Ενδιαφέροντα μαθηματικά προβλήματα προς λύση

Puff_Daddy

Νεοφερμένος

Ο Puff_Daddy αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 41 ετών. Έχει γράψει 97 μηνύματα.
Ακόμα; :(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Puff_Daddy

Νεοφερμένος

Ο Puff_Daddy αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 41 ετών. Έχει γράψει 97 μηνύματα.
Πάντως ακόμα τίποτα στο δικό μου . . . .
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ΜΠΕΡΔΕΜΕΝΟΣ

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο. ..του πατρός ΜΠΛΟΥΜ και του υιου... αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 42 ετών. Έχει γράψει 323 μηνύματα.
Με τους αριθμούς 1, 3, 4, 6, και χρησιμοποιώντας ΟΛΟΥΣ τους, μόνο ΜΙΑ φορά τον καθένα, και ΜΟΝΟ τις βασικές πράξεις (+,-, %, χ ) , όσες φορές θέλετε την καθεμία, αλλά ΜΟΝΟ αυτές, να μου "φτιάξετε" τον αριθμό 24.

Απαγορεύονται οι δυνάμεις, οι περιοδικοί αριθμοί, οι συγκλίσεις κατά Taylor (και ότι άλλο έχω ακούσει κατά καιρούς σαν λύση :P)

Greetings
Βρήκα μια λύση, αλλά έχει δυνάμεις:
(6x4)*(1^3)

Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε "παραθέσεις" μεταξύ των αριθμών που δίνονται; π.χ. Μπορώ να χρησιμοποιήσω τον αριθμό 63;

Περιμένοντας απάντηση στο παραπάνω, βρήκα μια λύση, θεωρώντας σαν "ναι" την απάντηση στο παραπάνω...
(14-6)*3

Μια τρεεεεεεελή που μου ήρθε:
[ max {4, (1+3)} ] * 6



Ένα προβληματάκι:
Σε ένα μοναστήρι υπάρχουν 100 καλόγεροι και ο ηγούμενος. Οι καλόγεροι έχουν κάνει μεταξύ τους όρκο σιωπής. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να μιλήσει με κανέναν. Ο ηγούμενος δεν δεσμεύεται από τον όρκο.
Κάποια μέρα ο ηγούμνενος μαθαίνει (ως δια μαγείας, ας πούμε) πως στο μοναστήρι υπάρχει μια κατάρα. Το επομενο πρωί στη λειτουργία λέει στους καλόγερους:
"Αδελφοί μου, κάποιοι από εσάς (τουλάχιστον ένας) έχουν μια κατάρα. Όποιος την έχει, έχει ένα κόκινο σημάδι στο μέτωπό του. Όποιος έχει την κατάρα, πρέπει να εγκαταλείψει το μοναστήρι".
Κάθε απόγευμα η πόρτα της μονής ανοίγει, ώστε να φύγει όποιος θέλει (όποιος δηλαδή έχει πειστεί πως έχει την κατάρα). Προφανώς μπορούν να φεύγουν και περισσότεροι από έναν, την ίδια μέρα.
Με δεδομένο πως η ανακοίνωση έγινε Δευτέρα πρωί και πως ο τελευταίος (ή ΟΙ τελευταίοι) καταραμένος έφυγε την Παρασκευή, πόσοι ήταν οι καταραμένοι;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Puff_Daddy

Νεοφερμένος

Ο Puff_Daddy αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 41 ετών. Έχει γράψει 97 μηνύματα.
@Μπερδεμένος: Και οι 3 λύσεις λάθος. Απαγορεύονται οι δυνάμεις, όχι, δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις τους οπτικούς συνδυασμούς των αριθμών (12, 63, 46....) παρά μόνο τους ίδιους καθαρούς αριθμούς. Επομένως, και οι 3 λύσεις....στου χαντάκ' :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ΜΠΕΡΔΕΜΕΝΟΣ

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο. ..του πατρός ΜΠΛΟΥΜ και του υιου... αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 42 ετών. Έχει γράψει 323 μηνύματα.
Μη μου το παίζεις εμένα "κάποιος"!... Για δοκίμασε και το δικό μου...
Πλάκα κάνω, έτσι;
Άλλο ένα προβληματάκι στρατηγικής: Σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης μπαίνει ο αξιωματικός και δίνει στους κρατούμενους ένα κουτί με σκουφάκια, άσπρα και μαύρα. Τους λέει να πάρουν από ένα ο καθένας και να το φορέσουν, αλλά υπάρχει απόλυτο σκοτάδι κι έτσι δεν ξέρει κανένας τί χρώμα σκουφάκι φοράει. "Τώρα, τους λέει, βγείτε στην αυλή. Απαγορεύεται να μιλήστε ή να κάνετε νοήματα. Σε λίγη ώρα θα βγω έξω και θέλω να έχετε σχηματίσει ΜΙΑ γραμμή έτσι ώστε όσοι φοράνε άσπρα σκουφάκια να είναι στην αρχή και όσοι φοράνε μαύρα σκουφάκια στο τέλος, ή αντιστροφα".
Τί στρατηγική εφάρμοσαν οι κρατούμενοι; (Προφανώς κάθένας μπορεί να βλέπει τί φοραει κάθε άλλος). Επίσης (προφανως) είναι αδύνατον να αρχίσουν να μπαίνουν σε μια σειρά στην τύχη.. Κάποιο μαγείρεμα θα πρέπει να σκεφτούν..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

frappe

Νεοφερμένος

Ο frappe αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 36 μηνύματα.
Με τους αριθμούς 1, 3, 4, 6, και χρησιμοποιώντας ΟΛΟΥΣ τους, μόνο ΜΙΑ φορά τον καθένα, και ΜΟΝΟ τις βασικές πράξεις (+,-, %, χ ) , όσες φορές θέλετε την καθεμία, αλλά ΜΟΝΟ αυτές, να μου "φτιάξετε" τον αριθμό 24.

Απαγορεύονται οι δυνάμεις, οι περιοδικοί αριθμοί, οι συγκλίσεις κατά Taylor (και ότι άλλο έχω ακούσει κατά καιρούς σαν λύση)

Μία λύση θα μπορούσε να είναι η 6/(1-3/4)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fandago

Διακεκριμένο μέλος

Ο Ә□⌂щяңš αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 40 ετών και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 6,876 μηνύματα.
Αν και όχι ακριβώς σχετικό με το θέμα, θέλω να παραθέσω μια είδηση που ίσως ενδιαφέρει κάποιους. Σύμφωνα με αυτήν την πηγή, βρέθηκε λύση σε ένα μαθηματικό πρόβλημα που απασχολούσε τους μαθηματικούς για πάνω από 140 χρόνια. Το πρόβλημα έχει να κάνει με την χρήση της φόρμουλας των Schwarz-Christoffel η οποία όμως δεν εφαρμοζόταν σε όλα τα σχήματα. Πλέον με τις προσθήκες που έκανε ο καθηγητής εφαρμοσμένων Μαθηματικών Crowdy του κολεγίου Imperial στο Λονδίνο, η φόρμουλα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πιο πολύπλοκα σχήματα.

Αν και δεν έχω ιδιαίτερη σχέση για να καταλάβω τι ακριβώς σημαίνει αυτό, φαίνεται σημαντικό :redface::)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Archie

Νεοφερμένος

Ο Νικος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 42 μηνύματα.
αν θελετε ριξτε και μια ματια στην ασκηση που εφτιαξα και εβαλα στο αλλο thread
https://www.e-steki.gr/showthread.php?t=550&page=6

μη την ξαναγραφω εδω...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Bill

Επιφανές μέλος

Ο Bill αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 10,408 μηνύματα.
Βάζω ένα για όποιον έχει όρεξη.

Έστω ότι έχουμε ένα πρωτάθλημα με αγώνες σκακιού.Δύο εκ των συμμετεχόντων είναι η Μαρία και ο Γιώργος.
Αυτοί οι δύο αποχώρησαν από το πρωτάθλημα ,πριν αυτό τελειώσει, έχοντας το ίδιο πλήθος αγώνων.
Το συνολικό πλήθος παρτίδων του πρωταθλήματος που παίχτηκαν είναι 23(μαζί με αυτές του Νίκου και της Μαρίας).
Έγινε αγώνας μεταξύ Μαρίας και Νίκου;
Αν θέλετε να το κάνουμε και πιο ενδιαφέρον μπορούμε να το κάνουμε και με πμ αντί να ποστάρετε κατευθείαν την απάντηση.


*Με μία παρτίδα εννοούμε ότι 2 συμμετέχοντες έχουν παίξει μεταξύ τους 2 αγώνες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fandago

Διακεκριμένο μέλος

Ο Ә□⌂щяңš αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 40 ετών και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 6,876 μηνύματα.
63-year-old solves riddle from 1970

Avraham Trahtman, a mathematician who also toiled as a laborer after moving to Israel from Russia, succeeded where dozens failed, solving the elusive "Road Coloring Problem."
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fandago

Διακεκριμένο μέλος

Ο Ә□⌂щяңš αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 40 ετών και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 6,876 μηνύματα.
Πως να γυρίσεις μια σφαίρα τα μέσα έξω:
https://video.google.com/videoplay?docid=-6626464599825291409
Πολύ καλό video με τρισδιάστατη απεικόνιση και καλή επεξήγηση :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

georgeb

Νεοφερμένος

Ο Riemann αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μαθητής/τρια. Έχει γράψει 8 μηνύματα.
Βρείτε το σύνολο όλων των θετικών ακεραίων n για τους οποίους το σύνολο {n, n+1, n+2, n+3, n+4, n+5} μπορεί να χωριστεί σε 2 υποσύνολα, τέτοια ώστε το γινόμενο των αριθμών του ενός συνόλου, να είναι ίσο με το γινόμενο των αριθμών του άλλου συνόλου.:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Archie

Νεοφερμένος

Ο Νικος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 42 μηνύματα.
Άρτς βάλε κάτι που να μην χρειάζεται πράξεις μόνο αν θες να τους ξυπνήσεις.

οκ, μολις μου ηρθε μια αλλη ενω κοιτουσα κατι μαθηματικα στο wikipedia

Να αποδειξετε οτι για καθε θετικο ακεραιο ν, ισχυει:

1/1 + 1/(2^2) + 1/(3^2) + ... + 1/(ν^2) >= (ν^2)/(1^2 + 2^2 + 3^2 + ... + ν^2)

Ποτε υσχιει η ισοτητα;

Δεν την σκευτικα αρκετα οποτε μπορει να βγαινει και με καποιο τροπο πολυ ευκολοτερο απο αυτον που ξερω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

borat

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης.- αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 40 ετών, επαγγέλεται Μαθηματικός και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 15,323 μηνύματα.
Mε επαγωγή ειναι αρκετά εύκολο... :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Archie

Νεοφερμένος

Ο Νικος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Φοιτητής/τρια. Έχει γράψει 42 μηνύματα.
Mε επαγωγή ειναι αρκετά εύκολο... :)

ναι το φανταστηκα οτι μπορει να βγαινει με επαγωγη αλλα δεν το δοκιμασα επιδη βιαζομουν (ειχα φροντιστηριο), παντως ετσι οπως την σκευτικα θεωρησα οτι βγαινει αμεσος με εφαρμογη της ανισωτητας cauchy-swartz
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

georgeb

Νεοφερμένος

Ο Riemann αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μαθητής/τρια. Έχει γράψει 8 μηνύματα.
1/1 + 1/2^2 +...+ 1/n^2 >= (1+1+...+1)^2/1^2+2^2+...+n^2 = n^2/1^2 +2^2 +...+n^2 απο Andreescu and QED. xaxaxa
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

georgeb

Νεοφερμένος

Ο Riemann αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μαθητής/τρια. Έχει γράψει 8 μηνύματα.
Για κάποιους με ''δυνατό μυαλό''...

Problem:
Σ'ένα μαθηματικό διαγωνισμό δόθηκαν τρία θέματα A,B,C. Απο τους συμμετέχοντες υπήρξαν 25 μαθητές που έλυσαν τουλάχιστον ένα πρόβλημα ο καθένας. Απ'όλους τους διαγωνιζόμενους που δεν έλυσαν το πρόβλημα Α, ο αριθμός εκείνων που έλυσαν το Β ήταν διπλάσιος εκείνων που έλυσαν το C. Ο αριθμός των μαθητών που έλυσαν μόνο το Α ήταν ένας παραπάνω απο τον αριθμό των μαθητών που έλυσαν το Α και τουλάχιστον ένα ακόμη πρόβλημα. Απ'όλους τους μαθητές που έλυσαν ένα ακριβώς πρόβλημα, μισοί δεν έλυσαν το πρόβλημα Α. Πόσοι μαθητές έλυσαν μόνο τπ πρόβλημα Β?:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

io-io

Διάσημο μέλος

Η io-io αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Επαγγέλεται Μαθηματικός. Έχει γράψει 2,878 μηνύματα.
6?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Giwrgos4903

Νεοφερμένος

Ο Giwrgos4903 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και επαγγέλεται Μαθητής/τρια. Έχει γράψει 14 μηνύματα.
6 ειναι αλλά πως το έβγαλες αυτό το αποτέλεσμα?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

georgeb

Νεοφερμένος

Ο Riemann αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Επαγγέλεται Μαθητής/τρια. Έχει γράψει 8 μηνύματα.
Μιά ζωή όλο ερωτήσεις είσαι lol...
here is my solution...

Έστω x αυτοί που έλυσαν μόνο το Α, y αυτοί που έλυσαν μόνο το Β, z αυτοί που έλυσαν μόνο το C, κ αυτοί που έλυσαν το Α και το C, r αυτοί που έλυσαν το B και το C, t αυτοί που έλυσαν το Α και Β και τέλος s αυτοί που έλσυαν και τα τρία προβλήματα.

Αφού 25 μαθητές ΄ςλυσαν τουλάχιστον 1 πρόβλημα έχουμε x+y+z+k+t+r+s=25 (1)

Απ'αυτούς που δεν έλυσαν το Α, ο αριθμός εκείνων που έλυσαν το Β ήταν διπλάσιος απο εκείνων που έλυαν το C, οπότε y+r=2(r+z)=>y-r-2z=0 (2)

Οι μαθητές που έλυσαν μόνο το Α ήταν ένας παραπάνω απ'αυτούς που έλυσαν το Α και τουλάχιστον ένα ακόμη πρόβλημα, οπότε x=k+s+t+1 (3)

Απ'όλους τους μαθητές που έλυσαν ένα ακριβώς πρόβλοημα μισοί δεν έλυσαν το πρόβλημα Α, άρα x+y+z=2(y+z)=>x=y+z (4)

Θέτουμε k+t+s=ω οπότε τώρα έχουμε το συστρηματάκι εξισώσεων....

x + y + z + r + ω=25 (a)
y - 2z - r =0 (b)
x -ω=1 (c)
-x + y + z =0 (d)

(a)+(b)+(c)+(d)=>x+3y=26 (5)

Όμως (b)=> y=2z+r >= 2z και (d)=> x=y+z =<y+y/2=3y/2. Άρα y=<x=<3y/2 (6)

Αλλά Απο τη (5) παίρνουμε ότι x=26-3y και αντικαθιστώντας στην (6) τελικά έχουμε ότι y+3<26<3y+3y/2.

Αλλά απο την 3η ανισότητα παίρνουμε ότι y=<26/4=13/2<7 ενώ απο τη 2η ανισότητα έχουμε ότι 26=<9y/2=>y>=52/9>5.

Άρα y=6 είναι οι μαθητές που έλυσαν μόνο το πρόβλημα Β. QED...;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top