Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη (28/2/23)

ROM32

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο ROM32 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 280 μηνύματα.

touvlo

Πολύ δραστήριο μέλος

Η touvlo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 913 μηνύματα.
Δηλαδή : ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ-ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΤCS LEVEL 1 ΣΕ ΕΝΤΟΠΙΣΜΕΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ (ΠΛΗΝ ΤΙΘΟΡΕΑ-ΔΟΜΟΚΟΣ)
Δεν μπόρεσα να το ανοίξω, αλλά πιστεύω θα έχει αναλυτικές λεπτομέρειες, για το πώς θα πραγματοποιηθεί αυτή η εγκατασταση της τηλεδιοίκησης και πώς θα χρησιμοποιείται.

Σύμφωνα μ αυτό, έχει ολοκληρωθεί το Σεπτ 23 . Επομένως το Φεβρ 23 δεν είχε ολοκληρωθεί. Κανονικά δεν έπρεπε να κινούνται τρένα δίχως αυτή την εφαρμογή.
Δηλαδή τωρα είναι πλέον ασφαλή τα τρένα;
 

ROM32

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο ROM32 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 280 μηνύματα.
Δηλαδή : ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ-ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΤCS LEVEL 1 ΣΕ ΕΝΤΟΠΙΣΜΕΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ (ΠΛΗΝ ΤΙΘΟΡΕΑ-ΔΟΜΟΚΟΣ)
Δεν μπόρεσα να το ανοίξω, αλλά πιστεύω θα έχει αναλυτικές λεπτομέρειες, για το πώς θα πραγματοποιηθεί αυτή η εγκατασταση της τηλεδιοίκησης και πώς θα χρησιμοποιείται.

Σύμφωνα μ αυτό, έχει ολοκληρωθεί το Σεπτ 23 . Επομένως το Φεβρ 23 δεν είχε ολοκληρωθεί. Κανονικά δεν έπρεπε να κινούνται τρένα δίχως αυτή την εφαρμογή.
Δηλαδή τωρα είναι πλέον ασφαλή τα τρένα;


Άνοιξε την από εδώ, την 6 τροποποίηση και τελευταια
 

touvlo

Πολύ δραστήριο μέλος

Η touvlo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 913 μηνύματα.
Απ αυτά που κατάλαβα, η προθεσμία ήταν τέλος του 23 και το σημείο που έγινε το δυστυχημα, εχει πλέον και τηλεδιοίκηση και σήμανση. Προφανώς την απέκτησε μετά την ημερομηνία της 6η; τροποποίησης (24.03.23). :
Τα χλμ (519) στα οποία ανατάσσεται και αναβαθμίζεται η σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση (υποέργο 1 και
υποέργο 4) - Τα χλμ (402) στα οποία εγκαθίσταται σύστημα ETCS-Level 1. Πρόκειται για τα τμήματα Οινόη - Τιθορέα, Πλατύ - ΤΧ1 - Προμαχώνας και Λάρισα - Πλατύ (υποέργο 2).

Όμως αν το τρένο δεν είναι ασφαλές, δεν πρέπει να ταξιδεύει, απλούστατα. Δηλ μέχρι την ολοκλήρωση του έργου, δεν έπρεπε να ταξιδεύει. 9 χρόνια χρειάστηκαν για την εγκατάσταση!
Έτσι το καταλαβαίνω εγώ
 

ROM32

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο ROM32 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 280 μηνύματα.
Απ αυτά που κατάλαβα, η προθεσμία ήταν τέλος του 23 και το σημείο που έγινε το δυστυχημα, εχει πλέον και τηλεδιοίκηση και σήμανση. Προφανώς την απέκτησε μετά την ημερομηνία της 6η; τροποποίησης (24.03.23). :
Τα χλμ (519) στα οποία ανατάσσεται και αναβαθμίζεται η σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση (υποέργο 1 και
υποέργο 4) - Τα χλμ (402) στα οποία εγκαθίσταται σύστημα ETCS-Level 1. Πρόκειται για τα τμήματα Οινόη - Τιθορέα, Πλατύ - ΤΧ1 - Προμαχώνας και Λάρισα - Πλατύ (υποέργο 2).

Όμως αν το τρένο δεν είναι ασφαλές, δεν πρέπει να ταξιδεύει, απλούστατα. Δηλ μέχρι την ολοκλήρωση του έργου, δεν έπρεπε να ταξιδεύει. 9 χρόνια χρειάστηκαν για την εγκατάσταση!
Έτσι το καταλαβαίνω εγώ

Γιατί να μην ταξιδευει, μπορεί να ταξιδεύει και ταυτόχρονα να γίνεται μετάβαση. Η σύμβαση αναβάθμισης δεν έχει σαν σκοπό την ασφάλεια, αλλά την ηλεκτρονικοποίηση της γραμμης που ενδεχομένως έμμεσα να υπονοείται και η μεγαλύτερη ασφάλεια. Θα είχε ως σκοπό την ασφάλεια μόνο αν το έλεγε ρητά.
 

touvlo

Πολύ δραστήριο μέλος

Η touvlo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 913 μηνύματα.
μπορεί να ταξιδεύει και ταυτόχρονα να γίνεται μετάβαση.
τι εννοείς <μετάβαση>;
Η σύμβαση αναβάθμισης δεν έχει σαν σκοπό την ασφάλεια, αλλά την ηλεκτρονικοποίηση της γραμμης που ενδεχομένως έμμεσα να υπονοείται και η μεγαλύτερη ασφάλεια. Θα είχε ως σκοπό την ασφάλεια μόνο αν το έλεγε ρητά.
καλά, με ένα μη ασφαλές μέσο, χαζός είσαι να ταξιδεύεις; Μπορεί η σύμβαση να μην το λέει ρητά, αλλά είναι θέμα <ζωής ή θανάτου> , οχι το γράμμα του νόμου
 

ROM32

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο ROM32 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 280 μηνύματα.
τι εννοείς <μετάβαση>;

καλά, με ένα μη ασφαλές μέσο, χαζός είσαι να ταξιδεύεις; Μπορεί η σύμβαση να μην το λέει ρητά, αλλά είναι θέμα <ζωής ή θανάτου> , οχι το γράμμα του νόμου

Μετάβαση, από το ένα σύστημα στο άλλο, ποτέ και πουθενά όπου γίνονται έργα δεν σταματά η κυκλοφορία. Όπως πχ όταν άλλαζαν τις γραμμές του ΗΣΑΠ κοντά 1 χρόνο, δεν σταμάτησε ποτε.

Τώρα αυτό το δεύτερο που λες που κολλάει με την όλη κουβέντα για την σύμβαση 717 μέχρι τωρα? Μα καλά ρε παιδιά, πως γίνεται να μιλάμε ωραία και όμορφα και μετά από ένα σημείο να λέτε κάτι που δεν έχει σχέση με ο,τι συζητάμε;
 

touvlo

Πολύ δραστήριο μέλος

Η touvlo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 913 μηνύματα.
Μετάβαση, από το ένα σύστημα στο άλλο, ποτέ και πουθενά όπου γίνονται έργα δεν σταματά η κυκλοφορία. Όπως πχ όταν άλλαζαν τις γραμμές του ΗΣΑΠ κοντά 1 χρόνο, δεν σταμάτησε ποτε.

Τώρα αυτό το δεύτερο που λες που κολλάει με την όλη κουβέντα για την σύμβαση 717 μέχρι τωρα? Μα καλά ρε παιδιά, πως γίνεται να μιλάμε ωραία και όμορφα και μετά από ένα σημείο να λέτε κάτι που δεν έχει σχέση με ο,τι συζητάμε;
ευχαριστώ για τις πληροφορίες κατ αρχή.
Κατά δεύτερο, απλά πάμε στην πρακτική εφαρμογή του.
 

Devil

Επιφανές μέλος

Ο Devil αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Συνταξιούχος. Έχει γράψει 20,788 μηνύματα.
Παιδιά, ίσως το έχετε ήδη πει, αλλά δε βρίσκω κάπου, τι ακριβώς λέει η <σύμβαση 717>. Ξέρω πως σχετιζεται με το σύστημα τηλεδιοίκησης, αλλά έχω τα εξής κενά:
1. μεταξύ ποιων αναφέρεται
2.Τι ακριβώς λέει

Ξέρετε;

Οι όροι δεν αναφέρονται στη Συμβαση αλλα τις Διακηρύξεις που προηγούνται μια σύμβασης.

Αμα έχεις διάθεση να κάτσεις να διαβάσεις το σουκου 300 σελίδες .... καλή ανάγνωση.

Δε θα βρείς κάτι που να σε ενδιαφέρει πάντως.... εσενα σαν απλό αναγνωστη εννοώ.
 
Τελευταία επεξεργασία:

ROM32

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο ROM32 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 280 μηνύματα.
ευχαριστώ για τις πληροφορίες κατ αρχή.
Κατά δεύτερο, απλά πάμε στην πρακτική εφαρμογή του.

Καρδιά για το ευχαριστώ.

Μα αυτό σου λέω ποια πρακτική εφαρμογή του; Ξέρεις τι είναι και σε τι αποσκοπεί το ΕΤCS level 1? Μου λες άμα ξέρει ότι δεν είναι ασφαλή, ποιος να το ξέρει και από πού και ως που; Γνωρίζεις πχ ότι υπάρχει κάποιο σάπιο πλοίο σκυλοπνιχτρα μη ασφαλή για να μην επιβιβαστείς; Θίγεις τελείως άσχετο θέμα. Ας γυρίσουμε στην σύμβαση, στόχος της ήταν να εγκαταστήσει το ETCS level 1, ξεκινάς με το να αναρωτηθείς τι είναι αυτό πριν φτάσεις σε όποιο συμπέρασμα για ασφάλεια.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,244 μηνύματα.
Μετάβαση, από το ένα σύστημα στο άλλο, ποτέ και πουθενά όπου γίνονται έργα δεν σταματά η κυκλοφορία. Όπως πχ όταν άλλαζαν τις γραμμές του ΗΣΑΠ κοντά 1 χρόνο, δεν σταμάτησε ποτε.
Άλλο το τι γίνεται, άλλο το τι είναι εφικτό, άλλο το τι βολεύει, άλλο τι είναι σωστό, και άλλο τι είναι ασφαλές.
Όλες διαφορετικές έννοιες μεταξύ τους, των οποίων το νόημα δεν ταυτίζεται απαραίτητα.
 

ROM32

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο ROM32 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 280 μηνύματα.
Άλλο το τι γίνεται, άλλο το τι είναι εφικτό, άλλο το τι βολεύει, άλλο τι είναι σωστό, και άλλο τι είναι ασφαλές.
Όλες διαφορετικές έννοιες μεταξύ τους, των οποίων το νόημα δεν ταυτίζεται απαραίτητα.

Α μπράβο! Εκεί θέλω να καταλήξω. Η εγκατάσταση του ETCS δεν είχε ως στόχο την ασφάλεια, ενδεχομένως ως έμμεσο, αλλά όχι κύριο, δεν έγινε γι'αυτό τον σκοπό.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,244 μηνύματα.
Α μπράβο! Εκεί θέλω να καταλήξω. Η εγκατάσταση του ETCS δεν είχε ως στόχο την ασφάλεια, ενδεχομένως ως έμμεσο, αλλά όχι κύριο, δεν έγινε γι'αυτό τον σκοπό.
Το σύστημα αυτόματης πέδης είχε στόχο την ασφάλεια όμως. Βασίζεται στην τηλεδιοίκηση όμως, οπότε κάθε άλλο παρά συμπληρωματική ήταν και αυτή. Η φωτοσήμανση όντως δεν θα έκανε θαύματα αλλά θα ήταν ένα σημαντικό συμπληρωματικό μέτρο ασφάλειας.

Δεν έχει νόημα να δούμε το καθένα μεμονωμένα όμως γιατί σημασία έχει πως θα λειτουργούσαν μαζί αυτά. Και μαζί μειώνουν τρομακτικά την πιθανότητα οποιουδήποτε λάθους.

Για εμένα το πρώτο θα έπρεπε σε κάθε περίπτωση να είναι βασική προϋπόθεση για την λειτουργία του σιδηρόδρομου, δεν το βλέπω καθόλου σαν αξεσουάρ του τύπου good to have. Το οτι θα έπρεπε να τεθεί εκτός λειτουργίας το δίκτυο προσωπικά δεν μου λέει κάτι. Εαν αυτό χρειάζεται, αυτό να γίνει, και ας είναι και εις βάρος της βολικότητας του κόσμου. Καλύτερα να είναι δυσαρεστημένοι, παρά νεκροί.

Το πρόβλημα και το αστείο με αυτή την κυβέρνηση είναι οτι πιστεύουν οτι είμαστε εντελώς ηλίθιοι για να μπερδευτούμε και να πούμε οτι εφόσον όντως έκανε μαλακία ο σταθμάρχης, και τι έγινε που τα υπόλοιπα συστήματα ήταν ανύπαρκτα ;

Δεν πάει έτσι όμως...εαν σε σταματήσουν για μέθη και βρουν ένα πτώμα στο πορτ μπαγκάζ δεν μπορείς να πεις στο δικαστήριο : "γιατί με δικάζετε για ανθρωποκτονία ενώ με σταματήσατε για μέθη" ; Δικάζεσαι για κάθε τι που δεν ήταν όπως θα έπρεπε.
 

ROM32

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο ROM32 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 280 μηνύματα.
Το σύστημα αυτόματης πέδης είχε στόχο την ασφάλεια όμως. Βασίζεται στην τηλεδιοίκηση όμως, οπότε κάθε άλλο παρά συμπληρωματική ήταν και αυτή. Η φωτοσήμανση όντως δεν θα έκανε θαύματα αλλά θα ήταν ένα σημαντικό συμπληρωματικό μέτρο ασφάλειας.

Δεν έχει νόημα να δούμε το καθένα μεμονωμένα όμως γιατί σημασία έχει πως θα λειτουργούσαν μαζί αυτά. Και μαζί μειώνουν τρομακτικά την πιθανότητα οποιουδήποτε λάθους.

Για εμένα το πρώτο θα έπρεπε σε κάθε περίπτωση να είναι βασική προϋπόθεση για την λειτουργία του σιδηρόδρομου, δεν το βλέπω καθόλου σαν αξεσουάρ του τύπου good to have. Το οτι θα έπρεπε να τεθεί εκτός λειτουργίας το δίκτυο προσωπικά δεν μου λέει κάτι. Εαν αυτό χρειάζεται, αυτό να γίνει, και ας είναι και εις βάρος της βολικότητας του κόσμου. Καλύτερα να είναι δυσαρεστημένοι, παρά νεκροί.

Το πρόβλημα και το αστείο με αυτή την κυβέρνηση είναι οτι πιστεύουν οτι είμαστε εντελώς ηλίθιοι για να μπερδευτούμε και να πούμε οτι εφόσον όντως έκανε μαλακία ο σταθμάρχης, και τι έγινε που τα υπόλοιπα συστήματα ήταν ανύπαρκτα ;

Δεν πάει έτσι όμως...εαν σε σταματήσουν για μέθη και βρουν ένα πτώμα στο πορτ μπαγκάζ δεν μπορείς να πεις στο δικαστήριο : "γιατί με δικάζετε για ανθρωποκτονία ενώ με σταματήσατε για μέθη" ; Δικάζεσαι για κάθε τι που δεν ήταν όπως θα έπρεπε.

Το φρενάρισμα σε αυτά τα τρένα δεν είναι όπως το φαντάζεσαι, συνήθως ποτέ δεν σταματούν πλήρως τα τρένα, απλά μειώνουν ταχύτητα, αλλά επίσης και αν μεταφέραμε το ατύχημα σε συνθήκες ΕΤCS δεν γνωρίζω πως οι αλγόριθμοι θα υπολόγιζαν γρήγορα τις ταχύτητες των δύο τρένων και το ποια ακριβώς στιγμή θα ξεκινήσουν να ρίχνουν σταδιακά την ταχύτητα, μου φαντάζει πολύπλοκο αλλά ενδεχομένως και να υπάρχουν αλγόριθμοι ικανοί. Επισης, εμείς εγκαθιστουσαμε το level 1 ενώ ήδη υπήρχε το level 2 που μπορεί να ήταν πιο εξελιγμένο σε τέτοια θέματα. Τέλος δεν ξέρουμε αν η Hellenicrailways έβαζε τρένα τέτοιου επιπέδου υπολογισμού η θα τα θεωρούσε ακριβά για την μικρή αγορά της Ελλάδας. Καταλαβαίνεις πόσοι πολλοί παράγοντες επηρεάζουν χωρίς να ξέρουμε ακριβώς τι θα γινόταν; Αυτά όμως είναι υποθετικά σενάρια τύπου "πως θα ήταν η Ευρώπη αν δεν έχανε ο Χίτλερ" δεν έχει τόσο σημασία, στην ετυμηγορία θα πρέπει να βγει πόρισμα με τις πραγματικές συνθήκες υπό τις οποίες έγινε το ατύχημα. Το ότι η κυβέρνηση και οι ντόπιοι ιδιώτες εργολαβοι είναι απαράδεκτοι να υλοποίησουν μια δημόσια σύμβαση είναι κάτι που θα πρέπει να προκαλεί θυμό όχι μόνο για τα τρένα, αλλά για όλα τα έργα που χρόνια σε αυτό τον τόπο ματαιώνονται, καθυστερούν, γίνονται λάθος κλπ. Για όλη αυτή την ηλίθια νοοτροπία και κουλτούρα.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,244 μηνύματα.
Το φρενάρισμα σε αυτά τα τρένα δεν είναι όπως το φαντάζεσαι, συνήθως ποτέ δεν σταματούν πλήρως τα τρένα, απλά μειώνουν ταχύτητα, αλλά επίσης και αν μεταφέραμε το ατύχημα σε συνθήκες ΕΤCS δεν γνωρίζω πως οι αλγόριθμοι θα υπολόγιζαν γρήγορα τις ταχύτητες των δύο τρένων και το ποια ακριβώς στιγμή θα ξεκινήσουν να ρίχνουν σταδιακά την ταχύτητα, μου φαντάζει πολύπλοκο αλλά ενδεχομένως και να υπάρχουν αλγόριθμοι ικανοί.
Δεν είναι καθόλου περίπλοκο, και όχι μόνο δεν είναι περίπλοκο, αλλά τα τρένα σταματάνε εντελώς και σε αρκετά μεγάλη απόσταση μεταξύ τους. Ακόμα και όντως να μην σταματούσαν εντελώς όμως, η μείωση της ταχύτητας μεταφράζεται άμεσα σε σημαντικά μικρότερο αριθμό τραυματιών και νεκρών, οπότε το επιχείρημα άκυρο. Μην τους ξεπλένουμε άλλο, παρακαλώ.
Επισης, εμείς εγκαθιστουσαμε το level 1 ενώ ήδη υπήρχε το level 2 που μπορεί να ήταν πιο εξελιγμένο σε τέτοια θέματα. Τέλος δεν ξέρουμε αν η Hellenicrailways έβαζε τρένα τέτοιου επιπέδου υπολογισμού η θα τα θεωρούσε ακριβά για την μικρή αγορά της Ελλάδας. Καταλαβαίνεις πόσοι πολλοί παράγοντες επηρεάζουν χωρίς να ξέρουμε ακριβώς τι θα γινόταν;
Η ασφάλεια είναι αδιαπραγμάτευτη. Εαν δεν μπορείς να την εξασφαλίσεις για τον οποιονδήποτε λόγο σταματάς να παρέχεις τις υπηρεσίες. Είναι το πιο ηθικό και το επαγγελματικά πιο υπεύθυνο. Έπαιρναν ρίσκο χωρίς να το γνωστοποιήσουν στο επιβατικό κοινό.
Αυτά όμως είναι υποθετικά σενάρια τύπου "πως θα ήταν η Ευρώπη αν δεν έχανε ο Χίτλερ" δεν έχει τόσο σημασία, στην ετυμηγορία θα πρέπει να βγει πόρισμα με τις πραγματικές συνθήκες υπό τις οποίες έγινε το ατύχημα. Το ότι η κυβέρνηση και οι ντόπιοι ιδιώτες εργολαβοι είναι απαράδεκτοι να υλοποίησουν μια δημόσια σύμβαση είναι κάτι που θα πρέπει να προκαλεί θυμό όχι μόνο για τα τρένα, αλλά για όλα τα έργα που χρόνια σε αυτό τον τόπο ματαιώνονται, καθυστερούν, γίνονται λάθος κλπ. Για όλη αυτή την ηλίθια νοοτροπία και κουλτούρα.
Δεν πρόκειται για κανένα υποθετικό σενάριο. Είναι με μαθηματική ακρίβεια βέβαιο οτι δεν θα γινόταν το δυστύχημα εαν τα συστήματα αυτά λειτουργούσαν. Το λέει η κοινή λογική, το επιβεβαίωσαν τα ίδια τα πορίσματα της ΕΕ, και το επιβεβαίωσαν και εμπειρογνόμωνες μηχανολόγοι μηχανικοί με εξειδίκευση σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα.

Δεν ξέρω τι είναι τόσο δύσκολο να γίνει αντιληπτό, μιλάμε για 3 διαφορετικά επίπεδα redundancy, το ένα εκ των οποίων βρέξει χιονίσει, και ο σταθμάρχης να μην ήξερε πόσο κάνει 1+1, θα δρούσε. Τώρα τα υπόλοιπα που λένε οτι είναι φυσιολογικό να καθυστερούν να υλοποιηθούν αυτές οι συμβάσεις...ποσώς μας ενδιαφέρει όλους εμάς. Επειδή είναι σύνηθες στην χώρα δεν σημαίνει οτι λειτουργεί αθωωτικά αυτό, ίσα ίσα αναδεικνύει μια ακόμα παθογένεια του πως λειτουργούν τα πράγματα. Το μπάζωμα πως ήξεραν να το κάνουν σε χρόνο dt ; Εαν έχεις την εντιμότητα βγαίνεις και λες : "παιδιά σόρρυ, ο σιδηρόδρομος δεν είναι στα επίπεδα ασφαλείας που απαιτούνται για να είναι σε χρήση", όχι τα ξευτιλίκια τύπου Άδωνη, σιγά μην σας λέγαμε την αλήθεια και σταματούσατε να κόβετε εισητήρια.
 
Τελευταία επεξεργασία:

ROM32

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο ROM32 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 280 μηνύματα.
Δεν είναι καθόλου περίπλοκο, και όχι μόνο δεν είναι περίπλοκο, αλλά τα τρένα σταματάνε εντελώς και σε αρκετά μεγάλη απόσταση μεταξύ τους. Μην τους ξεπλένουμε άλλο, παρακαλώ
Βασικά στο επίσημο site δεν βλέπω να λέει ότι φρενάρουν τελείως, αυτό το κάνει ο οδηγός.

A control command and signalling system does not brake, i.e. it is not responsible for the braking system of the train, which will do the actual job. ETCS (and also some elaborated legacy systems) supervises both the position and speed of the train to ensure they continuously remain within the allowed speed and distance limits, and -if necessary- it will command the intervention of the braking system to avoid any risk of the train exceeding those limits.


Και δεν ξεπλενω κανένα να πάνε να γ#@@ θουν!
Η ασφάλεια είναι αδιαπραγμάτευτη. Εαν δεν μπορείς να την εξασφαλίσεις για τον οποιονδήποτε λόγο σταματάς να παρέχεις τις υπηρεσίες. Είναι το πιο ηθικό και το επαγγελματικά πιο υπεύθυνο. Έπαιρναν ρίσκο χωρίς να το γνωστοποιήσουν στο επιβατικό κοινό.

Κάθε ιστορικό σύστημα που εφαρμόστηκε στην διοίκηση των τρένων παρείχε ασφάλεια τόση όση χρειαζόταν για να της δείχνουν εμπιστοσύνη. Δεν μπορεί να μην κινείται τίποτα μέχρι να έρθει μια μελλοντική εκδοχή που θα έχει σχεδόν μηδενίσει τον κίνδυνο, τότε να περιμένουμε το ETCS σύστημα να μπει και στον ΗΣΑΠ η στο Μετρό και να σταματήσουν αμέσως να κινούνται μέχρι να βγει κάποτε το ιδανικό σύστημα ασφαλείας. Επειδή σε ακούω να λες "μα καλά θεωρείς ασφαλης διαχείριση την αναλογική;" Έτσι όπως την κατάντησαν πριν το ατύχημα όχι! Αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με το σύστημα αυτό κάθε αυτό αλλά με την γενική κουλτούρα παρακμής. Μπορεί να είχαμε βάλει το ETCS αλλά επειδή δεν συντηρούμε τίποτα σε αυτό τον τόπο να είχαμε πάλι ατύχημα.

Δεν πρόκειται για κανένα υποθετικό σενάριο. Είναι με μαθηματική ακρίβεια βέβαιο οτι δεν θα γινόταν το δυστύχημα εαν τα συστήματα αυτά λειτουργούσαν. Το λέει η κοινή λογική, το επιβεβαίωσαν τα ίδια τα πορίσματα της ΕΕ, και το επιβεβαίωσαν και εμπειρογνόμωνες μηχανολόγοι μηχανικοί με εξειδίκευση σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα.

Δεν χρειάζεσαι νέο σύστημα για να το καταλάβεις αυτό, αρκεί να είχαν φτιάξει και δεύτερη γραμμή καθόδου, που θα την είχαν φτιάξει με αφορμή το ETCS.
αντιληπτό, μιλάμε για 3 διαφορετικά επίπεδα redundancy, το ένα εκ των οποίων βρέξει χιονίσει, και ο σταθμάρχης να μην ήξερε πόσο κάνει 1+1, θα δρούσε. Τώρα τα υπόλοιπα λοιπά που λένε οτι είναι φυσιολογικό να καθυστερούν να υλοποιηθούν αυτές οι συμβάσεις...ποσώς μας ενδιαφέρει όλους εμάς. Επειδή είναι σύνηθες στην χώρα δεν σημαίνει οτι λειτουργεί αθωωτικά αυτό, ίσα ίσα αναδεικνύει μια ακόμα παθογένεια που δεν υπήρξε μέριμνα. Το μπάζωμα πως ήξεραν να το κάνουν σε χρόνο dt ; Εαν έχεις την εντιμότητα βγαίνεις και λες : "παιδιά σόρρυ, ο σιδηρόδρομος δεν είναι στα επίπεδα ασφαλείας που απαιτούνται για να είναι σε χρήση".

Σημαντικό το ότι δεν υλοποιούνται σωστά οι συμβάσεις διότι μπορεί να κάνει μη ασφαλή πολλά έργα υποδομών όπως αερογέφυρες, γέφυρες κλπ

Καλά και ο ιδιωτικός τομέας σάπια πλοία έχει που θα έπρεπε να είχαν αποσυρθεί αλλά δεν σου λέει κανένας μην μπαίνεις δεν είναι ασφαλή.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,244 μηνύματα.
Βασικά στο επίσημο site δεν βλέπω να λέει ότι φρενάρουν τελείως, αυτό το κάνει ο οδηγός.

A control command and signalling system does not brake, i.e. it is not responsible for the braking system of the train, which will do the actual job. ETCS (and also some elaborated legacy systems) supervises both the position and speed of the train to ensure they continuously remain within the allowed speed and distance limits, and -if necessary- it will command the intervention of the braking system to avoid any risk of the train exceeding those limits.


Και δεν ξεπλενω κανένα να πάνε να γ#@@ θουν!
Πρέπει να κάτσω να τα διαβάσω ενδελεχώς, αλλά αυτό το κομματάκι απο μόνο του δεν λέει τις πλήρεις δυνατότητες ούτε περιγράφει όλο το σύστημα ελέγχου. Απο πριν υπήρχαν ήδη παραιτήσεις όμως. Το έβλεπαν οι άνθρωποι οτι θα γίνει ατύχημα, το έλεγαν. Κάτι ήξεραν λοιπόν, και αυτό που ήξεραν είναι οτι δεν είχαν πάρθει αρκετά μέτρα ασφάλειας. Ήξεραν οτι υπάρχει ρίσκο. Ακόμα και τα φωτοσήματα να λειτουργούσαν, ίσως έκαναν την διαφορά, αλλά ούτε αυτά.

Απο τις δικές μου γνώσεις όμως τουλάχιστον, εαν έχεις τηλεδιοίκηση, και μπορείς να κάνεις monitor την ταχύτητα και τις θέσεις των τρένων(πράγματα περίπλοκα απο τεχνικής σκοπιάς αλλά όχι αδύνατα), τότε είναι πολύ απλό να φτιάξεις έναν αλγόριθμο για να αποφευχθεί ένα τέτοιο δυστύχημα.
Κάθε ιστορικό σύστημα που εφαρμόστηκε στην διοίκηση των τρένων παρείχε ασφάλεια τόση όση χρειαζόταν για να της δείχνουν εμπιστοσύνη. Δεν μπορεί να μην κινείται τίποτα μέχρι να έρθει μια μελλοντική εκδοχή που θα έχει σχεδόν μηδενίσει τον κίνδυνο, τότε να περιμένουμε το ETCS σύστημα να μπει και στον ΗΣΑΠ η στο Μετρό και να σταματήσουν αμέσως να κινούνται μέχρι να βγει κάποτε το ιδανικό σύστημα ασφαλείας. Επειδή σε ακούω να λες "μα καλά θεωρείς ασφαλης διαχείριση την αναλογική;" Έτσι όπως την κατάντησαν πριν το ατύχημα όχι! Αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με το σύστημα αυτό κάθε αυτό αλλά με την γενική κουλτούρα παρακμής. Μπορεί να είχαμε βάλει το ETCS αλλά επειδή δεν συντηρούμε τίποτα σε αυτό τον τόπο να είχαμε πάλι ατύχημα.
Αυτό που λες θα είχε κάποιο νόημα, εαν αυτά τα συστήματα είχαν μόλις πρωτοκυκλοφορήσει. Μιλάμε για τεχνολογίες όμως που έχουν ανακαλυφθεί εδώ και δεκαετίες. Ακόμα και στην φτωχή Ελλαδίτσα μας ήδη είχαν αγοραστεί αλλά δεν τοποθετήθηκαν και δεν εφαρμόστηκαν ποτέ. Οπότε η οργή είναι απόλυτα δικαιολογημένη κατ'εμέ. Άλλο το να γίνει ένα ατύχημα που ήταν πέραν των ανθρωπίνων δυνάμεων να προβλεφθεί, και δεν υπήρχε καν η απαραίτητη τεχνολογία να αποτραπεί, και άλλο να συγκρούονται μετωπικά δύο τρένα σε ένα δίκτυο της πλάκας απο άποψη περιπλοκότητας το 2024. Οι σιδηρόδρομοι είχαν στάνταρ ασφαλείας που δεν ανταποκρίνονταν στην εποχή που είμαστε.
Δεν χρειάζεσαι νέο σύστημα για να το καταλάβεις αυτό, αρκεί να είχαν φτιάξει και δεύτερη γραμμή καθόδου, που θα την είχαν φτιάξει με αφορμή το ETCS.

Σημαντικό το ότι δεν υλοποιούνται σωστά οι συμβάσεις διότι μπορεί να κάνει μη ασφαλή πολλά έργα υποδομών όπως αερογέφυρες, γέφυρες κλπ

Καλά και ο ιδιωτικός τομέας σάλια πλοία έχει που θα έπρεπε να είχαν αποσυρθεί αλλά δεν σου λέει κανένας μην μπαίνεις δεν είναι ασφαλή.
Ο σκοπός φίλε μου είναι να κυνηγηθούν όλοι τους, χωρίς εξαιρέσεις. Γιατί στο τέλος αυτό που μετράει είναι οι ανθρώπινες ζωές που χάνονται. Δεν μπορούμε να πάμε με βάση τι είναι σύνηθες, ή ο ιδιωτικός τομέας να λέει ε εντάξει εαν οι δημόσιες υποδομές είναι χάλια, καλά είμαστε και εμείς. Όπως και ο κύριος Καραμανλής και όλοι οι λοιποί εμπλεκόμενοι δεν μπορούν να παραγράφουν τα λάθη τους όταν αυτά συνυπάρχουν με αυτά άλλων.
 

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
O υπουργός είναι πολιτικός. Ούτε πυροσβέστης είναι, ούτε αστυνομικός, ούτε υπεύθυνος για την ασφάλεια των μεταφορικών μέσων.

Σύμφωνα με την ΕΕ υπεύθυνος γι' αυτό το σκοπό είναι μια ανεξάρτητη αρχή:
Εθνική αρχή ασφαλείας

  • Κάθε χώρα της ΕΕ πρέπει να καθιερώσει μια αρχή ασφαλείας που είναι ανεξάρτητη από τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, τους διαχειριστές υποδομής, τους αιτούντες πιστοποιητικά και τους φορείς προμηθειών. Η αρχή:
    • θα ανταποκρίνεται άμεσα σε αιτήματα και αιτήσεις·
    • θα κοινοποιεί τις απαιτήσεις της για παροχή πληροφοριών χωρίς καθυστέρηση· και
    • θα υιοθετεί όλες τις αποφάσεις της εντός 4 μηνών από την υποβολή όλων των απαιτούμενων πληροφοριών.
  • Η αρμόδια για την ασφάλεια αρχή θα διενεργεί όλες τις επιθεωρήσεις και έρευνες που είναι αναγκαίες για την εκπλήρωση των καθηκόντων της και θα έχει πρόσβαση σε όλα τα σχετικά έγγραφα, καθώς και στους χώρους, τις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό των διαχειριστών υποδομής και των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων.

Για την δουλειά αυτή στην Ελλάδα έχουμε αυτόν τον οργανισμό:

Από την στιγμή που η ΡΑΣ υπέγραφε ότι τα τρένα είναι ασφαλή ο Καραμανλής νομικά δεν θα έχει νομικό πρόβλημα επειδή είπε είναι ασφαλές.

Το ανεξάρτητο στην Ελλάδα σημαίνει ότι διορίζουνε τα κόμματα από κοινού την επιτροπή άρα κανείς δεν τους αγγίζει. Με άλλα λόγια τους προστατεύει ο κρατισμός.

Ο σύλλογος φονευθέντων του εγκλήματος των Τεμπών, αν θέλει να πετύχει κάτι, θα πρέπει να υποστηρίξει ότι η ΡΑΣ δεν είναι ανεξάρτητη καθώς ελέγχεται από τα κόμματα που ελέγχεται και ο ΟΣΕ (το υπογραμμισμένο στο quote παραβιάζεται) και να απαιτήσουν να αναλλάβει την διαχείριση της ιδιώτης ή κάποιος διεθνής οργανισμός (π.χ. ΕΕ, ΟΗΕ).

 

ROM32

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο ROM32 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 280 μηνύματα.
Πρέπει να κάτσω να τα διαβάσω ενδελεχώς, αλλά αυτό το κομματάκι απο μόνο του δεν λέει τις πλήρεις δυνατότητες ούτε περιγράφει όλο το σύστημα ελέγχου. Απο πριν υπήρχαν ήδη παραιτήσεις όμως. Το έβλεπαν οι άνθρωποι οτι θα γίνει ατύχημα, το έλεγαν. Κάτι ήξεραν λοιπόν, και αυτό που ήξεραν είναι οτι δεν είχαν πάρθει αρκετά μέτρα ασφάλειας. Ήξεραν οτι υπάρχει ρίσκο. Ακόμα και τα φωτοσήματα να λειτουργούσαν, ίσως έκαναν την διαφορά, αλλά ούτε αυτά.

Απο τις δικές μου γνώσεις όμως τουλάχιστον, εαν έχεις τηλεδιοίκηση, και μπορείς να κάνεις monitor την ταχύτητα και τις θέσεις των τρένων(πράγματα περίπλοκα απο τεχνικής σκοπιάς αλλά όχι αδύνατα), τότε είναι πολύ απλό να φτιάξεις έναν αλγόριθμο για να αποφευχθεί ένα τέτοιο δυστύχημα.

Εντάξει, ωστόσο και στο εγχειρίδιο που έχει λέει κάπου για την συμβολή οδηγού στο φρενάρισμα. Τεσπα! Άλλο το να ξέρουν ότι δεν είχαν παρθεί αρκετά μέτρα ασφάλειας και να παραιτούνταν γιάυτό και άλλο ότι παραιτούνταν που δεν ερχόταν το ETCS. Αν έχεις αναλογικό σύστημα αλλά σου λειτουργεί σωστά με τα κατάλληλα στελεχωμένα άτομα, όλες τις απαραίτητες συντηρήσεις, χωρίς υποστελέχωση, χωρίς κλοπές κλπ δεν έχεις πρόβλημα. Αυτοί παραιτήθηκαν και το έλεγαν γι'αυτούς τους λόγους (τους γνωστούς λόγους κακοδαιμονίας του Δημοσίου) και όχι διότι το αναλογικό θεωρούνταν ξεπερασμένο και ήταν απαραίτητο το ETCS πάσοι θυσία (σκέψου οτι οι Γερμανοί αντιστέκονται σε αυτό).
Αυτό που λες θα είχε κάποιο νόημα, εαν αυτά τα συστήματα είχαν μόλις πρωτοκυκλοφορήσει. Μιλάμε για τεχνολογίες όμως που έχουν ανακαλυφθεί εδώ και δεκαετίες. Ακόμα και στην φτωχή Ελλαδίτσα μας ήδη είχαν αγοραστεί αλλά δεν τοποθετήθηκαν και δεν εφαρμόστηκαν ποτέ. Οπότε η οργή είναι απόλυτα δικαιολογημένη κατ'εμέ. Άλλο το να γίνει ένα ατύχημα που ήταν πέραν των ανθρωπίνων δυνάμεων να προβλεφθεί, και δεν υπήρχε καν η απαραίτητη τεχνολογία να αποτραπεί, και άλλο να συγκρούονται μετωπικά δύο τρένα σε ένα δίκτυο της πλάκας απο άποψη περιπλοκότητας το 2024. Οι σιδηρόδρομοι είχαν στάνταρ ασφαλείας που δεν ανταποκρίνονταν στην εποχή που είμαστε.
Και πάλι δεν λέει κάτι αυτό, μπερδεύεις δύο πράγματα, το πρωτόκολλο και την εφαρμογή του πρωτόκολλου. Το αναλογικό πρωτόκολλο δεν είναι τόσο τραγικά πίσω από το ψηφιακό, το σωστό είναι ότι το αναλογικό σύστημα που υπήρχε ήταν άθλιο σε σύγκριση με το αναλογικό που θα έπρεπε να υπάρχει. Αν γινόταν έστω και μια μικρή διόρθωση του μπορεί και να μην γινόταν το ατύχημα όπως πχ ο σταθμάρχης να ήταν ένας σχετικός με εμπειρία και όχι ένας δημόσιος υπάλληλος που βρήκαν τυχαία και τον μετέθεσαν σε αυτή την θέση με πατ κιουτ εκπαίδευση του κώλου. Εσύ το βλέπεις ειδομένο από την πεποίθηση ότι οι άνθρωποι είναι πάντα άθλιοι και ατελείς διότι τεμπελιάζουν, διαφθείρονται κλπ οπότε καλύτερα να σκέφτονται οι μηχανές που δεν έχουν τέτοια ελαττώματα και να μας βγάλουν έτσι από την μιζέρια μας. Επιπλέον όπως είπα και το ψηφιακό να είχες μπορεί πχ να σου είχαν κλέψει τις εξωτερικές κεραίες η εξαρτήματα αυτών τσιγγάνοι (όπως και γινόταν) λόγω της ελλιπής
φύλαξης και για ένα κομμάτι της διαδρομής να ήταν αναλογικά τα πράγματα και αυτό είναι ένα πολύ πιθανό σενάριο στην χώρα που δεν συντηρεί τίποτα και δεν προσέχει τίποτα. Σε αυτή την περίπτωση τι θα έφταιγε αν γινόταν ατύχημα; Το ψηφιακό πάλι; Καταλαβαίνεις τι λέω;
Ο σκοπός φίλε μου είναι να κυνηγηθούν όλοι τους, χωρίς εξαιρέσεις. Γιατί στο τέλος αυτό που μετράει είναι οι ανθρώπινες ζωές που χάνονται. Δεν μπορούμε να πάμε με βάση τι είναι σύνηθες, ή ο ιδιωτικός τομέας να λέει ε εντάξει εαν οι δημόσιες υποδομές είναι χάλια, καλά είμαστε και εμείς. Όπως και ο κύριος Καραμανλής και όλοι οι λοιποί εμπλεκόμενοι δεν μπορούν να παραγράφουν τα λάθη τους όταν αυτά συνυπάρχουν με αυτά άλλων.
Μακάρι να είναι η αφορμή να δούμε κίνημα πίεσης προς την κυβέρνηση να αρχίσει να συμμορφώνεται σε όλα όσα πρέπει.

Για την ιστορία παραθέτω και τους λόγους που απέτυχε η σύμβαση

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, αποδεικτικά στοιχεία που συγκεντρώθηκαν καταδεικνύουν ποινική ευθύνη 23 προσώπων, για τους ακόλουθους λόγους:

  1. Βάσει ιδιωτικής συμφωνίας, οι δύο εταιρείες που αποτελούν τον ανάδοχο της κοινοπραξίας, αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης 717, χώρισαν αυθαίρετα το έργο μεταξύ τους. Μία από τις εταιρείες δεσμεύτηκε να υλοποιήσει το βόρειο τμήμα του έργου, ενώ η δεύτερη εταιρεία ανέλαβε την υποχρέωση να υλοποιήσει το έργο στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής Αθήνας-Θεσσαλονίκης μέχρι το Πλατύ, συμπεριλαμβανομένου του τμήματος κοντά στα Τέμπη, όπου σημειώθηκε θανατηφόρα σιδηροδρομική σύγκρουση στις 28 Φεβρουαρίου 2023.
  2. Επιπλέον, η δεύτερη εταιρεία ανέθεσε τις τεχνικές μελέτες σχετικά με τα συστήματα σηματοδότησης του σιδηροδρομικού τμήματος Αθήνα - Πλατύ σε τρίτη εταιρεία, η οποία δεν διέθετε τις απαιτούμενες ειδικές τεχνικές γνώσεις, κατά παράβαση των όρων της σύμβασης, σύμφωνα με τους οποίους η πραγματογνωμοσύνη έπρεπε να πραγματοποιηθεί από συγκεκριμένο πάροχο.
  3. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την παραβίαση της συμβατικής υποχρέωσης σχετικά με την παροχή εξειδικευμένης εμπειρογνωμοσύνης, για την οποία επιβλήθηκε στην ΕΡΓΟΣΕ χρηματική ποινή ύψους περίπου 2 εκατ. ευρώ, κατόπιν ελέγχου που διενεργήθηκε το 2018 από την Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΕΔΕΛ) της Ελλάδας.
  4. Ενώ το αρχικό πεδίο εφαρμογής της σύμβασης 717 περιλάμβανε την αποκατάσταση των υφιστάμενων συστημάτων σηματοδότησης - τηλεπικοινωνιών, ο ανάδοχος της κοινοπραξίας προσπάθησε να κατασκευάσει ένα εντελώς νέο σύστημα σηματοδότησης με νέες μονάδες τηλεμετρίας. Εξυπακούεται ότι επρόκειτο για παράνομη τροποποίηση της αρχικής σύμβασης, η οποία είχε ως αποτέλεσμα αδικαιολόγητη αύξηση της αξίας της σύμβασης, η οποία δεν δικαιολογείται από απρόβλεπτες περιστάσεις.
  5. Σύμφωνα με την έρευνα, χορηγήθηκαν συνολικά επτά παράνομες παρατάσεις της αρχικής σύμβασης, σύμφωνα με τις αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ. Για το λόγο αυτό, το έργο δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, πάνω από εννέα έτη μετά την υπογραφή της σύμβασης 717.
  6. Υποστηρίζεται ότι οι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ, που είναι αρμόδιοι για τη διαχείριση του έργου, δήλωσαν σκόπιμα ελλιπή και ψευδή στοιχεία στη διαχειριστική αρχή σχετικά με την ύπαρξη κρίσιμων πραγματικών περιστατικών για την κατανομή των κονδυλίων και την έγκριση των παρατάσεων.
  7. Ως εκ τούτου, τα αιτήματα εγκρίθηκαν από τη διαχειριστική αρχή, η οποία κατέβαλε τα ποσά στον δικαιούχο, την ΕΡΓΟΣΕ, η οποία στη συνέχεια πλήρωσε τον ανάδοχο της κοινοπραξίας.
  8. Επιπλέον, προσάπτεται στους υπαλλήλους της διαχειριστικής αρχής, οι οποίοι είναι επιφορτισμένοι με την εποπτεία της χρήσης των κονδυλίων, ότι παραβίασαν τις αρχές της συνετής διαχείρισης των περιουσιακών στοιχείων.
  9. Εξυπακούεται ότι, παρά το γεγονός ότι τα στοιχεία που διαβίβασαν οι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ ήταν προδήλως ανακριβή ή ψευδή, οι δημόσιοι λειτουργοί της Διαχειριστικής Αρχής ενέκριναν την κατανομή των αντίστοιχων κονδυλίων, προκαλώντας ζημία στα οικονομικά συμφέροντα της ΕΕ και του Ελληνικού Δημοσίου ύψους άνω των 15.6 εκ. ευρώ.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Η.Μ.Μ.Υ. και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,244 μηνύματα.
Εντάξει, ωστόσο και στο εγχειρίδιο που έχει λέει κάπου για την συμβολή οδηγού στο φρενάρισμα. Τεσπα! Άλλο το να ξέρουν ότι δεν είχαν παρθεί αρκετά μέτρα ασφάλειας και να παραιτούνταν γιάυτό και άλλο ότι παραιτούνταν που δεν ερχόταν το ETCS. Αν έχεις αναλογικό σύστημα αλλά σου λειτουργεί σωστά με τα κατάλληλα στελεχωμένα άτομα, όλες τις απαραίτητες συντηρήσεις, χωρίς υποστελέχωση, χωρίς κλοπές κλπ δεν έχεις πρόβλημα. Αυτοί παραιτήθηκαν και το έλεγαν γι'αυτούς τους λόγους (τους γνωστούς λόγους κακοδαιμονίας του Δημοσίου) και όχι διότι το αναλογικό θεωρούνταν ξεπερασμένο και ήταν απαραίτητο το ETCS πάσοι θυσία (σκέψου οτι οι Γερμανοί αντιστέκονται σε αυτό).
Αυτές οι συζητήσεις δεν γίνονται έτσι.
Πρέπει να διαβάσει κανείς τα ακριβή specifications όλου του συστήματος, τα οποία δεν ξέρω και εγώ πόσες σελίδες μπορεί να είναι. Πιθανότατα τριψήφιο ή και τετραψήφιο νούμερο. Το να εστιάζεις σε ένα απόσπασμα που στοχεύει να δώσει μια εξαιρετικά γενική ιδέα, δεν έχει ιδιαίτερη αξία. Επειδή δεν είναι η δουλειά μου, προφανώς δεν έχω λόγο να κάτσω να διαβάσω τόσες σελίδες. Ωστόσο εμπιστεύομαι αυτούς που είναι η δουλειά τους και έχουν εκφράσει την άποψη τους πάνω στο θέμα απο τις πρώτες στιγμές. Ο λόγος της παραίτησης τους εαν και σημαντικός, δεν αλλάζει την ουσία : έλεγαν οτι θα συμβεί ατύχημα και οτι ήταν αβέβαιο, το οποίο και έγινε.

Θα μου πεις, μα αυτό δεν είναι τυφλή εμπιστοσύνη ; Ναι είναι, αλλά στην προκειμένη ποιον θα εμπιστευτώ, αυτούς που το έλεγαν και συνέβη όντως(γιατί άραγε να το λένε, θέλανε να σκοτώσουν 57 ανθρώπους σκόπιμα;) ή έναν υπουργό που έλεγε έναν μήνα πριν οτι είναι ντροπή να τίθονται θέματα ασφαλείας, ο οποίος παραιτήθηκε και μετά επανεκλέχθηκε ; Νομίζω οτι είναι ξεκάθαρη η απάντηση.
Και πάλι δεν λέει κάτι αυτό, μπερδεύεις δύο πράγματα, το πρωτόκολλο και την εφαρμογή του πρωτόκολλου. Το αναλογικό πρωτόκολλο δεν είναι τόσο τραγικά πίσω από το ψηφιακό, το σωστό είναι ότι το αναλογικό σύστημα που υπήρχε ήταν άθλιο σε σύγκριση με το αναλογικό που θα έπρεπε να υπάρχει. Αν γινόταν έστω και μια μικρή διόρθωση του μπορεί και να μην γινόταν το ατύχημα όπως πχ ο σταθμάρχης να ήταν ένας σχετικός με εμπειρία και όχι ένας δημόσιος υπάλληλος που βρήκαν τυχαία και τον μετέθεσαν σε αυτή την θέση με πατ κιουτ εκπαίδευση του κώλου. Εσύ το βλέπεις ειδομένο από την πεποίθηση ότι οι άνθρωποι είναι πάντα άθλιοι και ατελείς διότι τεμπελιάζουν, διαφθείρονται κλπ οπότε καλύτερα να σκέφτονται οι μηχανές που δεν έχουν τέτοια ελαττώματα και να μας βγάλουν έτσι από την μιζέρια μας. Επιπλέον όπως είπα και το ψηφιακό να είχες μπορεί πχ να σου είχαν κλέψει τις εξωτερικές κεραίες η εξαρτήματα αυτών τσιγγάνοι (όπως και γινόταν) λόγω της ελλιπής
φύλαξης και για ένα κομμάτι της διαδρομής να ήταν αναλογικά τα πράγματα και αυτό είναι ένα πολύ πιθανό σενάριο στην χώρα που δεν συντηρεί τίποτα και δεν προσέχει τίποτα. Σε αυτή την περίπτωση τι θα έφταιγε αν γινόταν ατύχημα; Το ψηφιακό πάλι; Καταλαβαίνεις τι λέω;
Τα συστήματα ελέγχου διασφαλίζουν την αξιοπιστία και την συνοχή. Και τον πιο τέλειο σταθμάρχη να έβαζες, κάποια στιγμή θα γινόταν το μοιραίο δυστύχημα χωρίς αυτά. Ωστόσο δεν ξέρω σε ποιο ψηφιακό/αναλογικό αναφέρεσαι. Οι εργαζόμενοι είπαν είμαστε στο manual όχι στο αναλογικό. Με άλλα λόγια δεν υπήρχαν καν βασικοί αυτοματισμοί για την ασφάλεια, πόσο μάλλον ψηφιακοί. Εδώ δεν δούλευαν καν τα φωτοσήματα, το πιο στοιχειώδες. Θα οδηγούσες το αμάξι σου σε δρόμους που ήξερες οτι δεν δουλεύουν τα φανάρια ; Όχι. Θα πετούσες με αεροπλάνο εαν ήξερες οτι τα ραντάρ δεν λειτουργούν ; Όχι. Γιατί να μην είναι αυτονόητο λοιπόν οτι δεν θα ξεκινούσες και το τρένο σε ένα δίκτυο στο οποίο δεν δουλεύουν τα φωτοσήματα ;

Εγώ θα πω το εξής απλό. Ακόμα και εαν όντως το αποδίδαμε σε ανθρώπινο λάθος, και μόνο που η κατάσταση του σιδηροδρόμου ήταν αυτή που είναι, αξίζουν χειροπέδες όπως και να έχει.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top