Παρέμβαση για αφίσα στο ΦΝΘ με σταυρωμένη έγκυο

Εριφύλη

Περιβόητο μέλος

Η Εριφύλη αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,310 μηνύματα.
Επειδή ασχολείσαι με τα καλλιτεχνικά και προσδιορίζεσαι ως καλλιτέχνης, θα σου πρότεινα να ανοίξεις τους ορίζοντες σου. Τέχνη θεωρείται κάθε μορφή έκφρασης και δημιουργίας ανθρώπινης διανόησης. Το τι επίθετο θα βάλεις από δίπλα, κακή, βλάσφημη, πρωτοποριακή κτλ, είναι διαφορετικό. Στην καθομιλουμένη το λέμε «αυτό είναι τέχνη» για να δηλώσουμε ότι κάτι το θεωρούμε εκλεπτυσμένο, από αυτή την έννοια δεκτό, αλλά καλλιτεχνικά/πολιτισμικά αυτό που λες δεν στέκει. Τα παραδείγματα που έφερες με τα γυμνά αγάλματα ειδικά έχουν δεχθεί μεγάλη λογοκρισία. Η εκκλησία συγκεκριμένα όχι μόνο έχει λογοκρίνει, αλλά έχει καταστρέψει και έργα με γυμνό. Πολλά έργα όπως του Μιχαλάνγκελου που κοσμούν το Βατικανό και σήμερα θεωρούνται μέρος της ευρωπαικής κληρονομιάς έχουν αλλοιωθεί ακριβώς για αυτό τον λόγο, γιατί τα έβρισκαν «προσβλητικά».
Πηγαίνοντας στη συγκεκριμένη αφίσα, χωρίς να έχω δει το ντοκιμαντέρ ή να το έχω ψάξει, από την ίδια και τον τίτλο καταλαβαίνω ότι προσπαθεί να πει ότι «σταυρώνουμε» τις γυναίκες και την ελευθερία στο σώμα τους, κάτι που έχει και θρησκευτική σύνδεση εφόσον η θρησκεία έχει δαιμονοποιήσει στο παρελθόν το σώμα και ειδικά το γυναικείο με διάφορους τρόπους (π.χ η γυναίκα να θεωρείται βρώμικη κατά την περίοδο της)
Όχι αγαπητέ, δεν είναι τέχνη.

Ορισμός της τέχνης: η ανθρώπινη δραστηριότητα που οδηγεί στην παραγωγή έργων ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ ΑΡΤΙΩΝ.

αυτό δεν έχει καμία αισθητική ούτε αρτιότητα. Καλλιτέχνης δεν αυτοπροσδιορίζομαι ακόμα διότι εγώ το σέβομαι και δεν είμαι έτοιμη για να μου αξίζει αυτός ο βαρύς τίτλος.. όταν κάνω τους άλλους να ανατριχιάσουν από δέος και θαυμασμό, μόνο τότε θα είμαι καλλιτέχνης..
 

chester20080

Περιβόητο μέλος

Ο Μπάμπης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών και επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ.. Έχει γράψει 5,640 μηνύματα.
Καταπληκτική επιστολή – απάντηση από την Γενική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Ελίζ Ζαλαντό, προς τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Φιλόθεο, μετά την αντίδραση του τελευταίου γύρω από την αφίσα του ντοκιμαντέρ «Αδέσποτα Κορμιά» που θα προβληθεί στα πλαίσια του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ στη Θεσσαλονίκη. Ο Μητροπολίτης Φιλόθεος με επιστολή του προς την Ελίζ Ζαλαντό ζήτησε το κατέβασμα της εν λογω αφίσας και την μη προβολή της, ως προσβλητικής και βλάσφημης.

Η επιστολή /απάντηση της κ. Ζαλαντο προς τον Μητροπολίτη Φιλόθεο:
«Παναγιώτατε, Διάβασα με προσοχή την επιστολή που μου αποστείλατε, η οποία καθόλου δεν με υπέβαλε σε ταλαιπωρία- όπως πολύ ευγενικά αναφέρετε. Εν αντιθέσει, χάρηκα που μου κοινοποιήσατε τις εξόχως ενδιαφέρουσες απόψεις σας. Καταρχάς, σας ευχαριστώ για τις θερμές ευχές σας για την επιτυχία του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, καθώς και για το γεγονός ότι «σας γεμίζουν χαρά και ελπίδα οι καλλιτεχνικές μας δραστηριότητες, οι πρωτοβουλίες μας για ενίσχυση της κινηματογραφικής κοινότητας, οι συναντήσεις δημιουργών και καλλιτεχνών – ιδίως νέων». Το κεντρικό θέμα της επιστολής σας είναι το ντοκιμαντέρ της κ. Ελίνας Ψύκου Αδέσποτα κορμιά που συμμετέχει στο Διεθνές Διαγωνιστικό του φετινού μας Φεστιβάλ. Θα χαρώ να συναντηθούμε μετά το τέλος του Φεστιβάλ μας και να συζητήσουμε από κοντά αυτό το θέμα. Μέχρι τότε επιτρέψτε μου να σας εκφράσω κι εγώ, με φιλόκαλη και ειλικρινή διάθεση, μερικές σκέψεις που έκανα κατά την ανάγνωση της επιστολής σας. Στην πραγματικότητα οι σκέψεις μου εδράζονται σε δύο άξονες. Ο πρώτος είναι καθαρά νομικός και δικαιοκρατικός. Όπως πολύ σωστά αναφέρετε, το ντοκιμαντέρ της κ. Ψύκου «εξερευνά τη σωματική αυτονομία στην Ευρώπη των πολλών ελευθεριών». Σας προσκαλούμε στην προβολή για να διαπιστώσετε ιδίοις όμμασι ότι το ντοκιμαντέρ αυτό διατρέχεται από την επιθυμία της δημιουργού να καταγράψει τις αγωνίες ανθρώπων που υποφέρουν διότι περιορίζεται η ελευθερία τους. Ως γυναίκα, μητέρα και εργαζόμενη, βλέπω κι εγώ με ανησυχία ότι ο κόσμος, εν έτει 2024, μοιάζει να πηγαίνει πίσω. Η βία, οι επιθέσεις κατά των γυναικών, οι γυναικοκτονίες αυξάνονται συνεχώς.

Αυξάνονται και οι επιθέσεις κατά αδυνάτων και διαφορετικών. Μόλις χθες στην πλατεία Αριστοτέλους, μια ανάσα από την έδρα του Φεστιβάλ μας, είδαμε με φρίκη και αγανάκτηση μια αήθη και βίαιη επίθεση εναντίον δυο διεμφυλικών ατόμων, τα οποία διασώθηκαν καθαρά από τύχη. Αυξάνονται επίσης τα απολυταρχικά καθεστώτα που περιορίζουν την ελευθερία, καταπατούν βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και αμφισβητούν την έννοια της Δημοκρατίας.

Η Δημοκρατία είναι ένας θεσμός υπέροχος που μας καλεί να συμβιώνουμε με άτομα, τα οποία ενδεχομένως έχουν διαφορετικές απόψεις από τις δικές μας. Αν αυτές οι απόψεις δεν κηρύσσουν το μίσος και δεν καλούν σε παράνομες πράξεις, αν δεν απειλούν τις θεμελιώδεις αρχές της ελευθερίας και της Δημοκρατίας κι αν δεν παραβαίνουν τους υπάρχοντες νόμους, τότε οφείλουμε να τις ακούμε μέσα στο πλαίσιο μιας κοινωνίας αποδοχής και αγάπης. Κατανοώ ότι η διαφημιστική αφίσα της ταινίας Αδέσποτα Κορμιά εκφράζει ίσως απόψεις αντίθετες από τις δικές σας. Το ίδιο είμαι σίγουρη ότι συμβαίνει και με άλλα καλλιτεχνικά έργα που παρουσιάζονται σε κινηματογραφικές αίθουσες, τηλεοπτικούς σταθμούς, αίθουσες τέχνης και μουσεία.

Μα κι εγώ όμως βλέπω έργα που δεν μου αρέσουν και ακούω απόψεις που είναι αντίθετες στις δικές μου. Σε καμία περίπτωση όμως δεν θα μπορούσα να ζητήσω την απαγόρευσή τους, ή την απόσυρσή τους, διότι αυτό αντίκειται στο Κράτος Δικαίου.

Το ίδιο συμβαίνει και με την αφίσα της ταινίας Αδέσποτα Κορμιά. Ως καλλιτεχνικό έργο μπορεί να διαβαστεί με πολλούς τρόπους και να προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις.

Χωρίς να έχουμε καμία σχέση με τη δημιουργία της, έχουμε ακούσει στο Φεστιβάλ πολλές διαφορετικές απόψεις: από θετικές και εγκωμιαστικές, έως προσβλητικές και απειλητικές. Όμως ούτε εγώ ούτε κανείς άλλος επίσημος φορέας μπορεί να την απαγορεύσει από τη στιγμή που δεν παραβιάζει το Σύνταγμα και τους νόμους. Αντιλαμβάνομαι λοιπόν τον προβληματισμό σας για τη συγκεκριμένη αφίσα.

Σας παρακαλώ, όμως, να κατανοήσετε κι εσείς ότι οι πράξεις απαγόρευσης ή λογοκρισίας είναι αντίθετες όχι μόνο στις αξίες μου αλλά και αντίθετες στους νόμους του κράτους μας. Υπάρχει όμως κι ένας δεύτερος άξονας πάνω στον οποίο εδράζονται οι σκέψεις μου, κι αυτός είναι περισσότερο θεωρητικός.

Μου γράφετε ότι τα τελευταία χρόνια διάφοροι καλλιτέχνες «χρησιμοποιούν τα ιερά Πρόσωπα της Πίστης για να διαφημίσουν εκδηλώσεις και δημιουργήματα τέχνης, υπερβαίνοντας τα όρια της κακόβουλης πρόκλησης και της κακοποιητικής πρόθεσης».

Η αλήθεια είναι ότι συμβαίνει και αυτό, όχι όμως με την αφίσα της κ. Ψύκου, η οποία δεν πιστεύω ότι προσβάλλει «την ελεύθερη διάθεση της αγάπης μας για τον Χριστό, την Εκκλησία Του και τα ιερά Πρόσωπα της Πίστης μας». Δεν υπάρχει κάτι προσβλητικό ή χλευαστικό σε αυτή την αφίσα.

Δεν ακολουθεί βεβαίως τη γνωστή εκκλησιαστική τεχνοτροπία, όμως εκατοντάδες καλλιτέχνες από την Αναγέννηση ως τις μέρες μας χρησιμοποίησαν διαφορετικές τεχνοτροπίες για να απεικονίσουν τα Πάθη του Χριστού και να τα ταυτίσουν αλληγορικά με τις αγωνίες των αενάως πασχόντων ανθρώπων.

Πιστεύω δηλαδή ότι η συγκεκριμένη αφίσα, όπως μου γράφετε κι εσείς, επιδιώκει «την ψυχική ανάταση και Ανάσταση, την αποκατάσταση του ανθρώπου στο πρωτόκτιστο κάλλος της Θεότητος»

Επιτρέψτε μου τέλος, Παναγιώτατε, να εκφράσω την άποψη ότι ο Σταυρός του Κυρίου δεν είναι μόνον ένα σύμβολο πίστης, μια απλή εικόνα που αναπαράγεται στατικά ανά τους αιώνες, αλλά και ένας συμπεριληπτικός τόπος και ένας εν κινήσει τρόπος που αγκαλιάζει τον πεπτοκώτα άνθρωπο, τον πάσχοντα άνθρωπο, τον εσαεί ξένο, τον οποίο οφείλουμε να υποδεχόμαστε με ταπεινότητα, κατανόηση και αγάπη. Με τον ίδιο τρόπο που υποδεχθήκαμε τον Ιησού με τα παρακάτω λόγια του Ύμνου: «δός μοι τοῦτον τὸν ξένον, ἵνα κρύψω ἐν τάφῳ, ὃς ὡς ξένος οὐκ ἔχει τὴν κεφαλὴν ποῦ κλίνῃ» Με βαθιά εκτίμηση, Ελίζ Ζαλαντό Γενική Διευθύντρια Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.»
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Εριφύλη

Περιβόητο μέλος

Η Εριφύλη αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,310 μηνύματα.
Υπάρχει ο όμορφος τρόπος να δημιουργήσεις κάτι, υπάρχει όμως και ο άσχημος. Και αυτό είναι άσχημο! Εμένα δεν μου προκαλεί τίποτα η εν λόγω αφίσα. Ενώ αν το παρουσίαζε με καλλιτεχνικό και όμορφο τρόπο, θα άρεσε σε όλους και δεν θα γινόταν θέμα. Αλλά το πρόβλημα είναι ότι ήθελε να γίνει θέμα και το έκανε επί τούτου για να αποκτήσει δημοσιότητα το όλο πράγμα.. :oops:
 

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών. Έχει γράψει 1,600 μηνύματα.
Όχι αγαπητέ, δεν είναι τέχνη.

Ορισμός της τέχνης: η ανθρώπινη δραστηριότητα που οδηγεί στην παραγωγή έργων ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ ΑΡΤΙΩΝ.

αυτό δεν έχει καμία αισθητική ούτε αρτιότητα. Καλλιτέχνης δεν αυτοπροσδιορίζομαι ακόμα διότι εγώ το σέβομαι και δεν είμαι έτοιμη για να μου αξίζει αυτός ο βαρύς τίτλος.. όταν κάνω τους άλλους να ανατριχιάσουν από δέος και θαυμασμό, μόνο τότε θα είμαι καλλιτέχνης..
Αν δεν μιλάς για γεωμετρική/τεχνική άποψη, το αισθητικό κομμάτι της αρτιότητας είναι τελείως υποκειμενικό και αλλάζει ανά εποχή και πολιτισμικό σύστημα. Στον κλασικισμό οτιδήποτε ξέφευγε από τον «καθόπρεπισμο» της εποχής ήταν αυτομάτως κατακριτέο, μέχρι να έρθουν καλλιτέχνες όπως ο Σεξπιρ που σίγουρα θεωρείς ύψιστο καλλιτέχνη και να βάλει αυτό το «γκροτεσκ» για τότε στην τέχνη του. Τότε υπερτερούσε επίσης η υπερβολή σε κάθε έργο, σήμερα που κινούμαστε πιο κοντά στον μινιμαλισμό, όλα αυτά τα έντονα χρυσά και τα μοτίβα του μπαρόκ θεωρούνται εύκολα ως «κιτς». Είναι καλό όποτε θεωρείς ότι είσαι έτοιμη, να δεις την τέχνη και την ιστορία της πιο σφαιρικά.
Αυτή η αφίσα πάντως δεν βλέπω τεχνικά να της λείπει κάτι, το μήνυμα είναι που διχάζει.
 

amarelia

Διάσημο μέλος

Η amarelia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 3,742 μηνύματα.

Εριφύλη

Περιβόητο μέλος

Η Εριφύλη αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,310 μηνύματα.

amarelia

Διάσημο μέλος

Η amarelia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 3,742 μηνύματα.
και μη ταράζεσαι
Οχι δεν ταράζομαι, αυτό που έγραψε ο Μεμέτσι ήταν ακριβώς αυτό που σκεφτόμουν κι εγώ στο θέμα τέχνη-καλλιτέχνης και ορίζοντες.
Και δεν μπορείς να φιμώνεις την τέχνη όσο κι αν σου θίγει τις όποιες χορδές.
Το ποια είσαι εσύ δεν απευθύνεται μόνο σε εσένα αλλά και σε μένα και σε όποιον, ποιοί είμαστε εμείς να βάλουμε την γραμμή πως εδώ σταματά η τέχνη;
 

glayki

Διάσημο μέλος

Η Ευα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Εκπαιδευτικός. Έχει γράψει 3,906 μηνύματα.
Απάντησα ποια είναι και μη ταράζεσαι. Αισθητικά άρτια.
Αυτό θα πρεσβευε το δόγμα " Η τέχνη για την τέχνη "συμφωνα με το οποίο σκοπός είναι το αισθητικά άρτιο και μόνο.

Η τέχνη είναι αιρετική σε κάποιες εκδηλώσεις της όμως, προκαλεί...γιατί είναι ο τρόπος που μετουσιωνονται σε καλλιτεχνική έκφραση τα ερεθίσματα που λαμβάνει ο δημιουργός από το περιβαλλον του ( αναπόφευκτα).
 

Εριφύλη

Περιβόητο μέλος

Η Εριφύλη αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,310 μηνύματα.
Δεν φιμώνω την τέχνη, διότι αυτό δεν είναι τέχνη😌

Επίσης, αν κι εγώ προσωπικά έχω διακρίσεις και στη ζωγραφική και στο θέατρο ΠΟΤΕ δεν θα με χαρακτήριζα καλλιτέχνη. Όπως προείπα, είναι βαρύς τίτλος και τον αποκτάς με κόπο. Το να ζωγραφίζεις μια βλακεία δεν σε κάνει καλλιτέχνη..
 

ilias90

Διάσημο μέλος

Ο White Privilege αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 2,279 μηνύματα.
Τέχνη θεωρείται κάθε μορφή έκφρασης και δημιουργίας ανθρώπινης διανόησης. Το τι επίθετο θα βάλεις από δίπλα, κακή, βλάσφημη, πρωτοποριακή κτλ, είναι διαφορετικό. Στην καθομιλουμένη το λέμε «αυτό είναι τέχνη» για να δηλώσουμε ότι κάτι το θεωρούμε εκλεπτυσμένο, από αυτή την έννοια δεκτό, αλλά καλλιτεχνικά/πολιτισμικά αυτό που λες δεν στέκει.
Βέβαια όλα αυτά τα ωραία που γράφει εδώ τα ξεχνάνε όταν η τέχνη αναπαράγει «αστειάκια» (πολύ διαδεδομένα στην κοινωνία, παρεμπιπτόντως) τύπου Σεφερλή και ζητάνε υστερικά το πολυπόθητο κάνσελ.
Να μην παρεξηγηθώ, δεν θεωρώ τέχνη τον Σεφερλή, όπως ούτε βέβαια και την αριστεροκουλτουριάρα του νήματος. Την υποκρισία θίγω.
 

Rene2004

Νεοφερμένος

Η Rene2004 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 19 ετών και επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 87 μηνύματα.
Διαβάζοντας το θέμα ένα έχω να πω δυο μέτρα και δύο σταθμά.Αν ένας καλλιτέχνης δημιουργούσε κάτι που προσέβαλε μια άλλη ομάδα του πληθυσμού και ιδίως μια μειονότητα τότε θα γινόταν χαμός.Οπως εγώ σέβομαι άλλες θρησκείες,αντιληψεις και πεποιθήσεις, έτσι οφείλουν και οι υπόλοιποι να σέβονται τα δικά μου πιστέυω.Τωρα μιας και κάποιοι είναι "απέξω" , αφού δεν πιστεύουν ,δεν μπορούν να καταλάβουν την ενόχληση των υπολοίπων.Καλα μέχρι εδώ.Εγω,όμως, που πιστεύω γιατί να μην εκφράσω την δυσαρέσκεια μου και πρέπει να κριθώ για αυτήν αρνητικά;Επειδή αυτό το δημιούργημα βρίσκει κάποιους σύμφωνους και επειδή δεν καταπατούνται τα δικά τους πιστεύω;
 

ilias90

Διάσημο μέλος

Ο White Privilege αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 2,279 μηνύματα.
Εγω,όμως, που πιστεύω γιατί να μην εκφράσω την δυσαρέσκεια μου και πρέπει να κριθώ για αυτήν αρνητικά;Επειδή αυτό το δημιούργημα βρίσκει κάποιους σύμφωνους και επειδή δεν καταπατούνται τα δικά τους πιστεύω;
Είναι ακόμα χειρότερο το θέμα. Το νήμα δεν ανοίχτηκε καν από κάποιον Χριστιανό που εθίγη, αλλά από έναν προοδευτικό που θύμωσε με το γεγονός ότι αντέδρασε η Εκκλησία στο λαμπρό αυτό δημιούργημα. Δηλαδή σε βρίζουν, σε προκαλούν και ειρωνεύονται ό,τι θεωρείς ιερό και αν αντιδράσεις, ζητούν τα ρέστα που αντέδρασες. Τέτοιος τσαμπουκάς και επίπεδο προκλητικότητας.
 

Himela

Συντονίστρια

Η Himela αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 31,366 μηνύματα.
Οχι δεν ταράζομαι, αυτό που έγραψε ο Μεμέτσι ήταν ακριβώς αυτό που σκεφτόμουν κι εγώ στο θέμα τέχνη-καλλιτέχνης και ορίζοντες.
Και δεν μπορείς να φιμώνεις την τέχνη όσο κι αν σου θίγει τις όποιες χορδές.
Το ποια είσαι εσύ δεν απευθύνεται μόνο σε εσένα αλλά και σε μένα και σε όποιον, ποιοί είμαστε εμείς να βάλουμε την γραμμή πως εδώ σταματά η τέχνη;
Εδώ θα διαφωνήσω. Δεν είμαι υπέρ στο να γελοιοποιούμε κάτι που είναι ιερό για κάποιους με την αιτιολόγηση της τέχνης. Γιατί αν το δεις έτσι, μπορεί κι ο Σεφερλής να βγει να πει, πότε κατέκρινα τους γκέι ή τους χοντρούς ρε παιδιά; τέχνη ήταν. Ή όποιος μισάνθρωπος ρατσιστής να χαρακτηρίζει τον οχετό του τέχνη και να παίρνει συγχωροχάρτι. Οπότε πιστεύω οτι πρέπει να σεβόμαστε τα ιερά του άλλου για να θέλουμε κι αυτός να μας σεβαστεί.
 

Valder

Τιμώμενο Μέλος

Ο Αυτοκράτωρ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 40 ετών, επαγγέλεται Χρηματιστής και μας γράφει απο Αυστρία (Ευρώπη). Έχει γράψει 29,016 μηνύματα.
Είναι ακόμα χειρότερο το θέμα. Το νήμα δεν ανοίχτηκε καν από κάποιον Χριστιανό που εθίγη, αλλά από έναν προοδευτικό που θύμωσε με το γεγονός ότι αντέδρασε η Εκκλησία στο λαμπρό αυτό δημιούργημα. Δηλαδή σε βρίζουν, σε προκαλούν και ειρωνεύονται ό,τι θεωρείς ιερό και αν αντιδράσεις, ζητούν τα ρέστα που αντέδρασες. Τέτοιος τσαμπουκάς και επίπεδο προκλητικότητας.
Για παράπονο μου φάνηκε περισσότερο, όχι για θυμός.

Δεν ξέρω, δε μου βγαζει και πολύ "θα σας πλακώσω στο ξυλο χριστιανάκηδες" η φάση.

Περισσότερο μου βγάζει:

"Δε μπορώ να αντέξω το γεγονός ότι αντέδρασαν, το αισθάνομαι σαν συναισθηματική βια".

Κοινώς η φάση ειναι λίγο damned if you react, damned if you don't.

Περισσότερο μια ενοχική επιχειρηματολογία, με το στανιό δαιμονοποίησης του αντιθέτου. Κάτι που φάνηκε και από την ατυχέστατη ταύτιση ξανά της υπόθεσης εργασίας ότι ο θρησκευόμενος λαός θα αντιδράσει, με το θέμα των αληταράδων που έβλαψαν τους λοατκι (αδίκως φυσικά η βια στους συνανθρώπους μας, αλλα λιγο τους νοιάζει τους συνομιλητές μας, ότι ακόμα και οι εχέφρονες συντηρητικοί το καταδικάζουμε).

Γενικά το θέμα πρέπει να πάει στη θρησκεία. Πρέπει να αποδομηθεί ο συνεκτικός κρίκος, να προετοιμαστεί το έδαφος. Και είναι ικανοί οι αλλιώς σκεπτόμενοι να εφεύρουν την ανάγκη ξυσίματος εκει οπου ο κνησμός απουσιάζει.

Δεν ειναι ικανοποιημένοι με το να στο βάλουν να το καταπιείς, κρατικά υποστηριζόμενοι, θεσμικά ενθαρρυνόμενοι. Θέλουν και να αισθανθείς άσχημα γι αυτό που είσαι.

Είναι βαθύτερο το θέμα. Σπάσιμο ψυχολογίας αιχμαλώτου από δήμιο.
 

Εριφύλη

Περιβόητο μέλος

Η Εριφύλη αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,310 μηνύματα.
Με την λογική των περισσότερων δηλαδή, ακόμα κι αν ένας ζωγραφίζει σκίτσα που εξευτελίζουν το ανθρώπινο σώμα όταν έχει παραπάνω κιλά ή σκίτσα με παιδοφιλικές διαθέσεις, θα πείτε ότι η τέχνη δεν έχει όρια;

Ε, όχι λοιπόν, έχει όρια. Έχει όρια την αισθητική και τον σεβασμό!
Δεν θα ξανά λέω το αυτονόητο, τα δικαιώματα σου σταματάνε όταν ξεκινάνε τα δικαιώματα του άλλου.
 

amarelia

Διάσημο μέλος

Η amarelia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 3,742 μηνύματα.
Εδώ θα διαφωνήσω. Δεν είμαι υπέρ στο να γελοιοποιούμε κάτι που είναι ιερό για κάποιους με την αιτιολόγηση της τέχνης. Γιατί αν το δεις έτσι, μπορεί κι ο Σεφερλής να βγει να πει, πότε κατέκρινα τους γκέι ή τους χοντρούς ρε παιδιά; τέχνη ήταν. Ή όποιος μισάνθρωπος ρατσιστής να χαρακτηρίζει τον οχετό του τέχνη και να παίρνει συγχωροχάρτι. Οπότε πιστεύω οτι πρέπει να σεβόμαστε τα ιερά του άλλου για να θέλουμε κι αυτός να μας σεβαστεί.
Εγώ δεν έχω εκφράσει γνώμη για το συγκεκριμένο έργο, σχολίασα για τα όρια της τέχνης. Γιατί με βάση την λογική του "ιερού" που αναφέρεις δεν θα πρέπει να αγγίξουμε ποτέ αυτά τα σύμβολα (όπως είχε γίνει τότε με την ωραιότατη σημαία που ήταν άρτια αισθητικά και έγινε εδώ το έλα να δείς.)
Το θέμα των περισσότερων δεν είναι το αισθητικό κομμάτι οτι δηλαδή βρήκαν κακόγουστη την εικόνα αλλά το οτι χρησιμοποίησαν τον Σταυρό. Επομένως, αύριο μεθαύριο αν κάποιος άλλος καλλιτέχνης χρησιμοποιήσει με πιο αισθητικά καλόγουστο τρόπο κάποιο ιερο σύμβολο πάλι θα γίνει το έλα να δείς.
όπως ακριβώς είχε γίνει με την σημαία.
Αυτά τα όρια προσωπικά δεν τα δέχομαι, οτι δηλαδή η Τέχνη έχει το απαραβίαστο στην θρησκεία και στην πατρίδα.
(Και πουθενά στον κόσμο δεν το έχει, αν ψάξεις θα βρείς χιλιάδες έργα και για τα δύο "ιερά").


Και στην αντιστοιχία με τους γκέι (και τον Σεφερλή που είπες) είναι σαν να λέω πως δεν θα κάνουμε ποτέ κανένα αστείο με γκέι ή ανάπηρους ξέρω γω γεγονός που τους αποκλείει περισσότερο παρά τους συμπεριλαμβάνει.
Υπάρχουν αστεία και αστεία, δεν είναι όλα Τέχνη ή χιούμορ, αλλά δεν σημαίνει πως θα πρέπει να αποκλείσουμε πλήρως την ευκαιρία στην Τέχνη σε αυτούς τους τομείς.
 
Τελευταία επεξεργασία:

chester20080

Περιβόητο μέλος

Ο Μπάμπης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών και επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ.. Έχει γράψει 5,640 μηνύματα.
Σήμερα το απόγευμα παίζεται στο Φεστιβάλ η ταινία Αδέσποτα Κορμιά, της Ελίνας Ψύκου. Μια ταινία για την αφίσα της οποίας έχει άποψη ο Μητροπολίτης της πόλης και την εξέφρασε με επιστολή του στην διευθύντρια του Φεστιβάλ.

Η Ελίζ προς τιμή της του απάντησε σήμερα με άψογο τρόπο.

Η ταινία παίζεται απόψε και είναι sold out. Έχουν προαναγγείλει συγκεντρώσεις εναντίον της ταινίας ακροδεξιά στοιχεία και κόμματα.

Η αστυνομία απαγόρευσε πριν λίγο κάθε συγκέντρωση ή αντισυγκέντρωση σε όλη την πόλη ενώ το Ολύμπιον θα θυμίζει το βράδυ ναρκοπέδιο. Κανείς δεν γνωρίζει ποιοι έχουν αγοράσει εισιτήρια και θα βρεθούν στην αίθουσα και με ποιο σκοπό.
 

Valder

Τιμώμενο Μέλος

Ο Αυτοκράτωρ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 40 ετών, επαγγέλεται Χρηματιστής και μας γράφει απο Αυστρία (Ευρώπη). Έχει γράψει 29,016 μηνύματα.
Σήμερα το απόγευμα παίζεται στο Φεστιβάλ η ταινία Αδέσποτα Κορμιά, της Ελίνας Ψύκου. Μια ταινία για την αφίσα της οποίας έχει άποψη ο Μητροπολίτης της πόλης και την εξέφρασε με επιστολή του στην διευθύντρια του Φεστιβάλ.
Δεν θα έπρεπε να έχει;

Η Ελίζ προς τιμή της του απάντησε σήμερα με άψογο τρόπο.
Κανονικά δεν θα έπρεπε να απαντηθεί με άψογο τρόπο;

Έχουν προαναγγείλει συγκεντρώσεις εναντίον της ταινίας ακροδεξιά στοιχεία και κόμματα.
Συγκεντρώνονται. Επικίνδυνο, κατακριτέο ή απλά δικαίωμά τους;

Κανείς δεν γνωρίζει ποιοι έχουν αγοράσει εισιτήρια και θα βρεθούν στην αίθουσα και με ποιο σκοπό.
Ενας λογικός άνθρωπος που είχε ήσυχη τη συνείδησή του, θα έλεγε "μα ανθρωποι που ειναι φίλοι της τέχνης και υπερ της ταινίας φυσικά. Δεν πέρασε το θέλω του Μητροπολίτη στη λαική βουληση άρα ειμαστε καλά".

Δεν ξέρω, σαν φοβισμένος κάνεις, σα να θες να προκαταβάλλεις κάτι στη συζήτηση.

Γιατί, στις υπολοιπες παραστασεις ανα τον κόσμο έχεις πιστοποιητικά φρονημάτων για το ποιοί μπαίνουν;
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, επαγγέλεται Ιστορικός και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 18,513 μηνύματα.
Σέβομαι λίγο παραπάνω αυτούς που ενώ όντως κατακρίνουν άτομα τύπου Σεφερλή κατακρίνουν και αυτό. Όμως εν τέλει εγώ εξακολουθώ να μην συμφωνώ με κανέναν μιας που η παραπάνω λογική είναι κάτι σε στυλ "αφού θέλουμε να απαγορευτεί ο Σεφερλής γιατί θίγει τους woke ε ας απαγορευτεί και αυτό γιατί θίγει τους χριστιανούς".

Όπως λέγαμε και τότε που έτρωγε κράξιμο ο Σεφερλής πως είναι σάτιρα και δεν πρέπει να λογοκριθεί έτσι ισχύει και για εδώ. Δεν είναι σάτιρα αλλά εντάσσεται σε όλο αυτό το φάσμα των τεχνών που καλό είναι να μένουν ελεύθερες χωρίς κρατικές παρεμβάσεις. Τελικός κριτής θα έπρεπε να είναι μόνο ο κόσμος είτε πηγαίνοντας είτε σνομπάροντας την εκάστοτε παράσταση. Αν αρχίσουμε να μπαίνουμε στη λογική του τι μπορεί να θίξει τον καθένα (είτε liberal είτε θρήσκου είτε ο,τιδήποτε) πολύ απλά θα πρέπει να καταργήσουμε ολόκληρη την τέχνη γιατί πάντα θα υπάρχει κάτι που θα θίγει κάποιον. Όλοι αποφασίζουμε διαφορετικά ποιους κώδικες ηθικής θα ακολουθήσουμε σε αυτή τη ζωή.
 

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,985 μηνύματα.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top