Guest 209912
Επισκέπτης
Τα φορολογικα εσοδα απο εμενα κι εσενα δεν βγαινουν? Αρα ποιος πληρωνει ποιον? Επειδη δεν του τα σκας στο χερι δεν σημαινει οτι δεν τον πληρωνεις εσυ
Δεν κατάλαβες τι λέω. Ναι από εμένα κι από εσένα βγαίνουν οι φόροι αλλά δεν βάζουμε εμείς την υπογραφή για το που θα πάνε τα λεφτά. Αυτό το κάνει κάποιος δημόσιος υπάλληλος γραφειοκράτης στο υπουργείο παιδείας, ο οποίος παίρνει 1 δις κάθε χρόνο και λέει τα μισά θα πάνε εδώ και τα άλλα μισά θα πάνε εκεί. Το δις που διαχειρίζεται όμως δεν είναι δικό του, άντε να είναι 10$ αυτά που έβαλε αυτός, και συνεπώς δεν σκάει κιόλας αν αυτό το δις πιάσει τόπο. Αυτός τον μισθό του θα τον πάρει, ούτε κέρδος έχει να περιμένει από αυτό το δις, ούτε ζημία, άρα είναι αδιάφορος ως προς την αποτελεσματικότητα επένδυσής του.
Από την άλλη αν το έβαζε από την τσέπη του το δις αυτό και περίμενε 10% κέρδος θα κοιτούσε 1000 φορές που θα πάει και σε ποιον, καθώς και αν αυτός που θα πληρώσει θα του εξασφαλίσει κέρδος.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
αυγή όντος
Διάσημο μέλος
Δεν κατάλαβες τι λέω. Ναι από εμένα κι από εσένα βγαίνουν οι φόροι αλλά δεν βάζουμε εμείς την υπογραφή για το που θα πάνε τα λεφτά. Αυτό το κάνει κάποιος δημόσιος υπάλληλος γραφειοκράτης στο υπουργείο παιδείας, ο οποίος παίρνει 1 δις κάθε χρόνο και λέει τα μισά θα πάνε εδώ και τα άλλα μισά θα πάνε εκεί. Το δις που διαχειρίζεται όμως δεν είναι δικό του, άντε να είναι 10$ αυτά που έβαλε αυτός, και συνεπώς δεν σκάει κιόλας αν αυτό το δις πιάσει τόπο. Αυτός τον μισθό του θα τον πάρει, ούτε κέρδος έχει να περιμένει από αυτό το δις, ούτε ζημία, άρα είναι αδιάφορος ως προς την αποτελεσματικότητα επένδυσής του.
Από την άλλη αν το έβαζε από την τσέπη του το δις αυτό και περίμενε 10% κέρδος θα κοιτούσε 1000 φορές που θα πάει και σε ποιον, καθώς και αν αυτός που θα πληρώσει θα του εξασφαλίσει κέρδος.
Από τα πιό απλά και πιό σημαντικά μαθήματα που εξηγούνται και αναλύονται στο βιβλίο του Χαζλιτ, "Οικονομικά σε ένα μαθημα".
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 209912
Επισκέπτης
Από τα πιό απλά και πιό σημαντικά μαθήματα που εξηγούνται και αναλύονται στο βιβλίο του Χαζλιτ, "Οικονομικά σε ένα μαθημα".
Ίσως το διαβάσω κάποια στιγμή.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Stickerbush
Πολύ δραστήριο μέλος
Οι φροντιστές υπάρχουν επειδή δεν δουλεύουν οι δημόσιοι όχι το αντίθετο. Το σχολείο είναι υποβαθμισμένο για πάρα πολλούς λόγους, αρκετοί από τους οποίους είναι εγγενείς στην δημόσια φύση του και δεν πρόκειται να αλλάξουν. Οι καθηγητές δεν έχουν ούτε κίνητρα, ούτε αντικίνητρα για να κάνουν σωστά τη δουλειά τους και επαφιώμαστε στην καλή τους διάθεση, όπως επίσης και οι ανώτεροι τους δεν έχουν κανένα κίνητρο να εποπτέυσουν σωστά. Όταν δεν πληρώνεις τον υπάλληλο από την τσέπη σου αλλά απλά του δίνεις χρήμα που δεν σου ανήκει (aka φορολογικά έσοδα) δεν σε νοιάζει ούτε αν τον υπερπληρώνεις, ούτε αν τον υποπληρώνεις, ούτε αν δουλεύει, καθώς κι εσύ ένας δημόσιος υπάλληλος είσαι και χρήματα αλλουνού διαχειρίζεται χωρίς καμία επίπτωση και συνεπώς υπευθυνότητα. Αυτό είναι το πρόβλημα του δημοσίου τομέα γενικότερα.
Οι φροντιστές είναι απλά η λύση που προσφέρεται από την αγορά για να λυθεί αυτό το χρόνιο και υπάρχον πρόβλημα, δεν αποτελούν αυτοί την πηγή του προβλήματως και τσατίζομαι όταν τους αποκαλούν παραπαιδεία.
και τότε γιατί σε άλλες χώρες με δημόσια παιδεία δεν παρατηρείται το φαινόμενο αυτό, σε αυτήν την έκταση;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 209912
Επισκέπτης
και τότε γιατί σε άλλες χώρες με δημόσια παιδεία δεν παρατηρείται το φαινόμενο αυτό, σε αυτήν την έκταση;
Παντού παρατηρείται αυτό το φαινόμενο. Σε κάποιες χώρες απλά η οικονομική οργάνωση της κοινωνίας είναι καλύτερη με αποτέλεσμα η αποτυχία του δημόσιου σχολείου να μην έχει και τόσο μεγάλη σημασία. Όταν έχεις μια οικονομία που τρέχει με 1000 όπως π.χ η Γερμανία και η Αμερική ακόμη και τελείως άχρηστος να βγεις από το σχολείο μπορείς να βρεις μια βασική δουλειά, να μάθεις πέντε πράγματα πρακτικά και από εκεί να συνεχίσεις. Το πρόβλημα το βλέπουμε εδώ σε τέτοιο βαθμό λόγω οικονομίας κυρίως. Επί ΠΑΣΟΚ που έρεε το δανεικό χρήμα άφθονο δεν είχαμε ούτε εμείς τέτοιο πρόβλημα. Δεν μας ένοιαζε αν ο καθηγητής έκανε καλά την δουλειά του γιατί και σκράπας να έβγαινες θα πήγαινες στο μαγαζί του μπαμπά σου να μάθεις να επισκευάζεις αμάξια και θα είχες μια καλή σχετικά ζωή. Μόλις η κάνουλα έκλεισε όμως αλλάξανε τα πράγματα και όλες οι παθογένειες που τόσα χρόνια δεν μας νοιάζανε άρχισαν να φαντάζουν γίγαντες.
Και το δημόσιο σχολείο είναι μόνο μία από αυτές τις παθογένειες. Η ιδιωτικοποίηση του θα ήταν μια καλή αρχή αλλά από μόνη της δεν θα άλλαζε και πολλά, ιδιαίτερα βραχυπρόθεσμα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
christosgiannar
Νεοφερμένος
Από τα πιό απλά και πιό σημαντικά μαθήματα που εξηγούνται και αναλύονται στο βιβλίο του Χαζλιτ, "Οικονομικά σε ένα μαθημα".
Εννοείς νεοφιλελεύθερα μαθήματα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
xristaras9
Διάσημο μέλος
Από τα πιό απλά και πιό σημαντικά μαθήματα που εξηγούνται και αναλύονται στο βιβλίο του Χαζλιτ, "Οικονομικά σε ένα μαθημα".
Ντάξει ρε μην σε τρελαίνει το βιβλίο δεν ήταν κάνας νομπελίστας οικονομολόγος ενας δημοσιογράφος της new york times ήταν και τα περιέγραφε τα πράγματα όπως τα βίωσε ο ίδιος μέσα απο το οικονομικό ρεπορτάζ
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vassilis498
Διακεκριμένο μέλος
Εγώ πάντως θέλω να σας πω το εξής. Οι νέοι, ειδικά, άνθρωποι είναι κατά κύριο λόγο ηλίθιοι. Σε μια κοινωνία, τα ποσοστά των ανθρώπων όσων αφορά την συμπεριφορά τους, είναι πάνω-κάτω τα ίδια. Θα εξηγήσω τι εννοώ. Αν μπεις σε μια τάξη δημοτικού-γυμνασίου-λυκείου και αφιερώσεις λίγο χρόνο παρατηρώντας τους μαθητές στην διάρκεια της μέρας, θα παρατηρήσεις ότι κάθε τάξη έχει μερικούς ήσυχους μαθητές, έχει φωνακλάδες μαθητές, έχει καλούς μαθητές, κακούς μαθητές, έξυπνους, χαζούς κτλ.
Αυτά τα ποσοστά παραμένουν πάνω-κάτω τα ίδια. Οι ήσυχοι και οι έξυπνοι μαθητές είναι συνήθως αυτοί που πετυχαίνουν στη ζωή τους. Οι φωνακλάδες είναι αυτοί που στο γυμνάσιο φωνάζουν συνθήματα ποδοσφαίρου, ενώ στο πανεπιστήμιο φωνάζουν συνθήματα παρατάξεων. Τα ποσοστά είναι τα ίδια.
Οταν ήμουν στο γυμνάσιο, έλαβα μέρος σε μια κατάληψη. Ηταν σε συνεργασία με το λύκειο. Την οργάνωσαν οι "φωνακλάδες" που έλεγα νωρίτερα. Οι έξυπνοι και οι ήσυχοι μαθητές ήταν αυτοί που ήθελαν να κάνουν μάθημα και ήταν ενεργά κατά της κατάληψης. Η υπόλοιπη μεγάλη πλειοψηφία, οι ηλίθιοι και τα πρόβατα, 'ημασταν εμείς που λέγαμε "πωπω μαλάκα κατάληψη, γαμάτα!".
Τα ποσοστά δεν αλλάζουν, μην το ξεχνάτε. Η πλειοψηφία των μαθητών που κάνουν κατάληψη είναι πάντα τα πρόβατα και οι ηλίθιοι. Εξαίρεση αποτελούν συγκεκριμένες περιπτώσεις όπως η Χούντα, όπου οι μαθητές είχαν σοβαρό λόγο να κάνουν κατάληψη και να παραβούν την νομοθεσία.
Αντί να μου λες γιατί οι καταλήψεις είναι κακές ή παράνομες ( λες κι εγώ είπα το αντίθετο λολ; ) θες να μου πεις γιατί δεν τις θεωρείς ως κάτι το ανησυχητικό όπως είπες; Γιατί εφόσον μιλάμε για μια παράνομη πράξη που γίνετια σε μαζική κλίμακα επί πολλά χρόνια εμένα μου μοιάζει για κάτι αρκετά ανησυχητικό.1.πολλοί μαθητές δεν θέλουν τις καταλήψεις. από την στιγμή που υπάρχει έστω και ένας φοιτητής σε δημόσιο ίδρυμα που θέλει να κάνει μάθημα, πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος και να μην γίνει κατάληψη. Οι δημόσιοι χώροι δεν αλλάζουν χρώμα ανάλογα με την πλειοψηφία. οι δημόσιοι χώροι είναι άχρωμοι.
2. γιατί άραγε η ελλάδα είναι η μέκκα των καταληψίων; στο ελλαδιστάν είμαστε τόσο μπροστά στο θέμα τον καταλήψεων που έχουμε καθιερώσει και συγκεκριμένες ημερομηνίες για τις καταλήψεις, λες και είναι ετήσια γιορτή. επομένως, αντί να ρωτάμε "γιατί κάνουν οι φοιτητές κατάληψη; μήπως καταπιέζονται;", θα έπρεπε να ρωτάμε "γιατί κάνουν μόνο οι έλληνες φοιτητές τόσες καταλήψεις;"
3. δεν καταλαβαίνω τι εννοείς "ελευθερία κινήσεων". το δημόσιο εκπαιδευτικό ίδρυμα δεν είναι κολεκτίβα ούτε χώρος αριστερών πειραματισμών. δεν προσπαθούμε να εφαρμόσουμε τον κομουνισμό και την αναρχία ή την άμεση δημοκρατία της αρχαίας αθήνας. το δημόσιο ε.ι. είναι ένας χώρος με δική του διακυβερνηση από δ.υ. Επομένως, τι ελευθερία κινήσεων να έχει ο φοιτητής, δεν το καταλαβαίνω. Ή τέλος πάντων, πόσο παραπάνω ελευθερία κινήσεων να έχουν οι φοιτητές; έχουν δικαίωμα ψήφου, δικαίωμα σε όσα ΔΣ γουστάρουν, σε όσες προτάσσεις θέλουν. Πάλι όμως, ως δια μαγείας, το ελληνικό πανεπιστήμιο υπολειτουργεί. Άρα φταίνε οι λιγοστές ελευθερίες; Στο εξωτερικό που οι αντίστοιχες ελευθερίες είναι ανύπαρκτες, γιατί τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα; τροφή για σκέψη.
Ανέφερα μερικές σελίδες πίσω πώς προέκυψε όλη αυτή η φούσκα που κάποιοι γουστάρουν να την ονομάζουν ιδεολογική ηγεμονίας της αριστεράς και γιατί ο κόσμος καταφεύγει τόσο εύκολα σε έσχατα μέσα διαμαρτυρίας. Δεν είναι ούτε μαγεία ούτε φτσίνε οι υποανάπτυκτοι ηλίθιοι Έλληνες.
Όσον αφορά τα σχολεία κολλεκτίβες κομμουνισμό μπορεί να μην έχουμε αλλά θα μπορούσαμε να υιοθετήσουμε κάποια σωστά και ριζοσπαστικά στοιχεία της αναρχικής οργάνωσης και να εξελίξουμε και τον τρόπο διδασκαλίας και την ίδια τη λειτουργία των σχολείων ώστε οι μαθητές να έχουν περισσότερο λόγο πάνω στις δραστηριότητές τους και να μη νιώθουν πως εκτελούν καταναγκαστικό έργο. Αυτά βέβαια αφορούν ανεπτυγμένες κοινωνιες από ανθρώπους που αντιμετωπίζουν το διπλανό τους ως ισότιμο κι όχι κάποιον που θεωρεί πως ζει για να διατάσσει και να διατάσσεται.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
xristaras9
Διάσημο μέλος
Όσον αφορά τα σχολεία κολλεκτίβες κομμουνισμό μπορεί να μην έχουμε αλλά θα μπορούσαμε να υιοθετήσουμε κάποια σωστά και ριζοσπαστικά στοιχεία της αναρχικής οργάνωσης και να εξελίξουμε και τον τρόπο διδασκαλίας και την ίδια τη λειτουργία των σχολείων ώστε οι μαθητές να έχουν περισσότερο λόγο πάνω στις δραστηριότητές τους και να μη νιώθουν πως εκτελούν καταναγκαστικό έργο. Αυτά βέβαια αφορούν ανεπτυγμένες κοινωνιες από ανθρώπους που αντιμετωπίζουν το διπλανό τους ως ισότιμο κι όχι κάποιον που θεωρεί πως ζει για να διατάσσει και να διατάσσεται.
Πριν μερικές εβδομάδες στο θέμα φορολόγησης και ταρίφας στις ΗΠΑ έγινες πιο φιλελεύθερος απο φιλελεύθερους τώρα ξαφνικά πάλι αναρχοκομμουνιστής.Εχεις κάποιον διακόπτη?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vassilis498
Διακεκριμένο μέλος
Πριν μερικές εβδομάδες στο θέμα φορολόγησης και ταρίφας στις ΗΠΑ έγινες πιο φιλελεύθερος απο φιλελεύθερους τώρα ξαφνικά πάλι αναρχοκομμουνιστής.Εχεις κάποιον διακόπτη?
το δικηγόρο του διαβόλου έκανα τότε θεώρησα πως ήταν προφανές
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
xristaras9
Διάσημο μέλος
το δικηγόρο του διαβόλου έκανα τότε θεώρησα πως ήταν προφανές
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 209912
Επισκέπτης
Πριν μερικές εβδομάδες στο θέμα φορολόγησης και ταρίφας στις ΗΠΑ έγινες πιο φιλελεύθερος απο φιλελεύθερους τώρα ξαφνικά πάλι αναρχοκομμουνιστής.Εχεις κάποιον διακόπτη?
Το παιδί απλά διαφωνεί για να διαφωνεί δεν το έχεις καταλάβει ακόμα? Βασίλη, όταν υποστηρίζεις άποψη που δεν ενστερνίζεσαι απλά για να διαφωνήσεις είναι καθαρό σημάδι πως έχεις πολύ ελεύθερο χρόνο στα χέρια σου.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
christosgiannar
Νεοφερμένος
Αντιφατικό, εν μέρει, ή και ολοκληρωτικά.
Το να υπερασπίζεσαι τη δημόσια περιουσία, το πρωί, και το βράδυ να προσπαθείς να την καταλύσεις μέσω εφαρμογής εκμισθώσεων και ιδιωτικοποιήσεων, αν δεν είναι υποκριτικό, τότε τι είναι;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vassilis498
Διακεκριμένο μέλος
Το παιδί απλά διαφωνεί για να διαφωνεί δεν το έχεις καταλάβει ακόμα? Βασίλη, όταν υποστηρίζεις άποψη που δεν ενστερνίζεσαι απλά για να διαφωνήσεις είναι καθαρό σημάδι πως έχεις πολύ ελεύθερο χρόνο στα χέρια σου.
όταν διαφωνείς πιστεύοντας πως πρόκειται να αλλάξεις μυαλά μέσα από ένα forum αυτό τι σημάδι είναι;
btw δεν είναι ακριβώς έτσι αλλά δε νιώθω την ανάγκη να αιτιολογήσω τη στάση μου σε κανέναν ο καθένας ό,τι καταλαβαίνει
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 209912
Επισκέπτης
όταν διαφωνείς πιστεύοντας πως πρόκειται να αλλάξεις μυαλά μέσα από ένα forum αυτό τι σημάδι είναι;
Δεν πιστεύω ότι μπορώ να αλλάξω μυαλά ανθρώπων μέσα από ένα forum, το γνωρίζω με βεβαιότητα, διότι κι εγώ μέσα από παρόμοιες συζητήσεις πήρα να εναύσματα να ασχοληθώ με κάποια πράγματα και να αλλάξω μυαλά. Απλά εσύ νομίζεις ότι προσπαθώ να αλλάξω τα δικά σου μυαλά, πράγμα που δεν ισχύει. Ο σκοπός του debate είναι να επηρεάσεις το κοινό, όχι τον αντίπαλο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vassilis498
Διακεκριμένο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 186240
Επισκέπτης
Έχει φάση και για τον spectator που λέει και ο hack3r αλλά και αποκομίζεις ενδιαφέροντα πράγματα από τη συζήτηση.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
αυγή όντος
Διάσημο μέλος
Όσον αφορά τα σχολεία κολλεκτίβες κομμουνισμό μπορεί να μην έχουμε αλλά θα μπορούσαμε να υιοθετήσουμε κάποια σωστά και ριζοσπαστικά στοιχεία της αναρχικής οργάνωσης και να εξελίξουμε και τον τρόπο διδασκαλίας και την ίδια τη λειτουργία των σχολείων ώστε οι μαθητές να έχουν περισσότερο λόγο πάνω στις δραστηριότητές τους και να μη νιώθουν πως εκτελούν καταναγκαστικό έργο. Αυτά βέβαια αφορούν ανεπτυγμένες κοινωνιες από ανθρώπους που αντιμετωπίζουν το διπλανό τους ως ισότιμο κι όχι κάποιον που θεωρεί πως ζει για να διατάσσει και να διατάσσεται.
όλες οι ανεπτυγμένες κοινωνίες δεν έχουν καμμία σχέση με την αριστερά και τον αναρχικό κομουνισμό που περιγράφεις, και όμως εσύ επιμένεις πως "αφορούν ανεπτυγμένες κοινωνιες"
Αντί να μου λες γιατί οι καταλήψεις είναι κακές ή παράνομες ( λες κι εγώ είπα το αντίθετο λολ; ) θες να μου πεις γιατί δεν τις θεωρείς ως κάτι το ανησυχητικό όπως είπες; Γιατί εφόσον μιλάμε για μια παράνομη πράξη που γίνετια σε μαζική κλίμακα επί πολλά χρόνια εμένα μου μοιάζει για κάτι αρκετά ανησυχητικό.
Ανέφερα μερικές σελίδες πίσω πώς προέκυψε όλη αυτή η φούσκα που κάποιοι γουστάρουν να την ονομάζουν ιδεολογική ηγεμονίας της αριστεράς και γιατί ο κόσμος καταφεύγει τόσο εύκολα σε έσχατα μέσα διαμαρτυρίας. Δεν είναι ούτε μαγεία ούτε φτσίνε οι υποανάπτυκτοι ηλίθιοι Έλληνες.
Σου εξήγησα που είναι το πρόβλημα με "τις πάρα πολλές και ανυσηχητικές καταλήψεις". Μακάρι να μπορούσα να σε βάλω στο μυαλό μου για να ζήσεις και εσύ τον τρόμο του όχλου όταν πήγαινα λύκειο και μια κλίκα μαθητών οργάνωσε κατάληψη σε βάρος των υπολοιπων. Οι τυπάδες ήταν τόσο μπροστά που μας την είπαν επειδή λέει αν είχαμε θέμα με την κατάληψη τότε θα είμασταν πιό μαχητικοί και θα την σταματούσαμε.
Δεν είπα ότι οι έλληνες είναι ηλίθιοι ή υποανάπτικτοι, εκτός και αν εννοείς υποανάπτυκτοι ιδεολογικά, τότε το δέχομαι. Αν θες να μάθεις την αιτία που η χώρα είναι έτσι όπως είναι, και που είμαστε τόσο πίσω σε σχέση με την δύση, διάβασε μερικές σελίδες ποιό πίσω στο παρών θρεντ.
Ντάξει ρε μην σε τρελαίνει το βιβλίο δεν ήταν κάνας νομπελίστας οικονομολόγος ενας δημοσιογράφος της new york times ήταν και τα περιέγραφε τα πράγματα όπως τα βίωσε ο ίδιος μέσα απο το οικονομικό ρεπορτάζ
το ξέρω φίλε μου, ωστόσο αν διαβάσεις την βιογραφία του χαζλιτ θα δεις ότι ο τύπος ήταν διάνοια. εντελώς αυτοδίδακτος και διαρκώς απασχολούμενος. δεν άφηνε στιγμή ανεγκμετάλλευτη. όλο έγραφε βιβλία και άρθρα. δούλεψε σε μερικές από τις μεγαλύτερες εφημερίδες και έγραψε πράγματα επικίνδυνα την εποχή που ήθελε θράσσος για να τα γράψεις
Εννοείς νεοφιλελεύθερα μαθήματα.
όχι, εννοώ οικονομικά μαθήματα ο χαζλιτ δεν είναι κρυφό ότι υποστήριζε τον φιλελευθερισμό, όπως άλλωστε πάρα πολλοί διανοούμενοι της εποχής του. Ωστόσο, ο τρόπος που γράφει είναι αψεγάδιαστος και καθαρισμένος από πολιτικά ρεύματα. Κάνει επίκληση μονάχα στη λογική χρησιμοποιώντας παραδείγματα, και είναι ζήτημα αν αναφέρει μία φορά την λέξει "καπιταλισμός". Σου προτείνω να το διαβάσεις. Ήδη το έκρινες πριν το διαβάσεις, οπότε δεν χάνεις τίποτα
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
christosgiannar
Νεοφερμένος
όχι, εννοώ οικονομικά μαθήματα ο χαζλιτ δεν είναι κρυφό ότι υποστήριζε τον φιλελευθερισμό, όπως άλλωστε πάρα πολλοί διανοούμενοι της εποχής του. Ωστόσο, ο τρόπος που γράφει είναι αψεγάδιαστος και καθαρισμένος από πολιτικά ρεύματα. Κάνει επίκληση μονάχα στη λογική χρησιμοποιώντας παραδείγματα, και είναι ζήτημα αν αναφέρει μία φορά την λέξει "καπιταλισμός". Σου προτείνω να το διαβάσεις. Ήδη το έκρινες πριν το διαβάσεις, οπότε δεν χάνεις τίποτα
Μπήκα στο forum, για άλλον σκοπό.
Αλλά επειδή ο ερευνητικός μου τομέας είναι ο Νεοφιλελευθερισμός, θα σου απαντήσω.
Ο neoliberilsm, πριν το 1980 ήταν μια περιθωριακή αντίληψη των οικονομικών,
καθώς
στον ακαδημαικό χώρο όχι μόνο δεν διδάσκονταν οι θεωρίες καθώς και τα μοντέλα του
αλλά μοναδικός ενστερνιστής του ήταν ο καημένος Χαγιεκ.
Από εκεί και πέρα, για πλειάδα λόγων, οι οποίοι και είναι αδύνατο να αναλυθούν σε ένα μαθητικό φόρουμ, κατέστη κυρίαρχο οικονομικό παράδειγμα [paradigm και όχι example], δηλαδή η οικονομική ορθοδοξία [status quo]. Το λέω αυτό, διότι παρατηρώ πως χρησιμοποιείς την ιδιότητα του ''διανοούμενου'' εργαλειακά, προσδοκώντας μάλλον να προσδώσεις κύρος στη νεοφ. οικ. αντίληψη.
Δεν υπάρχουν ''οικονομικά μαθήματα''. Τα οικονομικά, αναλόγως την επιστημολογική τους βάση, διακρίνονται σε νεο-κλασικά και κλασικά. Άρα, κατηγοριοποίησε αναλόγως. Και τοποθετήσου, επιστημολογικώς, αναλόγως.
Επίσης, στην οικονομική επιστήμη, αλλά και ευρύτερα στις κοινωνικές επιστήμες δεν υπάρχει such a thing as ''αξιολογική ουδετερότητα'', καθώς ο ερευνητής είναι επιστημολογικά, μεθοδολογικά, κοινωνικά και λογικά αδύνατο να τοποθετηθεί εκτός του πλαισίου του γεγονότος που μελετάει. Δεν εντοπίζεται θετικιστικό μοντέλο ερμηνείας, άρα οι χαρακτηρισμοί σου για τον ίδιο, σε σοβαρή ακαδημαική κουβέντα, θα ήταν τουλάχιστον παρορμητικοί και γελοίοι.
Επιπλέον, define logic. Τροφή για σκέψη. Και ο νεοφιλελευθερισμός, ως ''Ορθολογισμός'' ή '' Ορθολογικά οικονομικά'' εκφέρεται. Αλλά μόνο αυτό δεν είναι.
Τέλος, δεν έχω ανάγκη δευτεροκλασάτους παπαγάλους της νεοφιλελε. παραοικονομίας, προκειμένου να εξάγω κάποια ερμηνεία. Άμα θες βιβλιογραφία για να μελετήσεις τόσο το νεοφιλελευθερισμό, όσο και τον καπιταλισμό (είναι δύο διακριτά οικονομικά μοντέλα) μπορώ να σου δώσω αρκετά σοβαρή βιβλιογραφία.
Αυτά. Στο κενό χρόνου που βρήκα. Και λόγω θερινής βαρεμάρας.
Καλή συνέχεια με οτι και αν κάνεις.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
harry akritas
Διάσημο μέλος
Αν θες να μάθεις γιατί κάνουν οι μαθητές καταλήψεις, αφού θέλεις να ανησυχήσεις, διάβασε τα αιτήματά τους. Χαζά και βλακώδη ως επί το πλείστον. Η πραγματική αιτία είναι ότι θέλουν να χάσουν μάθημα. Το γιατί το σχολείο δεν τους δίνει διάθεση για μάθηση πρέπει να αναρωτιέσαι. Είναι οι καθηγητές; Τα μέσα διδασκαλίας; Οι εγκαταστάσεις; Προφανώς όλα αυτά.Αντί να μου λες γιατί οι καταλήψεις είναι κακές ή παράνομες ( λες κι εγώ είπα το αντίθετο λολ; ) θες να μου πεις γιατί δεν τις θεωρείς ως κάτι το ανησυχητικό όπως είπες; Γιατί εφόσον μιλάμε για μια παράνομη πράξη που γίνετια σε μαζική κλίμακα επί πολλά χρόνια εμένα μου μοιάζει για κάτι αρκετά ανησυχητικό.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
- Status
- Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 57 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.