Θα βαφτίσετε τα παιδιά σας;

Viedo

Well-known member

Ο Viedo αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Συνταξιούχος και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,373 μηνύματα.
Ποια γραφειοκρατικά; Μια απλή ονοματοδοσία κάνεις. Σίγουρα πιο απλή από την βάπτιση.
Τι θέματα να έχεις σε ποιες περιστάσεις αναφέρεσαι;
Δεν κάνεις τη βάπτιση για το όνομα αλλά για το θρήσκευμα. Άσχετα που οι περισσότεροι νομίζουν πως το παιδί παίρνει το όνομά του με τη βάπτιση. Στο ληξιαρχείο ουσιαστικά παίρνεις το όνομά σου και απλά πας και υπογράφεις ένα έγγραφο μαζί με το σύντροφό σου ή χωρίς αυτόν αν έχεις πάρει εξουσιοδότηση. Είναι πολύ λιγότερο χρονοβόρα-κοστοβόρα διαδικασία.

Δεν αναφέρθηκα στα γραφειοκρατικά της βάπτισης ως διαδικασία. Γενικά, όπου απαιτείται κάτι σχετικό με τη θρησκεία έγγραφο.
Αν το παιδί δεν έχει βαπτιστεί και θέλει π.χ. να κάνει θρησκευτικό γάμο δεν επιτρέπεται...
Θες να γίνεις νονός δεν μπορείς...

Οι υπόλοιπες περιστάσεις είναι κοινωνικές, θα χρειάζεται κάθε τρεις και λίγο όπου πέφτει το θέμα της θρησκείας να αντιδράς για το λογικό (κατ' εμέ) που είναι ο καθένας να μπορεί να ορίσει το που θέλει να πιστεύει. Με άλλους γονείς, φίλους, γιαγιάδες, παππούδες, θείους κλπ.

Το ότι έχω βαπτιστεί δεν σημαίνει ότι είμαι και πρώτος στις εκκλησίες και τα μυστήρια, ή οτι πιστεύω. Προσωπικά δεν θα έλεγα οτι πιστεύω, μου αρέσουν/αποδέχομαι ορισμένα σημεία της συγκεκριμένης Θρησκείας αλλά μου αρέσουν επίσης και πολλά πράγματα από τις Βέδες, Τορά κλπ. Δεν αυτοπροσδιορίζομαι ως Ορθόδοξος Χριστιανός επειδή έχω βαπτιστεί. Με ενοχλεί που υπάρχει στα χαρτιά αυτό το πράγμα; Προσωπικά μου είναι αδιάφορο. Αν με ενοχλούσε θα μπορούσα να πάω να το αλλάξω.
 

Alma Libre

Well-known member

Η Sinéad αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Συγγραφέας και μας γράφει απο Ιρλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 3,441 μηνύματα.
Καταλαβα τι εγραψες, και μαλλον σου εδειξα παραπανω οτι διαφωνω. Δεν θα είσαι φιλελεύθερη εκεί που σου αρέσει αλλά όχι εκεί που δεν σαρέσει. Είτε θα το αφήσεις να αποφασίσει τα πάντα μόνο του, ακόμα κι αν αποφασίσει να πάει δημοτικό στα 18 είτε θα πάρεις εσύ κάποιες αποφάσεις για εκείνο, δίνοντας του ταυτόχρονα κατευθυντήριες γραμμές.

Δυστυχώς οι κατευθυντήριες γραμμές θέλουν νοημοσύνη και κάποια ωριμότητα to get the most out of them, κάτι που το νεογέννητο δεν έχει. Οπότε αποφασίζεις εσύ γι αυτό κι αφήνεις τα ρομαντικά ''ας κάνει ό,τι θέλει''.
Οπότε επανερχόμαστε ξανά στο οτι δεν κατάλαβες το νόημα των όσων έγραψα.

Δεν υποστηρίζω φιλελεύθερες απόψεις ή τουλάχιστον δεν τις κατονομάζω έτσι, και το να είσαι γονιός δεν είναι ούτε άσπρο ούτε μαύρο. Το οτι εσύ θεωρείς ορθό το να αναγκάσεις ένα παιδί να έχει το θρήσκευμα σου δεν σημαίνει οτι εγώ το θεωρώ ορθό ή οτι το θεωρούν όλοι. Αν εσύ θεωρείς οτι το να κάνεις παιδιά είναι μια μόνιμη επιβολή μέχρι να πατήσουν τα 18, δικαίωμα σου.
Αλλά εγώ θεωρώ οτι το παιδί οφείλει να επιλέξει μόνο του τη θρησκεία του, τις πολιτικές του απόψεις και τον τρόπο έκφρασης κάθε πράγματος που μπορεί να έχει μέσα του και εγώ μέχρι τότε να αναλάβω το να αναθρέψω έναν υγιή (σωματικά, πνευματικά και συναισθηματικά) άνθρωπο ο οποίος θα βρεθεί σε θέση να κάνει τις δικές του επιλογές όταν έρθει η ώρα του. Προτιμώ να φέρω στον κόσμο ένα παιδί και να το διδάξω πράγματα αναγκαία για να βγει με σωστά θεμέλια στον έξω κόσμο όταν ενηλικιωθεί, παρά να του λέω σε όλα τι να κάνει. Δεν θα το αφήσω μεν να κάνει τατουάζ απο τα 10 και απο τα 12, αλλά ούτε και σκοπεύω να είμαι επεμβατική και επιβλητική.
 

Valder

Τιμώμενο Μέλος

Ο Θεος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Χρηματιστής και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,474 μηνύματα.
(Πλάτη γεμάτη τατουάζ??)
Θα του έλεγα όπως και του είπα το προφανές ότι πριν τα 18 απαγορευεται.
Μετά ας κάνει ο,τι θέλει .
(Δεν έκανε,μάλλον ξενέρωσε από τη στιγμή που έκανε η μαμά :P)
Ξενέρωσε ή το είδε ως κάτι προς αποφυγή από την ώρα που είδε τη μητέρα του να το κάνει σαν δεύτερη εφηβική επανάσταση και μετάνιωσε το παιδι;

Δηλαδή σκέψου το λίγο, να μου γκρινιάζει εμένα ο -υποθετικός- γιός μου γιατί δεν τον αφήνω να κάνει παντιλίκια και χειροφρενιές με κωλοφτιαγμένο κόρσα δίμπουρο στη στροφή, και μετά να δει εμένα 40 χρονών μαντράχαλο να πάω να κάνω τα ίδια για τα οποία γκρίνιαζε ο έφηβος.

Απομυθοποίηση.
 

dev

New member

Η dev αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 27 μηνύματα.
Δεν κάνεις τη βάπτιση για το όνομα αλλά για το θρήσκευμα. Άσχετα που οι περισσότεροι νομίζουν πως το παιδί παίρνει το όνομά του με τη βάπτιση. Στο ληξιαρχείο ουσιαστικά παίρνεις το όνομά σου και απλά πας και υπογράφεις ένα έγγραφο μαζί με το σύντροφό σου ή χωρίς αυτόν αν έχεις πάρει εξουσιοδότηση. Είναι πολύ λιγότερο χρονοβόρα-κοστοβόρα διαδικασία.
Ναι τα ξέρω αυτά, γι αυτό είπα ότι είναι πιο απλό γραφειοκρατικά να ΜΗΝ κάνεις βάφτιση.
Δεν αναφέρθηκα στα γραφειοκρατικά της βάπτισης ως διαδικασία. Γενικά, όπου απαιτείται κάτι σχετικό με τη θρησκεία έγγραφο.
Αν το παιδί δεν έχει βαπτιστεί και θέλει π.χ. να κάνει θρησκευτικό γάμο δεν επιτρέπεται...
Θες να γίνεις νονός δεν μπορείς...
Δεν τον εμποδίζει σε κάτι ότι δεν θα έχει βαπτιστεί μώρο, μπορεί να βαφτιστεί όποτε αποφασίσει και να κάνει όποτε θέλει αυτα που λες. Με δικιά του απόφαση όταν θα είναι στην κατάλληλη ηλικία να το κάνει.
 

Forgetit

New member

Η Forgetit αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 48 ετών . Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Valder#63 (δεν ξέρω πώς γίνεται η παράθεση)

Όχι ,δεν είχε ζητήσει να κάνει τατουάζ.
Όταν το έκανα του το είπα αυτό για να ξέρει αν θελήσει να κάνει να το κάνει με ασφαλεια
Απάντησε ότι δεν του αρέσουν .
Για εμένα δεν ήταν αποθυμενο,όταν ημουνικρη δεν μου άρεσαν καθόλου
Μετά άλλαξα γνώμη ,δεν έκατσα να σκεφτώ γτι και πώς.
Το σκεφτόμουν δύο χρόνια πριν το κάνω για να είμαι σίγουρη ότι δεν είναι βίτσιο της στιγμής
 

[email protected]

Συντονίστρια

Η [email protected] αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,438 μηνύματα.
Οι υπόλοιπες περιστάσεις είναι κοινωνικές, θα χρειάζεται κάθε τρεις και λίγο όπου πέφτει το θέμα της θρησκείας να αντιδράς για το λογικό (κατ' εμέ) που είναι ο καθένας να μπορεί να ορίσει το που θέλει να πιστεύει. Με άλλους γονείς, φίλους, γιαγιάδες, παππούδες, θείους κλπ.
Βέβαια αυτό αλλάζει και μάλιστα αρκετά γρήγορα. Όταν ήμασταν εμείς παιδιά και πίσω, όντως κάποιος που δεν είχε βαφτιστεί ΧΟ ήταν οικτρή μειοψηφία. Στη δική μας γενιά ήδη βλέπεις ότι υπάρχουν πολλοί που λένε ότι δεν έχουν καμιά ιδιαίτερη σκασίλα να βαφτίσουν τα παιδιά τους και είναι λογικό. Δεν θα είναι η νόρμα, ή ακόμα κι αν είναι, ό,τι δεν εμπίπτει σε αυτή δεν θα είναι πια τόσο ξένο.
Οκ, ίσως να κακοφαίνεται ακόμα σε κάτι θείτσες αλλά ειλικρινά ποιος νοιάζεται.
 

Viedo

Well-known member

Ο Viedo αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Συνταξιούχος και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,373 μηνύματα.
Ναι τα ξέρω αυτά, γι αυτό είπα ότι είναι πιο απλό γραφειοκρατικά να ΜΗΝ κάνεις βάφτιση.

Δεν τον εμποδίζει σε κάτι ότι δεν θα έχει βαπτιστεί μώρο, μπορεί να βαφτιστεί όποτε αποφασίσει και να κάνει όποτε θέλει αυτα που λες. Με δικιά του απόφαση όταν θα είναι στην κατάλληλη ηλικία να το κάνει.
Εννοείται πως μπορεί να το κάνει όταν θέλει.
Θεωρώ πως γίνεται τρομερός ντόρος για το τίποτα. Απλά πυροτεχνήματα. Η καταπίεση του ανθρώπου δεν έρχεται από τη βάπτιση και αν γράφει σε ορισμένα έγγραφα Χριστιανός, Μουσουλμάνος κλπ. Αλλά από το περιβάλλον του. Εγώ έχω βαπτιστεί όπως και οι περισσότεροι εδώ που μιλάμε. Προσωπικά δεν βίωσα καμία καταπίεση από τη διαδικασία της βάπτισης σίγουρα όταν ήμουν 1.5-2 χρόνων όταν έγινε, ούτε και τώρα με καταπιέζει σε κάτι ή με κάνει να το σκέφτομαι, ότι σε κάποια έγγραφα γράφει ότι έχω βαπτιστεί. Νομίζω στους περισσότερους από εμάς. Καταπίεση βιώνεις όταν τσακώνεσαι στο σπίτι με τους δικούς επειδή λες είμαι άθεος και σου λένε τι είναι αυτά που λες τι θα πει ο κόσμος. Εκεί βιώνεις καταπίεση.

Επομένως, αν οι γονείς είναι άθεοι, βουδιστές, αγνωστικιστές ή χαλαροί Ορθόδοξοι Χριστιανοί, με πιο ανοιχτές και αποδεχτές θέσεις στο θέμα της θρησκείας, τι το βαπτίσουν το παιδί τι όχι, δεν θεωρώ πως υποβάλλεται σε καταστάσεις καταπιεστικές.
 

dev

New member

Η dev αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 27 μηνύματα.
Εννοείται πως μπορεί να το κάνει όταν θέλει.
Θεωρώ πως γίνεται τρομερός ντόρος για το τίποτα. Απλά πυροτεχνήματα. Η καταπίεση του ανθρώπου δεν έρχεται από τη βάπτιση και αν γράφει σε ορισμένα έγγραφα Χριστιανός, Μουσουλμάνος κλπ. Αλλά από το περιβάλλον του. Εγώ έχω βαπτιστεί όπως και οι περισσότεροι εδώ που μιλάμε. Προσωπικά δεν βίωσα καμία καταπίεση από τη διαδικασία της βάπτισης σίγουρα όταν ήμουν 1.5-2 χρόνων όταν έγινε, ούτε και τώρα με καταπιέζει σε κάτι ή με κάνει να το σκέφτομαι, ότι σε κάποια έγγραφα γράφει ότι έχω βαπτιστεί. Νομίζω στους περισσότερους από εμάς. Καταπίεση βιώνεις όταν τσακώνεσαι στο σπίτι με τους δικούς επειδή λες είμαι άθεος και σου λένε τι είναι αυτά που λες τι θα πει ο κόσμος. Εκεί βιώνεις καταπίεση.

Επομένως, αν οι γονείς είναι άθεοι, βουδιστές, αγνωστικιστές ή χαλαροί Ορθόδοξοι Χριστιανοί, με πιο ανοιχτές και αποδεχτές θέσεις στο θέμα της θρησκείας, τι το βαπτίσουν το παιδί τι όχι, δεν θεωρώ πως υποβάλλεται σε καταστάσεις καταπιεστικές.
Μάλλον σε κάποιον άλλον απαντάς γιατί εγώ δεν ανέφερα τίποτα για καταπίεση.
 

Viedo

Well-known member

Ο Viedo αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Συνταξιούχος και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,373 μηνύματα.
Μάλλον σε κάποιον άλλον απαντάς γιατί εγώ δεν ανέφερα τίποτα για καταπίεση.
Η πρώτη γραμμή μόνο αναφέρεται στην παράθεση :P.

Τα υπόλοιπα είναι γενικά σχόλια για το θέμα της καταπίεσης κλπ.
 

Alma Libre

Well-known member

Η Sinéad αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Συγγραφέας και μας γράφει απο Ιρλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 3,441 μηνύματα.
Εννοείται πως μπορεί να το κάνει όταν θέλει.
Θεωρώ πως γίνεται τρομερός ντόρος για το τίποτα. Απλά πυροτεχνήματα. Η καταπίεση του ανθρώπου δεν έρχεται από τη βάπτιση και αν γράφει σε ορισμένα έγγραφα Χριστιανός, Μουσουλμάνος κλπ. Αλλά από το περιβάλλον του. Εγώ έχω βαπτιστεί όπως και οι περισσότεροι εδώ που μιλάμε. Προσωπικά δεν βίωσα καμία καταπίεση από τη διαδικασία της βάπτισης σίγουρα όταν ήμουν 1.5-2 χρόνων όταν έγινε, ούτε και τώρα με καταπιέζει σε κάτι ή με κάνει να το σκέφτομαι, ότι σε κάποια έγγραφα γράφει ότι έχω βαπτιστεί. Νομίζω στους περισσότερους από εμάς. Καταπίεση βιώνεις όταν τσακώνεσαι στο σπίτι με τους δικούς επειδή λες είμαι άθεος και σου λένε τι είναι αυτά που λες τι θα πει ο κόσμος. Εκεί βιώνεις καταπίεση.

Επομένως, αν οι γονείς είναι άθεοι, βουδιστές, αγνωστικιστές ή χαλαροί Ορθόδοξοι Χριστιανοί, με πιο ανοιχτές και αποδεχτές θέσεις στο θέμα της θρησκείας, τι το βαπτίσουν το παιδί τι όχι, δεν θεωρώ πως υποβάλλεται σε καταστάσεις καταπιεστικές.
Εγώ θα συμφωνήσω μαζί σου πάντως, αν και επιμένω κάπως στο κομμάτι οτι είναι ένας (έστω και έμμεσος) τρόπος επιβολής ενός πολύ προσωπικού θέματος σε ένα παιδί. Η καταπίεση δεν πηγάζει απαραίτητα απο το να έχεις βαπτίσει το παιδί σου, αλλά να προσπαθείς εν γένει να του επιβάλεις πράγματα και να το πιέζεις σε διάφορους τομείς. Μια πιο flexible λύση για εμένα είναι το να βαπτίσει κάποιος μεν το παιδί του, αλλά να μην ξαφνιαστεί αν αυτό αποφασίσει να αλλάξει θρήσκευμα. Αν και εξακολουθώ να πιστεύω πως η πιο ορθή (και με σεβασμό στις άξουαλ αρχές του χριστιανισμού για την ελεύθερη βούληση που ανέφερα και πιο πάνω) είναι να αφήσει το παιδί του να επιλέξει στην πορεία. Και όχι, αυτό δε σημαίνει πως το παιδί θα μεγαλώσει ρατσιστής και θα τρώει ωμό κρέας στο μπλέντερ. Όταν βαπτίσαμε την ανηψιά μου στις αρχές της εφηβείας της δεν έπαθε κάτι το τραγικό πάντως, και οι γονείς της ήταν χαλαροί ορθόδοξοι.
 

panagiotis econ

Well-known member

Ο panagiotis econ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 748 μηνύματα.
Άρα εσύ θα επιλέξεις τους φίλους και το επάγγελμα των παιδιών σου; Δε θα είσαι επιβλητικός όπου εσύ θέλεις, θα είσαι σε όλα.
Κατάλαβες κάτι από όσα έγραψα? Είδες να γράψω ότι θα είμαι επιιβλητικός? Το μόνο που έγραψα είναι οτι θα προσπαθήσω να δώσω στο παιδί μου κατευθυντήριες γραμμές, αλλά κάποιες αποφάσεις που πρέπει να παρθούν όσο το παιδί δεν έχει τη νοημοσύνη και την ωριμότητα να τις πάρεις μόνο του τότε θα τις πάρω εγώ. Οταν έρθει η στιγμή να αποφασίσει το παιδί μου τι επάγγελμα θα ακολουθήσει, η οποία στιγμή έρχεται στα 18 όπου έχει την ωριμότητα να αξιοποιήσει/αδιαφορήσει για την κατεθυντήρια γραμμή που θα του δώσω, τότε προφανώς είναι ελεύθερο να αποφασίσει μόνο του. Αν αυτή η απόφαση έπρεπε να παρθεί σε ένα μικρό χρονικό διάστημα από τη γέννησή του τότε προφανώς θα την έπαιρνα εγώ.

Και για να το κλείσουμε εδώ, γιατί δεν καταλαβαινόμαστε, όποιος θέλει ας αφήσει το παιδί του αβάφτιστο μέχρι όποτε γουστάρει το παιδί να διαλέξει όνομα. Αλλά μέχρι τότε θα είναι το παιδί χωρίς ταυτότητα, για μένα θα είναι Νικος, για τον Χακερ Κώστας, για τον Βαλντερ Βαγγέλης και για τον Viedo o Romeo. Και θα είμαστε ολοι ευτυχισμένοι.
 

Alma Libre

Well-known member

Η Sinéad αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Συγγραφέας και μας γράφει απο Ιρλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 3,441 μηνύματα.
Και για να το κλείσουμε εδώ, γιατί δεν καταλαβαινόμαστε, όποιος θέλει ας αφήσει το παιδί του αβάφτιστο μέχρι όποτε γουστάρει το παιδί να διαλέξει όνομα. Αλλά μέχρι τότε θα είναι το παιδί χωρίς ταυτότητα, για μένα θα είναι Νικος, για τον Χακερ Κώστας, για τον Βαλντερ Βαγγέλης και για τον Viedo o Romeo. Και θα είμαστε ολοι ευτυχισμένοι.
Ενδιαφέρουσα η άποψη οτι δεν γίνεται ονοματοδοσία χωρίς βάπτιση. :hmm:
 

panagiotis econ

Well-known member

Ο panagiotis econ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 748 μηνύματα.
Οπότε επανερχόμαστε ξανά στο οτι δεν κατάλαβες το νόημα των όσων έγραψα.

Δεν υποστηρίζω φιλελεύθερες απόψεις ή τουλάχιστον δεν τις κατονομάζω έτσι, και το να είσαι γονιός δεν είναι ούτε άσπρο ούτε μαύρο. Το οτι εσύ θεωρείς ορθό το να αναγκάσεις ένα παιδί να έχει το θρήσκευμα σου δεν σημαίνει οτι εγώ το θεωρώ ορθό ή οτι το θεωρούν όλοι. Αν εσύ θεωρείς οτι το να κάνεις παιδιά είναι μια μόνιμη επιβολή μέχρι να πατήσουν τα 18, δικαίωμα σου.
Αλλά εγώ θεωρώ οτι το παιδί οφείλει να επιλέξει μόνο του τη θρησκεία του, τις πολιτικές του απόψεις και τον τρόπο έκφρασης κάθε πράγματος που μπορεί να έχει μέσα του και εγώ μέχρι τότε να αναλάβω το να αναθρέψω έναν υγιή (σωματικά, πνευματικά και συναισθηματικά) άνθρωπο ο οποίος θα βρεθεί σε θέση να κάνει τις δικές του επιλογές όταν έρθει η ώρα του. Προτιμώ να φέρω στον κόσμο ένα παιδί και να το διδάξω πράγματα αναγκαία για να βγει με σωστά θεμέλια στον έξω κόσμο όταν ενηλικιωθεί, παρά να του λέω σε όλα τι να κάνει. Δεν θα το αφήσω μεν να κάνει τατουάζ απο τα 10 και απο τα 12, αλλά ούτε και σκοπεύω να είμαι επεμβατική και επιβλητική.
Ντάξει εσύ το πας γύρω γύρω και καταντάει κουραστικό. Μπορείς να μου πεις πως θα αποκαλείς το παιδί σου μέχρι να αποφασίσει το όνομα του (και κατ'επέκταση το θρήσκευμα του)? Μαλλον όπως είπε ο Χακερ, παιδί 1 παιδι 2 κοκ. Αν εσάς σας βολεύει εμένα μου περισσεύει.

Cheers!!
 

Viedo

Well-known member

Ο Viedo αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Συνταξιούχος και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,373 μηνύματα.
Κατάλαβες κάτι από όσα έγραψα? Είδες να γράψω ότι θα είμαι επιιβλητικός? Το μόνο που έγραψα είναι οτι θα προσπαθήσω να δώσω στο παιδί μου κατευθυντήριες γραμμές, αλλά κάποιες αποφάσεις που πρέπει να παρθούν όσο το παιδί δεν έχει τη νοημοσύνη και την ωριμότητα να τις πάρεις μόνο του τότε θα τις πάρω εγώ. Οταν έρθει η στιγμή να αποφασίσει το παιδί μου τι επάγγελμα θα ακολουθήσει, η οποία στιγμή έρχεται στα 18 όπου έχει την ωριμότητα να αξιοποιήσει/αδιαφορήσει για την κατεθυντήρια γραμμή που θα του δώσω, τότε προφανώς είναι ελεύθερο να αποφασίσει μόνο του. Αν αυτή η απόφαση έπρεπε να παρθεί σε ένα μικρό χρονικό διάστημα από τη γέννησή του τότε προφανώς θα την έπαιρνα εγώ.

Και για να το κλείσουμε εδώ, γιατί δεν καταλαβαινόμαστε, όποιος θέλει ας αφήσει το παιδί του αβάφτιστο μέχρι όποτε γουστάρει το παιδί να διαλέξει όνομα. Αλλά μέχρι τότε θα είναι το παιδί χωρίς ταυτότητα, για μένα θα είναι Νικος, για τον Χακερ Κώστας, για τον Βαλντερ Βαγγέλης και για τον Viedo o Romeo. Και θα είμαστε ολοι ευτυχισμένοι.
Σε αυτά που λες συμφωνώ. Σχετικά με την καθοδήγηση μέχρι μια ηλικία που μπορεί μετά το παιδί μόνο του να αποφασίσει με ωριμότητα και λογική (ας ελπίσουμε).

Απλώς, το να δώσεις όνομα με τη βάπτιση δεν έχει σχέση. Άσχετα που τα κάνουμε κουλουβάχατα και τα συνδέουμε μεταξύ τους. Είναι δύο διαφορετικές διαδικασίες η ονοματοδοσία με τη βάπτιση.

Όνομα μπορείς να αλλάξεις όπως και θρήσκευμα :P
 

Μάρκος Βασίλης

Well-known member

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, επαγγέλεται Μαθηματικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,008 μηνύματα.
Εννοείται πως μπορεί να το κάνει όταν θέλει.
Θεωρώ πως γίνεται τρομερός ντόρος για το τίποτα. Απλά πυροτεχνήματα. Η καταπίεση του ανθρώπου δεν έρχεται από τη βάπτιση και αν γράφει σε ορισμένα έγγραφα Χριστιανός, Μουσουλμάνος κλπ. Αλλά από το περιβάλλον του. Εγώ έχω βαπτιστεί όπως και οι περισσότεροι εδώ που μιλάμε. Προσωπικά δεν βίωσα καμία καταπίεση από τη διαδικασία της βάπτισης σίγουρα όταν ήμουν 1.5-2 χρόνων όταν έγινε, ούτε και τώρα με καταπιέζει σε κάτι ή με κάνει να το σκέφτομαι, ότι σε κάποια έγγραφα γράφει ότι έχω βαπτιστεί. Νομίζω στους περισσότερους από εμάς. Καταπίεση βιώνεις όταν τσακώνεσαι στο σπίτι με τους δικούς επειδή λες είμαι άθεος και σου λένε τι είναι αυτά που λες τι θα πει ο κόσμος. Εκεί βιώνεις καταπίεση.

Επομένως, αν οι γονείς είναι άθεοι, βουδιστές, αγνωστικιστές ή χαλαροί Ορθόδοξοι Χριστιανοί, με πιο ανοιχτές και αποδεχτές θέσεις στο θέμα της θρησκείας, τι το βαπτίσουν το παιδί τι όχι, δεν θεωρώ πως υποβάλλεται σε καταστάσεις καταπιεστικές.
Δεν είναι πράξη «καταπίεσης» γιατί το παιδί ενδεχομένως δεν έχει θέση πάνω στο ζήτημα, οπότε δεν καταπιέζεται το «θέλω» του. Ωστόσο, εμπίπτει στη δικαιοδοσία των γονέων να πάρουν μία απόφαση θρησκευτικού χαρακτήρα για ένα παιδί πριν αυτό διαμορφώσει άποψη; Διότι, η βάπτιση έχει εξέχοντα ρόλο ως μυστήριο στον Χριστιανισμό.

@panagiotis econ Μόνο η βάπτιση επισφραγίζει το όνομα ενός ατόμου; Δεν μπορείς να δώσεις όνομα στο παιδί σου χωρίς να το βουτήξεις σε μία κολυμπήθρα ή να κάνεις μία τελετή στην Ακρόπολη; (έχω φίλη που ονειρεύεται το δεύτερο για τα παιδιά της :Ρ)
 

panagiotis econ

Well-known member

Ο panagiotis econ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 748 μηνύματα.
Ενδιαφέρουσα η άποψη οτι δεν γίνεται ονοματοδοσία χωρίς βάπτιση. :hmm:
You are missing the point deliberately. Ασε τη βαφτιση, φαουλ δικο μου που τα συνεδεσα, και παλι ομως δεν θα εχει ονομα μεχρι να αποφασισει το δικο του. Αρα το υπόλοιπο point παραμενει. Δεν θα αποφασισεις εσυ για κεινο. Μεχρι να αποφασισει εκεινο θα το αποκαλουν οπως αρεσει στον καθενα
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Δεν είναι πράξη «καταπίεσης» γιατί το παιδί ενδεχομένως δεν έχει θέση πάνω στο ζήτημα, οπότε δεν καταπιέζεται το «θέλω» του. Ωστόσο, εμπίπτει στη δικαιοδοσία των γονέων να πάρουν μία απόφαση θρησκευτικού χαρακτήρα για ένα παιδί πριν αυτό διαμορφώσει άποψη; Διότι, η βάπτιση έχει εξέχοντα ρόλο ως μυστήριο στον Χριστιανισμό.

@panagiotis econ Μόνο η βάπτιση επισφραγίζει το όνομα ενός ατόμου; Δεν μπορείς να δώσεις όνομα στο παιδί σου χωρίς να το βουτήξεις σε μία κολυμπήθρα ή να κάνεις μία τελετή στην Ακρόπολη; (έχω φίλη που ονειρεύεται το δεύτερο για τα παιδιά της :Ρ)
Μαγκες, το λεω για ολους, παρασύρθηκα με τη συνδεση βαφτισης και ονοματος, γραψτε φαουλ. Το υπολοιπο νοημα ειναι που μετραει
 

Alma Libre

Well-known member

Η Sinéad αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Συγγραφέας και μας γράφει απο Ιρλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 3,441 μηνύματα.
Ντάξει εσύ το πας γύρω γύρω και καταντάει κουραστικό. Μπορείς να μου πεις πως θα αποκαλείς το παιδί σου μέχρι να αποφασίσει το όνομα του (και κατ'επέκταση το θρήσκευμα του)? Μαλλον όπως είπε ο Χακερ, παιδί 1 παιδι 2 κοκ. Αν εσάς σας βολεύει εμένα μου περισσεύει.

Cheers!!
Παναγιώτη μου χρυσέ, το γεγονός οτι δε σκοπεύω να βγάλω το παιδί μου Τούλα ή Μπάμπη και οτι δεν επιθυμώ να το βαπτίσω δεν συνεπάγεται το γεγονός οτι θα το φωνάζουμε μέχρι τα 15 μπέμπ@. Μπορεί κάλλιστα κάποιος να δώσει όνομα στο παιδί του χωρίς να το βαπτίσει, όπως μπορεί και να του δώσει ένα όνομα και μετά να αποφασίσει να του δώσει και το "χριστιανικό" του στην βάπτιση (απο όσο γνωρίζω, τουλάχιστον απο γνωστούς μου που τους δόθηκε το όνομα στο εξωτερικό και μετέπειτα βαπτίστηκαν στην Ελλάδα). Μπορεί εγώ να θέλω τα παιδιά μου να τα ονομάσω Γιάννη, Αναξίμανδρο και Κλεοπάτρα - αυτό δε σημαίνει πως θα τους αρέσουν και δε θα θελήσουν να το αλλάξουν στο μέλλον. Η ονοματοδοσία είναι απαραίτητη και το παιδί στην πορεία αν θέλει το αλλάζει, το οτι εγώ δεν θέλω να δώσω όνομα στα παιδιά μου μην τυχόν και δεν τους αρέσει δε σημαίνει οτι δε θα τα ονομάσω κιόλας. Μην τρελαινόμαστε και μην κοιτάς να κάνεις την τρίχα τριχιά.

Ενδεικτικά πάντως: τον αδερφό μου τον βαπτίσαμε σε σχετικά μεγάλη ηλικία και μέχρι τότε του είχαμε δώσει το όνομα Γιώργος. Μόλις βαπτίστηκε, το όνομα συνδυάστηκε με το ήδη δοσμένο του και πλέον έχει δύο ονόματα.
 

Viedo

Well-known member

Ο Viedo αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Συνταξιούχος και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,373 μηνύματα.
You are missing the point deliberately. Ασε τη βαφτιση, φαουλ δικο μου που τα συνεδεσα, και παλι ομως δεν θα εχει ονομα μεχρι να αποφασισει το δικο του. Αρα το υπόλοιπο point παραμενει. Δεν θα αποφασισεις εσυ για κεινο. Μεχρι να αποφασισει εκεινο θα το αποκαλουν οπως αρεσει στον καθενα
Εγώ προσωπικά θα του έδινα όνομα, ίσα ίσα πολλές φορές συζητάμε με φίλους/γνωστούς τι ονόματα σας αρέσουν ανδρικά/γυναικεία και λέει ο καθένας τα δικά του. Πολλές φορές θα πούμε έτσι θέλω να ονομάσω το παιδί μου, σίγουρα όμως δεν θα δώσω όνομα στο παιδί βάσει παππού/γιαγιάς. Θα του δώσω ένα όνομα που μου αρέσει (να μην είναι και αντικείμενο γελιοποίησης/αστείων, να κοροϊδεύουν οι άλλοι). Και αν δεν του αρέσει αυτό το όνομα, ας πάει να το αλλάξει.

Αλλά ναι ένα όνομα θα του δωσώ. Άσχετα με το θρήσκευμα και τη Βάπτιση.

Υποθέτω πως το όνομα είναι υποχρεωτικό και νομικά δηλαδή. Τόσα έγγραφα, αρχεία κλπ τι θα γράφουν πάνω, θα είναι επικίνδυνο π.χ. σε τραπεζικούς λογαριασμούς, εγκλήματα κλπ.

Για την ιστορία, μία φίλη μου την ονόμασαν Ελενίτσα. Δεν της άρεσε καθόλου πήγε στις αρμόδιες υπηρεσίες και το έκανε Έλενα.
 

panagiotis econ

Well-known member

Ο panagiotis econ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 748 μηνύματα.
Παναγιώτη μου χρυσέ, το γεγονός οτι δε σκοπεύω να βγάλω το παιδί μου Τούλα ή Μπάμπη και οτι δεν επιθυμώ να το βαπτίσω δεν συνεπάγεται το γεγονός οτι θα το φωνάζουμε μέχρι τα 15 μπέμπ@. Μπορεί κάλλιστα κάποιος να δώσει όνομα στο παιδί του χωρίς να το βαπτίσει, όπως μπορεί και να του δώσει ένα όνομα και μετά να αποφασίσει να του δώσει και το "χριστιανικό" του στην βάπτιση (απο όσο γνωρίζω, τουλάχιστον απο γνωστούς μου που τους δόθηκε το όνομα στο εξωτερικό και μετέπειτα βαπτίστηκαν στην Ελλάδα). Μπορεί εγώ να θέλω τα παιδιά μου να τα ονομάσω Γιάννη, Αναξίμανδρο και Κλεοπάτρα - αυτό δε σημαίνει πως θα τους αρέσουν και δε θα θελήσουν να το αλλάξουν στο μέλλον. Η ονοματοδοσία είναι απαραίτητη και το παιδί στην πορεία αν θέλει το αλλάζει, το οτι εγώ δεν θέλω να δώσω όνομα στα παιδιά μου μην τυχόν και δεν τους αρέσει δε σημαίνει οτι δε θα τα ονομάσω κιόλας. Μην τρελαινόμαστε και μην κοιτάς να κάνεις την τρίχα τριχιά.

Ενδεικτικά πάντως: τον αδερφό μου τον βαπτίσαμε σε σχετικά μεγάλη ηλικία και μέχρι τότε του είχαμε δώσει το όνομα Γιώργος. Μόλις βαπτίστηκε, το όνομα συνδυάστηκε με το ήδη δοσμένο του και πλέον έχει δύο ονόματα.
Εντάξει αγαπητή, as you wish :)
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Εγώ προσωπικά θα του έδινα όνομα, ίσα ίσα πολλές φορές συζητάμε με φίλους/γνωστούς τι ονόματα σας αρέσουν ανδρικά/γυναικεία και λέει ο καθένας τα δικά του. Πολλές φορές θα πούμε έτσι θέλω να ονομάσω το παιδί μου, σίγουρα όμως δεν θα δώσω όνομα στο παιδί βάσει παππού/γιαγιάς. Θα του δώσω ένα όνομα που μου αρέσει (να μην είναι και αντικείμενο γελιοποίησης/αστείων, να κοροϊδεύουν οι άλλοι). Και αν δεν του αρέσει αυτό το όνομα, ας πάει να το αλλάξει.

Αλλά ναι ένα όνομα θα του δωσώ. Άσχετα με το θρήσκευμα και τη Βάπτιση.

Υποθέτω πως το όνομα είναι υποχρεωτικό και νομικά δηλαδή. Τόσα έγγραφα, αρχεία κλπ τι θα γράφουν πάνω, θα είναι επικίνδυνο π.χ. σε τραπεζικούς λογαριασμούς, εγκλήματα κλπ.
Συμφωνώ μαζί σου. Και στην τελική ρε σεις, το χουμε @@@ λίγο με τα ονόματα. 26 χρόνια σε τούτο το μάταιο κόσμο μου έχουν κάνει παράπονα επειδή δεν κάνω λάικς, επειδή δεν σηκώνω τα τηλ κοκ αλλά δεν μου παραπονεθηκε κανεις για το ονομα του.

Δηλαδη αντε οτι σε λενε Παναγιώτη αντι για Γιωργο, χεστηκε η φοραδα στ αλωνι. Πόσο δυστυχισμένο θα γίνω το σπλάχνο σου αν το βγάλεις Παναγιώτη?
 
Τελευταία επεξεργασία:

[email protected]

Συντονίστρια

Η [email protected] αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,438 μηνύματα.
Πάντως το γεγονός ότι μερικοί δεν ξεχωρίζουν την διαδικασία της βάπτισης από αυτή της ονοματοδοσίας αποδεικνύει ακριβώς ότι γίνεται μόνο εθιμοτυπικά πλέον και όχι λόγω κάποιας βαθιάς θρησκευτικής ανάγκης. Να μην κοροϊδευόμαστε.
Επίσης το επιχείρημα "και να βαπτιστεί, μπορεί μετά να είναι ό,τι θέλει", ενώ ισχύει, είναι αδύναμο γιατί το λογικό είναι το ακριβώς ανάποδο. Και να μην βαπτιστεί, μπορεί μετά να κάνει ό,τι θέλει. Είναι πολύ πιο εύκολο να ακυρώσεις την απουσία βάπτισης από την ίδια την βάπτιση, από το πιο υλιστικό κομμάτι(πεταμένα λεφτά), μέχρι το κοινωνικό (άντε να ενημερώσεις την κάθε θεία που έχει κορνιζάρει τα προσκλητήρια). Απλά δεν βγάζει νόημα.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top