akikos
Επιφανές μέλος
Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 13.079 μηνύματα.

03-11-24

14:49
Τα ηλεκτρικά πιάνουν πολύ πιο δύσκολα φωτιά.Έτσι κι έπαιρνε φωτιά κι η μπαταρία θα έκαιγε όλο το οικοδομικό τετράγωνο, αυτό έλειπε!![]()
Επίσης βγάζει πολύ λιγότερα Mj και δεν επεκτείνεται.
Κάθε αυτοκίνητο που κυκλοφορεί έχει οδηγίες έκτακτης ανάγκης. Εκεί έχει πληροφορίες για τον απεγκλωβισμό ατόμων, τι κάνεις σε περίπτωση φωτιάς, πως μπορεί να ρυμουλκηθεί ένα αυτοκίνητο.
To λέει και ο ίδιος ο Elon.
akikos
Επιφανές μέλος
Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 13.079 μηνύματα.

09-11-24

21:38

Δωρεάν φόρτιση για 1 χρόνο από την Tesla στην Ελλάδα - Σε ποιο αυτοκίνητο; - Εντελώς τσάμπα μετακινήσεις για ένα χρόνο προσφέρει η Tesla. Αυτή είναι μία από τις νεότερες και μεγαλύτερες προσφορές σε αυτοκίνητο αυτήν τη στιγμή, στην Ελλάδα.
Εντελώς τσάμπα μετακινήσεις για ένα χρόνο προσφέρει η Tesla. Αυτή είναι μία από τις νεότερες και μεγαλύτερες προσφορές σε αυτοκίνητο αυτήν τη στιγμή, στην Ελλάδα.

Jack of Spades
Περιβόητο μέλος
Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, επαγγέλλεται Μηχανολόγος μηχανικός και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 6.482 μηνύματα.

09-11-24

22:00
Για καμιά Γερμανία που αν μετακινείσαι για δουλειά κ.λπ. κάνεις 100+ χιλιάδες χιλιόμετρα το χρόνο για πλάκα καλό είναι, για Ελλάδα κάτι τρέχει στα γύφτικα!Απιστευτή προσφορά που μόνο ο Ελον μπορεί να δίνει.![]()
Δωρεάν φόρτιση για 1 χρόνο από την Tesla στην Ελλάδα - Σε ποιο αυτοκίνητο; - Εντελώς τσάμπα μετακινήσεις για ένα χρόνο προσφέρει η Tesla. Αυτή είναι μία από τις νεότερες και μεγαλύτερες προσφορές σε αυτοκίνητο αυτήν τη στιγμή, στην Ελλάδα.
Εντελώς τσάμπα μετακινήσεις για ένα χρόνο προσφέρει η Tesla. Αυτή είναι μία από τις νεότερες και μεγαλύτερες προσφορές σε αυτοκίνητο αυτήν τη στιγμή, στην Ελλάδα.www.gocar.gr

akikos
Επιφανές μέλος
Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 13.079 μηνύματα.

09-11-24

23:35
Ευκαιρία για πανευρωπαϊκό roadtrip.Για καμιά Γερμανία που αν μετακινείσαι για δουλειά κ.λπ. κάνεις 100+ χιλιάδες χιλιόμετρα το χρόνο για πλάκα καλό είναι, για Ελλάδα κάτι τρέχει στα γύφτικα!![]()
back2967
Διάσημο μέλος
Ο back2967 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2.698 μηνύματα.

10-11-24

19:14
Ξεστοκάρισμα κάνει γιατί έρχεται το νέο μοντέλοΑπιστευτή προσφορά που μόνο ο Ελον μπορεί να δίνει.![]()
Δωρεάν φόρτιση για 1 χρόνο από την Tesla στην Ελλάδα - Σε ποιο αυτοκίνητο; - Εντελώς τσάμπα μετακινήσεις για ένα χρόνο προσφέρει η Tesla. Αυτή είναι μία από τις νεότερες και μεγαλύτερες προσφορές σε αυτοκίνητο αυτήν τη στιγμή, στην Ελλάδα.
Εντελώς τσάμπα μετακινήσεις για ένα χρόνο προσφέρει η Tesla. Αυτή είναι μία από τις νεότερες και μεγαλύτερες προσφορές σε αυτοκίνητο αυτήν τη στιγμή, στην Ελλάδα.www.gocar.gr
American Economist
Επιφανές μέλος
Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 33.835 μηνύματα.

10-11-24

19:26
Καταρρέει και η Nissan, μετά την Volkswagen.
www.capital.gr
www.lifo.gr

Nissan: Βουτιά 85% στα λειτουργικά κέρδη και πλάνα για περικοπές 9.000 θέσεων εργασίας
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία μείωσε δεύτερη φορά φέτος το outlook.


Η Nissan κάνει 9.000 απολύσεις λόγω της απειλής από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα | LiFO
Η Nissan αναγκάστηκε να λάβει «επείγοντα μέτρα», καθώς ο ανταγωνισμός από τις κινεζικές εταιρίες στον κλάδο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων βάζει «δύσκολα» στις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες

American Economist
Επιφανές μέλος
Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 33.835 μηνύματα.

11-11-24

14:26

Οικονομικές δυσκολίες αντιμετωπίζει η BMW
Ο κύριος δείκτης κερδοφορίας της BMW AG το τρίτο τρίμηνο του 2024, έπεσε στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων τεσσάρων ετών,

Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:
Επίσης η Toyota είχε δίκιο που εδώ και χρόνια φωνάζει υπέρ των ηλεκτρικών οχημάτων.

Battery-powered electric vehicle sales plunge by 25% as Australian drivers choose hybrid models
Australian Automobile Association analysis notes hybrids are exempt from fringe benefits tax until 1 April 2025
American Economist
Επιφανές μέλος
Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 33.835 μηνύματα.

16-11-24

12:41
Πάλι καλά που η ηλεκτροκινηση θα έσωζε τον πλανήτη.
www.euronews.com

Volkswagen set to close three German plants and cut thousands of jobs
Further talks are planned between Volkswagen and trade union leaders on Wednesday.

back2967
Διάσημο μέλος
Ο back2967 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2.698 μηνύματα.

16-11-24

13:15
Βασικά το συγκεκριμένο δείχνει ότι όσοι κατασκευαστές δεν μπόρεσαν/δεν μπορούν/δεν θα μπορέσουν να ακολουθήσουν την εξέλιξη πάνε για φούντο.Πάλι καλά που η ηλεκτροκινηση θα έσωζε τον πλανήτη.
![]()
Volkswagen set to close three German plants and cut thousands of jobs
Further talks are planned between Volkswagen and trade union leaders on Wednesday.www.euronews.com
Το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών(και υβριδικών) σε όλες τις χώρες του κόσμου ανεβαίνει, οι κατασκευαστές που δεν μπορούν να είναι ανταγωνιστικοί σε αυτές τις κατηγορίες θα συρρικνωθούν ή θα κλείσουν/εξαγοραστούν.
Πχ για την Ευρώπη, το 2023 το 48,1% των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν ήταν απλά υβριδικά(25,8%) ή plug in υβριδικά(7,7%) ή ηλεκτρικά(14,6%). Σε αυτά οι παραδοσιακοί κατασκευαστές και ειδικά οι Ευρωπαίοι είναι πολύ πίσω.
Η Toyota προς το παρόν είναι οκ λόγω υβριδικών που θα είναι στην επικαιρότητα για αρκετά χρόνια ακόμα αλλά αν δεν καταφέρει να παρουσιάσει κάτι ανταγωνιστικό και στα ηλεκτρικά(ένα μοντέλο έχει όλο κι όλο) θα ζήσει και αυτή αντίστοιχες καταστάσεις σε 5-10 χρόνια.
Δεν είναι κακό και δεν είναι και η πρώτη φορά που συμβαίνει.
Που είναι η nokia, η sony, η blackberry στα κινητά μετά τα smartphones, που είναι η κodak μετά τις ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές κλπ.
Δεν πρέπει αλλά ούτε είναι και εφικτό να σταματήσεις την εξέλιξη για να μην πάθει ζημιά η βιομηχανία σου.
Ή θα ακολουθήσει ή θα κλείσει.

New car registrations: +13.9% in 2023; battery electric 14.6% market share
In December 2023, the EU car market experienced a 3.3% decline, recording 867,052 units in sales. This drop can be attributed to the high baseline performance in December 2022. December also marked the first month of contraction after 16 consecutive months of growth.

American Economist
Επιφανές μέλος
Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 33.835 μηνύματα.

16-11-24

13:23
Βασικά το συγκεκριμένο δείχνει ότι όσοι κατασκευαστές δεν μπόρεσαν/δεν μπορούν/δεν θα μπορέσουν να ακολουθήσουν την εξέλιξη πάνε για φούντο.
Το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών(και υβριδικών) σε όλες τις χώρες του κόσμου ανεβαίνει, οι κατασκευαστές που δεν μπορούν να είναι ανταγωνιστικοί σε αυτές τις κατηγορίες θα συρρικνωθούν ή θα κλείσουν/εξαγοραστούν.
View attachment 141662
Πχ για την Ευρώπη, το 2023 το 48,1% των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν ήταν απλά υβριδικά(25,8%) ή plug in υβριδικά(7,7%) ή ηλεκτρικά(14,6%). Σε αυτά οι παραδοσιακοί κατασκευαστές και ειδικά οι Ευρωπαίοι είναι πολύ πίσω.
Η Toyota προς το παρόν είναι οκ λόγω υβριδικών που θα είναι στην επικαιρότητα για αρκετά χρόνια ακόμα αλλά αν δεν καταφέρει να παρουσιάσει κάτι ανταγωνιστικό και στα ηλεκτρικά(ένα μοντέλο έχει όλο κι όλο) θα ζήσει και αυτή αντίστοιχες καταστάσεις σε 5-10 χρόνια.
Δεν είναι κακό και δεν είναι και η πρώτη φορά που συμβαίνει.
Που είναι η nokia, η sony, η blackberry στα κινητά μετά τα smartphones, που είναι η κodak μετά τις ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές κλπ.
Δεν πρέπει αλλά ούτε είναι και εφικτό να σταματήσεις την εξέλιξη για να μην πάθει ζημιά η βιομηχανία σου.
Ή θα ακολουθήσει ή θα κλείσει.
![]()
New car registrations: +13.9% in 2023; battery electric 14.6% market share
In December 2023, the EU car market experienced a 3.3% decline, recording 867,052 units in sales. This drop can be attributed to the high baseline performance in December 2022. December also marked the first month of contraction after 16 consecutive months of growth.www.acea.auto
Βασικά η τάση πλέον δείχνει ότι πάμε ξεκάθαρα σε hybrid and plug in hybrid οχήματα. Τα ηλεκτρικά ήδη βλέπουν τις πωλήσεις τους να μειώνονται στην Ευρώπη, ενώ σε Καναδά/ΗΠΑ/Αυστραλια έχουν μηδενικα ποσοστά. Δεν είναι τυχαίο που πολλές βιομηχανίες πλέον ριχνουν δισεκατομμύρια στην ανάπτυξη των hybrid μοντέλων, μπας και προλάβουν το παιχνίδι. Η Ευρωπαϊκή Ένωση αντί να το καταλάβει αυτό το 2019, ωθούσε τις βιομηχανίες στα ηλεκτρικά οχήματα μην βλέποντας ότι η συγκεκριμένη αγορά δεν έχει και το καλύτερο μέλλον. Μόνο στην Κίνα πάει καλά, όμως και εκεί λόγω των επιδοτήσεων και των εξαιρετικά χαμηλών τιμών.
Μέχρι τώρα οι εταιρείες που προσφέρουν μεγάλη γκάμα από hybrid και plug in hybrid, είναι αυτές που πάνε καλά και κάνουν ρεκόρ πωλήσεων. Τέτοιες εταιρείες είναι η Toyota, Honda, Kia, Hyundai, Mazda κτλ, ενώ σιγά σιγά μπαίνει στο παιχνίδι και η Ford. Τώρα η Volkswagen, Nissan, Stellantis και Renault που δεν έχουν hybrids οδηγούνται σε αφανισμό.
back2967
Διάσημο μέλος
Ο back2967 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2.698 μηνύματα.

16-11-24

13:58
Νομίζω είναι σε ενδιάμεσο στάδιο, τα υβριδικά θα έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο για τα επόμενα 5-10 χρόνια αλλά αυτό πρόκειται να αλλάξει.Βασικά η τάση πλέον δείχνει ότι πάμε ξεκάθαρα σε hybrid and plug in hybrid οχήματα. Τα ηλεκτρικά ήδη βλέπουν τις πωλήσεις τους να μειώνονται στην Ευρώπη, ενώ σε Καναδά/ΗΠΑ/Αυστραλια έχουν μηδενικα ποσοστά. Δεν είναι τυχαίο που πολλές βιομηχανίες πλέον ριχνουν δισεκατομμύρια στην ανάπτυξη των hybrid μοντέλων, μπας και προλάβουν το παιχνίδι. Η Ευρωπαϊκή Ένωση αντί να το καταλάβει αυτό το 2019, ωθούσε τις βιομηχανίες στα ηλεκτρικά οχήματα μην βλέποντας ότι η συγκεκριμένη αγορά δεν έχει και το καλύτερο μέλλον. Μόνο στην Κίνα πάει καλά, όμως και εκεί λόγω των επιδοτήσεων και των εξαιρετικά χαμηλών τιμών.
Μέχρι τώρα οι εταιρείες που προσφέρουν μεγάλη γκάμα από hybrid και plug in hybrid, είναι αυτές που πάνε καλά και κάνουν ρεκόρ πωλήσεων. Τέτοιες εταιρείες είναι η Toyota, Honda, Kia, Hyundai, Mazda κτλ, ενώ σιγά σιγά μπαίνει στο παιχνίδι και η Ford. Τώρα η Volkswagen, Nissan, Stellantis και Renault που δεν έχουν hybrids οδηγούνται σε αφανισμό.
Τα ηλεκτρικά ως αριθμό είχαν πτώση πωλήσεων λόγω της γενικότερης κατάστασης της οικονομίας και της διακοπής των επιδοτήσεων σε κάποιες αγορές σε συνδυασμό με το ότι ακόμα δεν υπάρχουν εκτός Κίνας πολλά ηλεκτρικά(βασικά μόνο ένα μοντέλο της BYD υπάρχει) με τιμές αντίστοιχες των πιο φθηνών παραδοσιακών/υβριδικών.
Αυτό όμως με τον ένα ή τον άλλο τρόπο(αύξηση μεριδίου Κινέζων, πιο φθηνά μοντέλα από κάποιους παραδοσιακούς κατασκευαστές λόγω εξέλιξης τους, πιθανή είσοδος της Tesla με κάποιο νέο πιο φθηνό μοντέλο ή νέες μειώσεις στις τιμές των τωρινών και γενικά μείωση του κόστους παραγωγής λόγω εξέλιξης τεχνολογίας) θα αλλάξει όπως ήδη είναι πολύ πιο φθηνά σε σχέση με πριν 5 χρόνια.
Ταυτόχρονα και η εξέλιξη των μπαταριών θα τα κάνει πιο ελκυστικά για όσους φοβούνται ή δεν τους βολεύουν τώρα ενω εξελίσσονται και οι υποδομές φόρτισης. Πχ έχουν αρχίσει να εμφανίζονται σε ευρωπαικές πόλεις φορτιστές που μπαίνουν στο πεζοδρόμιο με στύλους που ηδη υπάρχουν εκεί(πχ κολώνες ρεύματος, κολώνες για λάμπες, κολωνάκια κλπ) ώστε να μπορούν να φορτίζουν το βράδυ και όσοι δεν έχουν δικό τους πάρκινγκ ούτε δυνατότητα φόρτισης στην εργασία τους.
Είναι θέμα χρόνου να επικρατήσουν στην Ευρώπη οχι για το περιβάλλον αλλά γιατί για την μεγάλη πλειοψηφία τα πλεονεκτήματα είναι περισσότερα από τα μειονεκτήματα ακόμα και τώρα, πόσο μάλλον με την εξέλιξη που φυσιολογικά έρχεται.
Αυστραλία και ΗΠΑ είναι άλλη λογική και νοοτροπία, ακόμα και τα υβριδικά ως ποσοστά είναι πολύ λίγο, κάπου στο 15% ΗΠΑ και 10% Αυστραλία.
Κάτι ακόμα είναι ότι όλοι οι κατασκευαστές ρίχνουν δισεκατομμύρια στην εξέλιξη των ηλεκτρικών, ακόμα περισσότερα ίσως όσοι είναι πίσω, γιατί δεν έχουν επιλογή. Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του πλανήτη και πάει φουλ εκεί ακόμα πιο γρήγορα από την Ευρώπη η οποία επίσης σπρώχνει φουλ προς τα εκεί και είναι η 3η μεγαλύτερη.
Δεν μπορούν να αγνοήσουν αυτές τις αγορές και ταυτόχρονα τα δισεκατομμύρια που ρίχνουν στα ηλεκτρικά θέλουν να τα πάρουν πίσω.
American Economist
Επιφανές μέλος
Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 33.835 μηνύματα.

16-11-24

14:10
Νομίζω είναι σε ενδιάμεσο στάδιο, τα υβριδικά θα έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο για τα επόμενα 5-10 χρόνια αλλά αυτό πρόκειται να αλλάξει.
Τα ηλεκτρικά ως αριθμό είχαν πτώση πωλήσεων λόγω της γενικότερης κατάστασης της οικονομίας και της διακοπής των επιδοτήσεων σε κάποιες αγορές σε συνδυασμό με το ότι ακόμα δεν υπάρχουν εκτός Κίνας πολλά ηλεκτρικά(βασικά μόνο ένα μοντέλο της BYD υπάρχει) με τιμές αντίστοιχες των πιο φθηνών παραδοσιακών/υβριδικών.
Αυτό όμως με τον ένα ή τον άλλο τρόπο(αύξηση μεριδίου Κινέζων, πιο φθηνά μοντέλα από κάποιους παραδοσιακούς κατασκευαστές λόγω εξέλιξης τους, πιθανή είσοδος της Tesla με κάποιο νέο πιο φθηνό μοντέλο ή νέες μειώσεις στις τιμές των τωρινών και γενικά μείωση του κόστους παραγωγής λόγω εξέλιξης τεχνολογίας) θα αλλάξει όπως ήδη είναι πολύ πιο φθηνά σε σχέση με πριν 5 χρόνια.
Ταυτόχρονα και η εξέλιξη των μπαταριών θα τα κάνει πιο ελκυστικά για όσους φοβούνται ή δεν τους βολεύουν τώρα ενω εξελίσσονται και οι υποδομές φόρτισης. Πχ έχουν αρχίσει να εμφανίζονται σε ευρωπαικές πόλεις φορτιστές που μπαίνουν στο πεζοδρόμιο με στύλους που ηδη υπάρχουν εκεί(πχ κολώνες ρεύματος, κολώνες για λάμπες, κολωνάκια κλπ) ώστε να μπορούν να φορτίζουν το βράδυ και όσοι δεν έχουν δικό τους πάρκινγκ ούτε δυνατότητα φόρτισης στην εργασία τους.
Είναι θέμα χρόνου να επικρατήσουν στην Ευρώπη οχι για το περιβάλλον αλλά γιατί για την μεγάλη πλειοψηφία τα πλεονεκτήματα είναι περισσότερα από τα μειονεκτήματα ακόμα και τώρα, πόσο μάλλον με την εξέλιξη που φυσιολογικά έρχεται.
Αυστραλία και ΗΠΑ είναι άλλη λογική και νοοτροπία, ακόμα και τα υβριδικά ως ποσοστά είναι πολύ λίγο, κάπου στο 15% ΗΠΑ και 10% Αυστραλία.
Κάτι ακόμα είναι ότι όλοι οι κατασκευαστές ρίχνουν δισεκατομμύρια στην εξέλιξη των ηλεκτρικών, ακόμα περισσότερα ίσως όσοι είναι πίσω, γιατί δεν έχουν επιλογή. Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του πλανήτη και πάει φουλ εκεί ακόμα πιο γρήγορα από την Ευρώπη η οποία επίσης σπρώχνει φουλ προς τα εκεί και είναι η 3η μεγαλύτερη.
Δεν μπορούν να αγνοήσουν αυτές τις αγορές και ταυτόχρονα τα δισεκατομμύρια που ρίχνουν στα ηλεκτρικά θέλουν να τα πάρουν πίσω.
Δεν συμφωνώ σε αυτό που λες, τα ηλεκτρικά έχουν σοβαρά πρόβλημα και το κόστος συντήρησης τους είναι εξωφρενικά υψηλό. Κανένας σοβαρός άνθρωπος δεν πρόκειται να σκάσει €15,000 για αλλαγή μπαταρίας όσο καλά και αν είναι. Όσο αφορά το μερίδιο αγοράς τους έχει αρχίσει και μειώνεται σε χώρες όπου κόπηκε η χρηματοδότηση μέσω επιδοτήσεων, προφανώς το ίδιο θα γίνει σε όλες τις χώρες καθώς δεν είναι βιώσιμο να πληρώνει το κράτος για να αγοράσεις νέο αυτοκίνητο. Επίσης, πολλές εταιρείες κάνουν πίσω σε νέες επενδύσεις τα ηλεκτρικά, καθώς στέφονται σε hybrid, plug in hybrid αλλά ακόμα και σε υδρογόνο σε κάποιες περιπτώσεις.
Ότι και να λένε οι κυβερνήσεις για να βγάζουν χρήματα, στο τέλος θα γίνει αυτό που θέλουν οι καταναλωτές. Οι καταναλωτές λοιπόν στην πλειοψηφία τους δεν θέλουν EVs καθώς δεν είναι χρηστικά, ίσα ίσα στέφονται μαζικά σε hybrid και plug in hybrids τα οποία είναι φιλικά προς το περιβάλλον, είναι πολύ πιο οικονομικά όσο αφορά την κατανάλωση ενώ η τεχνολογία τους είναι σαφώς πιο δοκιμασμένη και ασφαλής. Για τα επόμενα 10-15 χρόνια το λιγότερο τα hybrids θα είναι ο κυρίαρχος της αγοράς, καθώς η μαζική πλειοψηφία τα προτιμάει ως εναλλάκτη λύση έναντι των ηλεκτρικών. Ακόμα και η Tesla φέτος καταγράφει πτώση πωλήσεων, για πρώτη φορά έπειτα από 10 ραγδαίας ανόδου.

EV sales in Europe fall 44% amid slowdown in key markets, ACEA calls for 'urgent' response - Times of India
New car sales in the EU have hit a three-year low, with an 18.3% drop in August 2024. Electric vehicle sales plunged 43.9%, significantly affecting the market. Germany and France saw the steepest declines. The ACEA calls for urgent EU intervention to stabilize the EV market ahead of upcoming CO2...


Hybrid car sales in India surge by 27% in 2024 as BEV growth slows, strong hybrids lead the way - CNBC TV18
Looking ahead, automakers are preparing to launch a new wave of hybrid vehicles in the ₹15-25 lakh price range, including hybrid versions of popular models like the Maruti Suzuki Fronx and Swift, Kia Carnival, Toyota Fortuner, and Hyundai Kona.
Hybrid car sales surge amid global policy push - The Economic Times
Electric vehicle sales are rising globally due to policy pushes and stricter emission norms, but hybrid vehicles are gaining popularity faster. Since 2021, hybrid sales have surged in China, Japan, Korea, UK, France, and the US. India has also seen a slight increase in hybrid penetration despite...

Why hybrid sales surge as EV sales flatten
As EV sales are leveling off, hybrids are back, stronger than ever. Carmakers including Ford, General Motors, Toyota, BMW and Hyundai are boosting production.

Tesla sales fall for second straight quarter despite price cuts
Electric automaker’s quarterly deliveries fell for two straight quarters for the first time ever
ilias90
Περιβόητο μέλος
Ο White Privilege αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών. Έχει γράψει 4.533 μηνύματα.

16-11-24

14:27
Πήγα Βιέννη πριν ένα χρόνο σχεδόν, μιλάμε τα περισσότερα μηχανάκια και πολλά αμάξια ήταν ηλεκτρικά. Τι ξενέρα ήταν αυτή, τελείως αθόρυβα, άσε που δεν τα ακούς και φοβάσαι μην σε πατήσουν.
Ρε μλκες, εγώ μηχανή έχω, αν δεν είναι βενζινάρα να κάνει το βρρρρουυμμμ! ξενερώνω άσχημα...
Συγκρίνεται αυτό:
με αυτό;;;
To πρώτο είναι σε σταματημένη μηχανή και είναι γκαύλα, το δεύτερο με φουλ ταχύτητα και ακούγεται σαν ηλεκτρική σκούπα που κόλλησε κάτι στο στόμιο.
Ρε μλκες, εγώ μηχανή έχω, αν δεν είναι βενζινάρα να κάνει το βρρρρουυμμμ! ξενερώνω άσχημα...
Συγκρίνεται αυτό:
To πρώτο είναι σε σταματημένη μηχανή και είναι γκαύλα, το δεύτερο με φουλ ταχύτητα και ακούγεται σαν ηλεκτρική σκούπα που κόλλησε κάτι στο στόμιο.
back2967
Διάσημο μέλος
Ο back2967 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2.698 μηνύματα.

16-11-24

14:38
Να, ας πούμε αυτό είναι από τους μεγαλύτερους μύθους.Δεν συμφωνώ σε αυτό που λες, τα ηλεκτρικά έχουν σοβαρά πρόβλημα και το κόστος συντήρησης τους είναι εξωφρενικά υψηλό. Κανένας σοβαρός άνθρωπος δεν πρόκειται να σκάσει €15,000 για αλλαγή μπαταρίας όσο καλά και αν είναι. Όσο αφορά το μερίδιο αγοράς τους έχει αρχίσει και μειώνεται σε χώρες όπου κόπηκε η χρηματοδότηση μέσω επιδοτήσεων, προφανώς το ίδιο θα γίνει σε όλες τις χώρες καθώς δεν είναι βιώσιμο να πληρώνει το κράτος για να αγοράσεις νέο αυτοκίνητο. Επίσης, πολλές εταιρείες κάνουν πίσω σε νέες επενδύσεις τα ηλεκτρικά, καθώς στέφονται σε hybrid, plug in hybrid αλλά ακόμα και σε υδρογόνο σε κάποιες περιπτώσεις.
Μπαταρίες που κυκλοφορούν εδώ και χρόνια δεν χρειάζονται αλλαγή ούτε στα 300.000, νεότερης τεχνολογίας που επίσης κυκλοφορούν(LFP) βγάζουν πάνω από 1εκ χιλιόμετρα δηλαδή θα ζήσουν πολύ περισσότερο από το υπόλοιπο αμάξι.
Ακόμα και αυτός όμως που κάνει τόσα χιλιόμετρα που μπορεί για όσο έχει το αυτοκίνητο πχ στα 10 χρόνια να χρειαστεί αλλαγή μπαταρίας θα έχει βγάλει το κόστος με το παραπάνω και από το φθηνότερο κόστος μετακίνησης αλλά και από το πολύ μικρότερο αν οχι ανύπαρκτο κόστος σέρβις. Επίσης υποθέτεις ότι το ίδιο πράγμα που κάνει 15κ τώρα θα κάνει 15κ και σε 10+ χρόνια.
Ελαττωματικές μπαταρίες πάντα θα υπάρχουν όπως και ελαττωματικοί θερμικοί κινητήρες αλλά για αυτό οι καλές εταιρείες δίνουν 8 χρόνια εγγύηση στην μπαταρία ώστε αν υπάρξει κάποιο πρόβλημα να έχει εμφανιστεί εντός εγγύησης.
Μα τους έχουμε πει τους λόγους.Ότι και να λένε οι κυβερνήσεις για να βγάζουν χρήματα, στο τέλος θα γίνει αυτό που θέλουν οι καταναλωτές. Οι καταναλωτές λοιπόν στην πλειοψηφία τους δεν θέλουν EVs καθώς δεν είναι χρηστικά, ίσα ίσα στέφονται μαζικά σε hybrid και plug in hybrids τα οποία είναι φιλικά προς το περιβάλλον, είναι πολύ πιο οικονομικά όσο αφορά την κατανάλωση ενώ η τεχνολογία τους είναι σαφώς πιο δοκιμασμένη και ασφαλής. Για τα επόμενα 10-15 χρόνια το λιγότερο τα hybrids θα είναι ο κυρίαρχος της αγοράς, καθώς η μαζική πλειοψηφία τα προτιμάει ως εναλλάκτη λύση έναντι των ηλεκτρικών. Ακόμα και η Tesla φέτος καταγράφει πτώση πωλήσεων, για πρώτη φορά έπειτα από 10 ραγδαίας ανόδου.
Κάποιοι υφίστανται λύνονται σταδιακά με την πρόοδο της τεχνολογίας ή έχουν ήδη λυθεί, κάποιοι είναι ο φυσιολογικό φόβος για κάτι νέο, κάποια άλλα είναι διάφορες φήμες που φοβίζουν και φυσιολογικά θα λυθούν όσο μεγαλώνει η υιοθέτηση κλπ.
Ακόμα και έτσι, το μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως για το 2023 ήταν ηλεκτρικό(Tesla Model Y και ας μοιάζει η μούρη με βάτραχο).
Όσο για τις πωλήσεις της tesla φυσιολογικά επιβραδύνθηκαν σε αυτό το οικονομικό περιβάλλον. Όμως το Q3 είχε αύξηση σε σχέση με το 2023 και προβλέπουν ότι συνολικά το 2024 θα πουλήσουν περισσότερα από το 2023.
Και επίσης αν και δεν είμαι υπερ των απαγορεύσεων και τέτοιου είδους κινήσεων, οι κυβερνήσεις επηρεάζουν πολύ το τι θέλει ο κόσμος.
Ακόμα και αν η ΕΕ και η Κίνα δεν απαγορεύσουν το 2035 πλήρως τις πωλήσεις αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα όπως έχουν ανακοινώσει, και μόνο η αύξηση φόρων στην βενζίνη ή η επιβολή μεγάλου φόρου στην αγορά αυτοκινήτου με θερμικό κινητήρα(περιβαλλοντικό τέλος ή όπως το ονομάσουν) αρκεί για να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την αγορά.
American Economist
Επιφανές μέλος
Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 33.835 μηνύματα.

16-11-24

14:43
Να, ας πούμε αυτό είναι από τους μεγαλύτερους μύθους.
Μπαταρίες που κυκλοφορούν εδώ και χρόνια δεν χρειάζονται αλλαγή ούτε στα 300.000, νεότερης τεχνολογίας που επίσης κυκλοφορούν(LFP) βγάζουν πάνω από 1εκ χιλιόμετρα δηλαδή θα ζήσουν πολύ περισσότερο από το υπόλοιπο αμάξι.
Ακόμα και αυτός όμως που κάνει τόσα χιλιόμετρα που μπορεί για όσο έχει το αυτοκίνητο πχ στα 10 χρόνια να χρειαστεί αλλαγή μπαταρίας θα έχει βγάλει το κόστος με το παραπάνω και από το φθηνότερο κόστος μετακίνησης αλλά και από το πολύ μικρότερο αν οχι ανύπαρκτο κόστος σέρβις. Επίσης υποθέτεις ότι το ίδιο πράγμα που κάνει 15κ τώρα θα κάνει 15κ και σε 10+ χρόνια.
Ελαττωματικές μπαταρίες πάντα θα υπάρχουν όπως και ελαττωματικοί θερμικοί κινητήρες αλλά για αυτό οι καλές εταιρείες δίνουν 8 χρόνια εγγύηση στην μπαταρία ώστε αν υπάρξει κάποιο πρόβλημα να έχει εμφανιστεί εντός εγγύησης.
Μα τους έχουμε πει τους λόγους.
Κάποιοι υφίστανται λύνονται σταδιακά με την πρόοδο της τεχνολογίας ή έχουν ήδη λυθεί, κάποιοι είναι ο φυσιολογικό φόβος για κάτι νέο, κάποια άλλα είναι διάφορες φήμες που φοβίζουν και φυσιολογικά θα λυθούν όσο μεγαλώνει η υιοθέτηση κλπ.
Ακόμα και έτσι, το μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως για το 2023 ήταν ηλεκτρικό(Tesla Model Y και ας μοιάζει η μούρη με βάτραχο).
Όσο για τις πωλήσεις της tesla φυσιολογικά επιβραδύνθηκαν σε αυτό το οικονομικό περιβάλλον. Όμως το Q3 είχε αύξηση σε σχέση με το 2023 και προβλέπουν ότι συνολικά το 2024 θα πουλήσουν περισσότερα από το 2023.
Και επίσης αν και δεν είμαι υπερ των απαγορεύσεων και τέτοιου είδους κινήσεων, οι κυβερνήσεις επηρεάζουν πολύ το τι θέλει ο κόσμος.
Ακόμα και αν η ΕΕ και η Κίνα δεν απαγορεύσουν το 2035 πλήρως τις πωλήσεις αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα όπως έχουν ανακοινώσει, και μόνο η αύξηση φόρων στην βενζίνη ή η επιβολή μεγάλου φόρου στην αγορά αυτοκινήτου με θερμικό κινητήρα(περιβαλλοντικό τέλος ή όπως το ονομάσουν) αρκεί για να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την αγορά.
Νομίζω ότι είσαι λίγο μεροληπτικος σε αυτό το θέμα, καθως κανένας δεν ειναι τοσο αισοδοξος για την πορεια των ηλεκτρικών σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι περισσότερες έρευνες δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά δύσκολο έως αδύνατον να κυριαρχήσουν σε πωλήσεις, καθώς έχουν πολλά προβλήματα. Πιθανόν να σταθεροποιηθουν γύρο στο 25% μερίδιο αγοράς, πιο πάνω όχι. Σίγουρα όμως τα συμβατικά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν πρόκειται να καταργηθούν πριν το 2040, ισα ισα τα hybrid σε 2-3 χρόνια θα αποτελούν πάνω από το 50% των συνολικών πωλήσεων.
Όσο αφορά τις μπαταρίες αρχικά υπάρχουν άπειρα παραδείγματα σε forums και έρευνες που δείχνουν ότι είναι πανάκριβες για να αλλαχθούν, ενώ παράλληλα κανένας δεν έχει πει που θα πάνε όταν πεταχτούν. Μιλάμε για εκατομμύρια τοξικά απόβλητα λόγω μπαταριών.
Η Tesla αύξησε τις πωλήσεις της το Q3 καθώς έκανε τεράστια discounts, δεν το λες και βιώσιμη στρατηγική.
back2967
Διάσημο μέλος
Ο back2967 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2.698 μηνύματα.

16-11-24

16:50
Αυτό το ποσοστό είναι υπερβολικά μικρό αφου ήδη έχει ξεπεραστεί στην Κίνα που είναι η μεγαλύτερη αγορά και στην Ευρώπη είμαστε ήδη στο 15% και ας είμαστε μόνο στην αρχή.Νομίζω ότι είσαι λίγο μεροληπτικος σε αυτό το θέμα, καθως κανένας δεν ειναι τοσο αισοδοξος για την πορεια των ηλεκτρικών σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι περισσότερες έρευνες δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά δύσκολο έως αδύνατον να κυριαρχήσουν σε πωλήσεις, καθώς έχουν πολλά προβλήματα. Πιθανόν να σταθεροποιηθουν γύρο στο 25% μερίδιο αγοράς, πιο πάνω όχι. Σίγουρα όμως τα συμβατικά οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν πρόκειται να καταργηθούν πριν το 2040, ισα ισα τα hybrid σε 2-3 χρόνια θα αποτελούν πάνω από το 50% των συνολικών πωλήσεων.
Το επίσημο πλάνο της ΕΕ είναι για το 2035, το 2040 που λες είναι αρκετά κοντά σε αυτό.
Αυτή τη στιγμή ναι,δεν διαφωνώ.Όσο αφορά τις μπαταρίες αρχικά υπάρχουν άπειρα παραδείγματα σε forums και έρευνες που δείχνουν ότι είναι πανάκριβες για να αλλαχθούν, ενώ παράλληλα κανένας δεν έχει πει που θα πάνε όταν πεταχτούν. Μιλάμε για εκατομμύρια τοξικά απόβλητα λόγω μπαταριών.
Όμως δεν υπολογίζεις την πρόοδο της τεχνολογίας η οποία ρίχνει το κόστος κατασκευής και τις κάνει πιο ανθεκτικές.
Ούτε ότι ακόμα και με την σημερινή τεχνολογία οι περισσότεροι δεν θα χρειαστεί ποτέ να αλλάξουν μπαταρία όπως δεν χρειάζεται και να αλλάξουν θερμικό κινητήρα.
Ούτε ότι αν κάνουν τόσα χιλιόμετρα που χρειαστεί να αλλάξουν, θα έχουν βγάλει το κόστος σε σχέση με ένα θερμικό από το μικρότερο κόστος μετακίνησης, από το ότι δεν υπάρχουν τακτικά σερβις για τα εξαρτήματα του θερμικού κινητήρα πχ λάδια,ιμάντες, αντλίες κλπ ούτε αντίστοιχες βλάβες.
Εκτός αν υποθέτουμε ότι κάποιος που κάνει 300.000, είναι άτυχος και χρειάζεται να αλλάξει μπαταρία ενώ σε θερμικό ο ίδιος δεν θα είχε καμιά ακριβή βλάβη στον κινητήρα ή τα περιφερειακά του.
Επίσης στα υβριδικά έχεις βλάβες και του θερμικού κινητήρα και του υβριδικού συστήματος που είναι αντίστοιχες με τα ηλεκτρικά. Αλλαγή μπαταρίας για παράδειγμα μπορεί να χρειαστεί και υβριδικό η οποία και εκεί έχει πολύ μεγάλο κόστος αυτή τη στιγμή αν και μικρότερο από τα πλήρως ηλεκτρικά αφού είναι μικρότερη.
Για τα απόβλητα ισχύει και υπάρχουν διάφορες προσεγγίσεις.
Η επισκευή του στοιχείου(κελιού) της μπαταρίας που έχει πρόβλημα αντι να αλλάζεις όλη την μπαταρία, η επισκευή όσων μπαταριών αλλάζονται και πώληση τους μετά ως μεταχειρισμένες όπως μπορείς να αγοράσεις μεταχειρισμένο κινητήρα θερμικού(η tesla στις ΗΠΑ αν χρειαστεί να αλλαχθεί μπαταρία δίνει δυνατότητα αλλαγής με νέα ή με refurbished δηλαδή επισκευασμένη) ή η απενεργοποίηση του τμήματος που έχει πρόβλημα και χρήση της μπαταρίας ως μπαταρία μικρότερης χωρητικότητας σε άλλες εφαρμογές πχ για φωτοβολταϊκά.
Λογικά ένας συνδυασμός θα επικρατήσει.
Είναι γιατί παρά που μείωσε τις τιμές αύξησε το περιθώριο κέρδους το οποίο ήταν ήδη το μεγαλύτερο στην αυτοκινητοβιομηχανία.Η Tesla αύξησε τις πωλήσεις της το Q3 καθώς έκανε τεράστια discounts, δεν το λες και βιώσιμη στρατηγική.
Είναι απλή η αρχή.
Με την βελτίωση της τεχνολογίας μειώνεις το κόστος παραγωγής και μέρος της μείωσης το περνάς στον καταναλωτή το υπόλοιπο τσέπη.
Το δύσκολο είναι να το πετύχεις.
American Economist
Επιφανές μέλος
Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 33.835 μηνύματα.

16-11-24

17:07
Αυτό το ποσοστό είναι υπερβολικά μικρό αφου ήδη έχει ξεπεραστεί στην Κίνα που είναι η μεγαλύτερη αγορά και στην Ευρώπη είμαστε ήδη στο 15% και ας είμαστε μόνο στην αρχή.
Το επίσημο πλάνο της ΕΕ είναι για το 2035, το 2040 που λες είναι αρκετά κοντά σε αυτό.
Αυτή τη στιγμή ναι,δεν διαφωνώ.
Όμως δεν υπολογίζεις την πρόοδο της τεχνολογίας η οποία ρίχνει το κόστος κατασκευής και τις κάνει πιο ανθεκτικές.
Ούτε ότι ακόμα και με την σημερινή τεχνολογία οι περισσότεροι δεν θα χρειαστεί ποτέ να αλλάξουν μπαταρία όπως δεν χρειάζεται και να αλλάξουν θερμικό κινητήρα.
Ούτε ότι αν κάνουν τόσα χιλιόμετρα που χρειαστεί να αλλάξουν, θα έχουν βγάλει το κόστος σε σχέση με ένα θερμικό από το μικρότερο κόστος μετακίνησης, από το ότι δεν υπάρχουν τακτικά σερβις για τα εξαρτήματα του θερμικού κινητήρα πχ λάδια,ιμάντες, αντλίες κλπ ούτε αντίστοιχες βλάβες.
Εκτός αν υποθέτουμε ότι κάποιος που κάνει 300.000, είναι άτυχος και χρειάζεται να αλλάξει μπαταρία ενώ σε θερμικό ο ίδιος δεν θα είχε καμιά ακριβή βλάβη στον κινητήρα ή τα περιφερειακά του.
Επίσης στα υβριδικά έχεις βλάβες και του θερμικού κινητήρα και του υβριδικού συστήματος που είναι αντίστοιχες με τα ηλεκτρικά. Αλλαγή μπαταρίας για παράδειγμα μπορεί να χρειαστεί και υβριδικό η οποία και εκεί έχει πολύ μεγάλο κόστος αυτή τη στιγμή αν και μικρότερο από τα πλήρως ηλεκτρικά αφού είναι μικρότερη.
Για τα απόβλητα ισχύει και υπάρχουν διάφορες προσεγγίσεις.
Η επισκευή του στοιχείου(κελιού) της μπαταρίας που έχει πρόβλημα αντι να αλλάζεις όλη την μπαταρία, η επισκευή όσων μπαταριών αλλάζονται και πώληση τους μετά ως μεταχειρισμένες όπως μπορείς να αγοράσεις μεταχειρισμένο κινητήρα θερμικού(η tesla στις ΗΠΑ αν χρειαστεί να αλλαχθεί μπαταρία δίνει δυνατότητα αλλαγής με νέα ή με refurbished δηλαδή επισκευασμένη) ή η απενεργοποίηση του τμήματος που έχει πρόβλημα και χρήση της μπαταρίας ως μπαταρία μικρότερης χωρητικότητας σε άλλες εφαρμογές πχ για φωτοβολταϊκά.
Λογικά ένας συνδυασμός θα επικρατήσει.
Είναι γιατί παρά που μείωσε τις τιμές αύξησε το περιθώριο κέρδους το οποίο ήταν ήδη το μεγαλύτερο στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Είναι απλή η αρχή.
Με την βελτίωση της τεχνολογίας μειώνεις το κόστος παραγωγής και μέρος της μείωσης το περνάς στον καταναλωτή το υπόλοιπο τσέπη.
Το δύσκολο είναι να το πετύχεις.
Υπερβολικά αισιόδοξη πρόβλεψη που με τα σημερινά δεδομένα δεν θα επαληθευτεί. Συγγνώμη που στο λέω έτσι αλλά η δουλειά μου είναι να κάνω προβλέψεις-αναλύω δεδομένα, άσε με να ξέρω λίγο καλύτερα αν τα ηλεκτρικά κυριαρχήσουν. Η απάντηση είναι ξεκάθαρα όχι, καθώς οι πωλήσεις τους βασίζονται σε υπερβολικό βαθμό στις διάφορες κρατικές επιδοτήσεις, οι οποίες σιγά σιγά κόβονται. Το ότι οι κυβερνήσεις θέλουν να επιβάλουν την ηλεκτροκίνηση δεν σημαίνει ότι θα γίνει κιόλας, οι καταναλωτές δεν εμπιστεύονται τα EVs και αυτό είναι ξεκάθαρο οποία έρευνα και αν δεις. Τέλος, η παραγωγή των μπαταριών γίνεται αποκλειστικά με πρώτες ύλες από την Κίνα, γεγονός που σημαίνει ότι όλες οι εταιρείες έχουν υπερβολική εξάρτηση από αυτήν για την παραγωγή των EVs. Δεν νομίζω ότι θα δεχθούν οι χώρες-βιομηχανίες να εξαρτώνται από μια χώρα η οποία είναι εχθρική προς αυτές.
Για τα επόμενα 10-15 χρόνια τα hybrid-plug in hybrids θα ειναι με διαφορά Νο1 σε πωλήσεις, τα ηλεκτρικά δεν θα ξεπεράσουν το 30% μερίδιο αγοράς μέχρι τότε. Ειδικά σε ΗΠΑ/Καναδά/Αυστραλία/Λατινικη Αμερική, το μερίδιο των EVs θα είναι ακόμα πιο κάτω.
back2967
Διάσημο μέλος
Ο back2967 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2.698 μηνύματα.

16-11-24

19:47
Αν θες σοβαρή στατιστική ανάλυση μπορείς να δεις τους ειδικούς όπως η διεθνής επιτροπή ενέργειας όπου εξετάζει 3 σενάρια από το πιο απαισιόδοξο ως το πιο αισιόδοξο.Υπερβολικά αισιόδοξη πρόβλεψη που με τα σημερινά δεδομένα δεν θα επαληθευτεί. Συγγνώμη που στο λέω έτσι αλλά η δουλειά μου είναι να κάνω προβλέψεις-αναλύω δεδομένα, άσε με να ξέρω λίγο καλύτερα αν τα ηλεκτρικά κυριαρχήσουν. Η απάντηση είναι ξεκάθαρα όχι, καθώς οι πωλήσεις τους βασίζονται σε υπερβολικό βαθμό στις διάφορες κρατικές επιδοτήσεις, οι οποίες σιγά σιγά κόβονται. Το ότι οι κυβερνήσεις θέλουν να επιβάλουν την ηλεκτροκίνηση δεν σημαίνει ότι θα γίνει κιόλας, οι καταναλωτές δεν εμπιστεύονται τα EVs και αυτό είναι ξεκάθαρο οποία έρευνα και αν δεις. Τέλος, η παραγωγή των μπαταριών γίνεται αποκλειστικά με πρώτες ύλες από την Κίνα, γεγονός που σημαίνει ότι όλες οι εταιρείες έχουν υπερβολική εξάρτηση από αυτήν για την παραγωγή των EVs. Δεν νομίζω ότι θα δεχθούν οι χώρες-βιομηχανίες να εξαρτώνται από μια χώρα η οποία είναι εχθρική προς αυτές.
Για τα επόμενα 10-15 χρόνια τα hybrid-plug in hybrids θα ειναι με διαφορά Νο1 σε πωλήσεις, τα ηλεκτρικά δεν θα ξεπεράσουν το 30% μερίδιο αγοράς μέχρι τότε. Ειδικά σε ΗΠΑ/Καναδά/Αυστραλία/Λατινικη Αμερική, το μερίδιο των EVs θα είναι ακόμα πιο κάτω.
Με βάση αυτά το μερίδιο των EV στις νέες πωλήσεις παγκοσμίως το 2030 θα είναι 42%,46%,66% αντίστοιχα και το 2035 54%,67%,98% στα αυτοκίνητα, λίγο μεγαλύτερα στα δίκυκλα και πολύ μικρότερα σε λεωφορεία και φορτηγά.
Αν έχεις χρόνο εξηγούν αναλυτικά το γιατί στο άρθρο και αν έχεις ακόμα περισσότερο χρόνο μπορείς να κατεβάσεις δωρεάν από το ίδιο link το full outlook που είναι 174 σελίδες ανάλυση.
Προσωπικά δεν έχω τόσο χρόνο αυτή τη στιγμή αλλά θα ήθελα να το διαβάσω κάποια στιγμή.
Νομίζω γενικά το λάθος που κάνεις είναι ότι πιστεύεις ότι κάποιες μεταβλητές θα αλλάξουν με τον τρόπο που πιστεύεις(πχ διακοπή κρατικής υποστήριξης) ενω άλλες θα μείνουν σταθερές(πχ τεχνολογία, προτιμήσεις κοινού).
Στο συγκεκριμένο ακόμα και όταν οι κυβερνήσεις κόψουν τις επιδοτήσεις που σίγουρα θα το κάνουν, υπάρχουν άλλα μέτρα και πιο ισχυρά ακόμα για να προωθήσουν τα EVs. Από κρατικές ενισχύσεις ή φοροαπαλλαγές σε βιομηχανίες για ηλεκτρικά(έμμεσα διάσωση και της ευρωπαικής αυτοκινητοβιομηχανίας έτσι) μέχρι αντικίνητρα για θερμικά(έξτρα φόροι στην αγορά τους, στα τέλη και την βενζίνη που ως ένα βαθμό ηδη συμβαίνει) ή ακόμα και πλήρη απαγόρευση πώλησης θερμικών όπως έχει ανακοινώσει(άγνωστο βέβαια αν δεν θα το αλλάξει ως τότε) για το 2035 η ΕΕ και η Κίνα.
Το περιβάλλον είναι ο ένας λόγος, όμως άλλος είναι ο πιο σημαντικός που υπάρχει τέτοια προώθηση.
Για την μεν Κίνα είναι ότι εκεί έχει πλεονέκτημα και μπορεί να γίνει η βασική χώρα παραγωγής αυτοκινήτων συν το ότι γενικά έχει πλεονέκτημα στις πρώτες ύλες μπαταριών.
Για την Ευρώπη είναι ότι χωρίς τα ορυκτά δεν έχει εξάρτηση από κανέναν. Ρεύμα μπορεί να παραχθεί εντός ΕΕ με πολλούς τρόπους. Για πετρέλαιο όμως εξαρτάται και πάντα θα εξαρτάται από κάποιον Ρώσο/Άραβα/Αμερικάνο.
Αμερικάνοι δεν καίγονται ιδιαίτερα γιατί και με τα 2 έχουν κέρδη, για τους υπόλοιπους(Αυστραλία, Αφρική) δεν αλλάζει κάτι.
Όμως κάπου εκεί μπαίνει και ο οικονομικός παράγοντας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες γιατί για τους περισσότερους δεν είναι βιώσιμο για πολύ να επενδύουν σε 2 εντελώς διαφορετικές τεχνολογίες ταυτόχρονα οπότε αναγκαστικά θα σταματήσουν ή θα μειώσουν πολύ τις επενδύσεις στην μια από τις δυο αργά ή γρήγορα.

Outlook for electric mobility – Global EV Outlook 2024 – Analysis - IEA
Global EV Outlook 2024 - Analysis and key findings. A report by the International Energy Agency.

American Economist
Επιφανές μέλος
Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών, επαγγέλλεται Οικονομολόγος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 33.835 μηνύματα.

16-11-24

19:49
Αν θες σοβαρή στατιστική ανάλυση μπορείς να δεις τους ειδικούς όπως η διεθνής επιτροπή ενέργειας όπου εξετάζει 3 σενάρια από το πιο απαισιόδοξο ως το πιο αισιόδοξο.
Με βάση αυτά το μερίδιο των EV στις νέες πωλήσεις παγκοσμίως το 2030 θα είναι 42%,46%,66% αντίστοιχα και το 2035 54%,67%,98% στα αυτοκίνητα, λίγο μεγαλύτερα στα δίκυκλα και πολύ μικρότερα σε λεωφορεία και φορτηγά.
Αν έχεις χρόνο εξηγούν αναλυτικά το γιατί στο άρθρο και αν έχεις ακόμα περισσότερο χρόνο μπορείς να κατεβάσεις δωρεάν από το ίδιο link το full outlook που είναι 174 σελίδες ανάλυση.
Προσωπικά δεν έχω τόσο χρόνο αυτή τη στιγμή αλλά θα ήθελα να το διαβάσω κάποια στιγμή.
Νομίζω γενικά το λάθος που κάνεις είναι ότι πιστεύεις ότι κάποιες μεταβλητές θα αλλάξουν με τον τρόπο που πιστεύεις(πχ διακοπή κρατικής υποστήριξης) ενω άλλες θα μείνουν σταθερές(πχ τεχνολογία, προτιμήσεις κοινού).
Στο συγκεκριμένο ακόμα και όταν οι κυβερνήσεις κόψουν τις επιδοτήσεις που σίγουρα θα το κάνουν, υπάρχουν άλλα μέτρα και πιο ισχυρά ακόμα για να προωθήσουν τα EVs. Από κρατικές ενισχύσεις ή φοροαπαλλαγές σε βιομηχανίες για ηλεκτρικά(έμμεσα διάσωση και της ευρωπαικής αυτοκινητοβιομηχανίας έτσι) μέχρι αντικίνητρα για θερμικά(έξτρα φόροι στην αγορά τους, στα τέλη και την βενζίνη που ως ένα βαθμό ηδη συμβαίνει) ή ακόμα και πλήρη απαγόρευση πώλησης θερμικών όπως έχει ανακοινώσει(άγνωστο βέβαια αν δεν θα το αλλάξει ως τότε) για το 2035 η ΕΕ και η Κίνα.
Το περιβάλλον είναι ο ένας λόγος, όμως άλλος είναι ο πιο σημαντικός που υπάρχει τέτοια προώθηση.
Για την μεν Κίνα είναι ότι εκεί έχει πλεονέκτημα και μπορεί να γίνει η βασική χώρα παραγωγής αυτοκινήτων συν το ότι γενικά έχει πλεονέκτημα στις πρώτες ύλες μπαταριών.
Για την Ευρώπη είναι ότι χωρίς τα ορυκτά δεν έχει εξάρτηση από κανέναν. Ρεύμα μπορεί να παραχθεί εντός ΕΕ με πολλούς τρόπους. Για πετρέλαιο όμως εξαρτάται και πάντα θα εξαρτάται από κάποιον Ρώσο/Άραβα/Αμερικάνο.
Αμερικάνοι δεν καίγονται ιδιαίτερα γιατί και με τα 2 έχουν κέρδη, για τους υπόλοιπους(Αυστραλία, Αφρική) δεν αλλάζει κάτι.
Όμως κάπου εκεί μπαίνει και ο οικονομικός παράγοντας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες γιατί για τους περισσότερους δεν είναι βιώσιμο για πολύ να επενδύουν σε 2 εντελώς διαφορετικές τεχνολογίες ταυτόχρονα οπότε αναγκαστικά θα σταματήσουν ή θα μειώσουν πολύ τις επενδύσεις στην μια από τις δυο αργά ή γρήγορα.
![]()
Outlook for electric mobility – Global EV Outlook 2024 – Analysis - IEA
Global EV Outlook 2024 - Analysis and key findings. A report by the International Energy Agency.www.iea.org
Απειλείται να ξεπεράσει το ποσοστό το 50% μέσα στσ επόμενα 10 χρόνια. Εδώ θα είμαστε και θα το δούμε.
akikos
Επιφανές μέλος
Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 13.079 μηνύματα.

18-11-24

18:14
Τα plugin hybrid δεν υποστηρίζουν ταχυφόρτιση. Δεν έχουν λόγω ύπαρξης.Για τα επόμενα 10-15 χρόνια τα hybrid-plug in hybrids θα ειναι με διαφορά Νο1 σε πωλήσεις, τα ηλεκτρικά δεν θα ξεπεράσουν το 30% μερίδιο αγοράς μέχρι τότε. Ειδικά σε ΗΠΑ/Καναδά/Αυστραλία/Λατινικη Αμερική, το μερίδιο των EVs θα είναι ακόμα πιο κάτω.
Τα BYD αποτελούν μεγάλο παίκτη στην ελληνική αγορά. Το Dolphin νίκησε το Volvo EX30. Για μένα το BYD είναι υπερτιμημένα αυτοκίνητα και όποιος το παίρνει να κοιτάξει το κόστος του σέρβις μετά το πέρας των τριών ετών που είναι δωρεάν. H πτώση της Τεσλα αναμενόμενη γιατί δεν έχει επιλογές στο budget των 20.000 ευρώ.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 168 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
- Jack of Spades
- J.Cameron
- Paragontas7000
- userguest
- back2967
- fourkaki
- Scandal
- taketrance
- fmarulezkd
- American Economist
- DimitraA.
- gademis
- fockos
- AggelikiGr
- Wonderkid
- Hased Babis
- A350
- Fernando_A
- theodle
- Αντικειμενικός
- Libertus
- Joji
- Unboxholics
- Μήτσος10
- ROM32
- hirasawayui
- Dmzk
- epote
- jj!
- suaimhneas
- Kate1914
- giannhs2001
- charmander
- math2arch
- phleidhs
- tsiobieman
- Dark_kronos
- Γατέχων
- Δροσουλίτης
- exotic xo
- parrot/παπαγάλος
- P.Dam.
- Obi-Wan Kenobi
- camil
- arko
- User2350
- Startx0
- Viedo
- Ness
- χημεια4λαιφ
- touvlo
- Esperos1
- johnsala
- GeorgePap2003
- Roulaki
- Ilma
- ]ifrit[
- Memetchi
- DioOsm
- ggl
- Thundergirl
- igeorgeoikonomo
- snowy
- SlimShady
- kauphy
- Tangible
- An_uknown_world
- sunsetpp
- physicscrazy
- Monster Hunter
- orchidea
- Αλκης Κ.
- Dimitris2001
- harry akritas
- Κλημεντίνη
- Stefanosxios
- Εχέμυθη
- Unseen skygge
- JohnGreek
- Vold
- Nickx
- Μαυρίκιος
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.