Ο σύγχρονος άνθρωπος

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, επαγγέλεται Ιστορικός και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 17,793 μηνύματα.
οι εθνικιστές τότε που είχαν κάνει το μπάρμπεκιου μόνο για Χριστιανούς με χοιρινά έξω από δομές λάθρο
Πω οι Ενωμένοι Μακεδόνες το είχαν κάνει αυτό. Based. Αλλά δεν θα έλεγα πως με άρεσε ως ενέργεια. Είναι πρακτικά το ίδιο με τον φανερό δείπνο των άθεων.

Κατά τα άλλα το κείμενο (δεν ξέρω αν το πήρες από κάπου) αλλά είναι πραγματικά ωραίο. Σε διάφορες συγκεντρώσεις του χώρου οι κάμερες θα δείξουν μόνο τους γραφικούς που έρχονται με κάτι εικόνες σε πλακάτ της Παναγίας και τέτοια. Δεν θα δείξουν ποτέ τους πιο σοβαρούς του χώρου που μάλιστα δεν τους θέλουν τους γραφικούς.

Στο κείμενο αυτό επίσης εξηγείς κάλλιστα και το γιατί αποφεύγω τους όρους προοδευτικός και συντηρητικός. Για εμένα αυτοί οι όροι δεν αναιρούν ο ένας τον άλλον αλλά τον αλληλοσυμπληρώνουν. Το νόημα του πολιτισμού είναι να διατηρούνται τα υγιή στοιχεία του και κάθε καινούργιο που θεωρείται επωφελές και να εκκαθαρίζονται τα προβληματικά. Στις μέρες μας απλά προσπαθούμε να ξεπαστρέψουμε όλα τα υγιή και να προσθέσουμε προβληματικά στη θέση τους.
 

ilias90

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο White Privilege αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 1,968 μηνύματα.
Πω οι Ενωμένοι Μακεδόνες το είχαν κάνει αυτό. Based. Αλλά δεν θα έλεγα πως με άρεσε ως ενέργεια. Είναι πρακτικά το ίδιο με τον φανερό δείπνο των άθεων.
Δεν ήταν «based.» Καφρίλα ήταν. Όταν σέβεσαι τις παραδόσεις, σέβεσαι και αυτές του άλλου (αρκεί, βέβαια, να μην πάει να στις επιβάλει, εκεί αλλάζει το θέμα.)
Κατά τα άλλα το κείμενο (δεν ξέρω αν το πήρες από κάπου) αλλά είναι πραγματικά ωραίο. Σε διάφορες συγκεντρώσεις του χώρου οι κάμερες θα δείξουν μόνο τους γραφικούς που έρχονται με κάτι εικόνες σε πλακάτ της Παναγίας και τέτοια. Δεν θα δείξουν ποτέ τους πιο σοβαρούς του χώρου που μάλιστα δεν τους θέλουν τους γραφικούς.
Ναι, προφανώς είναι δικό μου το κείμενο, αλλιώς θα είχα βάλει πηγή.
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, επαγγέλεται Ιστορικός και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 17,793 μηνύματα.
Δεν ήταν «based.» Καφρίλα ήταν. Όταν σέβεσαι τις παραδόσεις, σέβεσαι και αυτές του άλλου (αρκεί, βέβαια, να μην πάει να στις επιβάλει, εκεί αλλάζει το θέμα.)
Ναι ρε συμφωνώ. Εξ αρχής το είχα αναφέρει με αρνητικό τρόπο αυτό το περιστατικό. Βλακεία έκαναν εκεί.
 

_.Omorfoula._

Νεοφερμένος

Η _.Omorfoula._ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών και επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 50 μηνύματα.
Για να επανέλθω στο συμπέρασμα που εξήγαγα στην αρχή, θεωρώ ότι -δεδομένων των υπαρχουσών αλλαγών που έφεραν το ίντερνετ και τα social media στη συλλογική συνείδηση- οι εξελίξεις που συμβαίνουν τώρα και η (μελλοντική) πρόσβαση σε αυτές από τον λαό θα φέρει -ενδεχομένως- ένα νέο είδος ανθρώπου. Όχι με βιολογική, αλλά σίγουρα με κοινωνιολογική έννοια. Τον «homo antisocialis*», έναν άνθρωπο που θα δουλεύει, θα συνάπτει φιλίες, θα ερωτεύεται, θα ζει -θα ζει, αλήθεια;- από μακριά, χωρίς επαφή...
Πολύ ενδιαφέρουσα άποψη. Νομίζω όμως οτι έξ αιτίας του ιντερνετ και την ολοένα μεγαλύτερη πρόσβαση όλων εχουμε έρθει στο αντιθετο, τον homo-supersocialist όπως ίσως θα το ελεγες εσύ. Η μαμά μου και ο μπαμπάς μου μου λένε ότι πίσω στα νιατα τους δεν θυμούνται να ηταν τόσο σημαντικό αν θα συνομιλούσαν με 50-100 άτομα καθε μέρα για τα διαφορα της επικαιρότητας. Μόνο για τις σπουδές τους μιλούσαν, με το αγόρι τους/κορίτσι τους και έβγαιναν με τους κολλητους τους τα σ/κ.
 

ilias90

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο White Privilege αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 1,968 μηνύματα.
Πολύ ενδιαφέρουσα άποψη. Νομίζω όμως οτι έξ αιτίας του ιντερνετ και την ολοένα μεγαλύτερη πρόσβαση όλων εχουμε έρθει στο αντιθετο, τον homo-supersocialist όπως ίσως θα το ελεγες εσύ.
Αυτό που περιγράφεις θα το ονόμαζα «homo supersocial-digitalis», γιατί η υπερκοικωνικοποίηση του ανθρώπου συντελείται μέσω οθονών, στα κοινωνικά δίκτυα και όχι δια ζώσης. Στο δια ζώσης βλέπουμε (τουλάχιστον εγώ το βλέπω, δεν ξέρω για τους άλλους) ότι οι άνθρωποι αποφεύγουν την επαφή συγκριτικά με παλαιότερα. Και σε αυτό ευθύνονται τόσο η ενασχόλησή μας με τις οθόνες (εντός και εκτός σπιτιού) όσο και το σοκ και οι τεράστιες αλλαγές που επέφεραν οι καραντίνες στη συλλογική συνείδηση. Βλέπω όλο και περισσότερους ανθρώπους με ελλειμματικές κοινωνικές δεξιότητες.
 

_.Omorfoula._

Νεοφερμένος

Η _.Omorfoula._ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών και επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 50 μηνύματα.

Valder

Τιμώμενο Μέλος

Ο Αυτοκράτωρ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 40 ετών, επαγγέλεται Χρηματιστής και μας γράφει απο Αυστρία (Ευρώπη). Έχει γράψει 28,013 μηνύματα.
Δεν είναι κοινωνική δεξιότητα όλη αυτή η ηλεκτρονική αλληλεπίδραση;
Πρόσεξε.

Μαγική λέξη η αλληλεπίδραση.

Αν εγω δηλαδή αλληλεπιδρώ με τον Ηλία, υπό την έννοια ότι δεν είχα άλλο τρόπο να τον γνωρίσω γιατί οι πόλεις μας είναι μακριά, και του πω "ξέρεις Ηλία σε 15 μερες θα ειμαι εκει να πιούμε τσίπουρα" αυτό εμπίπτει ακόμα στη σφαίρα της αλληλεπίδρασης και της κοινωνικότητας. Μπορεί να ξεκινάει εδώ, αλλά ενσαρκώνεται στην έξω ζωή.

Αν αντίθετα, εγω έχω τον Ηλία ως αποκούμπι για να του λεω τα ψυχολογικά μου, ΧΩΡΙΣ αυτός να αμείβεται, ΧΩΡΙΣ να του ικανοποιηθεί η προσδοκία ότι θα πιούμε καποια στιγμή τσίπουρο απο κοντά, ΧΩΡΙΣ ΚΑΝ το ελάχιστο όφελος ότι ναι μεν σημερα του λεω εγω τα δικα μου ψυχολογικά κι αυριο αυτός τα δικά του και ειναι μια έντιμη ανταλλαγή, ΤΟΤΕ ΔΕΝ ειναι αλληλεπίδραση υγιής έστω και ωφέλιμη.

Ασχετο με τον Ηλία ή και ανθρωπους γενικά. Αν χρησιμοποιήσεις μια σοσιαλ πλατφόρμα για να ενημερωθείς ή να συζητήσεις με άλλους φερ ειπείν για επενδύσεις, υπάρχει ένα όφελος. Αυτο ειναι κοινωνική αλληλεπίδραση αλλά και δεξιότητα.

Κοινώς, για να φτάσεις στην αλληλεπίδραση, πρέπει να υπάρχει μια έντιμη, ειλικρινής ανταλλαγή επικοινωνιών, να έχει αντικρυσμα υλικά ή εξωτερικά και όφελος για όλες τις πλευρές ώστε να μπορούμε να τη μετουσιώσουμε ύστερα σε δεξιότητα.

Δηλαδή το ζόμπιασμα πάνω απο τα σόσιαλ και η τροφοδότηση με likes ή follows, μπορει να μοιάζει και να ειναι υπο όρους μια κοινωνική αλληλεπίδραση, αλλά δεν ειναι δεξιότητα.

Το να επικοινωνήσω εκμεταλλευτικά με τον Ηλία χωρίς να έχω πρόθεση να τον ωφελήσω, είναι υπο όρους μια σκοτεινή δεξιότητα (που πρακτικά όμως αν το καλοσκεφτείς δεν ειναι δεξιότητα γιατι δεν εχει αμφίδρομη ωφέλεια) αλλά δεν ειναι και πραγματική αλληλεπίδραση (εκ προθέσεων, παρά μονο πλασματικά).

Ελπίζω να βγαζω νόημα.


TLDR - Δεν μπορείς να τα βαφτισεις όλα δεξιότητα. Ειδικά όταν εισαι αποχαυνωμένος μπροστα απο μια οθόνη και εξαντλείς το άλλο ειδος κοινωνικότητας ΚΑΙ δεξιότητας, την αλληλεπίδραση με ανθρωπους στον αντιληπτό κόσμο.

Και το λεει αυτο άνθρωπος που θεωρεί την ιντερνετική επικοινωνια αληθινή και δεν αρχίζει αυτα τα ελληναράδικα "εγω δε γνωριζω κοσμο μεσα απο το νετ, προτιμω την αληθινή ζωή" που τα λένε κατι ανέγγιχτες και κάτι σπανομαρίες ντολμάδες μπαρμπαστάθηδες.


Αν μου πας και μου χασεις ή δεν εχεις εξαρχής τη βασική σου δεξιότητα στο έξω, το να είσαι μονο κοινωνικός μέσα, με κανει και αμφιβάλλω αν είσαι καν κοινωνικός ΚΑΙ μέσα, γιατί αναπόφευκτα θα το κυνηγήσεις να το πας και στο έξω, όχι;


Εξάλλου δεν γεννηθηκαμε με καρφωμενη οθόνη στα χέρια να κανουμε comment "γεννηθηκα φιλαράκια μου, χαρούμενη Τριτούλα να χουμε", αλλά το πρωτο πράγμα που βγαζει ενα μωράκι ως την αντιληπτή δήλωση εμφατικά, του ερχομού του στον κόσμο, είναι το κλάμα.
 

glayki

Διάσημο μέλος

Η Ευα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Εκπαιδευτικός. Έχει γράψει 3,598 μηνύματα.
Δεν είναι κοινωνική δεξιότητα όλη αυτή η ηλεκτρονική αλληλεπίδρασ
Η ηλεκτρονική αλληλεπίδραση σαφώς και δεν αποτελεί κοινωνική δεξιότητα..

Και τρανό παράδειγμα είναι πως και εδώ καλή ώρα πολλοί από αυτούς που αλληλεπιδρούν με άλλους σχολιαστές δεν έχουν αφιερώσει χρόνο ,ώστε να κατανοήσουν με ενεργητική ακρόαση ( που είναι κοινωνική δεξιότητα μεταξύ συνομιλητών) το περιεχόμενο όσων προηγήθηκαν. Βιάζονται να γράψουν τα δικά τους , αδιάλλακτοι πολλές φορές, εμμονικοί άλλες . Η ηλεκτρονική αλληλεπίδραση προωθεί την ποσότητα, οχι την ποιότητα στην επικοινωνία .
 

_.Omorfoula._

Νεοφερμένος

Η _.Omorfoula._ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών και επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 50 μηνύματα.
Ελπίζω να βγαζω νόημα.
Κάθε τι που επηρεάζει τα συναισθήματά μας ή την άποψή μας, είναι μια επίδραση. Αν αυτή προέρχεται από άλλους ανθρώπους λέγεται κοινωνική αλληλεπίδραση. Στην περίπτωση της ψηφιακής αλληλεπίδρασης απλά γίνεται σε τεράστια μεγέθη εξ αιτίας του μέσου και εκεί έγκειται η αυξημένη κοινωνική δεξιότητα. Είτε για να τη χρησιμοποιήσεις είτε για να την αποφύγεις. Έχουν γίνει, και γίνονται διαρκώς, τεράστιες έρευνες στον τομέα της κοινωνικής ψυχολογίας και για τις δυο αυτές κοινωνικές δεξιότητες που είναι βασικά αντίπαλες. Η επίδραση όμως του μέσου είναι τόσο μεγάλη που σε λίγο θα είναι ζήτημα επιβίωσης για τον κάθε ένα που έρχεται σε επαφή με το διαδίκτυο να κατέχει πολύ καλά έστω μια από τις δύο.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Μαγική λέξη η αλληλεπίδραση.
Ειδικά στο διαδίκτυο φαίνεται να δρα κυριολεκτικά μαγικά :playboy::swimming::yes:
 
Τελευταία επεξεργασία:

Resaldis

Δραστήριο μέλος

Ο Resaldis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μελισσοκόμος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 784 μηνύματα.
Μήπως τα κοινωνικά μέσα αποτελούν ουσιαστικά ετεροτοπίες αντιστάθμισης;
 
Τελευταία επεξεργασία:

epote

Διάσημο μέλος

Ο epote αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 3,359 μηνύματα.
«Ο εθνικός ύμνος των μαύρων» (λες και οι μαύροι είναι έθνος ας πούμε ή υπάρχει εθνικός ύμνος των λευκών.)
Βλέπουμε απίστευτα πράγματα να συμβαίνουν στον σύγχρονο κόσμο, να μας επιβάλλονται ετσιθελικά γελοιότητες, οι οποίες ξεκινάνε από την ιέρεια της ηλιθιότητας (ΗΠΑ) και δυστυχώς έρχονται και στον υπόλοιπο κόσμο
Πως ακριβως αυτο επηρεάζει τη ζωη σου?
 

ilias90

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο White Privilege αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 1,968 μηνύματα.
Μουσουλμάνοι κοροϊδεύουν τυπά (μη Μουσουλμάνο) επειδή τρώει κατά τη διάρκεια του Ραμαζανιού και τον αποκαλούν άπιστο. Αυτά εδώ θα είναι η νέα πραγματικότητα μετά από κάποια χρόνια σε όλη την Ευρώπη. Οι μουσουλμάνοι δεν ανέχονται να μην υποτάσσεσαι στη θρησκεία τους και όταν φτάσουν κοντά στο να γίνουν πλειοψηφία, θα το εμπεδώσουμε καλά.

Αριστεροπροοδευτικοί, θα το εμπεδώσετε κι εσείς πολύ καλά και θα φτάσετε στο σημείο να μετανιώσετε για αυτά που άμυαλα προπαγανδίζετε περί ανοιχτών συνόρων, ακόμα περισσότερο από ό,τι εμείς, μιας και οι Μουσουλμάνοι δεν γουστάρουν καθόλου ιδεολογήματα περί διαφορετικότητας και συμπερίληψης. Να το θυμάστε αυτό.
 

Zukov

Διάσημο μέλος

Ο Zukov αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,017 μηνύματα.
Μουσουλμάνοι κοροϊδεύουν τυπά (μη Μουσουλμάνο) επειδή τρώει κατά τη διάρκεια του Ραμαζανιού και τον αποκαλούν άπιστο. Αυτά εδώ θα είναι η νέα πραγματικότητα μετά από κάποια χρόνια σε όλη την Ευρώπη. Οι μουσουλμάνοι δεν ανέχονται να μην υποτάσσεσαι στη θρησκεία τους και όταν φτάσουν κοντά στο να γίνουν πλειοψηφία, θα το εμπεδώσουμε καλά.

Αριστεροπροοδευτικοί, θα το εμπεδώσετε κι εσείς πολύ καλά και θα φτάσετε στο σημείο να μετανιώσετε για αυτά που άμυαλα προπαγανδίζετε περί ανοιχτών συνόρων, ακόμα περισσότερο από ό,τι εμείς, μιας και οι Μουσουλμάνοι δεν γουστάρουν καθόλου ιδεολογήματα περί διαφορετικότητας και συμπερίληψης. Να το θυμάστε αυτό.
Καλα τωρα αν εισαι αθεος που κανει φανερο δειπνο αλλα δεχεσαι να μη τρως μπροστα σε μουσουλμανους στο ραμαζανι, σημαινει οτι εισαι ψυχικα διαταραγμενος
 

ilias90

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο White Privilege αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 1,968 μηνύματα.
Καλα τωρα αν εισαι αθεος που κανει φανερο δειπνο αλλα δεχεσαι να μη τρως μπροστα σε μουσουλμανους στο ραμαζανι, σημαινει οτι εισαι ψυχικα διαταραγμενος
Ο κόσμος πάντα θα κάνει μαγκιές εκεί που τον παίρνει. Όπως οι δικοί μας ταλιμπάν που έτρωγαν χοιρινά μπροστά σε μουσουλμάνους (ενώ οι δεύτεροι δεν μπορούσαν να αντιδράσουν κάπως.) Ε, και οι άθεοι κάνουν κάτι αντίστοιχο, το κάνουν μπροστά σε Χριστιανούς γιατί είναι άλλα τα χρόνια τώρα, ενώ δεν θα το έκαναν μπροστά σε μουσουλμάνους από φόβο (είτε γιατί θα τους αποκαλέσουν ρατσιστές είτε γιατί θα τις μαζέψουν.)
 

ilias90

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο White Privilege αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 1,968 μηνύματα.
Περί ατομικότητας και αθωότητας: Από το βιβλίο του Εμάνουελ Σβέντενμποργκ (ένας εκ των σπουδαιότερων συγγραφέων περί Χριστιανισμού): Περί Ουρανού και των θαυμαστών αυτού πραγμάτων.

«Όλοι οι άνθρωποι που μετέχουν στην καλοσύνη της αθωότητας επηρεάζονται από την αθωότητα, και ο επηρεασμός τους είναι ανάλογος με το βαθμό μέθεξής τους σε αυτό το «καλό.» Αλλά οι άνθρωποι που δεν μετέχουν στην καλοσύνη της αθωότητας, δεν επηρεάζονται από αυτήν. Έτσι όλοι οι άνθρωποι που βρίσκονται στην κόλαση εναντιώνονται εντελώς στην αθωότητα. Δεν γνωρίζουν τι είναι αθωότητα. Αντίθετα, η φύση τους είναι τέτοια ώστε όσο περισσότερο αθώος είναι ένας άνθρωπος, τόσο μεγαλύτερη είναι η μανία τους να του προκαλέσουν κακό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν μπορούν να αντέξουν να βλέπουν παιδιά. Τη στιγμή που τα δουν, ανάβει μέσα τους μια φλόγα και ένα παράφορο πάθος να προκαλέσουν κακό.
Αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δείξει ότι η ατομικότητα του ανθρώπου, και συνεπώς η εγωιστική αγάπη για τον εαυτό του, εναντιώνονται στην αθωότητα. Γιατί όλοι οι άνθρωποι που βρίσκονται στην κόλαση ζουν την ατομικότητά τους και επομένως την αγάπη για τον εαυτό τους.»


Το παραπάνω το παρέθεσα, όχι από θρησκευτική οπτική, αλλά γιατί μου φαίνεται ταιριαστό με την εποχή μας, στην οποία υπάρχει αυτή η εμμονή με τον εαυτό μας και ο συνεχής διαχωρισμός μας από τους άλλους, ωσάν αυτό να είναι κάτι θετικό.
 
Τελευταία επεξεργασία:

ilias90

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο White Privilege αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 1,968 μηνύματα.

Ένα πολύ ωραίο βίντεο που εξηγεί ικανοποιητικά τον λόγο που οι άνθρωποι σήμερα προσβάλλονται (offended) με το οτιδήποτε. Χαρακτηριστικά, μένω στο εξής που λέει:

«Οι άνθρωποι πάντα είχαν αυτό το χαρακτηριστικό, να προσβάλλονται με απόψεις ή ιδέες που δεν τους αρέσουν. Είναι φυσιολογικό και ανθρώπινο και όχι κάτι καινούριο. Αυτό που είναι καινούριο είναι η αίσθηση του ότι να προσβάλλεσαι από κάτι αυτόματα σε δικαιοδοτεί να το ακυρώνεις. Επειδή, πολλοί millenials, ειδικά στη Δύση, μεγάλωσαν σε έναν κόσμο χωρίς πόλεμο, μακριά από καταπίεση και φτώχεια, δεν έμαθαν ποτέ τί είναι το να μην μπορείς να έχεις πάντα αυτό που θες. Αυτό εγκατέστησε μέσα τους μία αίσθηση ότι ο κόσμος τους χρωστάει κάτι και ότι αν προσβληθούν αυτό σημαίνει κάτι. Ενώ στην πραγματικότητα, δεν σημαίνει απολύτως τίποτα.»

Συμφωνώ με όλα τα παραπάνω, εκτός από την κατακλείδα. Το ότι προσβάλλονται αυτά τα άτομα -προσέξτε, πάντα μιλάμε για άτομα κατά κύριο λόγο από τη δύση, που τρέχουν σαν αυτόκλητοι υπερασπιστές ατόμων και ομάδων που δεν έχουν έρθει ποτέ ή σχεδόν ποτέ σε αλληλεπίδραση και, που, στην τελική, δεν τους ζητήθηκε κιόλας- δεν θα έπρεπε να σημαίνει τίποτα, αλλά δυστυχώς σημαίνει πολλά. Αυτό γιατί πλέον οι αντιδράσεις είναι πολύ πιο άμεσες και έστω μία λέξη που δεν χωράει στα κουτάκια της σύγχρονης εποχής από μία σειρά ή από μία φράση κάποιου ανθρώπου, μπορεί αν οδηγήσει στην ακύρωσή τους. Και για εμένα, αυτό οδηγεί στην παντελή έλλειψη πρωτοτυπίας και δημιουργικότητας και τη δημιουργία ενός «μαζάνθρωπου» που θα σκέφτεται το ίδιο και θα αντιδράει το ίδιο σε κάθε ερέθισμα. Κλείνω με το διαχρονικό ρητό του Σπινόζα:

Η ιδιωτικότητα και η προσωπικότητα κάθε ατόμου αναφορικά με τις σκέψεις και τις πεποιθήσεις του δεν μπορεί να εμπίπτουν στη δικαιοδοσία του νόμου, αυθαίρετου ή μη. «Οι πάντες έχουν το φυσικό δικαίωμα να είναι κύριοι των σκέψεών τους» γράφει «και θα αποτύχει παταγωδώς οποιαδήποτε απόπειρα, στο πλαίσιο ενός κράτους, να εξαναγκαστούν οι άνθρωποι να μιλούν όπως επιτάσσει η κυβέρνηση παρά τις διαφορετικές και αντιτιθέμενες γνώμες τους.» Θα υπάρχουν διαφωνίες και αντιπαραθέσεις, αλλά η καλή κυβέρνηση θα είναι διαλλακτική και θα αναγνωρίζει ότι η προσπάθεια ελέγχου της σκέψης επιφέρει μεγαλύτερα δεινά απ' ό,τι η ελευθερία της. Επιπλέον, η ελευθερία της σκέψης «έχει πρωταρχική σημασία για την πρόοδο των επιστημών και των τεχνών, γιατί μόνο όσοι μπορούν να κρίνουν ελεύθεροι και απροκατάληπτα έχουν τη δυνατότητα να επιτύχουν σε αυτά τα πεδία.

Grayling, A.C., Η ιστορία της φιλοσοφίας, Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη, 2021.

Υ.Γ.: Το βίντεο προσπαθήστε να το δείτε όλο, αξίζει (ακόμα και αν διαφωνείτε τελείως.) Είναι προ πενταετίας, τώρα το πρόβλημα είναι πολύ μεγαλύτερο.
 

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, επαγγέλεται Web developer και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 16,838 μηνύματα.
Πάντως στα social media παίζει τρελό κράξιμο και χολή στα σχόλια.
Ίσως φταίει το ότι είμαστε (η γενιά 25 με 60) άτομα που μεγαλώσαμε με social σχολιασμό Τατιάνα Στεφανίδου vs Χριστίνα Λαμπίρη και επικές μάχες Χειλουδάκη vs Μπάρκα και Θώδη vs Βροχοπούλου :lol:
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top