Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα

Viedo

Διάσημο μέλος

Ο Viedo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Ψυχολόγος και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,912 μηνύματα.
Υποθέτω πως και σε άλλες χώρες θα εφαρμοστεί το παράδειγμα του Ην. Βασιλείου που διακόπτει την παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων το 2035. Σίγουρα δεν είναι αύριο αλλά ούτε και πολλά χρόνια μακρυά.

Λογικά σιγά σιγά που θα αυξάνεται ο αριθμός των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και θα μειώνεται των υπολοίπων, θα δημιουργηθεί και ανταγωνισμός ως προς τα πακέτα service, το κόστος συντήρησης κλπ. Θα κυκλοφορούν και αυτοκίνητα στην αγορά της τάξης των 12000-15000 χιλιάδων (αν και πλέον υποθέτω υπάρχουν στην αγορά), που η αλλαγή της μπαταρίας τους δεν θα κοστίζει πάνω 5000-6000 χιλιάδες ευρώ.
Και η χώρα μας θα προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.
 

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, επαγγέλεται Μηχανολόγος μηχανικός και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,431 μηνύματα.

PEUGEOT e-208 με την επιδότηση η τιμή του θα πέσει κάτω από 25000 ευρώ

Αν θέλεις οικονομία στο καύσιμο με περίπου 10.000€ λιγότερα παίρνεις ένα Ibiza ή ένα Polo με CNG και καθάρισες: 2,5 με 3 ευρώ στα 100 km, μηδέν τέλη κυκλοφορίας και backup βενζίνη να μην έχεις φόβο να "μείνεις" ποτέ...
Δυστυχώς όμως βλέπω πως η ηλεκτροκίνηση θα "πνίξει" το φυσικό αέριο και οι κατασκευαστές θ' αφήσουν σιγά σιγά αυτή την τεχνολογία λόγω πωλήσεων, μη επενδύοντας από ένα σημείο και μετά σε νέα μοντέλα...
Το πρόβλημα είναι η διάρκεια ζωή τους. Στην Ελλάδα που κρατάμε τα αμάξια 20 και βάλε χρόνια. Η μπαταρία είναι κάτι αναλώσιμο και πιθανόν να χρειαστεί αλλαγή σε π.χ. 15 χρόνια. Στην Ελλάδα που κάνει ζέστη ίσως να χρειαστεί γρηγορότερα.

Για παράδειγμα στην bmw i3 στοιχίζει 16000 δολλαρια η αλλαγή. Πρακτικά αποσύρεις το αυτοκίνητο.

Ποια 15 χρόνια;!
Σε 10 χρόνια το πολύ αυτές οι μπαταρίες είναι για πέταμα...κι όπως σωστά τόνισες, λόγω κλίματος στη χώρα μας ίσως τα 10 χρόνια να γίνονται 9 ή 8!
Γι' αυτό και τα περισσότερα ηλεκτροκίνητα στην Ευρώπη αγοράζονται με leasing (είτε ολόκληρο το αυτοκίνητο είτε μόνο οι μπαταρίες)...
Για τον Γερμανό, τον Ελβετό, το Αμερικανό που αλλάζουν αυτοκίνητο κάθε 5 χρόνια δεν τους ενδιαφέρει. Εμάς μας ενδιαφέρει.
Ας μιλήσουμε επιτέλους για τον ελέφαντα στο δωμάτιο...ΑΥΤΟ είναι το κυριότερο πρόβλημά μας κύριοι!
Ούτε οι σταθμοί φόρτισης που δεν έχουμε, ούτε τα κίνητρα που δεν είχαμε μέχρι πρότινος...
Το κυριότερο πρόβλημά μας (όπως είπα και στην αρχή) είναι ότι είμαστε φτωχομπινέδες και τα πενιχρά μας εισοδήματα μας αναγκάζουν να κρατάμε τα αυτοκίνητά μας για τουλάχιστον 15-20 χρόνια, ενώ θα έπρεπε σε 4-8 χρόνια να τα πουλάμε για να πάρουμε καινούργια!
Είμαστε οι Αλβανοί της Ε.Ε. στην αυτοκίνηση (και όχι μόνο) κι αυτό ΔΕΝ θα αλλάξει ούτε με μποναμάδες ύψους 5.000€, ούτε δίνοντας στους βενζινάδες τη δυνατότητα να τα οικονομήσουν ΚΑΙ από την ηλεκτροκίνηση!
 
Τελευταία επεξεργασία:

Viedo

Διάσημο μέλος

Ο Viedo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Ψυχολόγος και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,912 μηνύματα.
Το κυριότερο πρόβλημά μας (όπως είπα και στην αρχή) είναι ότι είμαστε φτωχομπινέδες και τα πενιχρά μας εισοδήματα μας αναγκάζουν να κρατάμε τα αυτοκίνητά μας για τουλάχιστον 15-20 χρόνια, ενώ θα έπρεπε σε 4-8 χρόνια να τα πουλάμε για να πάρουμε καινούργια!
Είμαστε οι Αλβανοί της Ε.Ε. στην αυτοκίνηση (και όχι μόνο) κι αυτό ΔΕΝ θα αλλάξει
Το θέμα των καυσίμων λύθηκε πάντως.
1591448702375.png

1591448797339.png
Μία ακόμα λύση -επαναστατική- και πάνω από όλα οικονομική. 2 σε 1 (επωφελήσε και από την επιχορήση τόσο αυτοκινήτου όσο και ποδηλάτου). Γλιτώνεις και τα χρήματα από την μπαταρία αν χαλάσει μετά από λίγα χρόνια...
 

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, επαγγέλεται Μηχανολόγος μηχανικός και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,431 μηνύματα.
Το θέμα των καυσίμων λύθηκε πάντως.
View attachment 69851
View attachment 69852 Μία ακόμα λύση -επαναστατική- και πάνω από όλα οικονομική. 2 σε 1 (επωφελήσε και από την επιχορήση τόσο αυτοκινήτου όσο και ποδηλάτου). Γλιτώνεις και τα χρήματα από την μπαταρία αν χαλάσει μετά από λίγα χρόνια...

Σε παρακαλώ τώρα...ο Έλλην είναι καραμπουζουκλής και το αυτοκίνητό του προέκταση της μαλαπέρδας του, δεν θα υποπέσει ποτέ σε τέτοιες γυφτιές...τόσα χρέπια Mercedes, BMW, Audi κ.λπ. 25ετίας υπάρχουν που τα χαρίζουν για να γλυτώσουν φόρους!:rolleyes:
 

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
Αν θέλεις οικονομία στο καύσιμο με περίπου 10.000€ λιγότερα παίρνεις ένα Ibiza ή ένα Polo με CNG και καθάρισες: 2,5 με 3 ευρώ στα 100 km, μηδέν τέλη κυκλοφορίας και backup βενζίνη να μην έχεις φόβο να "μείνεις" ποτέ...
Δυστυχώς όμως βλέπω πως η ηλεκτροκίνηση θα "πνίξει" το φυσικό αέριο και οι κατασκευαστές θ' αφήσουν σιγά σιγά αυτή την τεχνολογία λόγω πωλήσεων, μη επενδύοντας από ένα σημείο και μετά σε νέα μοντέλα...


Ποια 15 χρόνια;!
Σε 10 χρόνια το πολύ αυτές οι μπαταρίες είναι για πέταμα...κι όπως σωστά τόνισες, λόγω κλίματος στη χώρα μας ίσως τα 10 χρόνια να γίνονται 9 ή 8!
Γι' αυτό και τα περισσότερα ηλεκτροκίνητα στην Ευρώπη αγοράζονται με leasing (είτε ολόκληρο το αυτοκίνητο είτε μόνο οι μπαταρίες)...

Ας μιλήσουμε επιτέλους για τον ελέφαντα στο δωμάτιο...ΑΥΤΟ είναι το κυριότερο πρόβλημά μας κύριοι!
Ούτε οι σταθμοί φόρτισης που δεν έχουμε, ούτε τα κίνητρα που δεν είχαμε μέχρι πρότινος...
Το κυριότερο πρόβλημά μας (όπως είπα και στην αρχή) είναι ότι είμαστε φτωχομπινέδες και τα πενιχρά μας εισοδήματα μας αναγκάζουν να κρατάμε τα αυτοκίνητά μας για τουλάχιστον 15-20 χρόνια, ενώ θα έπρεπε σε 4-8 χρόνια να τα πουλάμε για να πάρουμε καινούργια!
Είμαστε οι Αλβανοί της Ε.Ε. στην αυτοκίνηση (και όχι μόνο) κι αυτό ΔΕΝ θα αλλάξει ούτε με μποναμάδες ύψους 5.000€, ούτε δίνοντας στους βενζινάδες τη δυνατότητα να τα οικονομήσουν ΚΑΙ από την ηλεκτροκίνηση!
Όσοι πήραν CNG την πάτησαν. Το κράτος τους υποσχέθηκε περισσότερα πρατήρια αλλά πρατήρια δεν θα δουν. Αποτέλεσμα τα πρατήρια που το υποστηρίζουν να έχουν μεγάλη αναμονή. Μετά την πρόσφατη είδηση ότι η VW εγκαταλείπει το CNG ίσως θα δούμε τα πρατήρια να μειώνονται και αυτά που θα μείνουν θα ανεβάσουν τιμή του αερίου να ανεβαίνει.

Καλή επιλογή στην Ελλάδα είναι το lpg που υπαρχει ήδη μεγάλο δίκτυο στην Ελλάδα και πολλά εξειδικευμένα μαστόρια σε αυτό.

Tα ηλεκτροκίνητο δίνουν σταθερή ροπή σε όλες τις στροφές. Η τελική τους περιορίζεται για να έχει μεγαλύτερη διάρκεια μπαταρία αλλά η επιτάγχυνση ειναι το μεγάλο τους πλεονέκτημα.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,240 μηνύματα.
Εφοσον συνεχίζουμε να έχουμε τον λυχνιτη στην Ελλαδα ποση διαφορά να κάνουν τα ηλεκτροκίνητα , οσον αγορά τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο.

Σωστή η σκέψη σου αλλά παραλείπει μια σημαντική λεπτομέρεια : Δεν αφορά μόνο τους ρύπους απο τα αμάξια, η όλη υπόθεση, που ούτως η άλλως όπως λες δεν είναι τόσο σημαντικοί όσο αυτοί των εργοστασίων(αλλά ούτε και αμελητέα). Ένας βενζινοκινητήρας έχει απόδοση 20% εως 45% , αντίθετα ένας ηλεκτρικός κινητήρας έχει απόδοση που φτάνει εως και σχεδόν 100% . Άρα έχεις σημαντικά ενεργειακά οφέλη σε πρώτη φάση , καθώς όλη αυτή η εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας που ειδάλλως θα πήγαινε χαμένη ως θερμική στους κινητήρες, ή βιομηχανίες για παραγωγή περισσότερης βενζίνης , θα μπορεί να αξιοποιηθεί αλλού. Και έτσι καίγοντας τις ίδιες ποσότητες να εξυπηρετείς μεγαλύτερο ποσοστό ανθρώπων και δραστηριοτήτων,απο το να κάψεις περισσότερο . Άρα και δεν έχεις περισσότερα καυσαέρια απο εργοστάσια, δεν έχεις τίποτα πλέον απο αμάξια και εξυπηρετείς τις νεες ανάγκες ενέργειας που προκύπτουν .

Πάντως δεν θα καίμε για πάντα, υπάρχουν εξαιρετικές εναλλακτικές που συζητιούνται και μελετώνται . Ωστόσο τα βήματα πρέπει να γίνονται ένα ένα και σιγά σιγά ;) .
 

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, επαγγέλεται Μηχανολόγος μηχανικός και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,431 μηνύματα.
1)Όσοι πήραν CNG την πάτησαν. Το κράτος τους υποσχέθηκε περισσότερα πρατήρια αλλά πρατήρια δεν θα δουν. Αποτέλεσμα τα πρατήρια που το υποστηρίζουν να έχουν μεγάλη αναμονή. Μετά την πρόσφατη είδηση ότι η VW εγκαταλείπει το CNG ίσως θα δούμε τα πρατήρια να μειώνονται και αυτά που θα μείνουν θα ανεβάσουν τιμή του αερίου να ανεβαίνει.

2)Καλή επιλογή στην Ελλάδα είναι το lpg που υπαρχει ήδη μεγάλο δίκτυο στην Ελλάδα και πολλά εξειδικευμένα μαστόρια σε αυτό.

1)Δυστυχώς εκεί πάει το πράγμα!

2)Η μόνη ρεαλιστική επιλογή θα έλεγα εγώ...
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,240 μηνύματα.
Όσοι πήραν CNG την πάτησαν. Το κράτος τους υποσχέθηκε περισσότερα πρατήρια αλλά πρατήρια δεν θα δουν. Αποτέλεσμα τα πρατήρια που το υποστηρίζουν να έχουν μεγάλη αναμονή. Μετά την πρόσφατη είδηση ότι η VW εγκαταλείπει το CNG ίσως θα δούμε τα πρατήρια να μειώνονται και αυτά που θα μείνουν θα ανεβάσουν τιμή του αερίου να ανεβαίνει.

Καλή επιλογή στην Ελλάδα είναι το lpg που υπαρχει ήδη μεγάλο δίκτυο στην Ελλάδα και πολλά εξειδικευμένα μαστόρια σε αυτό.

Tα ηλεκτροκίνητο δίνουν σταθερή ροπή σε όλες τις στροφές. Η τελική τους περιορίζεται για να έχει μεγαλύτερη διάρκεια μπαταρία αλλά η επιτάγχυνση ειναι το μεγάλο τους πλεονέκτημα.

Δεν θεωρείς οτι τα lpg είναι άκρως επικίνδυνα για την Ελλάδα δεδομένου των αριθμών των ατυχημάτων ;
 

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Νευρολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,089 μηνύματα.
τα εργοστασιακα μοντέλα φυσικού αερίου και υγραερίου δεν υπάρχει πρόβλημα παιδιά το πρόβλημα υπάρχει με τις μετατροπείς και τις εγκαταστάσεις.

όσο αφορά τα αμάξια βεβαίως το ηλεκτροκίνητο συμφέρει από λες τις απόψεις.
 

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
Δεν θεωρείς οτι τα lpg είναι άκρως επικίνδυνα για την Ελλάδα δεδομένου των αριθμών των ατυχημάτων ;
Όλες οι μετατροπές, που δεν συμφωνούν με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, είναι επικίνδυνες. Μερικά έρχονται lpg από μαμα όπως το παλιό corsa.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,240 μηνύματα.
I see your point,με καλύψατε :laugh: .
 

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Νευρολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,089 μηνύματα.

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,240 μηνύματα.
εσυ ως ημμυ δε θεωρείς τα ηλεκτροκίνητα καλύτερα;

Είναι superior απο πολλές απόψεις . Πολύ πιο αξιόπιστα, ενεργειακά αποδοτικότερα και περιβαλλοντικά φιλικά,αλλά και ασφαλέστερα .Αλλά δυστυχώς δεν νομίζω οτι αρκετοί Έλληνες θα το κάνουν embrace,γιατί απλά,δεν γουστάρουν να μην κάνει θόρυβο ο κινητήρας τους :P .
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μαθηματικός και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
τα εργοστασιακα μοντέλα φυσικού αερίου και υγραερίου δεν υπάρχει πρόβλημα παιδιά το πρόβλημα υπάρχει με τις μετατροπείς και τις εγκαταστάσεις.

όσο αφορά τα αμάξια βεβαίως το ηλεκτροκίνητο συμφέρει από λες τις απόψεις.
Περίμενα να πεις ότι ο Γκολεμής λέει ότι είναι ασφαλής.
 

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, επαγγέλεται Μηχανολόγος μηχανικός και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,431 μηνύματα.

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
Εκπληκτικό. Πήγε με την i3 Ζαχάρω Ηλείας και επέστρεψε. Αν η ελεύθερη μετακίνηση σημαίνει τζάμπα διόδια τα ηλεκτροκίνητα θα γίνουν must στην Ελλάδα. Και μόνο η δυνατότητα να μπαινοβγαίνεις στην Αττική οδό χωρός τύψεις θα σου χαρίσει πολύ γρήγορα την απόσβεση.

Ο νόμος είναι σε διαβούλευση
Στην κατεύθυνση της μείωσης των ρύπων και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μεταφορών, επιβάλλεται περιβαλλοντικό τέλος 4.000 ευρώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα παλαιού τύπου (τεχνολογίας Euro 4), με τα έσοδα που θα προκύψουν να προορίζονται μέσω του Λογαριασμού Ειδικού Σκοπού για την ενίσχυση των φιλικών προς το περιβάλλον μεταφορών. Ταυτόχρονα επιβάλλεται απαγόρευση των εισαγωγών των ακόμα παλαιότερων και εξαιρετικά ρυπογόνων οχημάτων (τεχνολογίας Euro 1,2 και 3).
Ξεχάστε τα φθηνά αυτοκίνητα εισαγωγής. Μέτρο σοκ καθώς πολλοί το είχαν κάνει επάγγελμα.
 

Gaspar

Περιβόητο μέλος

Ο Gaspar αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,101 μηνύματα.
το μεγάλο πρακτικό πλεονέκτημα είναι η μικρή κατανάλωση (2eu/100km)
το χαμηλό κόστος συντήρησης (δεν θέλουν τακτικά σέρβις)
και το ότι μπορείς να τα φορτίσεις στο σπίτι.
+0 τέλη κυκλοφορίας

με την προϋπόθεση ότι έχω κλειστό πάρκινγκ με πρίζα, θα επέλεγα άνετα ηλεκτρικό
 

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
Αν έπαιρνα ηλεκτροκίνητο τώρα θα έπαιρνα την bmw i3 αλλά θα προτιμούσα να περιμένω λίγο να πάρω το vw id3.

 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Οικονομολόγος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,269 μηνύματα.
Προσωπικά δεν θα έπαιρνα ηλεκτρικό αμάξι.Θα έπαιρνα το Corolla Hybrid.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top