Margaret Thatcher: 13/10/1925 – 8/4/2013

Margaret Thatcher: Ποια είναι η άποψη σας;

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 56)
  • Σίγουρα θετική

    Ψήφοι: 11 19.6%
  • Θετική

    Ψήφοι: 16 28.6%
  • Αρνητική

    Ψήφοι: 6 10.7%
  • Σίγουρα αρνητική

    Ψήφοι: 21 37.5%
  • ΔΞ/ΔΑ

    Ψήφοι: 2 3.6%

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών, επαγγέλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 9,484 μηνύματα.
Μια χαρά έχουν. Και δε μίλησα για κόμματα, μίλησα για ανθρώπους.
Ευτυχώς όμως ειναι λιγοι καθως τα 2 μεγαλα κομματα κατεχουν το 90-92% σταθερά. Γενικά οι Αμερικανοί δεν επεσαν στην παγιδα της Αριστεράς και για αυτο ειναι και Νο1 δύναμη παντου.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Δεν απαντας ομως σε αυτο που ρωταω εγω!! Γιατι υπαρχει τοσο μεγαλη διαφορα στα εισοδηματα καπιταλιστικων και αριστερων χωρων? Εγω ξερω οτι μαζευονται στο Συνταγμα καθε μερα κατι ανθρωπακια με κοκκινες σημαίες και λενε οτι η αριστερά και ο Κομμουνισμος ειναι η λυση στα οικονομικα προβληματα. Γιατι ομως δεν επαληθεύεται ποτε και πουθενα αυτη η αριστερη ευημερια??
 
Τελευταία επεξεργασία:

klean

Διάσημο μέλος

Ο Κλεάνθης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια . Έχει γράψει 3,462 μηνύματα.
Ευτυχώς όμως ειναι λιγοι καθως τα 2 μεγαλα κομματα κατεχουν το 90-92% σταθερά. Γενικά οι Αμερικανοί δεν επεσαν στην παγιδα της Αριστεράς και για αυτο ειναι και Νο1 δύναμη παντου.
Είναι αρκετά περισσότεροι, αν δούμε τουλάχιστον το Sanders Movement.
Δεν απαντας ομως σε αυτο που ρωταω εγω!! Γιατι υπαρχει τοσο μεγαλη διαφορα στα εισοδηματα καπιταλιστικων και αριστερων χωρων?
Σόρρυ Φώτη μου, έπρεπε να παύσει ο θόρυβος πρώτα. Λοιπόν η διαφορά στα εισοδήματα που λες δεν έχει πάντα αιτιώδη σχέση με το υποτιθέμενο κομμουνιστικό καθεστώς. Οι εξαρτήσεις αυτών των μεγεθών είναι πιο πολύπλοκες. Μπορώ να σου φέρω πολλά αντίθετα παραδείγματα χωρών. Στέκομαι στην ουσία όμως και σου λέω πως δε θα βγω να υπερασπιστώ κανένα τέτοιο καθεστώς γιατί δεν τρέφω καμία συμπάθεια, απλά παραθέτω δικές μου ιδέες και σκέψεις. Μια βασική διαφορά πχ είναι ότι τα περισσότερα κομμουνιστικά καθεστώτα δεν λειτουργούσαν δημοκρατικά.
 

harry akritas

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο harry akritas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,881 μηνύματα.
Γιατί το thread της Θάτσερ κατέληξε σε «συζήτηση» για δημοκρατία, επιβολή και σχολιασμό πολιτικής επικαιρότητας; Λίγο σεβασμό στη Σιδηρά Κυρία γιατί μ’ αυτά που γράφονται μπορεί να σηκωθεί από τον τάφο κι αυτό δεν θα αρέσει σε κάποιους.:P
 

klean

Διάσημο μέλος

Ο Κλεάνθης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια . Έχει γράψει 3,462 μηνύματα.
Θέλετε να συζητήσουμε περί των ενδυματολογικών της επιλογών δηλαδή και όχι περί του πολιτικού κεφαλαίου που η ίδια φέρει; Εγώ κατά τα άλλα απλώς απαντάω σε απορίες των φίλων εδώ. Τώρα για τις αναθεωρήσεις του ΔΝΤ για την πανδημία ναι δε ξέρω τι φάση.
 

giannhs2001

Διάσημο μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών, επαγγέλεται Φοιτητής/τρια και μας γράφει απο Αμπελόκηποι (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 3,230 μηνύματα.
@giannhs2001 Η διαφωνία σου είναι πολύ λογική και στο πλαίσιο που τη θέτεις συμφωνώ κι εγώ, αυτό που λέω εγώ είναι ότι η επιβολή αυτή που περιγράφεις μπορεί να αναιρεθεί μέσω της δημοκρατίας. Διότι το σημερινό πελατειακό καπιταλιστικό κράτος είναι δημοκρατικό μόνο κατ' όνομα και η εικόνα της επιβολής πηγάζει από αυτό.
Ότι η δημοκρατία που έχουμε τώρα είναι πλασματική ισχύει. Καταρχάς για να επιτευχθεί μία κρατικοποίηση μεγάλου βεληνεκούς θέλει και αντίστοιχη κυβέρνηση. Που σημαίνει μία αμιγώς αριστερή κυβέρνηση. Εξαρχής θα χρειαστεί μία επανάσταση ή εμφύλιο γιατί πολύ απλά κανένας μεγαλογαιοκτήμονας ή βιομήχανος κλπ δεν θα παραδώσει στο κράτος το βιος του. Μόνο για να φτάσουμε στην κρατική οικονομία θέλει καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι μετά θα υπάρχει κάποιο είδος δημοκρατίας που θα υπερασπίζεται τα ανθρώπινα δικαιώματα;

Δεν ξέρω λίγο με μπερδεύει ο συλλογισμός σου πάνω στο θέμα. Όσα ανέφερα είναι αλληλένδετα μεταξύ τους. Ένα τόσο μεγάλο κρατικό σύστημα δεν θα μπορούσε να επιβιώσει χωρίς υψηλή φορολογία και άρα αυτομάτως θα απέκλειε την όποια προσπάθεια ενός απλού ανθρώπου να ανοίξει μία επιχείρηση καθώς δεν θα άντεχε ούτε τους υψηλούς φόρους αλλά και ούτε την υπέρογκη γραφειοκρατία που απαιτεί ένα τέτοιο κρατικό σύστημα για να λειτουργήσει. Ακόμα και δημοκρατία να υπάρχει πως είναι δυνατόν να επιτευχθεί κάτι τέτοιο;
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Γιατί το thread της Θάτσερ κατέληξε σε «συζήτηση» για δημοκρατία, επιβολή και σχολιασμό πολιτικής επικαιρότητας; Λίγο σεβασμό στη Σιδηρά Κυρία γιατί μ’ αυτά που γράφονται μπορεί να σηκωθεί από τον τάφο κι αυτό δεν θα αρέσει σε κάποιους.:P
Άστα να πάνε. Και εγώ την ίδια απορία έχω τόση ώρα. Ούτε που κατάλαβα πως τα παιδιά τόσο καιρό το πήγαν στον καπιταλισμό vs κρατισμό.
 

klean

Διάσημο μέλος

Ο Κλεάνθης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια . Έχει γράψει 3,462 μηνύματα.
Εξαρχής θα χρειαστεί μία επανάσταση ή εμφύλιο γιατί πολύ απλά κανένας μεγαλογαιοκτήμονας ή βιομήχανος κλπ δεν θα παραδώσει στο κράτος το βιος του.
Ε καλά δε ζούμε στο 1800, πώς η Γαλλία κρατικοποίησε τις υπηρεσίες ύδρευσης; Κάπως έτσι.
Για να φτάσουμε στην κρατική οικονομία θέλει καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Γιατί;
Ένα τόσο μεγάλο κρατικό σύστημα δεν θα μπορούσε να επιβιώσει χωρίς υψηλή φορολογία και άρα αυτομάτως θα απέκλειε την όποια προσπάθεια ενός απλού ανθρώπου να ανοίξει μία επιχείρηση καθώς δεν θα άντεχε ούτε τους υψηλούς φόρους αλλά και ούτε την υπέρογκη γραφειοκρατία που απαιτεί ένα τέτοιο κρατικό σύστημα για να λειτουργήσει.
Απλά έχουμε μάθει να ζούμε σε μια χώρα που χρωστάει το διπλάσιο από το ΑΕΠ της, χαρίζει λεφτά και φόρους σε εφοπλιστές και καναλάρχες και δεν υπάρχει καμία ανταποδοτικότητα στους φόρους. Οι φόροι μπορούν κάλλιστα να είναι χαμηλότεροι από όσους βιώνουμε. Δραστικά χαμηλότεροι. Και η ανταποδοτικότητα αλλά και η αναλογικότητα οφείλει να τηρείται ως πρόβλεψη Συντάγματος.
 

EvanescenceQ

Περιβόητο μέλος

Η EvanescenceQ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 6,305 μηνύματα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Dreamweaver

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Dreamweaver αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,353 μηνύματα.
Ε τώρα αν μου λες δημοκρατία = πλειοψηφία δε δικαιούμαι να πω πως δεν έχεις ιδέα από δημοκρατία;
Βλεπες, εσυ μπορεις να πετας τον ορο ελευθερη αγορα οποτε σου αρεσει, αλλα για την δημοκρατια πρεπει να χρησιμοποιειται ο εγκεκριμενος απο εσενα ορισμος
Η μόνη οργάνωση που στρέφεται ενάντια στην εξουσία των οργανωμένων πλειοψηφιών είναι η δημοκρατική.
Θεε μου....
Με τέτοιο κενό λόγο δε πείθεις κανέναν, άντε ίσως τον Φώτη. Δώσε μου ένα case study. Αλλά για να σε προλάβω, αν θες να μου πεις ότι σε μια δημοκρατία θα λαμβάνονται λάθος αποφάσεις, προφανώς και θα συμβαίνει. Το θέμα είναι να υπάρχει η συμμετοχή. Αυτό είναι το κρίσιμο. Γιατί εκεί που χάνεται η συμμετοχή μάντεψε τι ξεκινά: η πελατεία. Ουδεμία λοιπόν σχέση έχει ένα τέτοιο σύστημα με τον πελατειακό κρατισμό που περιγράφεις και που όντως ενέχει πολλές από τις παθογένειες που λες. Γιατί όταν δε θα χρειάζεσαι ούτε λεφτά, ούτε προεκλογική εκστρατεία, ούτε και κόμμα για να εκλεγείς, εκεί σταματά και η συνδιαλλαγή. Και αν την παραπάνω πρόταση την συνδέεις καθ' οιονδήποτε τρόπο με κρατισμό, εντάξει γελάω.
Ενταξει, τα καναμε ολα σκατα για ολους, αλλα δεν πειραζει, υπηρχε συμμετοχη. Σου ειναι αδυνατο να καταλαβεις τι σου λεω, ξεκινας απο τη μεση οπου υπαρχει το προβλημα και αρχιζεις τις φοβερες σου ιδεες, αλλα δεν καταλαβαινεις γιατι υπαρχει το προβλημα και πως μπορει να προερχονται απο την ιδια πηγη με τις λυσεις σου ή οτι οι λυσεις σου μπορει να εχουν τρομερα πολλες προυποθεσεις. Ή απλα αρκετοι ανθρωποι να μην μπορουν ή να μην θελουν να ασχοληθουν με τις κολλεκτιβιστικες σου καυλες. Τα αλλα για τον αν δεν χρειαζονταν χρηματα και κομματα για να εκλεγεις ... και αν η γιαγια μου ειχε ροδες θα ηταν πατινι.

Τελος παντων, καναμε την πλακιτσα μας, αλλα κατανατει λιγο κουραστικο οταν ειναι προφανες οτι δεν σε ενδιαφερει τιποτα αλλο απο την ιδεαλιστικη εκδοση της δημοκρατιας που εχεις στο μυαλο σου
Το μεγαλύτερο θέμα είναι η αξιοκρατία, που αν και αυτό είναι δικαιοσύνη πάλι είναι υποκειμενικό , αλλά έστω μπορεί να πεις ότι είναι μια δικαιοσύνη να παίρνει κάθε ένας ότι του αξίζει και τίποτα άλλο , και αν έχει και άλλα οφέλη πχ λιγότερη διαφθορά να το δεχτείς κιόλας .

Αλλά δεν είναι πιο άδικο κάποιος που γεννιέται φτωχός να μη έχει ίδιες ευκαιρίες για σπουδές περίθαλψη χωρίς να είναι ηλίθιος, παράσιτο, τεμπέλης ή δεν ξέρω τι από το να να στήσεις ένα κράτος με λεφτά των υπολοίπων για να στηρίξεις αυτή τη δικαιοσύνη έστω;

Πάλι κάθε ένας έχει κίνητρο να βελτιωθεί , θέλει κανείς να πάει στο νοσοκομείο να είναι ένα βήμα πριν τον τάφο για να εξυπηρετηθεί ; μάλλον όχι .

Ηθικά μπορεί να τους εξαναγκάζεις και να τους κλέβεις την ιδιοκτησία , αυτούς τουλάχιστον που τα έβγαλαν από το μηδέν , αλλά δεν φαίνεται πιο ηθικό ; δεν παράγει και περισσότερη ευημερία; δεδομένου δηλαδή ότι και ο πλουτισμός μετά από ένα σημείο δεν σου φέρνει ευτυχία, ε γιατί να μην τα πάρεις να τα δώσεις στον άλλο να ζήσουν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα ; ξέρω γω εγώ έτσι το βλέπω .
Η αξιοκρατια οργανωσιακα στα λογια ειναι ευκολο στην πραξη οχι, γιατι πρεπει να οριστει και να υπολογιστει. Ποια ειναι η αξια του καθενος (που δεν υπαρχει γιατι η αξια ειναι υποκειμενικη), πως μετριεται, συγκριτικα με τι, τι θα χρηματοδοτειται, τι κανεις στην περιπτωση που δεν υπαρχει αξιοκρατια σε αυτο το συστημα κοκ. Επισης, αξιοκρατια και το "να πηγαινουμε ολοι μαζι" δεν πολυκολλανε, γιατι το πρωτο πρεπει να ισχυει για ολους τους ανθρωπους, και οι μη-φτωχοι με την αξια τους εβγαλαν τα λεφτα τους, δεν εχεις καποια βαση για να τους τα παρεις ή να τους περιορισεις απο το να πανε ακομη πιο μπροστα. Σε ηθικο επιπεδο, μπορεις να στηριξεις την αλληλοβοηθεια.
Δεν λεω οτι ολοι οι φτωχοι ειναι βλακες ή παρασιτα, αλλα υπαρχουν και αυτοι οι ανθρωποι και με τον κρατισμο δεν υπαρχει αυτη η διακριση. Τα λεφτα που δινονται σε λαθος ατομα, περα απο κινητρα και παρασιτισμο, τα στερουνται αυτοι που πραγματικα τα χρειαζονται και αυτοι που τα εβγαλαν. Για να μοιρασεις λεφτα πρεπει και να τα εχεις, οποτε η αποδοτικοτητα δεν ειναι μια εννοια που μπορουμε απλα να αγνοουμε. Εχω πει χιλιες φορες, και κατανταει πια κουραστικο να απαναλαμβανω, πως δεν προκειται για τον αν θα υπαρχει βοηθεια, αλλα το πως θα παρεχεται αυτη. Μου φερνεις συνεχεια περιπτωσεις ανθρωπων που δεν εχουν λεφτα να σπουδασουν ή οτιδηποτε αλλο, σε αυτες τις περιπτωσεις εσυ και οι υπολοιποι που θελουν να υπαρχει βοηθεια τι κανετε? Απλα προσευχεστε στον μπαμπα-κρατος να κατεβει απο τον ουρανο να μοιρασει λεφτα?
 

klean

Διάσημο μέλος

Ο Κλεάνθης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια . Έχει γράψει 3,462 μηνύματα.
@Dreamweaver πέταξα ποτέ τον όρο ελεύθερη αγορά σε άσχετο context? Δεσμεύομαι να χρησιμοποιώ το δικό σου ορισμό, δεν αλλάζει κάτι. Για τη δημοκρατία το εξήγησα νομίζω. Τώρα όσον αφορά την πηγή των προβλημάτων που λες εγώ έδωσα τη δικιά μου εξήγηση, και το ανέλυσα πολύ στο προηγούμενο μήνυμα. Αλλά όταν απαντάς με το πατίνι της γιαγιάς σου ε τι να κάνω; Για το αν υπάρχουν πολλές προϋποθέσεις ναι προφανώς θα υπάρχουν, δεν είναι εύκολα όλα αυτά να γίνουν. Αν ήταν θα είχαν γίνει ήδη.
 

harry akritas

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο harry akritas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,881 μηνύματα.
Θέλετε να συζητήσουμε περί των ενδυματολογικών της επιλογών δηλαδή και όχι περί του πολιτικού κεφαλαίου που η ίδια φέρει; Εγώ κατά τα άλλα απλώς απαντάω σε απορίες των φίλων εδώ. Τώρα για τις αναθεωρήσεις του ΔΝΤ για την πανδημία ναι δε ξέρω τι φάση.

Δεν σε έθεσα προσωπικά υπεύθυνο για κάτι. Απλά η συζήτηση ιδιωτικό vs δημόσιο που ακολούθησε ήταν γενική και φιλοσοφική και εγώ δεν βρίσκω νόημα αν δεν υπάρχει κάποιο context από πίσω.

Για παράδειγμα, η Θάτσερ ανήλθε σε μια Αγγλία όπου ο μεταπολεμικός κεϋνσιανισμός είχε φτάσει στο peak του, μπορεί να θύμιζε και σοφτ σοσιαλισμό σε κάποια σημεία. Αυτό που έκανε ήταν να ιδιωτικοποιήσει κρατικά μονοπώλια που εκτός από ζημιογόνα παρείχαν και άθλιες υπηρεσίες, γιατί το κάθε τσιφλίκι-συνδικάτο νοιαζόταν μόνο να αρμέξει το κράτος για την πάρτη του και τα αποτελέσματα αυτής της λογικής φαίνονταν τη δεκαετία του 70. Και δεν τις έδωσε σε τίποτα τσιράκια της μεγαλοκαρχαρίες για να κάνουν απλά το μονοπώλιο ιδιωτικό, αλλά υπήρχαν εργαζόμενοι-μέτοχοι και δημιουργήθηκαν ρυθμιστικές αρχές για να εξασφαλιστεί πράγματι ο ελεύθερος ανταγωνισμός. Αντίθετα δεν υπήρξε κάποια μεγάλη προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της παιδείας και της υγείας, δεν εφάρμοζε δα και τις θεωρίες του Ρόθμπαρντ. Οπότε η συζήτηση για την αμερικανική παιδεία και υγεία (το σύστημα των οποίων δομήθηκε εξαρχής να είναι φιλελεύθερο λόγω των συνθηκών δημιουργίας του αμερικανικού έθνους- κάτι που δεν ανέφερε κανείς) δεν είναι πολιτικό κεφάλαιο της Θάτσερ, ούτε καν του Ρήγκαν.

Δηλαδή το κρατικό-ιδιωτικό δεν δουλεύει μονόπλευρα αλλά εξαρτάται από τις συνθήκες στις οποίες εφαρμόζεται. Άλλο η Ελλάδα με τον στρεβλό κρατικό μηχανισμό και τον κρατικοδίαιτο ιδιωτικό τομέα κι άλλο η Σουηδία. Γενικά σε χώρες οπως η δικιά μας είναι πιο πιθανό να πιάσει μια ριζική αλλαγή όπως αυτή που έφερε η Θάτσερ γιατί θα αλλάξει εντελώς τη νοοτροπία και τον τρόπο σκέψης. Μακάρι το θέμα να ήταν οι εφοπλιστές και οι καναλάρχες αλλά είναι πολύ πολύ πιο βαθύ. Για να φανταστείς κάποια από αυτά που λες εσύ ακόμα κι αν θεωρείς πως είσαι αριστερός, για να τα υλοποιήσεις θα σε φέρουν κόντρα στους Έλληνες αριστερούς και κρατιστές συριζοκουκουενουδουπασόκους που κάνουν κουμάντο στον κρατικό μηχανισμό.
 

klean

Διάσημο μέλος

Ο Κλεάνθης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια . Έχει γράψει 3,462 μηνύματα.
Μακάρι @harry akritas, αυτά τα αποστήματα μέσα στο κράτος που λες είναι από τα πλέον κρίσιμα που πρέπει να ξεριζωθούν. Αν και η προσωπική μου εμπειρία δείχνει πως δεν είναι οι αριστεροί που βολεύονται στο δημόσιο αλλά οι άριστοι παρστρεχάμενοι της εξουσίας τόσα χρόνια τώρα. Υπάρχουν και αριστεροί βέβαια. Χαίρομαι πάντως που κάποιος αντιλήφθηκε πως αυτά που λέω πάνε κόντρα στο ισχύον συντεχνιακό status quo του κράτους.

Και γενικά σε ό,τι λέω μη σκέφτεστε "όλα στο κράτος". Έχω πολλές φορές ταχθεί υπέρ της αποκρατικοποίησης του τζόγου πχ, για να μη μιλήσω για την εκκλησία που κάποιοι δήθεν αντιρατσιστές αντιδρούν στον διαχωρισμό.
 
Τελευταία επεξεργασία:

harry akritas

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο harry akritas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,881 μηνύματα.
Αν και η προσωπική μου εμπειρία δείχνει πως δεν είναι οι αριστεροί που βολεύονται στο δημόσιο αλλά οι άριστοι παρστρεχάμενοι της εξουσίας τόσα χρόνια τώρα.
Δεν διαφέρουν και πολύ.
Χαίρομαι πάντως που κάποιος αντιλήφθηκε πως αυτά που λέω πάνε κόντρα στο ισχύον συντεχνιακό status quo του κράτους.
Διαφωνούμε αρκετά στον τρόπο αντιμετώπισης και στα σημεία που δίνουμε βαρύτητα though. Αλλά δεν θέλω να επεκταθώ, γιατί εγώ διαμαρτυρήθηκα που το θέμα για τη Θάτσερ της καρδιάς μας βγήκε off topic οπότε ας μην κάνω τα ίδια.

 

Dreamweaver

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Dreamweaver αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,353 μηνύματα.
@Dreamweaver πέταξα ποτέ τον όρο ελεύθερη αγορά σε άσχετο context? Δεσμεύομαι να χρησιμοποιώ το δικό σου ορισμό, δεν αλλάζει κάτι. Για τη δημοκρατία το εξήγησα νομίζω. Τώρα όσον αφορά την πηγή των προβλημάτων που λες εγώ έδωσα τη δικιά μου εξήγηση, και το ανέλυσα πολύ στο προηγούμενο μήνυμα. Αλλά όταν απαντάς με το πατίνι της γιαγιάς σου ε τι να κάνω; Για το αν υπάρχουν πολλές προϋποθέσεις ναι προφανώς θα υπάρχουν, δεν είναι εύκολα όλα αυτά να γίνουν. Αν ήταν θα είχαν γίνει ήδη.
Το μονο που κοιτας για να μιλησεις για ελευθερη αγορα ειναι αν εχει ιδιωτικη ταμπελιτσα και αγνοεις τελειως ποση παρεμβαση και ρυθμιση υπαρχει μεσω του κρατισμου αμεσα ή εμμεσα.
Μου αρεσει κιολας που επιμενεις στην μαγικη λυση του "καπιταλιστικου πελατειακου κρατους"™
 

klean

Διάσημο μέλος

Ο Κλεάνθης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια . Έχει γράψει 3,462 μηνύματα.
Δε την αγνοώ, προφανώς δε ζούμε σε ελεύθερη αγορά με απουσία κράτους.
 

Dreamweaver

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Dreamweaver αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,353 μηνύματα.

klean

Διάσημο μέλος

Ο Κλεάνθης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια . Έχει γράψει 3,462 μηνύματα.
Σωπάτε μωρέ που σας κοροϊδεύουμε συνέχεια, δεν έχουμε άλλη δουλειά νομίζεις. Αν θες να πεις κάτι πες το.
 

Dreamweaver

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Dreamweaver αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,353 μηνύματα.
Σωπάτε μωρέ που σας κοροϊδεύουμε συνέχεια, δεν έχουμε άλλη δουλειά νομίζεις. Αν θες να πεις κάτι πες το.
Σου ειπα, αμφιβαλλω ποσο το κανεις. Θες να μου δωσεις ενα παραδειγμα που το κανεις? Και οχι μονο για να γκρινιαξουμε για τις κρατικοδιαιτες σχεσεις (οχι οτι δεν ειναι), αλλα και το οτι μπορει η αγορα να μην δουλευει ακριβως λογω παρεμβασεων.
 

klean

Διάσημο μέλος

Ο Κλεάνθης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια . Έχει γράψει 3,462 μηνύματα.
Όλη η συζήτηση εδώ έγινε στην αντιπαραβολή αυτού που λέω εγώ και του σημερινού συστήματος που ονόμασα (όχι εγώ, εκατομμύρια άνθρωποι) καπιταλιστικό κράτος. Την ελεύθερη αγορά τώρα την έβαλες στη συζήτηση, δεν έχω όρεξη να το μακρύνω άλλο, αλλά να πω απλά πως δε με νοιάζει αν δουλεύει ή δε δουλεύει λόγω παρεμβάσεων. Υπάρχουν κάποιες θεμελιώδεις αρχές που θεωρώ έωλες.

Η διαφορά μας είναι ότι εσύ θεωρείς ότι υπερασπίζομαι τον κρατισμό και μου λες ότι δε δουλεύει ενώ εγώ δε θεωρώ ότι υπερασπίζεσαι ούτε το σημερινό κράτος ούτε κάτι άλλο. Βασικές αρχές με βρίσκουν απλά αντίθετο.
 
Top