Rempeskes
Επιφανές μέλος


η ταπεινή φωνή του Ευαγγελίου....
Μια μέρα θα σου χρειαστεί!!!
Ή μια νύχτα...
Οι βρυκόλακες μισούν το φως του ήλιου.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Αυτο ελπιζω να συνηδητοποιεις πως ακουγεται και το δυνητικα σημαινει...@Lorien, η γνώμη μου είναι αυτή του Ευαγγελίου. Εφόσον την ρωτάς θα σου απαντώ με αυτό. Υπομονή...![]()
Δεν ειπα πουθενα να μην ακουγονται ολες οι γνωμες. Απλα θα ηθελα να ειχες δικη σου, ασχετη με ενα βιβλιο για να δω αν εχεις κριση αυτονομη ή αν απλά ασπαζεσαι με κλειστα ματια το βιβλιο αυτο.Πρέπει να ακούγονται όλες οι πτυχές και γνώμες, ακόμα και η ταπεινή φωνή του Ευαγγελίου που τόσο περιφρονείς. Πίστεψε με... Μια μέρα θα σου χρειαστεί!!!
Δε μου σχολιασες τα περι των μελετών. Δεν εχει κατι το βιβλιο για τους ανθρωπους αυτους ; (αυτο που παρεθεσες δεν αναφερεται σε αυτους).
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Great Chaos
Περιβόητο μέλος


Ας το ξαναδούμε: Εγώ απαντώ στο περί μορφωμένων, στους οποίους εσύ αρχικά αποδίδεις όλες αυτές τις ανώτερες νοητικές ικανότητες. Το ότι σε αυτούς τους... "γραμματιζούμενους" ας τους πούμε, υπάρχουν αυξημένα ποσοστά ατόμων που διακατέχονται από τον υπέρτατο εγωισμό του γνώστη, στηρίζεται απλά σε πράγματα που έχω ακούσει και διαβάσει, αλλά και σε προσωπικές παρατηρήσεις. Δεν έχω κι εγώ υπόψη μου κάποια σχετική στατιστική. Ας πούμε λοιπόν πως το θέτω ως θέμα προς προβληματισμό.Νομιζω ομως πως ετσι τσουβαλιάζουμε και τα βαζουμε ολα σε ενα καζανι. Το οτι καποια αναπτυσουν υπερτατο εγωισμο δεν νομιζω οτι συνδεεται σημαντικα με ανωτερη αντιληψη,νοημοσυνη,ωριμοτητα σκεψης και λογικη. Υπερτατο εγωισμο παρατηρουμε σε καθε λογης ανθρωπο. Δεν εχω στατιστικες. Απο προσωπικη εμπειρια παντως, περισσοτερο εχω συνδεσει τον υπερτατο εγωισμο με κακη ανατροφη-παιδεια.
Παρακάτω όμως, έχεις όπως είδα διευκρινίσει, ότι εσύ όταν μιλάς για μορφωμένους, δεν εννοείς τους απλά "γραμματιζούμενους", αλλά το θεωρείς υπό την πραγματική του έννοια. Συνεπώς δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω.
Πιθανώς υπάρχει σύγχιση, γιατί τις περισσότερες φορές (αλλά όχι όλες) άνθρωποι που διαθέτουν τις ανώτερες πνευματικές αρετές στις οποίες αναφέρθηκες, γνωρίζουν καλά γραφή κι ανάγνωση.
Αρχική Δημοσίευση από Lorien:Δεν αναφερομαι στους "τυπικα μορφωμενους" ομως, αλλά στα ατομα με ανεπτυγμενη κριση,λογικη,νοημοσυνη,αντιληψη. Μορφωση μπορει να εχει ο καθενας... Περισσοτερο πιθανο ειναι να πει ενα ευφυες ατομο "εν οιδα οτι ουδεν οιδα", παρα ενα που νομιζει οτι ξερει. Το λες και μονος σου : "αν δειτε πραγματικα πανεξυπνους ανθρωπους θα δειτε ότι είναι μετριοπαθεις και μη εγωιστες".
Θα ήθελα να συμπληρώσω ότι ο εγωισμός είναι κάτι με το οποίο όλοι, ένθεοι και άθεοι, αναμετρώμαστε σε καθημερινή βάση κι ο αγώνας είναι σκληρός. Εγωισμός μπορεί να κρύβεται πίσω απ' ότιδήποτε. Ακόμη κι απ' τη μετριοπάθεια.
"Ο Θεός είναι νεκρός"
Νίτσε
"Ο Νίτσε είναι νεκρός"
Θεός
..και συνεχίζει:
Μη μ'αναγκάσετε να 'ρθω εκεί κάτω...
Δεν πιστεύω τίποτα, δε φοβάμαι τίποτα, δεν ελπίζω σε τίποτα. Είμαι πιθήκι.![]()
Αυτό το ποστ, γιατί μου άρεσε τόσο πολύ;;

Καλώς μας ήρθες Μέγα Πίθηκε...

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


Παντως καποιες μελετες φαινεται να δειχνουν πως πιο μορφωμενοι και με μεγαλυτερο δεικτη νοημοσυνης ανθρωποι, πιστευουν λιγοτερο σε καποιο θεο. Αυτο είτε εχει να κανει κυριως με μορφωση,νοημοσυνη,αντιληψη,κριση και λογικη, είτε δειχνει πως αυτα τα ατομα τεινουν πολυ συχνοτερα να αμφισβητουν και να ψαχνουν.
απο την αρχη ειχα πει οχι απλα για μορφωμενους-γραμματιζομενους, αλλά κυριως για νοημοσυνη,κριση,αντιληψη κλπ. Νομιζω πως ολοι ξερουμε οτι η σκετη μορφωση-συλλογη γνωσεων, δεν αρκει.Ας το ξαναδούμε: Εγώ απαντώ στο περί μορφωμένων, στους οποίους εσύ αρχικά αποδίδεις όλες αυτές τις ανώτερες νοητικές ικανότητες. Το ότι σε αυτούς τους... "γραμματιζούμενους" ας τους πούμε, υπάρχουν αυξημένα ποσοστά ατόμων που διακατέχονται από τον υπέρτατο εγωισμό του γνώστη, στηρίζεται απλά σε πράγματα που έχω ακούσει και διαβάσει, αλλά και σε προσωπικές παρατηρήσεις. Δεν έχω κι εγώ υπόψη μου κάποια σχετική στατιστική. Ας πούμε λοιπόν πως το θέτω ως θέμα προς προβληματισμό.
Παρακάτω όμως, έχεις όπως είδα διευκρινίσει, ότι εσύ όταν μιλάς για μορφωμένους, δεν εννοείς τους απλά "γραμματιζούμενους", αλλά το θεωρείς υπό την πραγματική του έννοια. Συνεπώς δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω.
Δηλαδη ;Πιθανώς υπάρχει σύγχιση, γιατί τις περισσότερες φορές (αλλά όχι όλες) άνθρωποι που διαθέτουν τις ανώτερες πνευματικές αρετές στις οποίες αναφέρθηκες, γνωρίζουν καλά γραφή κι ανάγνωση.
Αν το θετεις οτι "δεν αποκλειεται" να εχει και ο μετριοπαθης πολυ εγωισμο, συμφωνω. Ομως για καθε 1 μετριοπαθη (που εγω θα εβαζα τη λεξη "ταπεινο") με μεγαλο εγωισμο, θα βρεις 100 με κακή παιδεια/ανατροφη και χαρακτηρα.Θα ήθελα να συμπληρώσω ότι ο εγωισμός είναι κάτι με το οποίο όλοι, ένθεοι και άθεοι, αναμετρώμαστε σε καθημερινή βάση κι ο αγώνας είναι σκληρός. Εγωισμός μπορεί να κρύβεται πίσω απ' ότιδήποτε. Ακόμη κι απ' τη μετριοπάθεια.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Άγγελος
Επιφανές μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
iJohnnyCash
e-steki.gr Founder


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
@nt¤wnis|~|¤e
Δραστήριο μέλος


Ο Ντοστογιέφσκι, ο μέγιστος μυθιστοριογράφος κατά πολλούς, δεν υπήρξε δογματικός θρησκευόμενος (σίγουρα!), αλλά βαθύτατα Χριστοκεντρικός (η γνώμη μου). Είναι επόμενο η πίστη ενός τέτοιου ανθρώπου να περάσει από πολλά "σκαμπανεβάσματα" πάσης φύσεως…. Αξιοσημείωτη είναι η παρακάτω δήλωσή του, η οποία έχει προβληματίσει (στεναχωρήσει ίσως;

"Δεν υπάρχει τίποτα πιο ωραίο, πιο βαθύ, πιο τέλειο…από τον Χριστό. Αν μου απόδειχνε κάποιος πως ο Χριστός βρίσκεται έξω από την αλήθεια, και πως στην πραγματικότητα η αλήθεια βρίσκεται έξω από το Χριστό, θα προτιμούσα να μείνω μάλλον με το Χριστό παρά με την αλήθεια."
Μια σκοταδιστική δήλωση από ένα μέγιστο ποιητή…όπως δήλωσε και ο Νίκος Δήμου.

Να υποθέσω κι εγώ ότι ο Ντος δεν ήταν προικισμένος στο μυαλό;;Να υποθέσω δλδ ότι ο Nietzsche δεν ήταν προικισμένος στο μυαλό;

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Great Chaos
Περιβόητο μέλος


Δηλαδη ;
Αν το θετεις οτι "δεν αποκλειεται" να εχει και ο μετριοπαθης πολυ εγωισμο, συμφωνω. Ομως για καθε 1 μετριοπαθη (που εγω θα εβαζα τη λεξη "ταπεινο") με μεγαλο εγωισμο, θα βρεις 100 με κακή παιδεια/ανατροφη και χαρακτηρα.
Δηλαδή: Ισχύει πολύ συχνά οι πραγματικά μορφωμένοι, όπως σωστά το θέτεις, να είναι ταυτόχρονα και "γραμματιζούμενοι". Το αντίστροφο όμως δεν ισχύει, αφού οι "γραμματιζούμενοι" δεν είναι σε πολλές περιπτώσεις και μορφωμένοι, αλλά αντίθετα διακατέχονται από την αλαζονεία του ημιμαθούς.
Εάν χρησιμοποιήσεις τη λέξη "ταπεινός" θα συμφωνήσω ακόμη περισσότερο, όμως τότε θα πρέπει να θυμόμαστε ότι ο ταπεινός εξ ορισμού δεν μπορεί να διακατέχεται από εγωισμό, εκτός κι εάν η ταπεινοφροσύνη του είναι υποκριτική.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ale3andros
Εκκολαπτόμενο μέλος


...
"Δεν υπάρχει τίποτα πιο ωραίο, πιο βαθύ, πιο τέλειο…από τον Χριστό. Αν μου απόδειχνε κάποιος πως ο Χριστός βρίσκεται έξω από την αλήθεια, και πως στην πραγματικότητα η αλήθεια βρίσκεται έξω από το Χριστό, θα προτιμούσα να μείνω μάλλον με το Χριστό παρά με την αλήθεια."
...
Θα συμφωνήσω! Ο Ιησούς Χριστός είναι οτι ωραιότερο μου έχει συμβεί στη ζωή μου. Με γεμίζει, με κάνει ευτυχισμένο και νιώθω πως έχω τα πάντα στη ζωή μου!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Great Chaos
Περιβόητο μέλος


Μήπως ο Ντοστογιέφσκυ ήθελε να πει κάτι που μου διαφεύγει;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Idril
Πολύ δραστήριο μέλος


Γενικά πάντως στο θέμα της ύπαρξης η όχι του θεού με καλύπτει απόλυτα αυτό που λέει ο Μπρέχτ στο βιβλίο του “Ιστορίες του κ. Κόυνερ”. Σε κάποιο σημείο κάποιος ρωτα τον κύριο Κόυνερ "Yπάρχει Θεός?"και παίρνει την εξής απάντηση: “Σκέψου αν η στάση ζωής σου θα αλλάξει ανάλογα με την απάντηση που θα σου δώσω. Αν όχι, τότε δεν υπάρχει λόγος να σου δώσω απάντηση. Αν ναι, τότε αποφάσισες μόνος σου: Χρειάζεσαι έναν Θεό!"
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Rempeskes
Επιφανές μέλος


Ο Ιησούς Χριστός είναι οτι ωραιότερο μου έχει συμβεί στη ζωή μου.
Τι σημαίνει "μου έχει συμβεί"?

Τον ανακάλυψες αργότερα...?
Είσαι "αναγεννημένος" χριστιανός?

Με γεμίζει, με κάνει ευτυχισμένο και νιώθω πως έχω τα πάντα στη ζωή μου!
Όμορφο θεμιτό και ευκταίο.
Μα δεν είναι βαρετό να είσαι ευτυχισμένος συνέχεια?
-------------------------
είναι οτι ωραιότερο μου έχει συμβεί στη ζωή μου. Με γεμίζει, με κάνει ευτυχισμένο και νιώθω πως έχω τα πάντα στη ζωή μου!
Και εγώ το ίδιο πίστευα, μέχρι να ανακαλύψω την παπαρούνα και τα παράγωγά της.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Great Chaos
Περιβόητο μέλος




Αυτή η στάση μου φέρνει λίγο σε εθισμό, όπως και να το κάνουμε. Οι άνθρωποι συνηθίζουν να ψάχνουν για μια Αλήθεια που ν' απαντά σ' όλα τους τα ερωτήματα. Πρέζα, Μαύρο, Θεός, Χρήμα, το καθένα αποτελεί μέγιστη αλήθεια για τον καθένα από εμάς. Τέτοιο Θεό, δεν τον θέλω ούτε εγώ.
No offense guys...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
@nt¤wnis|~|¤e
Δραστήριο μέλος


Δεν είναι λίγο ακραίο ως άποψη αυτό που εκφράζετε φίλοι Αντώνη και Αλέξανδρε; Δηλαδή ακόμη κι αν ο Ιησούς αποδεικνυόταν ψευδής, εσείς θα λέγατε "Αφήστε μας στην Ουτοπία μας"; Δεν θα πρέπει να έχουμε μια πιο διαλεκτική σχέση με το Θείον ως έννοια; Δεν θα πρέπει η σχέση μας αυτή να εξελίσσεται;
Μήπως ο Ντοστογιέφσκυ ήθελε να πει κάτι που μου διαφεύγει;
Εγώ ήθελα να δώσω έμφαση όχι στο "τι είπε", αλλά "ποιος το είπε".

Ελπίζω να μη λειτουργήσει αποτρεπτικά αυτό για όσους δεν τον έχουν διαβάσει. Πόσο κρίμα θα ήταν αυτό, αν αναλογιστούμε ότι μέσα από τα έργα του δεν αναδύεται απλώς μια προσωπικότητα ενός συγγραφέα, αλλά σύμπαν ολόκληρο! Ο καθένας από εμάς συλλαμβάνει απλώς ένα μικρό κομμάτι, γιʼ αυτό και είναι δύσκολο να καταλήξουμε σε μια ολιστική ερμηνεία για το τι είπε και γιατί το είπε.
Λοιπόν, δε με αντιπροσωπεύει αυτή η συγκεκριμένη του δήλωση. Άλλωστε, μέχρι τώρα έχω αναφέρει, συν τοις άλλοις, ότι δεν αντιμετωπίζω τον Ιησού ως θεάνθρωπο, αλλά μόνο ως άνθρωπο.
Λες ότι "θα πρέπει να έχουμε μια πιο διαλεκτική σχέση με το Θείον ως έννοια." Συμφωνώ. Το θέμα όμως είναι σε ποιο βαθμό μπορεί να είναι διαλεκτική αυτή η σχέση. Άλλωστε (φαντάζομαι θα συμφωνήσεις με αυτό) η σχέση ενός πιστού με το Θείον είναι πολύ περισσότερο ηθική και συναισθηματική παρά διαλεκτική.
Παλιότερα, ξεφυλλίζοντας ένα διαφημιστικό φυλλάδιο βιβλιοπωλείου, μου έκανε εντύπωση το παρακάτω απόσπασμα απʼ την "εισαγωγή στη φιλοσοφία της θρησκείας" του Kai Nielsen. Δεν αγόρασα το βιβλίο, αλλά το απόσπασμα ταιριάζει στην περίπτωση.
"Ο Χιουμ μας λέει πως το να γνωρίζεις το Θεό σημαίνει να τον αγαπάς, και ο Κίρκεγκαρντ μας λέει πως το να θρησκεύεσαι σημαίνει να είσαι απορροφημένος σʼ ένα πάθος. Το εν λόγω γνώρισμα του θρησκευτικού λόγου είναι τυπικό του γεγονότος ότι η θρησκευτική πίστη δεν είναι απλά υπόθεση διανοητικής πειθούς ή θεωρητικής πεποίθησης, αλλά και υπόθεση ηθικής πεποίθησης, δέσμευσης και ενδιαφέροντος. Η θρησκεία συνδέεται άμεσα με την απόδοση νοήματος στη ζωή εκείνων που εμπλέκονται σʼ αυτήν. Η ειλικρινής διατύπωση ορισμένων βασικών θρησκευτικών εκφράσεων συνιστά την αποδοχή ενός ορισμένου προσανατολισμού στη ζωή. Αν δεν το καταλάβουμε αυτό, τότε δεν θα έχουμε ούτε καν αρχίσει να καταλαβαίνουμε τη θρησκεία ή τον θρησκευτικό λόγο…."
Με τα παραπάνω δεν προσπαθώ να δικαιώσω κάτι. Εγώ προσωπικά δεν έχω δηλώσει κάτι σαφές και συγκεκριμένο για το τι πιστεύω ή πού πιστεύω. Η σκέψεις που διατυπώνω στα μηνύματά μου αντιπροσωπεύουν απλώς το τμήμα μιας εικόνας που δεν ξέρω την τελική της διαμόρφωση. Όπως έγραψες κι εσύ η σχέση μας με το Θείον θα πρέπει να εξελίσσεται. Είναι δύσκολο όμως καμιά φορά να προσδιοριστεί το πόσο ομαλή και εποικοδομητική μπορεί να είναι μια τέτοια εξέλιξη. Τι συμβαίνει, για παράδειγμα, όταν κάποιοι άνθρωποι ψάχνονται χωρίς παράλληλα να έχουν μεγάλη ανάγκη να πιστέψουν; Τι συμβαίνει όταν κάποιοι άλλοι θέλουν να πιστέψουν, αλλά οι αμφιβολίες δεν τους αφήνουν; Τι συμβαίνει με αυτούς που θέλουν κατά βάθος να μην πιστέψουν; Πώς βιώνουμε τη σχέση μας με τον Θεό;; Θέλουμε να μας αγαπά; Τον αγαπάμε επειδή μας αγαπά;; Τον αγαπάμε; Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις, και στα πλαίσια αυτής της εξέλιξης, όπως λες, ενδέχεται να μετατοπιζόμαστε σταδιακά από τη μια περίπτωση στην άλλη.
Τα παραπάνω νομίζω ότι απαντούν και στα όσα έγραψε η Idril.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
DrStrangelove
Περιβόητο μέλος


Καμμία ανθρώπινη ηθική δεν μπορεί να σταθεί μπροστά στο Θείον, παρά μόνο για να καταδείξει την ανθρώπινη πλάνη. Καλό παράδειγμα αυτού που λέω, είναι τα όσα έχει σούρει ο φίλος Ρεμπεσκές στο Θεό, εξαιτίας του καρκίνου.
'Ισως γιατί η ηθική είναι κάτι που δεν έχει καμμία σχέση με το Θείο. Την έννοια της ηθικής και τις ηθικές πράξεις ή τον ηθικό τρόπο ζωής τον κατανοούμε μόνο στα πλαίσια των ανθρώπινων κοινωνιών όπου ακόμα και σ'αυτά τα πλαίσια διαφοροποιείται η έννοια. Με το Υπερβατικό, το Επέκεινα ή όπως θες πές το όμως, η ηθική δεν βρίσκω να έχει καμμία σχέση. Είναι σαν να μιλάμε για Δημοκρατία ή Σοσιαλισμό στα επουράνια. Η ηθική είναι πολύ ανθρώπινη έννοια. Αν δεχτούμε ότι υπάρχουν άλλα πεδία, μεταφυσικά και αόρατα, και μία ή περισσότερες θεότητες, πρέπει λογικά να'χουν μικρή έως καθόλου σχέση με τις έννοιες αυτές όπως η ηθική που ορίστηκαν από τις ανθρώπινες κοινωνίες. Αυτές οι έννοιες ορίστηκαν κοινωνικά και όχι υπερβατικά. Το Θείον είναι απόλυτο, διαχρονικό και υπακούει σε άλλους νόμους.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Great Chaos
Περιβόητο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Rempeskes
Επιφανές μέλος


Μα χαίρομαι π μ δίνεται η ευκαιρία να επεκταθώ

Λες λοιπόν, ότι η θεότητα έχει υπέρλογη ηθική, που εμείς δεν μπορούμε να κατανοήσουμε, και και και...
Να τον βράσω.
Στα μάτια μου, εμένα, είναι συνένοχος.
Και καλά θα κάνει να μην βγεί μπροστά μου
θα του δώσω τα γένεια να τα φάει.
Πς. Μπορεί να ακούγομαι απόλυτος,
μα στον θεό και στον καπνό δεν κάνω εκπτώσεις.
Πς.
-----------------------------------------
Εναρμονίζοντες εαυτούς με τον Παγκόσμιο Ρυθμό
Λολ
ο κόσμος τους αποκαλεί junkies.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Νωεύς
Τιμώμενο Μέλος


Αφού το διευκρίνησα βρε συ Χάε, "ο Θεός μου, ο δικός μου Θεός".
Μα χαίρομαι π μ δίνεται η ευκαιρία να επεκταθώ(λολ... τρολ πάουερ)
Λες λοιπόν, ότι η θεότητα έχει υπέρλογη ηθική, που εμείς δεν μπορούμε να κατανοήσουμε, και και και...
Να τον βράσω.
Στα μάτια μου, εμένα, είναι συνένοχος.
Και καλά θα κάνει να μην βγεί μπροστά μου
θα του δώσω τα γένεια να τα φάει.
Πς. Μπορεί να ακούγομαι απόλυτος,
μα στον θεό και στον καπνό δεν κάνω εκπτώσεις.
Πς.
-----------------------------------------
Λολ
ο κόσμος τους αποκαλεί junkies.
Μαζί σου, φίλε...όρμα του!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
@nt¤wnis|~|¤e
Δραστήριο μέλος


Συμφωνώ και επαυξάνω. Αυτό ακριβώς έγραψα και σε άλλο postέχοντας ως βάση το επιχείρημα του Πλάτωνα. Η ιδέα ότι η ηθική είναι θεϊκή είναι, εκτός των άλλων, και επικίνδυνη ιδέα. Μια ιδέα που καθιστά τις ιδέες περί ηθικής άκαμπτες και στατικές. Δεν ξέρω τι ακριβώς εννοεί ο Kai Nielsen όταν γράφει για ηθική σχέση με το θείον, πάντως εγώ απορρίπτω οποιαδήποτε συμπεριφορά και σκέψη που βασίζεται στην ιδέα ότι "κάνω αυτό που ο Θεός θέλει από εμένα".'Ισως γιατί η ηθική είναι κάτι που δεν έχει καμμία σχέση με το Θείο. Την έννοια της ηθικής και τις ηθικές πράξεις ή τον ηθικό τρόπο ζωής τον κατανοούμε μόνο στα πλαίσια των ανθρώπινων κοινωνιών όπου ακόμα και σ'αυτά τα πλαίσια διαφοροποιείται η έννοια. Με το Υπερβατικό, το Επέκεινα ή όπως θες πές το όμως, η ηθική δεν βρίσκω να έχει καμμία σχέση. Είναι σαν να μιλάμε για Δημοκρατία ή Σοσιαλισμό στα επουράνια. Η ηθική είναι πολύ ανθρώπινη έννοια. Αν δεχτούμε ότι υπάρχουν άλλα πεδία, μεταφυσικά και αόρατα, και μία ή περισσότερες θεότητες, πρέπει λογικά να'χουν μικρή έως καθόλου σχέση με τις έννοιες αυτές όπως η ηθική που ορίστηκαν από τις ανθρώπινες κοινωνίες. Αυτές οι έννοιες ορίστηκαν κοινωνικά και όχι υπερβατικά.
Απαντώντας τώρα και σε αυτά που λέει ο Χάος .
Η επιθυμία για αγάπη είναι βαθιά ριζωμένη στον άνθρωπο, ο οποίος, όταν πιστεύει ότι η αγάπη χαρακτηρίζει τη θεϊκή φύση, τότε όσο περισσότερο αγαπάει τόσο περισσότερο αισθάνεται ότι ενώνεται με τον θεό (βλ. και Α’ επιστολή Ιωάννου...ως παράδειγμα απλώς). Εδώ δεν υπάρχει το στοιχείο της εξουσίας και της επιβολής, αλλά της ένωσης. Και η ένωση αυτή δεν είναι προϊόν διαλεκτικής σχέσης, αλλά συναισθηματικής. Εκείνος που πιστεύει -δε μιλάω απαραίτητα για μένα, άλλωστε δεν έχω καταλήξει στο τι είναι θεός για μένα – υποστηρίζει ότι γνωρίζει (αισθάνεται) το θεό με την καρδιά κι όχι με το νου. Κάτι τέτοιο ισχύει στο μέγιστο βαθμό για τους μυστικιστές, που επιδιώκουν την ένωση με το Θεό μέσω του συναισθήματος, της ενοράσεως. Εφόσον ο Θεός θεωρείται απερίγραπτος και ακατάλυπτος, δεν μπορεί να γίνει αντικείμενο γνώσης. Η παρουσία του είναι αισθητή σε εκείνον που ενώνεται μ’ αυτόν, που κατέχεται από θεϊκό έρωτα. Δε λέω αν τα πιστεύω αυτά ή όχι, απλώς έτσι τα έχω ακούσει, διαβάσει… Δεν ξέρω εάν εσύ τα πιστεύεις απόλυτα.
Το κατά πόσο οι μυστικιστικές εμπειρίες αποτελούν αξιόπιστες εμπειρίες είναι δύσκολο θέμα για μένα. Βέβαια, εκείνοι που τις βιώνουν δεν έχουν καμία αμφιβολία… Για να πιστέψεις σ’ αυτά τα πράγματα πρέπει να τα βιώσεις. Έτσι είναι;; Γιατί εγώ στοιχηματίζω ότι υπήρξαν άνθρωποι που βίωσαν πιο βαθιές και συγκλονιστικές εμπειρίες από εσένα, από εμένα κι από πολλούς άλλους μαζί, και παρ’ όλα αυτά παρέμειναν υλιστές.
Αλλά είναι και το άλλο:
Μέσα από κάθε σοβαρή κοσμοθεωρία ο άνθρωπος νοείται ως υπεύθυνος για τη ζωή του. Άρα το κακό πηγάζει από τον ίδιο. Μονάχα μέσω της αγάπης (ή του θείου έρωτα) ενώνεσαι με το θείον. Αλίμονο να ήταν διαφορετικά! Μήπως όμως αξιώνουμε από το θείον ιδιότητες (π.χ. "ο θεός είναι αγάπη") που αντανακλούν μονάχα αυτό που μας ωφελεί;; Δεν ακούγεται κάπως μονοδιάστατο αυτό;; Σα να φέρνουμε το θείον στα μέτρα μας;; Αυτό που μας ωφελεί αποτελεί αντικειμενικό και αξιόπιστο παράγοντα που προσδιορίζει τη φύση του θεού;;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.


-Do you believe in god?
- No.
BAM! Dead.
-How about you? Do you believe in god?
-Yes."
-Do you believe in MY god?
No.
BAM! Dead!
-My god has a bigger dick than your god.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 184 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
- johnsala
- Scandal
- gmoutzour
- Giorgkalo
- giannhs2001
- Andante
- ROM32
- Natsuko
- chester20080
- taketrance
- Memetchi
- Reader
- rafaela11
- Kate1914
- NeosUser2023
- charmander
- American Economist
- Μήτσος10
- fourkaki
- bibliofagos
- Debugging_Demon
- Rene2004
- Paragontas7000
- gegeorgiou90
- A350
- Εριφύλη
- Hased Babis
- Jim175
- iiTzArismaltor_
- fmarulezkd
- Griff
- lebanon
- Joji
- Alessandra Eliza
- Maynard
- back2967
- exotic xo
- epote
- Δροσουλίτης
- Wonderkid
- Shadowban
- aggorf
- Arianara S3
- Maraki4you
- marww
- User2350
- arko
- Helen06
- Steliosgkougkou
- camil
- Εχέμυθη
- χημεια4λαιφ
- fockos
- P.Dam.
- GeorgePap2003
- ΘανάσοςG4
- Libertus
- Maria_Xagorari
- AggelikiGr
- Fernando_A
- Startx0
- Ωρορα
- Γιώτα Γιαννακού
- Ness
- DimitraA.
- jj!
- Meow
- touvlo
- Obi-Wan Kenobi
- ΚΟΚΟΡΙΚΟΣ
- Abiogenesis
- tsiobieman
- xristarac
- Ρουθ
- Roulaki
- Αναστασία197
- nimbus
- Ariana2018
- Viedo
- Scott
- Sugarillo
- louminis
- SlimShady
- Νηματολάγνος
- Αντικειμενικός
- poso
- JohnGreek
- me lene
- harry akritas
- panagiotis econ
- Μάρκος Βασίλης
- tymvorixos
- orchidea
- Unseen skygge
- edweimaste
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.