Mπορεί να υπάρχουν πολλά προβλήματα με την παρούσα Κυβέρνηση όμως σε πολλά θέματα προωθείται μια σειρά αλλαγών. Ξεκινάω με τον ΔΟΑΤΑΠ που έχω προσωπική εμπειρία και η διαφορά είναι τεράστια με το προηγούμενο «κράτος» του παρελθόντος. Υπάρχουν αστοχίες αλλά καλό θα ήταν να μην γενικεύουμε. Για όποιον έχει μια ιδέα από διοικητικό δίκαιο και οργάνωση διοίκησης, το Ελληνικό κράτος είναι το πιο σύγχρονο κράτος στον κόσμο από το 2001 και μετά. Πριν, απλά δεν υπήρχε κράτος με όρους νομικής τάξης. Υπήρχε μια συναισθηματική οντότητα που ο μέσος Έλληνας θεωρεί ότι είναι απόγονος του Σωκράτη ενώ δεν υπάρχει ούτε το σπίτι του Σωκράτη! Δεδομένου και της χρεωκοπίας, η επανίδρυση του Ελληνικού κράτους έγινε το 2019. Πόσα κράτη γνωρίζετε σε όλο τον κόσμο με τόσο μικρή διάρκεια ζωής να έχουν μια κανονικότητα; Θέλετε να γίνουμε Ελβετία ή Ολλανδία ενώ μιλάμε για τελείως διαφορετικούς κόσμους και με διαφορετική ιστορική πορεία.
Για το θέμα των ιδιωτικών Πανεπιστημίων νομίζω ότι το πρόβλημα είναι η λάθος επικοινωνιακή τοποθέτηση και η κοινωνική δυσπιστία επειδή μεγάλο μέρος της Ελληνικής κοινωνίας ιδεοληπτικά προτιμά έναν προβληματικό τύπο δημόσιας εκπαίδευσης προπληρωμένης μέσω φορολογίας ενώ την ίδια στιγμή στηρίζει μέσω φοιτητικού συναλλάγματος άλλες οικονομίες γιατί το παιδί πρέπει να έχει Bachelor και από την Αγγλία. Γενικά όπου μπαίνει ο ιδιωτικός τομέας αναγκαστικά δημιουργείται μια πίεση στην κοινωνία για αλλαγές, επειδή δημιουργείται μια νέα πραγματικότητα. Υπάρχει η εξέλιξη στο παρόν ενώ στην χώρα μας σε πολλούς τομείς προσπαθούμε να κατανοήσουμε το σήμερα με γλώσσα 50 χρόνων πίσω. Η μόνη ένστασή μου είναι ότι δεν υπάρχει η αγορά εργασίας που μπορεί να στηρίξει την αίγλη των ιδιωτικών Πανεπιστημίων οπότε αναγκαστικά, οι απόφοιτοι απλά θα εργάζονται στο εξωτερικό! Βέβαια θα έχουν καλύτερες γνώσεις επειδή τα μαθήματα θα γίνονται με δομημένα προγράμματα, θα υπάρχουν alumni που θα στηρίζουν την δικτύωση κτλ, πράγματα που καλώς ή κακώς το δημόσιο Πανεπιστήμιο δεν παρέχει. Δεν θυμάμαι ποτέ ως προπτυχιακός φοιτητής να έγινε ποτέ μια σοβαρή συζήτηση για την δουλειά μετά τις σπουδές, ή γιατί να επιλέξουμε την τάδε κατεύθυνση. Υπήρχε μια νοοτροπία κακού δημοσίου, με καθηγητές που απλά μας θεωρούσαν ως την κακή τους μοίρα. Δεν μας ήθελαν ως φοιτητές ή δεν ήξεραν ούτε αυτοί τι άλλο θα μπορούσαν να κάνουν. Υπήρχε έλλειψη οράματος, μια μιζέρια γύρω από βαθμούς και καμία επαφή με την πραγματικότητα. Αυτά εννοείται ότι δεν θα υπάρχουν ακόμη και σε ένα Κολέγιο. Όχι για λόγους πελατείας αλλά για λόγους εργασιακής ηθικής που λείπει από το ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο.
Για να προλάβω αντίλογο ή κράξιμο, τα δημόσια Πανεπιστήμια πολλών χωρών της δ.Ευρώπης δεν έχουν καμία σχέση με τα δημόσια Πανεπιστήμια της χώρας μας και ο λόγος δεν είναι οικονομικός. Υπάρχει τελείως άλλη κουλτούρα για την δημόσια διοίκηση και το ιδιωτικό δίκαιο που στη χώρα μας δεν λειτουργούν, ούτε το ένα, ούτε το άλλο. Δεν φτιάχνουν τα χρήματα μόνο ένα ωραίο περιβάλλον. Είναι οι άνθρωποι πως το σέβονται, το βελτιώνουν και γενικά πως η κοινωνία αγκαλιάζει τη δημόσια περιουσία και πως η ίδια η κοινωνία επενδύει στη δημόσια εκπαίδευση μέσω της εργασίας. Στην Ελλάδα επικρατεί μια ανθρωποφαγεία, ένα μίσος στην πρόοδο, αρκετοί ζουν με φαντάσματα και παραμύθια. Ας ξεκινήσουμε να δούμε γιατί κάποιοι 30χρονοι κλωτσάνε γάτες ή πετάνε σκουπίδια τουαλέτας στο πεζοδρόμιο και μετά ας πάμε στη συζήτηση για το δημόσιο Πανεπιστήμιο.