιστούν όντως ρατσισμό.

Εσυ γιατι διάβασες 2-3 βιβλία (αυτό πάει στα κομμάτια, έστω έβαλες 2 πηγές που και πάλι ανακατεύομαι), η δε άλλη επειδη κατέληξε εκεί "μετα απο συζητήσεις με την οικογένειά της".

Δηλαδή μιλάμε για επίπεδο συζήτησης ΟΗΕ εδω μέσα, ανώτερη διπλωματία και ευφυία και τεστ γνώσεων.

Έλα ρε Τόλη παραδέξου το ότι κάνεις λάθος και μια φορά δε θα σου πέσουν τα γαλόνια.

Δε θέλω να φας ποινή, ούτε να σου διαγράψουν κατι. Θέλω να μη χρησιμοποιείς το θέμα μου για τετοια ρητορική και σε παρακάλεσα ευγενικά.

Δεν μπορεις αρχικά να μου λες συγγνωμη και να συνεχίζεις, γιατι ετσι δεν εισαι ειλικρινης στη συγγνωμη σου.
 

spsj94n

Νεοφερμένος

Ο spsj94n αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 54 μηνύματα.
Αν δεν κοιτα το καθε ατομο ξεχωριστα, ειναι λαθος, καθως η ικανοτητα και η δικαιοσυνη πρεπει να αναλυονται σε επιπεδο ατομου, οχι κολλεκτιβιστικα. Ειναι φοβερο παντως πως το να αδικειται ο Α αντι του Β θεωρειται καπως βελτιωση, ειδικα οταν ταυτοχρονα καταστρεφεται η αξιοκρατια.
Επισης, οπως ειπα και αλλου, δεν σε εμποδιζει εσε κα ιτους υπολοιπους κανενας να εφαρμοσεις εθελοντικα το affirmative action, ειτε παραχωρωντας την privileged θεση σου σε καποιον αδικημενο ή λειτουργωντας επιχειρησεις βασω των αρχων του. Και ηθικος θα εισαι και δεν θα αδικειται κανενας τριτος. Put your money where your mouth is και δειξε μας εμπρακτα τα αποτελεσματα.
Μίλησα για την "ηθική" του κράτους και δεν έλαβα θέση για το αν πράττει "ηθικά" ή όχι.
Ναι, πρέπει να αναλύεται σε επίπεδο ατόμου και συμφωνώ απολύτως.
Ούτε κολλεκτιβιστής είμαι, ούτε θα παραχωρούσα τη θέση μου.
Το περί αξιοκρατίας αφορά το κράτος και τους μηχανισμούς του, η υπάρχουσα κρατική "ηθική" σήμερα εφαρμόζει σε κάποιο ποσοστό την λεγόμενη κοινωνική αλληλεγγύη και υπό αυτό το πρίσμα μίλησα για μπαλώματα.
Δεν σχολίασα το κατά πόσο αυτό είναι θετικό ή αρνητικό.
Σε άλλο thread μπορούμε να αναλύσουμε το ζήτημα.
 

Valder

Τιμώμενο Μέλος

Ο Αυτοκράτωρ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 40 ετών, επαγγέλεται Χρηματιστής και μας γράφει απο Αυστρία (Ευρώπη). Έχει γράψει 27,507 μηνύματα.
Δεν σχολίασα το κατά πόσο αυτό είναι θετικό ή αρνητικό.
Σε άλλο thread μπορούμε να αναλύσουμε το ζήτημα.

Οχι αναλύστε το, αν δεν το έφτιαξα για τετοια ανάλυση γιατί το έφτιαξα το θέμα;
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Έλα ρε Τόλη παραδέξου το ότι κάνεις λάθος και μια φορά δε θα σου πέσουν τα γαλόνια.

Δε θέλω να φας ποινή, ούτε να σου διαγράψουν κατι. Θέλω να μη χρησιμοποιείς το θέμα μου για τετοια ρητορική και σε παρακάλεσα ευγενικά.

Δεν μπορεις αρχικά να μου λες συγγνωμη και να συνεχίζεις, γιατι ετσι δεν εισαι ειλικρινης στη συγγνωμη σου.

Μα δεν σου ζήτησα συγνώμη, είπα πως έχεις δίκιο στο ότι αυτά που γράφω είναι off topic και πολλά άλλα.

Συγνώμη δε θα σου ζητούσα εκτός κι εάν πίστευα ότι είπα κάτι προσωπικό που σου έκανε κακό, όπως και έχω κάνει στο παρελθόν. Συγνώμη δεν ζητάμε όταν οι απόψεις μας σε δημόσιο διάλογο ανακατεύουν άλλους, αλλιώς θα εσύ θα έπρεπε να είσαι γονατιστός και να κάνεις τάματα ολημερίς καθώς έχεις ανακατέψει αρκετούς (όχι εμένα) κατά καιρούς.

Την ρητορική μου επίσης την σταμάτησα φίλε, δεν βλέπω να την συνέχισα πουθενά. Επεξηγηματική κουβέντα κάνουμε, την οποία σταματάω επίσης γιατί είναι κι αυτή off topic, χωρίς hard feelings ή κρυφά νοήματα.
 

Valder

Τιμώμενο Μέλος

Ο Αυτοκράτωρ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 40 ετών, επαγγέλεται Χρηματιστής και μας γράφει απο Αυστρία (Ευρώπη). Έχει γράψει 27,507 μηνύματα.
Μα δεν σου ζήτησα συγνώμη, είπα πως έχεις δίκιο στο ότι αυτά που γράφω είναι off topic και πολλά άλλα.

Συγνώμη δε θα σου ζητούσα εκτός κι εάν πίστευα ότι είπα κάτι προσωπικό που σου έκανε κακό, όπως και έχω κάνει στο παρελθόν. Συγνώμη δεν ζητάμε όταν οι απόψεις μας σε δημόσιο διάλογο ανακατεύουν άλλους, αλλιώς θα εσύ θα έπρεπε να είσαι γονατιστός και να κάνεις τάματα ολημερίς καθώς έχεις ανακατέψει αρκετούς (όχι εμένα) κατά καιρούς.

Την ρητορική μου επίσης την σταμάτησα φίλε, δεν βλέπω να την συνέχισα πουθενά. Επεξηγηματική κουβέντα κάνουμε, την οποία σταματάω επίσης γιατί είναι κι αυτή off topic, χωρίς hard feelings ή κρυφά νοήματα.
Τυπε δε χρειάζονται κακίες. Σου χω στείλει πμ.
 

Dreamweaver

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Dreamweaver αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Άεργος/η. Έχει γράψει 1,754 μηνύματα.
Μίλησα για την "ηθική" του κράτους και δεν έλαβα θέση για το αν πράττει "ηθικά" ή όχι.
Ναι, πρέπει να αναλύεται σε επίπεδο ατόμου και συμφωνώ απολύτως.
Ούτε κολλεκτιβιστής είμαι, ούτε θα παραχωρούσα τη θέση μου.
Το περί αξιοκρατίας αφορά το κράτος και τους μηχανισμούς του, η υπάρχουσα κρατική "ηθική" σήμερα εφαρμόζει σε κάποιο ποσοστό την λεγόμενη κοινωνική αλληλεγγύη και υπό αυτό το πρίσμα μίλησα για μπαλώματα.
Δεν σχολίασα το κατά πόσο αυτό είναι θετικό ή αρνητικό.
Σε άλλο thread μπορούμε να αναλύσουμε το ζήτημα.
Κατσε λιγο, γιατι μου φαινεται λιγο περιεργο αυτο που γραφεις. Τι σημαινει ηθικη του κρατους και πως ειναι ανεξαρτητο της γενικοτερης (?) ηθικης.
 

spsj94n

Νεοφερμένος

Ο spsj94n αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 54 μηνύματα.
Κατσε λιγο, γιατι μου φαινεται λιγο περιεργο αυτο που γραφεις. Τι σημαινει ηθικη του κρατους και πως ειναι ανεξαρτητο της γενικοτερης (?) ηθικης.
Το ότι εγώ είμαι ατομικιστής, σημαίνει ότι τοποθετώ ύψιστη αξία στην προσωπική μου ελευθερία και ευμάρεια.
Αυτό δεν σημαίνει ότι απαραίτητα οι κρατικοί θεσμοί πρέπει να εφαρμόζουν τις ατομική μου ηθική, γιατί αυτό θα μπορούσε να μου γυρίσει μπούμερανγκ.
Παράδειγμα:
Το γεγονός ότι ο Χ θεωρεί το κράτος ληστή και πιστεύει ότι το κράτος καταπιέζει την προσωπική του ελευθερία, δεν σημαίνει πως είναι ancap. Γιατί μπορεί να θεωρεί πως ο αναρχοκαπιταλισμός μπορεί να του δημιουργήσει άλλα, σημαντικότερα προβλήματα. Αντίθετα μπορεί να προβαίνει σε φοροδιαφυγή και να μην υπακούει τους νόμους που θεωρεί καταπιεστικούς μέσα στο ίδιο το κράτος, όταν βέβαια υπολογίσει ότι τα συμφέροντα της ανυπακοής είναι περισσότερα από αυτά της υπακοής.

Δηλαδή μπορεί να με συμφέρει σαν ατομικιστή, ακόμα και αν θεωρείται αναξιοκρατικός θεσμός το affirmative action, ξαναλέω δεν υιοθετώ απαραίτητα αυτή την άποψη.

Το παράδειγμα είναι ενδεικτικό, νομίζω πως περιγράφει αρκετά καλά αυτό που θέλω να πω.
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, επαγγέλεται Μαθηματικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Μπορεί να επαναλάβω απόψεις που έχουν ήδη διατυπωθεί, δεν πρόλαβα να τα διαβάσω όλα, συγχωρέστε με.

Προσωπικά θεωρώ ότι η μοναδική λύση απέναντι σε οποιονδήποτε ρατσισμό είναι η υιοθέτηση της αξιοκρατίας. Θέτουμε πρώτα τα προαπαιτούμενα προσόντα (προσοχή - όχι με "φωτογραφικές" διατάξεις! ) και έπειτα όποιος τα πληροί, προσλαμβάνεται/εισάγεται στη σχολή/αναλόγως για τι μιλάμε. Τα χαρακτηριστικά του που είναι άσχετα με τα ζητούμενα, δε θα πρέπει να λαμβάνονται καθόλου υπόψιν, ούτε με αρνητικό ούτε με θετικό αντίκτυπο. Είναι εξίσου λάθος να προσλαμβάνεις έναν άχρηστο ανιψιό υπουργού μ' έναν άχρηστο έγχρωμο ομοφυλόφιλο επειδή θες το προφίλ της εταιρίας σου να μοιάζει με αφίσα της Benetton. Και οι δύο επιλογές είναι αντιπαραγωγικές και εντείνουν τη στερεοτυπική λήψη αποφάσεων.

Η αξιοκρατία, ωστόσο, δεν είναι απλώς ένα κριτήριο επιλογής σε οικονομικά - πολιτικά - κοινωνικά ζητήματα, είναι τρόπος ζωής. Πρέπει να μάθεις στο παιδί σου να είναι σωστό με τους ανθρώπους, να διεκδικεί τα δικαιώματά του και να τηρεί τις υποχρεώσεις του. Όχι να γκρινιάζεις στον δάσκαλο επειδή ο κανακάρης σου πήρε 12 στην ιστορία ενώ δεν άνοιξε ποτέ του βιβλίο και τώρα του χαλάει τον μέσο όρο. Όχι να λες στο παιδί σου ότι είναι αχαΐρευτο επειδή προτίμησε να γίνει καλλιτέχνης αντί για υπάλληλος του ΟΤΕ με "σταθερό μισθό και ωράριο". Όχι να το ενθαρρύνεις να κάνει παρέα με τα πλούσια κωλόπαιδα της τάξης του με την ελπίδα να "έρθουν κοντά" οι οικογένειές σας και να στραβομουτσουνιάζεις όποτε μιλά για το αλλοδαπό φιλαράκι του. Ειδικά τη στιγμή που θα πας μετά να καυχηθείς στις ξιπασμένες φίλες σου ότι "ο Αχμέτ είναι πολύ καλό παιδί, έρχεται και τρώει σπίτι μας πολλές φορές" με ύφος λες και ασκείς φιλανθρωπικό έργο.

Βλέπετε, οι διακρίσεις υπέρ των μειονοτήτων, που πολλοί υποστηρίζετε, δεν είναι τίποτα περισσότερο απ' την άλλη όψη του ίδιου νομίσματος, του ρατσισμού δηλαδή. Προσωπικά, αν ήμουν μέρος μιας μειονότητας και μου συμπεριφέρονταν ευνοϊκά για να με χρησιμοποιήσουν ως κράχτη, θα έφευγα με όλη μου την αξιοπρέπεια. Δε θα είχε νόημα για μένα μία θέση που την κέρδισα επειδή είμαι γυναίκα, ή έγχρωμη ή ορφανή, λεσβία ή δεν ξέρω κι εγώ τι. Η ελεημοσύνη είναι εξίσου ταπεινωτική με τον ρατσισμό, απλώς έχει χρυσό περιτύλιγμα στο οποίο τσιμπάνε όσοι δεν έχουν την αξιοπρέπειά τους πάνω απ' το χρήμα, τον σταθερό μισθό και την ασφάλεια. Δεν τους κατηγορώ, αλλά ούτε ταυτίζομαι μαζί τους.

Να μου πείτε, αφού το σύστημα δεν είναι στημένο αξιοκρατικά, είναι ανθρώπινο να αδιαφορούμε και μη βοηθάμε όπως μπορούμε αυτούς που αντιμετωπίζουν έξτρα δυσκολίες στη ζωή λόγω της σωματικής τους διάπλασης, της νοητικής τους (αν)ικανότητας, της εμφάνισης ή της θρησκείας τους; Σαφώς και όχι. Να δοθούν θέσεις εργασίας κατάλληλες γι' αυτά τα άτομα που θέλουν να δουλέψουν και να ενταχθούν στην κοινωνία, είτε με φυσική παρουσία είτε με τηλ-εργασία, ή ακόμη και πλήρεις συντάξεις γι' αυτούς που δεν είναι σε θέση να εργαστούν.

Αλλά σ' εκείνους που απλά κάθονται σπίτι τους κι εκμεταλλεύονται την αδύναμη θέση τους; Στα απλώς ανορθόγραφα παιδιά που πάνε και βγάζουν χαρτί δυσλεξίας για να εξεταστούν προφορικά και με μεγαλύτερη επιείκεια στις Πανελλήνιες; Άσυλο κι επιδόματα στους "Σύριους πρόσφυγες" με καταγωγή απ' το Ιράκ, Πακιστάν, Αφγανιστάν, χωρίς χαρτιά, χωρίς τίποτα, τη στιγμή που πεινάει ο μέσος Έλληνας φορολογούμενος; Ε όχι.

Κι επειδή όπως, πολύ σωστά, ανέφερε ο hack3r ότι τα ΜΜΕ εξυπηρετούν εβραϊκά συμφέροντα, βομβαρδιζόμαστε καθημερινά από φιλελέ, δήθεν ανθρωποκεντρική προπαγάνδα που ουσιαστικά διαλύει όλους τους παραδοσιακούς θεσμούς και προσπαθεί να εγκαθιδρύσει τη νέα τάξη πραγμάτων. Ξεφεύγω λίγο σ' αυτό το σημείο, αλλά το αναφέρω επειδή για μένα επαφίεται της όλης "affirmative action" νοοτροπίας. Καριερίστες γονείς με τα παιδιά να μεγαλώνουν με νταντάδες, ευνουχισμένοι άντρες που τους βρέχουν τον καβάλο επειδή κάθονται με ανοιχτά πόδια στο λεωφορείο, μπαμπάδες που αποφάσισαν να κάνουν αλλαγή φύλου στα 60 τους και πρώην σύζυγοι και κόρες να συμπεριφέρονται λες και δεν τρέχει κάστανο, ελεύθερες σχέσεις, τρίτα άτομα στο κρεβάτι του ζευγαριού για να "σπάσει η ρουτίνα", οικογένειες με 3 μπαμπάδες 2 μαμάδες και το Τζέισον Αντιγόνη για θείο και δε συμμαζεύεται. Μπορεί κάποιος να τάσσεται υπέρ αυτής της αλλαγής και δε θα τον κατηγορήσω, όλοι έχουν δικαίωμα στον έρωτα, την οικογένεια, την εργασία, την αυτοδιάθεση του σώματός τους κ.ό.κ. όμως αγνοούμε την ταυτότητά μας. Τις ρίζες μας, τα ήθη κι έθιμα που μας μεγάλωσαν, το πατρικό και το μητρικό πρότυπο του σπιτιού μας, την αίσθηση ασφάλειας που μας προσφέρει η αυστηρότητα των γονιών μας. Και η ταυτότητα αυτή μπορεί και πρέπει να προσαρμόζεται και να εξελίσσεται με το πέρασμα του χρόνου, αλλά όχι να ισοπεδώνεται. Έχω πει πολλά και διαφορετικά πράγματα μες στο σχόλιό μου, οπότε οποιαδήποτε αντίρρηση ή απορία για περαιτέρω διευκρίνιση, είναι απολύτως δεκτή.

Κάνεις το ίδιο λάθος που έγινε και κάπου παραπάνω στη συζήτηση. Κρίνεις μία πολιτική - εν προκειμένω, το affirmative action - χρησιμοποιώντας ως μέτρο την ιδανική κατάσταση που θα έπρεπε να υπάρχει. Ωστόσο, αν κάνεις τον κόπο να κρίνεις και να αξιολογήσεις την κατάσταση πριν την εμφάνιση των affirmative actions θα έβλεπες ότι ήταν εξίσου ή/και περισσότερο κακή σε σχέση με το «ιδανικό» της αξιοκρατίας. Όπως έχει ειπωθεί και παραπάνω, τα affirmative actions έχουν ως στόχο να δώσουν χώρο σε ομάδες που δεν τον είχαν και, έπειτα, το ιδανικό θα ήταν να σταματήσουν όταν πλέον η κατάσταση θα είναι αρκετά πιο ισορροπημένη.

Αναλυτικότερα έχουν παρουσιαστεί όλα τα παραπάνω στις προηγούμενες σελίδες.
 

Valder

Τιμώμενο Μέλος

Ο Αυτοκράτωρ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 40 ετών, επαγγέλεται Χρηματιστής και μας γράφει απο Αυστρία (Ευρώπη). Έχει γράψει 27,507 μηνύματα.
έπειτα, το ιδανικό θα ήταν να σταματήσουν όταν πλέον η κατάσταση θα είναι αρκετά πιο ισορροπημένη.

Πιστεύεις δηλαδή στην, να το πω σαρκαστικά λίγο, "αυτορρύθμιση της αγοράς των δικαιωμάτων";

Γιατί εγω πιστεύω ότι όλο αυτό είναι μια πολική αντιστροφή με όπλο την ιδεολογία και οτι δεν θα σταματήσει παρά μόνο με το να εξαντληθεί η υπομονή στις ομάδες που τώρα ζορίζονται υπερ των νεων ευνοούμενων από το affirmative action, ήτοι strata-related παγκόσμιοι πόλεμοι.
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, επαγγέλεται Μαθηματικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Πιστεύεις δηλαδή στην, να το πω σαρκαστικά λίγο, "αυτορρύθμιση της αγοράς των δικαιωμάτων";

Γιατί εγω πιστεύω ότι όλο αυτό είναι μια πολική αντιστροφή με όπλο την ιδεολογία και οτι δεν θα σταματήσει παρά μόνο με το να εξαντληθεί η υπομονή στις ομάδες που τώρα ζορίζονται υπερ των νεων ευνοούμενων από το affirmative action, ήτοι strata-related παγκόσμιοι πόλεμοι.

Τελικά, όλα τα πράγματα αυτορρυθμίζονται στις ανθρώπινες κοινωνίες, είτε είναι η τιμή ενός προϊόντος είτε οι σχέσεις σε μία κοινωνία. Αλλά, συνεχίζοντας λίγο αυτή την αναλογία, όταν το σημείο ισορροπίας στο οποία φτάνει η εκάστοτε «αγορά» είναι επιβλαβές για την κοινωνία, πρέπει να υπάρχει η αντίστοιχη «κρατική παρέμβαση» (στην περίπτωσή μας το λέμε affirmative action) για να μεταβάλλουμε τα δεδομένα και να αφήσουμε την «αγορά» να ξαναρρυθμιστεί.
 

Valder

Τιμώμενο Μέλος

Ο Αυτοκράτωρ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 40 ετών, επαγγέλεται Χρηματιστής και μας γράφει απο Αυστρία (Ευρώπη). Έχει γράψει 27,507 μηνύματα.
Τελικά, όλα τα πράγματα αυτορρυθμίζονται στις ανθρώπινες κοινωνίες, είτε είναι η τιμή ενός προϊόντος είτε οι σχέσεις σε μία κοινωνία. Αλλά, συνεχίζοντας λίγο αυτή την αναλογία, όταν το σημείο ισορροπίας στο οποία φτάνει η εκάστοτε «αγορά» είναι επιβλαβές για την κοινωνία, πρέπει να υπάρχει η αντίστοιχη «κρατική παρέμβαση» (στην περίπτωσή μας το λέμε affirmative action) για να μεταβάλλουμε τα δεδομένα και να αφήσουμε την «αγορά» να ξαναρρυθμιστεί.


Αρα το κριτηριο της κοινωνικής βλάβης αναιρεί την αυτορύθμιση και προβαίνει σε μια επιβαλλόμενη ρύθμιση, του στυλ "αυτορρυθμίσου αλλά όπως σου λέω εγω". Οχι;

Είναι λίγο mindblowing ή όχι;

Και μάλιστα πριν καν πιάσουμε το "ποιός το κάνει και γιατί;"

Γιατί δεν είναι κρατική η παρέμβαση, αλλά μια μίξη εταιρικοιδεολογικών παραφυάδων. Μια κορποραία κομμούνα αν θέλεις.
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, επαγγέλεται Μαθηματικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Αρα το κριτηριο της κοινωνικής βλάβης αναιρεί την αυτορύθμιση και προβαίνει σε μια επιβαλλόμενη ρύθμιση, του στυλ "αυτορρυθμίσου αλλά όπως σου λέω εγω". Οχι;

Είναι λίγο mindblowing ή όχι;

Και μάλιστα πριν καν πιάσουμε το "ποιός το κάνει και γιατί;"

Γιατί δεν είναι κρατική η παρέμβαση, αλλά μια μίξη εταιρικοιδεολογικών παραφυάδων. Μια κορποραία κομμούνα αν θέλεις.

Η παρέμβαση δεν είναι αμιγώς κρατική, αλλά προέρχεται από παράγοντες «εξωτερικούς» της αγοράς των δικαιωμάτων. Επίσης, δεν είναι επιβαλλόμενη αυτορρύθμιση, αλλά ελεγχόμενη. Με άλλα λόγια, επιζητάς να συνεχίσει η «αγορά» την αναζήτηση του σημείου ισορροπίας της θέτοντας έναν εναλλακτικό περιορισμό κατά την αναζήτηση. Αν αυτό αποτύχει, τότε ξανα-αλλάζουμε. Ωστόσο, δεδομένου ότι ως τώρα πράγματι δόθηκαν ευκαιρίες σε άτομα να έχουν λόγο/εργασία κ.λπ. που με τις προηγούμενες συνθήκες δεν είχαν, η εφαρμογή έως τώρα κρίνεται σχετικά επιτυχής. Για το μέλλον, βλέπουμε.
 

Valder

Τιμώμενο Μέλος

Ο Αυτοκράτωρ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 40 ετών, επαγγέλεται Χρηματιστής και μας γράφει απο Αυστρία (Ευρώπη). Έχει γράψει 27,507 μηνύματα.

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, επαγγέλεται Μαθηματικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Θες να μου πεις περισσότερα γι αυτό;

Όχι, αλλά θα σου πω γιατί θέλω (κάπου εδώ μάλλον πρέπει να πάρω τα χάπια μου)

Η παρέμβαση είναι εν μέρει κρατική - υπό την έννοια ότι νομοθετούνται πράγματα που είναι affirmative actions, πρακτικά - αλλά και παράγοντες που δεν έχουν σχέση με το κράτος καθεαυτό. Για παράδειγμα, μέρος των HR εταιρειών αλλά και του ακαδημαϊκού προσωπικού θεωρεί ότι με το να έχουν ένα πιο diverse προσωπικό επιτυγχάνουν καλύτερα αποτελέσματα - βιβλιογραφία υπάρχει υπέρ και κατά αυτής της θέσης. Λόγω κινήτρου - κέρδος και παραγωγικότητα - η επιχειρηματολογία των εταιρειών, για παράδειγμα, έχει βάση άλλη της ηθικής και άρα είναι «εξωτερική» της «αγοράς».
 

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Όχι, αλλά θα σου πω γιατί θέλω (κάπου εδώ μάλλον πρέπει να πάρω τα χάπια μου)

Η παρέμβαση είναι εν μέρει κρατική - υπό την έννοια ότι νομοθετούνται πράγματα που είναι affirmative actions, πρακτικά - αλλά και παράγοντες που δεν έχουν σχέση με το κράτος καθεαυτό. Για παράδειγμα, μέρος των HR εταιρειών αλλά και του ακαδημαϊκού προσωπικού θεωρεί ότι με το να έχουν ένα πιο diverse προσωπικό επιτυγχάνουν καλύτερα αποτελέσματα - βιβλιογραφία υπάρχει υπέρ και κατά αυτής της θέσης. Λόγω κινήτρου - κέρδος και παραγωγικότητα - η επιχειρηματολογία των εταιρειών, για παράδειγμα, έχει βάση άλλη της ηθικής και άρα είναι «εξωτερική» της «αγοράς».

Ποια είναι τα θετικά του diverse προσωπικού?
 

Agaphbou

Περιβόητο μέλος

Η Αγάπη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 26 ετών. Έχει γράψει 5,328 μηνύματα.
Κάνεις το ίδιο λάθος που έγινε και κάπου παραπάνω στη συζήτηση. Κρίνεις μία πολιτική - εν προκειμένω, το affirmative action - χρησιμοποιώντας ως μέτρο την ιδανική κατάσταση που θα έπρεπε να υπάρχει. Ωστόσο, αν κάνεις τον κόπο να κρίνεις και να αξιολογήσεις την κατάσταση πριν την εμφάνιση των affirmative actions θα έβλεπες ότι ήταν εξίσου ή/και περισσότερο κακή σε σχέση με το «ιδανικό» της αξιοκρατίας. Όπως έχει ειπωθεί και παραπάνω, τα affirmative actions έχουν ως στόχο να δώσουν χώρο σε ομάδες που δεν τον είχαν και, έπειτα, το ιδανικό θα ήταν να σταματήσουν όταν πλέον η κατάσταση θα είναι αρκετά πιο ισορροπημένη.

Αναλυτικότερα έχουν παρουσιαστεί όλα τα παραπάνω στις προηγούμενες σελίδες.

Ο λόγος που η κατάσταση ήταν χειρότερη πριν ήταν λόγω έλλειψης παιδείας και βελτιώθηκε με τους αγώνες των ιδίων των μειονοτήτων και λαμπρών εκπροσώπων τους (βλ. Nelson Mandela, Simone de Beauvoir, Madalyn Murray O'Hair κ.ά.), και όχι με παρεμβάσεις του κράτους ή εταιριών. Εάν πχ προσληφθεί κάποιος επειδή είναι έγχρωμος, ενώ δε διαθέτει τα απαιτούμενα προσόντα, τότε όλοι οι συνάδελφοί του θα τον στραβοκοιτάνε και θα είναι περιθωριοποιημένος. Κανείς δε συμπαθεί όσους έχουν ελαφρυντικά και κονέ, γι αυτό το σημαντικό είναι να καλλιεργείται η παιδεία των ανθρώπων και να μη γέρνει η ζυγαριά ούτε υπέρ ούτε κατά μιας ομάδας με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Επομένως, όχι, δε θεωρώ ότι τα affirmative actions βελτιώνουν την κατάσταση, με εξαίρεση μόνο τη χορήγηση συντάξεων σε όσους είναι πραγματικά ανήμποροι να ζήσουν τον εαυτό τους.
 

Guest 875331

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Κάνεις το ίδιο λάθος που έγινε και κάπου παραπάνω στη συζήτηση. Κρίνεις μία πολιτική - εν προκειμένω, το affirmative action - χρησιμοποιώντας ως μέτρο την ιδανική κατάσταση που θα έπρεπε να υπάρχει. Ωστόσο, αν κάνεις τον κόπο να κρίνεις και να αξιολογήσεις την κατάσταση πριν την εμφάνιση των affirmative actions θα έβλεπες ότι ήταν εξίσου ή/και περισσότερο κακή σε σχέση με το «ιδανικό» της αξιοκρατίας. Όπως έχει ειπωθεί και παραπάνω, τα affirmative actions έχουν ως στόχο να δώσουν χώρο σε ομάδες που δεν τον είχαν και, έπειτα, το ιδανικό θα ήταν να σταματήσουν όταν πλέον η κατάσταση θα είναι αρκετά πιο ισορροπημένη.
Δεν υπάρχει "ιδανικό" της αξιοκρατίας. Κάτι τέτοιοα θα αποτελούσε μια εξιδανικευμένη κατάσταση, όπως λες. Όταν εσύ λες π.χ. πως οι μαύροι Αμερικάνοι δεν αναπαριστώνται αρκετά στον χ τομέα, παίρνεις συνήθως το ρόλο του Θεού και λες πως θα έπρεπε να είναι και πως η αιτία αυτής της κατ' εσέ παθογένειας είναι ρατσιστικοί ή παρόμοιοι λόγοι. Αυτό θα είχε νόημα μόνο αν υπήρχαν σοβαρά ιστορικά και ερευνημένα στοιχεία που το αποδυκνείουν, αλλά, όπως και έχω αναλύσει προσωπικά, αυτά σχεδόν πάντα αποτελούν προπαγάνδα από καθαρότατα μη αντικειμενικούς ερευνητές, ενώ μετριοπαθείς ή σχετικά αντιθετικές έρευνες με το που βγουν να υποστηρίξουν κάτι κατά της μοντερνιστικής αφήγησης, οι ερευνητές-επιστήμονες απολύονται την επόμενη μέρα.
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, επαγγέλεται Μαθηματικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Ποια είναι τα θετικά του diverse προσωπικού?

Με μία απλή αναζήτηση μπορείς να βρεις πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που θεωρείται ότι μπορείς να έχεις από ένα diverse περιβάλλον - ενδεικτικά, μπορείς να ξεκινήσεις από το admission policy του Harvard (έχει συζητηθεί κι αυτό παραπάνω).

Ο λόγος που η κατάσταση ήταν χειρότερη πριν ήταν λόγω έλλειψης παιδείας και βελτιώθηκε με τους αγώνες των ιδίων των μειονοτήτων και λαμπρών εκπροσώπων τους (βλ. Nelson Mandela, Simone de Beauvoir, Madalyn Murray O'Hair κ.ά.), και όχι με παρεμβάσεις του κράτους ή εταιριών. Εάν πχ προσληφθεί κάποιος επειδή είναι έγχρωμος, ενώ δε διαθέτει τα απαιτούμενα προσόντα, τότε όλοι οι συνάδελφοί του θα τον στραβοκοιτάνε και θα είναι περιθωριοποιημένος. Κανείς δε συμπαθεί όσους έχουν ελαφρυντικά και κονέ, γι αυτό το σημαντικό είναι να καλλιεργείται η παιδεία των ανθρώπων και να μη γέρνει η ζυγαριά ούτε υπέρ ούτε κατά μιας ομάδας με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Επομένως, όχι, δε θεωρώ ότι τα affirmative actions βελτιώνουν την κατάσταση, με εξαίρεση μόνο τη χορήγηση συντάξεων σε όσους είναι πραγματικά ανήμποροι να ζήσουν τον εαυτό τους.

Δε βελτιώθηκε η κατάσταση μόνον επειδή κάποιοι αγωνίστηκαν. Απεργίες για καλύτερες συνθήκες εργασίας, ίσα δικαιώματα με τους λευκούς εργάτες κ.λπ. γίνονταν στις ΗΠΑ από μαύρους εργάτες και εργάτισσες πολύ πριν τον Μάλκολμ X. Δες το σε ένα πιο κοντινό παράδειγμα, στην ίδια την Ελλάδα. Ακόμα και μετά την παραχώρηση του αυτονόητου δικαιώματος ψήφου και συμμετοχής στα κοινά των γυναικών, το ελληνικό κοινοβούλιο το 2000 (!) δεν είχε παραπάνω 5,5% γυναικών βουλευτών (παρατήρηση της Μπακογιάννη σε σχετική ). Δε νομίζω να είχε να κάνει με κάποια φύσει ανικανότητα των γυναικών να συμμετέχουν ενεργά στο κοινοβούλιο αλλά με παγιωμένες αντιλήψεις του πληθυσμού που, αν και ίσχυε για σχεδόν μισό αιώνα νομοθεσία που ήταν αποτέλεσμα αγώνων και στην Ελλάδα και στον υπόλοιπο κόσμο, δεν είχε αλλάξει νοοτροπία. Χρειάστηκε η υποχρεωτική ποσόστωση του 30% από κάθε (γενετήσιο) φύλο για να ακουστούν οι φωνές των γυναικών στο κοινοβούλιο - προφανώς, το ποσοστό των γυναικών κάποιες χρονιές ήταν κάτω από 30% μιας και το ποσοστό αναφέρεται στα ψηφοδέλτια.

Καταφανώς, δεν αρκεί απλώς να κατοχυρώσουμε ένα δικαίωμα στα χαρτιά, αλλά να δώσουμε και τον χώρο έτσι ώστε οι φωνές που φιμώνονταν τόσον καιρό να ακουστούν και να κριθούν. Μιλάς για αξιοκρατία και δίκαιη κρίση όλων, ενώ κάποια άνθρωποι μέχρι πρόσφατα - και κάποιοι άνθρωποι ακόμα και σήμερα - δεν μπορούν να φτάσουν στο σημείο να κριθούν λόγω προκαταλήψεων, στερεοτύπων κ.λπ.

Δεν υπάρχει "ιδανικό" της αξιοκρατίας. Κάτι τέτοιοα θα αποτελούσε μια εξιδανικευμένη κατάσταση, όπως λες. Όταν εσύ λες π.χ. πως οι μαύροι Αμερικάνοι δεν αναπαριστώνται αρκετά στον χ τομέα, παίρνεις συνήθως το ρόλο του Θεού και λες πως θα έπρεπε να είναι και πως η αιτία αυτής της κατ' εσέ παθογένειας είναι ρατσιστικοί ή παρόμοιοι λόγοι. Αυτό θα είχε νόημα μόνο αν υπήρχαν σοβαρά ιστορικά και ερευνημένα στοιχεία που το αποδυκνείουν, αλλά, όπως και έχω αναλύσει προσωπικά, αυτά σχεδόν πάντα αποτελούν προπαγάνδα από καθαρότατα μη αντικειμενικούς ερευνητές, ενώ μετριοπαθείς ή σχετικά αντιθετικές έρευνες με το που βγουν να υποστηρίξουν κάτι κατά της μοντερνιστικής αφήγησης, οι ερευνητές-επιστήμονες απολύονται την επόμενη μέρα.

Τα έχουμε ξανασυζητήσει αυτά, μην λέμε τα ίδια και τα ίδια. Μπορούμε σιγά-σιγά να μηχανογραφήσουμε τις στάνταρ κουβέντες που κάνουμε έτσι ώστε να μη γεμίζουμε threads με τις απόψεις μας, αλλά να βάζουμε έναν απλό κωδικό.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top