Γυναικοκτονίες, δολοφονίες ή ανθρωποκτονίες;

Πιστεύετε ότι υπάρχει έξαρση μίσους κατά των γυναικών επειδή είναι γυναίκες; (Γυναικοκτονίες)
Πρέπει να ψηφίσετε για να δείτε τα αποτελέσματα.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 80)
  • Ναι

  • Όχι

  • ΔΞ/ΔΑ


Πρέπει να ψηφίσετε για να δείτε τα αποτελέσματα.

Wonderful

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Αγγελική αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ιδιωτικός υπάλληλος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,621 μηνύματα.

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 29,427 μηνύματα.
Αυτα ειναι!

Εξοργιστικά προκλητικός εμφανίστηκε ο 34χρονος που χτύπησε την σύζυγό του με ατμοσίδερο και την περιέλουσε με χλωρίνη, στο Άργος. «Δεν έχω κάνει κάτι, ήταν οι πράξεις της που την τιμώρησαν», ισχυρίστηκε ο 34χρονος, ενώ προσπάθησε να πείσει ότι… αγαπά όλες τις γυναίκες του κόσμου. Η αδελφή της γυναίκας, ωστόσο, επιμένει ότι η 32χρονη είχε πέσει θύμα κακοποίησης από τον δράστη κι άλλες φορές στο παρελθόν.

Ο 34χρονος, ο οποίος έχει συλληφθεί και την Τρίτη (5/3) αναμένεται να απολογηθεί για τον άγριο ξυλοδαρμό της συζύγου του, μίλησε στην εκπομπή LiveNews. «Αγαπώ όλες τις γυναίκες του κόσμου. Δεν ξέρω για ποιον λόγο έγινε. Γυναίκες, ζητώ να στολίζετε τον κόσμο, όχι να τον ασχημαίνετε και σας λατρεύουμε γιατί κι εμείς βγήκαμε από γυναίκα και η γυναίκα βγήκε από γυναίκα», λέει αρχικά.


Σύμφωνα με την καταγγελία της 32χρονης, ο σύζυγός της την χτύπησε με ατμοσίδερο και την περιέλουσε με χλωρίνη.


«Τσακωθήκαμε, ήρθαμε λίγο σεΣυγγνώμη λέω, συγγνώμη, βέβαια λέω συγγνώμη σε όλες τις γυναίκες του κόσμου και στη γυναίκα μου». «Δεν έχω κάνει κάτι, ήταν οι πράξεις της που την τιμωρήσανε», υποστηρίζει ο ίδιος. «Αυτή ισχυρίζεται χίλια δύο πράγματα. Εγώ είπα είναι έτσι αλλά την αγαπώ. Δεν ξέρω τι έχει πει, τι έχει κάνει. Να είναι καλά όπου κι αν είναι και να ακούει αυτό το τραγούδι “άμα δεις τα παιδιά να τους πεις ένα γεια”», προσθέτει ο 34χρονος δράστης.

Παραδέχεται ωστόσο, πως εκείνος την πήγε στο νοσοκομείο Τρίπολης, γιατί ήταν χτυπημένη. «Στο νοσοκομείο γιατί την πήγα; Γιατί ήταν χτυπημένη», αναφέρει.

Σύμφωνα με τον τηλεοπτικό σταθμό, κανείς από τη γειτονιά δεν γνώριζε τι συνέβαινε πίσω από κλειστές πόρτες. Γείτονες μιλούν για ένα ήσυχο και αγαπημένο ζευγάρι που ποτέ δεν είχε δώσει δικαιώματα.


«Είναι απορίας άξιο πως δεν πήγαν στο νοσοκομείο Άργους για να μην τους δει η κοινή γνώμη και μάθουν τι έχει συμβεί», είπε ο Μιχάλης Γιαννακός, πρόεδρος ΠΟΕΔΗΝ.

Οι γιατροί που περιέθαλψαν την 34χρονη εντόπισαν κακώσεις και μώλωπες στο σώμα της ωστόσο, από τις αξονικές και τις εργαστηριακές εξετάσεις που της έγιναν, δεν διαπιστώθηκαν χτυπήματα από σιδερόβεργα ή επίθεση με χλωρίνη. «Διαπίστωσαν ότι έχει μώλωπες σε όλο το σώμα», αλλά δεν διαπίστωσαν ότι έπεσε πάνω της χλωρίνη, όπως η ίδια ισχυρίστηκε, αναφέρει ο πρόεδρος ΠΟΕΔΗΝ.

«Γάλα της έριξα»​

«Εγώ γάλα έριξα. Αυτή λέει χλωρίνη. Έχω δώσει εντολή να κλειστεί το σπίτι με λουκέτα, να μην κάνει παρέμβαση κανένας. Υπάρχει κάποιο αποδεικτικό, επίσημο στοιχείο; Αίματος στο σίδερο;», υποστηρίζει ο 34χρονος.

«Εγώ έφυγα 3 εκείνο το βράδυ, τέσσερις, να πάω να λύσω έναν λογαριασμό τον οποίο δεν έλυσα ποτέ», προσθέτει ο ίδιος.

Ο 34χρονος φέρεται να ήταν χρήστης ναρκωτικών από μικρή ηλικία. Σύμφωνα με πληροφορίες του τηλεοπτικού σταθμο΄θυ, και ο ίδιος μεγάλωσε σε ένα νοσηρό περιβάλλον καθώς η μητέρα του, η οποία πέθανε πριν από επτά χρόνια, έπεφτε συστηματικά θύμα των άγριων ξυλοδαρμών από τον πατέρα του.

«Έχω αναπηρία στο χέρι, έχω πέντε δάχτυλα κομμένα, τα τέσσερα. Έχω μόνο το δεξί. Ένα παιδί ταλαιπωρημένο. Λάτρευα και λατρεύω την οικογένειά μου», υποστηρίζει.

Οι αστυνομικοί τον συνέλαβαν μετά την καταγγελία της συζύγου του. Η 32χρονη με τα παιδιά της φέρεται να έχει φύγει από το σπίτι και να βρίσκεται στο πατρικό της προσπαθώντας να αναρρώσει.

«Την αγαπώ, πάντοτε την αγάπαγα. Ήταν ένα απλό, καλό κορίτσι. Και πάντα όλο κάτι μου έκρυβε. Είναι η γυναίκα μου. Τιμώ το στεφάνι μου, αγαπώ τα παιδιά μου. Γίνανε όλα για την προσβολή των παιδιών μου», ισχυρίζεται ο δράστης.

Ο δικηγόρος του 34χρονου ανέφερε αρχικά πως πρόκειται για «ένα δράμα οικογενειακό αυτή η περίπτωση». Μιλώντας στο mega, ο Ανδρέας Θεοδωρόπουλος εξήγησε ότι «τον υποστηρίζω για τις ελαφρυντικές περιστάσεις που έχει, ότι δεν υπήρχε χτύπημα με σιδερόβεργα, όπως αναφέρεται. Αυτή η κατηγορία που αύριο θα έχει να αντιμετωπίσει είναι ο βιασμός και η βαριά σκοπούμενη σωματική βλάβη, όχι απόπειρα ανθρωποκτονίας. (…) Είναι μια περίπλοκη υπόθεση που πρέπει να έρθουμε σε σεβασμό στα δυο παιδιά αλλά και για το θύμα. Ζητώ συγγνώμη για ό,τι της έχει συμβεί».

«Θα αναλύσει τα πραγματικά περιστατικά και τι “όπλισε το χέρι του” για να κάνει αυτήν την παράνομη ενέργεια. (…) Το εν βρασμώ ψυχικής ορμής μπορούμε να το πούμε. (…) Αυτό που πρέπει να κάνει η δικαιοσύνη να κάνει, θα το κάνει. Μπορώ νομικά να τον υπερασπιστώ, δεν δικαιολογεί κανείς τη βία», πρόσθεσε ο κ. Θεοδωρόπουλος.

«Την χτυπούσε, την έσερνε από τα μαλλιά»​

Στην ίδια εκπομπή μίλησε και η αδελφή της 32χρονης, δίνοντας μία διαφορετική εκδοχή για τα όσα συνέβαιναν πίσω από τις πόρτες του σπιτιού της οικογένειας, σε σχέση με τους ισχυρισμούς του 34χρονου.

«Ήταν βίαιος άνθρωπος. Αληθεύει και η χλωρίνη και την έπλυνε αμέσως γι’ αυτό δεν υπάρχουν αποδεικτικά στην ιατροδικαστική έκθεση, που έκανε ο γιατρός. Πιστεύω να βρούμε τη δικαιοσύνη γιατί είναι κρίμα τόσες γυναίκες που έχουν πεθάνει από τέτοιους ανθρώπους και να θέλουν και μετά να βγαίνουν και αθώοι. Το πώς είδα εγώ την αδελφή μου την ίδια μέρα που βγήκε από το νοσοκομείο… μαυρισμένη από πάνω μέχρι κάτω, το ένα το μάτι της δεν βλέπει. Αν είναι δυνατόν… Αν την σκότωνε θα μου την ξαναέφερνε εμένα πίσω; Την ψυχή της την φτιάχνει;», είπε η αδελφή της γυναίκας.

Μίλησε στη συνέχεια και γι’ άλλη ένα περιστατικό βίας, εξίσου σημαντικό, που είχε συμβεί στο παρελθόν: «Δύο εβδομάδες κλειδωμένη μέσα στο σπίτι την είχε και τη βάραγε στο μπάνιο και τα παιδιά άκουγαν, δεν την άφηνε να βγει έξω, την παρακολουθούσε μην βγει από το σπίτι (…) Η αδελφή μου είναι κυρία, το στεφάνι της το τίμησε… Τα παιδιά ούτε σχολείο δεν είχαν πάει δύο εβδομάδες, μίλησα με τα σχολεία και μου τα επαλήθευσαν. Την χτυπούσε, την έσερνε από τα μαλλιά. Της τα πήρε όλα τα κινητά, τα σταθερά, της τα έσπασε, δεν ήθελε να έχει καμία επαφή με το οικογενειακό της περιβάλλον και “το τι κάνουμε μέσα στο σπίτι να μη σας ενδιαφέρει”, είπε».

Σύμφωνα με την αδερφή της 32χρονης: «Υπήρχαν και παλιότερα περιστατικά, αλλά όχι σε αυτόν τον βαθμό και σε αυτό το χάλι, που βρήκα την αδελφή μου από τον κύριο. Πριν από έναν χρόνο περίπου είχαν φτάσει πάλι στο σημείο να ανέβει ο πατέρας μου να την πάρει με τα παιδιά, γιατί πάλι την είχε χτυπήσει πάρα πολύ άσχημα. (…) Ξέρω ότι απειλούσε κι εμένα ο κύριος, γιατί ήθελα να βοηθήσω την αδελφή μου και να τη σώσω».

Έστειλε, δε ένα μήνυμα: «γυναίκες που υποφέρουν, μιλήστε. Είναι αμαρτία από τον Θεό να πεθαίνουν γυναίκες από τέτοιους ανθρώπους».
 

glayki

Διάσημο μέλος

Η Ευα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Εκπαιδευτικός. Έχει γράψει 3,597 μηνύματα.
Αυτα ειναι!
Στο μεταξύ η αδελφή του θύματος:
"Η αδελφή μου είναι κυρία, το στεφάνι της το τίμησε… Τα παιδιά ούτε σχολείο δεν είχαν πάει δύο εβδομάδες, μίλησα με τα σχολεία και μου τα επαλήθευσαν. Την χτυπούσε, την έσερνε από τα μαλλιά. Της τα πήρε όλα τα κινητά, τα σταθερά, της τα έσπασε, δεν ήθελε να έχει καμία επαφή με το οικογενειακό της περιβάλλον και “το τι κάνουμε μέσα στο σπίτι να μη σας ενδιαφέρει”, είπε».


Πάνω από όλα να μη χαλάσει το στεφάνι, τα ιερά δεσμά ενός νοσηρου γάμου.. "Γυναίκες κάνετε υπομονή αυτός είναι ο σταυρός σας, άνδρας είναι θα ρίξει και καμια ".όπως θα έλεγαν πιθανότατα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας αναπαράγοντας στερεότυπα.
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 29,427 μηνύματα.
Στο μεταξύ η αδελφή του θύματος:
"Η αδελφή μου είναι κυρία, το στεφάνι της το τίμησε… Τα παιδιά ούτε σχολείο δεν είχαν πάει δύο εβδομάδες, μίλησα με τα σχολεία και μου τα επαλήθευσαν. Την χτυπούσε, την έσερνε από τα μαλλιά. Της τα πήρε όλα τα κινητά, τα σταθερά, της τα έσπασε, δεν ήθελε να έχει καμία επαφή με το οικογενειακό της περιβάλλον και “το τι κάνουμε μέσα στο σπίτι να μη σας ενδιαφέρει”, είπε».


Πάνω από όλα να μη χαλάσει το στεφάνι, τα ιερά δεσμά ενός νοσηρου γάμου.. "Γυναίκες κάνετε υπομονή αυτός είναι ο σταυρός σας, άνδρας είναι θα ρίξει και καμια ".όπως θα έλεγαν πιθανότατα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας αναπαράγοντας στερεότυπα.
Ετσι ακριβως.
Τα λέγαμε..μας ελεγαν υπερβολικες.
Η ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΑ ΣΚΟΤΩΝΕΙ.
Τελέια και παυλα.
ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΑ ΞΕΚΑΘΑΡΑ.
Η πατριαρχια και τα αποτεελσματα της.
ΑΡΧΙΔΙΑ ΞΕΓΑΝΩΤΑ.
 

ROM32

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο ROM32 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 279 μηνύματα.
Το "γυναικοκτονία" εδώ σε αυτό το νήμα το εννοεί ως νομικό όρο ή για την καθομιλουμένη?
 

Himela

Συντονίστρια

Η Himela αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 31,060 μηνύματα.
Το "γυναικοκτονία" εδώ σε αυτό το νήμα το εννοεί ως νομικό όρο ή για την καθομιλουμένη?
Δε νομίζω οτι υπάρχει νομικός όρος γυναικοκτονίας. Ανθρωποκτονία λέγεται νομικά. Λέγοντας γυναικοκτονία εννοούμε τη δολοφονία μιας γυναίκας από κάποιον που είχε εξουσία με κάποιον τρόπο πάνω της, όπως το βλέπω εγώ.
 

ROM32

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο ROM32 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 279 μηνύματα.
Δε νομίζω οτι υπάρχει νομικός όρος γυναικοκτονίας. Ανθρωποκτονία λέγεται νομικά. Λέγοντας γυναικοκτονία εννοούμε τη δολοφονία μιας γυναίκας από κάποιον που είχε εξουσία με κάποιον τρόπο πάνω της, όπως το βλέπω εγώ.
Ναι! Το ξέρω δεν υπάρχει, απλά αναρωτιομουν αν ήθελε να συζητήσουμε ο νηματοθετης την υιοθέτηση αυτού του όρου νομικά. Διότι είχε κάποια στιγμή δημιουργηθεί μια τέτοια προβληματική περσι που συζητιόταν πολύ.
 

Himela

Συντονίστρια

Η Himela αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 31,060 μηνύματα.
Ναι! Το ξέρω δεν υπάρχει, απλά αναρωτιομουν αν ήθελε να συζητήσουμε ο νηματοθετης την υιοθέτηση αυτού του όρου νομικά. Διότι είχε κάποια στιγμή δημιουργηθεί μια τέτοια προβληματική περσι που συζητιόταν πολύ.
Δεν έχω νομικές γνώσεις αλλά δε νομίζω οτι θα μπορούσε να σταθεί νομικά γιατί θα θεωρούνταν ίσως σεξιστικό και ρατσιστικό να χωρίζεις μια ανθρωποκτονία νομικά βάσει του φύλου. Ας μας πουν και οι νομικοί.
 

ROM32

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο ROM32 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 279 μηνύματα.
Δεν έχω νομικές γνώσεις αλλά δε νομίζω οτι θα μπορούσε να σταθεί νομικά γιατί θα θεωρούνταν ίσως σεξιστικό και ρατσιστικό να χωρίζεις μια ανθρωποκτονία νομικά βάσει του φύλου. Ας μας πουν και οι νομικοί.

Νομικά δεν γίνεται διότι θα αναγκαζόταν ο νομοθέτης να αποδοσει λιγότερα χρόνια ποινικής φυλάκισης από ανθρωποκτονία εφόσον η ανθρωποκτονία είναι το μέγιστο. Άρα θα ήταν αδικία να γινόταν κάτι τέτοιο. Είναι ίδια περίπτωση με την νομική αναγνώριση της παιδοκτονιας που η μητέρα μόνο δικάζεται με λιγότερα χρόνια. Αλλά μόνο γι'αυτή την περίπτωση και δεν υπάρχει αδικία εδώ αλλά σοβαρός λόγος (και πολύ ενδιαφέρον).

Τώρα στην καθομιλουμένη δεν υπάρχει θέμα αν και δεν τονίζει και την διάσταση της επίδρασης του pater familia στο σκεπτικό του δολοφόνου. Το κάνει να φαίνεται προσωπικό.
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 29,427 μηνύματα.
Βασικα θα ελεγα ταιριαζει σε αυτο το θεμα...ετσι..για να ξερουμε τι λεμε..τι γινεται..τι υπηρχε..τι εγινε με κοπο..και τι τωρα υπαρχει..


γυναικες

Εργοστάσιο Triangle Shirtwaist: O ματωμένος Μάρτης των γυναικών​



8 Μαρτίου, η Ημέρα της γυναίκας: γιορτή ή αβάσταχτες μνήμες; Οι γυναίκες, μέσα στην πάροδο της ιστορίας κατέκτησαν τα δικαιώματά τους μετά από πολλά εργατικά «ατυχήματα», σκληρό αγώνα και πολύ αίμα.
Κάποιες από αυτές τις ιστορίες του γυναικείου κινήματος, αξίζει να αναφέρονται και να μνημονεύονται τέτοιες μέρες προς τιμήν αυτών των γυναικών που «θυσιάστηκαν» για την αλλαγή των πραγμάτων.
Ένα από τα πιο σημαντικά γεγονότα διαδραματίστηκε το 1911 και από τότε τα δεδομένα της εργατικής νομοθεσίας άλλαξαν μια για πάντα.
γυναικες

Το εργοστάσιο της κόλασης​

Το ημερολόγιο έδειχνε 25 Μαρτίου του 1911 στη Νέα Υόρκη και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο παραγωγής ενδυμάτων Triangle Shirtwaist (Triangle Shirtwaist Factory Fire).
Εκεί δούλευαν πολλές εργάτριες κυρίως Εβραίες και Ιταλίδες ηλικίας από 16 έως 23 ετών που είχαν πρόσφατα μεταναστεύσει στις Η.Π.Α για μια καλύτερη ευκαιρία για ζωή. Μπορεί να μην το ξέρανε, αλλά εκείνη την ημέρα θα έμεναν στην ιστορία.
Στο εργοστάσιο συνολικά δούλευαν 500 εργάτες, ανάμεσά τους και παιδιά, τα οποία δούλευαν από το πρωί, έως το βράδυ. Οι εργοστασιάρχες για να μην έχουν την έννοια ότι μπορεί κάποιος από τους εργάτες να κλέψει εμπόρευμα, κλείδωναν τις πόρτες των ορόφων όταν οι μηχανές δούλευαν.

Το χρονικό​

Το απόγευμα εκείνης της ημέρα, οι εργάτριες της εταιρίας ετοιμάζονταν να φύγουν, έχοντας δουλέψει αρκετά αυτή την εβδομάδα. Όμως στον ακριβώς από κάτω όροφο ένας εργαζόμενος πετάει ένα τσιγάρο σε ένα κάδο απορριμμάτων που είναι γεμάτος με κλωστές ρούχων και κομμάτια πανιών και είναι εξαιρετικά εύφλεκτα.
Ξαφνικά, αρχίζει και πιάνει φωτιά, και εργάτες αρχίζουν να φωνάζουν στους συναδέλφους τους να εγκαταλείψουν το κτίριο. Όσοι βρισκόταν όμως στον ένατο όροφο ήταν κλειδωμένοι και ο επιστάτης που είχε τα κλειδιά είχε ήδη εγκαταλείψει το κτίριο.
Ένας λογιστής προειδοποιεί τους διοικητές του 10ου ορόφου για το ξέσπασμα μιας άνευ προηγουμένου φωτιάς. Άμεσα, οι ιδιοκτήτες του εργοστασίου μαζί με τα παιδιά τους εκκενώνουν τον όροφο, ξεφεύγοντας μόλις και μετά βίας από τις φλόγες. Αλλά κανένας δεν ενημερώνει τον 9ο όροφο.
Κάποιες από τις εργάτριες κατάφεραν να προλάβουν να φύγουν από τους φλεγόμενους ορόφους από το ασανσέρ που μετέφερε μόνο εμπορεύματα και κάποιες από την σκάλα που οδηγούσε στην ταράτσα του κτιρίου, αλλά η φωτιά πήρε τέτοιες διαστάσεις που και αυτές οι έξοδοι διαφυγής έκλεισαν για όσες απέμειναν πίσω.
γυναικες

Δίχως να γνωρίζουν προς τα πού να διαφύγουν, οι εργάτριες συσσωρεύονται στη σκάλα εξόδου κινδύνου, αλλά η ίδια καταρρέει, ρίχνοντας 20 ανθρώπους στον αεραγωγό. Παγιδευμένα κορίτσια προσπαθούν ανέφικτα να σπάσουν την κλειδωμένη πόρτα της Washington Street. Δεν υπάρχει έξοδος όμως.
Στο έσχατο σημείο επιβίωσης, τα κορίτσια αρχίζουν και πηδούν από τα παράθυρα πέφτοντας στους δρόμους, χωρίς να έχουν κάποια άλλη επιλογή. Μάλιστα, οι ιδιοκτήτες, έχοντας σώσει τη ζωή τους παρακολουθούσαν έξω από το κτίριο την φρίκη που διαδραματιζόταν.
Οι ιδιοκτήτες στην πραγματικότητα δεν τιμωρήθηκαν ποτέ. Πλήρωσαν κάποια πρόστιμα και τους έγιναν επιπλήξεις όμως το εργοστάσιο συνέχισε στο ίδιο μοτίβο εναντίον των φτωχών εργατών. Στις νέες εγκαταστάσεις του εργοστασίου μετά τη φωτιά οι υποδομές και πάλι δεν ήταν φτιαγμένες από υλικά με πυραντοχή ούτε υπήρχαν αρκετές έξοδοι.
γυναικες

Ο τραγικός απολογισμός εκείνης της ημέρας ήταν 146 εργάτριες να χάσουν την ζωή τους, επειδή οι ιδιοκτήτες τις έκλεισαν μέσα και δεν υπήρχαν έξοδοι κινδύνου. Ο θάνατος αυτών των ανθρώπων οδήγησε σε βελτίωση της νομοθεσίας σχετικά με τους όρους ασφαλείας στους χώρους εργασίας και στην ενίσχυση της Διεθνούς Ένωσης Εργαζόμενων Γυναικών στην Κλωστοϋφαντουργία (International Ladies' Garment Workers' Union), που αγωνίστηκε ιδιαίτερα για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας.
Κια ποσες γυναικοκτονιες στο ελλαντα/ΕΕ εχουμε ειπαμε;
Που να πουμε και στην Ασια..ανατολη κλπ.
Ακουσα σημερανα λενε οτι σε 300 χρονια...με τον ρυθμο που παμε..θα ειναι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΙΣΟΤΙΜΗ Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΡΑ.
Καλο ναι;
 

amarelia

Διάσημο μέλος

Η amarelia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 3,265 μηνύματα.
Πω πω πιάνεται η ψυχή μου κάθε φορά που βλέπω ειδοποίηση για νέο πόστ εδώ
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 29,427 μηνύματα.
Πω πω πιάνεται η ψυχή μου κάθε φορά που βλέπω ειδοποίηση για νέο πόστ εδώ
Διοτι αγαπημενη μου στη νομοθεσια..εννοειται για προηγμενες χωρες..δεν μιλαμε καν για τριτοκοσμικες..οι γυναικες ειναι ισοτιμες..αλλα ομως στην πραξη ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΠΛΑΚΑ και τα ζουμε αυτα.
Κια σε ολη την ευρωπη...δεν ειναι μονο στην ελλαδα..αν και η ελλαδα ειναι στις χειροτερς θεσεις..μην ξεχνιομαστε.ΣΚΑΤΑ ΣΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΜΑΣ.
Μην πουμε για υπολοιπο κοσμο.
Κατα τα αλλα το καθε σεξιστικο βλαμενο μας λεει οτι ειμαστε οκ και μαλιστα απολαμβανουμε παραπανω προνομια απο αυτους.Ποσες μουτζες πχια να ριξουμε;
 

Kate1914

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Kate1914 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Είναι 19 ετών και επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 1,733 μηνύματα.
Επειδή είδα ότι έγινε αναφορά στον όρο της γυναικοκτονίας, θυμάμαι χαρακτηριστικά που είχαν συμμαθητές μου την απορία γιατί διαχωρίζεται από την ανθρωποκτονία. Και η απάντηση που δόθηκε από την καθηγήτρια με παράθεση αντίστοιχου κειμένου, ήταν ότι ο όρος γυναικοκτονία υπάρχει ώστε να δείξει πως δεν είναι απλά ένας φόνος, αλλά δολοφονία που έγινε επειδή το θύμα ήταν γυναίκα. Και δεν είναι μόνο από άνδρες θύτες, αλλά και από γυναίκες, δηλαδή από γυναίκα σε γυναίκα. Και το άρθρο που μας είχε παραθέσει κατέληγε στο ότι είναι πιο πολύ έγκλημα πάθους αν ανακαλώ σωστά, που γίνεται λόγω ζήλιας, ή αισθήματος κυριαρχίας και κτητικότητας πάνω στο θύμα.
Δεν έχω το κείμενο δυστυχώς για να το παραθέσω, αλλιώς θα ήμουν πολύ πιο ξεκάθαρη σε αυτά που λέω. Αυτό που θυμάμαι πάντως είναι ότι βασίζονταν στα λόγια της Νταϊάνας Ράσελ που ήταν και αυτή που εισήγαγε πρώτη τον όρο femicide.
 

glayki

Διάσημο μέλος

Η Ευα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Εκπαιδευτικός. Έχει γράψει 3,597 μηνύματα.

ROM32

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο ROM32 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 279 μηνύματα.
Αντε και στα δικά μας


Στην Ελλάδα δεν μπορεί να γίνει αυτό διότι η μεγίστη των ποινών είναι στην ανθρωποκτονία.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,244 μηνύματα.
Επειδή είδα ότι έγινε αναφορά στον όρο της γυναικοκτονίας, θυμάμαι χαρακτηριστικά που είχαν συμμαθητές μου την απορία γιατί διαχωρίζεται από την ανθρωποκτονία. Και η απάντηση που δόθηκε από την καθηγήτρια με παράθεση αντίστοιχου κειμένου, ήταν ότι ο όρος γυναικοκτονία υπάρχει ώστε να δείξει πως δεν είναι απλά ένας φόνος, αλλά δολοφονία που έγινε επειδή το θύμα ήταν γυναίκα. Και δεν είναι μόνο από άνδρες θύτες, αλλά και από γυναίκες, δηλαδή από γυναίκα σε γυναίκα. Και το άρθρο που μας είχε παραθέσει κατέληγε στο ότι είναι πιο πολύ έγκλημα πάθους αν ανακαλώ σωστά, που γίνεται λόγω ζήλιας, ή αισθήματος κυριαρχίας και κτητικότητας πάνω στο θύμα.
Δεν έχω το κείμενο δυστυχώς για να το παραθέσω, αλλιώς θα ήμουν πολύ πιο ξεκάθαρη σε αυτά που λέω. Αυτό που θυμάμαι πάντως είναι ότι βασίζονταν στα λόγια της Νταϊάνας Ράσελ που ήταν και αυτή που εισήγαγε πρώτη τον όρο femicide.
Στην ουσία δεν διαχωρίζεται, ο όρος απλώς αποσαφηνίζει τα κίνητρα και την κοινωνική διάσταση του εγκλήματος. Παραμένει ανθρωποκτονία όμως νομικά/πρακτικά. Δεν ξέρω εαν είναι σωστό να αποδίδεται μεγαλύτερη ποινή βάσει το κίνητρο(εφόσον υπάρχει όντως).

Αλλά δεν έχει και σημασία για εμένα καθώς για ανθρωποκτονία απο πρόθεση θα έπρεπε η ποινή να είναι πολύ πιο αυστηρή του τύπου ισόβια(πραγματικά ισόβια) by default, με εξαιρέσεις όπου κρίνεται αναγκαίο στην εκάστοτε περίπτωση.
 

ROM32

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο ROM32 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 279 μηνύματα.
Αρχική
STORIES
Πόσο «αόρατες» ήταν οι γυναίκες στην Αρχαία Ελλάδα; -Αρχαιολόγος εξηγεί
Αμαζονομαχία.
Αμαζονομαχία / Φωτογραφία: ΑΠΕ-ΜΠΕ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR
31/03/2024 15:05

Πόσο... αόρατες ήταν οι γυναίκες στην ελληνική αρχαιότητα; Υπήρχαν κοινωνίες στις οποίες η θέση τους ήταν πιο... ορατή; Ποια στερεότυπα είναι καιρός να καταρριφθούν;

Η Εύη Πίνη, αρχαιολόγος και υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Εφορείας Αρχαιοτήτων (ΕΦΑ) Πειραιώς και Νήσων, άνοιξε τον κύκλο διαλέξεων «Μουσειο-λόγιο», που διοργανώνει ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, με την ομιλία «Γυναίκες, οι αόρατες της ιστορίας» με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας, που ήταν στις αρχές Μαρτίου.

«Επέλεξα την αρχαιότητα και επικεντρώθηκα στη ζωή των Αθηναίων και Σπαρτιατισσών κατά την κλασική περίοδο για να αποφύγω τις γενικεύσεις. Θεωρώ λάθος να μιλάμε γενικά για τη ζωή των γυναικών στην αρχαιότητα γιατί αναφερόμαστε σε μια περίοδο πολλών αιώνων με πολλές διαφοροποιήσεις από αιώνα σε αιώνα και από περιοχή σε περιοχή. Επέλεξα επίσης να αναφερθώ κατά βάση στις Αθηναίες και τις Σπαρτιάτισσες (κάνοντας ελάχιστες αναφορές σε γυναίκες άλλων πόλεων, κυρίως επώνυμες και διάσημες), όχι γιατί οι Αθηναίες και οι Σπαρτιάτισσες αντιπροσωπεύουν κάθε γυναίκα κατά μήκος του ελλαδικού χώρου, αλλά γιατί οι γνώσεις μας είναι περισσότερες γι' αυτές τις δύο πόλεις αλλά και γιατί βρίσκω μεγάλο ενδιαφέρον στον τρόπο που αντιμετώπιζαν αυτές οι δύο κοινωνίες τις γυναίκες», σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Εύη Πίνη ως προς τις ιστορικές περιόδους, τις πόλεις και τις εκπροσώπους τους στις οποίες αναφέρθηκε.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 28/03/2024 19:51
ΔΥΠΑ: Μέχρι 5 Απριλίου οι αιτήσεις για το πρόγραμμα απασχόλησης με έμφαση στην πράσινη οικονομία και τις γυναίκες
ΚΟΣΜΟΣ 08/03/2024 19:21
Παγκόσμια ημέρα Γυναίκας: Ιστορική πτήση στη Μελβούρνη, για πρώτη φορά πλήρωμα αποτελούμενο 100% από γυναίκες
Σπαρτιάτισσες - Αθηναίες, 1-0
Ένα τρανό παράδειγμα γυναικών που δεν ήταν και τόσο «αόρατες» είναι η περίπτωση της αρχαίας Σπάρτης. «Σαφώς η Σπαρτιάτισσα δεν ήταν αόρατη όπως η Αθηναία. Αν για τους Αθηναίους το ιδανικό ήταν να μην γίνεται καθόλου λόγος για τις γυναίκες, ούτε για καλό ούτε για κακό, οι Σπαρτιάτες δεν δίσταζαν να απονείμουν δημόσιες τιμές και επαίνους στις γυναίκες τους. Η κοινωνική θέση της Σπαρτιάτισσας, κυρίως από τη στιγμή που γινόταν μητέρα, ήταν πολύ υψηλή. Τότε είχε λόγο και δεν δίσταζε να τον εκφράσει δημόσια. Οι αρχαίες πηγές μάλιστα έχουν διασώσει πολλά Λακαινών αποφθέγματα, επωνύμων, αλλά και ανωνύμων. Επίσης, θα πρέπει να πούμε ότι και η νομική θέση της Σπαρτιάτισσας, αναφορικά με το κληρονομικό δίκαιο, ήταν πολύ διαφορετική από της Αθηναίας. Η Σπαρτιάτισσα κληρονομούσε περιουσία από τους γονείς της, αλλά η περιουσία τής ανήκε και μπορούσε να την διαχειρίζεται η ίδια, ενώ η Αθηναία όχι. Μέσα στον 4ο πΧ αιώνα, λόγω της μεγάλης θνησιμότητας των αντρών στον πόλεμο, οι Σπαρτιάτισσες είχαν αποκτήσει μεγάλη οικονομική δύναμη, αφού είχαν τα 2/5 περίπου των κλήρων στα χέρια τους. Και αυτός είναι ένας από τους λόγους που οι υπόλοιποι Έλληνες θεωρούσαν ότι οι Σπαρτιάτες γυναικοκρατούνται (αυτός ακριβώς είναι ο όρος που χρησιμοποιεί ο Αριστοτέλης!)», επισημαίνει η κ. Πίνη.


«… την αγαπούσε ο άντρας της…»
Στην ομιλία της, η αρχαιολόγος και συγγραφέας, αναφέρθηκε και σε στερεότυπα που ανατρέπονται. «Η Ιστορία είναι γεμάτη από στερεότυπα τα οποία οφείλονται συχνά σε λάθος ανάγνωση των πηγών. Για παράδειγμα, να αναφέρω τις συζυγικές σχέσεις στην Αθήνα. Αν πιστέψουμε τους αρχαίους συγγραφείς, δεν υπήρχε ίχνος συναισθηματικού δεσμού μεταξύ των συζύγων, αφού οι Αθηναίοι θεωρούσαν τον γάμο αναγκαίο κακό και παντρεύονταν μόνο και μόνο για να αποκτήσουν γνήσια παιδιά και να έχουν τη γυναίκα τους πιστή φύλακα του οίκου. Όσο για τον έρωτα, τον φύλαγαν για τις παλλακίδες (τις άτυπες συζύγους) και τις εταίρες. Επιτρέψτε μου να αμφιβάλλω! Πόσοι Αθηναίοι μπορούσαν να συντηρούν εκτός από τη γυναίκα τους και μία δεύτερη σύζυγο (την παλλακίδα) και από αυτούς πάλι πόσοι θα είχαν και μία τρίτη να συντηρούν, μία απαιτητική εταίρα; Πολλοί λίγοι! Οι υπόλοιποι τι έκαναν; Και γιατί να αποκλείουμε ότι υπήρχαν άνθρωποι που αγαπούσαν και σέβονταν τη γυναίκα τους και είχαν μια αρμονική ζωή μαζί της; Το ότι παντρεύονταν με προξενιό απέκλειε αυτόματα και τον έρωτα ανάμεσα στο ζευγάρι; Δεν το θεωρώ λογικό. Και αν οι αρχαίες πηγές αποφεύγουν αναφορά στις συζυγικές σχέσεις και στον συζυγικό έρωτα των Αθηναίων, κάποια επιτύμβια μνημεία τουναντίον είναι λαλίστατα, όπως για παράδειγμα το επιτύμβιο μνημείο της Χαιρεστράτης που "όσο ζούσε την αγαπούσε ο άντρας της και όταν πέθανε την έκλαψε"», δηλώνει η Εύη Πίνη.

Σπαρτιάτισσες - Αθηναίες, 1-0 (πάλι!)
Ωστόσο, οι εποχές ήταν δύσκολες. Μια γυναίκα μπορούσε να αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα που να έθεταν σε κίνδυνο ακόμα και τη ζωή της -όπως για παράδειγμα ο τοκετός. «Σίγουρα η γυναικεία θνησιμότητα στον τοκετό ήταν ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα που είχαν να αντιμετωπίσουν οι αρχαίες κοινωνίες. Το αναφέρει και ο Ευριπίδης βάζοντας τη Μήδεια να λέει ότι θα προτιμούσε να σταθεί τρεις φορές πλάι στην ασπίδα παρά να γεννήσει μία. Γι' αυτό οι Σπαρτιάτες έδιναν τόση σημασία στη σωματική άσκηση των κοριτσιών, για να χτίσουν γερούς οργανισμούς που θα αντιμετώπιζαν καλύτερα τις δυσκολίες του τοκετού. Επίσης οι Σπαρτιάτες πάντρευαν τα κορίτσια τους σε μεγαλύτερη ηλικία (18 - 20 ετών) από τους Αθηναίους (15 - 16), αλλά και άλλους Έλληνες, θεωρώντας ότι είναι καλύτερο να είναι σωματικά ώριμες οι μέλλουσες μητέρες και όχι άγουρες έφηβοι», εξηγεί η αρχαιολόγος.

Άλλο σοβαρό πρόβλημα που έφερνε σε δεινή θέση την Αθηναία (και όχι την Σπαρτιάτισσα) ήταν το θέμα της προίκας και της κληρονομιάς. «Μια Αθηναία δεν είχε καμία δυνατότητα να παντρευτεί άπροικη, μόνο παλλακίδα θα μπορούσε να γίνει, ενώ στη Σπάρτη απαγορευόταν δια νόμου η προίκα για να μην μένουν ανύπαντρες οι φτωχές κοπέλες. Η προίκα της Αθηναίας ήταν η ασφάλειά της για να μην βρεθεί (σε περίπτωση διαζυγίου) στον "δρόμο". Ο σύζυγος, αν ήθελε να την χωρίσει, έπρεπε να επιστρέψει στον πατέρα της την προίκα για να μπορέσει να παντρευτεί ξανά. Αυτό, όμως, ήταν καλό και κακό, γιατί αν ήθελε μία γυναίκα να ξεφύγει από έναν κακό γάμο, αλλά ο σύζυγός της δεν ήθελε να επιστρέψει την προίκα, μπορούσε να την εμποδίσει να καταθέσει αίτηση διαζυγίου!», υπογραμμίζει η Ε. Πίνη ως προς τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετώπιζε μια Αθηναία.

Και η κληρονομιά της πατρικής περιουσίας; «Άλλο δράμα! Αν μία κοπέλα έμενε μοναδική κληρονόμος όλης της περιουσίας (επίκληρος κόρη ονομαζόταν), τότε υποχρεωνόταν να παντρευτεί τον πλησιέστερο εξ αίματος συγγενή της (θείο ή ξάδερφο). Αν ήταν ήδη παντρεμένη χωρίς να έχει αποκτήσει γιο, υποχρεωτικά χώριζε τον σύζυγό της. Αν και ο συγγενής ήταν επίσης παντρεμένος, προκειμένου να ασκήσει το δικαίωμά του στην περιουσία, χώριζε και αυτός τη δική του σύζυγο. Καταλαβαίνετε λοιπόν πόσα σπίτια "έκλειναν" λόγω αυτού του παράλογου νόμου;», τονίζει η ίδια ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Όταν η μοιχεία απλώς δεν υφίσταται…
Η μοιχεία, από την άλλη, μπορούσε να οδηγήσει στην Αθήνα ακόμα και στον φόνο του μοιχού από τον απατημένο σύζυγο, ο οποίος είχε αυτό το δικαίωμα (συγχωρητέος φόνος). Αντίθετα, στη Σπάρτη απλώς δεν υφίσταται μοιχεία. «Υπήρχαν αποδεκτές εξωσυζυγικές σχέσεις, οι οποίες είχαν στόχο να χαρίσουν στην οικογένεια τους πολυπόθητους απογόνους. Τέτοια ήταν η συναινετική διγαμία. Ένας Σπαρτιάτης ορκισμένος εργένης θα μπορούσε να ζητήσει από έναν φίλο του την άδεια να συνάψει ερωτικές σχέσεις με τη σύζυγό του, προκειμένου να αποκτήσει παιδιά. Ή ένας άκληρος και κάπως μεγαλούτσικος Σπαρτιάτης θα μπορούσε να ζητήσει από έναν φίλο του (νέο, ευγενή, ηθικό) να συνάψει σχέσεις με τη γυναίκα του για τον ίδιο σκοπό. Αυτές οι εξωσυζυγικές σχέσεις δεν ήταν κρυφές και γίνονταν με τη συναίνεση των εμπλεκομένων για ιερό σκοπό. Αλλά φυσικά υπήρχαν και οι άλλες, οι κρυφές, οι πραγματικές εξωσυζυγικές σχέσεις, που ωστόσο δεν επέφεραν τιμωρία στον μοιχό και υποχρεωτικό διαζύγιο μαζί με κοινωνικό αποκλεισμό στη γυναίκα, όπως συνέβαινε στην Αθήνα. Μπορεί να τις συζητούσε ο κοινωνικός περίγυρος ή ακόμα να έδινε διαζύγιο ο απατημένος σύζυγος προκειμένου να παντρευτούν οι δύο εραστές, αλλά μέχρι εκεί. Ακόμα και τα παιδιά από τέτοιες σχέσεις γίνονταν αποδεκτά και μόνο στις βασιλικές οικογένειες μπορούσε να είναι πρόβλημα να γεννηθεί ένα παιδί με την υποψία ότι είναι νόθο», διευκρινίζει η συνομιλήτρια του ΑΠΕ-ΜΠΕ που μας παραθέτει μια «χαριτωμένη ιστορία σαν ανέκδοτο σχετικά με την ανυπαρξία μοιχείας στη Σπάρτη», την οποία αναφέρει ο Πλούταρχος:

«Ένας Αθηναίος ρωτούσε τον Σπαρτιάτη φίλο του τι έκαναν στη Σπάρτη σε περίπτωση μοιχείας. Ο Σπαρτιάτης του εξήγησε ότι στη Σπάρτη δεν υπήρχε μοιχεία και επειδή ο Αθηναίος δεν το δεχόταν, αναγκάστηκε να του πει ότι βάζουν τον μοιχό να πληρώσει ένα τεράστιο πρόστιμο, ένα βόδι που να μπορεί να σταθεί στην κορυφή του Ταϋγέτου και να σκύψει να πιει νερό από τον Ευρώτα. Ο Αθηναίος διαμαρτυρήθηκε ότι δεν υπάρχει τέτοιο βόδι και ο Σπαρτιάτης γελώντας του απάντησε, "Δεν υπάρχει τέτοιο βόδι, αλλά ούτε και μοιχεία στη Σπάρτη"».

Η Σπάρτη καινοτομούσε όμως και στους γάμους, τους λεγόμενους «μυστικούς», οι οποίοι αποτελούνταν από τελετουργική αρπαγή της νύφης, κούρεμα και παρενδυσία της γυναίκας. «Τέτοιου είδους έθιμα είναι σίγουρα πολύ αρχαία (δεν είναι εύκολο βέβαια να ανιχνεύσουμε τις απαρχές τους) και σχετίζονται με τα έθιμα μετάβασης, του περάσματος από μία κατάσταση σε μία άλλη, όπου το νεαρό συνήθως άτομο "εξαφανίζεται", δηλαδή χάνει τον παλιό του εαυτό και επανεμφανίζεται με νέα ιδιότητα, νέο όνομα (ίσως) και άλλη εμφάνιση. Όλα τα στοιχεία αυτού του εθίμου εμφανίζονται στον σπαρτιατικό γάμο: η ανύπαντρη κόρη "εξαφανίζεται" και στη θέση της εμφανίζεται η παντρεμένη γυναίκα, με άλλα ρούχα και έχοντας χάσει τα μακριά της μαλλιά. Ο Πλούταρχος δίνει μια εξήγηση για τον κρυφό γάμο που μάλλον δεν ισχύει. Λέει ότι το έκαναν δοκιμαστικά, να δουν αν κάνουν παιδιά, διαφορετικά αναζητούσαν άλλους συντρόφους. Ωστόσο πόσο μυστικός μπορούσε να είναι ένας γάμος όταν η νύφη θα εμφανιζόταν την επομένη "κυρά και αρχόντισσα" στο νέο της σπιτικό; Πιθανολογώ ότι ο Πλούταρχος, γράφοντας σε πολύ μεταγενέστερη εποχή, δεν κατανοούσε το έθιμο και γι' αυτό το ερμηνεύει λάθος», εξηγεί η Ε. Πίνη.


Αφού σε αυτό το νήμα ψάχνεται να βρείτε τους λόγους που σκοτώνουν η βασανίζουν οι άνδρες τις γυναίκες τους (αλλά και το αντίστροφο) θα πρέπει να απαντήσετε γιατί δεν υπήρχε μοιχεία στη Σπάρτη; Και θα βρείτε τον ένοχο.
 

glayki

Διάσημο μέλος

Η Ευα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Εκπαιδευτικός. Έχει γράψει 3,597 μηνύματα.
πως μπορεί να ενταχθεί στον ποινικό κώδικα
είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί με δύο τρόπους: αφενός τα εγκλήματα της έμφυλης βίας να υπαχθούν σε ένα πιο αυστηρό πλαίσιο ποινής, αφετέρου η πραγματική έκτιση της ποινής να είναι μεγαλύτερη από αυτή που προβλέπεται στον Ποινικό Κώδικα για τους λοιπούς καταδικασθέντες. Η εισαγωγή στον Ποινικό Κώδικα αυστηρότερων ποινών σε περιπτώσεις γυναικοκτονιών θα μπορούσε να γίνει με διαφόρους τρόπους. Η ένταξη αυτή θα μπορούσε να γίνει είτε προσθέτοντας ΜΙΑ ΣΑΦΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΗ βάση διακρίσεως στο άρθρο 82Α του Ποινικό Κώδικα, είτε εισάγοντας επιβαρυντική περίσταση απευθείας στο άρθρο 299 Π.Κ. Υπάρχει στο ισχύον δίκαιο το άρθρο 82Α του Ποινικού Κώδικα, που έχει τίτλο “έγκλημα με ρατσιστικά χαρακτηριστικά”. Αυτό το άρθρο ορίζει ότι, εάν ο δράστης επέλεξε το θύμα λόγω μιας ιδιότητάς του, τότε το πλαίσιο της ποινής που μπορεί να του επιβληθεί αυξάνεται. Ειδικά για τα κακουργήματα, “το ελάχιστο όριο ποινής αυξάνεται κατά δύο έτη”. Στο υπάρχον άρθρο 82Α υπάρχει η φράση ”έγκλημα κατά παθόντος λόγω ταυτότητας ή χαρακτηριστικών φύλου”, αλλά, αφενός είναι αόριστη αφετέρου αμφισβητείται έντονα αν αντικατοπτρίζει την έμφυλη βία ή τα ίντερσεξ άτομα και γι’ αυτό δεν έχει χρησιμοποιηθεί μέχρι τώρα στη νομολογία».

«Επίσης, στην επιμέτρηση της ποινής κατ’ άρθρο 79 Ποινικού Κώδικα θα μπορούσε να συμπεριληφθεί το έγκλημα της γυναικοκτονίας και της έμφυλης βίας.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μαθηματικός και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,795 μηνύματα.

@Volkswagen Fan στη Σουηδία των Σομαλών
 

Πουπουλίνα

Επιφανές μέλος

Η Πουπουλίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Ζωγράφος και μας γράφει απο Κόρινθος (Κόρινθος). Έχει γράψει 29,427 μηνύματα.
Kαλο ναι;
Οχι...οχι καλο...αλλα ακρως ΕΛΛΗΝΙΚΟ!
Να μας χαιρομαστε!

Ακόμη ένα περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας καταγράφθηκε σήμερα (05/04), καταδεικνύοντας τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν καθημερινά πολλές γυναίκες -και στην Πάτρα– από τους συντρόφους τους.

Σύμφωνα με το tempo24.news, κατά τη διάρκεια του τελευταίου 24ωρου, η τοπική Αστυνομία κλήθηκε να διαχειριστεί τουλάχιστον τέσσερα περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας.


Σε μία περίπτωση, ο σύντροφος που καταγγέλθηκε συνελήφθη το πρωί και καταδικάστηκε στο αυτόφωρο σε ποινή φυλάκισης και μη επάνοδο στην οικία όπου διαμένει με την γυναίκα του.


Ο δράστης όμως όχι μόνο δεν πτοήθηκε από την δικαστική “καμπάνα”, αλλά επέστρεψε στην οικία τους και την ξυλοφόρτωσε ξανά.

Η γυναίκα τον κατήγγειλε εκ νέου και οι αστυνομικοί του πέρασαν για δεύτερη φορά χειροπέδες μέσα σε λίγες ώρες.

Αυτή τη φορά ωστόσο δεν κατηγορείται μόνο για ενδοοικογενειακή βία αλλά και για παραβίαση δικαστικής απόφασης.

ε..καποια στιγμη θα την σκοτωσει....θα το καταφερουμε!!!!!!!! :clapup: :clapup: :clapup:
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top