Δικαιοσύνη: Υπάρχει;

ελενη_

New member

Η ελενη_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Μαθητής/τρια και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 117 μηνύματα.
Έσεις πιστεύεται ότι υπάρχει δικαιοσύνη; πιστεύεται ότι είναι Αντικειμενική;
Εφοσον τιποτα δεν ειναι απολυτα αντικειμενικο στη ζωη, ουτε η Δικαιοσυνη ειναι. Ο καθενας τη βλεπει απ τη δικη του οπτικη και εχει δικη του αποψη για το τι ακριβως ειναι. Ακομα και στην καθημερινη ζωη αμα δεις, ουτε η ζωη η ιδια δεν ειναι δικαιη. Καποιος βεβαια μπορει να θεωρει οτι ειναι. Πως καθοριζουμε λοιπον μια "αντικειμενικη" Δικαιοσυνη αφου πρακτικα δεν υπαρχει και ο καθενας δινει μια δικη του εκδοχη για το πως πρεπει να ειναι? Ειναι παρομοιο με το "σωστο" και το "λαθος"..Ολοι πιστευουν οτι ξερυν τι ειναι, αλλα ποτε δε συμφωνουν μεταξυ τους.
 

just smile!

New member

Η just smile! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Μακροχώρι (Καστοριά). Έχει γράψει 235 μηνύματα.
Δικαιοσύνη υπάρχει το θέμα είναι ποιος την αποδίδει και πόση δύναμη έχουν αυτοί που τη διεκδικούν.
 

mindcircus

New member

Η mindcircus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Μηχανικός αεροσκαφών και μας γράφει απο Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,622 μηνύματα.
Καθυστερει αλλα νομιζω με αγωνα στο τελος την βρισκει καποιος
 

edweimaste

Well-known member

Η edweimaste αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 815 μηνύματα.
Η δικαιοσύνη απλά ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ εδώ στην Ελλάδα...ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ φίλε!!
 

prinCess.

Well-known member

Η prinCess. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών, επαγγέλεται Fashion designer και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5,884 μηνύματα.
Δικαιοσύνη από τη στιγμή που οι μισοί νόμοι δε βγάζουν νόημα πρακτικά, οπότε δε μπορείς να τα βάλεις καν μαζί τους γιατί "έτσι λέει ο νόμος, δε μπορεί να αλλάξει", ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.
Και προσωπικά έχω βρεθεί άπειρες φορές σε περιπτώσεις που έχω αδικηθεί ''γραφειοκρατικά".
Ώρες ώρες αναρωτιέμαι ποιος έξυπνος σκέφτηκε κάτι τέτοιο και με ποια λογική. Ενιγουεη.
 

Δεξιός

New member

Ο Δεξιός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 11 μηνύματα.
Δικαιοσύνη από τη στιγμή που οι μισοί νόμοι δε βγάζουν νόημα πρακτικά, οπότε δε μπορείς να τα βάλεις καν μαζί τους γιατί "έτσι λέει ο νόμος, δε μπορεί να αλλάξει", ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.
Ένα παράδειγμα;
 

hack3r

Well-known member

Ο Τολης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, επαγγέλεται Μοντέλο και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 5,590 μηνύματα.

edweimaste

Well-known member

Η edweimaste αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 815 μηνύματα.
Εδώ φτιάχνουν νόμους και μετά εξαιρέσεις τω νόμων αυτών και μετά εξαιρέσεις των εξαιρέσεων των νόμων αυτών και μετά εξαιρέσεις των εξαιρέσεων των αρχικών εξαιρέσεων των νόμων αυτών που αρχικά είχαν θεσμοθετήσει και πάει λέγοντας.
Ε να μην μπερδευτεί ρε παιδιά ο δικαστής...άνθρωπος είναι και αυτός ..δε μεροληπτεί ΠΡΟΣ ΘΕΟΥ ΑΠΑΠΑΠΑΠΑ!!
 

mindcircus

New member

Η mindcircus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Μηχανικός αεροσκαφών και μας γράφει απο Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,622 μηνύματα.

hack3r

Well-known member

Ο Τολης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, επαγγέλεται Μοντέλο και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 5,590 μηνύματα.

RiSe

New member

Ο RiSe αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 80 μηνύματα.
Υπάρχει αλλά τα έχει με ένα άγαλμα, που τον πόνο της να ακούσει δεν...αρνήθηκε! ;)
 

Συνημμένα

αναγνώστης

New member

Η αναγνώστης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Φιλόλογος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22 μηνύματα.
Η δικαιοσύνη είναι σχετική έννοια.Δεν μπορείς να πεις ότι ο τρόπος που μια κοινωνία ερμηνεύει το δίκαιο είναι ο ίδιος που χρησιμοποιεί μια άλλη κοινωνία για να τον εξηγήσει.Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι καταργείται η έννοια του διακίου.
Όποια και αν είναι η μεθοδολογία εφαρμογής του δικαίου σε κάθε χώρα,η έννοια της δικαιοσύνης είναι οικουμενική και καθολική και σημαίνει την απόδοση του δικαίου σε όλους τους ανθρώπους με βάση την αρχή ότι όλα τα άτομα είναι ίσα μεταξύ τους.Επομένως,απευθύνεται στον άλλον άνθρωπο χωρίς να αποσκοπεί στην ατομική ευδαιμονία αλλά στην συλλογική ευημερία,γι'αυτό και είναι η μεγαλύτερη των αρετών.Από αυτή την άποψη,μπορεί να θεωρείται αντικειμενική,ανεξαρτήτως του πλαισίου-κοινωνικού,πολιτιστικού μέσα στο οποίο εφαρμόζεται.

Στη φύση,μπορούμε να πούμε,το δίκαιο,ακόμα κι αν εμφανίζεται ως το δίκαιο του ισχυρότερου,υπάρχει γιατί με αυτό τον τρόπο η φύση ισορροπεί-ο δυνατότερος ο αρχηγός είναι ο ρυθμιστής,ο δυνατότερος κερδίζει γιατί μπορεί και εξασφαλίζει τα μέσα για την επιβίωσή του (γι'αυτό να μην αγνοείτε ότι το ίδιο συμβαίνει και με τους ανθρώπους,όπου επιβιώνει ο πιο δυνατός) κ.τ.λ.Επειδή κυριαρχεί η δύναμη,δεν σημαίνει ότι δεν υφίσταται διακιοσύνη.Και το γεγονός ότι ο άνθρωπος επιδιώκει να ικανοποιήσει τα συμφέροντά του ή να ικανοποιήσει τις ανάγκες του είναι κακό,δεδομένου βέβαια ότι το κάνει σε σημείο που σέβεται τον ζωτικό χώρο κάποιου,αλλιώς διπαράττει αδικία);Π.χ. το γεγονός ότι ένας επαγγλεματίας προσπαθεί να σε προσεγγίσει εξασφαλίζοντας κάποια συνεργασία μ'εσένα για να αποκομίσει ορισμένα οφέλη,αυτό σημαίνει ότι προσπαθεί να σε εκμεταλλευτεί και ότι δεν ενδιαφέρεται πραγματικά για τη συνεργασία του μαζί σου ή για να σου συμπεριφερθεί καλά,έχει πάντα κάποιο συμφέρον;Όλα είναι ζήτημα εμπιστοσύνης τελικά.

Απ'την άλλη η φυσική επιστήμη δεν ασχολείται με το δίκαιο.Δεν είναι έμβιος οργανισμός,δεν είναι ένα φαινόμενο η ίδια μελετά τα άλλα φαινόμενα προσπαθώντας να εξηγήσει τη δομή και λειτουργία τους καθώς και τα αίτια μιας συμπεριφοράς ή μιας κατάστασης,γι'αυτό δεν είναι δικό της ζήτημα να αποδώσει τη δικαιοσύνη.Μπορώ να πω ότι μάλλον εξηγεί τη λειτουργία κάποιων πραγμάτων έτσι που γίνεται κατανοητό ότι πολλές φορές δεν πρέπει να καταφεύγουμε στο αν μια πράξη ή ένα γεγονός είναι ηθικό ή όχι αλλά στο πώς σκέφτεται κάποιος προκειμένου να αλλάξει τη συμπεριφορά του.Δηλ. η ηθική είναι κατ'αρχάς ζήτημα γνωστικό που επενεργεί στις πράξεις,στα συναισθήματα και στη συμπεριφορά μας άρα,εξαρτάται από τον τρόπος σκέψης μας να την αλλάξουμε,γι'αυτό και είναι στο χέρι μας-έχουμε ελευθερία αν το συσχετίσουμε με το ερώτημα για την ελεύθερη βούληση ή μη του ανθρώπου.
Αυτές τις σκέψεις μου γεννούν τα ερωτηματικά που τέθηκαν.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα τις τελευταίες 60 μέρες:
  • Φορτώνει...
Top